Lakkausongelmia...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Lurppa

Lakkausongelmia...

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Elikkäs elikkäs. Helmat olivat päässeet alfassa huonoon kuntoon ja kävin ostamassa värisilmästä siihen sopivan maalin, ja päätin käyttää kotona lojuvaa kiiltolakkaa päälle(bilteman..). Maalaus sujui moitteetta, mutta lakka pilasi sitten koko homman. Ensin lakkasin liian läheltä ja liian kostealla säällä -> harmaa pinta. Olin tässä vaiheessa maalannut vain helmat renkaiden vierestä missä ne olivat pahiten kuluneet. No, hioin sitten hieman uusiksi ja tällä kertaa myös koko matkalta helmat. Nyt lakkasin aurinkoisella säällä ja hyvin ohuita kerroksia, eikä mitään tummentumia syntynyt.
Vai syntyikö? Nyt, noin kuukausi lakkausten jälkeen havaitsin että kostea ilma on ilmeisesti iskenyt jälleen, ja taas on harmaa pinta, mutta vain noissa kertaalleen maalatuissa kulmissa. Myös ruoste on puskenut läpi pienellä alueella, joka aikaisemmin olikin hyvin pahasti ruosteessa ja kolhuilla.
Kuvassa olin pessyt lakatun alueen ympäristön, siitä väriero alemman kuvan ovessa. Mutta tuo harmaa alue reunoissa on ihan harmaata eikä se mihinkään lähde. Sama on oikeastaan jokaisessa kulmassa.

Meneekö nyt siis koko homma uusiksi - ja paremmilla lakoilla - vai onko tuolle mitään tehtävissä?
Vituttaa. :evil:

Kuvia kun katsoo niin näyttää muuten kovin naarmuiselta. :crazyeyes:
Liitteet
Tällaista. :|
Tällaista. :|
renkaankulma2.jpg (317.66 KiB) Katsottu 1193 kertaa
Tällaiselta näyttää..
Tällaiselta näyttää..
renkaankulma1.jpg (328.32 KiB) Katsottu 1193 kertaa

Abarth
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Siistiä paikkausta on tuollaiseen metallihohtopintaan erittäin vaikea itse tehdä ja ainakin ulkona maalailut kannattaa näillä keleillä unohtaa.

Minä yrittäisin myllyttää maalattua aluetta.

Jarama

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Itsellä oli kanssa tuota lakkausongelmaa, eli lakattu pinta jäi mataksi. Maaliliikkeestä sain ohjeen että kerralla reilu kerros eli pinta kunnolla märäksi. Ja tosiaan lopputulos on kiiltävä ja siisti, vain maali on hieman vaaleampi kuin muu auto vaikka väriliuskalla katsottiin että väri on varmasti sama!!!??
Kun pelkkä teho ei riitä!

Lurppa

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Hmm, voisi kokeilla lisälakkailla sitten kun on kelejä ja paremmat lakat.
Mutta hyvä uutinen oli, että pienellä tinnerikäsittelyllä lähti sumentumat pois, jättäen kuitenkin maalit yhä paikoilleen. :D Ainakin tilapäisesti. Saa nähdä miten taas huomenna?

Alfistipohjoosesta
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hyvään lopputulokseen kannattaa pyrkiä ja moni pääseekin. Itse täytyy, usein, lohduttaa itseään että asiaan tuli parannusta. Mistähän se raju kriittisyys omaa työtään kohtaan tulee kun mm.paikkaa ruosteisia kiveniskeytymiä. Kuitenkin parannus autonkorille ja ulkonäölle on suuri. Mutta juuri metallihohtovärit ovat vaikeita.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin