Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mielestäni tässä on ihan normaali myötäpäivään puristamalla kierto? Olen kerran MiTon takajarruja katsellut joskus 4-5v sitten, niin ihan satavarma en ole.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ok, toinen on myötäpäivään ja toinen on vastapäivään. Eli tämä on sitten myötäpäivään. Kiitos.

E: Onnistui, meni läpi katsastuksesta.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

JiiPee kirjoitti:Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Palataas tähän nyt sitten vielä. Eli lopulta olit kuin olitkin oikeassa, vaikka käyttämäni korjaamo suositteli ne braketit hankkimaan. Ei niitä ollutkaan mitään tarvetta uusia, sillä vanhat kannattimet sai kuulemma helposti ehjinä irti ja pystyi käyttämään uudestaan.

Tulin siis hankkineeksi ne kiihtyvyysanturien kiinnikkeet turhaan, mutta Alfa Workshopin kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa sopia osien ja rahojen palautuksesta tältä osin. Muutoinkin kaikki hommat toimivat heidän kanssaan erittäin hyvin eli uskallan ehdottomasti suositella osien tilaamista tuosta kaupasta!

Mulla muuten on nyt sitten MiTo QV:n oikeanpuoleinen sähkösäätöinen etuiskari joutavana varastossa. Onhan se ollut auton alla liki 60 tkm mutta kuitenkin siis edelleen täysin ehjä, toisin kuin se vasemmanpuoleinen etuiskari, joka nyt oli päästänyt nesteitä pihalle. Eli jos joltain foorumistilta sattuisi hajoamaan QV:n oikea etuiskari ja haluaisi yrittää mahdollisimman halvalla remontista päästä, niin saapi kysellä osan perään. :-D

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Viime viikkoina on ruvennut Mitolla ajaessa ihmetyttämään ajoittainen hyytyminen kiihdytyksessä, esimerkiksi kolmosella kiihdyttäessä veto "loppuu" kolmen tonnin kohdilla, minkä jälkeen kiihtyy selkeästi tahmeammin. Vedon loppuminen ilmenee yleensä 3000-4000 kierroksen paikkeilla.

Mistähän olisi parasta lähteä oireeseen hakemaan helpotusta? Vikavaloja ei taulussa pala ja muuten toimii kyllä normaalisti. Ja ajettu 125 tkm.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

Bird kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Palataas tähän nyt sitten vielä. Eli lopulta olit kuin olitkin oikeassa, vaikka käyttämäni korjaamo suositteli ne braketit hankkimaan. Ei niitä ollutkaan mitään tarvetta uusia, sillä vanhat kannattimet sai kuulemma helposti ehjinä irti ja pystyi käyttämään uudestaan.

Tulin siis hankkineeksi ne kiihtyvyysanturien kiinnikkeet turhaan, mutta Alfa Workshopin kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa sopia osien ja rahojen palautuksesta tältä osin. Muutoinkin kaikki hommat toimivat heidän kanssaan erittäin hyvin eli uskallan ehdottomasti suositella osien tilaamista tuosta kaupasta!

Mulla muuten on nyt sitten MiTo QV:n oikeanpuoleinen sähkösäätöinen etuiskari joutavana varastossa. Onhan se ollut auton alla liki 60 tkm mutta kuitenkin siis edelleen täysin ehjä, toisin kuin se vasemmanpuoleinen etuiskari, joka nyt oli päästänyt nesteitä pihalle. Eli jos joltain foorumistilta sattuisi hajoamaan QV:n oikea etuiskari ja haluaisi yrittää mahdollisimman halvalla remontista päästä, niin saapi kysellä osan perään. :-D
Kannattaa säästää, epäilisin että autojen pienen tuotantomäärän sekä selkeän tyyppivian kombo pitää uudet sähköiskarit tuollaisissa IMO aivan älyttömissä 500e/kpl -hinnoissa. Bonarina vielä ensi kesänä toteutuva (?) Brexit jonka jälkeen ihan turhaa katsella mitään briteistä kun päälle tulee tullit. Mun entisestä Mito QV:stä hajosi se iskarin kyljessä oleva kiihtyvyysanturi, niitä ei löytänyt erillisinä ainakaan vuosien 2017 / 2018 vaihteessa yhtään mistään. Jos se pätkii / hajoaa kokonaan niin DNA-systeemi menee vikatilaan ja iskunvaimennus maximijäykkyydelle. Avattiin nimimerkki JiiPeen kanssa vikakoodia pukannut anturi ja vaikka se on ns. avaamaton niin oli saanut kosteutta sisäänsä ja sekoili.

