Vetarit 156 V6:seen
Valvoja: Moderators
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vetarit 156 V6:seen
Orastavaa väljyyttä havaittavissa vetareissa,
10 vuotta + ratarevittely rupeavat tekemään
tehtävänsä...sisemmät päät väljistyneet,
kuskin puolelta enemmän.
Kannattaako tulevaisuudessa uusia vetarit kokonaan
vai vain tyytyä vetonivelten vaihtoon...
Ja mistäs näitä sais ulkomailta / mitäs se vetoakseli
on engelsmannin kielellä?
10 vuotta + ratarevittely rupeavat tekemään
tehtävänsä...sisemmät päät väljistyneet,
kuskin puolelta enemmän.
Kannattaako tulevaisuudessa uusia vetarit kokonaan
vai vain tyytyä vetonivelten vaihtoon...
Ja mistäs näitä sais ulkomailta / mitäs se vetoakseli
on engelsmannin kielellä?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
drive shaft = vetoakseli
esim. tuolla näkyy olevan. Hinnat ei varmaan halvimmat mahdolliset...
http://www.alfa-service.com/index.php/c ... 6-24V.html
esim. tuolla näkyy olevan. Hinnat ei varmaan halvimmat mahdolliset...
http://www.alfa-service.com/index.php/c ... 6-24V.html
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Nojoo. Jurvan ratapäivillä huomasin session loppupuolella taas tutun naksunnan paikalta lähtiessä...nyt, varsinkin pienestä ylämäestä lähtiessä vetarit saa naksahtamaan. Kokeilin ajaa pillurallia autiolla parkkipaikalla pyörät linkussa eikä mitään ylimääräistä ääntä kuulu. Eli kyseessä aika todennäköisesti sisempi murros/murrokset. Taas. Kolme ratapäivää ja kaput. Enhän mä autoa sääli pätkääkään radalla muuta kuin vähäisten kierrosten muodossa mutta uskomattoman heppoista tavaraa noi nivelet...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Auristo
- Viestit: 390
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Mitkä vetarit olet vaihtanut, alkuperäiset vai tarvikkeet? Hyvin vähän olen kuullut vetariongelmista Alfassa.
Vähän aiheen vierestä; aikoinaan touhusin aika reilusti piristettyjen Turbo Saabien kanssa ja opin kantapään kautta että italialaiset tarvikevetarit (en muista enää merkkiä) eivät kestä kunnon vääntöä. Yksi kunnon lähtö pitävällä pinnalla niin "maljat" menettävät alkuperäisen muotonsa...
... huonoa materiaalia tai huonosti karkaistu. Tarinan seuraava osa olisi miten Saabin laatikon saa kestämään mutta se ei kuulu tälle forumille
Vähän aiheen vierestä; aikoinaan touhusin aika reilusti piristettyjen Turbo Saabien kanssa ja opin kantapään kautta että italialaiset tarvikevetarit (en muista enää merkkiä) eivät kestä kunnon vääntöä. Yksi kunnon lähtö pitävällä pinnalla niin "maljat" menettävät alkuperäisen muotonsa...
... huonoa materiaalia tai huonosti karkaistu. Tarinan seuraava osa olisi miten Saabin laatikon saa kestämään mutta se ei kuulu tälle forumille
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Erään tällä forumillakin hyvin suositun länsisuomalaisen yrityksen toimittamia vetareita... alkuperäisyydestä en tiedä.
Niinkuin totesin, ajotyyli ei ole kaikkein armollisin. Semislicksit + Torsen tuskin helpottavat vetareiden duunia.
Ps. Tarvikkeitahan noi on, saksalaisen Holzerin mutta italialaisten pizzanpyörittäjien paistamia. Ilmeisesti orggiksia ei saa muuten kuin ostamalla koko vetarin.
Erään tällä forumillakin hyvin suositun länsisuomalaisen yrityksen toimittamia vetareita... alkuperäisyydestä en tiedä.
Niinkuin totesin, ajotyyli ei ole kaikkein armollisin. Semislicksit + Torsen tuskin helpottavat vetareiden duunia.
Ps. Tarvikkeitahan noi on, saksalaisen Holzerin mutta italialaisten pizzanpyörittäjien paistamia. Ilmeisesti orggiksia ei saa muuten kuin ostamalla koko vetarin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- matti_vuorio
- Viestit: 1520
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Auto ei ole ollut vielä montulla mutta veikkaan että väljänä on taas kuljettajan puoleinen sisempi pää. Laatikon sisälläkin on jotain väljää sillä puolella, poskilaakeria on mm. veikkailtu. Saattaa vaikuttaa ton vetarin nivelen kestoonkin..? Mulla on uudet poskilaakerit sekä vetareiden stefat odottelemassa, kallista lystiä vaan tuo laatikon remppaaminen, ainakin pajalla.
Normiajoahan noi vetarit varmaan kestäisivät paaliin asti mutta Jurvaan en lähde noilla...tulee pitkä hinausmatka.
Allekirjoitus kiteyttäköön kaiken.
Normiajoahan noi vetarit varmaan kestäisivät paaliin asti mutta Jurvaan en lähde noilla...tulee pitkä hinausmatka.
Allekirjoitus kiteyttäköön kaiken.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Onko porukalla tietoa siitä onko alfisti.net:in varaosat
originaleja vaiko jotain tarvikkeita?
originaleja vaiko jotain tarvikkeita?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Dodiin, tehdaskorjattu kokonainen vetari on nyt paikallaan.
Vanhan vetarin tarvike-sisäpää oli mennyt puolessa vuodessa hyvinkin väljäksi,
ulompi pää (alkuperäinen) ei sekään enää ihan priima ollut..
Vanhan vetarin tarvike-sisäpää oli mennyt puolessa vuodessa hyvinkin väljäksi,
ulompi pää (alkuperäinen) ei sekään enää ihan priima ollut..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Noup. Jotain k:lla alkavaa luki vetarin kyljessä. Tarvikevetarit olivat maalattua "patarautaa", nää on terästä.mattijus kirjoitti:Kai nuo uudet on Löbrot?
Ja kun ovat tehdaskorjatut niin olettaa sopisi että ovat laadultaan suurinpiirtein alkuperäistä vastaavat.
Tähän ketjuun itken jatkossa jos itkettää.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Nimi tosiaan alkaa K:lla tai G:llä ja sen jälkeen oli kaksi kirjainta. Perässä luki vielä made in germany.silverine kirjoitti:Noup. Jotain k:lla alkavaa luki vetarin kyljessä. Tarvikevetarit olivat maalattua "patarautaa", nää on terästä.mattijus kirjoitti:Kai nuo uudet on Löbrot?
Ja kun ovat tehdaskorjatut niin olettaa sopisi että ovat laadultaan suurinpiirtein alkuperäistä vastaavat.
Tähän ketjuun itken jatkossa jos itkettää.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Garrett
- Viestit: 419
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
GKN = Löbro155TS kirjoitti:Nimi tosiaan alkaa K:lla tai G:llä ja sen jälkeen oli kaksi kirjainta. Perässä luki vielä made in germany.silverine kirjoitti:Noup. Jotain k:lla alkavaa luki vetarin kyljessä. Tarvikevetarit olivat maalattua "patarautaa", nää on terästä.mattijus kirjoitti:Kai nuo uudet on Löbrot?
Ja kun ovat tehdaskorjatut niin olettaa sopisi että ovat laadultaan suurinpiirtein alkuperäistä vastaavat.
Tähän ketjuun itken jatkossa jos itkettää.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Jipii.
Jipii.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM