Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Kertokaapa sitten jos joku värikartta tunnistaa että Bianco Ghiaccio tai Giulietta yleensäkään on olemassa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kait joku automaalibutiikki hetkessä sekottaa kilikalin, kun kertoo koodiksi Alfa Romeo 296A. :roll:

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Onko kukaan asentanut Juliettaan tuollaista Eibach-Bilstein settiä? Tuntuisi että tuo 30mm ei vielä aiheuta harmaita hiuksia suomen alati huonopintaisemmiksi muuttuvilla teillä?

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6112.html

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JustXL kirjoitti:
No sain kuin sainkin AK:n hyllystä yhden Giulietan läpyskän eli peitelevyn. Kooltaan tämä muovinpala on ehkä n. 5x8 cm ja hintaa kohtuulliset 86€. On varmaan laadukasta muovia... Maalaus maksaisi AK:ssa enää 150€ lisää!
Asiallisia hintoja!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

winorloose kirjoitti:Onko kukaan asentanut Juliettaan tuollaista Eibach-Bilstein settiä? Tuntuisi että tuo 30mm ei vielä aiheuta harmaita hiuksia suomen alati huonopintaisemmiksi muuttuvilla teillä?
Jouset löytyy, iskarit vakiot. Lunten tultua keskipolanteet raapii pohjamuovia mutta nyt tiet on hoidettu kuntoon eikä polanteita pahemmin ole. Laitas koko setti tilaukseen niin pääsis kuulemaan kokemuksia koko paketin toimivuudesta. Jouset paransi ulkonäköä huikeasti, kyyti tukevoitui/koveni myös jonkin verran mutta siinäkin jäin mielestäni plussalle.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

eilen oli alfa 2 vuotta/30tkm huollossa.

Normi huollon lisäksi oli radion kuuluvuudesta valitus, sekä vasemmalta kaiutin"pätkii", ts. muutaman minuutin ääni kuului oikealta, ja sitten vasen kanava heräs.

No, antennin jalka vaihdettu, ja kuulemma tämän jälkeen ääni oli kuulunut vasemmaltakin. Joo, kuului, mutta oikea puoli oli nyt pimeenä :drinking: tarvii mennä uudestaan valittaa, ***tu miksei noita voi oikeesti kokeilla että hommat rokkaa :silly:


Muuten auto muuttui hiljaisemmaks(?), jonkun softauksen olivat koneeseen ajaneet samalla.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Työmatkalla auto sai sätkyn, varoitusvalot tauluun ja auto käy tosi vaikeasti. Oireet samat kuin viime talvena ja vielä sama paikka, revi siitä huumoria. Sain linkattua auton lähimarketin parkkiin ja sammutuksen sekä parin uusintastartin jälkeen jäi käymään normaalisti ja pääsin töihin. Nesteet ok, vikakoodi sama kuin viime vuonna eli P0101 ja silloin vaihettiin jotain anturia. Harmittaa taas jonkin verran kun vähän talvea näyttää niin auto säikkyy.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Jos ovi kaiutin on mykkä niin kannattaa käyttää oven liitintä irti ja varmistaa että se menee paikoilleen. Auttoi meillä.

Olikohan tuo p0101 se tavallinen pakkasen map errori. Sitä on juttua aiemmin säikeessä mutta ei taida olla varmaa ratkaisua muuta kuin että toipuu kunhan sulaa. Anturin vaihto on varmaan taas turhaa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

flapjack kirjoitti:Jos ovi kaiutin on mykkä niin kannattaa käyttää oven liitintä irti ja varmistaa että se menee paikoilleen. Auttoi meillä.

Olikohan tuo p0101 se tavallinen pakkasen map errori. Sitä on juttua aiemmin säikeessä mutta ei taida olla varmaa ratkaisua muuta kuin että toipuu kunhan sulaa. Anturin vaihto on varmaan taas turhaa.


kiitos vinkistä, tarvii kokeilla kun pääsee autoon käsiksi :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kiittäen katsastettu!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^se on sitten 2 vuoden päästä taas. :) Miltäs tuntu ensileimaus?
Ennenvanhaan auton vaihtoajan tiesi tuhkakupin täyttymisestä. Nykyjään ensileimauksesta. :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oli naisinssi, joten meni läpi punaisen värin ja nätin muotoilun vuoksi.

#vanharuoska
#pussihousumobilisti
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

flapjack: Tuntuis toimivan taas ihan hienosti, hyvä testata kun nyt on kunnon monsuunisateet ja viikonlopun jälkeen luvataan -15. Ja se anturin vaihto kuullostaa tosiaan suht turhalta, joku kestävä ratkaisu olis kiva.

Petteri
Viestit: 132
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Etupää vähän kolajaa näin talvikelillä. Kokeilin koiranluuta ja raidetankoa, mutta en ainakaan löytynyt mitään. Autossa ei ole vielä paljoa mittarissa vaikka on 2011 mallia. Onko kokemuksia mikä voisi antaa ääntä?
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1521
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Mulla oli 15k ajettuna apurunko löysällä. Aiheutti kolauksen kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. Kiristyksen jälkeen on pysyny kiinni.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Jonesi kirjoitti:
winorloose kirjoitti:Onko kukaan asentanut Juliettaan tuollaista Eibach-Bilstein settiä? Tuntuisi että tuo 30mm ei vielä aiheuta harmaita hiuksia suomen alati huonopintaisemmiksi muuttuvilla teillä?
Jouset löytyy, iskarit vakiot. Lunten tultua keskipolanteet raapii pohjamuovia mutta nyt tiet on hoidettu kuntoon eikä polanteita pahemmin ole. Laitas koko setti tilaukseen niin pääsis kuulemaan kokemuksia koko paketin toimivuudesta. Jouset paransi ulkonäköä huikeasti, kyyti tukevoitui/koveni myös jonkin verran mutta siinäkin jäin mielestäni plussalle.
Mieli tekis vaihtaa, mutta vähän hirvittää noi, nykyään paikoitellen lähes kynnöspeltoa muistuttavat tiet. Tuleekohan tuollaisesta vaihdosta muuten ongelmia takuun kanssa?

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

winorloose: Nii tuosta takuusta en tiedä, en usko että vaikuttaa mut jos kysyisit autokeskukselta tuota? Jos vielä asennuttais alustan heillä niin tuskin pitäis päästä naputtamaan asiasta? Omasta loppui just takuut tuossa keväällä ennen jousten vaihtoa. Hyvin tuon mataluuden kanssa tuntuis pärjäävän ja tuolla ulkonäöllä auton olisi pitänyt tulla jo tehtaalta ero on niin suuri vakioon.

Kysyin viideltä lähihuollolta ja Kouvolan Autosalpalta laajan vuosihuollon hintoja hihnojen, vesipumpun ja tulppien osalta, kolme huolloista tarjosi huoltoa 760-780e hintaan, Autosalpa 850e ja Delta 950e. Deltan tarjouksessa myös jäähdytinnesteen vaihto. Noista ainoana Autosalpalla on laajempaa kokemusta Giuliettasta.

Alfaownersilla mainitaan että virallisella huollolla on mahdollisuus tarkistaa mm. Multiairin toiminta, viime viikkoinen tilttaus vaan mietityttää. Työpaikan naapurihuolto luki vikakoodit ja löysi P0101 koodin lisäksi koodit P0300 ja P0304 jotka ovat sytytykseen liittyviä koodeja mutta muuten sieltä ei apua herunut "korjataan kun hajoaa". Onko kenelläkään parempaa tietoa tästä?

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Onko mitään vinkkiä antaa, mistä lähteä etsimään vikaa kun radio on alkanut kuulua tosi huonosti :(

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Antennin jalka.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^passivointi? :mrgreen: :drinking:

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pele kirjoitti:Onko mitään vinkkiä antaa, mistä lähteä etsimään vikaa kun radio on alkanut kuulua tosi huonosti :(
Asemansäätönupista pyörittää kanavan kohdalleen, tai vaihtaa kanavaa :-D

Jos kyseessä on ulkoisella piiskalla oleva laite?, niin voipi olla piiska poikki.
Itse käytin 2.5 neliöistä tallista löytynyttä jäykkää sahköjohtoa korjaukseen.
Kiersin sen vanhan piiskan ympärille "kierteeksi" ja radio toimii hienosti.
Oikea mittahan tuon piiskan pituudeksi taitaa olla n 75 cm.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Jarsan kirjoitti:^Antennin jalka.
stoichiometric kirjoitti:^passivointi? :mrgreen: :drinking:
Antennin jalassa jokin huonosti passivoitu liitinkö ei yhdistä? :roll:
A Bart kirjoitti:
Pele kirjoitti:Onko mitään vinkkiä antaa, mistä lähteä etsimään vikaa kun radio on alkanut kuulua tosi huonosti :(
Asemansäätönupista pyörittää kanavan kohdalleen, tai vaihtaa kanavaa :-D

Jos kyseessä on ulkoisella piiskalla oleva laite?, niin voipi olla piiska poikki.
Itse käytin 2.5 neliöistä tallista löytynyttä jäykkää sahköjohtoa korjaukseen.
Kiersin sen vanhan piiskan ympärille "kierteeksi" ja radio toimii hienosti.
Oikea mittahan tuon piiskan pituudeksi taitaa olla n 75 cm.
Tuos ei valitettavasti se asemansäätönuppi ei pyöri, vaan haku käynnistettävä painamalla...Ja senkään jälkeen ei löydä oikein mitään..paitsi ehkä jotain hurreille ja rantaruotsalaisille tarkoitettuja asemia..Pikavalintoihin aiemmin talleenetuista asemista ei kuulu kuin pari.

Mistään varsinaisesta piiskastakaan ei voida puhua. Alkuperäisantennilla mittaa on arviolta n. 20cm. No pitää koittaa kierrellä kokeeksi joku muu antenni tuohon jalkaan kun näytti olevan ihan perus 6mm kierteellä.
Liitteet
Kuva0515.jpg
Kuva0515.jpg (85.84 KiB) Katsottu 10747 kertaa

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Antennin jalan vaihto korjasi allekirjoittaneella vastaavat kuuluvuusongelmat.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Maanantaina pakkasta Espoossa n. 15 ja sama käynnistysongelma ilmeni kuin 24.1 2014 :evil: . Eli kone ei tahdo startilla pyöriä ensin lainkaan ja sitten pyörii kuin ilman vastusta. Erona tällä kertaa se, että kaksi kertaa starttausyritys pysähtyi kuin seinään ja kolmannella kone pyöri "vapaasti" eikä mitään lupaustakaan käyntiinlähdöstä.
Lievää kiroilua kabiinissa ja 10 sekunnin odotus ja lähti kuin palmun alta ilman mitään sivuääniäkään... :shock: .

Helmikuussa siihen vaihdettiin takuuna koko MultiAir-yksikkö (kuulemma), tosin huoltotiedoissa lukee että vaihdettu "actuator", mikä ajoitin tuo sitten onkaan?

Eli eikö tämä kapine kestä juuri minkäänlaista pakkasta? Ihan kuin venttiilit ei ensin olisi avautunut ja sitten ne taas jäivät kokonaan auki = ei puristuksia?? Sähköinen- ja öljynpainetoiminta samassa paketissa venttiilien ohjauksessa ei ehkä olekaan maailman paras idea; ainakaan pakkaskeliin... Vai pitääkö tässä alkaa käyttää jotakin 0W-60 öljyjä?

Pisteenä ii:n päälle tänään kun laitoin laukkuja tavaratilaan, niin luukun sisälle oli mennyt epämääräinen määrä vettä, joka hölskyy siellä ja tietysti vielä "oksensi" osan hattuhyllylle. Ilmeisesti vedenpoistoreikä tukossa, mutta mihin sen veden sitten kuuluisi mennä? Ilmeisesti se keskimmäinen muovitulppa pitäisi olla ontto, mutta siitähän vesi valuu taas lukon vastakappaleen koloon ja jää siihen??