Mutta hyvä että sait uudet iskarit. Itse löysin Ruotsin "autopurkaamot.fi" -sivustolta käytettyjä QV:n etuiskareita 75 euron hintaan, mukana seurasi tuo kiihtyvyysanturi. Melkoinen munkki. En voi kuin suositella: http://www.bildelsbasen.se


Koska täällä on pari sivua takaperin kirjoiteltu iskariongelmista, eikä varmasti jää ainutkertaiseksi, niin kertauksen vuoksi:

Mito QV sähköisten etuiskareiden osanumerot:

Vasen 50513813
Oikea 50513814

Pelkän etuiskareiden kiihtyvyysanturin oikea osanumero:

50513826 / 50710580

https://www.ilcats.ru/alfa-romeo/?funct ... anguage=en

HUOM HUOM HUOM!

Päällisin puolin aivan samanlaisia antureita ovat auton korin kiihtyvyysanturit, osanumerolla 51848965. Aivan samannäköinen mötikkä samanlaisella liittimellä muttei yhteensopiva. Älkää toistako minun virhettä :lol:
Liitteet
Oikea iskunvaimentimen kiihtyvyysanturi.
Oikea iskunvaimentimen kiihtyvyysanturi.
OIKEA.jpg (56.7 KiB) Katsottu 9069 kertaa
Korin kiihtyvyysanturi, ei toimi iskunvaimentimen kanssa.
Korin kiihtyvyysanturi, ei toimi iskunvaimentimen kanssa.
VÄÄRÄ.jpg (68.53 KiB) Katsottu 9069 kertaa

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Kesärenkaat viimeinkin alla.
Viimeksi muokannut molsky, 21 Touko 2021, 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Vuosi sitten katsastuksessa hylkäys seisontajarrun heikon tehon takia. Taakse sitten kaikki niin sanotusti uusiksi, levyt ja palat. Meni uusintakatsastuksesta läpi. Nyt sitten vuoden jälkeen taka-akselin jarrutehoissa liian suuret erot. Oikealla puolella todella paljon heikompi ja oikeanpuolen seisontajarru ei esimerkiksi juuri mitään tee (0,2kN). Mitenhän tuo voi noin äkisti muuttua vuoden aikana huollosta?
Viimeksi muokannut molsky, 21 Touko 2021, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jpr
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jpr »

Mulla puolsi MiTo oikealle ja tarkistutin aurauskulmat, ei auttanut ja ostinkin uudet kesäkumit, niin silloin puoltaminen loppui. Ajattelin, että kaiketi vika renkaissa. Kun kesärenkaat taas kuluivat käytössä, niin alkoi uudelleen puoltaa oikealle. Talvirenkaat (aika uudet) tätä ei ilmennyt. Eikö aurauskulmien tarkistus onnistunut? Vai mistä lie kiikastaa...

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

jpr kirjoitti:
21 Touko 2021, 12:25
Mulla puolsi MiTo oikealle ja tarkistutin aurauskulmat, ei auttanut ja ostinkin uudet kesäkumit, niin silloin puoltaminen loppui. Ajattelin, että kaiketi vika renkaissa. Kun kesärenkaat taas kuluivat käytössä, niin alkoi uudelleen puoltaa oikealle. Talvirenkaat (aika uudet) tätä ei ilmennyt. Eikö aurauskulmien tarkistus onnistunut? Vai mistä lie kiikastaa...
Mulla oli sama puoltaminen ongelmana. Aurauskulmat säädettiin eturenkaiden voimakkaan epätasaisen kulumisen jälkeen, mutta puoltamista ei saatu täysin veks, vaikka autosta etsittiin muutakin mekaanista syytä. Lopulta tossa pohdittiin sitä, onko kyse tosta sähköisestä ohjaustehostimesta.

Mulla putos kahdesti pois päältä toi tehostin kesken ajon. Molemmilla kerroilla se palautui uudelleen käynnistämisen jälkeen. Mun piti viedä auto huoltoon toisen kerran jälkeen, mutta kun tehostin toimi ihan ok, niin vähän unohtu. Puoltamisen tutkinnassa huoltamon tyyppi totesi, että asentaja oli pohtinut, tulkitsisko se ohjaustehostin kuitenkin jotain ratin asennosta väärin ja siitä johtuis puoltaminen.

En osaa sanoa tosta mitään, mutta olihan sellainen muutaman millin heitto oikealle välillä vähän häiritsevää.

Auto ihan perus vuoden 2010 99 kw 1.4 Multiair.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

molsky kirjoitti:
21 Touko 2021, 12:10
Vuosi sitten katsastuksessa hylkäys seisontajarrun heikon tehon takia. Taakse sitten kaikki niin sanotusti uusiksi, levyt ja palat. Meni uusintakatsastuksesta läpi. Nyt sitten vuoden jälkeen taka-akselin jarrutehoissa liian suuret erot. Oikealla puolella todella paljon heikompi ja oikeanpuolen seisontajarru ei esimerkiksi juuri mitään tee (0,2kN). Mitenhän tuo voi noin äkisti muuttua vuoden aikana huollosta?
Levyt ja palat, mutta mites vaijerit?
Väsynyt käsijarruvaijeri, jumissa oleva linkku tulee heti ekana mieleen.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Näköjään lähtee jarrusatulat sitten vaihtoon takaa, vaijeri tuntui olevan kunnossa. Onneksi ei ollut etu-akselille mitään jarrujen osia tarjolla kun sinnekin 1-2 vuoden sisään kaikki uusiksi kun etulevyt kuluneet siihen pisteeseen, että tulee luultavasti seuraavassa katsastuksessa sanomista. Onko MiTo QV:n jarruosat sitten muka niin erikoisia, ettei tarvikkeena saa edes paloja ja levyjä suoraan hyllystä mistään Keski-Suomen alueella. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Oliks tuossa 330mm Brembot edessä? Vai 305? (vai se kolmas koko?)

330mm satuloita saa sitten *hemmetin* huonosti koko planeetalta. Levyjä ja paloja kyllä saa kotomaastakin, mutta itse tuen nettikauppoja ja niiden 50% halvempia hintoja.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mito QV sai uudet levyt ja palat taakse. Toiselle puolelle oli uusittava satula. Joku on joskus historiassa kiristänyt vaijeria,
joka on varsin vihoviimeinen temppu. Alatukivarret myös vaihtoon, varsin vainaat olivat.
Leimalla kävi armo etu-umpioista, jotka ovat aivan finaalissa - toisesta on puuttunut suojakorkki, joten kaiken maailman
paskaa on etsiytynyt umpion sisään. Vaan ei se toinenkaan puoli häävi ole.

