156 (2.5V6) abs-kehä hakusessa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kadotus
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Loka 2007, 22:48
Paikkakunta: Valkeakoski

156 (2.5V6) abs-kehä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Kadotus »

Autoon vaihdettiin huollossa oikean etupyörän laakeri, se kehä mistä abs-anturi mittailee tietonsa oli mennyt rikki ja nyt tarvis saada abs-valo pimeeks eli uus kehä tilalle, en vain tunnu löytävän moista osaa, ehkä en osaa hakea oikealla nimellä, mutta moinen rinkula tarvitsisi saada mahdollisimman pian.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sehän on siinä laakerissa kiinnioleva magnettiiraita , ei taida saada erillisenä?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Niissä kolmessa 156:ssa johon minä olen laakerin vaihtanut ei ollut mitään erillistä abs kehää, vaan se on integroitu laakeriin kuten V6 totesi. olisiko anturi hajonnut vaihdon yhteydessä. Se on nimittäin erittäin hidas ja ärsyttävä ottaa irti.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Kadotus
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Loka 2007, 22:48
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Kadotus »

Hmm... kiitos vastauksista, ehkä olen ymmärtänyt asian väärin ja valo vain tarvitsisi nollata tai sitten minua on huijattu... Tarvii tuo valo sammuttaa kun en usko että katsastusmies tykkää jos se palaa :roll:

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

ABS kehää ei saa irrallaan ja on puristettu uuteen laakeri/napa pakettii, eikä sitä tarvitse irrottaa laakerin vaihdon yhteydessä koska se tulee uuden navan mukana.. pelkkää laakeria kun ei myydä koska laakerin ns. ulkokooli on sorvattu navan runkoo.. ABS kehä on mallia magneetti joten sen saa huolimattomalla asennuksella kyl helposti rikki.. vikakoodeja ei tarvi nollata vaihdon jälkee.. ainaka ommassa 98 mallisessa.. joko ABS anturi tai kehä on säretty vaihto tapahtumassa..
*156 v6*

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kadotus kirjoitti:Hmm... kiitos vastauksista, ehkä olen ymmärtänyt asian väärin ja valo vain tarvitsisi nollata tai sitten minua on huijattu... Tarvii tuo valo sammuttaa kun en usko että katsastusmies tykkää jos se palaa :roll:
Mitenkäs tämän asian kanssa kävi? Vaikuttaa nyt siltä, että itselläni on samankaltainen ongelma. Eli mulle vaihdettiin laakeri ja sanottiin että anturi on rikki. No nyt vaihdettiin myös laakeri ja todettiinkin, että laakeri on rikki koska anturi ei reagoi siihen.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Vastaa Viestiin