Ihmeauto KITT Alfa 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Ihmeauto KITT Alfa 156

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Juu elikäs taas tulee lisää vikaa, vaikka kaikkia vanhojakaan ei ole vielä saatu korjattua.

Tuo kierrosten vaeltelu vauhdissa, kun kytkin painetaan pohjaan, on jo vanha juttu ja minunkin autossa ollut koko sen ajan kun olen auton omistanut, mutta....

Nykyisin auto kaasuttelee myös paikalla ollessaan. Otin pienen video pätkän näytteeksi kuinka kierrokset heittelee. Tuossa videossa auto käyttäytyy vielä suht asiallisesti verrattuna siihen, kuinka se yleensä kaasuttelee. Eli kyseissä videossa en koskenut kertaakaan kaasuun, vaan auto kaasuttelee itsestään.

http://www.youtube.com/watch?v=zBd-2q0Znyw

On jokseenki noloa pysähtyä valoihin. Mummelit lähtee ylittämään katua suojatietä pitkin auton edestä, ja juuri kohdalla auto päättää polkasta itsestään kierrokset 2000 kiekkaan jatkaa siitä kaasuttelua tasasella rytmillä. Tulee hiukan vihaisia katseita kun luulevat minun kaasuttelevan :oops: .

Joten... mikä saa aikaan tämän itsestään kaasuttelun?

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Veikkaus: Tyhjäkäyntimoottori

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Appiukon ex 9000 saabissa oli juuri tuollainen ongelma ja syypää oli juurikin tyhjäkäyntimoottori. Auto vaikutti kyllä mielipuoliselta vaivan ollessa akuutti.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Meillä teki Fiat Brava juuri tuota samaa kaasuttelua ja vika oli juurikin tyhjäkäyntimoottorissa.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Join the club. Mulla ollut tuo ongelma kans jo kauan. Sitä ei tosin esiinny kuin näin kosteilla ilmoilla ja satunnaisesti pakkasilla. Tiedä sitten mihin liittyy, mutta vituttaa kyllä aika rankasti.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Jaahas... Mistäköhän tuollaisen saa ostettua, missä hinnoissa pyörii ja minkälainen homma vaihtaa? Missä moinen vekotin ylipäätään sijaitsee?

Hyvin olen perillä asioista :twisted:

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Minun 164 tekee samaa, tosin nostaa kierrokset joskus jopa 3 tonniin eikä tee tuota kuin lämpimällä koneella. Oikein kiva juuri liikenne valoissa sekä myös moottorijarrutuksissa kun vauhti alkaakin vain kiihtyä.
Tuntuu myös välillä nykimisenä tasakaasulla ajettaessa maantie nopeutta.

Avatar
pasanen
Viestit: 82
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pasanen »

Kääsuläpän molemmin puolin yleensä läppärungossa kiinni ihan tyrkyllä hinnat auto kohtaisia. Silloin kun omistin ooppelin ni siihen makso joku 80 eroa. Vinkki:pesu/voitelu ei auta.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla oli aikanaan Temprassa vain huono kontakti yhdessä johdossa ja se sai välillä auton sekoomaan. Kierrokset meni väliä 500-3000 ihan sekopäisesti.

Avatar
pasanen
Viestit: 82
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pasanen »


Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Pakko nyt laittaa tää perusvastaus aina näihin kyssäreihin eli, onko tarkistettu:
- ilmi
- lambada
- tulpankolot (onko vettä)
- tulpat
- kaasuläpän puhtaus

Jos oikein muistan, niin mulla tais tollasta vikaa ilmetä, kun oli tulpankolot täynnä vesi/öljy blandista

Edit.. on muuten pakkoo sanoo, että mun entinen 2.0 -98 oli kokoajan sekaisin, ja nyt tää "uus" 1.8 -00 on toiminut jo kahden vuoden ajan tosi hyvin... ( siis sähköjen osalta)

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

jaskas kirjoitti:Pakko nyt laittaa tää perusvastaus aina näihin kyssäreihin eli, onko tarkistettu:
- ilmi
- lambada
- tulpankolot (onko vettä)
- tulpat
- kaasuläpän puhtaus

Jos oikein muistan, niin mulla tais tollasta vikaa ilmetä, kun oli tulpankolot täynnä vesi/öljy blandista

Edit.. on muuten pakkoo sanoo, että mun entinen 2.0 -98 oli kokoajan sekaisin, ja nyt tää "uus" 1.8 -00 on toiminut jo kahden vuoden ajan tosi hyvin... ( siis sähköjen osalta)
Kyseisen ongelman tiimoilta vaihdoin jokin aika sitten ilmanputsarin, joka oli muutenkin tarkoitus vaihtaa. Seuraavasta tilistä ajattelin vaihtaa tulpat, eli siinä saa ainakin pois suljettua muutaman vaihtoehdon. Lambda toimii ja ilmi myös. Kaasuläpästä ei tietoa....

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ilmanputsarin, katin, tulppien ja ilmin vaihto ei oo mulla vaikuttanut mitenkään tuohon heijaamiseen. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa auton. Sit varmaan loppuu viimeistään. Tässä 98-mallissa on kyllä tyyppivikoja moottorinohjauksessa ihan tarpeeks...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »


Avatar
vruuum
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja vruuum »

samaa tekee mulla :evil: kierrokset vaeltelee kun kone lämmin 500-1200 välii eli ei niin paha, mut se p¤%!%leen tökkiminen tasakaasulla ja varsinkin kiihdyttäessä saa välillä ärräpäät lenteleen!! ja tämä vaan kun kone lämmin... harmittaa vaan välillä kun on alfa ilman tota helkkarin kiva ajaa ja käskee.. vinkit olis tervetulleita, kellä ollut sama juttu alfassa saanut fiksattua, niin miten??

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Eikö se tyhjäkäyntimoottori saa tiedot muilta antureilta, kuten lämpöanturista, että paljonko kierroksia nostetaan? En lähtisi tyhjäkäyntimoottoria vaihtamaan vaan etsimään muita epäkohtia ensin.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tämä ei välttämättä auta 156:sen tapauksessa, mutta edellinen 164 TS heitteli kierrokset välillä jopa 3000rpm, täysin mielipuolisesti.. Syynä oli rikkinäinen puolanjohto, jolloin toinen puola löi maihin.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Epezi kirjoitti:Tämä ei välttämättä auta 156:sen tapauksessa, mutta edellinen 164 TS heitteli kierrokset välillä jopa 3000rpm, täysin mielipuolisesti.. Syynä oli rikkinäinen puolanjohto, jolloin toinen puola löi maihin.
No ei tuokaan tietysti pois suljettu juttu ole. Toisaalta voisi olla hyvinkin tuo, koska välillä tuntuu että auto toimii pidemmän aikaa suht. normaalisti ja taas yhtäkkiä alkaa mahoton sahailu.... Tarvii tarkastaa tuo samalla kun tulpat vaihtaa... Mistä huomasit että vika on puolanjohdossa vai sattuiko vain vahingossa käteen?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tämä selkis ihan kokeillessa johtoja. 156:sessahan on erilainen ratkaisu, kun puolat ovat hatun päässä, eli vastaavanlaisia puolan johtoja ei edes ole. Toki kannattaa mennä puolat lävitse, niihinkin on joskus tullut halkeamia.

Vastaa Viestiin