Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
dawasd
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:44
Car(s): Alfa Romeo GQV '11
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja dawasd »

Sain sitten siitä 2011 vm GQV:sta pitkän koeajon alle ja ei ongelmia vaihteiden kanssa. Nyt 2pv ajanut ja on jo tottunut hyvin ja tyytyväinen kyytiin sekä vaihteistoon.

Pitää vielä parit rätinät korjauttaa. esim tietyllä bassolla alkaa lasisäätimet säristä vähän kovemmalla volyymilla. Se on kuulemma helppo korjaus. Niitä painikkeiden jousia tai mitä lie pitää vähän jäykistää, jottei ne pääse resonoimaan basson tahtiin.

Ilario
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
Car(s): Giulietta MultiAir -13
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ilario »

Hain tänään oman Giulietan vuosihuollosta jossa korjailtiin myös viimeisiä takuuseen meneviä vikoja samalla.

Huolto Tampereen Autokeskuksessa oli 335€ sisältäen jarruhuollon.

Takuuseen:
-Ajovalojen pesurit ei toiminut ja sielä oli ollut joku tukos.
-Viime syksynä valittelin radion huonoa kuuluvuutta ja tänään selvisi että antennin jalka oli viallinen.
-Vaihteistosta sanoi huollon vastaanottaja noin yleisesti että se ykkösen ja kakkosen kylmänä kiukuttelu on ominaisuus mutta jos vielä kolmonenkin vinoilee niin sitten asialle tehdään jotain radikaalimpaa.
-Takapää natisi ja kolisi omassa----> Alfalta on tullut tiedote asiasta.
-Kaiuttimien resonointi korjattu ja nyt saa luukuttaa ja ei kuulu epämääräisiä särinöitä.
-Kytkin ja jarrulevyt oli lasittunut ja huollossa vähä poltti niitä ja käry on autossa nyt sen mukainen....Pitää antaa enemmän runtua eikä istua ruuhkissa.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Yllättäen Wetteri antoi ajan tälle päivälle. Ei uskonut johtoihin eikä autolle tehty mitään (ilmeisesti vain koodin luku) ja taas odotellaan uutta anturia. Ehkä sama osa hajoaa kahdesti 1kk / 2000 km välein autossa ja johdot ja liitokset on kunnossa. :roll:

Liikkeen laskuun kai edellinen ainakin meni, mutta juoksutusta ja ajan hukkaa tuli taas. Ehkä seuraavaan käyntiin muistaisi valittaa myös oikean oven kaiuttimen pätkimisestä. Kaikki muu tosin toimii 10+. Ehkä tehdas on saanut johdosta tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä.
Ilario kirjoitti:Pitää antaa enemmän runtua eikä istua ruuhkissa.
Täytyy pitää mielessä 8)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Ebayssa törmäsin tällaiseen lisävarusteeseen, kuvassa näyttää ihan hyvältä ja sopisi nykyisen MA:n sisustukseen... ei hinnalla pilattu, mutta pitäisi siis laittaa nykyisen päälle liimalla eli ei viitsi ihan huvikseen kokeilla.... (en ole kysynyt onko myös vasemmalta ohjattaviin, mutta näin uskon...)
http://www.ebay.co.uk/itm/RED-STITCH-TW ... 1325308989

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Arcar »

saman tien toinen kysymys, hyllyssä on QVta oottamassa 10 mm spacerit, mutta vähän vielä mietityttää miten lähelle joustotilanteessa tulee lokasuojan ulkoreunaa. Takana näyttäisi olevan aika hyvin tilaa ja tilannetta vielä auttaa että lokasuojan pokkaus sisäänpäin (siis vaakatasossa) on aika pieni. Etupäässä ehkä menee tiukemmalle...
Onko kellään laitettu ko spacerit ja mitä kokemuksia on? Saisi ulkonäön osalta vanteet tulla vähän kyllä lisää ulos....

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Onko kellään seuraavasta kokemuksia?
Alkoi joka startin yhteydessä tulla "vaihda moottoriöljyt" -teksti ja öljyvalo vilkkuu hetken aikaa, jonka jälkeen kaikki normalisoituu.
Öljyt vaihdettiin n. 10t/km sitten ja öljytaso on edelleen tapissa.
Onkohan määräaikaishuoltojen välissä tehdyn öljynvaihdon yhteydessä jäänyt muisti nollaamatta, vai tarkkaileeko joku anturi öljyn tilaa?? Öljy tosin oli tikussa normaalin näköistä.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Oil change jääny nollaamatta

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^
Näin se varmastikin on. Ei vaan ole vielä kerennyt käymään huollossa näyttämässä, mutta olettaisin, ettei sen kanssa kauhea kiire olekkaan.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Laku »

Radioasemien heikko kuuluvuus.

Ajelin tänään tyttären Giuliettalla ja Tampereella kuului asemat tosi surkeasti.

Onko kellään samaa vikaa ja mitä voi tehdä.

Joku antennivahvistin vai antennin vaihto???

CD:t soi ok ja asemat, jotka yleensä löytää, kuuluu hyvin.
No niin kiitos vaan - antennin jalka vaihdettu, kuten täällä joku muukin oli tehnyt.

Nyt kuuluu ja löytyy kaikki asemat hyvin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Uutta jalkaa kaipaisi ilmeisisti minunkin antennini + pelkääjän oven kaijjuttimen verkko pärisee.

Tänä aamuna oli tarjolla ihan uudenlainenkin ominaisuus. Vasemman takaoven kynnyksen päällä lillui vettä. Oven alareuna näytti siltä kuin vesi olisi puskenut oviverhoilun sisältä. Ikkuna ei ollut raolla eikä tiivisteissäkään näyttänyt mitään vikaa olevan. Käydessäni vain yhden kupin voimalla unohdin tarkaslaa lattiamaton, mutta se ei ainakaan nyt illalla ollut märkä eikä vettä ollut ilmaantunut kynnyksellekään, vaikka ajoin kotiin kaatosateessa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mahtaakohan Giueliettoissa olla samanlaista tiivistysongelmaa ovissa kuin noissa 159 malleissakin? Odottakaamme, kunnes joku rohkea ensimmäisenä purkaa ovet :).

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Voi herranjumala kun näihin tulis samaa vesivuotongelmaa kuin 159 :-D giulietassa on se sisäpelti poppareilla kiinni :-D on aikamoinen homma uusia sen tiiviste

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja vto »

Vanha kunnon Motor Control System Failure syttyi tauluun. Löi pois Start&Stop-toiminnon sekä DNA:n, muita vaikutuksia ei ollut.
Nollaus tehtiin, mutta ilmestyi uudestaan kummittelemaan.

Koodiksi ilmoitti Error P1850

Alfaowner foorumilta kaivettu vikakoodi ilmoittaa:
P1850 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Circuit Failure

Onko muilla kokemuksia em. vikakoodista?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vaihdekepin juurelta anturi vaihtoon. Voisi ehkä jopa sanoa, että tyyppivika.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tai ihan pari viestiä taaksepäin lukien mahdollisesti (jopa todennäköisesti) johdot.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja vto »

flapjack kirjoitti:Tai ihan pari viestiä taaksepäin lukien mahdollisesti (jopa todennäköisesti) johdot.
Kyllä, tämä veikkaus meni oikein, kaapelissa oli syy. Maadoituspiuha oli lyhyempi kuin muut johdot ja kaapeliveto oli vähän liian pinkeä.


Kiitokset avusta Jarsan ja flapjack.

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

2 v täynnä ja kävin juotattamassa autolle uudet öljyt + siinä ohessa kiikutin AK:n riesaksi vikalistan, johon sain viimeisimmät täydennykset perjantaina:
  • - pelkääjän oven kaiutinritilä pärisee viileällä säällä -> lisätty tiivestettä väliin
    - radion kuuluvuus heikko viileällä säällä -> antennin jalka vaihtoon
    - takajousitus narisee, vakaajan kumipuslat tuomittiin syyllisiksi -> vaihtoon
    - oikean etulokasuojan vilkusta 2/3 lediä pimeänä (1 oli uudesta asti, mutten silloin vielä jaksanut asiasta reklamoida) -> vaihtoon
    - kylmästöintilaitteen surkea toimintalogiikka - > laite kalibroitu uudelleen(?)
Edellisellä päivityksellä saatiin kylmästöinnin automatiikasta vähinkin järki pois (huudatti puhallinta täysillä, kun moottori kylmä tai seis), nyt oli selvästi taas muutosta tapahtunut, mutta +17 keli ei oikein anna edellytyksiä testailuun...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Nyt harmittaa! Jakopää pamahti :bad-words:

Mittarissa 55t/km ja takuu umpeutunut toukokuussa. Maahantuoja pesee kätensä koko sopasta, koska ostettu käytettynä organisaation ulkopuolelta. Ikävän asiasta tekee vielä se, että kävin näyttämässä epämääräisen kitinän johdosta viikkoa aikaisemmin autoa merkkihuollossa ja siellä annettiin diagnoosiksi apulaitteen kiristysrulla ja annettiin lupa ajaa kunnes saadaan osat. Nyt tutkimatta heidän mielestä kysessä kaksi eri vikaa ja käskettiin olemaan yhteydessä myyjäliikkeeseen. Sieltä ei vielä ole kommenttia saatu.

Purkuaika on vasta kesäkuun lopussa, mutta sanoivat että jakoremmi löysässä ja käy huonosti :crazyeyes:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Meinaatko että kone on kaput?
Käytettynä osto ei ole tekosyy maahantuojan katseen pois kääntelyyn! Onko huoltohistoria ja oikein tehty sellainen?
Noin lähellä takuun umpeutumista noin vakava vika tekee minun mielestäni tehtaasta vähintään 50% velvollisen!
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yksi yhdyssana: kuluttaja-asiamies. Täytyy kestää vaihtovälin jos huollot tehty oikein. Se, kuka maksaa ja mitä, on kysymysmerkki.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Portti »

ORBITA:

Tuollainen kuluttajaviraston julkaisema dokumentti "Virhevastuu ja takuu autokaupassa" voi olla hyvä lukaista läpi. Sieltä voi löytyä argumentteja autoliikkeiden kanssa asiasta keskusteluun.

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf

Jakohihnan katkeamisesta tuolla todetaan:

"Jakohihnan katkeaminen

Kuluttajavalituslautakunnan (nykyisin Kuluttajariitalautakunta) vakiintuneen tulkinnan mu-kaan jakohihnan pitää kestää vähintään valmistajan laatiman huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli. Jos hihna katkeaa aikaisemmin, kyseessä on virhe. Myyjän korjattavaksi tulevat tällöin myös hihnan katkeamisesta aiheutuneet seurannaisvahingot, yleensä moottorinkor-jauskustannukset.

Vaikka kuluttaja ei olisi vienyt autoa huoltoon ennen jakohihnan vaihtovälin täyttymistä, sil-lä ei ole vaikutusta myyjän vastuuseen. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa vika olisi ollut ennakoitavissa huolto-ohjelman mukaisessa tarkastuksessa."
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Huollot ajallaan merkkiliikkeessä tehty ja jopa hieman ylisuoritettu, koska öljyt ja suodatin vaihdettu aina huoltojen puolessavälissä.
Kyllä koneessa on kuulemma männät osunut venttiileihin.

Asenne tuntuu olevan, ettei maahantuojaa kauheasti kiinnosta, kun tuonti loppuu ja ymmärtääkseni vastuu katkeaa kun tuote myydään organisaation ulkopuolelle. Saa korjata jos joku tietää paremmin. Toki myyjäliikkeellä se vastuu kai viimekädessä on.
Ajattelin vain, että jos se diagnoosi minkä huolto teki apulaitteenkiristyrullasta onkin virheellinen, niin onko huolto vastuussa?
Voi tietysti olla etteivät tunnusta koskaan.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

tuohan on aika jossittelua laittaa huolto vastuuseen tuosta :D oliko kiristin pettäny vai hihnasta lähteny hampaat kävelee?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jos kaikki huollot tehty ajallaan ja siitä on todisteet, menee tämä maahantuojalle. Käsittääkseni tässä ei pitäisi mitään ongelmia olla?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja sikäli kun syyllinen olikin outoa ääntä pitänyt ohjuri tahi kiristin, joka oli väärin diagnosoitu apulaitepuolelle, on vikadiagnoosista vastuussa taasen huolto. Mutta kyllä tuo siltikin on "tuotteessa ollut virhe", väänsi sitä miten päin tahansa.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

ihmeen huonosti tbi jakopää kestää... tehtaan pitäs maksaa aika selvä juttu, mielenkiintoista miten menee kun maahantuoja vaihtuu... 8)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Näitä sattuu ihan tilastollisesti pieni prosentti tietenkin. Eikö Tbi:ssä ole ketju vielä?
Kuva

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hSU »

Pujazuba kirjoitti:Eikö Tbi:ssä ole ketju vielä?
Hihna.

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Tuo maahantuojan vastuu tuntuu katkeavan, kun tuote myydään seuraavalle.
Portin linkkaamasta kuluttajaviraston ohjeesta löytyy seuraava lause. "Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."

Huollon vastuusta olen sitä mieltä, että varsinkin merkkihuollon kuuluu selvittää mahdollisen vian kohde ja vaikutukset. Jos sitä ei pystytä tekemään odottaessa, niin sitten asiakkaalle sanotaan, ettei autolla saa ajaa ja vikaa tutkitaan paremmin. Tässä tapauksessa annettiin lupa ajaa. Jos virhe tehdään, mitä joskus tapahtuu, niin sitten otetaan vastuu ja korjataan vahingot. Tälläisiä tilanteita varten yrityksillä on vastuuvakuutukset.

Tässä tapauksessa myyjä-osapuoli on toiminut asiallisesti ja alustavasti luvannut maksaa, niin että minulle jäisi 1/6 korvattavaa. Kuulemma yleinen käytäntö. Luvannut vielä autonkin käyttöön tarvittaessa.

Seuraamme tilannetta...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

ORBITA kirjoitti:Tuo maahantuojan vastuu tuntuu katkeavan, kun tuote myydään seuraavalle.
Portin linkkaamasta kuluttajaviraston ohjeesta löytyy seuraava lause. "Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."
Viilailen aikani kuluksi, että eihän se maahantuojan takuu ole katkennut, jos kerran käytetyn auton omistaja voi maahantuojan antaman takuun perusteella esitellä vaatimuksia. Suomeksi: jos ostat yksivuotiaan auton, jolle maahantuoja on antanut kahden vuoden takuun, ei se takuu siitä auton käytöstä ole katkennut, vaikka omistaja vaihtuisikin välillä. Siis jos noin niin kuin kuluttajavirasto on osannut muotoilla tuon oikein. Nimittäin mäki ostin ton käytettynä ja kyllä siinä maahantuojan takuu korvasi oikean etulaakerin ja ilmastoinnin vikinät.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Takuu pysyy omistajanvaihdoksessa

Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön.
http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-fi/k ... lle/takuu/
VMP

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Takuu säilyy kyllä, mutta kuluttajasuojavastuu takuunpäättymisen jälkeen siirtyy myyjälle, jos auto vaihtaa omistajaa (pl. yksityinen).
Takuuhan tässä autossa päättyi huhtikuussa. Muutoinhan asiassa ei olisi mitään ongelmaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Näköjään kannattaisi opetella lukemaan koko ketju. :oops:

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^Eihän sitä aina kerkeä :)

Aiheeseen liittyen tuli hieman yllätyksenä maahantuojan roolin poistuminen, vaikka autoon olisi kaikki huollot tehty valtuutetussa huollossa.
Eli käytetty on käytetty vaikka miten uusi tai hyvin hoidettu. Muutoin kuluttajasuoja on asiakkaalle liikkestä ostettaessa on melko hyvä.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Reilulta kuullostaa tuo 1/6 osuus korjauskustannuksista, olisin itse aika tyytyväistä poikaa vastaavassa tilanteessa. Mutta työn alle vasta kuun lopussa, aika pitkä aika?

Omaan G:hen tehtiin kylmästöintihuolto, kylmäaineita ulos 421g ja sisään 447g. Kolmessa vuodessa aika pieni hävikki.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Onko muilla samanlaista "ongelmaa" kun autolla lähtee liikkeelle, kuuluu sivuääni moottorista jonkinlainen pärinä.
Voisi jopa kuvailla dieselmäinen ääni. Merkkihuollossa kuunneltiin ja olivat sitä mieltä että ääni tulee suuttimista. Ei kuulemma mitään vakavaa ja ääni voi muuttua vieläkin kovemmaksi. Autolla ajettu nyt 22 tkm.

Outoa tässä on se että itsellä ollut jo tätä ennen kaksi MA moottorista Mitoa, niissä en havainnut mitään vastaavaa vaikka kilometrejä tuli yhteensä yli 150tkm.

Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 18:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tulokas »

Terve kaikille!

