Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

No onneksi olkoon uudesta pelistä. Mikä malliversio on tulossa?

TM:n kestotestissä näköjään hyvä yksilö kun ei mitää vikoja (kyllä, en laske edes ovikajarin pätkimistä enää viaksi oman kärryni vikalistan vuoksi). Voitte saada jopa TM:n tapaisen versionkin.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

1.4 TCT. Läppävaihteiden takia meni toimitus ensi vuodelle, kun ei ollut maassa olevissa kuitenkaan niitä, vaikka tarjouksessa niin seisoi. Onneksi tarkistin.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

Oliko koeajoautossa TCT vai manuska?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Peeveli kirjoitti:^

Oliko koeajoautossa TCT vai manuska?
Nyt vain Peeveli koeajolle ja tomaattinen Giulietta alle! Nykyinenhän alkaa olemaan jo wanha.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jaa meillä? Koeajettiin manuaali, mutta on ajettu selellä sen verran, että se oli pakko saada.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Peeveli kirjoitti:^

No onneksi olkoon uudesta pelistä. Mikä malliversio on tulossa?

TM:n kestotestissä näköjään hyvä yksilö kun ei mitää vikoja (kyllä, en laske edes ovikajarin pätkimistä enää viaksi oman kärryni vikalistan vuoksi). Voitte saada jopa TM:n tapaisen versionkin.
Missä numerossa Giuliettan kestotesti on ollut? Ihan on mennyt ohi?

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Uusimmassa (22/2011?) oli väliraporttia.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

Mites muut Giulietan omistajat ovat kokeneet ajettavuuden kovalla sateella / liukkaalla yleensä? Omat kokemukset erittäin positiivisia. Giulietta tuntuu paljon isommalta autolta huonossakin kelissä ja on vakaa kuin mikä. Tuntuu että turhan kovaa voi ajaa huonollakin kelillä :).
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

alfista kirjoitti:Auton muotoilu on takaa ok, etuosa ja profiili ei niin ok. Ei haittaa, pääasiahan on se, että naapureita vituttaa.

Noh, vaimo loihe sanomaan myyjän tentissä että ihan ok tuo on ja laski suojauksen 15 sekunnin ajaksi. Se riittikin investoinnin järkevään punnitsemiseen ja lauseeseen "ok, eiköhän tämä ole tässä".

Palataan asiaan taas kun tässä uudessa tuttavuudessa ilmenee ne ensimmäiset 5 raivostuttavaa vikaa. Jännittää vain se, että mistähän tämä malli tällä kertaa laukeaa. Alfa osaa yllättää. Saattaa tietysti olla niin, että ei laukeakaan :mrgreen:
"Mitä äsken tapahtu!?!"

Noh! Hymyä, mä jouksisin katossa jos alle olisi tulossa uusi Giulietta :-D
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Peeveli kirjoitti:
No, eipä se enää itseäni hetkauttele kun kärry lähtee tammikuun alussa vaihtoon ja tilalle tulee uusi Polo GTI.
Mitäs Polon tilalle?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti: No, eipä se enää itseäni hetkauttele kun kärry lähtee tammikuun alussa vaihtoon ja tilalle tulee uusi Polo GTI.
Loistava valinta!
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^^Aivan upeeta, että löytyi mieleinen auto!
Parastahan tuossa on, että siitä saa vuoden kuluttua omat pois.
Ride on!

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Ja varusteet jotka Alfassa on vakiona saa ruksia erikseen lisävarustelistalta "edullisesti" :wink:
Katsoin uteliaisuuttani ko. auton varusteita, niin jopa USB-liitäntä ja Bluetooth on lisävarustelistalla...juu ja onnea DSG-laatikolle. Mutta ehkä se sen vuoden kestää :roll:

Onnea uudelle autolle kuitenkin! Ilmeisesti sait Alfasta kelvollisen hinnan vaihdossa?

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

peksu kirjoitti:Ja varusteet jotka Alfassa on vakiona saa ruksia erikseen lisävarustelistalta "edullisesti" :wink:
Katsoin mielenkiinnosta ihan itsekin tuota Polon varustelistaa ja kyllähän sielä aika monia varusteita saa ruksia mitä Alfassa tulisi vakiona. Esimerkiksi vakionopeudensäädin, monitoimiratti, automaati-ilmastointi, keskikyyrnärnoja edessä, sadetunnistin, medialiitäntä (mm. iPod) ja sitten ikkunaturvaverhot (näistä tulee suurin hyöty sitten vasta kun niitä tarvitaan)... Plussana kuitenkin tyylikkään urheilullinen Jacky-istuinverhoilu ja pirteän erilainen kojelauta...

Mutta onnittelut uuden auton johdosta!

[OT] Mutta sekin täytyy sanoa, että ei nuo VAGin tekeleetkään sitten mitään ongelmattomia ole. Frouvan broidi on VW, Audi ja Seat putkassa duunissa ja suurta hupia on aina kuunnella mitä vikoja noissa VAGn kirnuissa on. :-D (vahingonilo on se paras ilo) :lol:

Kyllähän Alfalla ajamisessa on aina sellainen pieni herran pelko läsnä. Toiminta kun riippuu tähtien ja kuun asennosta, aurinkotuulista yms., mutta silti ainakin allekirjoittanut aina itsensä löytää Alfan ratista. Aikasemman 159:n kanssa oli ongelmia jos jonkinlaisia, mutta silti sillä ajeli aina mielellään. Ja jopa aina nauratti, kun Falckin hinuri veti sitä lavetille lepäämään. Siinä olisi pitänyt melkein kantojen kopahtaa yhteen ja käden nousta lippaan. Jaksoit urhoollisesti 300km viime huollosta. :mrgreen: [/OT]
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eihän nuo volkkarit hassumpia ole. Viikonloppuna käytiin yhdelle tutulle katsomassa ja kokeilemassa Golf 1.2 Tsi koneella ja ihan hyvin tehot riittää normaaliin liikkumiseen.
Loppujen lopuksi hän päätti katsella markkinoita ja haetaan ensi viikonloppuna tenavatähti Keski-Suomesta. Nykyinen Focus siirtyy seuraavalle omistajalle.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Onnea täältäkin Peevelille! Itselläni ei ole luonnollisesti kokemusta ko. automallista, mutta lähitallilla tapaamani kaveri kehui autoa yhdeksi parhaimmista tehdasvalmisteisista pikkuautoista, jolla on koskaan ajanut. Kuulemma lähtee, ohjautuu ja ylipäätään kulkee kuin auton pitää.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vittorio Jano kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:
No, eipä se enää itseäni hetkauttele kun kärry lähtee tammikuun alussa vaihtoon ja tilalle tulee uusi Polo GTI.
Mitäs Polon tilalle?
*REPS*

Mitalli Vittoriolle, välillä tulee niin teräviä :-D

DSG vauhtipyörä on vakio kolisija, noita on skodan muodossa ollut kiitettävä määrä, hajonneita mekatroniikka yksiköitä yhtä paljon, nettiautossa on nytkin yksi 1,4 seatin nokalla johon on vaihdettu kone... Eniten noista hymyilyttävät kyllä tapaukset jotka hinauttavat auton korjaamolle ja sitten päivittelevät kun asentajalla on Alfa (Pakissa haalistunnut 156 keulamerkki josta sitten arvaavat) - yleensä kyllä hiljenevät kun asiallisesti toteaa, että Alfa toi työpaikalle omin voimin :lol: Ei sitä viitsi puukkoa haavassa kääntää, mutta kun tuossa tilanteessa ruvetaan kommentoimaan muiden autoja niin minulla menee aika lailla yli hilseen, yleensä ymmärrys riittää mutta jossain se rajakin menee
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Vittorio Jano kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:
No, eipä se enää itseäni hetkauttele kun kärry lähtee tammikuun alussa vaihtoon ja tilalle tulee uusi Polo GTI.
Mitäs Polon tilalle?
:lol: Meinas lentää aamukahvit näppäimistölle.


