156, öljypohjan vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

156, öljypohjan vaihto

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

Hips hei. 2 viikkoa sitten vaihdatin öljypohjan 156;seen . Tänään tietysti sitten kosketus kiveen ja pohjaan reikä. Ei Alfa taida ollakkaan soratien virtuoosi, vai miten se meni. Ei ole sitten aivan simppeli irroitella öljypohjaa. Ainakaan jos ei ole selvyyttä tarvittavista työkaluista. Nyt olisi muuten pultit pois, paitsi perästäpäin katsottuna oikealla 13mm pultti joka tietysti pyörii, muttei tule ulos. Mahtaako jostain öljypohjan yläpuolella olla vasta mutteri ja minkälaista työkalua sinne kannattaa yrittää työnnellä. Kättä sinne ei mahdu eikä näköyhteyttä saa varmaan kuin puoli autoa purkamalla. Muutenkin kaikki vinkit käy, olen 1. kertaa alfan kimpussa ja auto seisoo paikkakunnalla jossa kukaan ei ole ollut Alfojen kanssa tekemisissä. Huomenna hypättävä junaan, eli öljypohja olisi saatava irti, alumiini hitsarikin löytyi, joka kuulema saisi pohjan kuntoon.

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Ei siellä kyllä muistaakseni mitään muttereita ollut vaan ihan kierteet lohkossa? Kerran tuon olen purkanut..

Btw. multa löytyy 1.8TS ehjä öljypohja jos kiinnosta...
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156, öljypohjan vaihto

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

farkku roomeo kirjoitti:Hips hei. 2 viikkoa sitten vaihdatin öljypohjan 156;seen . Tänään tietysti sitten kosketus kiveen ja pohjaan reikä.
Taitaa olla vähän matala :shock:

Tarkoitatko 13mm kantaisella pultilla sitä, joka on apparin puoleisen vetarin vieressä ja näkyy apparin pyöränkotelosta?

Se on ainoa jossa on mutteri toisessa päässä vetoakselin takana.

Sinne pääsee käsiksi kyllä ihan lenkkiavaimen kanssa pyöränkotelon kautta.

Ei kai nyt öljypohjan irrotukseen mitään erityistä Alfa-tuntemusta vaadita :lol:

farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

Kaikki pultit ja jne. irti. Muttei silti irtoa, ainoastaan keulasta katsottuna saa raotettua, sitten kanittaa. Kyseessä on 156, 2,0 tspark, vm 2000.
Perk. hermot menee ja kohta juna lähtis kotio kohti.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Omassa oli ainakin aika kova liima. sai aika kovaa kammeta ennenkö irtosi kokonaan.

Vastaa Viestiin