156 käyntihäikkä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

156 käyntihäikkä

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Tuossa 156:ssa kylmänä jotain häikkää, laiskan olonen ja nypyttää ja kuulostaa kuin kävisi kolmella, hetken kun lämpenee nii ihan normaali. Ilmin ja tulpat vaihdoin ja ajotuksensäätimen karakin liikui hyvin, mutta missä vika? Lambda? Vai voiko itse ajoituksen säädin vaikuttaa noin? Ainakin kovasti kalkattelee.

stenu
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Loka 2009, 20:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja stenu »

En usko että lambda on viallinen, kylmänä ei lambda säätö ole käytössä. Onkos lämpötila-anturi ok?

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

en oo sitä vielä tutkinut.. ottaakos se ruiskulle ja mittarille tiedon siittä mikä on termarikotelossa, siihenhän menee kolme johtoa?

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Mulla on ollut nyt kesästä asti ihan samanlaista vikaa. Tulppien vaihdolla parani hetkeksi. Sitten ilmansuodatin meni vaihtoon. Ainakin tossa 1.8TS:ssa oli semmonen imutorvi siellä ilmansuodatin kotelon sisällä. Tai oikeastaan se kuuluu imuputkeen ja putoaa sen varassa sinne suodattimen sisään. Mulla oli edellinen vaihtaja heittänyt sen torven sinne suodatinkoteloon ihan miten sattuu. Imutorvi oli irtonaisena suodattimen sisällä ja samalla rajoitti ilmansaantia aika rajusti. Heitin koko torven menemään ja käynti parani aikaslailla. Vielä tuntuu kylmällä koneella sellanen kuollut kohta kierroksilla n. 1500-2000rpm, pitäis kattoo kaasuläpän asentotunnistimen/kaasuläppäkotelon sisään jos siellä olis jotain häikkää...

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Itselläni ainakin oli lambda rikki, juurikin samat oireet oli.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu hommasin just tuon alfadiagin ja sillä pääsin tutkailee, ecun lämpötilaanturi näyttää ~10-15 astetta liikaa, mutta ei mahda olla suurta merkitystä sillä? lambdalla taas kestää melko kauon että alkaa reagoimaan, kone oli ~30 asteinen kun lädin ajamaan ja ehkä minuutti tai pari meni että rupesi antamaan käppyrää. Kuinkahan kuon tuossa kuuluisi mennä?

stenu
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Loka 2009, 20:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja stenu »

Kuinka nopeasti se käynti paranee? Ihan kylmällä koneella on lisärikastukset käytössä jolloin moottori ei ole lambdasäädöllä, joten on kyllä vaikea uskoa lambda vikaan. Jos kone lämpiää jo vähän mutta silti nykii, saatta vika olla lambdan lämmityksessä. Kannattaa mitata lambdan lämmitysvastuksen resistanssi. Sen ei pitäis kylmänä olla kuin muutama ohmi. Vois kyllä kuvitella et ECU tunnistaa vian lambdan lämmityspiirissä.
Tossa on varmaan vielä kapeakaista lambda joten voit mittaa sen lambdan antaman signaalinkin.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Muutamassa minuutissa tosiaan paranee käynti, tuossa viikonloppuna vähän mittiloin lambdaa ja lämmityksen vastus n. 10 ohmia. Lämmitykselle tulee sähkö pätkittäin, olikohan n. puolet ajasta pois ja puolet päällä. Jännite taisi tulla kokoajan ja maata pätki. Signaalista en saanut oikeen minkäänlaista aaltoa aikaiseksi, vähän kiireessä tuli kyllä mitattua, mutta muuten oli tasainen signaali ja kun kaasua painoi niin silloin muuttui. Mutta tuo Alfadiag näyttää kyllä ihan aaltona tuon.
Tuossapa käppyrä: http://www.nic.fi/~jarvay/projektit/alf ... appyra.bmp

stenu
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Loka 2009, 20:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja stenu »

Ihan hyvin näyttää lambda toimivan. Jos on Alfadiag käytössä niin kattele sieltä kaikki mittausarvot tarkkaan silloin kun vika on päällä. Varsinkin lämpötilat. Tuossahan on varmaan kanssa sähkönen kaasuläppä millä kone saa lisäilmaa kylmäkäynnistyksissä. Onkos se kuinka likanen?

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu läppä on puhdas kyllä. Tuota lambdaa tuossa ihmettelin kun aikalailla meno normalisoituu kun lambdasta alkaa tulemaan tietoa, että onkohan tuo lämpenemisen hitaus ihan normaalia, kuinkahan kauon muilla kestää että alkaa tulemaan signaalia? Löysin jonkun vanhemman keskustelun aiheesta ja olivat pistäneet suoraan sähkön lambdan lämmitykseen kun virta on päällä, että onkohan tuosta mitään haittaa jos kokeilisi noin? Vai onko toi lambda vaa mennyt mykäksi? Saakos tuolla alfadiagilla muuten nollattua tuon ecun?

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ex 156 2.0 TS oli tukkoisen oloinen kylmänä, suurinpiirtein kilometrin ajon jälkeen tuntui nykäisy, jonka jälkeen auto piristyi selkeästi.
VMP

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

eekös kukkaan tiä mittää? mutta semmonen tuli toisaalta mieleen, että kun tuon pitää kuitenkin useempi tunti seisoa että vika tulee päälle, että kait se lambda kuitenkin viilenee jo ihan minuuteissa. Eli vika riippuisi sitten koneen lämmöstä kuitenkin...?

stenu
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Loka 2009, 20:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja stenu »

Näkyyhän nyt alfadiagissa lämmöt oikein? Kyllä nyt tuntuis että kylmärikastukset puuttuu, kun kerran parantuu kun se pääsee lambdasäädölle. Voihan se toisaalta olla jossain ihan muuallakin se vika...

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu lämmöt näkyy ihan oikein. Soittelin tuoonne paikallisella alfapajalle ja meinasivat että puolassa tai tulpanjohdossa vika. Talkastelin sitten nuo puolat ja johdot, muutamat johdot oli puolan päästä aika hapettuneet ja rappasin ne puhtaaksi, ja huomasin että jokaisessa puolassa on siinä alapuolella halkeimat, toisissa hieman isommat ja kummallakin puolen. Onkos muilla ollut samaa ongelmaa, ja voiko tosiaan vaikuttaa kylmällä koneella käyntiin?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos puolassa on halkeama, niin se mitä todennäköisemmin aihuttaa häiriöitä. Vaihtoon vaan.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

tuuota.... melko tyyriitä vaan nuo jos kaikki joutuu vaihtamaan... motonetissä näytti olevan 59e/kpl ja boschin hintaa en uskalla edes arvailla. Mites mistäs noita tulpanjohtoja sitten saapi, varmaan syytä vaihtaa nekin samalla?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Veikkaisin että vain alkuperäis osina.

Heikka, Muukkonen...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

mattijus kirjoitti:Ex 156 2.0 TS oli tukkoisen oloinen kylmänä, suurinpiirtein kilometrin ajon jälkeen tuntui nykäisy, jonka jälkeen auto piristyi selkeästi.
Tuohan on ominaisuus. Vanhassa ketjussa KJS toteaakin asiasta näin:
KJS kirjoitti:ECU pitää konetta kylmänä "säästöliekillä", jotta päästöt pysyy kurissa ja maailma pelastuu
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Nojoo, mutta kun tuolla on myös melko nykivää ensimmäiset metrit aina, nyt alkanut sammahdellakkin, ja sammumisen jälkeen melko kauon saa kihnuttaa että lähtee tulille.

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Hajonneesta koneesta olisi joutilaana sytytyspuolen osia, kuntoa en nyt osaa heti sanoa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^ Juu en tarkoittanutkaan, että auton tulee käyttäytyä noin, niinkuin kuvailit. Ihan kaikkea ei Alfoissakaan voi laittaa ominaisuuksien piikkiin... :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

... Vaikka paljon voikin, jospa tuo noilla puolilla tulee kondikseen. Tuon kun saa kuntoon nii vielä olisi äänenvaimentajan vaihto, jospa sillä sitten ajelisi jonkun kilometrin. Ei ole vielä uskaltanut tuota 33:sta pistää seisontaan:) Viikonloppunakin piti käydä vielä fiilistelemässä vanhuksella :mrgreen:

