156 pätkii

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

156 pätkii

Viesti Kirjoittaja Java »

Noniin, eli vika tällä hetkellä on sellainen, että nätisti ajettessa 1-2k rpm ruuhkavauhtia niin auto toimii ok, sitten kun pitäs antaa vähän hanaa niin vehje pätkii tolkuttomasti ruiskuvalon saattamana. Tuntuu myös perdynolla siltä, että 5k jälkeen vähän menohalut olisi kateissa? Onkohan bensafiltteri tukossa?

Koko stoori on myös aika eriskummallinen, elikkä 1.8 kone mikä oli kiinni, niin siitä lahos alakerta. Ostin sitte 2 litrasen mälliauton ja nakkasin siitä padan "vanhan" auton keulille. Ei muutaku kovaa ajoa pari sataa km kunnes rupes hirvee savu nousemaan pellin alta ja samalla syttyi laturin valo. Savu nousi moniurahihnan tietämiltä ja haisi kumille / öljylle. No siinä sitten laturia meinasin vaihella vanhasta koneesta, niin purkaessa huomasinkin että koko laturin alue ui öljyssä. Samaan syssyyn myös ohjaustehostimen säiliö oli tyhjä. Eli se ruisku öljyä sinne jostain. Tarkastelin liitokset ja epälyttävästi silmään osui huolimattomasti kiristämäni ohjaustehostimen pumpun ulostuloletku, joka on kierteillä. No ei kun se kireelle ja vähän öljystä putsailua. Nyt auto toimi noin 100km ilman kummosta vikaa. Savua sieltä välillä nousi kun tippa öljyä tms pääsi hihnalle. Pikkuhiljaa vehje rupes vilkuttelee sitte tota ruiskun valoa yleensä laturin valon yhteydessä. Nyt meno pätkii jumalattomasti.. Otin jo auki konelle tulevan bensaletkun siitä koneen takaa, ja painetta oli ihan naamalle asti ja bensaakin tuli tankista nätisti. Onko sen jälkeen jotain filtteriä vielä? Koneen suojalevyn pois otettua siinä on vielä joku kolmio taite ennen "ruiskuputkea"..
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kommentoimatta mitenkään noita muita kommelluksia
niin kyllä nuo oireet viittaavat vahvasti ilmamassamittariin.
Siis jos auto toimii suhtkoht normaalisti tasaisella kaasulla
mutta kun lyö lämän tiskiin niin veto katkeaa kuin seinään.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Saaatana just möin romuautosta ilmin pois :D Lämän tiskiin lyödessä meno loppuu kun seinään välillä. Nyt taas eilisillan auto toimi melko nätisti. Ja sillon ku pätkiii niin ruiskuvalo syttyy samalla. Ja veto on tallella sillon kun se normaalisti päättää kiihtyä. Eikös ton ilmin piuhan uskaltanu repiä pois testausmielessä? Pätkintäkin on sellasta, että auto "sammuu" 0.5-1sec ajaksi ajaksi. Ihan kun ei saisi bensaa lainkaan.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Java kirjoitti:Pätkintäkin on sellasta, että auto "sammuu" 0.5-1sec ajaksi ajaksi. Ihan kun ei saisi bensaa lainkaan.
Kampiakselin asentotunnistin.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »


Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Ihan mielenkiinnosta repäsin ilmin irti, ja kas kummaa, pätkiminen lähes hävisi. Välillä pätkäsee vaan. Tuntuu myös, että kulkisi vähän paremmin?
Alle 2.5k kierroksilla tosin meno oli aika tuskasta ja eikä tuntunut noilla kierroksilla vastaavan kunnolla kaasuun. Ruiskun valo myös paloi koko ajan. Taidampa ennen ilmin hankkimista käyttää examinerissa täydessä nollaamisessa.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Asentotunnistimen pitäisi olla ehjä, näytti oikeaa ohmilukua.

Ilmi kiinni nyt tänään noin 10km lenkillä vain 2 kertaa pamautti vehkeet seis hetkeksi. Vielä vinkkejä?

Pitääpi illalla / huomenna pistää piuhaan kiinni..
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Noniin sainpas vehkeen käytettyä piuhan päässä.

Vikakoodit seuraavat:

P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
P1172 Rotor Control Fault
P1173 Rotor Calibration Fault
P1513 Intake Manifold Runner Control (Bank 2) Stuck Closed
P1653 Power Steering Output Circuit Malfunction

Eli tehostinöljyssä uinut laturi vaihtoon? Olikohan 1.8 laturi samanlainen kuin 2 litrasessa? Tuo näköjään vattumaisessa paikassakin, eikai sitä taas joudu repiä koko mottia alas :silly: :twisted: :evil:

Edit: laturi on näköjään samanlainen, en kerennyt vaihtaa vielä. Nyt kuitenkin jälkeen tuntuu toimivan kun mitään ei olis käynytkään... Ainoastaan välillä kun vetää yli 5k rpm kiihdytyksen niin tuppaa välillä laturi ja ruiskuvalo syttymään. Sytytteleekös ilmi noita molempia?
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

JUMALAUTA että oli urakka vaihtaa toi vitun laturi :D

Nyt kuitenkin pikaisen lenkin jälkeen näytti pelittävän :) Pyyhkijätkin tuntuu saavan vähän reippaammin virtaa? :D
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Vastaa Viestiin