147 jarrujen vinkuminen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
konjakki
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Elo 2008, 22:32
Paikkakunta: vaajakoski

147 jarrujen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja konjakki »

Heips! Mitä tehdä, kun jarrut sillointällöin vinkuvat 147:ssä

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

läheppäs lueskelemaan tätä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15810

Pähkinänkuoressa mahdolliset viat:
- Levyt tai/ja palat lopp
- palat jumittavat, liukupinnat ruosteessa
- satulat jumissa

top3 yleisimmät kitisijät 8)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

vinkuvatko ne ajossa vai jarruttaessa.. etu vai taka..?

NBLO
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Touko 2009, 20:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NBLO »

Mulla sama ongelma vinkuu vähän väliä, ja välillä myö haisevatkin aivan helvetisti, ideoita mistä johtuu?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15845

tuohon ketjuun sain paljon vastauksia asian tiimoilta

tiivistettynä
-sylinterit jumissa jolloin pala laahaa tarpeettoman paljon kun sylinteri ei palauta
-kierot levyt (menee kieroon jos kuumenee tarpeeks, kuten mulla kävi)
-ruostetta levyjen keskiön reunassa johon palat hankaavat
-vaijeri ei palauta kunnolla, jarru jää päälle

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"väpättääkö" jarrupoljin jarrutuksessa? etenkin etulevyjen kierous tuntuu aika helposti polkimessa...

jos mitenkään pääset jarru dynolle, niin paina ja pidä jarrupoljin samassa asennossa, jos levyt on kierot niin jarru heittelee noin 100nM siinä jarruvoiman ollessa 1000nM (1kN). eihän mikään korjaamo hirveästi voi ottaa 10min hommasta, mikä ei vaadi edes minkäänlaista työtä!

kokeile joskus ajon jälkeen onko vanne kuuma, mut varo, se voi popata :D jos siel on selvää lämpöä, niin siellä kulmassa jumittaa pala.

paljonko ne sitten lämpenevät? riippuu paljonko palat jumitta, 3km ajon jälkeen voi lämpö olla 60-80c kun se normaalisti on 30-40c (levyltä mitattuna siis)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin