Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

phnts kirjoitti:Varasin kuitenkin ajan vinkuvien jarrujen tarkastukseen ja ohjauskulmien säätöön (puoltaa aavistuksen oikealle), niin jospa ne kolhut saadaan käsiteltyä samalla.
Samaa täällä - jarrut vinkuu. Lisäksi ääntä pitää kumpaisenkin etuoven verhoilut. Tämän huomaa hyvin kun soittaa musiikkia reippaammalla volyymillä. Pärinä loppuu, kun "ovipahvia" painaa alaosastaan.
phnts kirjoitti:Mutta kaikesta huolimatta lapanen täältä nousee aina, kun Alfa tulee vastaan.
Ja varmasti myös täältä! Tätä tapaa multa ei saa edes jälleenmyyjä pois! :lol:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Sinänsä aika erikoinen tapa sitten alfisteilla. Onhan muitakin harvinaisia automerkkejä enkä ole kuullut että niiden kuskeilla nousisi käsi toisen vastaavan nähdessä (vaikkapa Saab, Dodge, Suzuki jne). Tätä alfistien morjestamistapaakaan en tiennyt ennen tätä foorumia.
Morottaahan ne motoristitkin toisiaan, bussikuskit ja rekkakuskit myös. Sitten kun Skodan käyttäjät alkavat morjestelemaan toisiaan niin silloin minä lopetan kyseisen tavan. :-D

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

HopeinenQ kirjoitti:Sitten kun Skodan käyttäjät alkavat morjestelemaan toisiaan niin silloin minä lopetan kyseisen tavan. :-D
Olisi aika törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista ajaa kaiken aikaa kädet irti ohjauspyörästä. Eli tuskin tulee tapahtumaan ja hyvä niin.

Ja ettei ny ihan aiheen sivusta täysin olisi niin tuli käytyä tuossa viikon päivät sitten koeajamassa tuollainen multiair pack sport 1:llä. Mutkatiellä varsin maukas mobiili. Ei tuo nyt ainakaan auttanut tähän yhä lisääntyvään autokuumeeseen. :lol: Onneksi laskivat sen verran huonon tarjouksen vanhasta ruoskasta, ettei ihan heti tarvi mennä kaupoille.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Peeveli kirjoitti:Sinänsä aika erikoinen tapa sitten alfisteilla. Onhan muitakin harvinaisia automerkkejä enkä ole kuullut että niiden kuskeilla nousisi käsi toisen vastaavan nähdessä (vaikkapa Saab, Dodge, Suzuki jne). Tätä alfistien morjestamistapaakaan en tiennyt ennen tätä foorumia.
Ei ehkä noiden merkkien piirissä, mutta moikkausta tapa on mm. Subaru ja Land Rover ( erityisesti Defender kuskit) kuskien kesken valloillaan.
Nimimerkki kokemusta molemmista henkilökohtaisesti.
One life, live it!

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

jknracing kirjoitti:
johansa kirjoitti:
jalittam kirjoitti:...ja ovat oikeaoppisesti sisäänajettuja - varsinkin vähänkään äkäisemmät.

Vai onkos nykyautoissa enää totutteluajoa?
Vieläkin "esson baareissa" kuulee puhuttavan 1000km sisäänajosta, jolloin kiihdytellään rauhallisesti ja ei päästetä kierroksia liian ylös. Itsellä tällä hetkellä tuo 330xdA ja ollut esittelyautona ja varmasti saanut huolella kenkää. Nyt 80tkm mittarissa eikä mitään vikoja ole ollut. Eikä ollut myöskään edellisessä -08 520dA:ssa joka oli myös ollut esittelyautona. Tilasin pari päivää sitten uuden 520dA:n joka saapuu heinäkuussa. Ainakin automyyjäni sanoi, että ei näissä uusissa mitään sisäänajoa tarvii tehdä. Itse ainakin uskaltaisin edelleen ostaa esittelyauton. Nyt sain uuteen F10:een niin kovan tarjouksen, että oli "pakko" tilata uusi.
Ilmeisesti jalittam tarkoitti sitä, että noi esittelyautot ovat saanneet edes vähän monoa siinä sisäänajon aikana, niin niissä on ne herkimmät moottorit. Monilla se sisäänajo taitaa olla liian hellää, niin noi moottorin osat ei hioudu hyväksi. VM:ssä tuosta sisäänajosta oli joskus juttua ja siinä kerrottiin, että vakiona penkitetyistä TypeR Civiceistä parhaat tehot oli antanut ex-esittelyauto, olisko ollut 207hv. Joku "mamman kauppakassina" uudesta ollut oli sitten antanut samassa penkissä vaan 193hv (tai jotain sinnepäin). Niin että kait sillä sisäänajon onnistuneella suorittamisella on jotain merkitystä.
Varmaan on totta, että "sisäänajossa" pitää antaa monoakin. Esittelyautoissa hieman häiritsee se, että monoa annetaan heti liikkeen pihalta lähdettäessä kylmälle koneelle. Se tuskin pidentää koneen ikää ainakaan siellä loppupäässä. Käyntilämpöisen koneen tulee sen sijaan monottamisen kestää, varsinkin Alfan :-D

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Onko Giulietasta spideri versiota? :shock:
Tossa ne ikkunana alla napsi promokuvia joku suttura ratintakana.
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Tamsa kirjoitti:Onko Giulietasta spideri versiota? :shock:
Ei ole, 159 on spiderinä 1750 TBi koneella. Giulietta spideristä en ole kuullut paitsi jonain -60 luvun mallina.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^159 Spider. Mitä? :silly:

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

^Kyllä tuo ihan 159:ltä näyttää:

http://www.alfaromeo.fi/mallisto/spider/

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Eikös se oo Brerasta johdettu malli toi nyky-Spider?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Cloverleaf kirjoitti:Eikös se oo Brerasta johdettu malli toi nyky-Spider?
Jeps..

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^^ kyllä vain, vaikka Brera ja Spider jakaa 159:sen kanssa pitkälle saman tekniikan ja sisustan elementtejä kuten kojelaudan.
Viimeksi muokannut Suba, 15 Touko 2011, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
One life, live it!

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Cloverleaf kirjoitti:Eikös se oo Brerasta johdettu malli toi nyky-Spider?
Näyttäisi olevan vähän samaa puuta.Tuolla puhutaan Brerasta ja alemmassa kuvassa näyttää olevan tekstinä Spider. Itse keula on kuin 159 kopio.

http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... p=3&cat=15

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Eikös 159 muotokieli tullut Brera konseptiautosta ja tästä konseptista tuli sitten myös tuotantoversio. Siis 159 ja Spider on tavallaan sukua mutta Spider on Breran avoversio.

Kuva

On se muuten hyvän näköinen tuo alkuperäinen Brera

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Matkan varrelta mieleen tulleita huomioita Giuliettasta...

-ajovaloautomatiikka toimii jyrkissä valaistuseroissa (auringonpaiste vs. pimeä tunneli tai parkkihalli) hyvin ja nopeasti, mutta kehnommin pilvisellä säällä jolloin parkkihallista ulos ajaessa varsinaiset ajovalot jäävätkin päälle vaikka valaistus olisi ledeille aivan passeli (säädetty on herkkyystilaa vaan ei auta)

-sadetunnistin tuntuu jonninjoutavalta varusteelta, se kun tuppaa toimimaan miten sattuu (sama homma oli Avensiksessa ja Golfissa) enkä maksaisi ylimääräistä sellaisesta

-miten on mahdollista että EuroNCAP:n törmäyskokeissa kokoluokkansa kärkituloksen saaneessa automallissa ei ole etuturvavöiden korkeusssäätöä? Asia tuli esille syvemmin kun lyhyt vaimoni ajoi autoa; turvavyö toimii hänellä tehokkaana kuristimena kaulalla

-vaikka perusmusta väri on kaunis ja sopii visuaalisesti mielestäni erittäin hyvin Giuliettaan, niin onpa työläs ja hankala väri arjessa. Aikoinaan on ollut yksi perusmusta auto, enkä muista että olisi elo ollut näin paljon stressiä tuovaa. Joka ikinen hipaisu, hyönteisjälkien peseminen jne tuovat naarmua ja hankauspyörrettä pintaan. Ja auto on vahattu hyvällä kovavahalla. On ollut myös useita metallinmustia autoja, ja niiden sävy oli vaan armollisempi, etenkin V-Golfin metallinmusta jonka vaaleammat metallinhileet peitti hankausjälkiä. Noh, tuolle on kait pakko ummistaa silmänsä ja latoa vaan usein vahaa pintaan peittämään asiaa, ja myllytyttää auto kerran vuodessa. :( Olisi pitänyt ottaa se valkoinen väri vaan edelleen, vaikka maksaakin tässä merkissä ylimääräistä...

Muutoin auto on pelannut hyvin ja pidän siitä suuresti. Tuntuu vaan, että auto haluaisi usein mutkaisille maanteille eikä körötellä kaupunkiajossa. 8)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^ Käys katsomassa:
http://www.pesukinnas.com

Tuolta saa vinkkejä auton pesuun ja hoitoon muutenkin.
Ei niitä naarmuja pakko ole tehdä, jos ei halua, joskin ei niitä täysinkään vältää kuitenaan voi...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Peeveli kirjoitti:
-sadetunnistin tuntuu jonninjoutavalta varusteelta, se kun tuppaa toimimaan miten sattuu (sama homma oli Avensiksessa ja Golfissa) enkä maksaisi ylimääräistä sellaisesta
156sessa toimii ihan hyvin, pareminkun kuin esim Honda Accordissa joka pyyhkii jopa kuivaa lasia. Onkohan sitten otettu takapakkia Alfalla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tulipa käytyä kattomassa ja testimässä Giulietta QV, Giulietta 1.4 Multiair ja Mito tct. QV oli oikein maukas valkoisella värillä, hevosenkenkä vanneksilla, lasikatolla ja punaisilla nahoilla. Mutta eipä tuo nyt kummosia omistushaluja muuten herättänyt. Ei sillä, ei kyllä olis ikinä rahaakaan. Eihän se ees kulkenu mihinkään.

Mites tuo TCT vaihteisto kuulus pelata. Eikö kepistä pysty enää vaihtamaan itse isommalle ja pienemmälle? Kerran automaattisesti tuuppasin ja meni vapaalle. :lol: Miten siinä on toteutettu automaatti/puoliautomaatti?(ei ole erillistä nappulaa niinku Selespeedissä). Vaikka vaihteli itse niistä ratin läpyttimistä niin silti automatiikka häsläs mukana. Ensivaikutelmana aivan susi vaihteisto jopa parjattuun Selespeediin verrattuna.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

jalittam kirjoitti:^ Käys katsomassa:
http://www.pesukinnas.com

Tuolta saa vinkkejä auton pesuun ja hoitoon muutenkin.
Ei niitä naarmuja pakko ole tehdä, jos ei halua, joskin ei niitä täysinkään vältää kuitenaan voi...
Tässä on harjoiteltu käsinpesua yli 27 vuotta.... Pointtini vaan oli väri, eli sen todella suuri arkuus kaikelle. Tahattomia hipaisuja voi tulla, jos ei itselle niin vaimolle tai vaikkapa huollon aikana, ja ne näkyvät herkästi. Ja kiroilen ennen kaikkea hyönteisliiskaumien kanssa; olen lukenut läpi googlettamalla lähestulkoon kaikki foorumit vinkkeineen mutta aina niiden kanssa kiroilua tulee. Siis itse itikan kroppa lähtee pesussa irti, vaan sellainen harmaa "palojälki" jää ja sen irrottamiseen tarvitsee näköjään aina (myös vahatulta pinnalta, olipa vahana vaikkapa kallishintainen Mequiar's ja shampookin samalta merkiltä) erikseen puhdistavalla vahalla sutaisun ja nimen omaan ajoissa tehtynä.

Olen ajanut lähes koko ajan Dynamic-moodilla ja nyt kun kokeilin eilen ja tänä aamuna ajella N:llä, niin tuntuu että olisi käsijarru päällä. Äkkiä se D koukuttaa. :)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Peeveli kirjoitti:)

-sadetunnistin tuntuu jonninjoutavalta varusteelta, se kun tuppaa toimimaan miten sattuu (sama homma oli Avensiksessa ja Golfissa) enkä maksaisi ylimääräistä sellaisesta
Omassani tuo automatiikka kyllä toimii hämmästyttävänkin hyvin. Esim. Peugeotissa toimi paljon huonommin. Sillehän on myös herkkyyssäätö; en nyt muista missä asennossa omassani on.

Kävin Porissa suojauttamassa Alfani ruostetta vastaan ja vähän kyselin huomioita autosta työn jälkeen. On kuulemma ainakin kaikki osat kiinni huomattavasti paremmin kuin Fiateissa. Takaluukussa ei ole lainkaan kondenssiveden poistoaukkoja :shock: ja saumat luukun sisällä olivat hyvin "Italialaisia". Muuten ei ihmeemmin poikennut keskivertoautoista työn jälki. Suositteli kuitenkin kaikille Alfisteille suojausta; oli kuulemma aika huonot suojaukset paikoitellen.

Oli ensimmäinen kerta kun pääsin ulkoiluttamaan autoa kunnon matkalle kesärenkailla ja toiseen suuntaan oli täysi kuormakin päällä eli 4 aikuista miestä ja kolme matkalaukkua.

Huomioita tällä reissulla:
- takajousitus pohjasi pari kertaa valtatien isoissa heitoissa sadan vauhdissa, mutta "sivistyneesti" ja lievästi ilman ylimääräisiä heilahteluja.
- rengasmelu takana selvästi kovempi kuin edessä
- hyvin ehtii täyskuormallakin ohituksissa :-D
- menee suoraan todella hienosti; oli kuormaa tai ei
- kulutus tietokoneen mukaan 6,1l /100 km koko reissulla (ajoin rajoitusten ylärajoilla ja ohitukset rivakasti+ yksi kaveri Porissa kokeili autoa ja sen suorituskykyä)
- tankin saaminen täyteen lienee mahdotonta; ekan katkaisun jälkeen meni vielä reilu 8 litraa kun automaatti katkaisi liruttelun ja ilmoitti että tankkauksenne on valmis, vaikka vielä olisi mennyt

Edelleen tyytyväinen ostokseeni :mrgreen:

Ja se vaihdekepin pussi ei tosiaan ollutkaan rikki, vaan siinä on sauma joka on kiinni tarralla ja se ei ollut kunnolla kiinni. Hyvin on siis toiminut; vain tuo Blue&Me toimii epämäräisesti. Pitäisi kai käydä AK:ssa jos saisivat sen jotenkin asennettua toimimaan kunnolla puhelimeni kanssa.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:-ajovaloautomatiikka toimii jyrkissä valaistuseroissa (auringonpaiste vs. pimeä tunneli tai parkkihalli) hyvin ja nopeasti, mutta kehnommin pilvisellä säällä jolloin parkkihallista ulos ajaessa varsinaiset ajovalot jäävätkin päälle vaikka valaistus olisi ledeille aivan passeli (säädetty on herkkyystilaa vaan ei auta)
Täällä tuo automatiikka toimii oikein mallikelpoisesti. Valot syttyy jos ajan esimerkiksi autokatokseen ja sammuvat kun ajan sieltä pois. Lisäksi toimivat hyvin Espoossa kun ajoin tunneliin ja sammuivat, kun ajoin tunnelista ulos (saa oli pilvinen).
Peeveli kirjoitti:-sadetunnistin tuntuu jonninjoutavalta varusteelta, se kun tuppaa toimimaan miten sattuu (sama homma oli Avensiksessa ja Golfissa) enkä maksaisi ylimääräistä sellaisesta
Tämä toimii paremmin kuin edellisessä Alfassani. Tänään tuli testattua vesitihkussa (raivostuttavin vesisadetyyppi ikinä). Hyvin pelasi ja kuivaa lasia ei pyyhkinyt. 159:ssä saattoi mennä sekaisin hyttysen aivastuksesta ja pyyhkijät vetelivät kuivaa lasia onnesta soikeana..

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Jalamari kirjoitti:Mites tuo TCT vaihteisto kuulus pelata. Eikö kepistä pysty enää vaihtamaan itse isommalle ja pienemmälle? Kerran automaattisesti tuuppasin ja meni vapaalle. :lol: Miten siinä on toteutettu automaatti/puoliautomaatti?(ei ole erillistä nappulaa niinku Selespeedissä). Vaikka vaihteli itse niistä ratin läpyttimistä niin silti automatiikka häsläs mukana. Ensivaikutelmana aivan susi vaihteisto jopa parjattuun Selespeediin verrattuna.
Keppiä siirretään sivusuunnassa niin menee "manuaali moodiin" ja toimii oikeinpäin, eli taakse suuremmalle ja eteen pienemmälle.

Missä ja millä autolla testasit TCT:tä? Olin ymmärtänyt että Giuliettaa ei vielä ole ehditty tuolla toimittamaan.
Viimeksi muokannut Alfisti felice, 20 Touko 2011, 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Alfisti felice kirjoitti:
Jalamari kirjoitti:Mites tuo TCT vaihteisto kuulus pelata. Eikö kepistä pysty enää vaihtamaan itse isommalle ja pienemmälle? Kerran automaattisesti tuuppasin ja meni vapaalle. :lol: Miten siinä on toteutettu automaatti/puoliautomaatti?(ei ole erillistä nappulaa niinku Selespeedissä). Vaikka vaihteli itse niistä ratin läpyttimistä niin silti automatiikka häsläs mukana. Ensivaikutelmana aivan susi vaihteisto jopa parjattuun Selespeediin verrattuna.
Keppiä siirretään sivusuunnassa niin menee "manuaali moodiin" ja toimii oikeinpäin, eli taakse suuremmalle ja eteen pienemmälle.

Missä ja millä autolla testasit TCT:tä? Olin ymmärtänyt että Giuluiettaa ei vielä ole ehditty tuolla toimittamaan.
Tolla lafa kiertueella näytti olevan mito tct

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^No niin. Sillä se toimi niin hassusti. Ei se myyjäkään tienny. :lol: Oli aika pikanen testi Giuliettaa odotellessa. Perun puheeni tosta. Hyvä ettei hajonnu koko vehjes. Ja se oli juurikin tuo Mito TCT.

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Tulipa sattumoisin kokeiltua tuo uusikin Giulietta. Olihan tuo ihan kiva ajaa, mutta taidan siltikin pitää vielä tuon vanhan :-D

Albumissa kuva, jossa vanhin ja uusin Giulietta vierekkäin. Siitä voi verrata mitä on muuttunut ja kuinka paljon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

kuin kaksi marjaa - mustikka ja ananas
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Noita vanhojahan menisi melkein kaksi tuohon ruutuun. Tuossa kuvassa korostuu julmalla tavalla, kuinka isoiksi nykyautot ovat kasvaneet, hyvässä ja pahassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

tsavin kuva on kyllä sen verran maukas, että maahantuojan/myyjän tai ehkä jopa valmistajan sopisi ottaa yhteyttä, ja pyytää oikeuksia fotoon.
Hieno veto!

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Itseasiassa tuo minun auto on Wetterillä juurikin myyjäliikkeen toiveesta. On viikonlopun näyttelyssä näytillä parin '80 luvun Spiderin ja '70 1750 GTVn kanssa. Enpä tuota olisi varmaan muuten vielä tullut kaivatua tallin perukoilta ulkoilmaan. Täytyy kyllä myöntää, että taas on suu virneessä kun ajoi avona kaupungin toiselle puolelle. Vaikka tuo Porsche on omalla tavallaan hauska ajaa, niin siltikin avossa on aivan oma fiilis ajellessa. Vaikka palelikin koko matkan :P

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ja hienolta näyttää edelleen tsavin auto. Piti käydä tänään ihmettelemässä livenä Wetterillä.

Samalla tuli testattua Giulietta QV ja Mito automaatti. On se QV tosi räyhäkäs peli kesärenkailla. D-asennolla erittäin hauska ajaa, tykkäsin! N-llä sitten normiajo sujuu helposti. Punaiset nahat, loistava alusta ja mukava vaihteisto erityisesti jäi mieleen. Käykäähän kokeilemassa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

peksu kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:)

-sadetunnistin tuntuu jonninjoutavalta varusteelta, se kun tuppaa toimimaan miten sattuu (sama homma oli Avensiksessa ja Golfissa) enkä maksaisi ylimääräistä sellaisesta
Omassani tuo automatiikka kyllä toimii hämmästyttävänkin hyvin. Esim. Peugeotissa toimi paljon huonommin. Sillehän on myös herkkyyssäätö; en nyt muista missä asennossa omassani on.

Kävin Porissa suojauttamassa Alfani ruostetta vastaan ja vähän kyselin huomioita autosta työn jälkeen. On kuulemma ainakin kaikki osat kiinni huomattavasti paremmin kuin Fiateissa. Takaluukussa ei ole lainkaan kondenssiveden poistoaukkoja :shock: ja saumat luukun sisällä olivat hyvin "Italialaisia". Muuten ei ihmeemmin poikennut keskivertoautoista työn jälki. Suositteli kuitenkin kaikille Alfisteille suojausta; oli kuulemma aika huonot suojaukset paikoitellen.

Oli ensimmäinen kerta kun pääsin ulkoiluttamaan autoa kunnon matkalle kesärenkailla ja toiseen suuntaan oli täysi kuormakin päällä eli 4 aikuista miestä ja kolme matkalaukkua.

Huomioita tällä reissulla:
- takajousitus pohjasi pari kertaa valtatien isoissa heitoissa sadan vauhdissa, mutta "sivistyneesti" ja lievästi ilman ylimääräisiä heilahteluja.
- rengasmelu takana selvästi kovempi kuin edessä
- hyvin ehtii täyskuormallakin ohituksissa :-D
- menee suoraan todella hienosti; oli kuormaa tai ei
- kulutus tietokoneen mukaan 6,1l /100 km koko reissulla (ajoin rajoitusten ylärajoilla ja ohitukset rivakasti+ yksi kaveri Porissa kokeili autoa ja sen suorituskykyä)
- tankin saaminen täyteen lienee mahdotonta; ekan katkaisun jälkeen meni vielä reilu 8 litraa kun automaatti katkaisi liruttelun ja ilmoitti että tankkauksenne on valmis, vaikka vielä olisi mennyt

Edelleen tyytyväinen ostokseeni :mrgreen:

Ja se vaihdekepin pussi ei tosiaan ollutkaan rikki, vaan siinä on sauma joka on kiinni tarralla ja se ei ollut kunnolla kiinni. Hyvin on siis toiminut; vain tuo Blue&Me toimii epämäräisesti. Pitäisi kai käydä AK:ssa jos saisivat sen jotenkin asennettua toimimaan kunnolla puhelimeni kanssa.
Täytyy tuosta mainitsemastasi takaluukun kondenssiveden poistoreikien puuttumattomuudesta todeta, että omassani ne ainakin ovat, 3 kpl eli kaksi luukun reunoissa ja yksi keskellä (kuten on ollut muissakin merkeissä, luukun taitteen kohdalla). Tutkin sen kun tänään pesin auton ja kuivasin ovenväliset. Eli normaali rakenne...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tuli tuossa heitettyä reissu Kotkassa tänään. Kyl se alffa vaan on kiva matka-auto. Toki ne 225/47/17 renkaat hitusen jyrisee maamme kehitysmaatasoisella asfaltilla, mutta reteoita vaan kovemmalle...Kovakaan sivutuuli ei hetkauta edes motarivauhdeissa. Jossakin Pyhtään kohdilla tuli vastaan tumman metallinpunainen 159 ja sen kuski nosti kättä tervehdykseen, itse en tajunnut vastata. Liekkö foorumilaisia? Täytyy nyt jatkossa alkaa nostamaan hanskaa ja jatkaa teidän perinnettä. 8)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Täytyy katsoakin onko asia tosiaankin niin kuin r-suojaaja sanoi...kuulostikin tuo kondenssivesireikien puuttuminen aika kummalta :roll:

Onkos muut Giulietta-omistajat huomannut sellaista, että kuskin korvaan tulee jo aika pienessä nopeudessa (n. 50 km/h) sellainen ääni etuvasemmalta kuin jostakin olisi suora yhteys ulkomaailmaan? Ei erotu enää maantienopeudessa erikseen, mutta ärsyttää kun muuten olisi tosi hiljainen auto (pl. rengasäänet takaa). Siinähän on hyviä vaihtoehtoja äänen kulkureitille, kun on ilmanvaihtoreikiä useampikin, kaiuttimen reikiä ja lisäksi oven tiivisteiden mahdolliset vuodot.

Muuten on kyllä pelittänyt hyvin; ei mitään ongelmaa jota voisi nimittää viaksi. Ominaisuudet asia erikseen :mrgreen:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Kävin Porissa suojauttamassa Alfani ruostetta vastaan ja vähän kyselin huomioita autosta työn jälkeen. On kuulemma ainakin kaikki osat kiinni huomattavasti paremmin kuin Fiateissa. Takaluukussa ei ole lainkaan kondenssiveden poistoaukkoja :shock:
Kyllä täältä ainakin löytyy noi kondenssiveden poistoon tarkoitetut "viemärit". Kolme kappaletta sellaista soikionmuotoista aukkoa joihin on sellaiset muovikaulukset laitettu. Sultako ne puuttuu kokonaan?! :shock: Erikoista - luulisi noiden reikien syntyvän jo siinä vaiheessa kun peltilevyä prässätään muotoonsa. Mutta jos nuo puuttuu, niin maahantuojaa olisi syytä informoida tuosta. Tuohan on tuotannossa tapahtunut selkeä virhe minusta.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

On tainnut ruostesuojaamoyrittäjä koettaa levittää nimimerkki peksussa pakokauhua muka puuttuvista kondenssivesirei'istä, että saisi uskollisen asiakkaan. :wink:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Koiralenkillä tuli nähtyä hopeanvärinen Giulietta, kyllä oli namu! Myös vaimon mielestä.
Ride on!

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

[/quote]
kondenssiveden poistoon tarkoitetut "viemärit". Kolme kappaletta sellaista soikionmuotoista aukkoa joihin on sellaiset muovikaulukset laitettu.[/quote]

Löytyy meidänkin autosta; keskimmäisestä näkee oven sisäänkin. Eli homma OK; ilmeisesti kommunikaatiovirhe :oops:

Tuo kuskin korvaan tuleva ääni kyllä alkanut kiusaamaan niin paljon, että asialle pitää kohta tehdä jotakin... Eikö muilla Giulietta-omistajilla kuulosta tuolta kuin olisi suora yhteys ulkoilmaan tai pyöräkoteloon. Kuuluu vasemmalta suunnilleen kojelaudan pään/oven tienoilta (joku niistä ilmanvaihtorei'istä) ?

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

peksu kirjoitti: Tuo kuskin korvaan tuleva ääni kyllä alkanut kiusaamaan niin paljon, että asialle pitää kohta tehdä jotakin... Eikö muilla Giulietta-omistajilla kuulosta tuolta kuin olisi suora yhteys ulkoilmaan tai pyöräkoteloon. Kuuluu vasemmalta suunnilleen kojelaudan pään/oven tienoilta (joku niistä ilmanvaihtorei'istä) ?
Oliskohan tässä sama mikä on ollut joissain 159:ssä? Noissa ääni oli sellaista vihellystä ja johtui siitä, että tuulilasin liimaukset olivat huonot. Minkämoista ääntä tuolta tulee? Tai sitten oven tiiviste falskaa? Oletko kattellu onko kunnolla paikoillaan ja ehjä?

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Omassani ei ainakaan kuvaamaasi ääntä kuulu. Muutenkin pidän melutasoa kohtuullisena, kun nyt alkaa pahimmatkin nasta-idiootit olla vaihtaneet nastakiekkonsa kesäkumeihin joten asfaltti siliää. Muutenkin sisustus on äänetön, kojelautakaan ei natise kuten entisissä vaginoissa teki.

Olen edelleen hemmetin tyytyväinen autoon, se on vieläpä ylittänyt ennakko-odotukseni. Joka ainoa kilometri tällä on ollut ilometri. 8) Enää muutama viikko ja pääsee ulkoiluttamaan alffaa Keski-Euroopan teille, ennen kaikkea niitä mutkaisia alppiteitä odottelen.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Tännehän se Peeveli on kotiutunut.

Off-topic, Makkis vaihtui Uotiseksi Alfan hankittuaan, eli tänne siis opettelemaan Alfan saloja.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Uotinen kirjoitti:Tännehän se Peeveli on kotiutunut.

Off-topic, Makkis vaihtui Uotiseksi Alfan hankittuaan, eli tänne siis opettelemaan Alfan saloja.
Täällähän sitä...mitäpäs minä enää vaginafoorumilla maleksimaan kun ei ole vaginaa eikä näillä näkymin sellaiseen enää palailla. Liian tylsiä autoja hintaisekseen, ennemin sitten käytetty DiipaDaapa halvalla jos tylsää autoa hakisin....

Tervetuloa vaan Makk -eikun Uotinen joukkoon! Toivottavasti viihdyt. No, ehkä se takaveto sinut vie aika nopsaan takaisin baijerilaiseen. :wink:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Nyt takana vajaa 3000km (autolla ajettu vajaa 10tkm) ja seuraavia huomioita olen autosta havainnut:

1. Molemman etuoven verhoilun kiinnitys on löysällä. Huomaa hyvin jos musiikkia kuuntelee vähän isommalla volyymillä tai sattuu tiessä olemaan sopivasti epätasaisuutta.
2. Alusta kolisee / narahtelee. Etupäästä kuuluu narinaa katukivetystä ylittäessä ja takapää (lähinnä matkustajanpuoleinen nurkka) kolisee / paukkuu. Huomaa hyvin esim. kaivonkannnen päältä ajettaessa. Kuljettajan puoleinen nurkka ei käyttäydy samoin? Voi olla normaaliakin (Pack Sport 2:n ja 18" gummit), kun en tiedä onko tuo alusta viritetty tuollaiseksi? Ei kokemusta jäykemmistä alustoista.
3. Ilmeisesti hiljaisia vaihteistoja ei ole olemassa? Rohisee, rohisee.. Rohinan huomaa hyvin, kun kaasua höllää. Lisäksi kolahtaa, kun esim. liikennevaloihin tultaessa painaa kytkimen pohjaan.
4. Jarrut vinkuu. Tapahtuu tosin vain kaupunkiolosuhteissa ajettaessa riittävän hiljaa. Ärsyttävää kitinää silti.
5. RadioNav:n radiokanavien valinnan logiikka Italialaisen jäätävä. Vastapäivään numikkaa väännettäessä kanavalista rullaa ylöspäin ja myötäpäivään käännettäessä se rullaa alaspäin. Logiikka tosin vois toimia britteinsaarilla...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

HopeinenQ kirjoitti:5. RadioNav:n radiokanavien valinnan logiikka Italialaisen jäätävä. Vastapäivään numikkaa väännettäessä kanavalista rullaa ylöspäin ja myötäpäivään käännettäessä se rullaa alaspäin. Logiikka tosin vois toimia britteinsaarilla...
Kuulostaa justiin siltä miten sen pitääkin toimia? :shock: Ihan pakko kysyä, että toimiiko mielestäsi vaikkapa Audi A3 Quattron DSG loogisesti, kun vaihde menee pienemmälle keppiä vedettäessä ja isommalle eteenpäin tökkäämällä?

Edit: Juu, ymmärrys oli vähän myöhässä. :oops: Luin kyllä aivan oikein, että lista rullaa alas ja ylös, mutta kuitenkin halusin ymmärtää, että valinta... eihän nyt ole edes maanantai...

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jarsan kirjoitti:
HopeinenQ kirjoitti:5. quote]Kuulostaa justiin siltä miten sen pitääkin toimia? :shock: Ihan pakko kysyä, että toimiiko mielestäsi vaikkapa Audi A3 Quattron DSG loogisesti, kun vaihde menee pienemmälle keppiä vedettäessä ja isommalle eteenpäin tökkäämällä?
Näinhän se toimii Selespeedissäkin ja Citroenin BMP:ssä. Itse tykkään, että tämä on oikein. Kun vauhtia lisätään, keppiä työnnetään menosuuntaan. Samoin, kun lähdetään esim ohittamaan, on todella luontevaa vetää pienemmälle taakse päin. Näinhän se on ollut iät-ajat oikeissa automaateissakin: lukittavat pienemmät vaihteet takana ja D edessä. Näin ovat myös jenkkiautojen shifterit toimineet vuosikymmeniä myös kiihdytysautoissa, vaikka jotkut ovat viime vuosina keksineetkin muuttaa kaavion käänteiseksi.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Jönsson kirjoitti:
... Itse tykkään, että tämä on oikein. Kun vauhtia lisätään, keppiä työnnetään menosuuntaan. Samoin, kun lähdetään esim ohittamaan, on todella luontevaa vetää pienemmälle taakse päin. Näinhän se on ollut iät-ajat oikeissa automaateissakin: lukittavat pienemmät vaihteet takana ja D edessä. Näin ovat myös jenkkiautojen shifterit toimineet vuosikymmeniä myös kiihdytysautoissa, vaikka jotkut ovat viime vuosina keksineetkin muuttaa kaavion käänteiseksi.
Makuasioita toki, mutta esim. ralliautojen sekventaalivaihteistoissa on hyvästä syystä vaihdekaavio päinvastaiseen suuntaan. G-voimat painavat kuskia kiihdyttäessä taaksepäin, jolloin on luontevaa kiskoa isompaa pykälää taaksepäin. Vastaavasti jarrutettaessa G-voimat vievät kuskia eteenpäin, jolloin pienemmälle vaihtaminen eteenpäin ("jarruttaminen") on helpompaa. Kilpa-autoilla ei ole tekemistä normiliikenteen kanssa, mutta monen, myös minun, mielestä tämä on "oikea" vaihdekaavion suunta. BMW:n SMG-laatikko ja eräiden muidenkin sporttikärryjen vaihdekaavio on kilpa-autoista apinoitu, vai onko lähtökohta ollut kuitenkin moottoripyörät, joissa tämänsuuntaista vaihdekaaviota ykköstä lukuunottamatta on käytetty maailmansodista lähtien.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tuli tässä viikonloppuna heitettyä keikka mainion mutkaista paikallis-asfalttitietä yhdelle kesämökille, loppumatka soratietä. Nyt auto pääsi elementtiinsä, se liimautuu kaarteisiin kuin tauti, ja erittäin tiukoilla mutkaosuuksilla kolmosella sai mukavaa pontta aina 140 nopeuteen asti kun suora aukeni, veto oli sillä vaihteella voimallista kaarteissa ja sen ulostuloista kiihdytettäessä. Alusta on tuossa ympäristössä siis kertakaikkisen onnistunut pack sportina, ja dynamic-moodi ehdoton must, ajonvakautuskin on silloin sallivin. Auto on keulastaan todella tasapainoinen, ei puske ei sorra. Soralla leveä rengas ei tietysti ole parhaassa elementissään, mutta mukava tuolla oli sielläkin päästellä. 8) Luojan kiitos tuli laitatettuan ne kunnolla peittävät läpät...

Semmoinen kymysys tuli mieleen, että mikä lie paras puhdistusaine rosterisiin/alumiinisiin poljinpintoihin?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Luojan kiitos tuli laitatettuan ne kunnolla peittävät läpät...
Laitas albumiin kuvaa niistä läpistä? Tartteis itelle laitattaa myös.

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Kuvia roiskeläpistä kaivataan täälläkin...

Käytiin viikonloppuna Vaasassa ja tuli reilut 900 km ajeltua. Tankillisella pääsee näköjään helposti yli 1000 km, koska ajeltiin varsinkin takaisin tullessa "aika vauhdikkaastikin" ja tietokone näyttää 6,5l/100 km kulutusta. Silti tankissa on vielä tavaraa n. 170 km:n ajoihin.
On tämä kyllä vähän vaarallinen auto - ajokortille :wink:. Rekan ohituksessa kun vauhti nousee 80>160 niin pitäisi vähän muistaa hillitäkin, mutta kun se nyt vaan on kivaa :mrgreen:
Rengasmeteli varsinkin takana on kyllä vähän turhan kova karkealla asfaltilla, jota kyllä riittää Suomen pääteillä. Mukava ajoasentokin löytyi, jolla jaksaa yhdeltä istumalta pidemmänkin vedon.

Se oli aika hämmästyttävä kokemus kuinka ihmiset olivat autosta kiinnostuneita. Moottorin pienuutta verrattuna voimaan ja kulutukseen ihmeteltiin ja auton muodot sai varsinkin hameväeltä kehuja. Tätinikin halusi ehdottomasti koeistua kuljettajan paikan ja tuumasi, että on tämä kyllä aika paljon tyylikkäämpi kuin heidän Mersussaan.

Ilmastoinnin aukkoja tässä autossa on kyllä tarpeeksi ainakin etupenkkiläisille. Niistä kun säätelee erilaisia variaatioita, niin pitkäkin matka menee mukavasti :lol:

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Vähällä pääset kyllä Peksu, jos noin vähällä menee. Itse en alle 7:n ole päässyt, ja viimeiset pari tankkausta olleet taas 8-9 litran välissä satkulle. Sinulla taisi olla vakiovarusteinen julietta ilman pack sportia, joten kulutuslisä menee osaksi varmasti leveiden renkaiden ja tuumaa isompien vanteiden piikkiin ja toisaalta ruuhkissa tulee paljon seisoskeltua enkä tykkää käyttää hemmetin start stoppi-automatiikkaa vaan poiskytken sen aina. Enpä tätä kyllä säästöporsaaksi ostanut vaan ihan jotakin muuta varten. :lol:

Eräs asia tässä kiinnittää huomiota: dynamic-moodin ärhäkkä kaasureagointi liikkeellelähdöissä eli tahattomasti jalka painaa välillä liikaa kaasua kun lähtee liikkeelle, miten lie kytkimen kesto pidemmällä aikavälillä. D-moodilla ajan nykyisin suunnilleen aina. N-moodilla tuntuu että renkaat olisivat liimattu asfalttiin kiinni, niin iso on ero.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Kävinpä äsken tankkaamassa auton tuon Vaasan reissun jäljiltä ja kulutus on kyllä ällistyttävän pieni - liruttelun jälkeen tulos 55,0 l ja ajomatkaa 906 km! Tekisi 6,07l/100 km joka tuntuu melkein käsittämättömän pieneltä. Matkamittarivirhettäkään ei juuri tunnu olevan, mikäli netin reittihakujen kilometrit pitää paikkansa. Kuinkahan vähällä pääsisi jos oikein yrittäisi pihistellä. Tällä matkalla ei nyt kummemmin pihistelty vaan ajettiin reippaasti (kuten yleensäkin...).

Tuo täyteen liruttelu on kyllä tässä mallissa ihan oma taiteen lajinsa. Kun automaatti katkaisee bensan syötön, niin enimmillään olen saanut sen jälkeen menemään tankkiin melkein 10 litraa lisää. Sitten kyllä jo pukkasikin bensaa ulos siitä pikkureiästä tankkausaukon alla. 7-8 litraa tuntuisi olevan se määrä, jonka kohtuudella saa tungettua lisää tuon ekan poikkaisun jälkeen.

Katsotaan mikä on kulutus pitkässä juoksussa. Laitan aina kaikki tankkaukset ylös, niin siinä saa luotettavan tilaston kulutuksesta. Esim. välillä 2004-2009 ajoin silloisella Subaru Legacylläni reilut 80 tkm ja koko matkan keskikulutukseksi tuli 8,3 l joka oli tasan autolle tehtaan ilmoittama keskikulutus. Saa nähdä pystyykö Alfalla samaan eli pitäisi mennä 5,8 l/100 km.

Nyt pitäisi vielä jollakin konstilla saada irti kaikki (ja niitä on paljon) keltaiset ja punamustat ötökän raadot pois valkoisesta nokasta :(

Vastaa Viestiin