Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja sanctus »

HopeinenQ kirjoitti:- meno on yhtä sinkoilevaa tuolla D-moodilla ajellessa. Ei puutu kuin se valkoinen opetuskolmio takaluukusta. :lol:
Näinpä vk-loppuna yhden Mito QV:n sinkoavan liikkeelle valoista sen verran a)täysii ja b) holtittomasti, että oli hymy herkässä. Ilmeisesti kuski onnistui tekemään jotain, joka sai auton ensin puskemaan ja sen jälkeen alkoi luultavasti reipas ratin vääntely puolelta toiselle, koska perä alkoi liikkua ajoradan reunasta reunaan. Lopputuloksena oli sitten hillitty hiljentäminen ja kääntyminen seuraavista valoista vasemmalle.

Mutta kyllähän tuo varmasti lähtee ihan rivakasti.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Niiden s-postiosoitteetkaan ei ole päällä. Tai sitten mä kirjoitan jotenkin väärin mun viestit, lainaus alla:

"Tervehdys!
Totesin viikonloppuna asiasta jotain ehkä enemmän tietävän kollegani kanssa, että autoni vanteet ovat kiinni peltivanteiden pulteilla. Valitettavasti ennätän ihmetellä asiaa vasta nyt.
Koska vanteet eivät ole peltiä, missä lienevät oikeat pultit? Tampereellako?
Käännettäessä tuntuva nuljahdus saattaakin ehkä aiheutua vääristä pulteista. Tämä varmaankaan ei tee hyvää vanteille saati pulteille. Renkaanvaihtokeskuksenne olisi pitänyt keväällä huomata asia ja hankkia oikeat pultit.
Ilmastointilaitteen kompressori kuulostaa ajoittain vaimennetulta pöytäsirkkeliltä. Vian toteamiseksi autolla pitäisi ajaa (tai käyttää ilmastointia) vähintään 30 minuuttia. Ääni voimistuu kaarteissa. Onneksi radiossa on äänen voimakkuuden säätömahdollisuus.
Jostain syystä vaihdettuani Fiatista Alfaan huollon tarjoama asiakaspalvelukokemuksen taso on laskenut. Miten tämä voi olla mahdollista, autohan on asemoitu ylempään tasoluokkaan?"

Seuraava viesti taitaa lähteä sukunimikaimalle. Tuo kun ei ollut ensimmäinen aiheesta lähettämäni viesti, siksi siinä on havaittavissa pientä kritiikkiä. :wink:

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Peeveli kirjoitti:Nyt tuli laitatettua talvikiekot alle, 16-tuumaisena Nokian Hkpl 7:t. Odotin suurempaakin nastarapinaa, minusta ei juuri eroa aiempien autojen Contin nastoihin. Mutta sulalla asfaltilla ohjaus muuttuu D-moodissakin todella kevyeksi ja tunnottomaksi, ja eilen illalla navakassa sivutuulessa motarilla peli vaelteli ja tempoili hermostuneesti. Pitänee tarkistaa vielä paineet ennen huomista pidempää lomareissua.
Vaihda rengasmerkkiä, niin tulee kuntoon sulalla asvaltilla :-D
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Peeveli kirjoitti:^
Kyllä se varmaan renkasonkelma ratkeaisi vaikkapa Continentalilla

Kuulemma ei ole laitettu softapäivitystä koneeseen viime kerralla

Mites muilla giuliettakuskeilla; kuuluuko autostanne takajousituksesta/takapyöräntuennasta sellaista metallisen kilisevää ääntä
Minulla on Contin kitkat ja onhan ne hiljaiset ja mukavat, mutta "kanttailussa" tulee tunne, että sulaa alle. Jousitusmukavuuskin on kyllä huomattavasti pehmeämpi; terävät asfaltinreunatkin vain "humpsahtaa" kun ajaa yli.

Softaan ei ole tiedossa muutoksia eikä muitakaan kampanjoita ole päällä.

Tuollaista ääntä en ole huomannut; täytynee heilutella autoa kun menen seuraavaksi tallille. Etupäästä olin kyllä kuulevinani narahtelua töyssystä ajaessani, kun tulin AK:sta. Ehkä oli korvat yliherkällä päällä, kun auto oli ollut vieraan hoteissa koko päivän.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Hämeenlinnan AK:sta sain kysäisemällä Continentalin nastat samaan hintaan kuin nokialaiset. Alle en ole vielä heittänyt.
Auton "rauhallisempi käyttäytyminen" saattaa johtua ihan syysliukkaasta asfaltista ja ajonvakautusjärjestelmän aivoituksista.
Oman Giuliettani jousituksesta ei ainakaan vielä ole kuulunut ylimääräisiä ääniä.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Nyt selvisi takapään kilinä. Käsijarrun ollessa päällä se kuuluu, muutoin ei. Eli ääni viittaa siis kässärin mekanismiin enkä siitä nyt sitten enempää kanna huolta. :oops:

PS. Tämän sivuston ulkoinen look ja värit muuttuvat nyt jatkuvasti. :shock:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Peeveli kirjoitti:Nyt selvisi takapään kilinä. Käsijarrun ollessa päällä se kuuluu, muutoin ei. Eli ääni viittaa siis kässärin mekanismiin enkä siitä nyt sitten enempää kanna huolta. :oops:

PS. Tämän sivuston ulkoinen look ja värit muuttuvat nyt jatkuvasti. :shock:
Infopalstalle mars. Siellä on keskustelua asiasta ;) Se sininen teema oli väliaikanen pakollinen paha, kun ei ollut "oikeata" tarjolla heti.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Viimeisen 2 vuoden aikana on oma Alfa saanut kyydin hinurin lavetilla 5 kertaa. Ja yleisöstä ei ole ollut puutetta. Osa vilkuttanut ja osa muuten vaan hymyssä suin ajellut ohi. Ei tarvitse hävetä.

Olisipa aina kanssa-autoilijat yhtä hyvällä tuulella. Voisi liikennekkin sujua letkeämmin.
Ride on!

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re:

Viesti Kirjoittaja tmv »

tmv kirjoitti:Hippasen ihmetyttää tässä vaiheessa pikkualfan kulutuslukemat. Ajelin tänään lähes puhdasta motariajoa n. 250 kilsan lenkin ja pääosin siellä 120 km/h nopeudella. Toki oli tuulista ja todella surkea keli = märkää ja sateista, mutta keskikulutus 1.4 MultiAirilla oli ajotietokoneen mukaan 8.5 litraa...
Aika päivittää tietoja. Nyt Giulietalla on mittarissa about 2300 kilsaa ja keskikulutus liikkeestä ulos rullatessa on edelleen ajotietokoneella lukemissa 8.7 litraa. Eli suorastaan possumaisen paljon.

MUTTA: maanantaina Giulietta sai talvitassut alle ja motarillakin on pudottu talvivauhteihin = 100 km/h. Ajelin tänään 100 kilsaa ja trippimittarin kulutus? No 6.9l. Reitit samoja kuin aiemminkin ja ajotyylikin sama. Renkaat ja talvirajoitus erona. Viime perjantaina sama lenkki ajotietokoneen mukaan 8.5 litraa ja nyt 6.9.

Edit: kulutus pysynyt edelleen alhaalla. Tankkauksen jälkeen viimeisen 735 km kulutus näyttää 7 litraa ajotietokoneen mukaan ja manuaalilaskenta antaa oikeaksi luvuksi 7.07 litraa. Eli aikas oikein näyttää :-D. Vaikuttaa siltä että 2500 km jälkeen kulutus on pudonnut reilusti ja nyt 3000 km kohdalla alkaa olla jo varsin odotetulla tasolla. Hyvä niin.

Edit2: ja laskusuhdanne jatkuu keskikulutuksen kanssa edelleen. Tampereelle ja takaisin lenkillä menovettä kului mennessä 6.5l/100km ja paluumatkalla hieman reippaammin kulkiessa 6.8l/100km.
Viimeksi muokannut tmv, 10 Joulu 2011, 15:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

tmv kirjoitti:
tmv kirjoitti:Hippasen ihmetyttää tässä vaiheessa pikkualfan kulutuslukemat. Ajelin tänään lähes puhdasta motariajoa n. 250 kilsan lenkin ja pääosin siellä 120 km/h nopeudella. Toki oli tuulista ja todella surkea keli = märkää ja sateista, mutta keskikulutus 1.4 MultiAirilla oli ajotietokoneen mukaan 8.5 litraa...
Aika päivittää tietoja. Nyt Giulietalla on mittarissa about 2300 kilsaa ja keskikulutus liikkeestä ulos rullatessa on edelleen ajotietokoneella lukemissa 8.7 litraa. Eli suorastaan possumaisen paljon.

MUTTA: maanantaina Giulietta sai talvitassut alle ja motarillakin on pudottu talvivauhteihin = 100 km/h. Ajelin tänään 100 kilsaa ja trippimittarin kulutus? No 6.9l. Reitit samoja kuin aiemminkin ja ajotyylikin sama. Renkaat ja talvirajoitus erona. Viime perjantaina sama lenkki ajotietokoneen mukaan 8.5 litraa ja nyt 6.9.
Onko renkaan profiili sama - eli valehteleeko mittari.
Kitkarenkailla kulutuksen pitäisikin vähän pudota ja nopeus toki vaikuttaa...

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja tmv »

pjotrthegreat kirjoitti:Onko renkaan profiili sama - eli valehteleeko mittari.
Kitkarenkailla kulutuksen pitäisikin vähän pudota ja nopeus toki vaikuttaa...
Ei ole profiili ihan sama kun kesätassujen kokoluokkakin on eri eli 18" ja kitkat 17". Ei muista nyt kitkojen tarkkaa profiilia ulkoa. 159:ssä mulla oli kesä/talviajossa n. 0.3-0.5l pienempi kulutus samanlaisella vertailulla.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Omalla Multiair-Giuliettallani on nyt ajettu karvan yli 3000 km. Tietokoneen mukaan keskikulutus on ollut 7,7 litraa satasella. Renkaina on 205/55 R16 Misukat ja tankissa 98-oktaanista. Ajo on ollut sekalaista, tosin alle 20 km:n rykäisyjä kertyy paljon.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Peeveli kirjoitti:Omassa ihmetyttää edelleen voiman "laimentuminen" eli D:llä kulku on samaa kuin aiemmin N:llä ja nyt N on niin tahmainen että äsken meinasin jäädä 90-luvun huonosti pidetyn Passatin jyräämäksi vaikka talla oli pohjassa. Siis N:llä kiihtyy tahmeammin kuin jos käsijarru olisi päällä. Jotain A-moodia en halua edes kokeilla. :shock: Mitään varoitusvaloja ei pala ja koneen käynti/käynnistyvyys normaali.

Voiko vika olla turbossa? Olen rankemman ajon jälkeen aina jälkityhjäkäyttänyt konetta joten ei ainakaan käyttövirheestä olisi kyse. Moottori ei syö myöskään öljyä. Voiko turbon vika olla ilman vikavalon ilmaantumista, ja ilmeneekö se tällaisena voiman hiipumisena? Entä itse DNA-kytkin; voiko se olla rikki? Mieleen hiipii myös se erikoinen venttiilimekanismi, eikös siinä ole sähköinen ohjaus; voisiko sen vika viedä tehoja?

Onko muilla ollut bensa-Giuliettassa tai Mitossa tällaista tehon hiipumista?

Ärsyttää muutenkin koko dna-kytkin jo, saiskohan se otettua kokonaan pois ja jätettyä kone jatkuvasti d-moodille?
Oletko käynyt jo vertaamassa oman autosi suorituskykyä liikkeen esittelyautoon? Dyno olisi tietty luotettava tapa todentaa asia, mutta kalliimmin järjestettävissä :) Ohituskiihtyvyysmittauksia voi tehdä kotitarpeiksi esim. kännykän ja gps:n avulla vaikkapa Racechronolla.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^itsellä ainakin kulkupuoli tuntui pirteämmältä 30 tonnin huollon jälkeen, olisikohan tulpanvaihdot vaikuttanut asiaan.

Ei koko aikana ongelmia kulkupuolessa, nyt jo 51 tkm ajettu.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Peeveli kirjoitti:Omassa ihmetyttää edelleen voiman "laimentuminen" eli D:llä kulku on samaa kuin aiemmin N:llä ja nyt N on niin tahmainen että äsken meinasin jäädä 90-luvun huonosti pidetyn Passatin jyräämäksi vaikka talla oli pohjassa. Siis N:llä kiihtyy tahmeammin kuin jos käsijarru olisi päällä. Jotain A-moodia en halua edes kokeilla. :shock: Mitään varoitusvaloja ei pala ja koneen käynti/käynnistyvyys normaali.

Voiko vika olla turbossa? Olen rankemman ajon jälkeen aina jälkityhjäkäyttänyt konetta joten ei ainakaan käyttövirheestä olisi kyse. Moottori ei syö myöskään öljyä. Voiko turbon vika olla ilman vikavalon ilmaantumista, ja ilmeneekö se tällaisena voiman hiipumisena? Entä itse DNA-kytkin; voiko se olla rikki? Mieleen hiipii myös se erikoinen venttiilimekanismi, eikös siinä ole sähköinen ohjaus; voisiko sen vika viedä tehoja?

Onko muilla ollut bensa-Giuliettassa tai Mitossa tällaista tehon hiipumista?

Ärsyttää muutenkin koko dna-kytkin jo, saiskohan se otettua kokonaan pois ja jätettyä kone jatkuvasti d-moodille?
Irrota akun johto puoleks tunniks jota auton ECU uudeleenkäynnistyy niin saa nähdä jos mainitsemasi ongelma on sähkö/tietokoneongelma.
Jos se ei auta niin käy vaan liikkeessä niin ne voi ainakin lukea vikakoodit jos niitä on eikä se kauan aikaa vie.
Kuva

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onko Giuliettan ohjekirjassa jotain mitattuja suorituskykyarvoja? Tai alan lehdissä? Jos moisia löytää, niin lienee melko helppo käydä mittaamassa oman pirssin kulku verrattuna lehdistön mittaamiin.
VMP

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

TM mittasi 0-100 km/h 8,1 s ja 0-120 km/h 11,1 s. 0-400 m meni ajassa 15,9 s, loppunopeus oli 142 km/h. Noissa paikaltaan kiihdytyksissä N-moodi oli D:tä nopeampi luistoneston ansiosta.
Kiihdytys 60-120 km/h oli D-asennossa 3.-6. vaihteilla 192, 243, 320 ja 422 m. N-moodilla samat 196, 260, 345 ja 450 m.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Peeveli kirjoitti:Kyllä tämä täytyy jossain vaiheessa kiikuttaa taas AK:lle tutkittavaksi...ei tuo tahmaisuus normaalia ole. Vaimokin tosiaan huomasi ajaessaan viimeksi autoa eron entiseen. Lukekoot vikakoodit tai vertailkoot liikkeen esittelyautoon. Kone ei voi olla myöskään ns. "tukossa" eli karstassa, olen välillä kierrättänyt maantiellä pienemmillä vaihteilla jokusen kilsan isoilla kierroksilla ettei karstaannu paikat.

Epäilyttää vaan vielä tuo dna-kytkin, josko siinä olisi vikaa. Ei kait se mahdotontakaan olisi. Koko härpäke on jonninjoutava varuste, ärsyttää hemmetisti kytkeä joka kerran se d:lle ja start stop pois päältä.
Joko yritit akun irrottamista?
Kuva

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Peeveli kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:[quote="Pujazuba Joko yritit akun irrottamista?
En ole yrittänyt. Eikös näissä nykyvehkeissä mene "pasmat sekaisin" jos akkukaapelin irrottaa? Muistelen näin. Koska on takuun alainen auto niin tehkööt merkkiliike tutkinnat.

Pitää tässä vielä koeajella motaria myöten. Kovia kiihdytyksiä ei nyt oikein viitsi paikaltaan tehdä kun nastat lähtisi kaikki eturenkaista ennen varsinaista talvea. :roll:
[/quote]

Ei akun irrottamisesta ole mitaan harmia. Radioasemien muistit saattaa nollaantua ja kenties tietyt muut elektrooniset asetukset kuten kellonaika (mutten ole varma kaikista pienista oireista).
Rohkeasti vaan avain pois ja akun miinus puoli irti puoleks tunniks ja sit takaisin.

Huolto ei sulle valita siita silla se ei vaikuta sun takuun voimassaoloon sitapaitsi akkuhan tyhjenee joskus itsestaan!!
Kuva

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tuore koeajojuttu Duuniautosta (Tekniikka & Talous):

http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... ti/a717808" onclick="window.open(this.href);return false;
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Peeveli kirjoitti:Tuore koeajojuttu Duuniautosta (Tekniikka & Talous):

http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... ti/a717808" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Oho oho...hienosti kirjoitettu. Kiva lukea jotain jossa kehutaan samoja piirteita kuin mita monissa ulkomaiden koeajoissa moititaan kuten mukavuus eri teilla ja ulottuvuuksien hahmottaminen.

En tieda kuin kauan jaksan olla ilman Giuliettaa viela!! :(
Kuva

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

170 hepon multiair on ollut tosi mukava kokemus muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen.
18 tuumaisilla kesärenkailla meni suoraan kuin luoti, mutta nyt 17 tuuman Nokian 7 renkailla tosin pienen pientä hakemista.

Mutta yksi kysymys, mikä kokemus yleensä jousien vaihdosta takuun pysymiseen? Onko vaikutusta, kokemuksia? Ajattelin ainakin kysyä etukäteen maahantuojalta ettei tulisi ongelmia jos jotain tulee ripustuksiin etc.
Kun pikkaisen auto tuntuu silmään korkealta ja tekisi mieli vähän pudottaa alaspäin....

Ja itse asiassa toinen kysymys, onko takapuskurin se keskiosa (musta) irroittettava kappale (en ole ehtinyt ryömiä auton alle) jos haluaisi vaihtaa takaosan putkiston toiseen. Ainakin kun myydää mm Novitecin "takapuskurin spoileria" hintaa 199 niin ei kai ole koko puskuri vaan joko vaihdettava kappale tai päälle kiinnitettavä osa?

Saa myös vapaasti kommentoida yo ajatuksia muutosten suhteen :)

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Touho »

Kysyin tuota madallusasiaa Autokeskukselta elokuussa ja silloin vastaus oli, että alustan osalta takuu raukeaa jousien asennukseen. En vaivautunut kysymään toista mielipidettä, tokihan luotan mitä Autokeskus minulle kertoo. :) Kyseessä siis Mito.

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Mulla ollu giulietta 170hv:ssa 5-kuukautta eibach -30mm madallusjouset.Hyvät on ajaa ja toki ulkonäkö kohillaan myös.
Kävin jousien asennuksen jälkeen Alfaliikkeessä nelipyöräsuuntauksessa.Eivät maininneet mitään takuun raukeamisesta,
mut sitten näkee jos jotain tulee. Vanha totuushan on,kun auto madaltuu niin ajettavuus paranee..

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Voisin arvailla että jousien vaihtohommat tehty Kuopiossa päin?
Onko kenties tämä sarja? http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :4871.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kellään kokemusta pääkaupunkiseudulla sopivista Giuliettan jousien vaihtopaikasta, joskin ei kai Giulietta mitenkään poikkea muista autoista tuo asian osalta... :) mutta jos on tehnyt aiemmin yhden auton niin ei ainakaan olisi ihan kokeilukappale.

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Juuri nuo samat Eibachit mulla alla. Asennuksen suoritti paikallinen JP-Autotuning ja heiltä myös jouset tilasin.
Pääkaupunkiseudulla varmasti montakin asiallista pajaa asennukseen ja suuntaukseen..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Peeveli kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:[quote="Pujazuba Joko yritit akun irrottamista?
En ole yrittänyt. Eikös näissä nykyvehkeissä mene "pasmat sekaisin" jos akkukaapelin irrottaa? Muistelen näin. Koska on takuun alainen auto niin tehkööt merkkiliike tutkinnat.

Pitää tässä vielä koeajella motaria myöten. Kovia kiihdytyksiä ei nyt oikein viitsi paikaltaan tehdä kun nastat lähtisi kaikki eturenkaista ennen varsinaista talvea. :roll:
[/quote]
Mites se kulku on? Jos normi "taloudellisessa" ajossa toimii hyvin, mutta sitten kun pitäisi ruveta liikkumaan ja runttasee polkimen pohjaan meno muuttuu tahmeaksi? D:llä ja N:llä huomattavaa eroa tuossa suhteessa? Olisi turbo oireita (mitenkäs muuten hiljasen miehen minuutti? olkonkin, ettei taida päteä enään niin suuresti kuin ennen muinoin kun utrbo täytti puolikonehuonetta). tai sitten se auto vaan on keksinnyt, ettei jokin miellytä ---> Akku tunniksi irti. Ei mene pasmat sekaisin, kunhan antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ennen kuin lähtee ajamaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Terve VituixMan,
kyselinkin jo täällä Stadin suunnalla sopivaa vaihtopaikkaa ja löytyi. Ei muuta kuin nyt miettimään tosissaan jousien tilausta Alfisti.netistä.
Oletko ottanut sattumoisin autostasi ennen ja jälkeen kuvaa jousisarjan vaikutuksesta, tai ainakin jälkeen kuvaa?
Olisi mukava nähdä millainen vaikutus on :)

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

ArCarille: Mulla oli kuvia madalletusta Giulietasta vanhoilla Alfabbsin sivuilla omassa galleriassa.
Missähän ne nyt on, tai miten sais uuden kuvagallerian aikaseksi..
Liitteet
Madallettu.jpg
Madallettu.jpg (224.4 KiB) Katsottu 7129 kertaa

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

kiitos kuvasta.... no niin, tämähän ratkesi, ei auta kuin tilata jousisarja ja niille vaihtoaika :-D , nimittäin kyllä muuttuu ulkonäkö reippaasti paremmaksi.
Mun GTssä on myös Eibachin sarja ja ollut todella tyytyväinen niin ajotuntumaan kuin ulkonäköön.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Peeveli kirjoitti:Vehkeessä kilsoja n. 14 tkm...

Auto aloitti varoitusvaloshown pari viikkoa sitten, eli sytytti alkuunsa pari kertaa moottorin vikavalon ja samanaikaisesti auto nyki selvästi. Uudelleen starttaus (ensin avain pois virtalukosta, ovet lukkoon, uudelleen avaus ja uudellen starttaus) poisti ilmiön. Aika varattu AK:lle ensi viikolle, saavat tutkia vikakoodit. Samalla katsokoot sen D-moodin laiskuuden. Lämmityslaitteen puhallin pitää pakkasella hetken aikaa rahinaa 3-nopeudella. Auton takaosasta kuuluu kilinää nyt koko ajan; aiemmin epäilin äänen tulevan käsijarrumekanismista (kyselin siitä aiemmin täällä) mutta kilinä tulee nyt vaikkei kässäri ole päällä. Ääni siis ilmenee vaikkapa autosta ulos noustessa tai oven kiinni paiskatessa, eli auton heilahtaessa kilinä ilmenee. Jos musiikkia kuuntelee usb-tikulta ja haluaa kesken kaiken kuunnella radiokanavaa, ei kone enää osaa valita automaattisesti edellisellä kerralla kuuntelemaani muistipaikassa olevaa kanavaa vaan arpoo summittaisesti minkä kanavan milloinkin sattuu, vaikka venäläisen Sputnikin. :mrgreen: Kuskin sivupeili on alkanut taas tärisemään, johan tuo uusi peili kestikin 3 kk tiukkana.
Euro-Samarassa tärisi molemmat peilit, kun vauhti nousi yli 80 km/h. Kaveri ajoi varmaan tuhansia kilsoja koettaessaan saada selville, miksi (oli "Saabilla" töissä) :-D Autoa ei näet voitu päästää Euroopan markkinoille tärisevillä peileillä.

Radio-ongelmaa en tunnista, lienee eri versio Juliettassa - jos siinä on se "saksalainen" "laatusoitin" Blaupunkt ja yhtä hyvällä antennilla kuin Cromassa.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Bird »

Tekniikan Maailmalla näyttää muuten olevan Multiair-Giulietta parhaillaan 60 000 kilometrin käyttötestissä. Keskiviikkona ilmestyneessä numerossa (22/2011) raportoitiin parhaillaan käyttötesteissä olevien autojen tilanteesta, tässä Giulietan osuus:
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair tuli testiimme tänä vuonna helmikuussa. Matkaa on taitettu nyt 37 000 km. Alfan ajettavuus on kaikin puolin kunnossa, ja jousitusta on kehuttu onnistuneeksi. Pieni turbomoottori on tehokas ja osoittautunut matkan varrella myös kohtuullisen taloudelliseksi. Ongelmia Alfassa ei ole ilmennyt juuri alkanutta vasemman ovikaiuttimen pätkimistä lukuun ottamatta.
Eli eipä nämä kaikki onneksi samanlaisia maanantaikappaleita ole kuin Peevelille sattunut yksilö. :) Mielenkiinnolla odotan kyllä loppuraporttia, kun täysin sama konehan tuossa on kuin QV-MiTossa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Bird kirjoitti:Tekniikan Maailmalla näyttää muuten olevan Multiair-Giulietta parhaillaan 60 000 kilometrin käyttötestissä. .
Ilmeisen hyvin on toistaiseksi mennyt. Eikös 147:sta porsinut aikanaan hihna?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vittorio Jano kirjoitti:
Bird kirjoitti:Tekniikan Maailmalla näyttää muuten olevan Multiair-Giulietta parhaillaan 60 000 kilometrin käyttötestissä. .
Ilmeisen hyvin on toistaiseksi mennyt. Eikös 147:sta porsinut aikanaan hihna?
Näinhän siinä kävi, vielä hyvissä ajoin ennen 60tkm rajapyykkiä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Bird kirjoitti:Tekniikan Maailmalla näyttää muuten olevan Multiair-Giulietta parhaillaan 60 000 kilometrin käyttötestissä. Keskiviikkona ilmestyneessä numerossa (22/2011) raportoitiin parhaillaan käyttötesteissä olevien autojen tilanteesta, tässä Giulietan osuus:
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair tuli testiimme tänä vuonna helmikuussa. Matkaa on taitettu nyt 37 000 km. Alfan ajettavuus on kaikin puolin kunnossa, ja jousitusta on kehuttu onnistuneeksi. Pieni turbomoottori on tehokas ja osoittautunut matkan varrella myös kohtuullisen taloudelliseksi. Ongelmia Alfassa ei ole ilmennyt juuri alkanutta vasemman ovikaiuttimen pätkimistä lukuun ottamatta.
Eli eipä nämä kaikki onneksi samanlaisia maanantaikappaleita ole kuin Peevelille sattunut yksilö. :) Mielenkiinnolla odotan kyllä loppuraporttia, kun täysin sama konehan tuossa on kuin QV-MiTossa.
Mites ihmeessä multa on mennyt koko homma ohi? :shock: No, tietysti lukennu "numeron jäljessä" työpaikka kahvilassa, mutta en siltikään bongannut
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Peeveli kirjoitti:Vehkeessä kilsoja n. 14 tkm...

