alfa 156 käyntihäiriöt??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kimi
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Joulu 2003, 17:30
Paikkakunta: lohja

alfa 156 käyntihäiriöt??

Viesti Kirjoittaja kimi »

viime viikolla alkoi alfa nikottelemaan pakkasilla. ja sama oire jatkuu vieläkin vaikka ei ole pakkasta..eli ei käy lämpimänä kun kolmella pytyllä..kylmänä kyllä käy kaikilla jonkun aikaa..onko tulppa sökönä vai missä vika??

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Pari ensimmäistä ajatusta:
- Vettä/öljyä tulpankolossa?
- Vuotava kannentiiviste?
- Ruiskutussuutin tukossa?

Eikun suojamuovi irti, puolat irti ja tähystystä. Näkee ainakin vaivattomasti onko nestettä kertynyt. Putsaus onkin sitten työläämpi juttu... paineilma lienee helpoin tapa? Kannentiivisteen oireet taas saattavat näkyä jäähdytysnesteessä tai öljyssä. Puristuspaineiden mittaus jos ei vieläkään syytä löydy. Suuttimet voi puhdistuttaa tai vaihtaa kokeeksi pimeänä olevasta pytystä. Jos nimittäin kylmänä käy (rikastus päällä) mutta lämpimänä ei välttämättä bensaa tule riittävästi -> laiha seos eikä syty. Jollet tiedä mikä pytty ei toimi voit napata bensan suuttimen johdon irti yhdestä pytystä kerrallaan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

1-sylinterin tulppa

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Kannattaa tosiaan katsoa 1-sylinerin tulpan kunto / kuinka paljon sen "poterossa" on vettä. Oma 2.0TS on tehnyt samanlaisen ilmiön kahdesti ja samasta syystä kummallakin kertaa. Itse imeytin veden pitkän tikun päähän kietomillani talouspaperinpalasilla :lol:
Huom... älä siis ota tulppaa pois ennenkuin oot kuivaillut tulpankolon!

Jos poterossa on vettä, niin todennäköisesti tulpan runko on hapettunut, mutta sen kyllä saa melko hyvään kuntoon puhdistamalla. Jos kuitenkin alkaa olemaan muutenkin tulppienvaihdon aika (100 000 km) niin tietysti samalla vaivallahan nekin vaihtaa.

kimi
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Joulu 2003, 17:30
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja kimi »

joo siellä 1.pytyn tulpan kolossahan se syy oli..eli vettä..sain sen kuntoon ennen kuin muistin lukea viestit.kiitti vaan neuvoista..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuleeko tuo ilmiä pesun jälkeen, vai muutenkin luulisi että kuuma kone haihduttaisi pienet kosteudet. Itse onnistuin kerran 155sessa saamaan vettä sinne tulppiin pesussa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Ne tulpankolot on syviä ja jos vesi menee sisään, kuten kävi itselläni moottorinpesun yhteydessä niin ei tahdo kuivaa itsestään koska tulpanhattu estää haihtumista - ilmeisesti tehokkaammin kuin estää veden menon koloon.

Katalysaattori voi hajota jos ajelee juurikaan siten, että kaikki pytyt ei käy.
MP

Avatar
vokkie
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 19:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja vokkie »

Voisiko tuo kosteus olla ongelmana, kun tuntuu että ala kierroksilla (2000-3000) on pientä tehon hävikkiä varsikin isoilla vaihteilla ajettaessa. ja tänään päivällä kävi niin, että ei löytynyt valoista lähdön jälkeen kierroksia ollenkaan. auto kyllä kävi tyhjäkäynnillä mutta ei ottanut hetkeen kierroksia kuin muutaman satasen. parikertaa polkastuani kunnolla pääsin taas liikenteeseen. vai olisiko se ilmamäärämittari???

156 2.0-16 TS

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

luulisin ettei sinne keräänny vettä kuin moottorinpesun yhteydessä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kertokaas kummalla puolella se 1. pytyn tulppa on? Kuski/hanttari puoli?

ok, on tyhmä kysymys... mutta kun ei tiedä niin ei tiedä. :(
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös se sylintereiden järjestys yleensä lasketa jakopäästä poispäin? Eli ykkönen olisi siis apukuskin puoleisessa päässä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Taitaa muuten lukea "cyl x" teksti aina tulpan johdossa joten siitä vaan lukemaan. Voi tietty olla ettei twin spark moottorissa lue.

Omassa V6 moottorissa muistaakseni sylinteri järjestys lähtee juuri jakopään suunnasta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin