FAZA kataloogi (Abarth-miehille ja muille retrohenkisille)
Valvoja: Moderators
- 1300ti
- Viestit: 955
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
FAZA kataloogi (Abarth-miehille ja muille retrohenkisille)
http://www.fazaabarth.info/
Mahtavasti Apartteja sun muita, tuhansia valokuvia, piirustuksia,Campagnolon luetteloita, huh huh kaikkea! Siis tuolla historiikissa on jopa Abarth-kenkiä, joiden kärjet on tarpeeksi kapeat polkimille ahtaassa autossa!
Fontti ja taitto ovat vain todella ärsyttäviä silmille, kannattaa pienentää reippaasti tekstin kokoa...
Epäsivistyneille tiedoksi, että Abarth oli Autodeltan ohessa kovimpia Alfa-pajoja myöskin!
Mahtavasti Apartteja sun muita, tuhansia valokuvia, piirustuksia,Campagnolon luetteloita, huh huh kaikkea! Siis tuolla historiikissa on jopa Abarth-kenkiä, joiden kärjet on tarpeeksi kapeat polkimille ahtaassa autossa!
Fontti ja taitto ovat vain todella ärsyttäviä silmille, kannattaa pienentää reippaasti tekstin kokoa...
Epäsivistyneille tiedoksi, että Abarth oli Autodeltan ohessa kovimpia Alfa-pajoja myöskin!
- Liitteet
-
- Carlo Abarth
- Carlo.gif (252.32 KiB) Katsottu 3174 kertaa
Liityn sivistymättömien kerhoon. En minäkään ole tiennyt Abarthin puuhastelleen Alfojen parissa.
Sivuilla on käsittämätön määrä hienoa ja varmasti harvinaista materiaalia. Jonkun pitäisi vaan ottaa asiakseen ja järjestellä sisältö uudelleen, niin, että hommaan tulisi jotain tolkkua ja lukeminen onnistuisi ilman migreeniä. Niin ja hunnit, villihanhet ja politiikka joutaisi lähteä..
Melko eksoottisen näköinen pata:
Sivuilla on käsittämätön määrä hienoa ja varmasti harvinaista materiaalia. Jonkun pitäisi vaan ottaa asiakseen ja järjestellä sisältö uudelleen, niin, että hommaan tulisi jotain tolkkua ja lukeminen onnistuisi ilman migreeniä. Niin ja hunnit, villihanhet ja politiikka joutaisi lähteä..
Melko eksoottisen näköinen pata:
Giulia Super -69
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4862
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jossain 10 vanhana löysin pienen kotipaikkani (Vaala) kirjastosta kirjan FAZA Fiat 1/9:stä. Oli paksu ja muistaakseni Englanniksi. Sitä tuli lainattua ja luettua useaan kertaan. Tuo oli yksi yllyke että tuo murtsikka ollut yksi lemppari vaihtoehdoista harrastusautoksi. Lisäksi ko.pitäjän laihaa automallivalikoimaa tuli rikastamaan tuohon aikaan iki-ihanan vihreä murtoluku.
Hieno nettilöytö, tietääpä missä työaikaa voi kulutella.
Hieno nettilöytö, tietääpä missä työaikaa voi kulutella.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Kiitti linkistä. Juuri tuli lueskeltua melko kattava 500+sivuinenAbarth-historiikki The Man, The Machines. Abarthin polkupyörä- ja moottoripyöräkilpailutausta oli uutta, samoin kuin Cisitalia, Porsche, Simca, Alfa, Ferrari (166MM), Formula Italia ym muut yhteydet. Kirjan tulosluettelo 50-60-luvuilta lopussa on aika vaikuttavaa luettavaa ja taisi käydä lopulta Abarthin kohtaloksi. Fiat kun teki diilin että maksavat jokaisesta voitosta tietyn summan.
Amazonista tuo kirja muuten on saatavilla suht kohtuulliseen hintaan. Ainoa miinus siinä on, ettei siinä ole lainkaan käsitelty Abarthin 70-luvulla alkanutta rallitoimintaa.
