Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Laitetaan sitten positiivista palautetta Giuliettasta.
Reilu 5000 tkm mittarissa eikä vielä vikoja ole ilmaantunut pl. se ensimetrien pissapoikaongelma, joka oli lopulta kai luovutushuollon huolimattomuutta.
Voiman määrä verrattuna kulutukseen on kyllä kohdallaan (kts. aihe paljonko Alfasi kuluttaa).

VAG-tuotteista sen verran, että tähän talouteen sellaista kapinetta ei ihan helpolla tule! Huonoin auto jota minulla on ikinä ollut oli Passat. Vuodessa vikoja enemmän kuin aiemmissa autoissa yhteensä :evil:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti: OT: Alkaa tuntua että näillä merkkifoorumeilla on turhaa pyöriä. Nyt vagarena.fi -sivustolla vag-tyypit ihmettelivät poissaoloani ja kas, nyt löysivät linkin tänne ja kokemiini vaikeuksiin Giuliettan kanssa ja siitähän se aitosuomalainen vahingonilo alkaa.
Jokseenkin pikkusieluista porukkaa jos näin on? :shock:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

peksu kirjoitti:Laitetaan sitten positiivista palautetta Giuliettasta.
Mäkin laitan! Tänään ajelin vajaa 20km ja olihan se ihan saat*nan kivaa! Hyvin tuo kulettaa ja ajaminen on hauskaa. :-D

Lisäksi yhtenä huonona päivä töissä sanoin, että mun työssä on parasta tuo työmatka - sen kun saa ajaa Alfalla!

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Peeveli kirjoitti:
Niinhän sitä luulisi....eipä tunnu AK:ta tai maahantuojaa kiinnostavan asiakassuhteen ylläpito. Jos homma olisi hoidettu tällä tavalla -jota ehdotinkin korjaamolla- niin olisin tyytyväinen ja asiakkuus voisi jatkua, samaten merkissä pysyminen.
Jaguarilla oli -80 luvulla kovinkin asiakaslähtöistä toimintaa, totesi faija joskus. Olin turhan junnu varmistaakseni väittämää...
Ei taida yksi asiakas nykyisin ketään enää myyntitapahtuman jälkeen kiinnostaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

hjpp kirjoitti:Ei taida yksi asiakas nykyisin ketään enää myyntitapahtuman jälkeen kiinnostaa.
Vähän samat tuntemukset Olarin AK:sta. Henkilöstöetukuponkeja sai pyytää lopulta jälkimarkkinointipäällikön kautta, koodikortit tulivat kesäkuussa, kun kaupat tehtiin maaliskuun 18.

Olenkin sen jälkeen jatkanut asiointia Konalassa ja se on ollut ihan jees (pl. pakonokkapuolen anturikeissi).

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Laitetaan vähän omiakin käyttökokemuksia. Multiairilla 13tkm mittarissa ja hyvin kukkuu. Lastentauteja ei ole ollut, eikä rämise jne.

Auto on ihan pirtsakka silloin kun koneeseen saa 2000rpm ylöspäin kierroksia. Alle sen ihan kuollut. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7,5L satkulle. Ajelu ollut 70% kruisella maanteitä ja 30% Helsingin ruuhkissa hinkkaamista. Omasta mielestä ainakin ihan OK kulutus. Dynamic päällä todella kiva auto ajaa vaikka suurin osa ajasta meneekin Normal modella körötellessä. Ohjaus ja jousitus nykyautoksia hyviä.

Kova rengasmeteli syö aina joskus hermoa maantiellä. Start/stop -systeemi on muuten ollut ihan jees (vaikka aina olen humpuukina pitänytkin), mutta aikaa palaa liikkeelle lähtiessä kun odotat auton käynnistymistä ja sitten pumppaat koneelle vielä kaasua jotta saat sen pari tuhatta kierroksia. Kääntösädehän tuossakaan ei mikään maailman paras ole ja penkkiin kaipaisi lisää reisitukea.

Kaiken kaikkiaan autoon olen ollut todella tyytyväinen.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

-
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Peeveli kirjoitti: ...Nyt vagarena.fi -sivustolla vag-tyypit ihmettelivät poissaoloani ja kas, nyt löysivät linkin tänne ja kokemiini vaikeuksiin Giuliettan kanssa ja siitähän se aitosuomalainen vahingonilo alkaa...
Tämähän on juuri parhautta, ystävällismielinen naljailu naapurin pirssistä :lol:

Itse olen lohduttautunut, että kaikki ne on p*skoja merkkiin ja malliin katsomatta. (Jos halpa ja hyvä on aina kaksi eri tuotetta niin miksi kallis ja hyvä ei välttämättä ole yksi tuote?)
VMP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

hjpp kirjoitti: Ei taida yksi asiakas nykyisin ketään enää myyntitapahtuman jälkeen kiinnostaa.
Lexus?

Kunnon asiakastyytyväisyyden rakentaminen ja takuu- sekä huoltojuttujen rapsakka ja ryhdikäs hoito olisivat varmaan helpoin tie italomerkkien haluttavuuden lisäämiseen. Ei vaan kiinnostanut entistä maahantuojaa, eikä nykyistäkään.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tai Toyota?
"Valitettavasti" kaikki hyvän menestyksen eväät on jo saatu kokeiltua tässä vaiheessa "uutta" autoa (35tkm) alle vuodessa:
1) joustava, hyvä huoltopalvelu. Nettivaraus toimii, soittavat vielä perään ja tsekkaavat toiveet erikseen.
2) huollossa toimitaan asiakkaan ehdoilla. Jos virhe on talon oma, pahoitellaan, annetaan sijaisauto kysymättä ilmaiseksi alle, hyvitetään huoltohinnoissa kämmeä
3) myyjä OLI kiinnostunut kokemuksista ostotilanteen jälkeen, soitti ja halusi kuulla kokemuksistani ostoksen suhteen

kokemuksia muista:
1) kaverin Opel-merkkihuollossa ei pahoiteltu väärää huoltoaikaa (4h pielessä, työpäivä samalla pielessä), eikä selkeästi väärää huoltohintaa. Oikean hinnan saamiseksi kaverin piti vaatia oikaisua naama punaisena
2) Renu-merkkiorganisaatio tekee julki toimillaan sen minkä jo muutkin tiesivät: Renaultin ostaja on väärässä kaikessa autoon liittyvässä - johan se ostopäätös kertoo ostajan olevan tyhmän idiootin, jolla ei ole sananvaltaa missään oman elämänsä osa-alueessa.Ts. jos huolto ei saa autoasi kuntoon, se on sun oma vika ("ystävällisen palvelun" piirre, joka sai auton lähtemään heti alta ja vaihtamaan sen toisen merkkiseen)
3) Renault-organisaation myyjää sai vaatia puhelimeen oston jälkeen ottamaan vastuuta kertomatta jätetyn/osittaistotuus tyyppisen asian oikaisuun. Täyden ja itsestään selvän korvausvastuun sijasta "me tullaan puolimatkaan, pannaan sulle tää osa postiin. Laitat sitten jossain autoosi omalla kustannuksella (=jakohihna vakavassa porsimisvaarassa, vaikka myyntihetkellä muuta puhuttu)"

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Toyota huollossa valot suunnattiin, vaikka "lyhyet" olivat palaneet. Toisinsanoen valohoitoa hela rahalla..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

HopeinenQ kirjoitti:
peksu kirjoitti:Laitetaan sitten positiivista palautetta Giuliettasta.
Mäkin laitan! Tänään ajelin vajaa 20km ja olihan se ihan saat*nan kivaa! Hyvin tuo kulettaa ja ajaminen on hauskaa. :-D

Lisäksi yhtenä huonona päivä töissä sanoin, että mun työssä on parasta tuo työmatka - sen kun saa ajaa Alfalla!
Tokaissut tuon useastikkin kun kahvipöydässä on urputettu - mukava työpaikkahan mulla on, mutta kait se kuuluu perusluonteeseen että pitää urputtaa aina.

Mulla on auto, että voin mennä töihin että voin maksaa sen auton, joku noidankehä :lol:

Niinhän se on, että jos haluaa että myös huolto pelaa, pitää todennäköisesti olla juuri tuo Lexus, vaikkin minkä tahansa merkin huolto toimisi, jos asiakkaasta välitetään. Otetaan vaikka tuo Merkkien merkki vertailu Tuulilasista, Alfa autona on ollut yli keskiarvon, siis mm. parempi kuin, VW, Skoda, Volvo, Opel, Ford, Nissan sekä Korean nousussa oleva kaksikko, muutenkin Audi ja MB on hyvin lähellä. Mutta sitten päästään kohtaan huolto ja myynti... Saataahan se olla niinkin, että valmistajan tiedotteet ja korjausohjeet ovat puutteellisia, mutta kyllä kun Peevelinkin viestejä lukee, niin on ollut muutakin hukassa huollolla kuin ammattitaito, tietysti vahinkoja sattuu.

Mitenkäs peeveli, jos vika olisi korjattu sanotaan vaikka niin, että olisit käynnyt näyttämässä autoa, vika olisi tutkittu 2 tunnissa, osat tilattu ja korjattu sitten seuraavalla viikolla 4 tunnissa, maku olisi ollut parempi ja ehkä Alfa saattaisikin pysyä pihassa?

Kuinka paljon sitten vaikuttaa, että se 1 henkilö siinä tiskin takana on ammattitaitoinen ja asiaan vihkiytyvä? Kyllä 1 sellainen henkilö pystyy pitämään oman alueensa Alfistit tyytyväisinä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Oliko kyseessä H:niemen AK? Omani ostin sieltä ja se puoli sujui tosi hienosti.
Huoltopuoli ei sitten ihan vakuuttanut, kun laittoivat sopimuksen mukaisesti itse hankkimani talvirenkaat aluilla alle (sain 500e halvemmalla Turusta). Hyvin pyöri talvikiekot alla, mutta kun tuli aika vaihtaa kesärenkaat alle, niin olihan pultit tiukassa. Metrisellä jatkovarrella sain auki, mutta ei todella oltu ainakaan oikeaan momenttiin laitettu :evil:

Ensi talvena pitäisi tehdä öljynvaihtohuolto, mutta missä? Merkkiliike tarjoaa sitä matkanjatkumisturvaa, mutta kun minulla on myös AL-Turva, niin saman asianhan tuo ajaa? No, onneksi siihen on vielä aikaa. Oikeastihan tuo huoltokirjan mukaan tarvitsee ekan huoltokäynnin vasta 2-vuotiaana..

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

peksu kirjoitti:Oliko kyseessä H:niemen AK? Omani ostin sieltä ja se puoli sujui tosi hienosti.
Huoltopuoli ei sitten ihan vakuuttanut, kun laittoivat sopimuksen mukaisesti itse hankkimani talvirenkaat aluilla alle (sain 500e halvemmalla Turusta). Hyvin pyöri talvikiekot alla, mutta kun tuli aika vaihtaa kesärenkaat alle, niin olihan pultit tiukassa. Metrisellä jatkovarrella sain auki, mutta ei todella oltu ainakaan oikeaan momenttiin laitettu :evil:

Ensi talvena pitäisi tehdä öljynvaihtohuolto, mutta missä? Merkkiliike tarjoaa sitä matkanjatkumisturvaa, mutta kun minulla on myös AL-Turva, niin saman asianhan tuo ajaa? No, onneksi siihen on vielä aikaa. Oikeastihan tuo huoltokirjan mukaan tarvitsee ekan huoltokäynnin vasta 2-vuotiaana..
Kyseessä oli Konalan Auto(vahinko)keskus. En voi herran jumala sentään suositella edes pahimmalle vihamiehelle. Vie sinne auto suht ehjänä ja nouda se hajotettuna.

