Ostakee muuten tuo mun 33:n
1.8 vs 2.0
Valvoja: Moderators
1.8 vs 2.0
Autokuume iskenyt ja vastakkain olis 156:t joissa toisessa 1.8 ja toisessa 2.0, 1.8 kyllä vuoden uudempi ja hieman halvempi. Elikkäs onkos noissa suuresti eroa tehoissa tai "luotettavuudessa"? Tuntuu kaikilta menneen tuo ilmi, nii mistäs tietää onko tuo ilmi sitten kunnossa?
-
Pepperoni
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Lue vaikka tuosta ensi-innostukseen jotakin, tosin tuossa JTS toisena vaihtoehtona, kenties tarkoitit 2-litraista TS-konetta.
Olennaisin ero noin kustannusmielessä on se, että pienemmässä ei ole tasapainoakseleita, joten hihnahuolto on halvempi.
Olennaisin ero noin kustannusmielessä on se, että pienemmässä ei ole tasapainoakseleita, joten hihnahuolto on halvempi.
- DaViega
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
2 litraa muodossa tai toisessa
Jos jakari pysyy kädessä, ja löydät suht' koht' vähän rullatun JTS;n niin kyllä se on ihan nami peli. mitä vikoja mun autossa on ollu ei ole ollu moottorista kiinni, samat olisi saattannut tulla TS moottoriin.
Kuinka uudesta autosta tässä puhutaan, JTS korvasi TS;n...
Jos jakari pysyy kädessä, ja löydät suht' koht' vähän rullatun JTS;n niin kyllä se on ihan nami peli. mitä vikoja mun autossa on ollu ei ole ollu moottorista kiinni, samat olisi saattannut tulla TS moottoriin.
Kuinka uudesta autosta tässä puhutaan, JTS korvasi TS;n...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- MP
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Joskus vuonna 1999 1.8 TS kiihtyi jonkun brittiläisen autolehden vertailussa muutaman kymmenyksen nopeampaan 0-60 mph kuin 2.0 TS - asuin tuolloin UKssa ja tuoreena 156 2.0 TSsän omistajana tuli luettua kaikki mahdollinen aiheesta. 0-100 mph taas 2.0 oli nopeampi. Muistaakseni 1.8ssa on vähä tiheämpi perävälitys kuin 2.0 TSssä mikä osaltaan selittää tuota ja tehoero oikeasti pienempi kuin paperilla. 2.0 TS on vääntävämpi kyllä. Ja JTS taas vääntävämpi kuin kumpikaan TS, mutta ääänet ei yhtä kivat ja ei tunnu tehokkaammalta (vaikka oliskin).
Jos boselift-mallista kyse itse ottaisin 1.8 TSsän ennen JTSsää. Jos taas vanhempi malli ottaisin 2.0 TSsän.
Makuja on monia
.
Jos boselift-mallista kyse itse ottaisin 1.8 TSsän ennen JTSsää. Jos taas vanhempi malli ottaisin 2.0 TSsän.
Makuja on monia
MP
- hagger16
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Eihän 1.8:ssa ole muuta eroa, kuin ettei siinä ole tasapainoakseleita ja kyseistä hihnaa. Ei se taida tehdä huoltoa vielä "paljon edullisemmaksi"...
Ja mikäli kyseinen rinkula muodostuu kynnyskysymykseksi, niin sen voi aina jättää poiskin. Ei siitä sen enempää. Aiheesta löytyy jo monta hihn...ketjua.
Joskus 1.8:n omistaja totesi omaani koeajaessa, että vääntöä voi olla hiukan enemmän. Olen kyllä ollut autoon / moottoriin ihan tyytyväinen.
Oleellisinta lienee löytää hyvä auto. Sillä ei sitten ole niin paljon väliä, onko se 1.8 TS tai 2.0 TS.
Ja ettei V6-miesten tarvitse vaivautua kirjoittamaan ketjuun, niin totean heidän puolestaan:
Osta V6!
Joskus 1.8:n omistaja totesi omaani koeajaessa, että vääntöä voi olla hiukan enemmän. Olen kyllä ollut autoon / moottoriin ihan tyytyväinen.
Oleellisinta lienee löytää hyvä auto. Sillä ei sitten ole niin paljon väliä, onko se 1.8 TS tai 2.0 TS.
Ja ettei V6-miesten tarvitse vaivautua kirjoittamaan ketjuun, niin totean heidän puolestaan:
Osta V6!
Senza cuore saremmo solo macchine
- beetta julia
Onhan 2.0l vähän enemän ollu uutena.
Keskittyisin kyllä muihin asioihin kuin koneen kokoon.
Jos mahdollista, soita edelliselle omistajalle, kysele vikoja ja millaista ajoa.
Huomio hihnan vaihto, onko kytkin uusittu, entäs tukivarsia/puslia.
Tärkeää on myös, kumpiko tuntuu parenmalta (ajettavuus, väri).
Keskittyisin kyllä muihin asioihin kuin koneen kokoon.
Jos mahdollista, soita edelliselle omistajalle, kysele vikoja ja millaista ajoa.
Huomio hihnan vaihto, onko kytkin uusittu, entäs tukivarsia/puslia.
Tärkeää on myös, kumpiko tuntuu parenmalta (ajettavuus, väri).
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Itse pitäisin melkein kymmenen vuotta vanhan auton hankinnassa tärkeimpänä sitä että peli on siisti ja ehjä. Juomalasillisen ero iskutilavuudessa ei ihmeitä tee, ei myöskään vuoden ero rekisteröintipäivämäärässä.
156:n näkyy saavan kokolailla huonoon kuntoon vaikka neljässäkin vuodessa...
156:n näkyy saavan kokolailla huonoon kuntoon vaikka neljässäkin vuodessa...
- Epäkelpokeräilijä -
Nyt ei ymmärrä.. kävin tuossa testaan nuo kummatkin tai oikeastaan montakin tuollaista, niin onko se ihan normaalia että 2000 vuoden auton helmat on puhkiruosnut ja pohjassa useita reiänalkuja? Useammassa näin oli. Ja toiseksi olisin tuon 2.0:n kepittänyt omalla 33:lla mennen tullen ja 1.8 koneisella lopetin 15 sekuntiin laskemisen kun yritin sataseen kiihdytellä, ehkä lähemmäs parikymmentä sekuntia meni. Tuntuu tuo oma 33:n hyvinki ruoteettomalta ja tehokkaalta näiden jälkeen. Onkos kaikissa näin?
Kyllähän 156 ruostuu jos ei suojaa. Itse suojasin ostaessa autoni, joka oli silloin 6v, silloin ruostetta oli vasta etupuskurin kannattimissa ja takaluukun pohjatulpassa. Murheenkryyni on takaoven alla oleva helman pystysauma, kaksi peltiä päällekkäin ja ruostuu niiden välistä. Pohja on aivan samanlainen kuin jo Fiat Tipossa ja ruostuu ajan myötä samoin kuin helmat.
Jos 2.0 ja 1.8 eivät kunnolla kiihdy todennäköisesti ilmissä on vikaa. Kyllä 156 2.0:n pitää olla nopeampi kuin 33 1.7 eikä 1.8:kaan jalkoihin jää.
Jos 2.0 ja 1.8 eivät kunnolla kiihdy todennäköisesti ilmissä on vikaa. Kyllä 156 2.0:n pitää olla nopeampi kuin 33 1.7 eikä 1.8:kaan jalkoihin jää.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- willez
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Yhdellä kaverilla oli 1.8TS 156 ja ei se ohi ainakaan tullut kun kiihdytettiin 0 - 160-180km/h .evilpet kirjoitti:Tessuista ehdottomasti 1.8. Tehoeroa ei juuri ole, mutta muuten 1.8 on paljon edullisempi. Ennen kuin ostin tuon 1.8:n kävin ajamassa paria 2.0:aa tessua, enkä huomannut mitään sellaista eroa suorituskyvyssä joka puoltaisi 2 litraisen hankintaa...
Ja mulla on 8-v vielä !
- MP
No kiihtyy se kakslitranen alle 9 sekunnin kuiteski 0-100, jos on kunnossa. 1.8 ssa ei isoa eroa ole jos on kunnossa, mutta 100 paremmalla puolella on jonkun verta eroa. Helmat ruostuu, jos ei ajoissa korjaa ku kivet hakkaa maalit pois. Omasta -03sta maalautin just helmat ja kynnyskotelot ja ne on maalattu ainakin kerran aiemmin.jarvay kirjoitti:Nyt ei ymmärrä.. kävin tuossa testaan nuo kummatkin tai oikeastaan montakin tuollaista, niin onko se ihan normaalia että 2000 vuoden auton helmat on puhkiruosnut ja pohjassa useita reiänalkuja? Useammassa näin oli. Ja toiseksi olisin tuon 2.0:n kepittänyt omalla 33:lla mennen tullen ja 1.8 koneisella lopetin 15 sekuntiin laskemisen kun yritin sataseen kiihdytellä, ehkä lähemmäs parikymmentä sekuntia meni. Tuntuu tuo oma 33:n hyvinki ruoteettomalta ja tehokkaalta näiden jälkeen. Onkos kaikissa näin?