Edit. Aika kummallisia höpinöitä noilla sivuilla on. mutta kuvat on hyviä.
Amazonista tuo kirja muuten on saatavilla suht kohtuulliseen hintaan. Ainoa miinus siinä on, ettei siinä ole lainkaan käsitelty Abarthin 70-luvulla alkanutta rallitoimintaa.
Edit. Aika kummallisia höpinöitä noilla sivuilla on. mutta kuvat on hyviä.
- 1300ti
- Viestit: 955
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Joo osa jutuista on ihan käsittämättömiä.
Mutta toisaalta, kotimaisen Kai Lauri Bremerin alias KLB:n alias Breznevin (niin kuulemma penskat isäänsä kutsuu) Pöpilisti on kyllä kanssa ollut 25 vuotta samalla lataamotason asialla:
Setäni Aulis sitä, poikani Yrjö tätä, sattumoisin poikani on tuomassa FIRMANSA LAANILTA myyntiin Suomeen tätä autoa, Setäni Aulis ja sotavoitot, poikani Yrjö rompetorilla, minä ja verottaja, minä ja tullimies, minä ja eduskunta, Bremerien sukukuvia, Karjala takaisin, vihollinen, veli venäläinen, itäryöstäjä, viherpiipertäjät ja kommunistit vs. autoharrastaja arjessa, epäsivistyneet saksalaiset...
Silti olen lukenut lapsesta lähtien kaikki mobilistin julkaistut numerot enkä voi väittää, ettei ks. vaikutukselle altistuminen olisi tehnyt minustakin IHAN PIMEETÄ !!!
Mutta toisaalta, kotimaisen Kai Lauri Bremerin alias KLB:n alias Breznevin (niin kuulemma penskat isäänsä kutsuu) Pöpilisti on kyllä kanssa ollut 25 vuotta samalla lataamotason asialla:
Setäni Aulis sitä, poikani Yrjö tätä, sattumoisin poikani on tuomassa FIRMANSA LAANILTA myyntiin Suomeen tätä autoa, Setäni Aulis ja sotavoitot, poikani Yrjö rompetorilla, minä ja verottaja, minä ja tullimies, minä ja eduskunta, Bremerien sukukuvia, Karjala takaisin, vihollinen, veli venäläinen, itäryöstäjä, viherpiipertäjät ja kommunistit vs. autoharrastaja arjessa, epäsivistyneet saksalaiset...
Silti olen lukenut lapsesta lähtien kaikki mobilistin julkaistut numerot enkä voi väittää, ettei ks. vaikutukselle altistuminen olisi tehnyt minustakin IHAN PIMEETÄ !!!
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
minäkin kyllä olen ollut Mobilistin lukija jo lähes alusta asti, pienellä suodatuksella KLB:n jututkin on ihan hyviä1300ti kirjoitti: Mutta toisaalta, kotimaisen Kai Lauri Bremerin alias KLB:n alias Breznevin (niin kuulemma penskat isäänsä kutsuu) Pöpilisti on kyllä kanssa ollut 25 vuotta samalla lataamotason asialla:
Setäni Aulis sitä, poikani Yrjö tätä, sattumoisin poikani on tuomassa FIRMANSA LAANILTA myyntiin Suomeen tätä autoa, Setäni Aulis ja sotavoitot, poikani Yrjö rompetorilla, minä ja verottaja, minä ja tullimies, minä ja eduskunta, Bremerien sukukuvia, Karjala takaisin, vihollinen, veli venäläinen, itäryöstäjä, viherpiipertäjät ja kommunistit vs. autoharrastaja arjessa, epäsivistyneet saksalaiset...
Silti olen lukenut lapsesta lähtien kaikki mobilistin julkaistut numerot enkä voi väittää, ettei ks. vaikutukselle altistuminen olisi tehnyt minustakin IHAN PIMEETÄ !!!
