Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Eikös tuo Novitec ole ihan plug'n'play tyyppinen boksi. Kannattaako sitä asennuttaa missään ja maksaa 120€ siitä, vaan laittaa itse paikoilleen?
Novitecin sivuilla sanotaan että menee 10-30 minuuttia asennukseen.
Kymmenen minuutin työstä 120€, ei paha...


Sent from my iPhone using Tapatalk

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

aaiitee kirjoitti:
Gusse kirjoitti:Itseä on kiinnostanut tuo AutoMilanon paketti jo jonkun aikaa ja odottelut, että joku sen täällä olisi asennutttanut ja kertoilisi kokemuksiaan. Tosin sieltä kun kyselin, niin kertoilivat että pitäisi toimia oikein hyvin ja ymmärtääkseni heillä on ollut tuo Novitec myös kiinni omassa autossa.
Juu, mutta...
Onko AM:lla tai Novitecilla kirjalliset takuuehdot, sillä viime kädessä vaaditaan mustaa valkoisella, jos tulee kiistatapaus?
Toivottavasti ei tule, mutta voi tulla! Tuo ilmoitus omasta autostakin perustuu suulliseen ilmoitukseen.
AM vaikuttaa luotettavalta, ei siinä mitään, mutta kirjallisesti ilmoitetut takuuehdot ovat ehdottomasti parempia.
AM:sta minäkin pyytäisin takuuehdot kirjallisena, voisi verrata muihin toimijoihin.
Omat kokemukset hämäräyrittäjistä eivät ole niin kovin ihania.
Eh??? Kyllä nämä jutut ihan artistin omalla vastuulla/kustannuksilla menee. Riskiä voi pienentää valitsemalla hyvämaineisen pajan, mutta sekään ei riskiä kokonaan poista. Ihmisten tarttee ymmärtää tämä, ihan omalla riskillä tässä pelataan.

Tuo korealainen merkkihän olisi hyvinkin voinut peruuttaa koko takuun jos he olisivat fläshäyksen huomanneet... Jotkut merkit on sallivampia kuin toiset autojen muokkaamiseen, esmes vaggineiden kanssa en lähtis kokeilemaan...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

AVe kirjoitti:Eikös tuo Novitec ole ihan plug'n'play tyyppinen boksi. Kannattaako sitä asennuttaa missään ja maksaa 120€ siitä, vaan laittaa itse paikoilleen?
Novitecin sivuilla sanotaan että menee 10-30 minuuttia asennukseen.
Kymmenen minuutin työstä 120€, ei paha...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rupeee aina vituttaa ku joku vinkuu tai vähättelee toisen duunia ja hintaa. Voihan sitä itse asennella ja säästää, myöhemmin itkeä ongelmia. Mun mielestä 120 on pieni hinta siitä että saat auton ajoon hyvin toimien. Eri asia jos omatoimiset säätämiset ja esim can bus hommat taipuu.

Muuten, you want it, you pay it.

Avatar
Polforea
Viestit: 11215
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Softalla ja erillispurkilla on iso ero siinä, että softan kanssa auto edelleen tietää missä mennään. Aika monet (ellei kaikki) erillispurkit tuppaavat lähinnä muokkaamaan anturidataa ja hämäämään moottorinohjausta. Normaalitilanteessa saattaa toimia hyvinkin, mutta jos tulee vikatilanne jossa ko. anturin informaatio olisi tärkeätä, voi tulla jännittäviä efektejä. Softan kanssa muutetaan auton omia tavotteita ja rajoja, mutta edelleen auto tietää tilanteen oikein.
LVA kirjoitti:Tuo korealainen merkkihän olisi hyvinkin voinut peruuttaa koko takuun jos he olisivat fläshäyksen huomanneet... Jotkut merkit on sallivampia kuin toiset autojen muokkaamiseen, esmes vaggineiden kanssa en lähtis kokeilemaan...
Audin merkkihuollossa aikoinaan kysyivät, että saako auton päivittää ja korostivat, että jos se on softattu niin virisofta on tuossa yhteydessä mennyttä. Huollon töiden vastaanottaja vaikutti jossain määrin hämmentyneeltä, kun puolivuotias auto oli täysin vakio :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

jkk kirjoitti:
AVe kirjoitti:Eikös tuo Novitec ole ihan plug'n'play tyyppinen boksi. Kannattaako sitä asennuttaa missään ja maksaa 120€ siitä, vaan laittaa itse paikoilleen?
Novitecin sivuilla sanotaan että menee 10-30 minuuttia asennukseen.
Kymmenen minuutin työstä 120€, ei paha...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rupeee aina vituttaa ku joku vinkuu tai vähättelee toisen duunia ja hintaa. Voihan sitä itse asennella ja säästää, myöhemmin itkeä ongelmia. Mun mielestä 120 on pieni hinta siitä että saat auton ajoon hyvin toimien. Eri asia jos omatoimiset säätämiset ja esim can bus hommat taipuu.

Muuten, you want it, you pay it.
No eipä tuossa ole toisen työn vähättelemistä jos kytketään 2-3 johtoa auton oman johtosarjan väliin. Tätä voisi verrata esim. jatkojohdon asennukseen telkkarin ja seinän välille...
Tuo purkki ei vaadi mitään säätöjä tai kalibrointejakaan joten ei tarvitse can busseista mitään ymmärtää.