Mutta juu, paljon onnea vaan Peevelille Polosen hankinnan johdosta! Varmaan ihan kelpo peli, kyllä VAG osaa autoja tehdä. Tunnustettakoon OT:na sellainen synkkä salaisuus, että omaakin kokemusta löytyy jonkin verran viime vuosikymmeneltä, jolloin ajoin tovin VW:lla. 96kW TDI ja 4-motion oli siihen aikaan kova sana ja tarjosi ajonautintoakin, varsinkin talvella. On muuten vieläkin ainoa auto, jonka olen uutena ostanut (leasing-kärrejä toki pari ollut myös). Vokkelo rullasi hieman yli 200 tkm 2,5 vuoden aikana. Ainoa isompi tekninen ongelma viallinen pumppusuutin, joka meni toki takuuseen. Eipä juuri muuta ilmennyt yhteisen taipaleen aikana, mitä nyt jotain nitinöitä ja natinoita. Kaiken kaikkiaan laadukas peli! Ai niin, jäihän siitä kyynärnojan kansi kerran käteen. En sitä kuitenkaan huoltoon sen takia kiikuttanut. :)

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Palaten Giulietta aiheeseen.... :-D
Alla nyt Eibachin jousisarja ja täytyy todeta, että hyvä homma. Sopiva jämäkkyys mutta ei ollenkaan ns pintakovuutta eli edelleen ottaan myös hyvin pikkukuopat. Ja tietenkin ulkonäkö VituixManin kuvaan viitaten parempi kuin alkuperäinen.
Pikku huomautus vaihtotilanteeseen, että jos on ksenonit, niin takapäässä sijaitsevan valojen korkeusanturia täytyy säätää, ainakin mulla kun kori ei laskenut aivan samalla tavalla edestä ja takaa. :!:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mites niitä voi muka säätää? Eikös riitä, että ruuvaa umpion kannasta valojen suuntauksen kohdilleen - Näin ainakin minun logiikalla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Liittyisiköhän xenonien yhteydessä pakollisen valojen automaattiseen korkeudensäätöön tuo anturi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja legza »

DaViega kirjoitti:Mites niitä voi muka säätää? Eikös riitä, että ruuvaa umpion kannasta valojen suuntauksen kohdilleen - Näin ainakin minun logiikalla
Eräissä merkeissä onnistuu ainoastaan OBD:n kautta xenonien säätö...

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

noh, nyt kävi tänne kirjoitattessa vähän alfamainen juttu... kun laitoin submit niin koko juttuni hävisi eikä tullut esille.... :roll:
eli kommentti Giuliettan ksenon asiaan jousien vaihdossa. Ksenonien yhteydessä on myös takana anturi joka on rungossa ja sitten vipuvarsien kautta poikittaistukivarressa. Eli ko tukivarsi vääntyy siten että painoa takana niin antaa tiedon anturille että säätää valoja alas. Nyt kun vaihtaa jouset niin poikittaistukivarsi vääntyy eri asentoon (mulla siis nähtävästi takapää meni suhteessa vähän alemmas kuin etupää) ja antaa väärän tiedon anturille. Mutta onneksi pyöreässä tukivarressa oleva anturin alapään kiinnitys on ns puristuskiinnityksellä eli 10 mm pultilla sai avattua ja siirrettyä alapään kiinnitystä suhteessa tukivarren uuteen asentoon.
Viimeksi muokannut Arcar, 17 Joulu 2011, 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Eepe »

Peeveli kirjoitti:Tänään tapahtui sadekelillä pari outoa ilmiötä Giuliettassa. Olin taitamassa taskuparkkeerauksella autoani ruutuun. Käänsin pyörät täysin linkkuun ja yht äkkiä auto sammui kesken pakituksen. En töpeksinyt kytkimen kanssa tms. vaan kone vaan yksinkertaisesti sammui. No, uudellleen starttaamalla kaikki oli taas ok. Odottelin samassa ruudussa vaimoa asioilta, ja koska en jatkuvasti tyhjäkäyttänyt autoa, ikkunat huurtuivat. Pistin auton sitten välillä käymään ja laiton lämmityslaitteesta ns. ikkunoiden tehopuhalluksen päälle (se etuikkunan logolla varustettu painike). Juuri samaan aikaan, kun laite alkoi puhkua ilmaa maksimiteholla, vaihtoi radio yht äkkiä itsekseen muistipaikan radiokanavan toisessa muistipaikassa olevaan kanavaan. :shock:

Eikö Giulietta tykkää kosteasta sadeilmasta vai mikä lie?
Onkos sulla ollut monta alfaa?.
T.L

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Maho »

Peeveli kirjoitti:Tänään tapahtui sadekelillä pari outoa ilmiötä Giuliettassa. Olin taitamassa taskuparkkeerauksella autoani ruutuun. Käänsin pyörät täysin linkkuun ja yht äkkiä auto sammui kesken pakituksen. En töpeksinyt kytkimen kanssa tms. vaan kone vaan yksinkertaisesti sammui. No, uudellleen starttaamalla kaikki oli taas ok. Odottelin samassa ruudussa vaimoa asioilta, ja koska en jatkuvasti tyhjäkäyttänyt autoa, ikkunat huurtuivat. Pistin auton sitten välillä käymään ja laiton lämmityslaitteesta ns. ikkunoiden tehopuhalluksen päälle (se etuikkunan logolla varustettu painike). Juuri samaan aikaan, kun laite alkoi puhkua ilmaa maksimiteholla, vaihtoi radio yht äkkiä itsekseen muistipaikan radiokanavan toisessa muistipaikassa olevaan kanavaan. :shock:

Eikö Giulietta tykkää kosteasta sadeilmasta vai mikä lie?
Joskus aikanaan 156:n alkoi viuhtoa hulluna pyyhkimiä kesken kaunista kesäsäätä kun puhelin soi.
Loppui vasta kun sammutti auton.

Ja ei, ei ollut mitään sadetunnistimia, sehän siitä hauskan teki :)
Näillä kitkuttimilla on ihan oma sielu...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Peeveli kirjoitti:Tänään tapahtui sadekelillä pari outoa ilmiötä Giuliettassa. Olin taitamassa taskuparkkeerauksella autoani ruutuun. Käänsin pyörät täysin linkkuun ja yht äkkiä auto sammui kesken pakituksen. En töpeksinyt kytkimen kanssa tms. vaan kone vaan yksinkertaisesti sammui. No, uudellleen starttaamalla kaikki oli taas ok. Odottelin samassa ruudussa vaimoa asioilta, ja koska en jatkuvasti tyhjäkäyttänyt autoa, ikkunat huurtuivat. Pistin auton sitten välillä käymään ja laiton lämmityslaitteesta ns. ikkunoiden tehopuhalluksen päälle (se etuikkunan logolla varustettu painike). Juuri samaan aikaan, kun laite alkoi puhkua ilmaa maksimiteholla, vaihtoi radio yht äkkiä itsekseen muistipaikan radiokanavan toisessa muistipaikassa olevaan kanavaan. :shock:

Eikö Giulietta tykkää kosteasta sadeilmasta vai mikä lie?
Oletko tarkistanut autosi valmistutpäivämäärää?
Olen kuullut että usein perjantaina valmistuneet Italialaiset autot ovat aivan skitsoja! :silly:
En kyl ymmärrä miksi sulla on noin huono tuuri ton Giuliettan kanssa! Pyydä uusi tilalle kun toi kuulostaa aivan epäonnistuneelta kappaleelta!
Kuva

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Onneksi meille on sitten osunut se hyvä yksilö :mrgreen: .
Ainut vika ollut bensatankin luukun jumittelu ja siihenkin riitti rasva korjaukseksi. Torstaina tosin puhelin ja auto ei halunnut olla yhteydessä toisiinsa, mutta perjantaina taas toimi :shock: .

Bensankulutuskin on edelleen ihan kohtuullista; Hki-Pori-Rauma-Tku-Hki kulutus 6,2l/100 km eli vajaa puoli tankillista. Näillä lukemilla on kiva ensi vuonna ihmetellä diesel-kuskien kanssa, missä on dieselauton edut, kun bensa ja diesel maksaa saman verran...

Autokeskuskin muisti postilla, että kohta on kulunut vuosi Alfan hankinnasta ja olisi aika vuosihuollolle! WTF? Autossa on kahden vuoden/30 tkm huoltoväli enkä aio maksaa 200 euroa liikkuvuusturvasta, kun saman asian ajaa paremmin minulla jo oleva Autoliiton AL-Turva. Öljyt aion vaihdattaa, mutta ei ne voi maksaa noin paljoa?

