Töötti ei toimi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
HaLo
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Touko 2008, 10:49

Töötti ei toimi

Viesti Kirjoittaja HaLo »

Heips!

Leimalle viemässä 156:sta mutta töötti ei toimi. Omistajan käsikirjaa ei ole, joten töötin sulakkeen sijainti on mysteeri. Voisiko joku hieman neuvoa mikä sulake on äänimerkille. Jos sulake on ehjä, mitä pitäsi seuraavaksi kokeilla? rele?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Töötti ei toimi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Muistaakseni (!) se sulake on jompi kumpi niistä Servizi -sulakkeista, siinä kojelaudan läpässä jonka takana on rasia, on merkitty ko servizi-sulakkeet

Avatar
McJohnson
Viestit: 183
Liittynyt: 15 Elo 2008, 14:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja McJohnson »

Näyttäis se sulake olevan kuskin jalkotilassa. Paikka 11, eli vasen alakulma.

HaLo
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Touko 2008, 10:49

Viesti Kirjoittaja HaLo »

ok... sulake tarkistettu, vika ei sitten ollut siinä. Mitähän seuraavaksi? Juuri mun tuuria... ei ikinä voi olla simppeli asia... :x

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

itse äänimerkki oli kai sielä auton edestä päin katottuna vasemmalla jossain lasinpesunestesäiliön vierellä aika hankalassa paikkaa. Jos sinne pääsee käsiksi vaikka yleismittarilla kun kaveri painaa tööttiä niin näkee tuleeko virtaa edes sinne. Myös voi tarkistaa, tuleeko sulakkelle virtaa =) Toinen napa sulakkeen juureen ja toinen maihin vaikka ovenkarmiin.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Yleensä torvin johdot, jotka ovat yleensä etupuskurin seudulla ruostuvat ja hapetuvat pahasti ja siitä johtuu yleensä sen toimimmattomuus. Jos vika ei löydy niin yrittää silti käydä katsastuksessa, minulla nimittäin ei koskaan tarkastettu töötin toimintaa.
Nothing beats cubic inch

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

:roll: mullapa on... :wink:

kokeile suoraa virtaa siihen sumutorvelle, selviää onko se ehjä...
ja sitten kokeile painella sitä töötin nappia myös ympäriltä, saataahan se kytkinkin olla rikki.

jos virta-/yleismittaria löytyy, niin kannataa kokeilla jännite häviöt niistä piuhoista.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo kyllä mullakin katsastusinssi hakkasi aikansa GTV:n airbagia, kunnes näytin sille, että töötti on siinä kohtaa rattia, jossa on ne torven kuvat :lol:

Pääsikös 156:n töötin kimppuun helpiten irrottamalla sisälokarin?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ei mitään tietoa missä se tarkaan ottaen on, mutta sisälokari tai sitten vaihtoehtosesti pohjapanssarin läpi.

sisä loksuhan taittuu sinne etupuskurin suuntaan? taitaa päästä parhaiten kun ottaa lokarin irti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
155156
Viestit: 2094
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Omassa 156:ssa on kaksi tööttiä eli äänimerkinantolaitetta. Molemmat olivat sökönä. Ostin toisen tilalle käytetyn Fiat Punton töötön ja hyvin toimii. Toisen pystyi juuri ja juuri vaihtamaan V6:n ahtaassa moottoritolassa irrottamatta muuta kuin muovisuojuksen. Äänimerkinantolaitteet ovat oikean lokasuojan kohdalla ainakin 2.5 V6:ssa.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Töötti ei toimi

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Omassani oli sama vaiva talvella. Vika selvisi, kun aloin tutkimaan johtojen kulkemista ja liitoksia. Oli riviliittimeltä johto ponnahtanut ja irronnut. Liitin sijaitsee ratin ja mittariston välissä ylimpänä. Sen tuntee käteenkin kohoumana joustavan rattiputken suojuksen läpi. Varmista tuo liitos vielä ennenkuin ryhdyt purkamaan muuta. Muistaakseni siinä on 3 johtoa ja sen on keskimmäinen ja pienin liitin. Olin auton ostettua hakenut optimaalista ratin asentoa lie pitkään muutellen ratin asentoa. Johdot ovat muutenkin tiukalla ja pakkanen ei asiaa auttanut...
Ehdin kysellä jo kellojousien hintoja ym ym...

Vastaa Viestiin