Auto aloitti varoitusvaloshown pari viikkoa sitten, eli sytytti alkuunsa pari kertaa moottorin vikavalon ja samanaikaisesti auto nyki selvästi. Uudelleen starttaus (ensin avain pois virtalukosta, ovet lukkoon, uudelleen avaus ja uudellen starttaus) poisti ilmiön. Aika varattu AK:lle ensi viikolle, saavat tutkia vikakoodit. Samalla katsokoot sen D-moodin laiskuuden. Lämmityslaitteen puhallin pitää pakkasella hetken aikaa rahinaa 3-nopeudella. Auton takaosasta kuuluu kilinää nyt koko ajan; aiemmin epäilin äänen tulevan käsijarrumekanismista (kyselin siitä aiemmin täällä) mutta kilinä tulee nyt vaikkei kässäri ole päällä. Ääni siis ilmenee vaikkapa autosta ulos noustessa tai oven kiinni paiskatessa, eli auton heilahtaessa kilinä ilmenee. Jos musiikkia kuuntelee usb-tikulta ja haluaa kesken kaiken kuunnella radiokanavaa, ei kone enää osaa valita automaattisesti edellisellä kerralla kuuntelemaani muistipaikassa olevaa kanavaa vaan arpoo summittaisesti minkä kanavan milloinkin sattuu, vaikka venäläisen Sputnikin. :mrgreen: Kuskin sivupeili on alkanut taas tärisemään, johan tuo uusi peili kestikin 3 kk tiukkana.
Nyt ainakin voisi sanoa että koko D-modin laiskuus ja liittyvät oireet eivät olleet pelkästään päässäsi! :mrgreen:
Hyvä et käyt liikkeessä ja rohkeasti vaan lista esiin ja pyydä et noita korjataan. 8)
Kuva

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Olikos täällä muuten tuon tehokkaamman dieselin omistajia tai muuten ko laitetta kokeilleita? Kiinnostaisi tuo sisämeli ja koneen krouvius Giulietan keulalla vrt. esimerkiksi 159:n viispyttynen?

TCT myös kiinnostaisi, mutta pitäisihän tuota päästä ensin kokeilemaan, koska hieman ristiriitaisen vastaanoton mitä ilmeisemmin tuo on saanut.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Maclane kirjoitti:Olikos täällä muuten tuon tehokkaamman dieselin omistajia tai muuten ko laitetta kokeilleita? Kiinnostaisi tuo sisämeli ja koneen krouvius Giulietan keulalla vrt. esimerkiksi 159:n viispyttynen?

TCT myös kiinnostaisi, mutta pitäisihän tuota päästä ensin kokeilemaan, koska hieman ristiriitaisen vastaanoton mitä ilmeisemmin tuo on saanut.
Kävin kesällä koeajamassa 170 hepan JTDM2 Giuliettaa Espanjan Malagassa joka oli urheiluvarustein mukaanlukien urheilualusta.
Auto oli manuaalivaihteinen ja ihan kivasti 2.0 litsan diesel kone siirsi kohtuullisen kompaktia autoa eteenpäin.

Meluista sen verran voin sanoa että autoa ajaessa kaupunkiajossa ikkunat kiinni koneen melut olivat kohtuullisen alhaset. Monta kertaa valoissa en huomannut et kone oli sammuttanut itsensa S&S ansiosta ja lahtiessä liikkeelle uudelleenkäynnistys ei hidastanut matkaa millään tavalla jopa Malagan liikenteessä.

