164 AIVAN JÄÄSSÄ

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): 156 V6 '02
VW Transporter T6

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
GT JTD '08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Talviautoilun ihanuus !

Lohkolämppäri oli lopettanut lämmityksen puoli tuntia
ennen liikkeelle lähtöä.
Startatessa moottorista kuului karmiva vinkaisu, metalli metallia vasten
tyyppinen ääni.
Puolen kilometrin ajon jälkeen ääni hävisi
Onko kokemusta vastaavasta ?

No ei siinä mitään...
Kahden kilometrin jälkeen auto alkoi vetämään
ohjauksen jyrkästi oikealle.
Pysäytin, ja löysin ilokseni oikean eturenkaan savuavana läjänä.
Noh, parin tunnin kiroilun jälkeen olin päässyt perille.
Työpaikkani gurut epäilivät syyksi pakkasella lisättyjä rengaspaineita.
Paineilmassa kosteutta ?
Onko tapahtunut vastaavaa ?

Hyvät joulut !
:oops:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

BSTR kirjoitti:Onko sullakin Sassicaia GTA:n reikävanteet talvirenkaissa? Tänä aamuna nimittäin kävi meikäläiselle sama juttu. Ajattelin jo pysähtyä ihmettelemään kun ravisti kehä I:llä niin maan perkuleesti mutta pari jarrutusta auttoi asiaa. Vanteiden monimutkaiset muodot tuntuvat keräävän sohjoa. Pitää ensi talveksi laittaa toisenlaiset vanteet.
On joo, oliskos kukaan innostunut ostamaan käytännössä uusia GTAn vanteita kesäkäyttöön?? Voisi vaihtaa talvifillarit toisille vanteille.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Lauttasaaren Autotarvikkeessa ei oikein innostuttu kun astuin sisään ja kyselin halpojen kauko-ohjainten perään, joten jäi ostamatta. Palvelukin olin sen verran asiatonta että taidan jättää sen liikkeen väliin jatkossa.

Mutta jos tuo kake toimii niin saahan sen haettua muualtakin, ihan periaatteesta.

Eli Hotakainen en ottanut mitään, ei ollut edes hyllyssä. Näin ainakin väittivät, voi olla että olisi löytynyt jos olisin normaalisti kysynyt niiden perään ja vasta sen jälkeen alkanut puhumaan hinnoista...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Niin tuossa kun ajelin niin puhallin alkoi kitisee. Eli jos on yli puolet nopeutta niin tulee vaan kivasti meteliä mutta heti kun laittaa vähemmän eli niin että ei tulis niin perkeleesti meteliä niin se alkaa kitisee.

Pidänkö vaan täysillä ja ajan shortseissa vai vedänkä crc:tä koko auton täyteen?

PS. Tänään kun olin lähdössä mutsin ja faijan luota niin kun tulin autolle niin ovet oli lukossa :shock: Avainhan oli tietysti lukossa koska käväisin vaan nopeasti. Sain sitten räkäiset naurut Chubsterilta, mutsilta auton lainaksi ja eikun vara-avaimia hakemaan. Mitähän tapahtuu huomenna :silly:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Chievo kirjoitti: Startatessa moottorista kuului karmiva vinkaisu, metalli metallia vasten
tyyppinen ääni.
Puolen kilometrin ajon jälkeen ääni hävisi
Onko kokemusta vastaavasta ?
Oiskohan ollut joku apulaitteen hihna (laturi, ohjaustehostin) joka vinkas.
Ei vaarallista :)

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Zenery kirjoitti: Minkä ikäinen tuo sinun 164 on ?
Sopiikohan tuo sarja myös vanhempiin kuin 1990 malleihin?
Mulla on alkuvuosi -90 (vanhoilla sähköillä). Samojen vermeiden pitäisi siis käydä nimen omaan myös vanhempiin vehkeisiin.

