156:sen ylätukivarsi vänkärin puoli .. huh huh

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

156:sen ylätukivarsi vänkärin puoli .. huh huh

Viesti Kirjoittaja Pepee »

elikkäs joo.. kiitos näin alkuun dimmulle ohjeista, vasen ylätukivarsi vaihdettu nätisti MUTTA oikealla puolella sitten laittaa niin perkeleesti vastaan.. eli se missä ylätukivarren se nivel on kiinni siinä rautaases "kepis" ja mutteri siinä päässä niin se mutteri lähti kyllä hienosti mutta, se nivel/ruuvi ei irtoa sitten millään siitä raudasta ja käsittääkseni sen pää on sellainen kartionmallinen eli paksuuntuu tukivartta päin hivenen. kaikkea kokeiltu. onko kellään ollut jotain samankaltaista tai jotain???? ja millä ilveellä sen saa siitä irti..??????? mulla loppu kaikki ideat.. :crazyeyes: :silly: :shock:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Omatkin oli tiukassa kiinni, mutta lähti kyllä ulosvetäjällä irti. Tarjoa sille lämpöä - eihän se haittaa vaikka vähän kumi käryää tukivarressa, kun olkavarressa ei kuitenkaan ole mitään palavaa yläpäässä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Aika paljon tulee noita irroiteltua, yleensä lähtee kun vääntää vartta ulospäin(sorkkarauta, rautakanki) ja antaa isolla lekalla kovan tällin siihen osaan missä nivel on kiinni. Tällä tavalla lähtevät ehjänä irti, sinun tapauksessa on se hyvä puoli että ei tarvitse lähteä ehjänä irti kun olet sitä vaihtamassa, joten pallonivelen ulosvetäjät, lyöntihaarukat ja kaasupillit vaan käyttöön ;)

Yrittämisen puutetta se vaan on :lol:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Hae minimanista semmonen pallonivelen lyöntihaarukka, maksaa varmaa jotai 5€ ja sen hakkaat sinne pallonivelen ja olkavarren väliin niin pirun tiukkaan. Jos ei sillä itse haarukalla irtoa niin jätät sen sinne väliin ja mojautat lekalla siihen pallonivelen kierreosaan ni varmasti lähtee...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

jees... haarukat ja kaikki kokeilin.. mutta loppujen lopuksi ku oikein perkeleesti hermostui niin johan lähti.. eli 3 metrin juoksu vauhti ja vahingossa lekalla oikeaan kohtaan osuminen oli tämän tukivarren irroitus opas .. :P

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Itsellakin operaatio alusta päivitys menossa. Jouset, koiranluut ja ylätuet.
Ainoa vaan että kun niptutin hanttarinpuolen kiinni niin alkoi jumalaton narina ja ääntely.
Kuinka piukkaan ylätuen pitkäpultti tulee vetää? Jos sen laittaa tiukkaan niin nivellys ei liiku.
Tässäkö narinan aiheuttaja?
Toinen vaihtoehto on iskarin yläpään mutteri, se ei mielestäni mennyt ihan loppuun asti.Pääseekö kumiosat liikkumaan joustoliikkeen aikana aiheuttaen narinaa?
Tänään pitäisi saada takapää laitettua...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

puuha kirjoitti:Tänään pitäisi saada takapää laitettua...
Oiskohan tuossa takapäässä tapahtunut vuosien saatossa jotain kehitystä. Aikanaan -98 156:ssa oli niin pirun jumissa, vaikka oli ollut vuotta aiemmin auki. Joku aika sitten -04 147:ssa lähti ihan helposti, vaikka ei ole ollu aiemmin auki.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eiköhän siellä ne sellaset iskaritolpan, tukivarsien ja pyörännavan läpi menevät pitkät pultit ole. Ovat siis keskeltä "auki" ja ottavat ruostetta ja paskaa itseensä.

Pulttipyssyn kanssa joutuu noin 20 kertaa ampumaan ja vääntämään pulttia samaan aikaan auki ja sitten lyömään takaisin pohjaan, samalla rasvaa lisää... ja uudestaan... ja uudestaan. Ilman pyssyä kaikki tämä on varmaan varsin mukavaa :mrgreen:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ex-147 -04 oli kaikki ihan saatanan juntturassa. Tässä 156 etupää aukesi pelottavan helposti. Jopa ylätuen kartio, pari iskurua lekalla riitti.

Natkutuksen lähdekin taisi selvitä. Se iskarin yläpään mutteri ei ole pohjassa. Ja nyt se ei nouse ylös.
Joustoissa iskarin varsi se osa jossa on kierteen hankaan reiässä, aiheuttaesa korvia hivelevän äänen.
Täytyy lähteä työkalu ostoksille, kun ei löydu 17mm lenkkiä jossa "mutka päässä".

Ostin joskus aikoinaan honkkarista tms. halvan iskevän pulttipyssyn, on toiminut hyvin ja helpottaa kummasti käsivoimein käyttöä.

Vastaa Viestiin