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja A Bart »

insinörtti kirjoitti:Antennin jalan vaihto korjasi allekirjoittaneella vastaavat kuuluvuusongelmat.
Vaihtuiko piiska samalla? :roll:

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Nuo radion kuuluvuusongelmat eivät taida olla kovin harvinaisia näissä, koska itsellänikin on sama ongelma. Pitäisi viedä kärry takuukorjaukseen kun vaan kerkeäisi.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

A Bart kirjoitti:Vaihtuiko piiska samalla? :roll:
Ei haisuakaan asiasta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

peksu kirjoitti:Helmikuussa siihen vaihdettiin takuuna koko MultiAir-yksikkö (kuulemma), tosin huoltotiedoissa lukee että vaihdettu "actuator", mikä ajoitin tuo sitten onkaan?
MultiAirissa ei ole ajoituksenmuutimia, joten tuo tarkoittanee juuri MultiAir -yksikköä (tai ainakin yhden pytyn venttiileitä liikuttavaa osaa).
peksu kirjoitti:Eli eikö tämä kapine kestä juuri minkäänlaista pakkasta? Ihan kuin venttiilit ei ensin olisi avautunut ja sitten ne taas jäivät kokonaan auki = ei puristuksia?? Sähköinen- ja öljynpainetoiminta samassa paketissa venttiilien ohjauksessa ei ehkä olekaan maailman paras idea
Onhan tässä tietynlainen valuvika. Minäkin kuvittelin taannoin, että MultiAirin vikaantuessa auto toimii edelleen "normaalisti" / perinteisellä tyylillä eli sähköiset solenoidiventtiilit pysyvät kiinni, jolloin nokan profiili määrää imuventtiilien avautumisen ja hapen saantia säännöstellään kaasuläpällä. Muistaakseni näissä kuitenkin kaasuläppäkin on...

Mutta solenoidiventtiilit ovatkin ihan suoraan ABS-jarruista lainattua tekniikkaa, minkä vuoksi ne toimivat käänteisellä logiikalla - venttiili on normaalisti auki, mikä takaa, että jarrupaine pääsee jarruille ... myös ja etenkin ABS-järjestelmän rikkoontuessa.

MultiAirissa systeemi toimii toisin. Solenoidiventtiilin ollessa kiinni imuventtiilit avautuvat nokan ohjaamina ja avoin solenoidi päästää paineet karkuun -> imuventtiilit sulkeutuvat. Solenoidin pitäisi olla normaalisti kiinni ja se pitäisi ohjata auki vain tarvittaessa. Nyt homma toimii nurinkurisesti eli solenoidi ohjataan ensi kiinni ja sitten sitä auotaan tarpeen mukaan. Vikatilanteessa solenoidi pysyy auki ja se on sitten siinä, imuventtiilit on ja pysyy kiinni.
peksu kirjoitti:Pisteenä ii:n päälle tänään kun laitoin laukkuja tavaratilaan, niin luukun sisälle oli mennyt epämääräinen määrä vettä, joka hölskyy siellä ja tietysti vielä "oksensi" osan hattuhyllylle.
Sama kuvio kuin minulla kesällä. Vesi menee kait pyyhkijän läpiviennistä sisään eikä osaa ulos, jos auto on sopivasti kallellaan. Irroitin pienet kumitulpat luukun alanurkista ja taisin jo hukatakin ne, joten ongelma on korjattu pysyvästi :wink:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

60 tkm huoltoa pitäisi varata.

Aiemmin olin ajatellut, ettei TCT:lle kannata harkita mitään toimenpiteitä ennen kuin on liki 100 tkm taulussa, mutta nyt on niin monesta paikasta tullut lueskeltua siitä, miten tärkeää on vaihdella automaatin öljyt 60 tkm välein, sanoin ohjekirja mitä hyvänsä, että on alkanut vähän jänskättään. Toki nuo suositukset enempi perinteisille mehumajoille...

Mitäpä studioraati tykkää asiasta? TCT:ssä on (muistaakseni) vielä "hydrauliikka" ja varsinainen vaihteisto erikseen, joten molempien / jomman kumman öljyt vaihtoon nyt tai myöhemmin?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1521
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
Manuaalin tuntuma parani 90k kohdalla öljyt vaihtamalla, joten kai se auttaa myös robottia?