Sent from my iPhone using Tapatalk

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

AVe kirjoitti:
jkk kirjoitti:
AVe kirjoitti:Eikös tuo Novitec ole ihan plug'n'play tyyppinen boksi. Kannattaako sitä asennuttaa missään ja maksaa 120€ siitä, vaan laittaa itse paikoilleen?
Novitecin sivuilla sanotaan että menee 10-30 minuuttia asennukseen.
Kymmenen minuutin työstä 120€, ei paha...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rupeee aina vituttaa ku joku vinkuu tai vähättelee toisen duunia ja hintaa. Voihan sitä itse asennella ja säästää, myöhemmin itkeä ongelmia. Mun mielestä 120 on pieni hinta siitä että saat auton ajoon hyvin toimien. Eri asia jos omatoimiset säätämiset ja esim can bus hommat taipuu.

Muuten, you want it, you pay it.
No eipä tuossa ole toisen työn vähättelemistä jos kytketään 2-3 johtoa auton oman johtosarjan väliin. Tätä voisi verrata esim. jatkojohdon asennukseen telkkarin ja seinän välille...
Tuo purkki ei vaadi mitään säätöjä tai kalibrointejakaan joten ei tarvitse can busseista mitään ymmärtää.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Niin, olet varmaan ottanut huomioon postikulut ja suomen huomattavan ärhäkän verotuksen huomioon tossa hinnassa?

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Jos nyt aletaan vääntämään, niin 459,49€ kotiin kannettuna veroineen alfistilta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8682
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

aaiitee kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Mitäs sitten, jos käy kuten kaverille korealaisvalmisteisen auton kanssa, että merkkihuollossa oli työnnetty uusi softa kysymättä ja pyytämättä ihan vaan, koska sellainen on tehtaalta toimitettu. Sinne meni se optimointi ja ~20 heppaa.
Vastuullinen optimoinnin suorittaja suosittelee, että optimointia ei suoriteta takuun alaiseen autoon.
Aika touhua tuo merkkihuollonkin touhu, kun ohjelmoivat asiakkaalta lupaa kysymättä. Asiakas on tietysti vaikeassa asemassa tuossa tilanteessa. Valita siinä sitten!...
Sikäli kun minulle kerrotusta ymmärsin, niin takuu oli jo käsitelty, mutta jokin jälkikampanja kaikkiin autoihin tms. tuli kutsuna postissa ja samalla käynnillä laittoivat "hyvää hyvyyttään" ilmaiseksi päivitetyt ohjelmat, kun sellaiset tyrkyllä. Maahantuojan puolesta kaikki siis meni tavallaan juuri niinkuin olettaisi asioiden menevän, eikä siitä kaverilla ollut mitään kiukun aihetta. Eipä vaan kaverilla käynyt mielessäkään, että jotain tuollaista voisi käydä kun maahantuojan kutsua noudatti. Jälkeenpäin ajatellen juuri jotain tuollaista olisi voinut odottaa tapahtuvan, mutta jälkiviisaus on liian helppoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

AVe kirjoitti:Jos nyt aletaan vääntämään, niin 459,49€ kotiin kannettuna veroineen alfistilta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Facepalm. Se siis maksaa sulle tuon verran yksityishenkilönä. Auto milano joutuu kuolettamaan kaikki kulut mitä firman pyörittämisessä on (ja niitähän suomessa riittää, kiitos ankaran verotuksen) ja tekemään sen verran voittoa että firma pysyy pystyssä tulevaisuudessakin. Ei tuossa ihmeempiä katteita ole, käytännössä työaikaakin tuohon menee kaikenkaikkiaan 30-60 min (tilaaminen, asentaminen, laskutus yms).

Suoraan netistä tilaaminen on tietysti halvinta, mutta on siinäkin huonot puolensa. Jos novitekki menee särki niin itse joutuu puljaamaan takuuasiat ja maksamaan postikulut. Kivijalkakaupan kautta takuuasiat hoituu yleensä aina jouhevammin....

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Itse voisin kuvitella, että hyvin tehty ECU-ohjelma olisi parempi kuin anturiarvoja muokkaava boxi. Toisaalta, kuka sen sitten sanoo mikä ohjelma on hyvä ja mikä huono? Boxin etuja on ainakin auton helppo palautus alkuperäiseksi jos tarve vaatii.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

