Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Suba »

^Hyvä vinkki, kiitos paljon!
One life, live it!

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Tänään tallissa, pian joulumatkalla.

Kuva

Kannattikohan tuo avata?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^huohotuslimaa tms...159:ssä tuo aiheutti epämääräistä kurnutusta :D

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

^^Samalta näytti omassa kun syksyllä ennen Ahvenistolle lähtöä putsasin öljynvaihdon yhteydessä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:Tällä viikolla sitten lakkasi parkkitutka ja peruutusvalo toimimasta. Kumpikaan ei käynnisty eikä auto herjaa mitään. Laatikon kuppeessa olevan pakki-anturin johdolla voisi soittaa biisejä. Kenties johto menny poikki. Yläkautta tuonne ei tosin ole mitään asiaa, joten ei voi itse tehdä sen kummempia testejä.
Johto poikki laatikosta. Nyt on johdot korjattu sen mittaiseksi kun ne olisi alunperinkin tehtaalla pitäny laittaa.
Liitteet
ReverseSensor.PNG
ReverseSensor.PNG (84.18 KiB) Katsottu 10588 kertaa

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

MikaT kirjoitti:Tänään tallissa, pian joulumatkalla.

Kuva

Kannattikohan tuo avata?
Lähteekö tuo huohottimen kansi irti ihan meisselillä vääntämällä?

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Lähtee


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Hiukka limaa täälläkin..
Liitteet
huohotin.jpg
huohotin.jpg (65.87 KiB) Katsottu 10248 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

lagotto kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?
Ihan normi juttu, eikös tuo ole ihan tavan pcv venttiili johon kertyy öljynsumusta ja moottorin huohotuksesta limaa. Öljy merkin vaihdolla voi olla vaikutusta enempiä tai vähempi...Kuuluisaa majoneesia.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

huollosta lähes selvinneenä :mrgreen: öljykorkin olivatten sitten rikkoneet, "ei ollut auennut kuin työkaluilla"...joo...no katotaan mihinkä hintaa tuo nyt sitten korjaantuu...Onko muilla kokemusta että korkki olisi "jämähtänyt" niin tiukkaan että olisi pitänyt hajottaa?


takajarrut olivat olleet kypsät, levyt ja palat vaihtokunnossa... :roll:

Muuten autossa ei ollut mitään "erikoista" mutta näköjään kaikkea aina vastaan tulee..... :?

huollon hinta nyt jäi kuitekin reilusti alle sovitun, eli tais olla jonkinlaista vastaantuloa huomioiden noi haasteet... :mrgreen:

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

oon_joo kirjoitti:huollosta lähes selvinneenä :mrgreen: öljykorkin olivatten sitten rikkoneet, "ei ollut auennut kuin työkaluilla"...joo...no katotaan mihinkä hintaa tuo nyt sitten korjaantuu...:mrgreen:
Meinaatko maksaa korjaamolle vielä lisää, kun korjaavat asian jonka itse rikkoivat?

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

lagotto kirjoitti:
oon_joo kirjoitti:huollosta lähes selvinneenä :mrgreen: öljykorkin olivatten sitten rikkoneet, "ei ollut auennut kuin työkaluilla"...joo...no katotaan mihinkä hintaa tuo nyt sitten korjaantuu...:mrgreen:
Meinaatko maksaa korjaamolle vielä lisää, kun korjaavat asian jonka itse rikkoivat?

no huoltohan on maksettu ja en ajatellut rahapussia ottaa mukaan seuraavalle käynnille :mrgreen:

Gusse
Viestit: 900
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lagotto kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?
Aika normaalia tuo tuntuu olevan myös muilla merkeillä. Laittaa hakusanaksi vaikka vagin käyttämän termin pcv venttiili, niin alkaa löytymään juttua myös niistä. Muistan myös nuoruudesta kuinka vanhempien BX:än huohotinletku tuppasi jäätymään samasta syystä ja roiski öljyt pellolle :) .

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

lagotto kirjoitti:
oon_joo kirjoitti:huollosta lähes selvinneenä :mrgreen: öljykorkin olivatten sitten rikkoneet, "ei ollut auennut kuin työkaluilla"...joo...no katotaan mihinkä hintaa tuo nyt sitten korjaantuu...:mrgreen:
Meinaatko maksaa korjaamolle vielä lisää, kun korjaavat asian jonka itse rikkoivat?
Täähän ei oo niin yksiselitteistä kun äkkiseltään tuntuu.. peiliin kun saa katsoa yleensä se kuka sen korkin on viimeksi vääntänyt kiinni..... Tietty jos edellinen huolto on tehty samassa mestassa ja korkiin ei ole koskettu sen jäljiltä.
Opin tän jo nuorena jannuna vanhemmalta asentajalta, älä ikinä valuta öljyjä pois ennen kuin olet varmistanut että lisäyspuolen jutut lähtee auki. Varsinkin laatikko/perä öljyjen vaihdossa kandee varmistaa että lisäys puolen saa auki ennen vanhojen ulos valuttamista. :-D
Ei liene korjaamon vika jos edellisen korjaamon jannu on pistänyt Kierteet/ korkin sököks?
Viimeksi muokannut fahlsjy, 28 Joulu 2016, 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Gusse kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?
Aika normaalia tuo tuntuu olevan myös muilla merkeillä. Laittaa hakusanaksi vaikka vagin käyttämän termin pcv venttiili, niin alkaa löytymään juttua myös niistä. Muistan myös nuoruudesta kuinka vanhempien BX:än huohotinletku tuppasi jäätymään samasta syystä ja roiski öljyt pellolle :) .
Eli jos vikaa on löytynyt myös vanhoista vagin tuotteista ja sitikasta, niin se on vaan hyväksyttävä eikä sille voi mitään tehdä?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^Mitä sinä tekisit asialle? suurimpana syyllisenä on öljyjen ominaisuudet, tais liittyä hiilivetyihin tjsp...Soitto sheikille, että tavara paskaa? Myös lyhyet ajot lisää tuota majoneesin syntymistä...

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Gusse kirjoitti:Aika normaalia tuo tuntuu olevan myös muilla merkeillä
Meidän perheessä on ajettu Mersuilla yhtäjaksoisesti vuodesta 1982 ja ajetaan edelleen eikä koskaan ole ollut huohotinongelmia.

Giuliettaan kyselin ensimmäistä 15tkm huoltoa eikä Autokeskus ollut kuullutkaan tässä ketjussa mainituista huohottimen parannuksista.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no autokeskus nyt ei ole kuullut mistään mitään. Pari vuotta sitten kyselin jts moottoreiden jakoketju ongelmista - "ei olla koskaan kuultukaan tuommoisista"... olisi nyt jatkanut vielä ja sanonut ettei ole koskaan kuullutkaan jts moottoreista, tai alfoista, ei olisi tarvinnut tehdä sinä kyseisenä päivänä vatsoja salilla. :mrgreen:

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tuota kylmälimaa syntyy kyllä ihan merkistä riippumatta. Siihen vaikuttaa eniten huohottimen rakenne, ajomatkojen pituus ja öljyjen laatu. Toisissa rakenteissa se aiheuttaa ongelmia jos pääsee jäätymään. Viimalle alttiit öljyneroituspurkit on niitä kaikken herkimpiä jäätymään.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

fahlsjy kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
oon_joo kirjoitti:huollosta lähes selvinneenä :mrgreen: öljykorkin olivatten sitten rikkoneet, "ei ollut auennut kuin työkaluilla"...joo...no katotaan mihinkä hintaa tuo nyt sitten korjaantuu...:mrgreen:
Meinaatko maksaa korjaamolle vielä lisää, kun korjaavat asian jonka itse rikkoivat?
Täähän ei oo niin yksiselitteistä kun äkkiseltään tuntuu.. peiliin kun saa katsoa yleensä se kuka sen korkin on viimeksi vääntänyt kiinni..... Tietty jos edellinen huolto on tehty samassa mestassa ja korkiin ei ole koskettu sen jäljiltä.
Opin tän jo nuorena jannuna vanhemmalta asentajalta, älä ikinä valuta öljyjä pois ennen kuin olet varmistanut että lisäyspuolen jutut lähtee auki. Varsinkin laatikko/perä öljyjen vaihdossa kandee varmistaa että lisäys puolen saa auki ennen vanhojen ulos valuttamista. :-D
Ei liene korjaamon vika jos edellisen korjaamon jannu on pistänyt Kierteet/ korkin sököks?

tottahan toikin, mutta edellisen kerran itse olen korkkiin koskenut ei_koskaan, viime vuonna ~tammikuussa sen joku huolto-ukkeli on kiinni vääntänyt :mrgreen: Ja taisi muuten kavereille käydä juuri niin mitä tuossa kerroit, olivat ilmeisesti viimeisenä olleet kaatamassa koneeseen öljyt. :-D

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

jkk kirjoitti:^Mitä sinä tekisit asialle? suurimpana syyllisenä on öljyjen ominaisuudet, tais liittyä hiilivetyihin tjsp...Soitto sheikille, että tavara paskaa? Myös lyhyet ajot lisää tuota majoneesin syntymistä...
En usko että öljyssä vikaa, mutta onhan sekin Alfan valitsemaa. Huohottimen rakenne on suurin syyllinen. Itselläni ei muissa merkeissä ole ollut moista ongelmaa, enkä tiedä onko Alfassakaan muissa kuin Giulietassa tätä ongelmaa näin yleisesti. Eli kuten jo aiemmin kirjoitin, jolleivät osaa korjata, niin tekisivät edes jonkun anturin joka ilmoittaisi kun alkaa olla tukossa.

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

lagotto kirjoitti:
jkk kirjoitti:^Mitä sinä tekisit asialle? suurimpana syyllisenä on öljyjen ominaisuudet, tais liittyä hiilivetyihin tjsp...Soitto sheikille, että tavara paskaa? Myös lyhyet ajot lisää tuota majoneesin syntymistä...
En usko että öljyssä vikaa, mutta onhan sekin Alfan valitsemaa. Huohottimen rakenne on suurin syyllinen. Itselläni ei muissa merkeissä ole ollut moista ongelmaa, enkä tiedä onko Alfassakaan muissa kuin Giulietassa tätä ongelmaa näin yleisesti. Eli kuten jo aiemmin kirjoitin, jolleivät osaa korjata, niin tekisivät edes jonkun anturin joka ilmoittaisi kun alkaa olla tukossa.
No mitenkäs noi BMW ja niitten huohottimet. Itselläni oli E46 316IA ja kyllä huohotin koitti tukkeutua jos ajoi nurkka-ajoa. Onneksi ajoni oli päivässä 100km 50km/siivu niin ei huohotin päässyt yllättämään. Vähän möhnää kertyi öljytikun varteen, mutta pelasi. Suurin ongelma nykyautoilla taitaa olla tuo lyhyt kestoinen ajo muutamia kilsoja tai ruuhkassa mököttämistä.

Ainiin aikanaan myös oli Ford Orion/Escort siinäpä vasta huohotin tukkeutui jos ei putsaillut. Perkele, kun osata autoja tehdä oikein ;)
Tosin syynä oli nurkka-ajo. Pitkää siivua, kun veti niin ei ollut hätää muutakuin joskus saattoi hiukan jäätyä

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^ En tiedä, kun en ole onneksi moista bemaria taikka fordia omistanut. Mutta kuten sanoin, ei ongelmia ole ollut omistamillani saksalaisilla, japanilaisella, korealaisella, ranskalaisella, eikä ruotsalaisella autolla. Ja samaa matkaa n. 60km/päivä ruuhkassa ja ilman, on jokaisella ajettu. Alfa ainoa missä on mennyt tukkoon.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Eikö tuo nyt ole MYÖS vähän sama kuin sanoisi että yksi kerralla saksalainen, japanilainen, korealainen, ranskalainen ja ruotsalainen joutuivat samalle autiosaarelle. Italialainen oli ainoa joka sairastui syöpään myöhemmin elämässä.
:mrgreen:
Kuva

