Lika jäähdytysnesteen seassa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Lika jäähdytysnesteen seassa..

Viesti Kirjoittaja Wille »

Yksi päivä kun lisäsin 33:een jäähdytysnestettä huomasin että se on ihan ruskeeta ja säiliön kannessa oli paksumpaa mössöä, ihan kuin kuraa. Öljyltä se ei näytä, mutta voihan sekin olla mahdollista.. :( Mites se olikaan jos sinne vuotaa öljyä, kannentiiviste rikki vai mikä?

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Ihan samat oireet täälläkin, paitsi että mitään kurailmiötä en ole havainnut. Itseasiassa se neste on ihan suht vaaleata, kun sitä ottaa pois sieltä paisuntasäilöstä, eli se on se säiliö ja koko järjestelmä joka on suht paskanen. Niinkauan kun ei oo vaahtoa, nesteet pysyy tallella ja mitään öljyn sekaisia värejä ei näy, niin mielestäni ihan OK! Tietenkin ois kiva tietää mistä se paska sinne on tullut, itse veikkaisin sitä ruosteen värjäämäksi. Tuollahan puhuttiin 164:sen kohalla samasta jutusta ja joku taisi sen järjestelmän jollain putsatakin. Tiedä sitten :roll:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No öljyähän se on vaikkei sateenkaaren värejä näkyiskään, :mrgreen:
99% varmuudella . Semmoista maidon ja toffeenruskean välimaastosta.
Useimmiten taitaa johtua kannentiivisteen vuotamisesta, mutta tietysti kaikki tiivisteet jotka erottavat jäähdytysnesteen ja öljyn voivat olla syypäinä. Sen lisäksi halkeamat vesikanavissa voivat aiheuttaa samanlaisia oireita.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Juu öljyä se on. Mulla sitä on kanssa hiukan vielä nesteen seassa kuljeksimassa. Huuhtelin syksyllä jäähdytysjärjestelmän mutta vähän öljyä jäi jonnekin, koskapa sitä ilmaantui heti ekan ajolenkin jälkeen pikkuisen paisuntasäiliöön. Ei ole onneksi lisääntynyt vaikka olen jo muutaman tonnin ajanut sen jälkeen. Pahempi juttuhan se on jos öljyn sekaan alkaa mennä jäähdytysnestettä. Oletan ettei mulla ole niin käynyt, ei ainakaan mikään viittaa siihen.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Juke
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Marras 2003, 06:12
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Juke »

Sitten kun paisuntasäiliön korkki posahtaa irti ja sitä samaa mönjää on koko konehuone täynnä niin on aika suuri todennäköisyys että on kasipahvin vaihdon aika :mrgreen: on tullut joskus todettua , ehkä parikin kertaa , tosin toisella kerralla halkes sylinteriputki 127 fiugesta
Sprint 1,7 qv 4x4 twincharger

Vastaa Viestiin