nopeuden rajotin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

nopeuden rajotin

Viesti Kirjoittaja alias »

kertokaas viisaammat mihin 156 2.5 v6 on nopeus rajoitettu?
ajattelin vaan kun omassa 156:ssa ottaa tauluun 240km/h ni kierrokset ei oo kun +/- 6300rpm ja autohan muuten kiertää karvan yli 7000rpm eli oisko syynä nopeuden rajoitin taikka (kierros rajotin 6vaihteella) ?
muilla vaihteilla kyl napsuu tonne seiskan paremmalle puolelle:)

koitin haulla etsiä mutta en löytäny suoraa vastausta:/
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

CHRdriver
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja CHRdriver »

Tuskinpa mitään rajoitinta on... voima loppuu.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Aivan. Nopeudenrajoitinta ei ole. Kierrostenrajoitin leikkaa kierroksia noin 7000 rpm kohdalla. 6-vaihteella vain voimaa ei ole "tarpeeksi".
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

joku ainakin kertoili että huiput tulee rajoittaaa vasten... taitaa vaatia lievän alamäen.. :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuskin se huipputeho sentään punarajalla tulee.
- Epäkelpokeräilijä -

alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

Viesti Kirjoittaja alias »

juu ei todellakaan tuu huippu tehot karvaa enennen raikkua :)
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

Viesti Kirjoittaja alias »

mutta kohta ei oo ongelmia tehon/väännön suhteen :wink: uus kiuas ja uudet palikat keulalle ja sit alfa likahtaa ja kun kuitenkin uteliaita riittää ni kone on rata gta:sta verstaan kautta minulle :) ei pidä olla leija mutta vähän kuitenkin :)
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

alias kirjoitti:mutta kohta ei oo ongelmia tehon/väännön suhteen :wink: uus kiuas ja uudet palikat keulalle ja sit alfa likahtaa ja kun kuitenkin uteliaita riittää ni kone on rata gta:sta verstaan kautta minulle :) ei pidä olla leija mutta vähän kuitenkin :)
Asiaa. Lisää ohitettavia ratapäiville.

Esson(ABC):n paarissa kaikilla menee lujaa, mutta tervetuloa ratapäiville esittelemään kulkupuolta. Sunnuntaina on yhdet, mutta ei taida moottorinvaihto ihan vielä olla valmis. ?

No, ensi vuonna sitten.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Juu ei se pelkkä voima. Se pitäis saada vielä tiehen... 8)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tessu ja JTS 2.0 ei kannata kierrättää yli 6000rpm. Siitä ei ole mitään hyötyä paukuttaa limitterille kun vetoa ei ole.

Tosin kun ei ole voimaa niin varmasti kaikki välittyy rataan, eikä muutu savuksi...

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

alias kirjoitti:mutta kohta ei oo ongelmia tehon/väännön suhteen :wink: uus kiuas ja uudet palikat keulalle ja sit alfa likahtaa ja kun kuitenkin uteliaita riittää ni kone on rata gta:sta verstaan kautta minulle :) ei pidä olla leija mutta vähän kuitenkin :)
kuvia kehiin! kuulostaa hyvältä.

Vastaa Viestiin