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Pujazuba kirjoitti:^Eikö tuo nyt ole MYÖS vähän sama kuin sanoisi että yksi kerralla saksalainen, japanilainen, korealainen, ranskalainen ja ruotsalainen joutuivat samalle autiosaarelle. Italialainen oli ainoa joka sairastui syöpään myöhemmin elämässä.
:mrgreen:
En ymmärtänyt vertauksestasi mitään.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

lagotto kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:^Eikö tuo nyt ole MYÖS vähän sama kuin sanoisi että yksi kerralla saksalainen, japanilainen, korealainen, ranskalainen ja ruotsalainen joutuivat samalle autiosaarelle. Italialainen oli ainoa joka sairastui syöpään myöhemmin elämässä.
:mrgreen:
En ymmärtänyt vertauksestasi mitään.
Italialaisen unohdin kirjoittaa listaan. Mutta anyways tarkoitan että edelliset autosi ovat ehkä olleet eri ajoista eikä vertaus ole niin yksinkertainen.
Kuva

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Enemmän minua huolettaa tuot tct laatikko kuin tuo huohotin. Omassani on nyt vaihdossa kaksoismassa+kytkinpaketti+kytkimen työsylinteri.
Kannattaa tulevien ja nykyisten "tct" kuskien varautua rahan menoon.

Omalla yksilöllä ongelmat alkoivat siinä 180tkm kohdalla.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Pujazuba kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:^Eikö tuo nyt ole MYÖS vähän sama kuin sanoisi että yksi kerralla saksalainen, japanilainen, korealainen, ranskalainen ja ruotsalainen joutuivat samalle autiosaarelle. Italialainen oli ainoa joka sairastui syöpään myöhemmin elämässä.
:mrgreen:
En ymmärtänyt vertauksestasi mitään.
Italialaisen unohdin kirjoittaa listaan. Mutta anyways tarkoitan että edelliset autosi ovat ehkä olleet eri ajoista eikä vertaus ole niin yksinkertainen.
Vieläkään en ymmärrä. Minähän kirjoitin, että samaa matkaa on jokaisella ajettu. Helppo siitä on katsoa, että mikä toimii ja mikä ei.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Turha sitä on kaunistella. Tuo huohotin on ryssitty. En ole missään autossa kokenut tarpeelliseksi tätä ennen puhdistellla kyseistä palikkaa, mutta tämän kanssa aion avata huohottimen vuosittain.
No se on noin puolen tunnin työ vaikka tekisi pihamaalla ja anttilan kaluilla. Eli ei teilata hyvää autoa vielä tämän takia. Toki jotain parannuksia tuohon varmaan voisi tehdä?

Jossain vaiheessa varmasti menee Multiair uusiksi ja TCT:tä joutuu rukkaamaan, mutta nämä ovat melko normaaleja toimenpiteitä. Yleensä kaikesta kivasta joutuu maksamaan.
Eniten autossa haittaa, etten saa säädettyä ajoasentoa kunnolla. Etenkin reisituessa on puutetta.
Senza cuore saremmo solo macchine

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Melko samalta näyttää Bravon huohotin, jota tänään puhdistin. Mikä tuon jousen tarkoitus muuten on, vai onko laitettu vain huvikseen?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Far controllare motore käväisi tänään näytöllä aamupäivällä asioita hoidellessani.

Hetki sitten ei enää syttynyt, kun uudelleen kävin ajelemassa. Varoitus talven saapumisesta vain.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

art
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Tammi 2017, 08:53
Car(s): Giulietta multiair -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja art »

Huohotinongelmia pakkasten tullen... Eilen aamulla työpaikalle ajellessa (20km) oli öljytikku oli noussut ja ruiskinut vähän öljyä konetilaan. Ilmeisesti tapahtui loppumetreillä, kun alkoi pientä hajua tulemaan sisälle. Paluumatkalle tikku takas paikalleen ja ei ollut ongelmia. Kotona tikku oli edelleen paikallaan. Otin huohottimen irti illalla ja puhdistelin siitä ja putkista kaiken irtilähtevän möhnän, jota siellä olikin jonkun verran. Kun sain sen takas paikalleen 20-30 km koeajolenkki sujui mallikkaasti.

Tänä aamuna kuitenkin sama juttu: Työpaikalle päästyäni oli tikku taas noussut ja ruiskinut vähän öljyä. Nyt olenkin ihmeissäni, kun puhdistuksesta ei ollut apua.

