156:n etu kallistuksenvakaajan puslien vaihto?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
rookie
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 20:37
Paikkakunta: Oulu

156:n etu kallistuksenvakaajan puslien vaihto?

Viesti Kirjoittaja rookie »

Eli katsastuksen setä sano että niissä vakaajan apurunkoon tulevissa puslissa on löysää ja että tarttis vaihtaa. No, tarvikkeena niitä ei tunnu saavan.. tarviketorilla oli kirjassa kyllä kuva pelkästä puslasta mutta kyseistä tuotetta ei ole maahantuoja hinnoitellu :roll: Deltassa möivät koko vakaajaa 185 eskoon.. tuntuis että yhden puslan takia tarttis ostaa koko vakaajaa! Jossain ketjussa joku kerto ruuvanneensa ruuveja sinne puslan väliin mutta liekkö tuo pitemmän päälle kannattavaa?
Niin ja mahtuuko se vakajaa tuleen pois sieltä ilman isompia purkamisia oli vaan aika ahtaan näköistä.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kannattaa kysyä Heikalta ja Muukkoselta jos haluaa etsiä vakiopuslia. Jos ei niitä saa järkevään hintaan mistään niin sitten kannattaa harkita Powerflexin kallistuksenvakaajan puslia joita on tarjolla, EB Sparesin listoilta löytyi £24 +alv, Muukkonenkin niitä taitaa kaupata.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Joo kallistuksen vakaajan vaihto ei ole mikään nopea homma.
Joudut ottamaan pakoputken ja alatuennan pois edestä, että saa vakaajan tiputettua ja vaihdettua.

Englannista EpSpares tjs. kauppaa powerflexin kallistuksenvakaajan puslia halpaan hintaan, tosin niiden vaihdossakin tarvii vakaaja ottaa pois.

Mulla ainakin on ruuvit pitänyt välykset poissa eikä ole kolissut sen koommin, ainakin vielä on ruuvit pysyneet kiristyksissä.
Toki jos haluat vaihtaa puslat / vakaajan, niin mikäs siinä.
Ruolla ruuvitempulla saat ainakin lisäaikaa ties kuinka pitkään...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ai joku kerkesi ensin :-D
Muukkoselta ei noita powerflexin puslia saa, kun kysyin.
Että ite pitää tilata englannista.

Ja vakiopuslia ei ole saatavilla vakaajiin, tulevat vakaajan mukana.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Heh, on töissä aikaa niin piruuttaan päätin etsiä eikö todellakaan löydy vakiopuslia mistään :wink: Hetken etsinnän jälkeen tupsahti saksasta kauppa vastaan josta noita löytyy ja joka vielä toimittaa suomeenkin http://www.parcoon.de. Eteen 6.50e/kpl, osanro EMB3004.

Vinkkinä muille että näköjään ainakin tuolta saa pelkkiä ala/ylätukivarren vakiopusliakin ostettua 156:een ettei tarvi koko ala/ylätukivartta ostaa. Joku aika sitten oli vielä toisin.

Avatar
rookie
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 20:37
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rookie »

Joo.. purkamista ajatellen motivaatio on hiukan hakusessa joten näyttäs että seuraavaan katsastukseen ajellaan ruuveilla :mrgreen:

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Partcoon myy tuotteitaan myös ebayssä http://cgi.ebay.co.uk/Lagerung-Stabilis ... dZViewItem
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jokos näitä etu kallistuksenvakaajan koripuslia joku vaihdellut? 147 koripuslissa väljää pari milliä ja kolahtaa vaikka ei itse mitään kuoppaa tiessä havaitsisikaan. :lol: Väli on ahdas, mutta ei kiinnostaisi alkaa pudottamaan apurunkoa pois. Jos irroittaa molemmat koiranluut ja puslien pultit apurungosta niin saisiko tuota tulemaan sen verran ulos, että sais puslan näkyviin ja purettua. Vai tuleeko jotain eteen? Itse en keksinyt miksei onnistuisi. Alfassakiin taitaa nuo puslien kiinnityspannat olla niitattu kasaan?

Nimim.Kourallisen ruuveja pusliin ruuvanneena. :drinking:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Itse itselleni vastaten ja vinkkinä muille. Onnistuu.

http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... shes&TPN=1

Heikalta näkyy nykyisin saavan noita irtopusliakin 6€ kappalehintaan.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu itse juuri vaihdoin tuohon 156:n puslat, heikalta 6e kpl, irrotin vain rattaat ja vakaajan koiranluut, melko ahdas väli kuitenkin, muutama kirosanakin pääsi. Tein puslien ulkopuolelle holkit jotka voi kiristää vakaajaan kiinni 6mm pultilla jotta pysyy oikealla kohdin.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei kai se siitä Mihinkään karkaa vaikkei noita holkkeja teekkään. Eikös noitten puslien takapuolelle jää vielä samanlaiset bakeliitti holkit?

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

eipä tainnut olla toisella puolen... tai ne särkyi purku vaiheessa, piti kuitenin repiä vakaajaa vähän puolelta toiselle... pistin kuitenkin vain ulkopuolelle.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jeps. Jos noita ei ole niin taitaa riittää, kun kiristää vaikka klemmarit siihen eteen.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 156:n etu kallistuksenvakaajan puslien vaihto?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eli mites tuo homma nyt eteni?
Kädessä on kaksi runkopuslaa paikallisesta varaosaliikkeestä jotka ovat alkuperäisellä? leimalla varustettuja.
Tuo JTS vain pikkaisen kolisee, joten kait nuo tarvii vaihtaa sinne.
Kuvat jotka varmaan selventäisivät asiaa, ovat tuolta foorumilta hävinneet :(

Vastaa Viestiin