Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Itse ajan aina D-asennossa. Muut modet ovat löysiä ja aivan turhia. Varsinkin kytkin muuttuu aivan oudoksi n-modessa. Sääli että D-moden joutuu aina käynnistyksen jälkeen laittamaan manuaalisesti päälle.

Avatar
lerppu
Viestit: 5914
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

T-Jetissä pidin dynamic-modea suht tarpeettomana, käytännön suorituskyky oli neutraalilla lähes sama. MiTossa oli näissä isompi ero, liekö johtunut tct:n muutoksesta. T-Jetissähän oli jalkatilassa ylimääräinen poljin. Vaihdesuositukset olivat lähinnä omituiset ja miltei vaaralliset. Ei kai niitä nuolia kukaan oikeasti noudata?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

lagotto kirjoitti:...modet ovat löysiä ja aivan turhia.
:lol: :lol: :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

jkk kirjoitti:Seuraava tyhmä kysymys tämä koskien vaihteiston käyttöä : miten ajatte giulietoillanne, esim. N asennolla näkyy vaihteen vaihto muistutus, noudatatteko sitä vai annatteko mennä "pienemmällä" ?
En noudata. Haluaa vaihdattaa liian aikaisin, eli neuvot tyhmiä ja huonoja. Saattaahan se polttoaineenkulutusta vähän vähentää, ehkä, mutta ajaminen muuttuu epämukavaksi.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfissimo kirjoitti:
lagotto kirjoitti:...modet ovat löysiä ja aivan turhia.
:lol: :lol: :lol:
+1000
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ipi76 kirjoitti:Ensi maanantaina Giulietta saa uuden moottorin :) Perjantaina oli lähtenyt pikatilaus tehtaalle.

Mikä siellä oli pielessä?

Toisaalta todella hyvä ratkaisu auton omistajan ja käyttäjän kannalta tuo moottorin vaihto.
Vaihtoon menee siis moottori mutta mitä laitteita siihen kuuluu? Toivottavasti täydellinen moottori Multiairyksikköineen.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ne on nuo dieselit mitä tuolla tapaa huolletaan, useammallakin merkillä :silly:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^Tarkemmin en tiedä muuta kuin riittämätön öljynpaine jossakin päin moottoria ja sen takia jotkin laakerit olivat kuluneet. En tiedä apulaitteista, mutta nähtävästi turbo ei kuulu kun kysyin siitä. Kuulemma kaikki paikat käydään jonkun kaavan mukaan läpi missä on hileöljy kiertänyt. Turbo vähän itseäni huolettaa kun siellä on kiertänyt hileöljy ja ne öljynpaineet jos eivät ole olleet riittävät.

Tämähän Giulietta on dieselikoneella niin ei pelkoa MA yksiköstä.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^tuota minä jo odottelinkin :o:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kävin tänään koeajamassa ensimmäistä kertaa Giuliettan... Oli n. 50tkm ajettu 1.4 TB MultiAir TCT.

Olihan sillä menohaluja ihan riittävästi, mutta miten siinä ohjaus (ainakin vrt. 159) tuntu luonnottoman kevyeltä? Kuuluuko sen olla sellainen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Sähköinen tehostin. Vastetta tulee D-asetuksella enemmän.

Kyllähän se on äkkiseltään oudon tuntuinen (esim. 156:n jälkeen), mutta tähän tottuu aika nopeasti.
Ohjaus on sentään vielä nopea.
Senza cuore saremmo solo macchine

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Minusta D vaan keskittää vähän napakammin, muutoin tehostus ei kevene eikä tunnokkuus parane. Tosin harjoitukappale vm 2012 - uudemmissa kuulemma saatu vähän paremmaksi. Ei kuitenkaan kuulu auton parhaisiin puoliin tämä.

Vaan tämähän on sitä nykyaikaa. Useimmilla kilpailijoilla lie ohjaus vielä reilusti kevyempi (ml. Astra) ja Golfinkin rankkaan vielä hitusen enemmän ylitehostetuksi & tunnottomammaksi, vaikka VAGniikan maailma sen onkin maailman ihanimman ohjauksen referenssiksi julistanut.

Lie syytä huomauttaa, että tähän vuodenaikaan alla pyörii talvirenkaat, jotka tod. näk. osa ongelmaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

insinörtti kirjoitti:Minusta D vaan keskittää vähän napakammin, muutoin tehostus ei kevene eikä tunnokkuus parane. Tosin harjoitukappale vm 2012 - uudemmissa kuulemma saatu vähän paremmaksi. Ei kuitenkaan kuulu auton parhaisiin puoliin tämä.