-TS

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jatketaan talvijuttuja.. Onkos kukaan virittäny kuusnepaan syylärin eteen pahvia? Lämpenee meinaan aika hitaasti tuo rassi. Muuten toimi ihan mukavasti eikä tunnu niin kylmältä kuin monet muut autot vaikka onkin kunnolla lämmin vasta puolen tunnin ajon jälkeen.

JT164
Viestit: 45
Liittynyt: 22 Touko 2003, 19:00
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JT164 »

Juu, tuli laitettua eilen pahvi paikalleen, ja nyt lämpenee huomattavasti nopeammin. Lämmöt myös pysyvät ajossa paremmin normaali lukemissa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

JT164 kirjoitti:Juu, tuli laitettua eilen pahvi paikalleen, ja nyt lämpenee huomattavasti nopeammin. Lämmöt myös pysyvät ajossa paremmin normaali lukemissa.
Paljonko laitoit, missä sulla on lämmöt nyt? Mulla on -15 asteen pakkasessa ollut tähän asti 80 astetta koneen lämpö. Muita kokemuksia kun ei ole :roll:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Noudatin Rollen hiustenkuivaajametodia ja varmaan tunnin äsken lämmittelin tiivisteitä ja lukkoa. Lopulta sitten pikkuhiljaa nytkyttämällä ovi auki. Auto Omenaan vähän sulamaan, silikooni-crc:tä kaupasta ja kunnon ruikkasut tiivisteisiin. Eiköhän se nyt pysy huomiseen aukeavassa kunnossa.

Pitäisi varmaan hommata kokopeite.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Tuossa pari tuntia sitten työnsin avaimen lukkoon ja klonks ovien lukot aukes.
Kahvasta kiinni ja niinhän ne aukee kuin kesällä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Sassicaia kirjoitti:
BSTR kirjoitti:Onko sullakin Sassicaia GTA:n reikävanteet talvirenkaissa? Tänä aamuna nimittäin kävi meikäläiselle sama juttu. Ajattelin jo pysähtyä ihmettelemään kun ravisti kehä I:llä niin maan perkuleesti mutta pari jarrutusta auttoi asiaa. Vanteiden monimutkaiset muodot tuntuvat keräävän sohjoa. Pitää ensi talveksi laittaa toisenlaiset vanteet.
On joo, oliskos kukaan innostunut ostamaan käytännössä uusia GTAn vanteita kesäkäyttöön?? Voisi vaihtaa talvifillarit toisille vanteille.
Moni tuumaiset nuo on? Jos 16" niin sitten ei, kun en halua pienempiin vaihtaa. Mutta jos 17" ja hinnoista päästään sopuun...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Sassicaia kirjoitti:On joo, oliskos kukaan innostunut ostamaan käytännössä uusia GTAn vanteita kesäkäyttöön?? Voisi vaihtaa talvifillarit toisille vanteille.
Tarkoitatko niitä GTA:n 17" reikävanteita? :shock: Jos puhutaan niistä, niin olen todella kiinnostunut!

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Cuore Sportivo kirjoitti:Tarkoitatko niitä GTA:n 17" reikävanteita? :shock: Jos puhutaan niistä, niin olen todella kiinnostunut!
Joo, niistä puhutaan. Itse asiassa ei voi olla kuin yllättynyt kuinka suosittuja moiset ovat, jo 2 pm:ää noita koskien. Nehän ovat persoonattomat vakiovanteet??? :crazyeyes:
Ei vaan, kyllä ne mielellään kovaan hintaan myyn ja mukaan voin pistää n. 9000 ajetut Dunlop 9000:set joissa on pintaa vaikka muille jakaa. :mrgreen:
Täytyypi pistää Superleggerat tai ehkä jopa leggera III:t 18 tuumasena kesäksi ja 17" leggerat talvipyöriksi. Vai onko jollain vinkata vielä mukavampaa vannetta?? :)

Avatar
Juke
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Marras 2003, 06:12
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Juke »

