Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Varmaan niinkin, mutta tuo kaverihan hellitti kaasusta kesken suorienkin!

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Peeveli kirjoitti:Tässä uusia huomioita autostani:

D-moodilla ilmeni eilen ja tänään totaalinen voiman katoaminen juuri liikkeelle lähtiessä ja auto sammahti valoissa. Sen jälkeen meno oli hetken aikaa nykivää. Varoitusvalo ei syttynyt ja ilmiö katosi edelleen ajaessa. Lienee myös italiattaren tuittupäistä oikkuilua? :wink:
Ettei olis joku luistoneston urpoilu? Mulla minissä meinannu pari kertaa tehä saman kun peilijään päällä ollu lunta ja painanu reippaammin kaasua lähtiessä. Sama tapahtunu soppeleissa loskaolosuhteissa kans.
-Matti-

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Matti_S kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:Tässä uusia huomioita autostani:

D-moodilla ilmeni eilen ja tänään totaalinen voiman katoaminen juuri liikkeelle lähtiessä ja auto sammahti valoissa. Sen jälkeen meno oli hetken aikaa nykivää. Varoitusvalo ei syttynyt ja ilmiö katosi edelleen ajaessa. Lienee myös italiattaren tuittupäistä oikkuilua? :wink:
Ettei olis joku luistoneston urpoilu? Mulla minissä meinannu pari kertaa tehä saman kun peilijään päällä ollu lunta ja painanu reippaammin kaasua lähtiessä. Sama tapahtunu soppeleissa loskaolosuhteissa kans.
Täällä Stadin kesäkelissä? No tietysti jos se luistonesto menisi omia aikojaan päälle niin...tosin varoitusvalo siitäkään ei välkähtänyt.

Ehkä tuo kostea keli on myrkkyä...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Peeveli kirjoitti: Täällä Stadin kesäkelissä? No tietysti jos se luistonesto menisi omia aikojaan päälle niin...tosin varoitusvalo siitäkään ei välkähtänyt.

Ehkä tuo kostea keli on myrkkyä...
Eiköhän se luistonesto oo aina pikkasen pelissä mukana kun semipirteällä etuvetosella lähtee liikenteeseen. VArsinkin kun Giulietasta sitä ei saa pois päältä. Vaikkakin Mordorissa olis bikinikelit ;).
-Matti-

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Aika herkästi ottaa sutia märällä kelillä. Eilen illalla lähdin ihan normaalisti liikkeelle valoista ja eturenkaat alkoi valittaa siitäkin :shock: . Kitkarengas ainakin tuntuu aiheuttavan jonkinlaista yliherkkyyttä luistonestolle/ajonvakautukselle. Ei tarvitse kuin kurvata ysikymppi risteys normivauhdilla, niin takapyörästä alkaa raksutus kuulumaan. Olisiko syynä renkaan rungon velttous ja elektroniset avustimet hämääntyy siitä; en tiedä?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4335
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Profiilierot + lamellirengas.. Ei noi kitkat mitään kovin superia asfaltilla tuppaa olemaan.. :)

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

Peeveli kirjoitti:Ehkä tuo kostea keli on myrkkyä...
Olet kyllä saanut sellasen version Alfasta ettei tosikaan ja ikävä niin. Mulla ei viimeisessä neljässä Alfassa (2x156, 1x159 ja nykyinen Giulietta) ole edes yhteensä ollut tältä foorumilta luettua omaasi vastaavaa "huolenaihelistaa". Ei voi kait kuin todeta että olet saanut susikappaleen :(.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja harde »

Mulla vilkuttelee keltaista silmukkarampissa ihan normaalikiihdytyksellä 3 vaihteella sulalla kelillä. Alla on Contin nastarenkaat, kesäkumeilla en tätä ilmiötä havainnut. Dieselissä ei ollut näin herkkä..

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Siis vuodesta toiseen samat viat, mallista riippumatta. Odotin Giulietalta taas parempaa laatua, 159t on meillä olleet tähän asti kaikkein vikaisimpia.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Onnea ja menestystä kansanauton kanssa. Morottelukulttuuria eivät taida harrastaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mattijus »

WWWVespa kirjoitti:^Onnea ja menestystä kansanauton kanssa. Morottelukulttuuria eivät taida harrastaa.
Kyllä harrastavat, ainakin jos auto on takamoottorinen.
VMP

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Juu, käferien kuskit ovatkin oma porukkansa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pele »

Ihmeiden aika suomalaisessa autolehdistössä ei sittenkään ole ohi! Giulietta voittii Tuulilasi vertailun:

Vertailutesti:
Neljä sporttista viistoperää testissä
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair,
BMW 116i,
Citroän DS4 Vti 120
Hyundai Veloster 1.6 GDI

Kautta aikain niin Tuulilasi kuin Tekniikanmaailma ovat suhtautuneet kovin nihkeästi Italialaisiin autoihin.Viimeisin tätä ennen jonkun vertailun voittanut Italo taisi olla Fiat Uno. :lol:
Hakemalla on aina haettu epäkohtia.Muistan aikoinaan lukeneeni miten 156:n takaoven kahva haukuttiin eräässä lehdessä hankalaksi ja kelvottomaksi.Kun Vastaava tuli Seattiin,se olikin hieno yksityiskohta :mrgreen:

No joo,selväähän se on että mikä tahansa VW-konsernin laite olisi mullistanut tuonkin Tuulilasin vertailun lopputuloksen...Mutta herkutellaan nyt hetki tällä. :-D
Viimeksi muokannut Pele, 06 Tammi 2012, 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

alfista kirjoitti:Onko tämä käsitelty jo? Mitenköhän TM kuljettajat jäävät Giuliettalla Golf GTIlle Ahvenistolla 2 sekuntia? Eikö nurrella tullut useita sekunteja Giulietan eduksi?

Lähde: http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierro ... aikapankki" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jäi amg mersutkin golffille, niin kannattaa varmaan suhtautua tietyllä varauksella.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Pele kirjoitti:Ihmeiden aika suomalaisessa autolehdistössä ei sittenkään ole ohi! Giulietta voittii Tuulilasi vertailun:

Vertailutesti:
Neljä sporttista viistoperää testissä
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair,
BMW 116i,
Citroän DS4 Vti 120
Hyundai Veloster 1.6 GDI

Kautta aikain niin Tuulilasi kuin Tekniikanmaailma ovat suhtautuneet kovin nihkeästi Italialaisiin autoihin.Viimeisin tätä ennen jonkun vertailun voittanut Italo taisi olla Fiat Uno. :lol:
Hakemalla on aina haettu epäkohtia.Muistan aikoinaan lukeneeni miten 156:n takaoven kahva haukuttiin eräässä lehdessä hankalaksi ja kelvottomaksi.Kun Vastaava tuli Seattiin,se olikin hieno yksityiskohta :mrgreen:
No joo,selväähän se on että mikä tahansa VW-konsernin laite olisi mullistanut tuonkin Tuulilasin vertailun lopputuloksen...Mutta herkutellaan nyt hetki tällä. :-D
Väittäisin, että ainakin Tekniikan Maailman suhtautuminen italialaisiin on ollut lähtökohtaisesti hyvinkin myönteinen. Varsinkin Alfa Romeo on ollut useammankion toimittajan suosikkimerkki takavuosina. Se, että asian ei ole annettu vaikuttaa vertailutuloksiin, on ammattimaisuutta.

Aikanaan TM kirjoitteli varsin maireita kommentteja takaveto-Alfoista. 164:n pitkässä koeajossa ei juuri moitteille sijaa löytynyt ja 164 pärjäsi myös hyvin vertailuissa. Myöhemmin TM ei ole juuri vaivautunut pitämään Alfoja vertailuissaan mukana, kuten ei muitakaan marginaalimerkkejä. Tämä on itseäni aina häirinnyt, koska osaltaan tämä ruokkii sitä marginaalisuutta. 156:sta ja 159:stä TM kirjoitteli ajoittain - ja enimmäkseen myönteiseen sävyyn. Väitän, että 156:n takaoven kahvaa ei ainakaan TM:ssä ole haukuttu - vaikka syytä ehkä voisi ollakin - kyllä niitä sen verran on hajonnut. Käyttäjävirheitä ehkä, mutta ei ainakaan minulla ole missään muussa autossa käyttäjävirhe ovenkahvaa rikkonut. Samankin asian voi toteuttaa hyvin tai huonosti.

Sitä joskus itse ihmettelin, että 159 2,4:n koeajossa moitittiin Alfaa meluisan puoleiseksi (ai kaukana totuudesta), mutta samassa lehdessä kiiteltiin Honda Accord Dieseliä jotenkin niin, että diesel-moottorista huolimatta melutaso on saatu säilymään mukavan alhaisena. No mikäs siinä, mutta kun mittaustulosten mukaan ainoastaan yksi nopeus oli sellainen, jolloin Alfan takamelu oli desibelin verran Hondan ääntä suurempi. Muilla nopeuksilla ja mittausalueilla autot olivat joko yhtä äänekkäitä tai Alfa oli hiljaisempi. Itse tulin siihen tulokseen, että ei kai yli 8000 euroa halvemman riisikupin kohdalla sitten odotuksetkaan olleet kovin korkealla tasolla. Alfa 164 oli sentään aikoinaan ollut lehden mittaushistorian hiljaisin auto.

Tuulilasia en ole lukenut yhtä tiiviisti, mutta Alfaa käsittelevät numerot on tullut yleensä hankittua. Tuulilasi valitsi aikoinaan Alfasudin vuoden Autoksi Pohjolassa ja reilut 10 vuotta myöhemmin Fiat Unon Vuoden autoksi Suomessa. Itsekin Alfasudin omistaneena voin vain todeta, että tuo vuoden auto oli yllättävän lähellä totuutta. 156:n ensiesittely samoin kun koeajo Suomen oloissa saivat Tuulilasin koeajajat melkoisiin ylisanoihin. Varsinkin moottorin kehuminen oli vuolasta ja siitä todettiin muunmuassa, että tähän ei ole japanin poika koskaan pystynyt: vapaastihengittävä moottori, jossa on tehoa kuin turbossa, mutta äärimmäisen sivistyneessä muodossa. Kone vääntää alhaalta ja kiertää ylhäältä jne.. Kyseessä oli siis 2,0 TS. Myös 166:n ensiesittely oli lähinnä pelkkää suitsutusta.

Se, että joku Golf olisi sopivalla moottorilla peitonnut koko uusimman Tuulilasin sporttisen vertailusarjan, on tosiaan enemmän kuin todennäköistä. Useimmat vertailut voittaa, kun on hyvät ajo-ominaisuudet, kohtalainen suorituskyky, kohtuullinen kulutus, hyvät tilat, hyvät jarrut ja kelpo ajettavuus, hallintalaitteiden sijoittelu on selkeää, jousitus ei hakkaa paikkoja irti hampaista, melutaso ei vaaranna terveyttä ja varusteluottelossa ei ole pahoja puutteita. Vertailuissa usein otetaan sanoin ja kuvin kantaa yksittäisiin kummallisuuksiin, kuten penkinlämmittimien piilottamiseen outoihin paikkoihin, mutta nämä seikat eivät vaikuta lopputulokseen, ovatpahan vain osa tarinaa. Vielä, kun on tullut viisi tähteä törmäystestissä, niin se on siinä

Golf edustaa eittämättä tuon kokoluokan perusperheautojen huippua. Voitto olisi tässäkin porukassa tullut ainakin tiloista, luultavasti myös taloudellisuudesta ja jousitusmukavuudesta. Ajo-ominaisuuksissakaan ei Golfissa ole moitittavaa; jos ei se nyt mikään kilpa-auto ole, niin kelpo kilometrinnielijä kuitenkin. Tuollaisessa perusperheautossa on disainattuihin premium-autoihin ja erikoismalleihin verrattuna se etu, että kun hinnat lähtevät alempaa, saa samaan rahaan päästäkseen aika rauhassa rastittaa moottori- ja lisävarustetoivomuksia. Niinpä turpiin ei olisi tullut suorituskyvyssä eikä varusteissakaan. Ja eiköhän se ole ne viisi tähteäkin saanut.

Se, missä Golf olisi hävinnyt, on tyyli, muotoilu, materiaalit, yleinen fiilis ja imago. Niitä ei vain juurikaan voida vertailla ja siksi Golf ei ollut vertailussa mukana ollenkaan. Se olisi vain yksinkertaisesti ollut väärässä seurassa.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Farina »

Jönsson kirjoitti:
Pele kirjoitti:Ihmeiden aika suomalaisessa autolehdistössä ei sittenkään ole ohi! Giulietta voittii Tuulilasi vertailun:

Vertailutesti:
Neljä sporttista viistoperää testissä
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair,
BMW 116i,
Citroän DS4 Vti 120
Hyundai Veloster 1.6 GDI