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

Käsittääkseni tuohon vuosihuoltoon kuuluu AK:ssa myös jarrujen puhdistus jne, mikä on hyvä juttu maamme keleissä takalevyjarrullisissa autoissa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

peksu kirjoitti:Autokeskuskin muisti postilla, että kohta on kulunut vuosi Alfan hankinnasta ja olisi aika vuosihuollolle! WTF? Autossa on kahden vuoden/30 tkm huoltoväli enkä aio maksaa 200 euroa liikkuvuusturvasta, kun saman asian ajaa paremmin minulla jo oleva Autoliiton AL-Turva. Öljyt aion vaihdattaa, mutta ei ne voi maksaa noin paljoa?
Auton käsikirjassa öljynvaihdon kohdalla: 'If the car is mainly used in cities or travels less than 10,000 km a year, change then engine oil and filter every 12 months.'

Suomen olosuhteissa suosittelisin ainakin öljyn ja suodattimen vaihtamista vuoden välein ellei kilometrit tule täyteen sitä aikasemmin vaikka niitä kertyisi kuinka vähän.
Kylmäkäynnistyksen seurauksena moottorinöljyn sekaan pääsee normaalia enemmän polttoainetta joka on haitaksi varsinkin silloin kun tekee lyhyitä matkoja eikä öljy ehdi olla lämmin tarpeeksi kauan jotta haita-aineet kuten polttoaine ja vesi höyryyntyisivät pois.

Eli auton 2 vuoden huoltoväliä noudattaen kuten kannattaakin vaihtaisin öljyt silti vuoden välein. Eihän se paljon maksa ja pidentää moottorin ikää huomattavasti. :P
Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... 19870/1193" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

G on siis liian kapea jenkeille. Yllätys.

Sportwagon saattaisi kyllä olla kiva lisä mallistoon.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kaipailevat farmari Giulietta... Ei iske - kyllähän Alfalla on hyvännäköisiä farmareita ollut, mutta en keksi miten Giuliettasta saisi farmarin. Jätetään suosiolla Fiatille tai kokonaan muille imo. Leveämpi 3-ovinen voisi olla kuitenkin ihan näkemisen arvoinen :twisted:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja juhala »

En saata mä käsittää, miksi vasta näin jälkijättöisesti tuo sportwagon...?
Jos katsotaan taaksepäin, (156/159) niin loppupeleissä +- puolet myydyistä oli farmareita, eikös? Kahden korimallin mallistollla voipi olla haasteellista myyntiä kasvattaa määränsä enempää.

FIAT gropilta puuttuu malleja muutenkin aika kriittisistä menestyskohdista:

Giulietta SW
Bravo farmari. (Kilpailijat Focus ja Golf myyvät farmareina hyvin)
Linea farmari olisi hyvä perusauto monelle
500 Giardinera (vrt Mini)

Iso kokoluokka kokonaan,
Mondeo, A4/6, Volvon mallisto jne. Noissa nyt ei ole tarjolla sedaniakaan... :lol:

SUV/crossover loistaa poissaolollan
neliveto (No Panda on)

Marchionnehan on sanonut vihaavansa autoja, ilmeisesti myös omia merkkejään... :shock:

Ei lupaa hyvää.
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

V6 kirjoitti:http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... 19870/1193" onclick="window.open(this.href);return false;
2013 mennessä saadaan valmiiksi pari uskomatonta ponnistusta: Mitoon saadaan vihdoin kehitettyä takaovet ja valjastamalla kaikki Italian insinöörit, muotoilijat, teknikot ja tietotekniikkagurut, tuotetaan vaivoja säästämättä Giuliettasta korimalli, jota on pidennetty taka-akselin takaa 15 cm ja takaluukun kansi on nostettu hiukan pystympään asentoon. Sanomattakin on selvää, että tämä uusi iso Sport Wagon on samalla se hartaasti odotettu Giulia!

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Vai että on Giulietta liian kapea ohjaamoltaan jenkeille. Nooh, ei ihme kun tv:stä katselee dokumentteja USA:sta; sen verran tuhtia kansaa siellä lyllertää suveilleen. Jenkkileffoihinhan otetaan näyttelemään vain kauniit ja laihat immeiset ettei totuus paljastuisi. :mrgreen: Minusta tämän ohjaamo on mukavan leveä, enkä tulevaa GTI-Polonkaan ohjaamoa pidä edes sivusuunnassa ahtaana. Noh, jos painaisin 150 kg niin sitten ehkä...