Minulla on auton vaihto edessä ja vastoin kaikkia ennakkosuunnitteluja, olen ihastunut Giuliettaan. Pari kertaa on 170 heppainen 1.4:nen bensakone käyty koeajamassa ja edelleen kutkuttaa. Vajaa kolme vuotta vanhasta ja n. 40.000 ajetusta yksilöstä kyse. Ennakkoluuloja on monia, ja niitä olen nyt tämän ja muiden foorumeiden ja kanavien kautta rikkonut. Auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä peliltä.

Huoltojen suhteen en ole tästäkään ketjusta löytänyt vielä tyhjentävää vastausta. Kaikkea en tosin ole ehtinyt lukemaankaan. Lähinnä minua kiinnosta minkä hintaisia on Giuliuettan vuosihuollot ja mikä on auton huoltoväli? Missä näitä kannattaa huollattaa? Onko tuossa joitain kalliimpia remontteja, joita tuon ikäiseen autoon on odotettavissa? Takuuta on syyskuulle asti, eli vaikka ostettaessa jotain yllätystä löytyisikin, saa ne vielä takuun piikkiin. Onko käytetyissä Giuliettoissa joitain sellaisia asioita, mitä erityisesti kannattaisi tarkistaa?

Eli olisin kiitolliinen kaikista huoltoa koskevista tiedoista sekä kaikista muistakin vinkeistä, mitä Alfa-neitsyen tulisi ottaa huomioon.

Kiitos jo etukäteen!

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Ipi76 kirjoitti:Onko muilla samanlaista "ongelmaa" kun autolla lähtee liikkeelle, kuuluu sivuääni moottorista jonkinlainen pärinä.
Voisi jopa kuvailla dieselmäinen ääni. Merkkihuollossa kuunneltiin ja olivat sitä mieltä että ääni tulee suuttimista. Ei kuulemma mitään vakavaa ja ääni voi muuttua vieläkin kovemmaksi. Autolla ajettu nyt 22 tkm.

Outoa tässä on se että itsellä ollut jo tätä ennen kaksi MA moottorista Mitoa, niissä en havainnut mitään vastaavaa vaikka kilometrejä tuli yhteensä yli 150tkm.
moottorin lämpösuoja / päällismuovi irti? kuuluuko vain kun kytkintä nostaa?

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^kyllä, ja kylmällä moottorilla vielä äännekkäämmin.

Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 18:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tulokas »

Terve kaikille!

Minulla on auton vaihto edessä ja vastoin kaikkia ennakkosuunnitteluja, olen ihastunut Giuliettaan. Pari kertaa on 170 heppainen 1.4:nen bensakone käyty koeajamassa ja edelleen kutkuttaa. Vajaa kolme vuotta vanhasta ja n. 40.000 ajetusta yksilöstä kyse. Ennakkoluuloja on monia, ja niitä olen nyt tämän ja muiden foorumeiden ja kanavien kautta rikkonut. Auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä peliltä.

Huoltojen suhteen en ole tästäkään ketjusta löytänyt vielä tyhjentävää vastausta. Kaikkea en tosin ole ehtinyt lukemaankaan. Lähinnä minua kiinnosta minkä hintaisia on Giuliuettan vuosihuollot ja mikä on auton huoltoväli? Missä näitä kannattaa huollattaa? Onko tuossa joitain kalliimpia remontteja, joita tuon ikäiseen autoon on odotettavissa? Takuuta on syyskuulle asti, eli vaikka ostettaessa jotain yllätystä löytyisikin, saa ne vielä takuun piikkiin. Onko käytetyissä Giuliettoissa joitain sellaisia asioita, mitä erityisesti kannattaisi tarkistaa?

Eli olisin kiitolliinen kaikista huoltoa koskevista tiedoista sekä kaikista muistakin vinkeistä, mitä Alfa-neitsyen tulisi ottaa huomioon.

Kiitos jo etukäteen!
Olisiko kellään haluja auttaa tai tsempata aloittelevaa alfistia. Kiinnostus olisi kova, uskallusta pitäis vielä kerätä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Olikos näitä "uusia" vielä jostakin halavalla saatavissa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tulokas kirjoitti:
Olisiko kellään haluja auttaa tai tsempata aloittelevaa alfistia. Kiinnostus olisi kova, uskallusta pitäis vielä kerätä.
Haluja auttaa kyllä on, mutta Giulietta ei ainakaan vielä kuulu esim. mulle tuttuun mallistoon. Kerro kuitenkin suurinpiirtein missäpäin vaikutat, niin mm. noita huoltopaikkavinkkejä on helpompi ihmisten antaa.

Tsemppauksesta: jännittäjät jännittää, me muut nautitaan kun voidaan. Eli ostohousut jalkaan ja mars kauppaan, kun kerran autosta tykkäät. Kaikki voi porsia joskus, joten minkään automerkin tai -mallin kanssa et täydelliseen varmuuteen vaan pääse, joten parempi nauttia kuin ressata. Sitäpaitti elämä on liian lyhyt tylsillä autoilla ajamiseen. Ja vaikka jollain ilveellä onnistuisit pettymään hankkimaasi autoyksilöön, niin tähän harrastajayhteisöön on pirun vaikeata pettyä. Ihan kokemuksesta puhuen, mulle on autolistaan osunut ns. maanantaikappaleeksi kutsuttava rahareikä (odottelee toista moottoriremonttia, vaikka on alle 200tkm ajettu), jonka hankkiminen ei kuitenkaan kaduta tippaakaan. Ajonautinto ja kokemus harrastajaporukasta, itse autosta ja tapahtumista kuittaa nuo laskut helposti.

Tai lyhyesti kuten Land Rover -harrastajat tapaavat sanoa: One life. Live it.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Suba »

Polfo kiteytti hyvin taudinkuvan joten jos ja kun auto miellyttää niin kaupoille vaan.
Ei ne perus vuosihuollot mitään mansikoita maksa toki riippuu missä ne teetättää.

Eli näin...
Kuva
One life, live it!

Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 18:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tulokas »

Kiitoksia vastauksista. Pääkaupunkiseudulla siis asustellaan.

Auto on n. 40k ajettu, eli uudehko. Kilsoja tulee kohtalaisen vähän, eli selkeästi alle 100k ajettuna tarkoitus myydä eteenpäin. Lähinnä olen siis kuullut, että hihnat täytyy joissain malleissa vaihtaa usein ja tämä on kallista. Mitenkä nuo Giulliettan huoltovälit ja -hinnat menevät?

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Bird »

Tulokas kirjoitti:Lähinnä olen siis kuullut, että hihnat täytyy joissain malleissa vaihtaa usein ja tämä on kallista. Mitenkä nuo Giulliettan huoltovälit ja -hinnat menevät?
170-heppaisella MultiAir-koneella varustetussa MiTo QV:ssa ainakin hihnan vaihtoväli on 120 000 kilometriä/4 vuotta. Pari vuotta sitten paikallisesta Alfa-huollosta saamani hinnaston mukaan hihnan vaihto maksaa 263 euroa eli ei siis mitenkään mahdottomia. En toki varmaksi tiedä, mutta voisin kuvitella, että aika lailla samaa luokkaa se kustannus on vastaavalla koneella varustetussa Giulietassa.

Noin muuten valmistajan ohjeistama huoltoväli on tällä koneella 30 tkm/2 vuotta tai sitten 1 vuosi, jos autolla ajetaan alle 10 tkm vuodessa. 60 tkm ja 120 tkm huollot ovat kustannukseltaan selvästi kalliimpia kuin huolto-ohjelman mukaan 30 tkm ja 90 tkm kohdalle osuvat. Nämä tiedot siis yhä MiTosta, joku Giuliettan omistaja voinee tarvittaessa vielä vahvistaa asiat.

Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 18:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tulokas »

Missä hintaluokassa nuo vuosihuollot pyörivät? Sekä nuo 60k ja 120k että halvemmat välihuollot?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Mulla oli 90k huolto viimeksi 408€. Huollon hintaa nostaa muutaman kympin se, että tulpat pitää vaihtaa aina 30k välein. Ja jos ajaa Selenialla, niin sehän sitten maksaa myös hieman lisää. 60k-huollossa on lisäksi jarrunesteen vaihto, apulaitehihnan ja jakohihnan valohoito, eli kai sekin huolto jää alle 600€.

