Vetarit 156 V6:seen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Vetarit 156 V6:seen

Viesti Kirjoittaja silverine »

Orastavaa väljyyttä havaittavissa vetareissa,
10 vuotta + ratarevittely rupeavat tekemään
tehtävänsä...sisemmät päät väljistyneet,
kuskin puolelta enemmän.

Kannattaako tulevaisuudessa uusia vetarit kokonaan
vai vain tyytyä vetonivelten vaihtoon... :oops:
Ja mistäs näitä sais ulkomailta / mitäs se vetoakseli
on engelsmannin kielellä?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

drive shaft = vetoakseli

esim. tuolla näkyy olevan. Hinnat ei varmaan halvimmat mahdolliset...

http://www.alfa-service.com/index.php/c ... 6-24V.html
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tilaa samalla karpiolan teräsvetarit.
..ammattina autoslalom..

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Nivel on sitten continuous velocity joint, jos tiedolla nyt jotain tekee..

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Mulle vaihettiin joku vuosi sitten toinen sisempi vetari. Ostin Heikalta oikean. Muistaakseni Motonetista oli ensimmäinen versio. Ainut ongelma oli että tuossa V6:ssa taisi olla kahdella eri boorimäärällä tarjontaa.
Auto seiso korjaamolla sitten viikon ja suhteet korjaajaan olivat koetuksella :)

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Nojoo. Jurvan ratapäivillä huomasin session loppupuolella taas tutun naksunnan paikalta lähtiessä...nyt, varsinkin pienestä ylämäestä lähtiessä vetarit saa naksahtamaan. Kokeilin ajaa pillurallia autiolla parkkipaikalla pyörät linkussa eikä mitään ylimääräistä ääntä kuulu. Eli kyseessä aika todennäköisesti sisempi murros/murrokset. Taas. Kolme ratapäivää ja kaput. Enhän mä autoa sääli pätkääkään radalla muuta kuin vähäisten kierrosten muodossa mutta uskomattoman heppoista tavaraa noi nivelet... :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Mitkä vetarit olet vaihtanut, alkuperäiset vai tarvikkeet? Hyvin vähän olen kuullut vetariongelmista Alfassa.

Vähän aiheen vierestä; aikoinaan touhusin aika reilusti piristettyjen Turbo Saabien kanssa ja opin kantapään kautta että italialaiset tarvikevetarit (en muista enää merkkiä) eivät kestä kunnon vääntöä. Yksi kunnon lähtö pitävällä pinnalla niin "maljat" menettävät alkuperäisen muotonsa...
... huonoa materiaalia tai huonosti karkaistu. Tarinan seuraava osa olisi miten Saabin laatikon saa kestämään mutta se ei kuulu tälle forumille :silent:
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Erään tällä forumillakin hyvin suositun länsisuomalaisen yrityksen toimittamia vetareita... alkuperäisyydestä en tiedä.
Niinkuin totesin, ajotyyli ei ole kaikkein armollisin. Semislicksit + Torsen tuskin helpottavat vetareiden duunia.

Ps. Tarvikkeitahan noi on, saksalaisen Holzerin mutta italialaisten pizzanpyörittäjien paistamia. Ilmeisesti orggiksia ei saa muuten kuin ostamalla koko vetarin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jos jostain löydät, niin hommaa alkuperäiset Löbro -nivelet. Ovat toki kalliita, mutta oikein karkaistuja. Halvimmat kiinalaiset ovat läpikarkaistuja ja siten koko akseli katkeaa helposti.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Auto ei ole ollut vielä montulla mutta veikkaan että väljänä on taas kuljettajan puoleinen sisempi pää. Laatikon sisälläkin on jotain väljää sillä puolella, poskilaakeria on mm. veikkailtu. Saattaa vaikuttaa ton vetarin nivelen kestoonkin..? Mulla on uudet poskilaakerit sekä vetareiden stefat odottelemassa, kallista lystiä vaan tuo laatikon remppaaminen, ainakin pajalla.
Normiajoahan noi vetarit varmaan kestäisivät paaliin asti mutta Jurvaan en lähde noilla...tulee pitkä hinausmatka.

Allekirjoitus kiteyttäköön kaiken. :silly: :P
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Onko porukalla tietoa siitä onko alfisti.net:in varaosat
originaleja vaiko jotain tarvikkeita?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Dodiin, tehdaskorjattu kokonainen vetari on nyt paikallaan.
Vanhan vetarin tarvike-sisäpää oli mennyt puolessa vuodessa hyvinkin väljäksi,
ulompi pää (alkuperäinen) ei sekään enää ihan priima ollut..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kaima tuossa yllä totesikin vetarien merkistä jotain oivaa.
Kai nuo uudet on Löbrot?
VMP

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

mattijus kirjoitti:Kai nuo uudet on Löbrot?
Noup. Jotain k:lla alkavaa luki vetarin kyljessä. Tarvikevetarit olivat maalattua "patarautaa", nää on terästä.
Ja kun ovat tehdaskorjatut niin olettaa sopisi että ovat laadultaan suurinpiirtein alkuperäistä vastaavat.
Tähän ketjuun itken jatkossa jos itkettää.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

silverine kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Kai nuo uudet on Löbrot?
Noup. Jotain k:lla alkavaa luki vetarin kyljessä. Tarvikevetarit olivat maalattua "patarautaa", nää on terästä.
Ja kun ovat tehdaskorjatut niin olettaa sopisi että ovat laadultaan suurinpiirtein alkuperäistä vastaavat.
Tähän ketjuun itken jatkossa jos itkettää.
Nimi tosiaan alkaa K:lla tai G:llä ja sen jälkeen oli kaksi kirjainta. Perässä luki vielä made in germany.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

155TS kirjoitti:
silverine kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Kai nuo uudet on Löbrot?
Noup. Jotain k:lla alkavaa luki vetarin kyljessä. Tarvikevetarit olivat maalattua "patarautaa", nää on terästä.
Ja kun ovat tehdaskorjatut niin olettaa sopisi että ovat laadultaan suurinpiirtein alkuperäistä vastaavat.
Tähän ketjuun itken jatkossa jos itkettää.
Nimi tosiaan alkaa K:lla tai G:llä ja sen jälkeen oli kaksi kirjainta. Perässä luki vielä made in germany.
GKN = Löbro
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Jipii.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vastaa Viestiin