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

Mulla alkoi eilen vilkkua motor control failure yhtäkkisesti, kuten aina. Tällä kertaa mukana tuli traktorimainen käynti. Kone täristää pirusti ja ei sillä meinaa oikein eteenpäinkään päästä. Huoltoaika olisi keskiviikkona vai ajanko suosiolla paalaamolle? Mittarissa on 250k ja remmi vaihdettiin noin vuosi ja 30k metriä sitten.
Uskaltaako tuolla vielä ajella töihin huomenna? Tänään menin, kun en pitänyt tota niin vakavana, mutta tätä palstaa kun lukee, se on vähän sama kun lääkäripalstoissa, notta kaikki taudinkuvat tuntuu sopivan.. ;)

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

No niin, aukaisin konepellinkin. Syvällisten tutkimusten jälkeen seuraava huomio. Nykäisin tietääkseni ilmamassaanturin johdon irti, jolloin Motor control failure valon vilkkuminen muuttui palamaan jatkuvaksi. Käyntiin ei vaikutusta. Voiskohan tällä diagnoosilla marssia ostamaan uuden anturin..? :)

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Ei perhana vaikutusta vaikka vaihdoin puolat... nyt viisaat päät yhteen. Ei joku haluaisi katsoa alfadiagista tai muuten, että kuin kauon pitäisi mennä että siitä lambdasta alkaa tulee signaalia, ja pitäisikö sen tyhjäkäynnilläkin tehä aaltoa, ei oikeen enää keksi mitään. Tulpanjohdot on vielä vaihtamatta, mutta hyvän näköset ainakin oli.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

jarvay kirjoitti:Juu hommasin just tuon alfadiagin ja sillä pääsin tutkailee, ecun lämpötilaanturi näyttää ~10-15 astetta liikaa, mutta ei mahda olla suurta merkitystä sillä?
sitten
Juu lämmöt näkyy ihan oikein.

Onko se lämpötila nyt siis kunnossa?
Jos ecu luulee koneen olevan lämpösempi,
säätää kait pensaseoksen liian laihalle ja käy huonosti.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Ootko Jarvay saanut auton toimimaan?

Itsellä samanlaisia ongelmia ollut, tässä ketjussa käynyt läpi: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5811

Vaihdettiin ilmi takuuseen ja tuntui että parani hetkeksi edes vähän. Mutta nyt taas palannut käyntihäiriöt kylmänä. Eli kun käynnistää niin käy röpöttäen ja epätasaisesti ja bensa haisee. Kun kone lämpenee niin ongelma häviää.

jukka22
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Suuttimet kannattaa ainakin puhdistaa bensan sekaan laitettavalla aineella, mulla löppu röpötys tuohon toimenpiteeseen ja myytäväksi jäi kasa turhaan ostettuja osia kuten ilmi ja puola...

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu ei oo löytynyt vikaa... alkanut jo asennoitumaan että on ominaisuus... lambadankin tuossa vaihoin vaa ei vaikutusta... Milläs ainella jukka on putsannut suuttimet? Oireet juurikin että kylmällä tuntuu kuin kävisi kolmella ja bensa haisee.. Joskus jos laittaa kylmänä käyntii ja jättää käymään nii pikkuhiljaa "tukehtuu" ja sammuu.

jukka22
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Taisi olla STP aine, markettitavaraa. Mulla oireeet oli nuo samat, kuin kolmella käyntiä. Aiemmin oli ollut lamdavika mutta sen korjauksenkin jälkeen tuo röpötys aika-ajoin toistui. Nyt on menty jo alkukesästä asti ilman mitään ongelmia joten lasken sen tuon puhdistuksen ansioksi ennen kuin muuta ilmaantuu :wink:

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu tuli nuo pakkaset nii liikkeelle pääsy todella vaikeaa, sammahtelee vähän väliä eikä kule kuin ykkösellä ja kakkosella. Käydä hakeen sitä litkua ja käyttää vielä ruiskut irti ja tutkailla...

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Jep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Oishan se hienoa jos noin helpolla korjaantuis, mutta jotenkin vaan epäilen... :) Mutta ilmottele Jarvay jos tepsii. Mulla ei vielä ainakaan noin pahat oireet ole että sammuilis oikeen. Kai seuraavaksi kokeilen ecu resettiä jos hetkeksi ees auttais...