Onko sulla Peksu autossasi täyskasko? Ainakin omassani Tapiolan kaskossa on myös hinauspalveluvakuutus ja siihen liittyen majoitus-ja mahdolliset julkisen käytön kulut tiettyyn rajaan saakka jos auto sanoisi kaputt. Sen takia en ottanut itse Autoliiton AL-turvaa enkä ala myöskään öljynvaihdosta maksamaan koska huolto-ohjelmassa sanotaan 2 vuotta tai 30 tkm ja se saa riittää.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Peeveli kirjoitti:
peksu kirjoitti:Kyseessä oli Konalan Auto(vahinko)keskus. En voi herran jumala sentään suositella edes pahimmalle vihamiehelle. Vie sinne auto suht ehjänä ja nouda se hajotettuna.
Ja mulla taas ei ole Konalasta tuommoisia kokemuksia. Käytin siellä Cromaa, sitten 156:tta ja nyt tuota uusinta. Toisaalta en ole koskaan voittanut lotossa 4,5 euroa enempää, niin että olisko mun tuuri käytetty Konalassa?

Sikäläinen teltta-autokaan ei mun kinnereitä töpeksinyt, päin vastoin maalasivat Stilon helmain kiveniskemät ilmaiseksi ilman pyytelyä. Ja ne nimittäin olivat aivan harmaat takalokareiden etupuolelta.

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Konalasta ei ole muuta kokemusta kuin Subarusta vuonna -94.

Aro toimi silloin Subarun maahantuojana ja ajattelin, että siellä ainakin ymmärrettäisiin tuon automerkin toiminta. Ostin käytetyn Legacyn, joka kävi tyhjäkäynnillä täristen kuin joku venttiili olisi vuotanut/palanut. Arvelivat huollossa, että jakohihna ei ole oikein, kun autoon oli vähän aiemmin vaihdettu tuo hihna. No tutkivat auton ja totesivat, että hihna on oikein.

Epäilys kuitenkin jäi ja vein Porissa silloin olleeseen pieneen Subaru-huoltamoon auton, niin eikös vain siellä selvinnytkin, että jako heitti hampaalla. Korjaaja ihmetteli että miten oli voitu olla huomaamatta Arolla tuota; hihnan oikein laiton jälkeen auto toimi kuin unelma.

Eli tasan yksi kokemus Konalasta ja sekin huono. Rahat ottivat asiakkaalta, mutta mitään ei osattu.

Ja Konalan Fiat-huollostakin (taisi olla vielä Konela -93?) vain huono kokemus. Vein aikoinaan Tipon tutkittavaksi, kun ei läpäissyt ensimmäistä katsastustaan päästöjen vuoksi. Tuomioksi tuli, että katalysaattori rikki-48 tkm ajetusta autosta! Sain onneksi hankittua halvalla uuden (myyjä/maahantuoja ei tullut yhtään vastaan korjauskuluihin!) ja silloin selvisi, että katti olikin ihan ehjä, mutta tyhjäkäynnin ilmamoottori (tai mikä lie) kaipasi puhdistuksen/voitelun! Olisivat kirkkain silmin myyneet minulle turhaan 3000 markan osan!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

peksu kirjoitti: Ja Konalan Fiat-huollostakin (taisi olla vielä Konela -93?) vain huono kokemus. Vein aikoinaan Tipon tutkittavaksi, kun ei läpäissyt ensimmäistä katsastustaan päästöjen vuoksi. Tuomioksi tuli, että katalysaattori rikki-48 tkm ajetusta autosta! Sain onneksi hankittua halvalla uuden (myyjä/maahantuoja ei tullut yhtään vastaan korjauskuluihin!) ja silloin selvisi, että katti olikin ihan ehjä, mutta tyhjäkäynnin ilmamoottori (tai mikä lie) kaipasi puhdistuksen/voitelun! Olisivat kirkkain silmin myyneet minulle turhaan 3000 markan osan!
Näköjään mun lottovoittamattomuudelle on syynsä. :-D

Menee edelleen OT:nä:
Uno alkoi pöristä oudosti joskus 1992-1993 (Vehon maahantuontisopimus oli päättymässä ja Konelan alkamassa). Soitin Vehoon ja kerroin äänen tulevan "siitä etupöntöstä". "Jaahans katti vaihtoon ja 7500 mk tänne", sanoi kaveri, johon minä, että "ei helskatissa". Soitin Larun Konelaan, jossa ilmoitettiin sama diagnoosi ja hoitohinnaksi 3500 mk. Ladakaveri kuitenkin sanoi, että "tuo tänne, niin katsotaan". Katsomisen jälkeen katin saumaa hitsattiin hiukan toista senttiä hintaan 50 mk.

Oli muuten ainoa vika koko aikana (n. 75 tkm) tuossa Uno 70 s.i.e:ssä.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Peeveli kirjoitti:Nyt sitten Giuli taas kotona. Auto(vahinko)keskus takana. Ei kuulunut sieltä päin edes puhelinsoittoa tai tekstaria että auto olisi valmiina noudettavaksi. Konttorirotta totesi tiskillä etteivät ehtineet.