winorloose kirjoitti:Itse voisin kuvitella, että hyvin tehty ECU-ohjelma olisi parempi kuin anturiarvoja muokkaava boxi. Toisaalta, kuka sen sitten sanoo mikä ohjelma on hyvä ja mikä huono? Boxin etuja on ainakin auton helppo palautus alkuperäiseksi jos tarve vaatii.
Juuh kyllä, mutta hyvin tehty kartta vaatii ammattitaitoa. Jos naputtaa vaan arvoja sinnepäin eikä kokonaisuus ole oikeasti hallussa, niin ei siitä ohjelmoinnista välttämättä hyvä tule. Nähty harrastajapuolella aika monesti tämä juttu, turbo autoissa voi olla aika fataaliakin virheitä :mrgreen: Eli kyllä sen huonon ohjelman jossain vaiheessa tietää.. Tuollainen ammattilaisen etukäteen ohjelmoima purkki voi olla ihan hyvä ja turvallinen vaihtoehto. Paino sanalla voi olla.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Näin varmaan on. En tiedä millaiset resurssit jollain Suomalaisella pajalla on hieroa jotain Giuliettan ohjelmistoa? Voisi kuvitella että hyvin huonot? Vai edustavatko käytännössä jonkun ulkolaisen päämiehen softia?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tässä on tullut esille tuo purkin huono puoli. Minä ainakin teetän optimoinnin ohjelmoinnin kautta. Lisäksi on kunnon takuu 5 vuoden ajan! Jos ohjelmointi ei heti olekaan OK, niin voi ottaa yhteyttä s-postin avulla ja korjausohjelmointi suoritetaan ja asia on OK.
Jos on purkki, niin mites silloin? Väännön lisääntyminen on marginaalista (30Nm), eipä kuulosta kovin optimaaliselta!!
Hepat ovat kyllä kuosissa(+25-26Hp), mutta vääntö...
Kannattaa edelleen miettiä missä optimoinnin teettää.
e: kannattaa vaatia käppyrät tehosta ja väännösta ennen/jälkeen optimoinnin. Kaikista paikoista ei saa käppyröitä ja optimoija voi väittää mitä tahansa. Ja väittääkin. Paperihepat ja väännöt ovat halpoja. Dynamometri ei valehtele.
Viimeksi muokannut aaiitee, 25 Heinä 2016, 15:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

winorloose kirjoitti:Näin varmaan on. En tiedä millaiset resurssit jollain Suomalaisella pajalla on hieroa jotain Giuliettan ohjelmistoa? Voisi kuvitella että hyvin huonot? Vai edustavatko käytännössä jonkun ulkolaisen päämiehen softia?
Käytännössä edustavat ulkolaisen päämiehen softia.

Gusse
Viestit: 903
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

aaiitee kirjoitti:Tässä on tullut esille tuo purkin huono puoli. Minä ainakin teetän optimoinnin ohjelmoinnin kautta. Lisäksi on kunnon takuu 5 vuoden ajan! Jos ohjelmointi ei heti olekaan OK, niin voi ottaa yhteyttä s-postin avulla ja korjausohjelmointi suoritetaan ja asia on OK.
Jos on purkki, niin mites silloin? Väännön lisääntyminen on marginaalista (30Nm), eipä kuulosta kovin optimaaliselta!!
Hepat ovat kyllä kuosissa(+25-26Hp), mutta vääntö...
Kannattaa edelleen miettiä missä optimoinnin teettää.
e: kannattaa vaatia käppyrät tehosta ja väännösta ennen/jälkeen optimoinnin. Kaikista paikoista ei saa käppyröitä ja optimoija voi väittää mitä tahansa. Ja väittääkin. Paperihepat ja väännöt ovat halpoja. Dynamometri ei valehtele.
Antaako Motorbit siis takuun ohjelmalleen vai takuun myös autolle, eli korvaako tuon viiden vuoden aikana moottorin hajoamiset jos asiakas voi todistaa että johtuvat ohjelmoinnista? Mikäli korvaavat, niin sittenhän tuo kuulostaa hyvältä.

Tuon Novitecin osalta en ole itse ajatellut mitään takuita ja sen takia haluaisin kuulla muilta kokemuksia ennen sellaisen hankkimista.

Mikä on muuten maksimivääntö minkä Giulietan kytkin kestää? Aiemmin kun oli Delta tuolla 1,4 tjetillä, niin sen kesto olisi tainnut loppua tuossa 190 newtonissa tai näin oli ainakin vastaavissa Bravoissa.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

aaiitee kirjoitti:Tässä on tullut esille tuo purkin huono puoli. Minä ainakin teetän optimoinnin ohjelmoinnin kautta. Lisäksi on kunnon takuu 5 vuoden ajan! Jos ohjelmointi ei heti olekaan OK, niin voi ottaa yhteyttä s-postin avulla ja korjausohjelmointi suoritetaan ja asia on OK.
Jos on purkki, niin mites silloin? Väännön lisääntyminen on marginaalista (30Nm), eipä kuulosta kovin optimaaliselta!!
Hepat ovat kyllä kuosissa(+25-26Hp), mutta vääntö...
Kannattaa edelleen miettiä missä optimoinnin teettää.
e: kannattaa vaatia käppyrät tehosta ja väännösta ennen/jälkeen optimoinnin. Kaikista paikoista ei saa käppyröitä ja optimoija voi väittää mitä tahansa. Ja väittääkin. Paperihepat ja väännöt ovat halpoja. Dynamometri ei valehtele.
Jos sä oikeasti hyvän haluat, niin säädätä se auto sellaisessa paikassa joka säätää auton dynon avulla. Eli ne ei laita mitään etukäteen fixattua ohjelmaa sinne, vaan säätää kartat siinä paikan päällä juurikin sinun autolle sopivaksi. Eli auto dynoon, säätö, uusi dynoveto, lisää säätöä, dynotus... Sillein se paras ohjelmointi tulee ja tonni menee.