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Tutkailin tuossa eilen ja oli antanut 61 kertaa vikakoodia tuosta ajotuksen säätimen solenoidista, että virtapiiri poikki... Voipiko tuo vaikuttaa? ja miten vain kylmänä?

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Mitenhän päin tuo toimii? Kovasti kyllä variaattorin solenoidiongelmalta kuulostaa, mutta en ole siitä tähän ketjuun kommentoinut kun ekassa viestissä lukee että "ajotuksensäätimen karakin liikui hyvin". Oletin siis että tuo tarkoitti tuota solenoidin venttiiliä vai miksikä sitä häkkyrää pitäisi kutsua. Minulla oli (ilmeisesti) ongelmana että tuo kara takkuili, puhdistuksen jälkeen auto on toiminut virheettömästi. Oireilua oli vain kylmänä, mutta lämpimänä huomasi ongelman läsnäolon kun polkaisi kierrokset tappiin ja antoi laskea. Tyhjäkäynnille asettuessa kierrokset soutivat muutaman kerran ennen tasaantumista.

Nyt pitäisi tietää tai arvata missä asennossa tuo solenoidi on jos virtapiiri on poikki. Tuo käsittääkseni toimii niin että se on tyhjäkäynnillä kiinni, ja kierrosten noustessa vajaaseen kahteen tonniin solenoidi avaa öljynkierron variaattorille, jolloin siinä menee ennakko päälle. Minulla se ei ilmeisesti sulkeutunut kunnolla, jolloin kierto oli päällä myös tyhjäkäynnillä, ja ennakot pielessä. Eli jäiskö tuo auki jos on piiri poikki, vai mitenkä?

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Jepjep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Multakin toi solenoidi putsattiin mutta ei ollut vaikutusta. Kannattaa kokeilla kun näköjään joillain on auttanut.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu testailin tuota solenoidia: otin irti vein ulos pakkaseen ja annoin jäähtyä, ohmeja oli sillon 8.8. Laitoin virtaa ja melko jähmeästi liikkui. Lämmitin sen ja mittasin ohmit oli 9.8, ja liikkui huomattavasti paremmin. Semmonen homma vaan että maksaa tuo solenoidi teltassa 360e. Ajattelin omassa mielessä n 30e arvoiseksi: :shock:

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Mulla samankaltaiset ongelmat jatkuneet jo muutamanki kuukauden. Kylmänä nykii ja vikavalo syttyy herkästi. Äsken luin vikakoodit (kiitos hieno alfadiag) ja löyti kaks vikakoodia tällä kertaa.

P0300 eli sytytyskatkoksia joissain sylintereissä
P0301 Sytytyskatkoksia sylinterissä 1.

Tulpat on melkein uudet ja samalla putsailin kaikki liittimet yms. Pitää alkaa taas metsästämään jostain jotain vikapaikkoja. Kaippa tuo ajoituksen muunninki voi aiheuttaa em. koodin jos tyhjäkäynnillä moottori nykii eli seos syttyy normaalisti mutta venttiili on auki ja voima menee harakoille...enpä tiiä.. :shock:

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Nyt on osia vaihdeltu sylintereiden välillä. Suuttimet vaihdoin ykkös ja kakkospytyn välillä. Vikakoodi ei seurannut, vaan pysyi edelleen ykkösessä. Sytytyspuolan paikkoja vaihtamalla vikakoodikin siirtyi kakkossylinteriin, eli vahva tunne vikapaikasta...hommataan uusi puola ja katsotaan...

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Vika jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Oiskohan jollain tuoreita ideoita ongelmaan?

Tänään meni jo pahaksi. Käynnistin alfan niin röpötti hyvän aikaa eikä edes kaasuttelu vaikuttanut. Töihin oli pakko lähteä ja koko matkan tökki todella pahasti ja sammuili valoihin. Tyhjäkäynti todella heikkoa ja pientä sahausta koko ajan. Edes moottorin lämmetessä ei siis nyt ongelma parane. Ilmi rikki? Kestihän se sen 4kk... Uskaltaako tolla autolla nyt edes ajaa?

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Voisikos mahdollisesti olla tulpat tai joku puola rikki :?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^ eikö testerillä katottuna ole ollut mitään muistissa?