Siellä se auto odotteli likaisena ja rasvajäljet ja naarmut edelleen pinnassa, vaikka luvattiin että auton saan pestynä ja naarmut poistettuna. No, sehän olisi ollut Auto(vahinko)keskukselta jo aivan ylivoimainen voimain ponnistus. Mainitsin siitä konttorirotalle joka tarjosi seuraavalla käyntikerralla ilmaista pesua ja vahausta. Ei kiitos, en halua että hajottavat loputkin maalipinnasta. Sentään lokasuojan painaumavekki oli korjattu erinomaisesti, sitä ei erota millään, mutta sen tekikin eri firma eli Auto Dent.

Minusta on aika luonnollista, että soittoa ei tullut, koska auto ei ollut vielä valmis (pesu ja puleeraus). Tai sama toisin päin, auto ei ollut vielä puunattu, koska hait sen ennen kuin he soittivat, että valmista tuli.

Kyllähän tietysti auton rikkominen korjaamossa on moka, mutta kukapa meistä ei joskus mokaisi töissään. Tärkeintä on se, että virheet tunnustetaan, niitä pahoitellaan ja ne korjataan. Näinhän tuossa sinunkin autosi tapauksessa lopulta tehtiin - tai ainakin melkein.

Kaikella ystävyydellä sanottuna, tuo pyhä raivosi Autokeskusta ja Alfaa kohtaan tuntuisi kyllä lukemani perusteella menevän hiukan ylimitoitetun puolelle. Se, että takuukorjaukseen menee viikko, on aika lyhyt aika, jos siihen kuuluu myös osien tilaamista. Tänään lähtee tilaus - huomenna sen joku Italiassa lukee - kolmantena päivänä laittaa osan postiin, viidentenä se on satamassa, kuudentena Autokeskuksessa ja seitsemänneksi saadaan raivattua korjausaika. Ei se paljoa nopeammin voisi mennä. Mahtaako muidenkaan autojen ovipaneeleita ja sivupeilejä löytyä hyllystä kaikissa värivaihtoehdoissaan.

Itselläni meni Delta-auton kanssa toista vuotta, ennen kuin saivat korjattua moottorivian takuuseen ja kaksi vuotta vaihteistovian takuukorjaamiseen. Silloin oli kyllä merkkiuskollisuus koetuksella, mutta onneksi tuli vielä yksi Alfa ostettua, sillä tuli ajettua huolettomat 100 000 km. Viimeinen huoltokin tehtiin Konalan AK:ssa ja se ylitti kyllä kaikki odotukset.

Softapäivitykset tehdään rutiinilla ainakin määräaikaishuolloissa.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Peeveli kirjoitti:N-moodissahan kaupunkiajo on paljon helpompaa kun kaasu ei ole niin ärhäkkä. Jos ne sille ovat softan ajaneet, niin sehän on vaan hyvä. Nyt ei D:tä tarvitse kytkeä kuin vasta ns. hauskanpidossa. Voihan se tietysti olla, että kun kilsoja on liki 9 tkm niin kone on voinut vetreytyä siitäkin syystä....
Kyllä sen huollon yhteydessä pitäisi softapäivityksen tapahtua ihan rutiinilla. Paitsi eräällä merkkihuollolla, jossa piti päivitystä varten tilata oma aika.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Klommoista mainitsematta jättäminen oli kyllä typerää, mutta eipä noi huoltoäijät siellä varmaan valkoset rotsit ja hanskat kädessä autoja duunaile(eli sotkee joka tapauksessa, koittakaapa itse autoa duunata näppejä rasvaamatta. Työnestäjien kanssa kun ei vaan aina pysty painimaan). Muutenkin juulietan ollessa uusi auto, voi olla että ovipahvinkin purku on ollut harjoittelua. Kiireessähän noita vahinkoja tulee, ehkä päällikkö on niskaan huohottanut kun asiakas oli mouhonnut huollon hitaudesta.. ;)

Noo, hyvä kuitenkin että asiat ovat, toistaiseksi, kunnossa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa on sen verran vähän myyty vrt vaikka Mersuun niin ei niitä harvinaisempia osia varmasti ole samalla tavalla hyllyssä. Yleisesti ottaen auto ei saisi olla rasvaisempi huollosta haettaessa kuin sinne viedessä.. tässäkin asiakas voi vaikuttaa asiaan ... huoltopaikkaa voi yrittää vaihtaa...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

V6 kirjoitti:Alfa on sen verran vähän myyty vrt vaikka Mersuun niin ei niitä harvinaisempia osia varmasti ole samalla tavalla hyllyssä. Yleisesti ottaen auto ei saisi olla rasvaisempi huollosta haettaessa kuin sinne viedessä.. tässäkin asiakas voi vaikuttaa asiaan ... huoltopaikkaa voi yrittää vaihtaa...
Niin, mistä sitä tietää vaikka mesessä olis toi palikka ollu kaikissa rikki ja niitä oli siksi hyllyssä. Toinen selitys voi olla aika, ennen vanhaan firmoilla oli rahaa seisottaa osia hyllyssä. Nykyään on ne JOT:t ja FIFO:t sun muut käytössä paljon lyhyemmillä varoajoilla.