Minä pikkaisen epäilen, että valtaosa optimoinnin tarjoajista ei autoja dynoon vie, koska se maksaa. Ne tuikkaa ohjelman sisään ja se on siinä, mutta pirun hyvähän se olisi ne dynolaput saada.

Itsellä on yhdenlainen hybridi moottorinohjaimena, kräkätty alkuperäinen ecu johon on kartat tehnyt oman aikakautensa huippuammattilainen huippupajassa. Ne kartat on sinne huolella väkerretty asiakkaan toivomuksen mukaan. Se ei kuitenkaan ole säädettävä. Siinäkin meni tilaajalla tonni.

Edit: Ja siinä varmaan on syynsä miksi novitekki sitä vääntöä rajaa. Jos se kykä ei kestä enempää niin se ei sitten kestä. Siksi minä en mitoakaan optimoi, koska vaihdelaatikko ei kestä. Pikkaisen nää alffat on rimpuloita mekaanisesti.

Avatar
Polforea
Viestit: 11215
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Dynossa säätäminen on varsin jees etenkin kovempia vetoja ajatellen, mutta minua asiasta isosti tietävämmät ihmiset ovat väittäneet varsin uskottavan kuuloisesti että hankala siellä on simuloida osakaasun ja vaihtelevan kuorman tilanteita. Niiden osalta tuppaa olemaan helpompi logittaa ajamista ja hieroa kartan keskialueita logien perusteella.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

Polforea kirjoitti:Dynossa säätäminen on varsin jees etenkin kovempia vetoja ajatellen, mutta minua asiasta isosti tietävämmät ihmiset ovat väittäneet varsin uskottavan kuuloisesti että hankala siellä on simuloida osakaasun ja vaihtelevan kuorman tilanteita. Niiden osalta tuppaa olemaan helpompi logittaa ajamista ja hieroa kartan keskialueita logien perusteella.
Juu kyllä olet oikeassa, monesti harrasteautot säädetään sekä dynossa että kadulla. Näin vissiin saadaan kaikista toimivin auto. Ja itseasiassa se säätäminen taitaa nykyään tapahtua ihan livenä :-D Joskin pirun hyvin ne nykyecut myöskin logittaa tietoja, joten sinällään tonkin voi tehdä sekä että. Tai sitten etänä :-D Itselläkin pyörii mielessä säädettävän ecun hommaaminen harrastepeliin. Siitä olisi paljon hyötyä, mutta samalla kustannukset nousee aika reilusti.

Edit: Motorbitillä on näköjään dyno käytössä :P

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Gusse kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Tässä on tullut esille tuo purkin huono puoli. Minä ainakin teetän optimoinnin ohjelmoinnin kautta. Lisäksi on kunnon takuu 5 vuoden ajan! Jos ohjelmointi ei heti olekaan OK, niin voi ottaa yhteyttä s-postin avulla ja korjausohjelmointi suoritetaan ja asia on OK.
Jos on purkki, niin mites silloin? Väännön lisääntyminen on marginaalista (30Nm), eipä kuulosta kovin optimaaliselta!!
Hepat ovat kyllä kuosissa(+25-26Hp), mutta vääntö...
Kannattaa edelleen miettiä missä optimoinnin teettää.
e: kannattaa vaatia käppyrät tehosta ja väännösta ennen/jälkeen optimoinnin. Kaikista paikoista ei saa käppyröitä ja optimoija voi väittää mitä tahansa. Ja väittääkin. Paperihepat ja väännöt ovat halpoja. Dynamometri ei valehtele.
Antaako Motorbit siis takuun ohjelmalleen vai takuun myös autolle, eli korvaako tuon viiden vuoden aikana moottorin hajoamiset jos asiakas voi todistaa että johtuvat ohjelmoinnista? Mikäli korvaavat, niin sittenhän tuo kuulostaa hyvältä.

Tuon Novitecin osalta en ole itse ajatellut mitään takuita ja sen takia haluaisin kuulla muilta kokemuksia ennen sellaisen hankkimista.

Mikä on muuten maksimivääntö minkä Giulietan kytkin kestää? Aiemmin kun oli Delta tuolla 1,4 tjetillä, niin sen kesto olisi tainnut loppua tuossa 190 newtonissa tai näin oli ainakin vastaavissa Bravoissa.
Takuuehtoja voi ja kannattaa lukea MB:n kotisivuilta. Bravossa minulla oli suunnilleen 270Nm vääntöä ja tehoa taisi olla 181Hp. Hyvin kesti. Saattaa olla, että Giuliettassa on vahvempi kytkin ja laatikkokin, koska alunpitäen tehdastehot ovat yli 170Hp ja vääntökin yli 250Nm. Siis minun yksilössäni dynon mukaan. Täällä foorumilla on varmasti tietoa tehtaan antamista maksimiväännötä ja -tehosta?
Viimeksi muokannut aaiitee, 25 Heinä 2016, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

