156 puhallin jäässä kunnes lämpenee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

156 puhallin jäässä kunnes lämpenee

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Terve,

Eli nyt kun pakkasta on paljon, niin sisäilmapuhallin on aloittanut temppuilun. Kylmänä käynnistettäessä puhallin ei toimi - ei lähde vaikka antaa koneen olla pihalla tyhjäkäynnillä lämpenemässä 10-20min.

Puhallin pörähtää käyntiin vasta kun ajaa auton kunnolla lämpimäksi ja pysäyttää n.20min, jonka jälkeen lämmin moottori ilmeisesti lämmittää puhaltimen moottoria riittävästi. Ongelmana tässä fiksissä tietysti vaarallisesti ajaon aikana huurtuvat ikkunat sekä kylmä kabiini.

Onkohan tuohon mitään pikavinkkejä?

t:vkampman

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onko sulla automaattipuhallus päällä ja lämmöt täysillä? Mulla ei ainakaan näillä asetuksilla puhalla ennen kuin todella pystyy puhaltamaan lämmintä. Mutta ykkösnopeudella pitäisi heti puhaltaa....
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Mulla oli aikoinaan samaa vikaa ja vaihtoon meni koko höskä, itse annoin pika apua kuumailmapuhaltimella suoraan siihen lämppäriin, nopeutti vähän tuota käynnistymistä.
O Tempora O Mores

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Mulla oli aikoinaan samaa vikaa ja vaihtoon meni koko höskä, itse annoin pika apua kuumailmapuhaltimella suoraan siihen lämppäriin, nopeutti vähän tuota käynnistymistä.
Hyvä idea - missä tuo puhaltimen moottori sijaitsee? Eli mihin kohtaan tuota kuumaa ilmaa kannattaisi suunnata?

t:vkampman

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Ainakin -03 156sessa puhallin on etumatkustajan puolella jalkatilassa pystyasennossa. Kojelaudan alta näkyy puhaltimen pohja (panelin alta). En ole tuota purkanut, mutta se vaikuttaa olevan semmosessa asennossa, että huonolla tuurilla esim. lumien sulamisvesi voi valua sinne puhaltimen pohjalle ja laakeriinkin. Ainakin omassa tuli vettä jalkatilaaan kun vaihdoin sisäilmansuodattimen (joka tuossa uudemmassa on siellä jalkatilassa kans - vanhemmassa ei). Oiskohan siinä vanhempikoppasessakin joku ruuvi siellä pohjalla, josta sais vedet laskettua pois lämpimänä = kun ei oo jäässä)?

Uus puhallin Motonetissa: 156 Puhallin+moottori jos ilmastoitu. . . . . . . . . . . . 13-1018 159.90 ???
MP

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

vkampman kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan samaa vikaa ja vaihtoon meni koko höskä, itse annoin pika apua kuumailmapuhaltimella suoraan siihen lämppäriin, nopeutti vähän tuota käynnistymistä.
Hyvä idea - missä tuo puhaltimen moottori sijaitsee? Eli mihin kohtaan tuota kuumaa ilmaa kannattaisi suunnata?

t:vkampman
Puhaltelin niistä jalkatilan aukoista josta lämppärin ilma tulee kabiiniin
O Tempora O Mores

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Asia hoidossa.

Tempaisin siitä hansikaslokeron alta vuorauksen luukun auki ja siellähän se puhaltimen moottori oli. Sitten vain ennen liikkeellelähtöä Defa siihen suuntaan hetkeksi puhisemaan ja avot.

Onhan tuo tietty aikalailla häkkäys, kuten kai asiaan näiden kanssa kuuluu. Pitänee vaihtaa tuo moottori. Sitten joskus, heh.

Vastaa Viestiin