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
- 90
- Viestit: 8047
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ehdottomasti parhaimmasta päästä tuo mobilisti, sanoisiko että suomen paras "autolehti" varsinkin jos on tykästynyt hieman vanhempiin kulkuneuvoihin..siinä on tekniikanmaailmat ja tuulilasit ymv julkaisut melko lälläri kamaa..
no onhan tuota moblaria tullut lueskeltua jo siitä lähtien kun lukutaito alkoi karttumaan eli neljännesvuosisata alkaa olla plakkarissa..
no onhan tuota moblaria tullut lueskeltua jo siitä lähtien kun lukutaito alkoi karttumaan eli neljännesvuosisata alkaa olla plakkarissa..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4862
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Tuo on Abarth T140:n mylly 120 asteen V12 5982cc 610hv/6800rpm vuodelta -67. Moottorista vastasi Abarthin Luciano Fochi.Gasolina kirjoitti:Melko eksoottisen näköinen pata:
Autolla oli tarkoitus kisata Ford GT40:ia ja 330 P3 ja P4 Ferrareita vastaan, mutta projekti meni jäihin kun FIA pudotti protojen kuutiotilavuuden 3 litraan. Sääli, sillä tuo Mario Coluccin piirtämä ja suunnittelema T140 on yksinkertaisesti hieno. Abarthin tekninen johtaja Colucci tuli muuten Abarthille Alfalta 50-luvun lopulla. Alfalla vastasi mm. TZ-mallin kehityksestä ja Abarthille tullessaan mm. Alfa Abarth 1000:n kehityksestä, joka samoin meni puihin (Liekö syynä ollut Fiatin (sama kokoluokka) vai Alfan (giulietan kilpailija) vastustus vai molemmat). Tuossa projektissa giulietan kone oli pienennetty 998cc kokoon, mutta silti tuotti 88hv/8000rpm.
edit. Korjataan sen verran, että tuon Alfa Abarth 1000 projektin ( 1958 ) aikana Colucci oli vielä Alfa Romeon leivissä ja vastasi heidän puoleltaan projektista.
Tiesittekö , että Abarth oli 50-luvulla suunnitellut ottavansa myös maanopeusennätyksen haltuunsa. Suola-aavikkokilpurista on aika huiman näköisiä piirustuksia olemassa.
Jännä juttu muuten on, että näitä kahdella kampiakselilla, jakopää keskellä konetta tyyliin toteutettuja moottoreita ei juuri enää toisen maailman sodan jälkeen ole näkynyt.Giallo Pozzuoli kirjoitti: Tuo on Abarth T140:n mylly 120 asteen V12 5982cc 610hv/6800rpm vuodelta -67. Moottorista vastasi Abarthin Luciano Fochi.
Kuinka vakavasti tätä T140-projektia toteutettiin, vai oliko kyseessä enemmän imagon nosto?
Giulia Super -69
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Aivan tosissaan tuntuivat olevan, ainakin päätirehtöörin mukaan. Lainaus Abarthin Tammikuun '68 Auto-Italiana lehden haastattelusta, jossa toimittaja kysyi syytä siihen miksi Abarth oli menossa Formula ykkösiin (!):Gasolina kirjoitti:Jännä juttu muuten on, että näitä kahdella kampiakselilla, jakopää keskellä konetta tyyliin toteutettuja moottoreita ei juuri enää toisen maailman sodan jälkeen ole näkynyt.
Kuinka vakavasti tätä T140-projektia toteutettiin, vai oliko kyseessä enemmän imagon nosto?
Essentially, I believe, for two reasons: the policy recently adopted by Ferrari in this sector - too many problems and nothing concrete - is also the reason why F1 is the only category among those planned by the CSI today that quarantees constructors a certainty of continuity in its regulations. Even today, in a way, I am paying the consequences of constructing a prototype. I monopolized the whole of my factory for that expensive car. Then, when it was 90% ready after Le Mans, the CSI decided to limit prototype capacity. That was a severe blow to my factory.