Avaimen teettäminen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

En löytänyt haualla vastaavaa topikkia, joten tein uuden.

Eli iteltä löytyy vain yksi aivan Alfaan, toinen pitäisi saada, mutta miten toimin? Ohjekirjan mukaan kumpikin aivain pitää koodata uudestaan, mutta hommat varmaankin muuttuneet kymmenessä vuodessa? Eli missä, miten ja paljonko maksaa?

Kiitoksia vastauksista.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Deltasta tilaamalla onnistuu vain ja tilaaminen Italiasta ja maksaa muistaakseni maltaita kun kävin kyselemässä aikoinaan, vuosi sitten. Summa oli kaikkine töineen mielestäni n 200e avaimesta ja en nähnyt tarpeellisuutta maksaa tuollaista summaa yhdetä avaimesta. Minulla oli käytössä 1 avain vuoden verran ja vara-avainta en tarvinnut kertaakaan, huolellisella käytöksellä selviää.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

avain

Viesti Kirjoittaja SP »

Joo kävin kanssa deltasta kysymässä avainta 166:seen, avain n. 250e ja ohjelmointi 30e :roll:

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

No huhhuh. Hieman liian kallista tän hetken rahatilanteeseen suhteutettuna, joten pitää vaan pärjätä yhdellä ja toivoa että se pysyy ehjänä ja tallessa. :roll:

Käytännössähän tuon avaimen pystyisi varmaan teettämään jossain muuallakin, ja sitten viedä se ohjelmoitavaksi? Ei sekään varmaan mikään halpa ratkaisu olisi.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllähän avainsuutarit tekee niitä halvemmalla. Punaista avainta ei saa mutta fiatin sinisen. Toki täytyy olla koodikortti olemassa ja master-avain mikäli autoon sellainen kuuluu. Vaihtuvakoodista ajoneston avainsirua ei pysty kopioimaan vanhasta uuteen avaimeen.

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Komppaan. Ainakin Jättijaon suutari Tammistossa tekee avaimen, kustantaa 55 e (vai oliko 65e). Sininen värinä, saattaa saada myös viininpunaisena... Fiat avain kuitenkin kyseessä. Mitään koodikortteja/master avaimia en ainakaan minä ole tarvinnut, kokemusta parin avaimen teettämisestä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Oliko I sarjan ajonestolla? Silloin siru kopioidaan uudelle avaimelle.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Nostetaas vähän tätä topiccia, 156seeni vm -98 tarviisin toisen avaimen. Onko kenelläkään kokemusta missä onnistuisi? Ja mitään avainkortteja ei taida löytyä enää...

Valtuutetulla huollolla yli 300e. Jos ei halvemmalla löydy, totean vain että yksi saa riittää. En ole eläissäni hukannut yhtään avainta, joten otan riskin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja mattijus »

wekkuli kirjoitti:Nostetaas vähän tätä topiccia, 156seeni vm -98 tarviisin toisen avaimen. Onko kenelläkään kokemusta missä onnistuisi? Ja mitään avainkortteja ei taida löytyä enää...

Valtuutetulla huollolla yli 300e. Jos ei halvemmalla löydy, totean vain että yksi saa riittää. En ole eläissäni hukannut yhtään avainta, joten otan riskin.
Itse teetätin ihan normiavaimen, saapa edes luukut auki jos jostain syystä olisi jättänyt "oikean" avaimen auton sisälle.
VMP

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^No tuokin on jo vähän eteenpäin, mutta ei maaliin asti.

Toinen vaihtoehto on tietysti että voiko ajoneston kytkeä pois päältä, jolloin "kylmä" avain kai pelittäisi virtalukossakin? Hittojako sellaisella tekee parin tonnin vanhassa vehkeessä... Ei mulla mitään varkausvakuutuksiakaan ole, joten kenelläkään ei pitäisi olla mutisemista.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mitään avaimia tarvita kun hommaat kaukolukituksen ja kaukokaäynnistyksen kas tällä tavalla:

http://www.youtube.com/watch?v=KOjXjkqXKS8" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Hollannissa 223e että ottavat ajoneston kokonaan pois toiminnasta, pitää lähettää ecu ja immoboksi sinne. http://www.schepers-autotechniek.com/en_home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kantapään kautta vuodesta -93..