MP
- MP
No mulla ainakin ruostuttaa. Ensin lähtee maali, sitten sinkki ja sitten tulee ruoste. Jostain syystä mulla nuo helmasaumat taas ei oo ollu ruosteessa juurikaan. Nyt helmaan on vedetty kiveniskumassa (hiekkapuhalluksen ja pohjamaalauksen jälkeen), joka on ylimaalattu auton väriin (+ kohtalaisen isot ja rumatki roiskeläpätJarama kirjoitti:Ei se kivisuihku sitä helmaa ruostuta vaan se ruoste tulee sieltä kahden pellin välistä.
MP
Aikanaan maalasin helmasaumat ja vedin kiveniskuteipit päälle. Seuraavana keväänä otin teipit pois ja oli alta ruosteessa, silti kiveniskuteipeissä oli vielä kaikki maali jonka olin niihin ruiskuttanut
Nyt olen yrittänyt laittaa sinne kahden pellin väliin kotelosuoja-ainetta ja sauman putsannut, laittanut dinitrolin tiivistemassan päälle ja maalannut. En kyllä ymmärrä miksi se sauma on tuollaiseksi rakennettu, helman alla on vielä sellainen isompi kolo mihin ruoste tykkää tarttua?
Nyt olen yrittänyt laittaa sinne kahden pellin väliin kotelosuoja-ainetta ja sauman putsannut, laittanut dinitrolin tiivistemassan päälle ja maalannut. En kyllä ymmärrä miksi se sauma on tuollaiseksi rakennettu, helman alla on vielä sellainen isompi kolo mihin ruoste tykkää tarttua?
- DaViega
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
ostin roiskeläpät, samalla kerralla maalailin vähän korjauskynällä, kun alko näkyä pohjamaali.
Nyt ei vieläkään näy kulumisen merkkejä tuossa pystysaumassa. Läpät tosin meni normaalia alemmaksi tietoisesti, vähän raapii kun on täyskuorma, mutta kyllä se sitten suojaakin.
Ei taida pääsät mistään ruiskuttamaan kotelosuojaa sinne sauman tienoille?
Nyt ei vieläkään näy kulumisen merkkejä tuossa pystysaumassa. Läpät tosin meni normaalia alemmaksi tietoisesti, vähän raapii kun on täyskuorma, mutta kyllä se sitten suojaakin.
Ei taida pääsät mistään ruiskuttamaan kotelosuojaa sinne sauman tienoille?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Mutta niistä tulpista menee vain sinne helmaan ainetta ja itse helmassa ei ole saumoja. Helman päällä on tämä toinen pelti ja näiden välissä se ruoste on. Omani on suojattu liikkeessä kokonaan ja helma on täynnä koteloainetta, mutta näiden kahden pellin väliin ei ole mitään laitettu, paitsi mitä itse yrittänyt.
- MP
Osta V6. Voit käydä vaikka multa kokeileen - on kunnossa (ostan sitte bemun
)
Viimeksi muokannut MP, 01 Loka 2009, 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MP
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
O. Mulla oli peräkkäin GTV 1.8 TS ja 156 2.4 JTD ja kierroksia käyttämällä tapahtui suunnilleen saman verran (suunnilleen sama tehopainosuhde) mutta käytännön ajotilanteissa naku pyyhkii Sparkilla lattiaa. Sillä oli yhtä lailla kivaa lähteä kaupungissa valoista kuin konetien alussa polkaista väli 80-120 viitosella.jarvay kirjoitti:Onkos noi 2.4 TD:t ärhäkämpii?
- Epäkelpokeräilijä -
- willez
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Lastujarvay kirjoitti:Ei oikeen tuo 2.0 TS:n 155 hv tunnu missään.
Cold air intake
Peltisarja
+ragazzon keskiputki vaimentimella+ragazzon rosteri takapönttö
Tommoset pulttaat kiinni ni ainakin voiman kuulee