Tuli mieleen, että tulikohan puhdistus tehtyä riittävän hyvin. Huohottimesta ja siihen liittyvistä putkista pyyhin ja rassasin kohdat mihin pääsin käsiksi ja puhaltelin paineilmaa koteloon aukoista. Avasin myös päällä olevan pyöreän kannen ja puhdistin sen sisältä. Huohotin on aika umpinainen kuitenkin, joten joka paikkaan en varmastikkaan päässyt käsiksi. Miten se pitäisi itseasiassa putsata? Onkohan huohotinjärjestelmässä jokin tietty paikka, mikä jäätyy?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Paras lopputulos tulee jos suihkuttelet pullollisen bräkleeniä sinne huohottimeen kunnes sieltä kammioista tulee enää puhdasta tavaraa takaisin. Paineilmalla sitten osat kuivaksi, ettei räjähdä käynnistyksessä. Niin ja ne kaksi takaiskuventtiiliä pitää myös putsata. Sulla on työmatka pahimmoilleen lyhyt, että tuo ei ehdi kunnolla lämmetä.

Mää oon nyt toistaiseksi päässy ilman vahinkoja tällä listalla. Ongelmia tulee heti kun jossain kohdassa oikoo:

-Tolppaa aina kun mahdollista
-Ajamaan lähdetään vasta kun moottorin vedet on yli 60C
-Ennen ajamista voi varmistaa huohottimen toiminnan käyttämällä öljykorkin raollaan, siellä pitäisi tuntua alipaine
-Kierroksia ei voi nostaa yli 3000rpm -> (öljy lentää aina jos erehtyy antamaan kylmälle moottorille sikaa)
-Keulan ilmanottoaukot pitää olla kaikki tukossa

Yleensä sitten kun paikat on kunnolla kuumat, noin 100km ajon jälkeen, niin kärsii kyllä antaa sikaa ja kunnolla.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Missä ne takaiskuventtiilit sijaitsevat ja pääseekö niihin mitenkään käsiksi?

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Jäätyvästä huohottimesta on ihan selvä päätös.

Kuluttajariitalautakunta: Jäätyvä huohotin on virhe autossa.

Miten maahantuoja voi olla korjaamatta noita? Nykyinen ei varmaankaan korjaa edellisen tuomia mutta Autokeskuksen olisii tuon mukaan korjattava omansa?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Tuppaa olemaan, että konsernia ei kiinnosta nämä talviasiat.
^^Takaiskuventtiilit on siinä huohotinboksissa heti sen putkiliitoksen jälkeen. Imaset ja puhallat siihen boksiin, niin huomaat kyllä läppien liikkeet.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Sain maahantuojalta vastauksen että viime talvena on joihinkin autoihin asennettu uusia huohotinosia, mutta niiden toimivuudesta ei ole vielä kokemuksia. Tämän talven pitäisi kertoa auttoiko.
Sitä en tiedä, että jos niistä on hyötyä, niin tullaanko kaikkiin autoihin asentamaan niitä.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tuli vielä mieleen kenellä on ollut huohotinongelmia niin, koska on viimeksi öljyt vaihdettu, kun huohotin on jäätynyt?

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ehti jo hinausauton tilaaminen vilahtaa mielessä...

Pakkasta -22 °C, 2 h esilämmitys + poikkeuksellisesti pari minuuttia tyhmäkäyntiä ennen liikkeellelähtöä. Alkuun ei mitään ongelmaa pl. normaali "dieselsimulaatio" (tukikumit). Kilometrin ajomatkan jälkeen ihmettelin kyllä vas. eturenkaan suunnalta kuulunutta vonkunaa, mutta sillehän löytyi selitys 5 km kohdalla, kun soppelisti Kehä I liittymiskaistalla jouluvalot tauluun aiheesta gearbox. Kolmosta suurempaa pykälää ei saanut päälle, joten seuraavasta liittymästä ulos, öljytikun tarkastus, uudelleen käynnistys (vikavalot pois) ja uusi yritys, täsmälleen samoin seurauksin.

Tuon jälkeen vetäydyin Pakilaan tutkimaan tilannetta. Pahimmoillaan auto ei suostunut edes vaihtamaan kakkoselle ja välillä oli sellaistakin ilmiötä, ettei mitään vikavaloja palanut, mutta 4. vaihde siitä huolimatta hukassa. Kun parin käynnistyksen jälkeen sain auton sellaiseen tilaan, että edes 3. vaihteen sai päälle, vikavaloilla tai ilman, lähdin Paloheinän suuntaan ajamaan karvarallia. 10 min pörräyksen jälkeen rupesi suuremmatkin vaihteet taas löytymään.