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Samassa liemessä ollaan, yks avain jäljellä ja sekin melkein poikki. Meinasin kokeilla vaihtaa uudemmasta kaikki lukot, vanhan avaimen laitan lähelle ajoneston antennia rattiputken muovien sisälle jemmaan. Katotaan kuinka käy...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Enpähän ole tämän yhden avaimen ongelman kanssa yksin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

vesamaan kirjoitti:Samassa liemessä ollaan, yks avain jäljellä ja sekin melkein poikki. Meinasin kokeilla vaihtaa uudemmasta kaikki lukot, vanhan avaimen laitan lähelle ajoneston antennia rattiputken muovien sisälle jemmaan. Katotaan kuinka käy...
Miksi ne lukot pitäisi vaihtaa? Teetät tyhmiä siruttomia avaimia alkuperäisestä ja pistät siruversion sinne rattiputkijemmaan. Näin minäkin tässä vähän harkitsin tekeväni...

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

pitäiskö perustaa tukiryhmä :lol: anonyymit avainongelmaiset 8)

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Itselläkin sama ongelma. Koskaan en ole vielä avainta hävittänyt, mutta mutta...

Ajattelin soittaa tänään tuonne ja kysäistä asiasta: http://www.taitavat.fi/pikasuutari_kari_lahtinen" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Mä ajattelin tehdä nyt semmoisen taktiikan että pidän avainta mukanani aina kun tulee milloin missäkin shoppailtua ja kysyn eri avainfirmoista. Hyvinkään turvalukossa tuumattiin, että heillä ei onnistu, mutta jollain sutarilla saattaa hyvinkin olla sellainen kone, että onnistuu. Eli ei muuta kun etsii vaan.... Toi mainittu Jättijako pitää ainakin tsekata kun pk-seudulla liikun.

Sit jos ei mistään sellaista avaimentekijää löydy, teetän pari dummy-avainta ja pistän alkuperäisen siruineen sinne rattiputken sisään jemmaan. Siinä on sitten "lopullinen ratkaisu" ongelmaan.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja mattijus »

wekkuli kirjoitti: Jättijako pitää ainakin tsekata kun pk-seudulla liikun.
Ei onnistunut ainakaan kolme vuotta sitten. Tämähän on siis käytännössä eilen :lol:
VMP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mulla on tuossa ainoassa avaimessa vielä lisäksi integroituna k.lukon avausnappi, niin ihan huvikseen ei sitä viitsisi piiloon teipata. Koputan myös puuta, etten ole avaimia ennen hukannut. Samassa nipussa menisi sitten tosin kaikki.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tuolla hollannin firmassa mainostetaan jotain sirua jonka vois itse asentaa ja sillä ohittaa ajoneston? Onko tästä kellään tarkempaa tietoa saati sitten hintaa?

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vanhan 90-luvun Fiat-Coden (jossa sininen ja punainen avain) ajoneston avaimen saa kopioitua, mutta näissä uudemmissa ajonestoissa on muuttuvakoodinen siru tms, jota ei voi kopioida. Itse asiassa, jos avain vaikkapa katoaa, ja koodataan pois, ei sitä enää saa koodattua takaisin. Siitä syystä aina, kun systeemiin lisätään uusi avain, täytyy kaikkien vanhojen avainten olla paikan päällä. Ne jotka eivät ole, jäävät pysyvästi pois käytöstä.

Keskuslukon ohjaus on eri ohjelmoinnin takana. Mulla tuli Lybran mukana avain, joka oli ollut edellisillä omistajilla kadoksissa, ja sitä ei siten saanut enää takaisin käyttöön. Keskuslukon ohjaus hajosi sitten yhdestä avaimesta, ja oli se avainkin aika huonossa kunnossa, niin siirsin siitä ajoneston sirun siihen pois koodattuun avaimeen. Se siru on yksinkertaisesti lasiputkilo, jonka sisällä on jotain rojua. Periaatteessa sen teippaaminen virtalukon lähelle pitäisi hoitaa homma, jos haluaa ajoneston pysyvästi "pois." Tai voihan sen siirtää toiseen avaimeenkin, kuten itse tein. Kuumaliimalla oli kiinni Lancian avaimessa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Alfissimo kirjoitti:Enpähän ole tämän yhden avaimen ongelman kanssa yksin.
No et todellakaan :)

Ei kellään aktiivilla sattuisi olemaan NCV-750 166sen avaimia hallussa? tai edes
sitä avainkorttia?!? (olen varmaan kuudes omistaja, jotta jossain kai ne vanhat on...).