No AK Olariin mä en välttämättä omaani veis, oli sen verran tahmeampaa siinä vastaanottotiskillä jo. Voi olla, että asentajapuoli on vähemmän tahmea. Takuuajan pysynen tossa AK Konalassa. 156 menee sinne, mihin lompsa näyttää eli luottokortilla AK, käteisellä AD - paitsi että sitä SoundPlacea tekis mielein testata. Oli niin kivan kuuloinen kaveri puhelimessa, kun turbon alaletkua kyselin. On vaan turhan kaukana meiltä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Peeveli kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:Siellä se auto odotteli likaisena ja rasvajäljet ja naarmut edelleen pinnassa, vaikka luvattiin että auton saan pestynä ja naarmut poistettuna. No, sehän olisi ollut Auto(vahinko)keskukselta jo aivan ylivoimainen voimain ponnistus. Mainitsin siitä konttorirotalle joka tarjosi seuraavalla käyntikerralla ilmaista pesua ja vahausta. Ei kiitos, en halua että hajottavat loputkin maalipinnasta. Sentään lokasuojan painaumavekki oli korjattu erinomaisesti, sitä ei erota millään, mutta sen tekikin eri firma eli Auto Dent.
Kaikella ystävyydellä sanottuna, tuo pyhä raivosi Autokeskusta ja Alfaa kohtaan tuntuisi kyllä lukemani perusteella menevän hiukan ylimitoitetun puolelle. Se, että takuukorjaukseen menee viikko, on aika lyhyt aika, jos siihen kuuluu myös osien tilaamista. Tänään lähtee tilaus - huomenna sen joku Italiassa lukee - kolmantena päivänä laittaa osan postiin, viidentenä se on satamassa, kuudentena Autokeskuksessa ja seitsemänneksi saadaan raivattua korjausaika. Ei se paljoa nopeammin voisi mennä. Mahtaako muidenkaan autojen ovipaneeleita ja sivupeilejä löytyä hyllystä kaikissa värivaihtoehdoissaan.
Meitä on asioiden suvaitsevaisuuden osalta moneen junaan...jollekin edes kuukauden seisotus ja pari ruttua eivät merkkaa mitään tai eivät ainakaan sano siitä vastuulliselle halaistua sanaa. Sitten on taas me tietyt jotka saadaan raivari. :wink:

Ihan oikeasti siis: AK:n asentaja itse rikkoi ikkunannostinmekanismin paneelia irrottaessaan, mielestäni koulutuksen saanut mekaanikko ei saisi tuollaista tehdä. Toisekseen: se, että autoa naarmutetaan, sotketaan sisältä reippaasti ja vielä klommotetaan eikä siitä vapaaehtoisesti sanota ja sittenkin suhtautuminen on nihkeää korjaamiseen, on erikoista.

Mikä mielestäni on pahinta, niin merkkikorjaamoiden työn laatu on mielestäni mennyt suurelta osin takapakkia. Mitä enemmän firmassa on kravattijätkiä ja jakkupukunaisia "kehittämässä" toimintoja sen kehnommaksi kaikki muuttuu. Kaiken maailman ISO-laatustandardit ovat suunnilleen vitsi. Nykyihmiseltä puuttuu myös anteeksipyynnön halu tai taito. Korkeintaan sanotaan että "me pahoittelemme tapahtunutta" mutta ei sanota reilusti että "pyydän anteeksi yrityksemme puolesta tapahtunutta". Siinä on iso ero.

Noh, olen jo jäähtynyt asiasta ja en enää vaivaa palstalaisten mieltä haukuillani. Alffa on toimiessaan kiva auto ja kun se nyt toimii, niin mikäs tässä on ollessa. 8)
Tottahan se on, että tuossa oli liikaa toimimattomia yhtälöitä.

Ja samaa mieltä olen siitä, että firmassa kuin firmassa on liikaa back office -väkeä, joiden suunnitelmien mukaan sitten kehitetään palvelua ja ne, joiden pitäisi palvella, istuvat koulutuksessa tai opettelevat uusia tietokoneohjelmia tai täyttelevät seurantalomakkeita.

Asiasta viereen; kun tämä Saabin lähtölaskenta todenteolla alkoi, uutisoitiin jossain, kuinka paljon porukkaa on vaarassa menettää työpaikkansa. En enää muista lukuja, mutta suhde oli sitä luokkaa, että 200 ihmistä tehtaalta ja kaikkiaan 2200. Mitä nämä 2000 muuta oikein tekevät, kun eivät tee autoja? Miten yksi ihminen pystyy edes robottien ja tietokoneiden avustamana tekemään niin paljon autoja, että itsensä lisäksi kymmenen muutakin pysyy leivän syrjässä kiinni?

Joku tietysti niitä autoja suunnittelee, piirtää, hankkii osia, neuvottelee alihankkijoiden kanssa, huolehtii varastosta, vastaa varaosatuotannosta, suunnittelee huolto-ohjelmia, ottaa vastaan reklamaatioita... Riittäisikö 100 hlöä?

Ja onhan firmassa tietysti pääjohtaja, liuta liiketoimintajohtajia, laivue apulaisjohtajia ja armaada päälliköitä. On ATK-osasto, palkanlaskenta, henkilöstöhallinto, viestintä ja markkinointi, taloushallinto, kiinteistönhuolto.... Näissä hommissa sitten touhuaa 1900 immeistä? Siivous ja ruoka lienevät ulkoistettu.

Eli kuten sanoin, lukuja en muista, mutta muistan uutisoidun juuri niin, että tehtaalla oli alle 10 % koko firman väestä. Eukä tehtaallakaan kaikki autoja tee.

Nyt juuri hiljan uutisointiin, että Saab ei pysty maksamaan toimihenkilöille palkkoja. Siis kun tehdas seisoo (auton tekijät on lomautettu), niin toimihenkilöt ovat silti edelleen olleet duunissa. No eipä tuossa paljoa säästöä synny. Autoja ei tehdä ollenkaan, mutta 90 % jengistä on töissä. Konttorissa puuhaa riittäisi varmaan kymmeneksi vuodeksi, vaikkei yhtään autoa valmistettaisikaan. Tulee mieleen se neuvosto-eestiläinen lossivahti, joka kävi uskollisesti työmaalla, vaikka lossi oli korvattu sillalla jo toista kymmentä vuotta sitten. Karpo hänet joskus esitteli.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kannattaa silmäillä uusimmasta Tekniikan Maailmasta Astran kestotestiraporttia. Ei löydy osia hyllystä Opeliinkaan.