Turbolta paisuntasäiliölle menevä nesteputki tihkuu kylmänä nestettä. Tosin vuoto on pari tippaa päivässä, mutta pitänee vaihtaa putki uuteen. uudemmissa malleissa tuo putken kiinnitys näyttää jotenkin erilaiselta?

http://darsltd.com/wp-content/uploads/2 ... Engine.jpg
Liitteet
Putki.JPG
Putki.JPG (57.88 KiB) Katsottu 10462 kertaa

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

winorloose kirjoitti:Nuo radion kuuluvuusongelmat eivät taida olla kovin harvinaisia näissä, koska itsellänikin on sama ongelma. Pitäisi viedä kärry takuukorjaukseen kun vaan kerkeäisi.

suosittelen, itelläni vaihdettiin jalka ja kuuluvuus parani potenssiin X. Lisäksi kävivät etukaiuttimien kaapeloinnit läpi, taisi sieltäkin joku diskantti herätä henkiin :drinking:

Ilario
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
Car(s): Giulietta MultiAir -13
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ilario »

Sitä viime lauantaina syttyi valot ajaessa ruutuun että VDC, Hild holder, Start&stop ja jotain muuta ei käytössä ja käynti muuttui epätasaiseksi.
Parin käynnistyksen jälkeen edelleen sama ilmoitus ja tyhjäkäynti pumppasi voimakkaasti.
Parin minuutin odottelun jälkeen uusi käynnistys ja ei enää ilmoitusta ja sen jälkeen ajanut toista sataa kilsaa ja ei mitään ilmoitusta.
Olihan sitä silloin jopa -5 astetta pakkasta mutta toivotaan että oli vaan talven pikku nikottelua.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ yksi valoshow talvessa kuuluu asiaan :wink:

Omalle kohdalle osunutta: sisäänajohuolto (60 tkm) suoritettu. Nurisin nimismiehenkiharoissa takajousituksesta kuuluvasta vaimeasta kolinasta, joka on vaivannut jo 45-50 tkm lukemista lähtien, ja diagnoosiksi löytyi iskarien yläpään väljyys. Mutta ensikuulemalta tämän fiksaaminen haiskahti hankalalta - osien saatavuudesta ei tietoakaan eikä puheeksi tullut myöskään kustannusten jako. Myöskään takaluukun tiivisteestä eivät löytäneet vuotoa. No, eihän siellä pitänytkään tiivisteen vuotaa, vaan pyyhkijän akselin....

Tänään AK:n pisteet kyllä nousi kun soittelivat perään ja sovittiin uusi huoltoaika kustannusarviolla 0 €.

PS. Vuorion esimerkin johdattamana takaisin lähtöruutuun TCT:n öljynvaihdon kanssa eli katsotaan sitä vuoden päästä, kun on taulussa n. 90 tkm.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Ilario: Jep nuohan ne vakio-oireet on, aina yhtä viihdyttävät.

Giuliin tehtiin iso huolto kaksi viikkoa sitten, hihnat, vesipumppu, tulpat jne. Öljyt vaihtui ja Castrolin Magnatechin tilalle tuli Edgeä. Hihnasarja kiristimen kanssa SKF, vesipumppu Airtex ja tulpat NGK. Näillä siis kevääseen päin.

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

G. kävi viime viikolla isossa huollossa AutoFilarossa ja voin kyllä suositella paikkaa. Mukavia herroja ja ajelevat oikeanlaisilla autoilla itsekin :wink: .
Jakopäähuoltokin piti tehdä, kun tuli vuodet täyteen vaikka kilometrit reilusti alle 50tkm. Tulppien vaihdossa löytyi vähän öljyä 4. pytyn tulpankolosta ja arviona, että MA-yksiköstä tullut. Tuo osahan vaihdettiin tasan vuosi sitten tähän autoon ja sen jälkeen mittariin on tullut vain 8tkm lisää, joten alkoi vähän ihmetyttää.

Pari vikakoodiakin oli tullut ja niiden poisto lisäsi kummasti auton menohaluja :shock: .