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

wekkuli kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Samassa liemessä ollaan, yks avain jäljellä ja sekin melkein poikki. Meinasin kokeilla vaihtaa uudemmasta kaikki lukot, vanhan avaimen laitan lähelle ajoneston antennia rattiputken muovien sisälle jemmaan. Katotaan kuinka käy...
Miksi ne lukot pitäisi vaihtaa? Teetät tyhmiä siruttomia avaimia alkuperäisestä ja pistät siruversion sinne rattiputkijemmaan. Näin minäkin tässä vähän harkitsin tekeväni...
Vaihto sen takia kun on lukot murjottu särki. Kuskin oven lukko aukee millä vaan, pelkääjän lukossa on katkennut avain ja virtalukko kääntyy vaikka jätskitikulla, avaimen saa pois vaikka moottori käy. Muuten voiskin tehdä helpommin :evil:

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Sain vinkin tuosta firmasta. Saas nährä, soitan huomenna ja sanon "hähhähhää, mullapa on sellainen avain, jota ette osaa!"
:-D
http://www.amsecurity.fi/fi/lukitus/autonavaimet

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Juu ei onnistu tuollakaan ja viimeisimmän lausunnon mukaan ei missään muuallakaan paitsi merkkiliikkeessä. Teetän "kylmät" avaimet ja asentelen alkuperäisen kiinteästi virtalukon lähettyville. Osaako kukaan sanoa missä kohden tarkalleen tuo ajonestoantenni siellä on?

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Taitaa olla lukkosylinterin ympärillä tai näin olen kuvitellut, joku varmaan tietää tarkemmin. Mikäli ei tunnista sivusta pitäisi rinkula ottaa irti sylinterin ympäriltä ja sitten laittaa avain renkaan keskelle ja teipata siihen.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Voiko autolle tehdä testaillessa jotain vahinkoa, ts. jos pidän tuota orkkisavainta eri etäisyyksillä ja starttailen kylmäavaimella?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja mattijus »

wekkuli kirjoitti:Voiko autolle tehdä testaillessa jotain vahinkoa, ts. jos pidän tuota orkkisavainta eri etäisyyksillä ja starttailen kylmäavaimella?
Ei tarvinne starttailla, käännät vaan virrat päälle ja katsot sammuuko ajoneston merkkivalo.
VMP

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja alamajy »

155:een alkuperäinen avain sopii hyvin ratin alapuolella olevan muovisuojan sisälle. Vähän liimaa ja jesaria niin siinä pysyy ja halvat avainkopiot toimivat.
Luulisi toimivan myös 156:ssa samalla tavalla.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

vesamaan kirjoitti:Samassa liemessä ollaan, yks avain jäljellä ja sekin melkein poikki. Meinasin kokeilla vaihtaa uudemmasta kaikki lukot, vanhan avaimen laitan lähelle ajoneston antennia rattiputken muovien sisälle jemmaan. Katotaan kuinka käy...

Nerokas idea...toimiiko :)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Mulla oli aikoinaan volvossa tällanen boxi.

http://www.rime.fi/ajoneston-ohitusmodu ... p-832.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyvin pelitti 8)

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Janne »

No jopas ne siellä etelässä nihkeilee. Vastaavan avaimen teettäminen onnistui kyllä Oulussa ihan paikallisella suutarilla. Rekisteriotetta, ajokorttia jne. taisin näyttää ja annoin ukolle avaimen. Aikansa kaivoi avaimen tyyppiä netistä ja uritusta jostain tietojärjestelmästä sekä jyrsi uuteen aihioon urat. Sitten vanha (helvetin kulunut messinkiavain) sievästi hiomakoneella auki, siru pois ja asennus uuteen avaimeen.

Ennen auton myyntiä kävin vielä teettämässä toisenkin avaimen. Alkuperäinen pehmeä messinkiavain joutuu kovalle kulutukselle, jos ei ole käytössä kaukolukitusta. Minulla molemmat avaimet alkoi temppuilla silleen että oven sai auki, mutta virtalukossa tuli probleemia. Alunperin luulinkin että virtalukko olisi vioittunut ja päätin kuitenkin kokeilla avainten uusintaa. No hitto, kaikki alkoi pelittää kuin olisi ollut uudet nykkelit. Suutari totesikin että nykyavaimet on niin pehmeitä, että se kuluu paljon nopeammin kuin lukkopesä alkaisi temppuilla. Lupas muistaakseni rahat takaisin ja pullakahvit ellei auto ala käynnistymään uusilla avaimilla.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Janne kirjoitti: Lupas muistaakseni rahat takaisin ja pullakahvit ellei auto ala käynnistymään uusilla avaimilla.
Ei paljo pullakahvit lämmitä, jos alkuperäinen avain on leikattu kappaleiks ja auto ei enää käynnisty millään avaimilla :lol:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Tuskin se fyysinen avaimen kopiointi on täälläkään ongelma vaan se sirun kopiointi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

wekkuli kirjoitti:^Tuskin se fyysinen avaimen kopiointi on täälläkään ongelma vaan se sirun kopiointi.
Juu, kannattaa kuten edellä todettiin siirtää se alkuperäinen siru vaan uuteen avainaihioon.
Kumma jos ei hoidu väkirikkaassa Etelä-Suomessa kun esim. Kyläkauppa Keskisessäkin ja Seinäjoen Citymarketissakin hoituu...
ja havalalla ... Olikohan pari vuotta sitten Mondeoon 30-40 euroa koko homma ?

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ainakaan omalla kohdallani se Etelä-Suomen avainmaakari kyennyt siruksi muuttumaan. Eli minulla oli vain yksi avain ja olisin halunnut teettää toisen avaimen.
VMP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:Enpähän ole tämän yhden avaimen ongelman kanssa yksin.
Alfissimo kirjoitti:Mulla on tuossa ainoassa avaimessa vielä lisäksi integroituna k.lukon avausnappi.
Pikkuisen vielä koputan puuta, mutta juttelin juuri puhelimessa autoni edellisen omistajan kanssa ja hän oli sitä mieltä, että toinen avain pitäisi olla jossain tallessa. Kaiken lisäksi sen pitäisi olla samanlainen k.lukon avauksella varustettu avain. Ei huono uutinen sekään :-D .

Edittiä: Tekstiviesti toi hyviä uutisia, avain löytyi ja on myös k-lukon napilla :-D
Viimeksi muokannut Alfissimo, 15 Helmi 2013, 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja jkk »

huvikseni uteliaana revin tuollaisen avaimen auki, ja onhan siellä semmonen musta "pikkuboksi" sisällä minkä saa ehjänä ulos. En Suinkaan kummiskaan oman vessani avainta repinyt vaan purkuautosta jäänyt laatikon pohjalle.

voiko näitä siruja uudelleen koodata vai käyks nää jopa ristiin? meinaan tossa olis siru jos jotakuta auttaa avaimen teettämisessä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Teetin pari kylmää avainta ja murheekseni totesin, että aika saakutin optimaalisesti pitää olla sirullinen avain kiinni virtalukossa, jotta avaimen kuva taulussa sammuu... Itse asiassa vain pari kertaa onnistuin saamaan valon sammumaan kylmällä avaimella pitäen siruavainta siinä ihan kiinni. Ja tuntuu olevan jotenkin kriittinen avaimen asennostakin. Minä kun toiveikkaana ajattelin että riittäis kun olis siinä edes jotenkuten lähettyvillä.
:(
No kattellaan kun jaksaa vähän rattiputkea joskus ajan kanssa purkaa, mutta ei oikein hyvältä näytä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Mistähän muuten saisi kaivettua auton edelliset omistajat? Voisi kysellä ettei vara-avaimia ole unohtunut lojumaan johonkin...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös niihin Trafilla ole joku palvelu, tarkemmin en osaa sanoa. Minulla oli niin hyvä tuuri, että löytyi edellisen omistajan nimi ja puhelinnumero auton mukana olleissa huoltolapuissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

wekkuli kirjoitti:Teetin pari kylmää avainta ja murheekseni totesin, että aika saakutin optimaalisesti pitää olla sirullinen avain kiinni virtalukossa, jotta avaimen kuva taulussa sammuu... Itse asiassa vain pari kertaa onnistuin saamaan valon sammumaan kylmällä avaimella pitäen siruavainta siinä ihan kiinni. Ja tuntuu olevan jotenkin kriittinen avaimen asennostakin. Minä kun toiveikkaana ajattelin että riittäis kun olis siinä edes jotenkuten lähettyvillä.
:(
No kattellaan kun jaksaa vähän rattiputkea joskus ajan kanssa purkaa, mutta ei oikein hyvältä näytä.

Helpointa siihen olis laittaa se rime:n ohitusboxi, ja se siruavain sinne boxiin. Kaivat vaan sen esiin kun katsastat auton.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

wekkuli kirjoitti:Teetin pari kylmää avainta ja murheekseni totesin, että aika saakutin optimaalisesti pitää olla sirullinen avain kiinni virtalukossa, jotta avaimen kuva taulussa sammuu... Itse asiassa vain pari kertaa onnistuin saamaan valon sammumaan kylmällä avaimella pitäen siruavainta siinä ihan kiinni. Ja tuntuu olevan jotenkin kriittinen avaimen asennostakin. Minä kun toiveikkaana ajattelin että riittäis kun olis siinä edes jotenkuten lähettyvillä.
:(
No kattellaan kun jaksaa vähän rattiputkea joskus ajan kanssa purkaa, mutta ei oikein hyvältä näytä.

Helpointa siihen olis laittaa se rime:n ohitusboxi, ja se siruavain sinne boxiin. Kaivat vaan sen esiin kun katsastat auton.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

wekkuli kirjoitti:Teetin pari kylmää avainta ja murheekseni totesin, että aika saakutin optimaalisesti pitää olla sirullinen avain kiinni virtalukossa, jotta avaimen kuva taulussa sammuu... Itse asiassa vain pari kertaa onnistuin saamaan valon sammumaan kylmällä avaimella pitäen siruavainta siinä ihan kiinni. Ja tuntuu olevan jotenkin kriittinen avaimen asennostakin. Minä kun toiveikkaana ajattelin että riittäis kun olis siinä edes jotenkuten lähettyvillä.
:(
No kattellaan kun jaksaa vähän rattiputkea joskus ajan kanssa purkaa, mutta ei oikein hyvältä näytä.

Helpointa siihen olis laittaa se rime:n ohitusboxi, ja se siruavain sinne boxiin. Kaivat vaan sen esiin kun katsastat auton.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Trahvilta saa omistushistoriatiedon. Huomatkaa, että yksityishenkilöiden nimitietoja ei ole tarjottavissa jos omistuksesta on kulunut muistaakseni yli 5-vuotta. Joku suojaraja tmv.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

koltiainen kirjoitti: Helpointa siihen olis laittaa se rime:n ohitusboxi, ja se siruavain sinne boxiin. Kaivat vaan sen esiin kun katsastat auton.
Tekniikasta kun olen ihan pihalla, niin miten tuo oikein toimii? Mihin tuo fyysisesti yhdistetään?

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

wekkuli kirjoitti:Teetin pari kylmää avainta ja murheekseni totesin, että aika saakutin optimaalisesti pitää olla sirullinen avain kiinni virtalukossa, jotta avaimen kuva taulussa sammuu... Itse asiassa vain pari kertaa onnistuin saamaan valon sammumaan kylmällä avaimella pitäen siruavainta siinä ihan kiinni. Ja tuntuu olevan jotenkin kriittinen avaimen asennostakin. Minä kun toiveikkaana ajattelin että riittäis kun olis siinä edes jotenkuten lähettyvillä.
:(
No kattellaan kun jaksaa vähän rattiputkea joskus ajan kanssa purkaa, mutta ei oikein hyvältä näytä.
Mä vaihdoin tänään kaikki lukot. Virtalukon vaihdon jälkeen jätin antennirinkulan irti paikaltaan ja kokeilin pitää vanhaa avainta lähellä samalla kun käänsin virrat päälle. Ei tuntunut onnistuvan millään. huvikseni kokeilin laittaa vanhan avaimen vanhaan, irrallaan olevaan virtalukkoon ja antennin suunnilleen siihen missä se oikeastikin virtalukkoon nähden on. Avaimen kuva sammui saman tien. kokeilin sitten pitää pelkkää avainta samassa kohtaa, ei tuntunut toimivan. Taas kun laittoi virtalukon kanssa avaimen niin toimi. Teippasin sitten antennin vanhaan virtalukkoon, avain paikalleen ja koko komeus teipillä kasaan ja kojetaulun syövereihin piiloon. Hyvin pelaa. En tiedä saavutettaisiinko sama toimivuus jos tekis vaikka uretaanista tai jostain muovista sovitteen jolla sais avaimen ihan oikeaan paikkaa antenniin nähden? vai toimiiko virtalukon metalli jollain lailla tässä yhtälössä :? Mut enää ei tarvi pelätä että avain katkeaa lukkoon :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja jkk »

http://www.autoavainhonkasola.infosivut.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jakke kirjoitti:
Janne kirjoitti: Lupas muistaakseni rahat takaisin ja pullakahvit ellei auto ala käynnistymään uusilla avaimilla.
Ei paljo pullakahvit lämmitä, jos alkuperäinen avain on leikattu kappaleiks ja auto ei enää käynnisty millään avaimilla :lol:
No todellakin:) Tämmöinen se tilanne oikeastaan jo olikin. Auto ei enää käynnistynyt kummallakaan alkuperäisellä avaimella, joten oli aivan sama.

Mutta itse alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Sirun kopioinnista en tosiaan tiedä mitään, ainoastaan olemassa olevan avaimen uusimisesta. Sori sekoilusta:(
Alfa Romeo 155 V6 1992

Vastaa Viestiin