156 V6 laturin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

156 V6 laturin vaihto

Viesti Kirjoittaja mayhem »

onko minkälainen projekti ton 156 2.5 v6´sen laturin vaihto?

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

Otat moottorin pois ja samal teet jakopää rempan jos et niin sitten, Ala kautta, Taaempi pakosarja irti ja sit se on jo siin näppäimillä..
tosi v.mäinen homma.. aikaa, rost offia ja korikaljaa...
*156 v6*

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Rost offia noin uusiin autoihin? Onko tosi?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Meinaatko ettei metalli hapetu kun se on kuusi vuotta ulkona?

Kokeile jos epäilet, ja voit ottaa malmin japanista tai italiasta, ei pitäisi juuri eroa olla ;)

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Täähän oli vain läppää.Onhan se noin.

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

joo no ei itellä aikaa moiseen niin tyrkkäsin korjaamoon.kesällä on kaikki jakohilppeet vaihettu mutta ilmeisesti taaemman venakopan tiivisteen asennus mennyt lapaseen.Oli sieltä vuotanut laturin päällee öljyy ja laturille tuli exodus :evil:

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Lainasin vanhaa keskustelua, kun rupesi mietityttämään samalla kun tuota jakopään remonttia tekee, että tuo laturi tuntuu olevan melkoisen pahassa paikassa tuolla takana. Toki nyt sitä ei tarvitse vaihtaa, mutta joskus sekin tulee eteen. Eli onko joku vaihtanut laturin itse tai onko tietoa tuleeko se todella alakautta pois ja jos tulee niin mitä kaikkea pitää purkaa pois?

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Nyt kiinnostais ittekin saada edelliseen kysymykseen vastaus.
kiitos

Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Moro. Tulipa tuo homma tässä kokeiltua kun alkoi talvella latausvalo vilkutteleen... En tiedä onko nuo kaikki V6:n laturit fyysisiltä mitoiltaan samankokoisia mutta minä en muuta reittiä löytänyt kuin yläkautta.
Moottori kannatukseen, ylätuki pois ja alapuolelta tuet irti. Taemman kannen ja rintapellin välistä se letku ja purkkihässäkkä (mikälie kuivain) irti. Konetta on tunkattava eteenpäin niin paljon kun se on mahdollista, taisinpa ottaa sen mittatikun kannakkeenkin irti, se kun ottaa ensimmäisenä syylariin kiinni... Laturi mahtuu juuri ja juuri nousemaan ylös kun se rintapellin äänieristematto joustaa.
Ei muuten ole ihan mikään pikkuhomma, aikaa kuluu ja tupakkia. Saattoipa päästä muutama ruma sanakin...

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Kiitos vastauksesta, noin itekkin ajattelin sen suunnilleen menevän! Jos jollain löytyy eri tapoja niin kertokaa pois! :drinking:

Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Eipä mitään... Johtojen irrottaminen helpottuu kun ottaa tehostimen letkujen kannakkeet irti ja öljynsudattimen pois.

Vastaa Viestiin