Maanantaina poikkesin AK:ssa kyselemässä, että mitäs tehdään. AlfaOwnerissahan on juttua noista MA-ongelmista ja yleinen oire juuri tuo öljyn ilmestyminen tulpankoloon.
Erittäin hyvässä hengessä keskusteltiin asiasta ja tänään aamulla sitten vein G:n tutkittavaksi. Kolmisen tuntia auto oli pajalla tutkittavana; ei ollut ilmestynyt öljyä tulpankoloihin eikä vikakoodejakaan ollut. Koeajolla kaikki toimi, niin mitäs siinä kuin kovaa ajoa vain.

MA-kurssit käynyt erikoisasentaja tiesi kertoa, että tuo systeemi on tarkka öljystä ja sen määrästä. Muutamaan yksilöön kuulemma tuo MA-unit on heilläkin vaihdettu, mutta yhteenkään ei ole vaihdettu toista kertaa (ainakaan vielä..). Pitkä seisominen ja kunnon pakkaskeli yhdessä saattaa aiheuttaa käynnistymättömyysongelmaa (niin kuin minulle kävi viime vuonna). Paineet karkaa systeemistä, venttiilit ei aukea tai sulkeudu oikealla tavalla, silloin voi jopa tulpat kastua ja joutuu vaihtamaan nekin.

No, täytyy vain alkaa ajelemaan enemmän, jos se kerran on hyvä ennaltaehkäisykeino. Tuohon pikku-Alfaamme onkin tullut enemmän kilometrejä heinäkuun puolen välin jälkeen kuin G:hen vuodessa.. :roll: . Tytöt tykkää ajella tuolla 147:lla, kun se on kaupunkipyörityksessä kätevämpi ja ei ole niin tarkka vaihteesta liikkeellelähdöissä. Maantielle sentään valikoituu turbokoneinen alle...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Moottorintarkastusvalo syttyi, kun ajoin Geen pesulan ovista pihalle. Tykkäsi vissiin olla likainen. Veto tallella, joten kaipa se siitä kohta sammuu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kävin katoksessa käynnistelemässä ja valo syttyi vieläkin.

Sammutin ja käynnistin - ei valoa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Juliettan radio sai sitten ilmeisesti jonkun kohtauksen, koska kuuluvuus parani ilman että ehdin mitään edes tehdä. Nyt se soi taas niinkuin ennenkin. Seurataan tilannetta...

Kojelaudan kuskin puoleisesta päästä, jostain sieltä ilmasuulakkeen tienoilta, on alkanut kuulua ajoittain ärsyttävää resonanassia. Onko kenelläkään mulla esiintynyt vastaavia "räminöitä" ja oletteko onnistuneet paikallistamaan alkulähteen?

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Mulla rämis sulakerasian kansi. Laittaa jotain lakunauhaa tai vastaavaa vähän väliin niin hiljeni.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^
^^Sama vika rahikaisella. Vaahtomuovinauhalla korjasin.
Kokeile painaa kantta, kun rämisee, niin tiedät onko vika siinä. Aluksi kanssa epäilin ilmasuulaketta.

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Itselläni ei ole vieläkään mitään ihmeempiä ongelmia auton kanssa ilmennyt, vaan tyytyväisenä on saanut huristella...

Mutta radio ei kuulu täälläkään. Ostettaessa kuului, mutta huonontunut koko ajan ja nykyään ei kuulu lähes mitään. Ostin auton Veholta käytettynä, joten tuo menisi heidän takuunsa piikkiin, kysyinkin jo. Mutta nyt tuo sitten pitäisi viedä ensin analysoitavaksi Autokeskukseen, josta sitten ottavat yhteyttä Veholle, jonka jälkeen päästään tilailemaan osaa ja taas seisotetaan autoa huollossa... Vähän hankalaa, kun tuolla autolla pitäisi töihinkin kulkea, joten olen kahden vaiheilla tilaanko tuon 52€ antennijalan ihan omaan piikkiin Autokeskukselta ja vaihdan itse, luultavasti pääsisin vähemmällä vaivalla.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei nyt Giulietasta kyse, mutta radiosta ja Fiat-konsernista laajemmin. Mikä ihme siinä on, että näissä on tuhottoman huono kuuluvuus? Ainoa Fiat jossa tämä on edes jollain tapaa kunnossa on tuo Freemont ja sehän ei oikeastaan ole Fiatia nähnytkään. Oma 159:n radio on ihan onneton, Puntoissa (vm-00, vm-01, vm-06) ja Grandessa sama juttu, koeajetuissa Giulietoissa aina sama ongelma kanssa. En missään muussa merkissä ole tavannut näin paljon radiovammaisuutta kuin näissä.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Giulietta jtdm vikakoodit B1039, P0490, P0487, B1932, UU0019, B1919. Avaisitteko ???
Egr vaihdettu ja samalla vuotava laipan tiiviste. Todettu jäähdytysnesteen rikkoneen venttiilin.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