Itsekin kyllä ihmettelin, kuinka Lancian takavalopatterin maahansaanti kestää kuukauden. Tai kuinka korjaamoväellä on kova kiire, kun asioimassa olen vain minä ja tiskin takana viiksi krakaukkoa.

Näissä(kin) asioissa kannattaa kuitenkin aina muistaa mittasuhteet, vaikka välillä kiukuttaisikin.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vittorio Jano kirjoitti:Kannattaa silmäillä uusimmasta Tekniikan Maailmasta Astran kestotestiraporttia. Ei löydy osia hyllystä Opeliinkaan.
Raportti ei antanut muutenkaan erityisen mairittelevaa kuvaan Astran laadusta ja varsinkaan huoltotoiminnasta. Paljon mainostettu Opelin laadun nosto ei konkretisoitunut tässä yksilössä. Eniten ihmetytti selkeä väännön puute koneessa. Selitys oli kuin edellisen maahantuojan tiskiltä: "Ei vika, vaan ominaisuus".

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Kävin Lönkalla heittämässä prujuja yhteen mestaan ja piti pakitella tuollaiseen väliin. Siinä eestaas sahatessa tuli mieleeni näpsäistä pokkarilla kuva mittasuhteiden vertailua varten. Tänne piipahtamaan tullessa ajattelin, että mitäpä sitä moista teiltä piilottelemaan alkaa, jos vaikka jollakulla muullakin olisi moiselle vertailulle tarvetta.
Liitteet
Lönkalla-20110803-800.jpg
Lönkalla-20110803-800.jpg (180.21 KiB) Katsottu 9287 kertaa

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Kuvasta näkee hyvin miten uudet mallit ovat kasvaneet möhköiksi, ne turvarakenteet ja muut mukavuusvarusteet vaativat tilaa. Sisätilat lienevät aika samaa luokkaa? (en ole 147:lla ajanut enkä edes istunut sisällä)

Kaunis se on edelleen tuo 147:kin!
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän 147 on aina ollut oikeastikin pieni auto, mutta tuossa tuo mittaero näyttää huimalta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1513
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kuvan perusteella ne on aika vahvasti samaa huonetta ja sukua. Hyvä niin, 147 ei muuttunut sivuprofiilistaan kerralla vanhaksi.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

159:ssä lienee vanhempi versio tuosta, mutta kai muuten sama. Itsellä siinä toimii 4 GB:n tikku vain kaksigigaisena, sisällä wma:ta. Kun pistin sisään mp3:sia, ei toimi (sisällä siis wma:ta ja mp3:a). Isompaa tikkua en ole kokeillut, kun ei ole tullut ostettua.

Netissä väittivät, että isoa (4 GB ->) tikkua se tahkoaa melko pitkäänkin, eli ihan minuutissa ei taida tapahtua mitään. Lisäksi se tuntuu olevan Windows, koska joskus joutuu pistämään tikun kiinni kolmekin kertaa, ennen kuin alkaa mambo italiano soida. Ja eilen se taas pätki piisejä kesken ja aloitti seuraavan.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Itse siis vissiin sitten olen toiminut väärin tallennuksessa... Oma tikku 8 gigan ja tallennusmuoto oli vissiin mp3. Tein tallennuksen kotiläppärissä siten että laitoin cd:n sisälle ja Windows Media Playerin avulla tallensin e-asemalle eli usb-tikulle. Olen kyllä tumpelo noissa it-hommissa ja tämä oli eka kerta kun koetin tallentaa tikulle musaa.
Koska tommoinen liitin on autoon vakiona laitettu tehtaalla, luulisi että teknisessä infossa pitäisi tietää myös sen toiminnasta, vaan kun ei osaava vastaa puheluun...kokeilin äsken vielä pari kertaa ja sama homma.

Kuunnellaan sitten vastakin cd:tä.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kyllä sen pitää ymmärtää ämpäreitäkin ja sen lisäksi wma:ta + muutamaa muutakin tiedostomuotoa.

Lienet toiminut aivan oikein. Itse käytin samaa ohjelmaa ja wma:ta. Toimi hyvin, kunnes kopsasin tikulle 4 kpl mp3-muotoisia. Meinaan ottaa tikusta varmistuksen ja formata sen uudestaan.

Onhan tikkusi tiedostojärjestelmä FAT32 (oletuksena se se lienee)? Eihän tikussa ole mitään U3-tjs. -suojausta?

Tiedostojärjestelmä (File System) selviää, kun klikkaa tikun kirjainta hiiren kakkosella ja valitsee Properties.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

h_lauri kirjoitti:Kyllä sen pitää ymmärtää ämpäreitäkin ja sen lisäksi wma:ta + muutamaa muutakin tiedostomuotoa.

Lienet toiminut aivan oikein. Itse käytin samaa ohjelmaa ja wma:ta. Toimi hyvin, kunnes kopsasin tikulle 4 kpl mp3-muotoisia. Meinaan ottaa tikusta varmistuksen ja formata sen uudestaan.

Onhan tikkusi tiedostojärjestelmä FAT32 (oletuksena se se lienee)? Eihän tikussa ole mitään U3-tjs. -suojausta?

Tiedostojärjestelmä (File System) selviää, kun klikkaa tikun kirjainta hiiren kakkosella ja valitsee Properties.
Kiitos vinkeistä! Pitää katsoa systeemiä tarkemmin illalla töiden jälkeen.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

En oo mikään applefani perinteisesti ollu, mutta emännän ipodin kun tökkäs vaan kiinni niin on ilman mitään ongelmia toiminu ja heti soittaa musiikkia.