Kautta aikain niin Tuulilasi kuin Tekniikanmaailma ovat suhtautuneet kovin nihkeästi Italialaisiin autoihin.Viimeisin tätä ennen jonkun vertailun voittanut Italo taisi olla Fiat Uno. :lol:
Hakemalla on aina haettu epäkohtia.Muistan aikoinaan lukeneeni miten 156:n takaoven kahva haukuttiin eräässä lehdessä hankalaksi ja kelvottomaksi.Kun Vastaava tuli Seattiin,se olikin hieno yksityiskohta :mrgreen:
No joo,selväähän se on että mikä tahansa VW-konsernin laite olisi mullistanut tuonkin Tuulilasin vertailun lopputuloksen...Mutta herkutellaan nyt hetki tällä. :-D
Väittäisin, että ainakin Tekniikan Maailman suhtautuminen italialaisiin on ollut lähtökohtaisesti hyvinkin myönteinen. Varsinkin Alfa Romeo on ollut useammankion toimittajan suosikkimerkki takavuosina. Se, että asian ei ole annettu vaikuttaa vertailutuloksiin, on ammattimaisuutta.
Eikös TM:n entinen päätoimittaja, Mauri Salo, ollut jopa kohtuu vannoutunut Alfisti? Muistelisin että on omistanut useita eri Alfoja, Giuliasta lähtien. Ennen eläkkeelle jäämistään Mauri kirjoitti vielä muistaakseni positiivissävytteisen jutun 159:stä, missä käskettiin viedä Alfa mutkateille minne se kuuluu.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pele kirjoitti:Ihmeiden aika suomalaisessa autolehdistössä ei sittenkään ole ohi! Giulietta voittii Tuulilasi vertailun.
Eiköhän tästä vastuussa oleva toimittaja ole kohta työtön.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jönsson kirjoitti:
Aikanaan TM kirjoitteli varsin maireita kommentteja takaveto-Alfoista. 164:n pitkässä koeajossa ei juuri moitteille sijaa löytynyt ja 164 pärjäsi myös hyvin vertailuissa. Myöhemmin TM ei ole juuri vaivautunut pitämään Alfoja vertailuissaan mukana, kuten ei muitakaan marginaalimerkkejä. Tämä on itseäni aina häirinnyt, koska osaltaan tämä ruokkii sitä marginaalisuutta. 156:sta ja 159:stä TM kirjoitteli ajoittain - ja enimmäkseen myönteiseen sävyyn.
kyllähän 156sta suitsutettiin TMssä aika paljon, ainoa moka oli että maahantuoja? oli toimittanut automaattilaatikkoisen V6sen vertailutestiin jossa muut olivat manuaaleja, Alfa olisi todennäköisesti voittanut tuon testin ilman tuota 4 vaihteista automaattia, samoin V6 mallin varsinainen koeajo oli aikamoinen ylistyspuhe.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Giuliettan kautta takas Alfa kantaan. Tuli luisteltua viimeiset 4 vuotta GT:n jälkeen Fiatilla ja Opelilla, kunnes eilen tuli palattua Alfa:n rattiin. Alle tuli Giulietta business 170hv Diesel, väri Nero Etna, sport pack 3:lla. Eilen eka n.300km stintti, josta n. 50km kaupungissa ja 250km Stadista Poriin, keskikulutus 4,4l/100km, eli hyvältä vaikuttaa! On muuten todella upea fiilis olla taas Alfan ratin takana! :-D
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Onneksi olkoon! Hieno auto!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Onnea.

4,4 l/100 km? :shock:

Työnsitkö valtaosan matkasta vai hinurilla menitkö? :lol:

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

^^^ Mä olen tota kaasupoljinta työnnellyt 43tkm vastaavalla koneella, ja keskikulutuksella 5,7l / 100km.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja niki »

^^^^ Onnittelut! Itsekin tuli pari viikkoa sitten hommattua Giulietta 170 heppaisella multiairilla Sportpack 1:n kanssa (värinä perusmusta) ja olen nyt kelannut tyytyväisenä kolmatta tonnia mittariin. edellinen 156 meni Autokeskus Airporttiin vaihdossa ja hyvitys oli mielestäni suorastaan yllättävän hyvä.

Hyvältä vaikuttaa tuo sinun keskikulutus dieselissä.. Oma ennätys on tällä bensakoneisella 5.8 litraa ja sekin hyvin pitkälti maantieajo -painotteista.

Parissa viikossa on tullut havaittua, että lämpenee nopeasti ollakseen tuollainen pihi pikkukone. Potkua ja vääntöä on mukavasti, vaikkakaan ei ihan tyhjäkäynnin tuntumassa. Valot (xenon) on Saab 9-5:n rinnalla parhaat, mihin olen törmännyt.

Helsingin keikalla tuli torstaina havaittua Giulietan yllättävän hyvä etenemiskyky dynamic-tilassa, kun pikkuteillä oli täysin auraamattomia teitä. Ilmeisesti Q2:lla on jotain tekemistä tuon kanssa.
Ammattina autokauppa

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

niki kirjoitti:Oma ennätys on tällä bensakoneisella 5.8 litraa ja sekin hyvin pitkälti maantieajo -painotteista.
Ufojuttuja :mrgreen: 5.8l/100. Oman kokemuksen mukaan ajonopeus vaikuttaa MA-koneessa aivan järkyttävästi kulutukseen. Jos ajelee tuollaisia 70-100 km/h teitä niin kulutukset putoavat todella rajusti. Oma viimeinen pidempi stintti oli Nummela-Jyväskylä-Nummela ja sillä pätkällä kulutus oli luokkaa 6.5l/100km. Kesänopeuksilla ja 120 km/h motarilla tilanne on mulla aivan toinen ja alle seiskan luvuista ei pääse edes haaveilemaan vaikka vääntäis kuinka vakkarin päälle tai ajais höyhenkaasulla. Viime kesänä meni helposti kasin huonommalle puolelle motarilla ja kulutus selvästi korkeampi kuin edellisellä 159 2.4JTDm:llä. Osasyynä voi toki olla myös aiemmin täällä keskusteltu "sisäänajotila", eli ekat pari tonnia kulutus on melko korkea ja putoaa myöhemmin.

Lämpenemisestä samaa mieltä, 1.4 litrainen ruohonleikkuri lämpenee todella nopeasti pakkasista välittämättä. Giulietta on monella tapaa hieno auto ja tarjoaa isomman auton tuntua. Itsellä nyt kokemusta vajaa 8000 kilsaa mittarissa, joten pikkualfa alkaa hiljalleen olla sisäänajettu.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Hahaa; eikö kukaan pysty rikkomaan minun ennätystäni (kesällä kylläkin) eli MultiAirilla 4,97l/100 km :mrgreen:

Nyt on ajotietokoneessa lukema 7,5l/100 km. 60/40 suhde moottoritie/kaupunki. Ihan kohtuullista talvilukemaa. Ei päässyt Imprezalla edes kesällä näihin lukemiin...

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja niki »

tmv kirjoitti:Ufojuttuja :mrgreen: 5.8l/100. Oman kokemuksen mukaan ajonopeus vaikuttaa MA-koneessa aivan järkyttävästi kulutukseen. Jos ajelee tuollaisia 70-100 km/h teitä niin kulutukset putoavat todella rajusti. Oma viimeinen pidempi stintti oli Nummela-Jyväskylä-Nummela ja sillä pätkällä kulutus oli luokkaa 6.5l/100km. Kesänopeuksilla ja 120 km/h motarilla tilanne on mulla aivan toinen ja alle seiskan luvuista ei pääse edes haaveilemaan vaikka vääntäis kuinka vakkarin päälle tai ajais höyhenkaasulla.
Ajotietokoneesta tuon lukeman repäisin, mutta siihen pääsy tarvitsi tosiaan, että koko ajan seuraa hetkellistä kulutusta yrittäen pitää kulutuksen pääosin alle 6 litrassa (eli ajaa hieman alle 80km/h tasaisesti mittarin mukaan, ottaa vauhtia alamäessä ja antaa himmata ylämäessä). Tämä siis hyvin pitkälti maantieajoa ja ehkä n. 20% taajama-alueita. Normaaliajossa mullakin kulutukset ovat olleet ihan jotain muuta, pääosin seiskan pinnassa.

Silloin, kun mennään yli 80:n ja erityisesti kun painellaan yli satasta, niin kulutus todellakin nousee reippaasti, ihan sama miten ajaa. Vakkarilla kuluttaa keskimäärin enemmän, mitä "höyhenkaasulla".
peksu kirjoitti:Hahaa; eikö kukaan pysty rikkomaan minun ennätystäni (kesällä kylläkin) eli MultiAirilla 4,97l/100 km :mrgreen:
Joku on hinannut Giuliettaasi perässään, eihän tuo voi muuten olla mahdollista :shock: :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Tuli tehtyä QV:lla duunimatka Vantaalta Jyväskylään eli edestakaisin vajaat 600 km, kulutus ajaen nopeusrajoitusten puitteissa 7.8 l.
Ja kun on ajanut MultiAirilla duunimatkaa stadiin niin sinä tulee aika paljon hidasta kaupunkiajoa, mutta kulutus n 7.9 l.
siis ajotietokoneen mukaan. Ja ajan aika lailla rauhallisesti.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Mergy kirjoitti:Giuliettan kautta takas Alfa kantaan. Tuli luisteltua viimeiset 4 vuotta GT:n jälkeen Fiatilla ja Opelilla, kunnes eilen tuli palattua Alfa:n rattiin. Alle tuli Giulietta business 170hv Diesel, väri Nero Etna, sport pack 3:lla. Eilen eka n.300km stintti, josta n. 50km kaupungissa ja 250km Stadista Poriin, keskikulutus 4,4l/100km, eli hyvältä vaikuttaa! On muuten todella upea fiilis olla taas Alfan ratin takana! :-D
Onnittelut! Ajoiko Mr. Falck edellä?
Ride on!

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

tmv kirjoitti: Ufojuttuja :mrgreen: 5.8l/100. Oman kokemuksen mukaan ajonopeus vaikuttaa MA-koneessa aivan järkyttävästi kulutukseen. Jos ajelee tuollaisia 70-100 km/h teitä niin kulutukset putoavat todella rajusti. Oma viimeinen pidempi stintti oli Nummela-Jyväskylä-Nummela ja sillä pätkällä kulutus oli luokkaa 6.5l/100km. Kesänopeuksilla ja 120 km/h motarilla tilanne on mulla aivan toinen ja alle seiskan luvuista ei pääse edes haaveilemaan vaikka vääntäis kuinka vakkarin päälle tai ajais höyhenkaasulla. Viime kesänä meni helposti kasin huonommalle puolelle motarilla ja kulutus selvästi korkeampi kuin edellisellä 159 2.4JTDm:llä. Osasyynä voi toki olla myös aiemmin täällä keskusteltu "sisäänajotila", eli ekat pari tonnia kulutus on melko korkea ja putoaa myöhemmin.

Lämpenemisestä samaa mieltä, 1.4 litrainen ruohonleikkuri lämpenee todella nopeasti pakkasista välittämättä. Giulietta on monella tapaa hieno auto ja tarjoaa isomman auton tuntua. Itsellä nyt kokemusta vajaa 8000 kilsaa mittarissa, joten pikkualfa alkaa hiljalleen olla sisäänajettu.
Moro! Ihan on offtopiccia, mutta mistäs päin Nummelaa olet ja minkä värisellä Giulietalla? Tuntuu siltä että täällä näitä liikkuu ihan kiitettävästi, mutta morottelukulttuuri on aivan perseestä :evil: Yksi valkoinen naisen ohjastama liikkuu usein keskustassa, sitten löytyy Hiidenrannasta parkista yksi musta ja tuossa naapurissa Hopeasepäntiellä olen nähnyt parkissa yhden punaisen.

palletoni
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Syys 2011, 07:13
Car(s): Giulietta MA X2
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja palletoni »

Me ainakin vaimon kanssa jonkun verran tuolla Nummelassakin pyöritään, vaikkei siellä asutakaan, morottelua yritetään kyllä harrastaa....mutta kun ollaan melko uusia (nämä perheen ensimmäiset) niin ei tule vielä automaatilla :) .
Liitteet
15012012003.jpg
15012012003.jpg (110.33 KiB) Katsottu 9251 kertaa

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Mergy »

phnts kirjoitti:^^^ Mä olen tota kaasupoljinta työnnellyt 43tkm vastaavalla koneella, ja keskikulutuksella 5,7l / 100km.
Toi eka stintti oli tosiaan 95% maantietä ja vielä 80km alueella, nyt kun olen ajellut Porissa lyhyitä n.6km pätkiä nollaamatta on ajotietokoneen keskikulutus noussut 5,1l / 100km ja vielä jääkylmällä autolla -20 asteen lämpötilassa ilman lohkaria... huomenna on asennus. Ekalla on aina startannut, tosin tässä nyt kun oli -23 kuului muutaman sekunnin kohtuu karmivaa ääntä. Katotaan mihin suuntaan tuo kulutus tuosta lähtee menemään kun tulee kilsoja lisää.

Yleishuomiona nyt n. 600 km rullanneena, auto on todella hiljainen, maantielläkään ei kitkat alla kuulu oikeastaan mitään ääntä, myöskään kitinöitä ja nitinöitä mitä pakkasella kuvittelisi kuuluvan ei ole esiintynyt. Mutta positiivisena täytyy sanoa että insinöörit ovat saaneet kiihdytysäänet tulemaan juuri oikein läpi kabiiniin, silloin ei kuulukaan olla hiljaista :D
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

Giulietan ekat ongelmat koettu ja auto on nyt huollossa tutkittavana :shock:.

Ensin firman parkkihallissa toissapäivänä töistä lähtiessä normaali startti, mutta käynnistymisen jälkeen kaiuttimista kuului äänekäs *POKS*! Sen jälkeen hifi-multimeedio bose ei mennyt lainkaan päälle, vaan virtavalo jäi virtanapissa "standby"-tilaan hehkumaan. Ei käynnistynyt edes napista painamalla. Ajattelin jo että koko höskä hajosi (vahvistin), mutta about 10 minsan kuluttua vekotin käynnistyi itsekseen ja toimi sen jälkeen.

Seuraavana päivänä startti tolpasta auto lämpimänä. Kaikki toimii normaalisti ja hifistinkin käynnistyy kiltisti. Noin 30 kilsan ajon jälkeen varoitusvalot syttyvät yksi kerrallaan (VDC, ABS, check engine, start&stop jne jne) ja auto jää virhetilaan. Ajaminen onnistuu mutta tyhjäkäynti on vaivalloista ja eteneminen tahmeaa. Tien sivuun, virrat pois ja uusi startti > ei vaikutusta. Nilkutus liikkeeseen ja siellä lepää.

Nyt on sen verran kiirettä että auto saa makailla siellä ensi viikon. Raportoidaan takaisin kun pääsen auton hakemaan ja ihmetellään että mitä tähän saakka niin luotettavalle ratsulle tapahtui. Höh. 8000 kilsaa siis nyt takana ja tähän saakka ongelmitta.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

TMV:lle. Mun MA-Julietta alkoi vetämään huonosti viikko sitten. Samalla sekunilla syttyi engine check-valo ja auto savuutti aika pirusti.
Nilkutin töihin ja tilasin Alfaturvan mukaisen hinurin paikalle(jos haluaa maksuttoman sijaisauton,niin pitää tilata lavetti hakemaan ).
Huollossa selvisi,että jäätynyt ja likainen polttoaineensyötön ilmamäärä-anturi oli aiheuttanut liian rikkat seokset. Pakkasta oli mukavat 26-astetta. Putsasivat ja kuittasivat vikakoodin. Eipä tällä kertaa tarvinnu sijaiautoon turvautua. Oli huollossa puhetta, jos enemmän samoja anturivaivoja Suomessa esiintyy, niin tehtaalle laittavat noitumiset paremmin pakkasta kestävistä osista...
Giulietan eka takuukorjaus tuli testattua 12-tuhatta ajetulla ja hyvin pelanneella autolla...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Giulietta alla noin viikon verran. Auton ajo-ominaisuuksista normaalioloissa ei ole kokemusta, kun täällä on ollut jatkuvasti yli -20C astetta pakkasta. Entisistä autoista viisastuneena askartelin heti auton saatuani keulaan viimasuojat. Koko keula on tukossa ja vaikutus ainakin ohjaamon lämpenemiseen on suuri. Kylmin keli missä on tullu ajettua on -34,5C pakkasta.

Tässä vaikuttaisi olevan pieni sähkövika. Kaksi kertaa on käynyt niin, että virrat menee päälle ihan normaalisti, mutta startti ei lähde pyörimään. Joutuu virta-avaimella herkuttelemaan hetken, niin sitten käynnistyy normaalisti. Yhdistävä tekijä näissä on ollut yli 3h roikassa ja yli -25C pakkanen. Epäilen, että tämä johtuu liikkeen tekemästä moottoripesusta. Ensiviikolla pitäisi olla lauhempaa, pitää seurata miten auto käyttäytyy sitten.
Liitteet
Viimasuoja
Viimasuoja
20120204_001c.JPG (25.67 KiB) Katsottu 8769 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11225
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

palletoni kirjoitti:Me ainakin vaimon kanssa jonkun verran tuolla Nummelassakin pyöritään, vaikkei siellä asutakaan, morottelua yritetään kyllä harrastaa....mutta kun ollaan melko uusia (nämä perheen ensimmäiset) niin ei tule vielä automaatilla :) .
Kaksi kerralla?

Asiallista.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Alfat talvessa - ja toimivat loistavasti :-D
Liitteet
Alfat helmikuu 2012.jpg
Alfat helmikuu 2012.jpg (91.13 KiB) Katsottu 8613 kertaa

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Noniin, nyt oli sitten jo Giulietalle liian kylmä ilmeisestikin. Ei meinaan puhalla enää sisälle ilmaa ollenkaan, ei kylmää eikä kuumaa. Vienkö pajalle vai onko ideoita että voiko tuolle mitään tehdä?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11225
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^^

Mitä helvettiä, onko näistä ollut joku 2 yhden hinnalla kampanja?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja einari »

Vittorio Jano kirjoitti:^^

Mitä helvettiä, onko näistä ollut joku 2 yhden hinnalla kampanja?
Etkö ole seurannut uutisia?

Lisäksi siinä luvataan toiselle kulkineelle viiden vuoden ilmaiset huollot. :silly:

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Eilen tuli ajeltua parinkymmenen asteen pakkasella ja hyvin toimi. Olin laittanut lämmitykseenkin, mutta ajastanut väärin niin oli sitten ollut tunnin jo pois päältäkin. Aika "rouheat" äänet tuli koneesta aluksi; melkein kuin olisi ollut dieseli :roll: . Vaati n.kolmen kilometrin ajon että vaimeni.
Automaatti-ilmastointi puhkuu kyllä liian äkkiä isoille kierroksille. Ei tule edes haaleaa ilmaa kun jo huutaa lähes täysillä. Pakko pelata käsikäytöllä ekat kilometrit, mutta sitten toimii hyvin.
Yllättävän liukasta oli jyrkissä mutkissa; puski vain suoraan ja vauhtia oli todella vähän (n. 20). Toisessa mutkassa oli pakko jarrutta vielä tuostakin kun ei vain alkanut kääntymään. Eikö Contin kitkat toimikaan kunnon pakkasella?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tie taisi muuttua liukkaammaksi viiden tienoilla tai jotain. Leppävaarassa ykköskehällä hieman kiemurteli nimittäin, kahden aikaan ei yhtään. Mullakin taitaa olla toista talvea alla tuommoiset Contit (jos ne oli 159:n ensiasennuskiekkoina 2010).