LVA kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:
Edit: Ja siinä varmaan on syynsä miksi novitekki sitä vääntöä rajaa. Jos se kykä ei kestä enempää niin se ei sitten kestä. Siksi minä en mitoakaan optimoi, koska vaihdelaatikko ei kestä. Pikkaisen nää alffat on rimpuloita mekaanisesti.
Juuri tästä syystä MB:ssa varmaan haluttiin vielä tutkia tilannetta, että on varmuus kytkimen kestosta. Mielestäni asioiden varmistus ei ole pahasta, asiakkaan edustahan on kysymys. Vaihdelaatikon kestävyys on varmasti tuon 195-196 Hp:n kestävä, kuten Novitecissakin on todettu. Saattaa olla, että vääntö on säädetty liiankin varman päälle, samaa peruskonettahan on käytetty Lineassa, Bravossa, Giuliettassa, MiTossa ja ties missä ja ne poikkeavat toisistaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

aaiitee kirjoitti:alunpitäen tehdastehot ovat yli 270Hp
En ehkä lähtisi enää tuunaamaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11215
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

LVA kirjoitti:Juu kyllä olet oikeassa, monesti harrasteautot säädetään sekä dynossa että kadulla. Näin vissiin saadaan kaikista toimivin auto. Ja itseasiassa se säätäminen taitaa nykyään tapahtua ihan livenä :-D
Tässä muuten varmaan vaikuttaa aika paljon käytettävissä olevien käsien ja silmien määrä. Jos kehissä on erillinen kuski ja säätäjä, niin lennossa säätäminen on varmasti kivaa. Yksin jos pitää touhuta, niin login hyödyntäminen sekä helpottaa hommaa että parantaa liikenneturvallisuutta reippaasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:alunpitäen tehdastehot ovat yli 270Hp
En ehkä lähtisi enää tuunaamaan.
Nojoo, ajatusvirike :) piti olla siis yli 170Hp tietysti, valitettavasti niin vähän!
e:korjasin virheen.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

aaiitee kirjoitti: Sain viestin Motorbitistä ja kuulemma ensi viikolla palataan asiaan.
Vaikka MB:n optimointi on muutaman kympin kalliimpi kuin AM:n, niin noudatan sääntöä "kantapääkokemuta ei voita mikään".
Siis omaa kantapääkokemusta ensi sijassa!
Nyt vain on tuo jalkani esteenä. Täytyy käydä lääkärissä. Harmillinen takaisku kesken kaiken.
Ootko montakin viikkoa jo ollut ilman autoa? Vai mitä ne siellä Motorbitin puolella tällä hetkellä tekee?

Sen verran vielä Motorbitista, ettei se ole sen kummempi pulju kuin mikään muukaan yhden/kahden miehen paja. Entisen autoni ECUn tuhosivat, ja sitten seuraavaan ECUun laittoivat liian kovat väännöt niin ettei kytkin kestänyt. Varsinkin jos ovat nyt ensimmäistä Giuliettaa hakkeroimassa, niin kannattaa tarkistaa että auto on kunnossa.

Takuut ovat aina enemmän tai vähemmän myyntipuheita, joista aina riidellään jos jotain todella isoa tapahtuu. Oli kyse sitten auton maahantuojasta tai nyrkkipajakorjaamosta.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tulee äkkiä sellanen fiilis että helpommalla tavallinen käyttöautoilija pääsee joko alistumalla auton tehdasrajoituksiin tai asennuttamalla tuommoisen novitecin powerrail boksin ohitusliitännällä jolloin saa kädenkäänteessä boksin pois päältä?

Diesel malleista sen verran, että kun tuo oma on 140 hp ja tällä samalla koneella on myös 170 hp versio niin eikös tuon saa helposti muutettua päivittämällä ohjelma esim merkkihuollossa? Kun ymmärtääkseni kone ja laitteisto on identtinen ohjelmisto lukuunottamatta? Vaaai?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

lagotto kirjoitti:
aaiitee kirjoitti: Sain viestin Motorbitistä ja kuulemma ensi viikolla palataan asiaan.
Vaikka MB:n optimointi on muutaman kympin kalliimpi kuin AM:n, niin noudatan sääntöä "kantapääkokemuta ei voita mikään".
Siis omaa kantapääkokemusta ensi sijassa!
Nyt vain on tuo jalkani esteenä. Täytyy käydä lääkärissä. Harmillinen takaisku kesken kaiken.
Ootko montakin viikkoa jo ollut ilman autoa? Vai mitä ne siellä Motorbitin puolella tällä hetkellä tekee?

Sen verran vielä Motorbitista, ettei se ole sen kummempi pulju kuin mikään muukaan yhden/kahden miehen paja. Entisen autoni ECUn tuhosivat, ja sitten seuraavaan ECUun laittoivat liian kovat väännöt niin ettei kytkin kestänyt. Varsinkin jos ovat nyt ensimmäistä Giuliettaa hakkeroimassa, niin kannattaa tarkistaa että auto on kunnossa.

Takuut ovat aina enemmän tai vähemmän myyntipuheita, joista aina riidellään jos jotain todella isoa tapahtuu. Oli kyse sitten auton maahantuojasta tai nyrkkipajakorjaamosta.
Omalla parkkipaikallahan tuo on. Siellä on tapanani auto säilyttää, kun en aja. :)
Ikävä kuulla tuollaisia kokemuksia. Minulla on kaksi hyvää kokemusta, ei mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin.
Mistä autoista sinulla on nuo huonot kokemukset?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Marellilla näyttää olevan myös joku oma "tuning boxi" ME100T. Luulisi heidän ainakin hallitsevan boxin toiminnot, kun ovat valmistaneet Giuliettan ECUnkin.

http://www.en.magnetimarelli-checkstar. ... x,11,3,135

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

aaiitee kirjoitti: Omalla parkkipaikallahan tuo on. Siellä on tapanani auto säilyttää, kun en aja. :)
Ikävä kuulla tuollaisia kokemuksia. Minulla on kaksi hyvää kokemusta, ei mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin.
Mistä autoista sinulla on nuo huonot kokemukset?
Yhdestä autosta siellä vain on kokemusta, ja se ei ollut italialainen. Varmasti sielläkin tulee ihan ok lopputulos, kunhan saavat tarpeeksi testattua, ja on aikaa odottaa. Mutta tosiaan DNAn kanssa saa olla tarkkana, että kaikki toimii kuten pitää.

Gusse
Viestit: 903
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Tänään lätkähti Giulietan tauluun tasaisessa vakkariajossa ensiksi teksti start/stop not available ja sitten tuli tauluun check engine ja keltainen moottorin vikavalo jäi palamaan ja DNA kytkin tippui pois pelistä. Auton käytökseen ei tullut mitään muutoksia ja vakkarikin pysyi päällä ja meno jatkui normaalina. Eikös täällä jollekin ollut käynyt lähes samallalailla? Mistäs tuo voisi johtua?

Mitään vikakoodeja en ole vielä kerinnyt lukemaan tai oikeastaan ei ole mitään kunnon laitettakaan siihen.

Edit. Start/stop ei ole muuten pariin kuukauteen toiminut, joten voisiko vikana olla akku? Myöskään dynamic tilaa ei ole saanut päälle yli satasen vauhdeissa viime viikkoina vaikka muistelisin että on aiemmin onnistunut myös silloin.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ ymmärtääkseni start stop vaatii toimiakseen kunnolla täyden akun varaustilan. Ihan turha ominaisuus mielestäni, pidän sen pois kytkettynä.

Avatar
tuvu
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Huhti 2014, 11:50
Car(s): ex Giulietta 1.4 T-jet -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tuvu »

tuvu kirjoitti:
tuvu kirjoitti:Saavuin juuri töihin ja kiinnitin huomiota valoista lähtiessä että auto hieman nyki kun antoi enemmmän kaasua. Pysähdyin seuraaviin valoihin ja annoin vapaalla autolle kaasua, jolloin pölläytti kummallisen paljon pakokaasua. Lähti valoista liikkeelle ihan ok, mutta sitten hyytyi. Moottori alkoi käymään epätasaisesti ("putputtaa") ja ei reagoi kaasuun. Sain sen juuri ja juuri parkkiruutuun... Käynnistettäessä käy edelleen samalla tavalla epätasaisesti ja vilauttaa moottorivaloa jos antaa kaasua.
Uuhh... Pitänee antaa olla hetken ja kokeilla myöhemmin uudestaan. Tuttuja oireita? (T-jet 120, 75tkm, 2011)
Auto oli juuri vuosihuollossa (öljyt jne.) ja katsastuksessa.
Nyt tuli lisätietoa ongelmista: venttiilikopan rikkoutunut tiiviste vuotanut hieman öljyä sytytyspuolelle ja rikkonut sytyspuolan - ilmeisesti. Onneksi sain auton nopeasti parkkiin, ettei mennyt muuta rikki näiden myötä.
Ja vihdoin heinäkuun alussa yhdeksän viikon jälkeen saatiin saaga päätökseen.
Huolto rikkoi venttilikantta takaisin kiinnittäessä ainakin viimeisestä pultista ja reiästä kierteet. Ja reikähän on sylinterikannessa. Huoltomyyjä ehti hetken olla sitä mieltä, että kustannus (yli 3000 e) jää meidän maksettavaksi, mutta asia lopulta oikeni liikkeen kanssa ja omaksi kustannukseksi jäi alkuperäinen korjaus - reilu 500e diagnosoinnin kanssa (tiiviste, puola, tulpat ja työ). Työohjeita kuulemma noudatettiin, joten ilmeisesti kierteet menneet jo koneen kokoonpanossa tehtaalla (!). Osia odoteltiin sitten melko pitkään - mitään ei ole varastossa.

Olin asiasta myös suoraan Alfaan yhteydessä ja sieltä ei oltu valmiita tulemaan yhtään kustannuksissa vastaan ja asiakaspalvelu oli vähintään tylyä. Autolla ajettu kuitenkin vasta 75 tkm. Heikkoa jälkimarkkinointia ottaen huomioon, että viime vuonna Alfoja myytiin Suomessa n. 50 kpl. Kaiken huippuna asiakaspalvelu närkästyi, kun ilmoitin että saimme sovittua huoltoliikkeen kanssa kustannusten jakautumisesta oikeudenmukaisesti!