Kysymys. Ricambi Alfisti näyttää myyvän Mitoon vain yhtä etu-umpiota, ilmeisesti QV:ssa ei ole mitään omia kotkotuksia?

https://ricambi.alfisti.net/Spare-Parts ... 10361.html
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Moro,
Ennen kuin tilaat umpion, varmistu sisäosan värityksestä. QV:ssa grafiitin harmaan muoviosia sisällä (originaalissa). Muita eroja ei pitäisi olla.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Tänx, laitoin kysyen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^ ^^ Tällaista on Ricambilla tarjota.
Liitteet
image001.jpg
image001.jpg (52.82 KiB) Katsottu 7994 kertaa
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja mutt »

C61AF74B-D7E8-4D19-AC83-66B415FAF62D.jpeg
C61AF74B-D7E8-4D19-AC83-66B415FAF62D.jpeg (36.54 KiB) Katsottu 7851 kertaa
Minulta kysyttiin, mitä tämä nappi tekee? Ei kuulemma tapahdu mitään, eikä ohjekirja kerro mitä pitäisi tapahtua.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Blue & Men navigaattorin telakka, Giuliettassa samanlainen jos varusteena

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja mutt »

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Aamulla töihin ajaessa -18 pakkasessa Mitoon syttyi palamaan Check engine, ASR, SS, hillholder ja muun muassa ohjaustehostin meni pois päältä 10 km ajon jälkeen. Ajoin bussipysäkille ja auto tuntui ettei vastaa kaasuun ollenkaan ja kävi noin 2000 rpm pörpöttämällä. Sammutin ja uudelleen käyntiin: edelleen Check engine palaa sekä SS pois päältä mutta kone käy normaalisti. Ajoin viimeisen 2 km työpaikalle, jonka parkkksella taas koko setti häiriöilmoituksia tuli tauluun ja käynti alkoi huojumaan 1000-2000 rpm välillä. Akku on ladattu viime viikolla mutta sillä on ikää ja pakkasia Joensuun seudulla ollut 15-24 astetta. Onko vastaavasta kokemuksia kellään? Uskaltaako työpäivän päätteeksi ajella takaisin 12 km vai soittaa suoraan pajalle aikaa?

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Joggeri kirjoitti:
09 Joulu 2021, 07:07
Aamulla töihin ajaessa -18 pakkasessa Mitoon syttyi palamaan Check engine, ASR, SS, hillholder ja muun muassa ohjaustehostin meni pois päältä 10 km ajon jälkeen. Ajoin bussipysäkille ja auto tuntui ettei vastaa kaasuun ollenkaan ja kävi noin 2000 rpm pörpöttämällä. Sammutin ja uudelleen käyntiin: edelleen Check engine palaa sekä SS pois päältä mutta kone käy normaalisti. Ajoin viimeisen 2 km työpaikalle, jonka parkkksella taas koko setti häiriöilmoituksia tuli tauluun ja käynti alkoi huojumaan 1000-2000 rpm välillä. Akku on ladattu viime viikolla mutta sillä on ikää ja pakkasia Joensuun seudulla ollut 15-24 astetta. Onko vastaavasta kokemuksia kellään? Uskaltaako työpäivän päätteeksi ajella takaisin 12 km vai soittaa suoraan pajalle aikaa?
Lähin Motonet ja uutta akkua, sen jälkeen soittoa pajalle jos jatkuu.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Komppaan edellistä :-D. Aikoinaan selailin paljonkin Alfaowner.com -forumia löytääkseni ratkaisuja silloisen MiTo:n haasteisiin. Muistelen, että useimpien kommenttien perusteella mainitsemasi häröilmoitukset (yhdessä esiintyessään) viittasivat nimenomaan akkuun (tai laturiin). Eiköhän vian poistaminen kannata aloittaa nimenomaan akusta.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Giulietassa huohottimen jäätyminen ilmaistaan juurikin Hill Holder yms. vikailmoituksilla. Samalla käynti muuttuu röpötteleväksi ja tehot pois. Yleensä jäät sulaa lyhyelläkin tauolla, joten käynti normalisoituu sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Vikavalot katoaa parilla uudelleenkäynnistyksellä, jos ongelma ei toistu. Onko öljytikku pompannut ylös?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

mutt kirjoitti:
06 Loka 2021, 19:23
C61AF74B-D7E8-4D19-AC83-66B415FAF62D.jpeg
Minulta kysyttiin, mitä tämä nappi tekee? Ei kuulemma tapahdu mitään, eikä ohjekirja kerro mitä pitäisi tapahtua.
Jos kiinnostaa, niin tuohon saa myös ostettua kännykkätelineen, vaikkakin Fiatin logolla....