Koeajossa kannattaa testata laatikko kunnolla. Sen laakerointi voi olla menossa rikki, mikä kuuluu semmoisena klonks-äänenä vaihdetta vaihdettaessa. Samoin hyvä testi on kytkeä Dynamic päälle ja ajaa tasaista vauhtia 2. vaihteella. Sitten moottorijarrutat vauhdin pois ja potkaiset kaasua. Mikäli kuuluu iso klonks, on laatikossa/perässä jo väljää. Laatikon vaihdosta (C635) en tosin muista olleen puhetta täällä foorumilla?

Ja siten vielä huoltotiedotteet, mistä osa ei koske Suomeen tuotuja malleja. Tuossa on ainakin TCT-laatikon joku tiiviste ongelma ja ilmastoinnin päivitys, mikä voisi koskea Suomi-autoja. Kaikkiaan noissa huoltotiedotteissa on kyse pienistä (halvoista) asioista.

http://forum.clubalfa.it/richiami-e-sol ... -news.html

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Häh, porsiiko nää 635-vaihteistotkin? Minä kun luulin, että laakeriviat ovat vain T-Jettin kylkeen pultatun M32:n ominaisuus.

Noo, huoltohintojen suhteen 30 tkm huollon kuitissa viime syksyltä seisoo 378,-. Mutta minulla tulee reilut 20 tkm/vuosi ja tästä harmillisen iso osa on ruuhkakonttausta -> enpä kehtaa ajaa kilometrejä täyteen, vaan periaatteena on, että samoilla öljyillä ajetaan korkeintaan vuosi. Joten huoltojen välillä on tullut kertaalleen käytyä juottamassa autolle Seleniaa ja se on sitten jokseenkin kallista hupia - jos en ihan väärin muista, niin 170 €/laaki tai tjsp (Autokeskuksen hinnoilla). No, viimeksi kyllä rankaisin viemällä ohessa kelpo listan takuun piikkiin meneviä pikkujuttuja (antennin jalka, sivuvilkku, vakaajan puslat...)

Check listan mukaan 90 tkm huollon pitäisi olla sama kuin 30 tkm, mutta 60 tkm huollossa on "ylimääräisenä" kohteena moottorin ilmansuodattimen ja jarrunesteen vaihto. 120 tkm kohdalla tulee näiden päälle vielä apulaite- ja jakopäänhihnojen vaihto. Tosin osaan em. töistä on myös aikaperustainen suositus/vaatimus (jakopäänhihna), minkä vuoksi nyt 40 tkm ajetulla = oletettavasti 2-3 vuoden ikäisellä autolla voi jo seuraavassa huollossa tulla "ylimääräisinä" töinä seuraavat
  • - jarrunesteen vaihto 2 vuoden välein
    - jäähdytysnesteen vaihto 4 vuoden välein
    - jakopäänhihnan vaihto 4 vuoden välein
Myös raitisilmasuodattimen suhteen näkyy suositus olevan vuoden välein.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Nää on vissiin huomattavasti parempia, mutta saattaa porsia samaan tyyliin. Mulla on semmonen mutu, että laatikon vaihto on edessä jossain 150tkm kohdalla. 6-vaihteella on havaittavissa jo pieni liike vaihdekepissä moottorijarrutuksen vaihtuessa kiihdytykseen. Ei vaan viiti korjauttaa, koska tuppaa olemaan tämän konsernin varaosat aina 2kk toimitusajalla.

Infoa laatikosta:
http://www.autolusso.co.uk/workshop/c635-gearbox.html

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Löytyykö apuja Blue & Me ongelmiin.
Ko järjestelmä putosi aina päältä ja rätisi uudesta alkaen ja koko boxi vaihdettiin takuuna uuteen jo kolmen kuukauden käytön jälkeen.
Toimi sen jälkeen muuten, mutta en saanut vaihdettua ratin näppylästä ääntä auton ja puhelimen välillä ja puhelut kuuluivat vain auton kaiuttimista.

Mutta nyt puheääni kuuluu vain puhelimesta (Samsung). Muuten toimii kaikki, eli hälyttää ja radio vaimenee. Ei auta vaikka kuinka painelee nappulaa, josta se pitäisi vaihtaa auton ja puhelimen välillä.
Aina näytössä on Phone activ ja ruksi päällä.
Puhelimesta en ainakaan löydä mitään valikkoa mikä tähän vaikuttaisi.
Minulla on myös Blue & Me Tom Tom, joka toimii normaalisti.
Onko vika käyttäjässä, puhelimessa vai jälleen tuossa B&Mboxissa?

Vastaa Viestiin