Hauska seikka oli se että pari kertaa satuin olemaan väärällä kaistalla valoissa, mutaa pystyin korjaamaan asiaa hyvin helposti liikkeelle lähdössä kun autossa oli niin kivasti vääntöä että raketin tapaan kiihdytin muiden edelle!

Moottoritiellä noin 90 km/h vauhdissa kuudennella vaihteella autosta löytyy vääntöä!

Kirjoitin kokemuksestani alfaowner.comiin joskus josta voit lukea tarkemmat kokemukset kun koeajo oli vielä tuore! :)

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... riven.html
Kuva

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

Maclane kirjoitti:Olikos täällä muuten tuon tehokkaamman dieselin omistajia tai muuten ko laitetta kokeilleita? Kiinnostaisi tuo sisämeli ja koneen krouvius Giulietan keulalla vrt. esimerkiksi 159:n viispyttynen?

TCT myös kiinnostaisi, mutta pitäisihän tuota päästä ensin kokeilemaan, koska hieman ristiriitaisen vastaanoton mitä ilmeisemmin tuo on saanut.
Nyt on ajettu 35tkm tuolla 170hv dieselillä. Ongelmitta on edetty tekniikan suhteen. Ainoastaan kerran on hiukkasten polton takia joutunut ajamaan vähän pidemmän lenkin, jotta poltto saatiin loppuun. Auto on kuitenkin 90% matka-ajossa maantiellä. Ensimmäinen huolto tehtiin nyt 35tkm kohdalla, ja ainoa erityisempi toimenpide oli renkaiden tasapainotus. Alfan omalla merkillä varustetut 17" alukiekot eivät ole kaiketi kovinkaan laatutavaraa, koska painoja piti lisätä melkoisen paljon.

Sisämelua aiheuttaa nykytyyliin renkaat selvästi moottoria enemmän. Nokian R-kitkoilla (225/45/17) auto on jopa hiljainen, mutta 225/40/18 kesäpyörillä kabiinissa ääntää riittää. 159 dieselin kyydissä olen istunut vain muutamia kymmeniä kilometrejä, joten varsinaista vertailua on paha mennä tekemään. Mielestäni tuo 2.0 JTDm2 on kuitenkin "krouviudessa" sellaista hyvää keskitasoa, jos muiden valmistajien vastaavia miettii.

Yksityiskohtana mainittakoon, että 35tkm huollossa kaikki meni kokonaisuudessaan niin kuin pitääkin, mutta kun lähdin autolla Tampereen Autokeskuksen pihasta, niin auton lähivalot näyttivät maahan noin 10m päähän. Asiaa tutkimme (erittäin asiallisen) asentajan kanssa, ja ksenonien asentotunnistin auton keulassa antoi varsin ihmeellisiä arvoja. Pienen tutkailun jälkeen selvisi, että etupään asentotunnistin voi mennä väärään asentoon, kun auto lasketaan nosturilta. Vipu vain oikeaan asentoon ja testerissä arvot sen jälkeen normaalit. Asentaja vielä pahoitteli tapahtunutta, mutta homma hoitui perjantaina klo 16 jälkeen niin mallikkaasti, että aiheesta ei voi antaa kuin vain positiivista palautetta.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Vaimo halusi käydä kokeilemassa Giuliettaa. Ja minä kun luulin, että se ei siitä välitä.

Koeajo oli positiivinen kokemus 159 traktorin jälkeen. Auto ohjautui vähän enemmän Alfamaisesti, teho riitti ja muutenkin tuntuma oli hyvä.

Penkit ja ajoasento on taas ihan perseestä, mutta sehän on Alfaa aidoimmillaan. Kyllä tuon korjaa pidemmillä kiinnityspulteilla ja holkeilla penkin etureunaa nostamalla. Auton muotoilu on takaa ok, etuosa ja profiili ei niin ok. Ei haittaa, pääasiahan on se, että naapureita vituttaa.

Noh, vaimo loihe sanomaan myyjän tentissä että ihan ok tuo on ja laski suojauksen 15 sekunnin ajaksi. Se riittikin investoinnin järkevään punnitsemiseen ja lauseeseen "ok, eiköhän tämä ole tässä".

Palataan asiaan taas kun tässä uudessa tuttavuudessa ilmenee ne ensimmäiset 5 raivostuttavaa vikaa. Jännittää vain se, että mistähän tämä malli tällä kertaa laukeaa. Alfa osaa yllättää. Saattaa tietysti olla niin, että ei laukeakaan :mrgreen:

Vastaa Viestiin