Vaan tämähän on sitä nykyaikaa. Useimmilla kilpailijoilla lie ohjaus vielä reilusti kevyempi (ml. Astra) ja Golfinkin rankkaan vielä hitusen enemmän ylitehostetuksi & tunnottomammaksi, vaikka VAGniikan maailma sen onkin maailman ihanimman ohjauksen referenssiksi julistanut.

Lie syytä huomauttaa, että tähän vuodenaikaan alla pyörii talvirenkaat, jotka tod. näk. osa ongelmaa.
D modessa ohjauksesta tulee raskaampi. Samalla kaasun vaste paranee ja tulee hieman lisää vääntöä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15037
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

G:stä en tiedä, mutta MiTossa D on jopa sen verta jäykällä ohjuudella, ettei se ole kovin mukava ajella kaupungissa.
Ja kaasunvaste muuttuu erittäin paljon agressiivisemmaksi, eipä tuo anna täysiä tehojakaan ilman moista...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Aquatica kirjoitti:G:stä en tiedä, mutta MiTossa D on jopa sen verta jäykällä ohjuudella, ettei se ole kovin mukava ajella kaupungissa.
Ja kaasunvaste muuttuu erittäin paljon agressiivisemmaksi, eipä tuo anna täysiä tehojakaan ilman moista...
Mulla kun oli tuo '08 150hp bravo joskus, jossa hieman vastaava "D" asetus, niin sillä ei kyllä kaupungissa pystynyt ajamaan muutenkaan... Valoissa hyökkäili todella arvaamattomasti edessä olevan takapuskuriin... Enkä nyt tarkoita hyvällä tavalla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 15037
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pasi kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:G:stä en tiedä, mutta MiTossa D on jopa sen verta jäykällä ohjuudella, ettei se ole kovin mukava ajella kaupungissa.
Ja kaasunvaste muuttuu erittäin paljon agressiivisemmaksi, eipä tuo anna täysiä tehojakaan ilman moista...
Mulla kun oli tuo '08 150hp bravo joskus, jossa hieman vastaava "D" asetus, niin sillä ei kyllä kaupungissa pystynyt ajamaan muutenkaan... Valoissa hyökkäili todella arvaamattomasti edessä olevan takapuskuriin... Enkä nyt tarkoita hyvällä tavalla.
Siinähän se on se "SPORT", eiks niin? En tiedä miltä se tuntuu. Mut tosiaan MiTossa tuo dynamikki aiheuttaa sen, että ehkä 20% kaasupolkimen normaalista vasteesta tulee ekan kahden millin kohdalla.
Tekee siitä aika hyökkäävän, eikä ihan taajamaan tosiaan toimi... Motarille oikein jees 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ekassa autossani - Opel Corsa TR 1.2S - oli myös jäykkä ja raskas ohjaus. Ei se silti erityisen hyvä muistaakseni ollut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^Jep
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
lerppu
Viestit: 5914
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Nyt kun muistelen tuota dna-kytkintä, niin siinä oli sekopäisyys (joka tietty tekee Alfasta niin rakastettavan):
- D teki "sähköisen lukon" (i.e. jarruilla toteutetun etupään vetopidon) aktiivisemmaksi. Tämä ihan oikeasti tuntui niin MiTolla kuin Giuliettallakin erinomaisena talviolosuhteiden vetopitona, etenemiskyky D-moodissa oli liukkaalla oikeasti jees.
- Harmi tietty sitten oli että tuon moodin kytkentä teki ohjauksesta naurettavan raskaan verraten olosuhteisiin, joissa pitoa oli minimi, mutta ratista välittyi tunne kuin olisi tarmacia slickseillä... Lisäksi kaasun vaste muuttui melko ärhäkkääksi polkimen liikkeen alkuvaiheessa, joten auton hallinta vaikeutui samassa suhteessa kuin etenemiskyky talvioloissa parani.
Tämä on sitä arjen skitsofreniaa jota nykyinen autoni ei tarjoa ja jota kaipaan. Sitä aikaa kun jokainen matka oli seikkailu... :roll:

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Delirium vai mikä se nyt olikaan... :roll: kun en muistanut, että Bravo on Pasille tuttu vehje.

Giulietan ohjaus on normaalitilassa hyvin samanoloinen kuin Bravossa. No, ehkä Bravo oli vielä vähän enemmän ylitehostettu. Mutta spotilla Bravon tehostus väheni ja ohjaus muuttui sekä raskaammaksi että tunnokkaammaksi. Tästä syystä olisin aina halunnut ajaa sport-tila päällä, mutta just tuo liian hätäinen kaasupolkimen vaste +150 hv T-Jetin on/off luonne vaativat ruuhkassa ja talviliukkailla lähes yli-inhimillistä tarkkuutta kaasun annosteluun.