Todella mukava ominaisuus, kyllä tuommonen usb-liitin kun edellisessä alfassa sai Itä-Suomeen sahatessa pitää joko kasan cd-levyjä mukana tai valita kolmesta pahasta /YLE/YLEX/Nova.

Bartti
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 17:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Bartti »

Pavunlaskija kirjoitti:En oo mikään applefani perinteisesti ollu, mutta emännän ipodin kun tökkäs vaan kiinni niin on ilman mitään ongelmia toiminu ja heti soittaa musiikkia.

Todella mukava ominaisuus, kyllä tuommonen usb-liitin kun edellisessä alfassa sai Itä-Suomeen sahatessa pitää joko kasan cd-levyjä mukana tai valita kolmesta pahasta /YLE/YLEX/Nova.
Mulla on luurissa FM-lähetin, eli yhteensopivuus kaikkien soittimien kanssa on taattu! :-D

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

h_lauri kirjoitti:Kyllä sen pitää ymmärtää ämpäreitäkin ja sen lisäksi wma:ta + muutamaa muutakin tiedostomuotoa.

Lienet toiminut aivan oikein. Itse käytin samaa ohjelmaa ja wma:ta. Toimi hyvin, kunnes kopsasin tikulle 4 kpl mp3-muotoisia. Meinaan ottaa tikusta varmistuksen ja formata sen uudestaan.

Onhan tikkusi tiedostojärjestelmä FAT32 (oletuksena se se lienee)? Eihän tikussa ole mitään U3-tjs. -suojausta?

Tiedostojärjestelmä (File System) selviää, kun klikkaa tikun kirjainta hiiren kakkosella ja valitsee Properties.
Selvittelin äsken tuota tikkuasiaa, ja kyllä: tiedostojärjestelmä siinä 8 gigan tikussa on tuo mainitsemasi FAT32 ja tallennusmuotona Windowsin Media player ilmoittaa olevan wma. Tikussa ei ole U3-suojausta.

Ei siis vaan toimi autossa, ei elettäkään että stereoiden etuvalikosta painaen näytölle ilmaantuisi mitään infoa usb-lähteestä. Auton enklannninkielinen bluetooth-stereo-manuska on kyllä semmoinen sillisalaatti ettei siitä ota taviserkkikään selvää...on se erikoista jos esim. usb-tikun gigatilavuus määrää sen voiko sitä käyttää autossa vai ei. Tuntuu kyllä että tietotekniikka on viety liian kauas tavispöntöstä. Varmaan tämmöisessä ei ongelmaa ole nuoremman polven immeisillä jotka ovat jo äidinmaidossaan saaneet pc:n ja digitaalisen tekniikan. Nyt kuulemma Ford ilmoitti että seuraavissa uusissa malleissa ei enää cd-soitinta ole vaan ainoastaan aux-usb-reikä. Olisihan tuo tallennustapa toki kiva saada autossa pelaamaan kun ei tartte levyjä kannella, vaan nyt ei tiedä onko auton liittimessä tms vika vai tikussa vaiko tallentajassa. Tuttavissakaan ei ole tikun autokäyttäjiä ja maahantuojan tekniseen tukeen tai AK:een ei saa yhteyttä. :shock:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Peeveli kirjoitti: on se erikoista jos esim. usb-tikun gigatilavuus määrää sen voiko sitä käyttää autossa vai ei
Noi kokorajoitukset johtuu usein käytössä olevista ohjainpiireistä. Eli jos noi mankat on suunniteltu vaikka pari vuotta sitten niin ne on suunniteltu "vanhoilla" piireillä jotka tukevat muisteja vain sen hetkiseen maksimiin saakka. Uudemmissa ja isommissa muisteissa on käytössä isompi osoiteavaruus jota nuo vanhat ohjaimet ei ymmärrä...

Ongelma ei ole vain autoissa vaan kaikissa vehkeissä jotka käyttää muistikortteja. Muutaman vuoden vanhaan laitteeseen jos ostaa kortin/tikun niin on syytä katsoa manuskasta max. koko jota tuetaan. Luultavasti kaupan hyllyltä saa lähes samaan hintaan tuplasti tai nelinkertaisesti tilavamman mutta siitä ei ole iloa kun laite ei osaa käyttää sitä.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Värkkäsin vielä myöhään illalla toiseen 1 gigan tikkuun (ominaisuus: FAT mutta ei numeroa) pari muzakkilevyllistä tavaraa. Aamusella äsken autoon ja tikku kiinni. Ja kas, muzakki alkoi soida.

En vaan osaa löytää stereoetulevystä valikkoa, jolla saa loikattua toisen esittäjän levylle suoraan, vaan aparaatti soittaa nyt ne pari levyllistä tallennnusjärjestyksessä. No, pitää vielä kokeilla teemalla "yritys ja erehdys". Ai niin: kuinkahan montaa levyllistä tavaraa tuommoiselle 1 gigan tikulle sopii?

Kiitokset h_laurille kullanarvoisesta vinkistä! 8) Kyllä se tosiaan oli sitten kiinni tikun muistikoosta!

Nyt sitä sitten ollaan kiinni nykyajassa. :lol:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ja toisaalta netissä jätkät kehuu laittaneensa 16+ gigaisia kiinni. Tikulla saa näköjään olla kamaa sekaisin (mp3+wma), että sen ei pitäisi olla ongelma, kokeilin eilen.

Tuli vielä illalla mieleen, että kahden gigan tikkukaan ei tunnistunut, kun omassani oli sisällä kaksi levyllistä tavaraa. Oletan sen aiheutuneen siitä, että kummankin levyn kappaleiden nimissä oli samoja numeroita. Lähti muistaakseni toimimaan, kun muutin numeroinnin nousevaksi alkaen 001->.

Kyllä Windows on helppo. :shock:

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Viesti Kirjoittaja phnts »

Peeveli kirjoitti:En vaan osaa löytää stereoetulevystä valikkoa, jolla saa loikattua toisen esittäjän levylle suoraan, vaan aparaatti soittaa nyt ne pari levyllistä tallennnusjärjestyksessä.
USB-tikun musiikit ohjaillaan ääniohjauksen kautta. Painat ratista "lipun kuvaa" ja huutelet vaikka "Artists" tai "Albums". Vallan kätevää, etten sanoisi. Oletuksena omassa autossa oli satunnaistoisto eli Shuffle päällä, ja alkuun kesti hetken, että sen sai pois päältä. "Shuffle off" tietenkin äänikomentona, ja vastaavaa asetusta ei nappuloiden kautta löydy.

Itsellä on 8Gt tikku täynnä tavaraa mp3-muodossa siten, että kansiot artisteittain, ja näiden alikansioissa saman artistin eri levyt. Hyvin toimii homma. Ainoa ärsyttävä "feature" on se, että usb-porttiin ei tule virtaa, jos autossa virrat pois päältä. Radio ja cd-soitin kyllä toimii.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

phnts kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:En vaan osaa löytää stereoetulevystä valikkoa, jolla saa loikattua toisen esittäjän levylle suoraan, vaan aparaatti soittaa nyt ne pari levyllistä tallennnusjärjestyksessä.
USB-tikun musiikit ohjaillaan ääniohjauksen kautta. Painat ratista "lipun kuvaa" ja huutelet vaikka "Artists" tai "Albums". Vallan kätevää, etten sanoisi. Oletuksena omassa autossa oli satunnaistoisto eli Shuffle päällä, ja alkuun kesti hetken, että sen sai pois päältä. "Shuffle off" tietenkin äänikomentona, ja vastaavaa asetusta ei nappuloiden kautta löydy.

Itsellä on 8Gt tikku täynnä tavaraa mp3-muodossa siten, että kansiot artisteittain, ja näiden alikansioissa saman artistin eri levyt. Hyvin toimii homma. Ainoa ärsyttävä "feature" on se, että usb-porttiin ei tule virtaa, jos autossa virrat pois päältä. Radio ja cd-soitin kyllä toimii.
Täh? Onpas tehty erikoiseksi levyn valinta. :crazyeyes: Onkos tuossa sitten oltava aktiivisena myös puhelimen bluetooth (hands free)? Itse otin sen pois päältä auton alkuaikana.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Peeveli kirjoitti:
phnts kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:En vaan osaa löytää stereoetulevystä valikkoa, jolla saa loikattua toisen esittäjän levylle suoraan, vaan aparaatti soittaa nyt ne pari levyllistä tallennnusjärjestyksessä.
USB-tikun musiikit ohjaillaan ääniohjauksen kautta. Painat ratista "lipun kuvaa" ja huutelet vaikka "Artists" tai "Albums". Vallan kätevää, etten sanoisi. Oletuksena omassa autossa oli satunnaistoisto eli Shuffle päällä, ja alkuun kesti hetken, että sen sai pois päältä. "Shuffle off" tietenkin äänikomentona, ja vastaavaa asetusta ei nappuloiden kautta löydy.

Itsellä on 8Gt tikku täynnä tavaraa mp3-muodossa siten, että kansiot artisteittain, ja näiden alikansioissa saman artistin eri levyt. Hyvin toimii homma. Ainoa ärsyttävä "feature" on se, että usb-porttiin ei tule virtaa, jos autossa virrat pois päältä. Radio ja cd-soitin kyllä toimii.
Täh? Onpas tehty erikoiseksi levyn valinta. :crazyeyes: Onkos tuossa sitten oltava aktiivisena myös puhelimen bluetooth (hands free)? Itse otin sen pois päältä auton alkuaikana.


Mulla musiikkia Mitossa toistaa pääasiassa hieman viritelty 120 giganen iPod ja 8 gigan usb-tikku. Hyvin ovat toistaiseksi kappaleet pyörineet. Blue&Me-järjestelmään en ole tehnyt muita juttuja kuin päivittänyt järjestelmän alfan sivuilta löytyvällä ohjelmalla ja ohjeilla.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Peeveli kirjoitti:...
Täh? Onpas tehty erikoiseksi levyn valinta. ...
Luulisin tuon Blue&Me:n toimivan Alfassa samoin kuin Abarthissakin eli kun klikkaa sitä ratin luurinkuvaa/menu-painiketta niin pääsee selailemaan menua. Sieltä kun selaa nuolinäppäimillä kohtaan Media Player tms. ja valitsee sen OK-näppäimellä niin pääsee selailemaan muistikortin sisältöä ja valitsemaan miten ja mitä soitetaan.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

Ok. Kiitokset taas vinkistä!
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Nyt selvisi, että kyllä se juliettan gramofooni soittaa myös isompimuistisia tikkuja eli se 8 gigan tikkukin alkoi soittamaan. Pähkäilin miksi se ei soittanut sitä aiemmin, ja ilmeisimmin johtui siitä että kokeilin tikkua ekaksi auton sytytysvirrat katkaistuna eli vain stereon virta päällä. Tästä taisi nimmari "phnts" aiemmin mainitakin. Miksi homma on näin, mene ja tiedä, italialaisuutta vissiin. Tikun musa alkoi soimaan suunnilleen yhtä nopeasti kuin 1 gigaisestakin.

Tuota Portin neuvomaa valikkotsydeemiä en muistanut vielä kokeilla. Pitää tsekata...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Vastaa Viestiin