Vanhat öljyt? Juuei, sekä moottorin että TCT:n öljyt vaihdettu 6 kk / 9 tkm aiemmin.

Nurkkapyöritystä? Juuei, edellinen ajomatka tiistaina Tampereelta Vantaalle.

Edellinen karta TCT:n pelleilyä vuosi sitten, -27 °C pakkasella. Silloin ennakko-oireena hirveä vollotus (TCT:n pumppu?) jo autoa käynnisteltäessä. Tuolloin auto toipui limp moodosta seistessään 10 min kaupan pihassa. Kone seis, tottakai.

Koska luotto on nyt hirmuisen korkealla, taidan seuraavaksi lähteä ajelemaan kesämökille. Jos ei auto hyydy tienposkeen, niin perillä odottanee vähintäänkin jäätynyt vesijohto ja lisäbonuksena saattaa viemärikin jäätyä
:drinking:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^^Vaihtelevasti 4-25tkm haarukassa.
^Ikävältä kuulostaa tuon TCT:n toiminta pakkasessa. Oon tuota harkinnu seuraavaan autoon, mutta jos se ei toimi talvella, niin pitääkö tyytyä edelleen manuaaliin.

art
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Tammi 2017, 08:53
Car(s): Giulietta multiair -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja art »

art kirjoitti:Huohotinongelmia pakkasten tullen... Eilen aamulla työpaikalle ajellessa (20km) oli öljytikku oli noussut ja ruiskinut vähän öljyä konetilaan. Ilmeisesti tapahtui loppumetreillä, kun alkoi pientä hajua tulemaan sisälle. Paluumatkalle tikku takas paikalleen ja ei ollut ongelmia. Kotona tikku oli edelleen paikallaan. Otin huohottimen irti illalla ja puhdistelin siitä ja putkista kaiken irtilähtevän möhnän, jota siellä olikin jonkun verran. Kun sain sen takas paikalleen 20-30 km koeajolenkki sujui mallikkaasti.

Tänä aamuna kuitenkin sama juttu: Työpaikalle päästyäni oli tikku taas noussut ja ruiskinut vähän öljyä. Nyt olenkin ihmeissäni, kun puhdistuksesta ei ollut apua.

Tuli mieleen, että tulikohan puhdistus tehtyä riittävän hyvin. Huohottimesta ja siihen liittyvistä putkista pyyhin ja rassasin kohdat mihin pääsin käsiksi ja puhaltelin paineilmaa koteloon aukoista. Avasin myös päällä olevan pyöreän kannen ja puhdistin sen sisältä. Huohotin on aika umpinainen kuitenkin, joten joka paikkaan en varmastikkaan päässyt käsiksi. Miten se pitäisi itseasiassa putsata? Onkohan huohotinjärjestelmässä jokin tietty paikka, mikä jäätyy?


Viimeisin työmatka takas kotiin jäätymisen jälkeen meni taas ongelmitta: öljytikku oli pysynyt paikallaan. Tänään otin huohottimen uudelleen irti. Suihkuttelin ja huuhdoin kaapista löytyneellä jarrucleanerilla huohotinboxin sisälmystä ja kuivasin paineilmalla perään. Oli siellä jonkin verran jäätynyttä kertymää seinämillä, mutta ei läheskään niin paljoa kuin aikaisemmin. Imusarjaan menevän putken sisällä oli 1-2mm kertymä. Olisikohan tuo putki ollut paikka, joka jäätyi umpeen uudelleen... kokeeksi laitoin putken ympärille myös eristettä.

Ajon jälkeen muutaman kerran oon kokeillut kädellä, onko huohotin lämmin. Itse boxi on ollut joka kerta lämmin, mutta imusarjaan menevä putki ei ole joka kerta.

