Ohjaustehostin vinkuu kuin pieni sika...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Ohjaustehostin vinkuu kuin pieni sika...

Viesti Kirjoittaja mipo »

Eli riittääkö että vaihtaa tehostimen öljyt, vai onko jotain rikki?

Mitä öljyä tuohon 156:n tehostimeen menee ja kuinka paljon ja onnistuuko vaihto suht helposti tälläiseltä teknisesti osaamattomalta?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=11238 tuossa ohjeet 164:seen, mutta pätee myös 156:seen.

164:seen on saatu hyviä kokemuksia Valvolinen Maxlife ATF öljyllä. Ei ole talvellakaan vinkunut.

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

Myös Shellin ATF käy mainiosti, tätä tyrkkäsivät purkin Konalan Deltalta kyytiin viime syksynä siksi aikaa kunnes sain auton vuotavien tehostimen putkien vaihtoon.

Mobil ATF SHC (tms) taisi olla kanssa toimivaa tavaraa.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

perkele ostakaa heikalta ohjaustehostimen öljyt, ensinnäkin selenia-eli alfan alkuperäis suosittelemat, toiseksi halpa!!! vain 9 €, itse tilasin häneltä monet kerrat.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Tulostin kuvan tosta Epezin mainitsemasta litkusta ja annoin eukolle, joka kipaisi marketista osatamassa.

Huomasin että säiliössä oli vajausta aika paljon.
Lisäilin max:iin asti ja eukko pyöritteli rattia, niin että ilmat poistu. Ilmaa olikin aika paljon, koska pinta laski säiliössä useamman sentin.
Lisäys litkua, korkki kiinni ja porsas poistui pellin alta.

8 euroa pullosta ja 3 minuuttia työtä.

Kiitoksia vinkeistä. Pitänee varmaan suorittaa vaihto-operaatio kaikille litkuille ennen talvea.

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Ilo oli ennenaikaista..

Säiliö tyhjenee ja vinkuna rupeaa uudelleen..

Eukko on autolla ajellut viimeaikoina eikä ole auton alla lätäkköä huomannut.
<<<<<<<<<<<täytynee ajaa yö-vuorossa sisälle ja katsoa tuleeko lattialle mitään ja sitten vuoto jahtiin..

Vinkkejä mistä kannattaisi ensin etsiä?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eipä siellä niin kauhean montaa mahdollista vuotopaikkaa ole, joten menee koko systeemin läpi, säiliö-pumppu-hammastanko-säiliö. Kun vuoto tuntuisi olevan vähän pienempää, niin voisi olettaa että se ei olisi ainakaan painepuolella.

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

Hmm, mulla meni sellaset 2000-3000 kilometriä aina yhdellä "tankkauksella" kun nuo putket hikoili jostain liitoksesta tms. Vuoti jotakuinkin suoraan siitä koneen päädyn kohdalta jompi kumpi putki niin vaihdettiin molemmat.

Tosin tämä siis 147:ssa mutta eiköhän tuo aika samanlainen ole?

Vastaa Viestiin