166 sportronic vs. manuaali
Valvoja: Moderators
- pitkämies
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
166 sportronic vs. manuaali
Kertokaapa kokemuksia 166 Alfan 3.0 V6 sportronic-automaatista verrattuna manuaalivaihteiseen vastaavaan. Sopiiko ns. auton luonteeseen, viekö järjettömästi bensaa, onko laatikossa tyyppivikoja tms. Hiukan tuossa olen ajatellut josko katselisi moisia. Manuaalihan on aina varma valinta mutta silti automaatti voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto. Varsinkin kun suurin osa Suomessa myytävistä tuntuu olevan sellaisia.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Manualista tossa autossa ei ole kokemuksia, mutta ymmärtääkseni faijan autossa on just toi Sportronic-tomaatti.
Bensaa se (faijan auto siis) ei vie sen enempää kuin mun vanha rohjokaan, vähän reilun kympin tai nyt viikonloppuna käytiin sukulaisissa niin matka-ajossa 10.
Vaihteisto mielestäni on ihan jees tuohon autoon, sillä voi ajella rauhalisesti, mutta saa sieltä kutitettua tarvittaessa sitä liikettäkin kohtuu helposti.
Omasta mielestäni ei yhtään huono vaihtoehto.
Bensaa se (faijan auto siis) ei vie sen enempää kuin mun vanha rohjokaan, vähän reilun kympin tai nyt viikonloppuna käytiin sukulaisissa niin matka-ajossa 10.
Vaihteisto mielestäni on ihan jees tuohon autoon, sillä voi ajella rauhalisesti, mutta saa sieltä kutitettua tarvittaessa sitä liikettäkin kohtuu helposti.
Omasta mielestäni ei yhtään huono vaihtoehto.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- niki
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Itse olen tuollaisen Sportronicin omistanut ja kyllä täytyy valitettavasti sanoa, että mieluummin sotken manuaalilla.
Syitä:
- 4 vaihteinen loota tappaa tehokkaasti auton suorituskyvyn, 2 litrainen 156 kiihtyy paremmin...
- Edelliseen liittyen, vie enemmän bensaa, mitä nykyinen 3.2 GTA.
- Peruutettaessa pitää kamalaa piipitystä muistuttaen, että hei, nyt on pakki päällä.
Vikoja ei itse lootan kanssa tullut vastaan, mutta koko omistusajan kiusannut kaasupolkimen asentotunnistimen vika teki sen, että aina kesti 10 sekuntia, ennen kuin mitään tapahtui. Tällöin ei myöskään kickdown toiminut laisinkaan. Ärsyttävä vika automaattilootan kanssa.
Plussapuolelle menee se, että laatikko vaihtaa hyvin pehmeästi ja mielestäni myös varsin nopeasti vaihteita kumpaankin suuntaan. Kaupungin ruuhkissa automaatti hakkaa manuaalin mennen tullen mukavuudessa. Vaikka laatikko onkin jo vanhentunutta tekniikkaa sekä vaihteita on liian vähän, se toimii saumattomasti hienon moottorin kanssa.
Syitä:
- 4 vaihteinen loota tappaa tehokkaasti auton suorituskyvyn, 2 litrainen 156 kiihtyy paremmin...
- Edelliseen liittyen, vie enemmän bensaa, mitä nykyinen 3.2 GTA.
- Peruutettaessa pitää kamalaa piipitystä muistuttaen, että hei, nyt on pakki päällä.
Vikoja ei itse lootan kanssa tullut vastaan, mutta koko omistusajan kiusannut kaasupolkimen asentotunnistimen vika teki sen, että aina kesti 10 sekuntia, ennen kuin mitään tapahtui. Tällöin ei myöskään kickdown toiminut laisinkaan. Ärsyttävä vika automaattilootan kanssa.
Plussapuolelle menee se, että laatikko vaihtaa hyvin pehmeästi ja mielestäni myös varsin nopeasti vaihteita kumpaankin suuntaan. Kaupungin ruuhkissa automaatti hakkaa manuaalin mennen tullen mukavuudessa. Vaikka laatikko onkin jo vanhentunutta tekniikkaa sekä vaihteita on liian vähän, se toimii saumattomasti hienon moottorin kanssa.
Ammattina autokauppa