P-koodit viittaisi vahvasti vialliseen EGR:ään tai sen sähköihin. Mitä oireita autossa on?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1521
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuossa on niin monesta paikkaa vikaa, että varmaan kaikki johtuu yhdestä ja samasta ongelmasta. Koodit tuli sen EGR-venttiin asennuksen jälkeen? Ota se EGR:n töpseli irti ja katso lähteekö nuo muut koodit pois?

Tuossa on äkkiä googletettuna koodeja näistä: DNA-kytkin, Kaasuläppä/(tai)EGR, Airbag, B-CAN -välyä.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Komppaan.

Tuo DNA-kytkimen koodi (B1039) esiintyy toisinaan testerin aiheuttamanakin, joten jos DNA-kytkin toimii normaalisti, niin tuon koodin voi ihan huoletta skipata.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Koodit tuli kun auto viety dna-herjojen takia takuuhuoltoon. Siellä vaihdettu uusi EGR ja laipan tiiviste.
Kohta tuon jälkeen kone kävi hyvin hakkaavasti ja hieman väristenkin kun seurattiin käyntiä ilman päällä olevaa muovisuojaa. Auto viety Autokeskukseen jossa todettu kaikkien suutinten vaurioituneen ja ohivuotavan kovasti. Suuttimet uusittu mutta alaosasta kuulunut vielä outo sivuääni joten avattu ölypohja ja todettu sitä kautta katsomalla kampiakselin vääntyneen. Takuu juuri umpeutunut joten nyt keskustellaan kuka maksaa uuden moottorin... :(

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Okei. :( DNA-kytkin on aika pieni murhe sitten tuossa kohtaa...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15036
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pomigliano kirjoitti:Koodit tuli kun auto viety dna-herjojen takia takuuhuoltoon. Siellä vaihdettu uusi EGR ja laipan tiiviste.
Kohta tuon jälkeen kone kävi hyvin hakkaavasti ja hieman väristenkin kun seurattiin käyntiä ilman päällä olevaa muovisuojaa. Auto viety Autokeskukseen jossa todettu kaikkien suutinten vaurioituneen ja ohivuotavan kovasti. Suuttimet uusittu mutta alaosasta kuulunut vielä outo sivuääni joten avattu ölypohja ja todettu sitä kautta katsomalla kampiakselin vääntyneen. Takuu juuri umpeutunut joten nyt keskustellaan kuka maksaa uuden moottorin... :(
Jos jäätte erimielisyyteen ja takuuaika on oikeasti "juuri umpeutunut", se yleensä katsotaan vielä voimassaolevaksi jopa automaailmassa (15000km+ / 7kk yli tehtaan takuun ajettuunkin saatu tehtaan piikkiin uusi laatikko ja jotain pientä - toki tämä riippuu varmasti tehtaan halusta tulla vastaan).

Jos takuuraja olisi 120tkm ja autolla ajettu 121tkm, niin se tonni ei ole paljoa ja periaatteessa sen ei sitä tarvitsisi kestääkään, toisaalta taas kuluttajaneuvojan ja kuluttajariitalautakunnan mielestä '06 mallinen 159 JTDm on sellainen, että sen pitäisi kestää yli 230tkm :-P

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pomigliano kirjoitti:Giulietta jtdm vikakoodit B1039, P0490, P0487, B1932, UU0019, B1919. Avaisitteko ???
Egr vaihdettu ja samalla vuotava laipan tiiviste. Todettu jäähdytysnesteen rikkoneen venttiilin.

Onko tässä siis päässyt jäähdytysneste EGR:n kautta moottoriin?

Vastaa Viestiin