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Jep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Aikasemmin kun ongelmat ilmeni kylmänä ei vikakoodeja ollut. Nyt luulis olevan kyllä kun moottori noin huonosti käy...

Outoa että vika paheni nyt heti kun lämpötila nousi plussan puolelle. Tulpatkin on suht uudet.

Pakko kai uskaltaa töistä kotiin ajella ja heti huomenna varata aika korjaamolle ja ladata bussikortti...

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Heh

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Ajelin tossa kotiin ja aloin matkalla jo huomata että alfonso pörisee tavallista miehekkäämmin. Polvilleen loskaan ja vilkaisu auton alle ja heureka, takavaimentajassa mojova reikä! Heh enpäs tajunnut aikasemmin tollaista katella :oops:

Eli todennäköisesti kaikki oireet johtui nyt siitä? Enpä olisi uskonut että noin vahvasti vaikuttaa. Sammuilee, tyhjäkäynti aaltoilee ja kengurubensaa tankki täynnä.

Mutta kiitos vastauksista kuitenkin. Pönttö vaihtoon ja auto ajoon, saa nähdä onko muutosta...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Pakoputkessa oleva reikä ei vaikuta muuhun kuin siihen pörinään. Eli autossasi on sittenkin jotain muutakin vikaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Paitsi silloin kun se vuoto on ennen lambda-anturia, takapöntön vuodosta selviää tosiaan pörinällä. Tässä tapauksessa hakisin kyllä vikaa muualta, itse lähtisin tutkimaan puolia ja niiden johtoja.
VMP

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

jep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Joo taisinpa vähän innostua liikaa ja hätäillä noiden johtopäätösten kanssa. Mutta siis voisko kosteus jossain aiheuttaa tän? Kun oireet tosiaan alkoi samantien kun lämpö nousi nollaan.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Maunu kirjoitti:Voisikos mahdollisesti olla tulpat tai joku puola rikki :?
Veikkaan samaa, voisi myös olla ihan vaan vettä tulpankoloissa?
Oliko niin ettei moottorin vikavalo pala? Jos oli niin sekin minusta vahvistaisi tätä teoriaa, koska näissä vanhemmissa ei tunnisteta sytytyskatkoksia (voipi korjata jos joku on eri mieltä)

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Joo ei pala mitkään varoitusvalot. Kattelen tänään noi tulpankolot vielä jos vaikka saisi tuurilla alfonson kuntoon ihan oman käden kautta :roll:

Ja sen jälkeen metsästämään hyvää takapönttöä...

Hyvään saumaan muuten toi AKT:n lakko alkamassa eli bussikortin latailustakaan ei hirveesti apua ole :)

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Hep

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Oiva kirjoitti:Joo ei pala mitkään varoitusvalot. Kattelen tänään noi tulpankolot vielä jos vaikka saisi tuurilla alfonson kuntoon ihan oman käden kautta :roll:

Ja sen jälkeen metsästämään hyvää takapönttöä...

Hyvään saumaan muuten toi AKT:n lakko alkamassa eli bussikortin latailustakaan ei hirveesti apua ole :)
Löytyis takapönttöjä.. 2 orkkista käytettyä ja 1 uusi käyttämätön en muista kenen tekele, mutta jos kiinnostaa niin voin ottaa kuvan.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Jepjep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Tulpankolot oli ihan yhtä siistit kun aina ennenkin, eli yhdessä kolossa nyt on reunoissa vähän jotain vanhaa ruostetta mutta ennenkin toiminut ihan ok.
Eli vika ei koloissa sitten ole...

Auto oikestaan tökki ajossa pahiten tasakaasulla. Eli kiihdytettäessä ei töki tai kun päästää kaasupolkimesta. Ja tyhjäkäynti heijaa.

Huomasin että moottorin suojamuovin alta (ehkä yläreunasta) kuuluu moottorin käydessä sellainen jatkuva, tasainen "rapiseva" ääni. Narina mutta tasainen. En muista ennen huomanneeni tollaista?

Zulak: Ihan kiinnostunut oisin siitä uudesta ainakin, ilmoittele tosiaan jos on tarjota parempaa infoa merkistä, mallista, hinnasta tms?

Vastaa Viestiin