Kuva

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

insinörtti kirjoitti:
10 Joulu 2021, 07:47
^ Giulietassa huohottimen jäätyminen ilmaistaan juurikin Hill Holder yms. vikailmoituksilla. Samalla käynti muuttuu röpötteleväksi ja tehot pois. Yleensä jäät sulaa lyhyelläkin tauolla, joten käynti normalisoituu sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Vikavalot katoaa parilla uudelleenkäynnistyksellä, jos ongelma ei toistu. Onko öljytikku pompannut ylös?
Akku oli päivän laturissa työpaikan pihassa ja akku otti paljon virtaa kun sen laturiin kytkin. Kotiin ajaessa paloi vielä check engine ja start & stop oli pois pelistä. Latasin kaksi vuorokautta akkua ja tänään häiriövalot eivät enää palaneet. Akulta tämä haiskahtaa mutta pitää vielä seurailla, ajomatkan lopussa valoissa seisoessa luki start & stop unavailable joten vaatinee akkukaupassa käynnin.

Öljytikku ei ollut hypännyt ylös eikä ollut muuta huohottimen käätymiseen viittavaa. Viime talvena uusin huohottimen vaikka ei se välttämättä tässä vaikuta.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mitenkäs M32 näiden mitojen jatkeena? Aika vähän löytynyt juttua.

jpr
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jpr »

Innostuin hankkimaan Motonetistä momenttiavaimen ajatuksella, että jatkossa kiristän renkaiden pultit oikeaan momenttiin...mutta mikä on MiTon oikea momentti pyörän pulteille? En löytänyt manuaalista...

dino
Viestit: 181
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja dino »

Yleensä alumiinivanteisiin suositellaan 90-110nm. (Itse ilman m-avainta käytän omaa elopainoa nytkäyttäen vajaan metrin jatkovarrella)

jpr
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jpr »

ok, eli vois varmaankin käyttää silloin tuota satasta :).

Käytin muuten vm -12 MiTon Glosspointilla Jyväskylässä pinnoituksessa (3v) ja tulipa muuten hyvä! Eipä pinta juuri uudesta eroa ja kuitenkin siis 10 vuotta vanha peli :)

...en näköjään osaa laittaa kuvaa, ainakaan tuosta img-painikkeesta ei onnistu.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

dino kirjoitti:
28 Helmi 2022, 08:50
Yleensä alumiinivanteisiin suositellaan 90-110nm. (Itse ilman m-avainta käytän omaa elopainoa nytkäyttäen vajaan metrin jatkovarrella)
Aika kovaan momenttiin menee tuolla tavalla. Kilot ja Newtonit on hieman eri asia.
110 Nm (ja helposti yli) menee ihan käsin vääntämällä normaalilla ristikkoavaimella. Ei tarvitse omaa painoa ollenkaan taakse.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Nyt äkkiä kaikki!!!

Kertokaas nopeasti miksi EI kannata osta MiToa?

Ihan vaan ettei huomenna käy huonosti...
...taas 😂
932 937 955 955

jpr
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jpr »

:-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Öhm.

Ei kai siihen muita syitä ole kuin liian vähän ovia? 8)

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Q4 -kuskin olisi pitänyt myös osata kertoa, ettei MiToa saa takavetareilla :D

Ei siihen muuten saa Bussoakaan, joten nyt on koossa kasa hyviä syitä jättää kauppaan :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Kiitos! Yritän pysyä vahvana 🙄

Muistanko oikein että nokkahihnan vaihtoväli on multiairissa 4v?
932 937 955 955

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^ Siis jos kyseessä/ostoajatuksissa on QV, niin jos ei ole jo fiksattu,
niin kohta siitä hajoaa vaihdelaatikko, iskarit ja Multiair. Ja pitkä lista muita remeleitä.
Nokkahihna 4v välein. Hajoaa. No ei. Vaihdetaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
12 Huhti 2022, 20:59
^Q4 -kuskin olisi pitänyt myös osata kertoa, ettei MiToa saa takavetareilla :D

Ei siihen muuten saa Bussoakaan, joten nyt on koossa kasa hyviä syitä jättää kauppaan :silly:
Busso Q4 olisikin kunnon harrastepeli!

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

silverine kirjoitti:
12 Huhti 2022, 21:53
^ Siis jos kyseessä/ostoajatuksissa on QV, niin jos ei ole jo fiksattu,
niin kohta siitä hajoaa vaihdelaatikko, iskarit ja Multiair. Ja pitkä lista muita remeleitä.
Nokkahihna 4v välein. Hajoaa. No ei. Vaihdetaan.
Tällä kertaa ei ole QV, TCT loota on jo vaihdettu, multiairia ei vielä 😏

Pitää varmistaa mutta taisi olla niin että hihnan vaihto olisi nyt edessä, saavat sen kyllä ottaa huomioon hinnassa että kiinnostus jatkuu...

Onkos Tampereen Deltan Alfa -huollosta kokemuksia? Jeepin kanssa meinasi olla kitkaa... Entäs mitä Automilanolle kuuluu nykyään?

Sori vaan, olen ollut ulkona näistä Alfa-kuvioista useamman vuoden 😂
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Tunnustaako muuten joku omistaneensa ZJH-980:n? Valkoinen 135 heppainen malli.
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Murheellinen yksinpuhelu jatkuu. Melkein ostin jo, mutta koeajon jälkeen jäin kuuntelemaan rallatusta joka kuului moottorin kuskin puoleisesta päästä.

Onkohan vauhtipyörä antautumassa? Ääni oli kyllä hyvin tasainen, ei samanlaista satunnaista hakkaamista kuin interneetin videoissa kuuluu, mutta en kyllä muista että aiemmassa QV:ssa olisi ollut tuollaista 🤔
932 937 955 955

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja karila »

Kuume on selvästi vakavaa laatua, mutta ehkä kannattaa etsiä toinen yksilö.
- Kari

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Käytänpä sen tuossa mekaanikolla, saa kuunnella ja tuomita...
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Ei tullut selvyyttä räminään, pitää käydä hakemassa se tuohon omalle montulle tarkempaa diagnosointia varten.
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Räminä selvisi, ja auto on kokolailla ostettu 😊
932 937 955 955

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mikä siellä rämisi?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Hukkaportin tanko. Nolottaa kun en itse keksinyt, vaikka omalla montullakin tuon käytin 🫣

Mekaanikon stetarilla ei kuulunut mitään outoa, joten pakko sen oli olla motin ja vaihteiston ulkopuolella.
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Se on nyt sitten meidän:
Liitteet
20220429_155657.jpg
20220429_155657.jpg (128.75 KiB) Katsottu 5936 kertaa
932 937 955 955

dino
Viestit: 181
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja dino »

- onneksi olkoon hankinnasta
Minun vastaava -11 Alfa Rosso on palvellut hyvin minulla 10v ja on ollut edullinen huoltaa ja pitää vrt. 156 TS,V6,GTA :crazyeyes:

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Tämä on nyt neljäs Alfa perheessä, en näköjään ole oppinut mitään 😂
932 937 955 955

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kun QV:sta hajoaa tolppa etuoikealta tai takaa, niin täältä löytyy korvaaja. Ihan vaan tiedoksi.
Liitteet
IMG_20220429_205757 (2).jpg
IMG_20220429_205757 (2).jpg (130.32 KiB) Katsottu 5855 kertaa
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vastaa Viestiin