Toisaalta normaalitilassa reagointi kaasuun oli välillä rasittavankin laiskaa + negatiivinen vaikutus ohituskiihtyvyyteen (max. ahtopaineen/väännön rajoittamisen vuoksi) oli havaittavissa minunkin persdynollani.

Dynamicilla Giulietan (vm2012) tehostus ei minun mielestäni vähene eikä tunnokkuus siis kasva. Ohjaus vaan rupeaa keskittämään voimakkaammin. Tämäkin on ihan OK maantie/moottoritienopeuksissa, mutta nurkkapyörityksessä tuntuu hölmöltä, kun sähkömoottori vänkää vastaan.

Normal/dynamic -ongelma liittyen ruuhka-ajoon on pitkälti sama kuin Bravossa eli ruuhkassa ja oikeastaan aina alle 50 rajoituksilla pakko kytkeä dynamic pois. Giulietassa Normal ei tunnu ihan yhtä kuristetulta (moottorin osalta), mutta vaste kaasuun on laiska + TCT vielä laiskempi laiskempi vaihtamaan alas + tykkää jurnutella 1200-1400 rpm. Giulietalla haluaisin ajaa koko ajan TCT sport-tilassa. Mukaan lukien ärhäkämpi tasauspyörästön lukko.

D:n ja N:n välillä on iso ero käytöksessä, mutta N ja A:n eroa en ole onnistunut hahmottamaan. Miksi, oi miksi ei voi olla "tasajako" eli D ja A kuten nyt ja N sitten näiden puolivälissä eli nykyistä dynaamisempaan suuntaan kallistuen.

Vielä parempi olisi jokin näistä
- edes 1 custom mode, johon saisi valita erikseen ohjaus sport/ei, kaasuvaste hätäinen/laiska jne tai vielä mieluummin joka asiassa useampi säätöporras ääripäiden välissä
- kaikki moodit kustomoitavissa, camoon, jossain Obelixissakin pystyy tehostusta ym. säätämään 5-portaisesti!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Mun mielestä Giulietan dynamic moden ohjaus ei ole liian raskas, ja kaasuunkin tottuu. Ajelen siis aina D-modella, ja päivittäin myös kaupungin keskustassa. Talvella D-mode antaa myös ajonvakautuksessa hieman enemmän tilaa, ja autolla saa helposti myös takapään pieneen liukuun = kääntyy hienosti mutkissa.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei se liian raskas olekaan - saisi olla raskaampikin, jos vaihtokaupassa saisi lisää tunnokkuutta. Tosin taitaisi sitten tulla vetelyäkin. Nykyisellään auto on lähes tunteeton urille eikä lämä lattiassakaan aiheuta tarvetta ratin kanssa voimailuun. Esim. Stilo tempoli paljon voimakkaammin niin urissa kuin kiihdytyksissäkin, vaikka koneja pellin alla kolmannes vähemmän, renkaat 20 mm kapeammat ja ohjaus hitaissa nopeuksissa täysin tunnottomaksi tehostettu.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?

Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?

Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
Peruskajarit ainakin ovat surkeat, Bosesta en osaa sanoa.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

lagotto kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?

Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
Peruskajarit ainakin ovat surkeat, Bosesta en osaa sanoa.
Enkä ainakaan muista huomanneeni isoa eroa Bosen ovikajareihin. Mutta niitä nyt vaihtelee miten päin vain, sellaisia mistä kukakin tykkää. Muttakun ronttiin ei tekisi ensimmäisenä mieli tehdä mitään itse keksittyjä johtoranetuksia bassolaatikkoineen vaan alkuperäinen ja huomaamaton olisi parempi.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

JaRoDD kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?

Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
Peruskajarit ainakin ovat surkeat, Bosesta en osaa sanoa.
Enkä ainakaan muista huomanneeni isoa eroa Bosen ovikajareihin. Mutta niitä nyt vaihtelee miten päin vain, sellaisia mistä kukakin tykkää. Muttakun ronttiin ei tekisi ensimmäisenä mieli tehdä mitään itse keksittyjä johtoranetuksia bassolaatikkoineen vaan alkuperäinen ja huomaamaton olisi parempi.
Meidän Giulietassa ainakin oli bosettomat hifit, verrattuna edellisen Miton boseihin, paremmat, tiedä sitten millaiset boset Giuliettaan on asennettu, liekö paremmat. Itse ainakin ottaisin ne bosettomat edelleen, sen verran omaan makuun nuo boset melko mitättömät.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?

Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
2016 hinnastosta paketit mitä on ollut tarjolla:
2014 FL (ilmeisesti maassa ollut vielä FL 2014 autoja, jota myivät vielä 2016)
Pack Sport
mm. urh. alusta, helmasarja, tumm. lasit, metalliset polkimet, jne. Vaatii myös 17" vanteet (420 tai 421)
2016 FL
Bose HiFi -audiopaketti
9 kaiutinta, erillinen subwoofer sekä vahvistin
Pack Visibility
Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili ja sähköllä taittuvat ulkopeilit. Vakiona Super ja Veloce -malleissa
Pack Veloce
mm. urh. alusta, helmasarja, tumm. lasit, metalliset polkimet, jne. Til. myös 17" tai 18" vanteet sekä verhoilu (52J/788/212)
Eli 2016 Pack Sport vahtui Pack Veloceen. Verhoilu tarkoittaa kangas tai nahka/Alcatara tai nahkaverhoilua.

Gusse
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

juhani kirjoitti:
Gusse kirjoitti:Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?

Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
Vanhasta 2010 hinnastosta:
Pack Premium
AFS Bi-ksenon ajovalot, peruutustutka, himm. taustapeili ja sähk. taitt. ulkopeilit.
Pack Sport 1
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 17" kevytmet.vanteet.
Pack Sport 2
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" 5 hole-kevytmet.vanteet.
Pack Sport 3
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" Turbina-kevytmet.vanteet.

Tässä ketjun syövereistä poimittu tiedot varustetasoista ennen faceliftiä

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Eikös noissa ole alusta saakka ollut myös helmat mukana? Ja musta kattoverhoilu. Ja kojetaulun alumiinilista.

SportPackillinen versio kannattaa aivan ehdottomasti metsästää jos Giuliettaa on hankkimassa. Harmi ettei noissa uudemmissa enää näy.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ehdottomasti?

Musta kattoverhoilu = synkempi sisustus. En osaa enää pitää mustaa sisäverhoilua mustilla yksityiskohdilla koristeluna mitenkään erityisen sporttina, kun perus "hinnat alkaen" kauppakassitkin tarjoaa samaa. Kojelaudassa on normaalisti alumiinia esittävä somiste ja sportissa se vaan on pykälää tummempi. Helmalevike on varsin vaatimaton. Ei kerää loskaa päälleen, kuten Bravon vastaava, muttei taida myöskään suojata kylkiä eturenkaiden heittämiltä kiviltä. Läpät pitää itse askarrella, marmorilta saa vain takaläpät. :evil:

Normialusta ei todellakaan ole mikään löllötin - miltei yhtä jämäkkä kuin Bravon sporttialusta, mutta pintapehmeyttä=mukavuutta enemmän.

Rahalle voisi olla oleellisempiakin käyttökohteita, koska ainakin alkupään autoissa nämä piti erikseen raksia lisävarustelistalta tai piti ottaa jokin "pack premium" tai "business" paketti
- xenonvalot
- peruutustutka (taakse tai sekä että)
- tummennetut lasit (on muuten aika vaatimaton tämä tummennus)
- automaattisesti himmenevä taustapeili
- sähköisesti kylkiä vasten taittuvat peilit

Muissa kuin turismo -varustetasossa sentään vakiona automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, tuulilasin alareunan lämmitys, ajovalojen hämäräkytkinautomatiikka ja pyyhkijöiden sadetunnistin. Tähän settiin nähden peruutustutkan uupuminen vakiovarusteista on lievästi sanottuna outo veto. Käytännössä pakollinenhan se on rajoitetun takanäkyvyyden vuoksi.

Edit: parit varusteet lisätty.
Viimeksi muokannut insinörtti, 20 Helmi 2017, 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Itse olen kyllä todella tyytyväinen autoni uutena ostaneen henkilön ruksailuihin.
Löytyy:
- Sport Pack II
- Business/ Pack Premium
- Visibility Pack

Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

insinörtti kirjoitti:^ehdottomasti?
No ehkä vähän jyrkkä ilmaus...

Mutta omaa metsästäessäni katselin vain SportPack -autoja. Peruutustutkia tahi xenoneita en itse ole tähän kaivannut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Gusse
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Mitä Visibility pack on pitänyt sisällään?