Se on sitten tulossa näköjään jonkin sortin facelitfkin Giuliettaan v.2013 puolella farkkumallin yhteydessä. Tuleekohan 159-tyylin monilamppukeula takaisin?

Vai on Fiatin pomo Marchionne sanonut jossain vihaavansa autoja? No sittenhän konsernia johtaa oikea mies oikealla intohimolla! :roll:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tazio »

juhala kirjoitti: SUV/crossover loistaa poissaolollan
neliveto (No Panda on)
Sedici?

Massifin tuotanto taisi loppua tänä vuonna, nyt en heti muista myytiinkö sen Campagnolo versiota Ivecona vai Fiatina.

EDIT: Aina luotettavan wikin mukaan myös Campagnolo oli Iveco

-Tazio

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Peeveli kirjoitti:Se on sitten tulossa näköjään jonkin sortin facelitfkin Giuliettaan v.2013 puolella farkkumallin yhteydessä. Tuleekohan 159-tyylin monilamppukeula takaisin?
Mielestani Giulietassa puuttuu se 159:n etupaan agressiivisuus ja mulla kesti melko kauan kunnes opin pitamaan Giulietasta.
Ehka toi look tulee sitten 159-seuraajan kanssa.
Toivotaan ettei tota MiTo etuvalotyylia lahdeta kehittelemaan liian paljon kuten Giulietassa kavi. Mitossa ne nimittain nayttaa sammakolta eika sovi Alfalle!
Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tazio kirjoitti:
juhala kirjoitti: SUV/crossover loistaa poissaolollan
neliveto (No Panda on)
Sedici?

Massifin tuotanto taisi loppua tänä vuonna, nyt en heti muista myytiinkö sen Campagnolo versiota Ivecona vai Fiatina.

EDIT: Aina luotettavan wikin mukaan myös Campagnolo oli Iveco

-Tazio
eikös toi freemont jonkinlaiseksi crossoveriksi lasketa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Peeveli kirjoitti:Se on sitten tulossa näköjään jonkin sortin facelitfkin Giuliettaan v.2013 puolella farkkumallin yhteydessä. Tuleekohan 159-tyylin monilamppukeula takaisin?
Liitteet
Giuliettasw.jpg
Giuliettasw.jpg (61.28 KiB) Katsottu 6711 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jotenkin tulee Cayenne/Panemera mieleen tuosta. Ja sehän nyt ei ikinä ole hyvä asia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Suba »

No ei toi nyt ihan huono ole. On noita farkku virityksiä nähty rumenpiakin.
One life, live it!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kohtuullisen upea farkku!
Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo kyseessähän on photoshop vuodelta 2010 ja se on esittävinään Giulia Swtä... itse en jaksa näitä photoshoppeja juuri kommentoida...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tazio »

V6 kirjoitti: eikös toi freemont jonkinlaiseksi crossoveriksi lasketa
Joo, unohdin sen kokonaan, nelurina lienee täysin segmentin vaateiden mukainen

-Tazio

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onko tämä käsitelty jo? Mitenköhän TM kuljettajat jäävät Giuliettalla Golf GTIlle Ahvenistolla 2 sekuntia? Eikö nurrella tullut useita sekunteja Giulietan eduksi?

Lähde: http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierro ... aikapankki" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

On! tultiin loppu tulokseen, että kuka tahansa meistä olisi ajannut nopeammin




Tai jotain sinne päin Kuva
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

alfista kirjoitti:Onko tämä käsitelty jo? Mitenköhän TM kuljettajat jäävät Giuliettalla Golf GTIlle Ahvenistolla 2 sekuntia? Eikö nurrella tullut useita sekunteja Giulietan eduksi?

Lähde: http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierro ... aikapankki" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhdessä sopii välitykset yhdelle ja toisessa toiselle radalle. Sitten, kun on oikea urheiluauto kyseessä, niin välitykset alkavat sopia jo vähän jokaradalle.

Vastaa Viestiin