Tulpat (golden lodge)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mikeyyh
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Touko 2008, 11:04
Paikkakunta: Vähäkyrö

Tulpat (golden lodge)

Viesti Kirjoittaja Mikeyyh »

Elikkä tämmösiä tulppia löytyi kuin "Golden Lodge 25HL" onko kenelläkään tietoa mihin alfaan tämmöiset mahtaisi käydä? :)

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Muistaakseni ainakin 33 16v koneeseen sopivat.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

boxer moottoreissahan tuota Lodgen mallia on käytetty..alkaen alfasudista aina kolmekolmosiin...

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

Mulla on ollut 3 kpl 16v 33:sta ja kaikki kulki NGK platina tulpilla ...
eiköhän noi golden lodge tulpat ole 75:iin ja muihin 116-sarjan autoihin ???

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tuo 25HL-tulppa on ainakin 8V bokserin (33) originaalitulppa. NGK:n platina on vastaavasti 16V:n orkkis, mutta sitä en tiedä käykö tuo 25HL myös siihen.

75TS:n tulppa on muistaakseni (huom. en ole sellaista omistanut)
25HL-D. Sitten on vissiin ainakin 2HL olemassa, olisko noihin vanhempiin ei-twinsparkkeihin (116).

Eli (8-venttiilisen) bokserin kynttilöitä on kysyjällä näpeissään kuten ysikymppi jo edellä ehdotteli.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Mikeyyh
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Touko 2008, 11:04
Paikkakunta: Vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikeyyh »

Jees kiitoksia vastauksista!!

Avatar
Wolffis
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

Jossain oppaassa taisi vielä lukea, että Ethän käytä muita tulppia kuin alkuperäisiä golden lodgeja... tai jotain sinneppäin! :roll: (siiss kyseinen manuska koski 33:sia!)
@lfat...

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

25HL on myös 75TS:n Se Ainoa Oikea. Vanhemmissa kaasarikoneisissa Giulioissa ja Alfetoissa 2HL on oikealla lämpöarvolla. Lodgeja on vähän hankala vain saada Suomessa, Tiippanalta tai Muukkoselta olen tilannut ja hinta on ollut aika kova, mutta eipä ole parempia sytytystulppia Alfa Romeoon olemassa. Tietysti Hurtiennelta, tms. ulkomaan varaosakaupasta saa murto-osalla laatikollisenkin...

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

TS:n tulppa on kylläkin 25HLD eikä suinkaan 25 HL ja eronana noissa on lähinnä se että toinen on isolla kannalla ja toinen pienellä..

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sain käteeni tuollaiset Beru R6, ilmeisesti turbokäyttöön tarkoitetut halpis platina tulpat. N.50e sarja. (suomi hinta) Tuo hinta ja platinan todella vähäinen määrä herättää kysymyksen, onko tuo tulppa sen parempi tai yhtä hyvä kun normi tulppa kovaan turbokäyttöön? E: Mittailin tossa sytytysjohdot jotka tyhmyyttän ostin motonetistä kun samaan hintaan olisi saanut boschit, ja keski-arvo oli 8ohm. Mikä on suurjännitejohtojen resistanssi?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Nostanpa tämän postaukseni ilmoille. Ja mitä tuli muutama tulpanjohto mitattua, niin nuo motonetin piuhat ei vaikuta huonoilta, mikä sitten lie käytännön merkitys oikeasti tehokkaisiin piuhoihin, kun niitä turbokäyttöön suositellaan? Tuollainen platinatulppa josta näyttäisi puuttuvan kärki, ei vaikuta hirveän tehokkaalta turbokäyttöön.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Saattoi tämä tullakin jo käsitellyksi mutta suora lainaus 75:n Owner's Manual'sta:

Lodge 25HLD (T.Spark 2.0)
Lodge 2HL (V6 3.0)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Lodge 25HLD (T.Spark 2.0)
Lodge 2HL (V6 3.0)
Tarkennukseksi:

Lodge 2HL (V6 3.0, V6 2.5, 2.0TC, 2.0IE 1.8TC, 1.8IE, 1.6TC, jne)

Vastaa Viestiin