Ensimmäiseen 4 vuoteen ei mitään huolia ja nyt viimeisen 12kk aikana kaikenlaista (takaluukun sähköt, etuiskarit, kannen tiiviste). Sopivasti alkuviikosta pimeni kuskin puolen päiväajovaloledit. Umpio mennee vaihtoon, kuulemma 388 e / kpl. Voi mennä auto vaihtoon syksyllä.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

FCA Finlandilla olis palanut tohon koko viime vuoden katteet.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

lagotto kirjoitti:
aaiitee kirjoitti: Omalla parkkipaikallahan tuo on. Siellä on tapanani auto säilyttää, kun en aja. :)
Ikävä kuulla tuollaisia kokemuksia. Minulla on kaksi hyvää kokemusta, ei mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin.
Mistä autoista sinulla on nuo huonot kokemukset?
Yhdestä autosta siellä vain on kokemusta, ja se ei ollut italialainen. Varmasti sielläkin tulee ihan ok lopputulos, kunhan saavat tarpeeksi testattua, ja on aikaa odottaa. Mutta tosiaan DNAn kanssa saa olla tarkkana, että kaikki toimii kuten pitää.
MB:ssa kun on optimoitu MiTo, jossa on myöskin DNA, niin ei pitäisi olla sen puolesta ongelmia. Kai se on kuitenkin vaativa homma kaikesta päätellen. En tosiaankaan olisi uskonut, että tuollaista epäonnistumista sattuisi, mikä sinulla tapahtui ja kaksi tapausta vielä samassa autossa. Saitko jotain korvausta tapauksista?

Eri yrittäjä taas huijasi minua törkeästi ja yritti väsyttää minua korvausasiassa ja valehteli jatkuvasti. Ei onnistunut ja apua sain MB:sta, jopa pyytämättä ja niin kauan kuin tarvitsin. Sitä ei tapahdu monessa paikassa ja siksi arvostan MB:n asennetta.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1521
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tänään pyörähti 200k mittariin. Välitilinpäätöksenä ynnäilin mitä palikkaa tuosta on rikkoontunut sanotaanko "normaalin" huolto-ohjelman ulkopuolelta.

196 Takapyörien laakerit (arvio 300€)
175 Uudet lemmarit jäähdytysjärjestelmään 10€
145 Ylätuet eteen 160€
130 Turbon jäähdytysputki 80€
120 Hukkaportin alipaineputki 20€
37 Ecu-päivitys 50€
25 Vaihdekepin nuppi (takuu)
10 Apurungon kiristys (takuu)

Tuhannen taalan kysymys on, että missä vaiheessa alkaa tulemaan niitä kalliita remontteja. Vertailudataa tuosta moottorista ja automallista löytyy hyvin huonosti.

Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ei tuohon kyllä paljoa ole vaihdeltu. Normaaliin huolto-ohjelmaan on varmaan kuulunut jarrut, entä iskarit?
Hyvähän tuo on, jos turbokin kestää nuo kilometrit.. ja Multiair.
Senza cuore saremmo solo macchine

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Toivottavasti sitä pääsee omallakin noin pienillä rempoilla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

matti_vuorio kirjoitti:Tänään pyörähti 200k mittariin. Välitilinpäätöksenä ynnäilin mitä palikkaa tuosta on rikkoontunut sanotaanko "normaalin" huolto-ohjelman ulkopuolelta.
Giuliettasi lienee koottu jossain Mazdan tehtaalla. Laatutyötä!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

matti_vuorio kirjoitti:Tänään pyörähti 200k mittariin.
8) :-D Hieno!
Hyvä Multiair!

Saisinko kysyä kuinka usein moottoriöljyn vaihtoväli?
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Eibachia laitettu alle.
Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1521
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kyllä tuossa listalla on kaikki vaihdetut osat. Jarrut, iskarit ja Multiair on vielä alkuperäistä. Suurempi paukku tulee seuraavassa huollossa, missä nuo jarrut vaihtuu jokaiseen nurkkaan. Lisäksi jakopääremontti aikaistuu tehtäväksi jo 210 kohdalla hammashihnapyörineen, kun tässä on vaivana se Oulun-tauti. Öljyn osalta on menty tiukasti Selenialla ja 30k vaihtovälillä. Jos nyt voisin tehdä asiat toisin, niin olisin vaihtanut öljyt 15k välein. Öljykorkista katsottuna ennen niin kirkkaat osat ovat nyt jo kovin tummiksi patinoituneet. Saattaisi tulla Multiairille täystuho jos vaihtaisi kesken kaiken enemmän pesevään öljylaatuun.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Kyllä tulikin mukava ajetta Giulietasta tuolla jousien vaihdolla. Pintakovuus ja hakkaaminen on poissa jopa mukulakivillä. Nyt pitäisi varmaan lähteä koittamaan kuinka tuo radalla taipuu.
Eihän noilla pelkillä jousilla kyllä mitään rata-alustaa saa aikaiseksi, mutta aiemmasta kokemuksesta noilla kuitenkin parannusta saa aikaan vakio jousiin verrattuna.