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Vittorio Jano kirjoitti:^^

Mitä helvettiä, onko näistä ollut joku 2 yhden hinnalla kampanja?
:lol:
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Pele kirjoitti: Hakemalla on aina haettu epäkohtia.Muistan aikoinaan lukeneeni miten 156:n takaoven kahva haukuttiin eräässä lehdessä hankalaksi ja kelvottomaksi.Kun Vastaava tuli Seattiin,se olikin hieno yksityiskohta :mrgreen:
OT, mutta tuli väkisin mieleen Tipon pyyhkijänviiksi. Sehän oli aivan hirveän vaikea ja hankala. Kun 10 vuotta myöhemmin kaikissa autoissa oli samanlaiset, niin ne eivät enää olleetkaan hankalia... :lol:

spectroliitti
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja spectroliitti »

Ei kestä Luigi pakkasia :silly: . Viime vkolla kesken ajon hävisi tehot ja moottorin varoitusvalo syttyi. Siitä valuttiin lämpimään parkkihalliin, pari päivää kuivumista ja pakkaspakoa niin johan taas pelasi. Eiliseen asti. Eilen haettiinkin lavettiautolla kotipihasta kun Luigi sai tarpeekseen Suomen pakkasista. Virrat tuli, mutta kaikki varoitusvalot vilkkuivat vuorotellen näytössä ja käyntiin asti ei jaksanut itteensä veivata vaikka oli tolpan nokassa monta tuntia. Nyt vaan ootellan että mitä löytyy ja kauanko menee 8).

palletoni
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Syys 2011, 07:13
Car(s): Giulietta MA X2
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja palletoni »

Ostettiin vaimolle tuo valkoinen siis viime kesänä ja nyt alkuvuonna piti hommata samanlainen itsellekin, näin näihin jää koukkuun.... :-D joskus olen itselleni vannonut, etten italian ihmeisiin koske, mutta niin se mieli muuttuu, kun makuun pääsee, eikä kaduta!
Hyvin on muuten meillä Giuliettat toiminut näillä pakkasillakin, valkoisessa tosin on pari kertaa vikavaloa näytellyt, kun imusarjan painetunnistin on kerännyt kosteutta itseensä.

MHJ
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Tammi 2012, 11:21
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MHJ »

spectroliitti kirjoitti:Ei kestä Luigi pakkasia :silly: . Viime vkolla kesken ajon hävisi tehot ja moottorin varoitusvalo syttyi. Siitä valuttiin lämpimään parkkihalliin, pari päivää kuivumista ja pakkaspakoa niin johan taas pelasi. Eiliseen asti. Eilen haettiinkin lavettiautolla kotipihasta kun Luigi sai tarpeekseen Suomen pakkasista. Virrat tuli, mutta kaikki varoitusvalot vilkkuivat vuorotellen näytössä ja käyntiin asti ei jaksanut itteensä veivata vaikka oli tolpan nokassa monta tuntia. Nyt vaan ootellan että mitä löytyy ja kauanko menee 8).
Meillä on muuten pelittänyt hyvin, mutta lauantain -25 C oli kaiketi Giulietalle liikaa, sillä matkustajan turvatyynyjen häiriöstä kertova varoitusvalo jämähti päälle, samoin se painike, josta saa halutessaan S&S:n pois päältä. Huomenna mennään AK:n huoltoon, kun ei näillä peräänajokeleillä uskalla ottaa sitä riskiä, että turvatyynyissä oikeasti olisikin jotain vikaa...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mutta eihän ne peräänajossa taida laueta? Ellei sitten tule biljardipalloefektiä raskaamman ajoneuvon pukatessa edellämenevän perään? Turvatyynyjen laukeaminenhan perustuu(?) hidastuvuusanturin mittauksiin eikä se kai kiihtyvyyttä huomioi.

...vanha saivartelija taas vauhdissa... :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5907
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^MHJ taitaa suunnitella itse ajavansa jonkun perään, ja lienee siis huolissaan turvatyynyn laukeamisesta nimenomaankin äkillisen hidastuvuuden sattuessa! Heh.

Vastaa Viestiin