Autossa on ollut pakkasilla maskisuojat paikallaan (mikä ei siis nyt auttanut jäätymiseen) ja lohkolämppäriä on ollut pari tuntia ennen käynnistystä. Öljyillä ajettu vajaa 10000km ja vaihdosta alle vuosi aikaa. Selenian öljyt.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tuli mieleen ettei siellä vaan jossain olis "liekkisutia" tms viritelmää putkessa?
Mutta olette varmaan purkanut kaikki moneen kertaan joten ehkä se olis jo löytyny.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

matti_vuorio kirjoitti:Ikävältä kuulostaa tuon TCT:n toiminta pakkasessa. Oon tuota harkinnu seuraavaan autoon, mutta jos se ei toimi talvella, niin pitääkö tyytyä edelleen manuaaliin.
Giulietta on ollut nyt vaimon käytössä työmatkoilla ja korkeintaan autokatoksessa yöt. Johdon päässä mennen tullen.
Kysyin onko ollut mitään erityistä näillä keleillä, niin kuulemma penkinlämmittimen oli laittanut asennosta 1 asentoon 2..
Senza cuore saremmo solo macchine

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Polkaisin kuitenkin 170 km mökille eikä ole minkään sortin röörit jäässä. Tosin pakkastakin nyt enää -16 C.

Tämän TCT:n temppuilun suhteen alan kallistua sille kannalle, ettei kyseessä ole oikea vika (joku venttiili jäässä tms) eikä edes softabugi, vaan ominaisuus. Pumpun ulinakaan ei välttis liity asiaan mitenkään, koska sehän ei ole esiintynyt samaan aikaan limp moden kanssa. Limp mode on molemmilla kerroilla paukahtanut päälle kunnon pakkasella, reilun (2-3 h letkulämppärillä) esilämmityksen ja 5-6 km ajomatkan jälkeen, juuri siinä vaiheessa, kun lämpömittari on valehdellut moottorin saavaattaneen normaalin käyntilämmön.

Ehkäpä syy on juuri tämä - ECU ihmettelee, kun moottori on lämmin ja loota jääkylmä -> pakko olla TCT:n lämpötila-anturi rikki -> pistetään varmuuden vuoksi limp mode päälle. Varttituntia myöhemmin lämmöt tasaantuneet -> limp mode pois. Seuraavalla kerralla, jos moinen tulee, täytyy kokeilla tilanteen korjaamista kahvikupillisella.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:Far controllare motore käväisi tänään näytöllä aamupäivällä asioita hoidellessani.

Hetki sitten ei enää syttynyt, kun uudelleen kävin ajelemassa. Varoitus talven saapumisesta vain.
Tämä show käynnistyi uudelleen eilen ja tänään taas muutaman käynnistyksen jälkeen hävisi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Tämän viikon ollut mukavat pakkaset taas. Giulietta on liikkunut ilman oireita. Tänään pakkasta aamulla jo 34 astetta, Giulietta toimi koko aamupäivän kyydin antajana ihmisille, joiden autot eivät enää suostuneet liikkumaan. Kyllä sanoisin, että viime lopputalven päivitys on onnistunut.
Moottoriöljyt on vaihdettu 90tkm huollossa viime kevättalvella, vaihteistoöljyt 60tkm huollossa pari vuotta sitten ( liian kauan siis olleet ).

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Tervehdys,

Olen ostanut kesällä ensimmäisen alfani; mustan Giulietan. Kaunottareni on 120 heppainen manuaalilla ja todella pienillä kilometreillä (nyt 36tkm). Syksyllä ilmojen kylmetessä huomasin, että vaihteisto on erittäin kankea, varsinkin tottuneena Hondien fantastisiin vaihteistoihin. Vasta lämmetessä vaihteet liukuu kuin olisi voilla valetut, mutta välillä silloinkin tuntuu, että varsinkin kakkoseen yrittäessä tuntuu olevan seinä välissä. Synkronien kulumiseen en jaksa uskoa, koska vaihtaessa ei rutise. Voisiko kyseessä olla siirtomekanismi?Vaihteistoon vaihettu syksyllä redlinet. Kärsiikö kukaan muu samantyyppisistä oireista?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kovemmilla pakkasilla sekä kytkin että vaihteet vähän kankeat. Samaa teki edellinen alfani, johon auttoi öljyjen vaihto. Joissain tapauksissa on myös ollu synkro ongelmia jotka on ilmennyt vaikeutena saada 1 vaihde päälle...Kuinka yleistä tuo on, en tiedä...

Vastaa Viestiin