Nyt on kaaren ja renkaan välikin jo inhimillinen. :-D

Juniori kysyi kun auton näki että missäs se madallus... :lol:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tässä on nyt kahden viikon sisällä optimointi ja päädyin kuitenkin Auto Milanon ratkaisuun, koska en ole saanut aikaa MB:sta.
Auto Milanosta luvattiin kahden viikon sisällä homman hoituvan. Osien saanti on hankalaa elokuussa, keskieuroopassahan on lomakausi. Odottaessa kuulemma laittavat boxin ja kymmeneen samanlaiseen Giuliettaan ovat asentaneet boxin.
Luulisi tuolla kokemuksella homman onnistuvan. :-D

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

AVe kirjoitti:Eibachia laitettu alle.
Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hienossa kunnossa auto! Kuvasta uupuu vain auton etuosa ja takaosa. Vanteet ovat hienot, paremmat, kuin omassani. Minulla on samanlainen auto väriä myöten, myös sama vuosimalli.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

aaiitee kirjoitti:Tässä on nyt kahden viikon sisällä optimointi ja päädyin kuitenkin Auto Milanon ratkaisuun, koska en ole saanut aikaa MB:sta.
Auto Milanosta luvattiin kahden viikon sisällä homman hoituvan. Osien saanti on hankalaa elokuussa, keskieuroopassahan on lomakausi. Odottaessa kuulemma laittavat boxin ja kymmeneen samanlaiseen Giuliettaan ovat asentaneet boxin.
Luulisi tuolla kokemuksella homman onnistuvan. :-D
Mitäköhän eroa on Novitec Powerjet 2 ja Powerjet 3 boxissa?

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Gusse kirjoitti:Mikä on muuten maksimivääntö minkä Giulietan kytkin kestää? Aiemmin kun oli Delta tuolla 1,4 tjetillä, niin sen kesto olisi tainnut loppua tuossa 190 newtonissa tai näin oli ainakin vastaavissa Bravoissa.
Giulietan laatikkona C635 = 6 vaihdetta, 350 Nm. Ainakin äkäisemmissä T-Jet Bravoissa M32 = 320 Nm. Olihan tuota 320 Nm vääntelehtivien dieselienkin parina, joten pelivaraa olisi väännön suhteen pitänyt olla, mutta jostain kumman syystä näkyi tosiaan tarinaa jo vajaan 300 Nm väännöillä alkaneesta luistamisesta orkkislevyillä & jossain mainittiin turvalliseksi rajaksi vain 270. Ei siinä paljon nosteluvaraa ollut, kun Sport T-Jeteistä näytti löytyvän jotain 250 Nm tyylistä jo ihan vakiona, vaikka speksattu vääntö oli 230 Nm.
  • - bensakoneeseen laitettu köykäisemmät kytkinlevyt (ei kovin uskottavaa)?
    - ”ylikellotetun” bensakoneen vääntö jotenkin repivämpää kuin dieselin? Dieselissähän palaminen tapahtuu teoriassa vakiopaineessa -> tasaisempaa vääntöä työtahdin ajan, mutta käytäntö on kyllä aika kaukana näistä teorioista…
    - dieselissä kaksoismassavauhtipyörä menoa tasaamassa ja bensakoneella ei?
Kai tän C635:n nyt pitäisi vähän viritetyn 1,4 litraisen parina kestää, jos sama laatikko on käytössä myös TBi:n eli 1,75 l turbon (340 Nm) kanssa!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Toi m32 paskalaatikko nyt ei taida kestää ollenkaan lisävääntöjä kun murenee jo vakio tehoilla brnsamasiinoissakin.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei vääntö niitä riko, vaan kasausvirhe; liian pienet välykset ja siitä seuraava laakerien ylikuormitus.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11215
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

insinörtti kirjoitti: bensakoneeseen laitettu köykäisemmät kytkinlevyt (ei kovin uskottavaa)?
Hyvinkin mahdollista eikä maailmalla mitenkään harvinaista, lisäksi paineasetelma voi toki erota. Giuliettaankin löytyy ainakin 11 varaosanumeroa kytkinpaketeille, pääosin nimenomaan moottorityypistä riippuen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Gusse
Viestit: 903
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Mitäköhän tarkoittaa Giulietassa vikakoodi P1064?

Itsellä siis sellainen tilanne, että ajossa tuli ilmoitus S/S mal function ja sitten check engine valo syttyi ka nyt tuo valo loimottaa mittaristossa. Ajossa ei muuten huomannut mitään eroa ja vakkarikin pysyi koko ajan päällä. Koodin olen saanut esiin halvalla ebay ELM mokkulalla ja torquella.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

insinörtti kirjoitti:Ei vääntö niitä riko, vaan kasausvirhe; liian pienet välykset ja siitä seuraava laakerien ylikuormitus.
Minusta tossa m32 laatikossa on ollu kahta vaivaa, juurikin tuo paska kasaus ja sitten on pikkaisen liian alimitoitettu laatikko osassa sovelluksia (isot ja painavat autot plus dieselkone). Nuo paskasti kasatut hajoaa jo mitoissakin todella pienillä kilsoilla, volkkarimaisesti 60tkm ja sillein. Kai niissä t-jet koneisissa pikkuautoissa kuitenkin pieni virivara on jos vaan laatikko on oikein kasattu tehtaalla.

Vastaa Viestiin