Tyhjäkäynti korkea ja seilaa.
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3411
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Tyhjäkäynti korkea ja seilaa.
Eli käynnistyksen jälkeen kierrokset ovat 1800 ja 2200 kierroksen välillä, kun ei paina kaasua, eivätkä laskeneet siitä. Mikä tuon aiheuttaa? Kauaa en konetta käyttänyt, koska alkoi tulemaan käryä jostain mitä en vielä saanut paikallistettua. Saattaa olla pelkkää öljyn käryä pakoputken pinnalta tai sitten startti jää päälle. Elikä on kysymys 156:sta TS -98
- VMTD
- Viestit: 3411
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Eli voisi alkaa toimimaan kun vaihtaa sen kaasuläppämoottorin mikä on alkujaan ollut tuon ohjausyksikön mukana. Nythän siinä on varaosakoneen moottori. Aikoinaan kun minulle vaihdettiin uuteen 156:n kaasuläppämoottori se toimi kyllä ilman ohjelmointia, joka tehtiin vasta pari viikkoa vaihdon jälkeen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11382
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Voithan kokeeksi laittaa sen alkuperäisen kiinni, josko vaikka toimisi.
Tiedä sitten mitä opettamista se oma moottori oli vailla, mutta suoraan paketista kiinni pultattu vehje ei toiminut eikä vielä useamman ECU-resetin jälkeenkään. Pari minuuttia kiinni Bosch-testerissä paransi potilaan.
Tiedä sitten mitä opettamista se oma moottori oli vailla, mutta suoraan paketista kiinni pultattu vehje ei toiminut eikä vielä useamman ECU-resetin jälkeenkään. Pari minuuttia kiinni Bosch-testerissä paransi potilaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- VMTD
- Viestit: 3411
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin myös vanhasta koneesta tähän ja nyt tyhjäkäynti oli kylmänä hieman vajaa 1500 kierrosta eli lähes normaali ennenkuin lämpiää. Ajoituksenmuuntimesta kuuluu vielä jotain kilinää, toivottavasti tasoittuu, myöskin tehostimen pumppu korahteli vielä varsinkin ohjauspyörään kääntäessä.