Tuossa takavuosina (15vuotta) availin 33:sen ovia vielä kun kk säätimiä ei ollut , ovenlukko naps auki , rivasta kiinni ja naps auki , perinteinen juttu ovi liimalla kiinni korissa , kevyt nytkytys ja naps , kahva kädessä 0X , no vänkärinpuolelle ja sama juttu ripa kädessä , peli jäi siihen ja keväällä uusiks..
Sprint 1,7 qv 4x4 twincharger

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Ei viddu tommosta voi tapahtua :crazyeyes:

Avatar
Juke
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Marras 2003, 06:12
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Juke »

Noo , aukes se takaovi kevyellä väkivallalla kalikkaa saumaan ja kevyttä vääntöä , ihme että italopelli ei linttaan mennty , siitä viisastuneena sisälämppäriä ostamaan et tiivisteet sulais seuraavana aamuna.
Sprint 1,7 qv 4x4 twincharger

AA3
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Joulu 2003, 06:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja AA3 »

Sassicaia kirjoitti:Joo, niistä puhutaan. Itse asiassa ei voi olla kuin yllättynyt kuinka suosittuja moiset ovat, jo 2 pm:ää noita koskien. Nehän ovat persoonattomat vakiovanteet??? :crazyeyes:
Ei vaan, kyllä ne mielellään kovaan hintaan myyn ja mukaan voin pistää n. 9000 ajetut Dunlop 9000:set joissa on pintaa vaikka muille jakaa. :mrgreen:
Täytyypi pistää Superleggerat tai ehkä jopa leggera III:t 18 tuumasena kesäksi ja 17" leggerat talvipyöriksi. Vai onko jollain vinkata vielä mukavampaa vannetta?? :)
Laiton pm:ää.
Täytyy sanoa sinulle, että... No joo, sanon vasta mahdollisen kaupan jälkeen. 8)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

AA3 kirjoitti:
Sassicaia kirjoitti:Joo, niistä puhutaan. Itse asiassa ei voi olla kuin yllättynyt kuinka suosittuja moiset ovat, jo 2 pm:ää noita koskien. Nehän ovat persoonattomat vakiovanteet??? :crazyeyes:
Ei vaan, kyllä ne mielellään kovaan hintaan myyn ja mukaan voin pistää n. 9000 ajetut Dunlop 9000:set joissa on pintaa vaikka muille jakaa. :mrgreen:
Täytyypi pistää Superleggerat tai ehkä jopa leggera III:t 18 tuumasena kesäksi ja 17" leggerat talvipyöriksi. Vai onko jollain vinkata vielä mukavampaa vannetta?? :)
Laiton pm:ää.
Täytyy sanoa sinulle, että... No joo, sanon vasta mahdollisen kaupan jälkeen. 8)
Sorry, tuo oli siis minun viestini... Tuli vaan oltua faijan nimellä... :oops:

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Laitetaan tähän vielä et mä oon sipaissut oven tiivisteisiin molykote 33
light slicone grease merkkistä rasvaa eikä ole tiivisteet jäätyny kiinni!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No nyt se sitten jäätyi mullakin, kesti 15 minuuttia saada edes yksi ovi auki :x Tuosta voi tosin syyttää lähinnä itseään, pesin auton paineella alkuviikosta ja sen jälkeen se on seissyt parkkiksella jäätymässä. Olisi kannattanut kuivatella pidempään...

Pitänee käydä ajelemassa illalla pitkä lenkki jotta saa taas ratsun sulaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Perusvirhe pestä paineella talvella :wink:

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

Ihmetyttää toi tiivisteiden jäätyminen... olen itse kuivannut tiivisteet perusteellisesti ja kokeillut nestemäistä, spray sekä sellaista huulirasvapuikon näköistä sillifoonia tiivisteisiin ja aina sama juttu, kun lämpötila vaihtelee vesikelistä pakkaseen niin kaikki ovet totaalisen jumissa. :evil:

Taskussa on aina sopivan paksu jääraappa millä sopivasti kammeten saa aina jonkun oven auki (yleensä tietysti repsikan puolen takaoven... ja eikun sata kiloa lihaa etupenkkien välistä kuskin paikalle).
Renault Laguna 1999, Punto 55 1996

Vastaa Viestiin