Itsekin metsästin aikanaan vain Sport Packilla olevia malleja paketissa olleiden penkkien takia. Omassa sitten sattui myös olemaan lisäksi premium pack, mitä ei edes myynti ilmoituksessa ollut mainittu ja olikin mukava yllätys kun sain auton toimitettuna.
Viimeksi muokannut Gusse, 21 Helmi 2017, 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Gusse
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Stilo kirjoitti:Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.
Luulin noiden kuuluneen premium packin. Omasta löytyykin siis sport pack I, premium pack ja siis myös visibility pack.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Eikös noissa ole alusta saakka ollut myös helmat mukana? Ja musta kattoverhoilu. Ja kojetaulun alumiinilista.

SportPackillinen versio kannattaa aivan ehdottomasti metsästää jos Giuliettaa on hankkimassa. Harmi ettei noissa uudemmissa enää näy.
Siis mitä tarkoitat? 2014 FL malleihin on / oli saatavilla Pack Sport ja nykymalleihin Pack Veloce.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Omassa on varusteina normivarusteiden lisäksi

- puolinahat punaisin tikkauksin ja ratti punaisilla tikkauksilla
- alumiiniset polkimet, alumiininen keskikonsoli, satiini alu peilinkuoret
- musta sisäkattoverhous
- sadetunnistin ja sävytetty tuulilasin yläreuna
- helmalevikkeet, 17" jotku(159?) alfan vanteet ja 18" turbiinivanteet

Eli omassa vissiin pack sport 3 ja pack visibility? Itse teetettynä on kaikki lasit tummennettu pl. Tuulilasi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Niin ja edellä käytyihin vaihdevalinta keskusteluihin; tuon oman kytkin vauhtipyörä remontin jälkeen on vain vahvistunut fiilis, että nuo vaihdesuositukset edesauttaa auton rikkoutumista. En tiedä miten edellinen / edelliset omistajat on tätä vehjettä ajanut, mutta jos niinkuin auto suosittaa, en ihmettele näitä ongelmia :D

Avatar
lerppu
Viestit: 5914
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuossa voi olla ihan pointtia. Eikös Kansanauton TSI-DSG probleemat osaltaan juonnu laatikon halukkuudesta jurruttaa voimalinjaa kaupunkivauhdeissa lähes tyhjäkäyntilukemissa? Taisi olla voiteluprobleema yms. (Tai sitten olen aivan hakoteillä, ei ole ollut sydäntä lähellä tämä issue)?

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Gusse kirjoitti:
juhani kirjoitti:
Gusse kirjoitti:Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?

Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
Vanhasta 2010 hinnastosta:
Pack Premium
AFS Bi-ksenon ajovalot, peruutustutka, himm. taustapeili ja sähk. taitt. ulkopeilit.
Pack Sport 1
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 17" kevytmet.vanteet.
Pack Sport 2
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" 5 hole-kevytmet.vanteet.
Pack Sport 3
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" Turbina-kevytmet.vanteet.

Tässä ketjun syövereistä poimittu tiedot varustetasoista ennen faceliftiä
Joo ja 2014 FL varustepaketit:
Bose HiFi -audiopaketti 718
9 kaiutinta, erillinen subwoofer sekä vahvistin. Sisältyy Pack Premiumiin (7DD)
Pack Visibility 7DA
Sadetunnistin, tumma tuulilasin yläreuna, autom. himm. taustapeili ja sähk. taittuvat ulkopeilit. Progression -malliin
Pack Premium 7DD
Bi Xenon ajovalot, kattoluukku sekä Bose HiFi audio. Distinctive tai QV -malleihin
Pack QV Line 7PP
mm. urh. alusta, helmasarja, Brembo jarrut, jne. Tilattava myös nahkaverh. (212) sekä vanteet (435, 439, 4AY tai 55E)
Pack Sport 7SC
mm. urh. alusta, helmasarja, tumm. lasit, metalliset polkimet, jne. Tilattava myös vanteet (420, 421, 435, 439 tai 4AY)

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Gusse kirjoitti:
Stilo kirjoitti:Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.
Luulin noiden kuuluneen premium packin. Omasta löytyykin siis sport pack I, premium pack ja siis myös visibility pack.
Olisiko tämä Visibility pack tarkoitettu Turismoon, koska Giulietassa (varustelutaso, ei automalli 8) ) on (tai siis oli 2011/2012 esitteen mukaan) tuo sadetunnistin ynnä myös tuulilasin yläreunan tummennus vakiona.

Premium pack piti sisällään pysäköintitutkat, xenonit, automaagisesti himmenevän taustapeilin ja sähköllä taittuvat sivupeilit. Tätä ei turismoon saanutkaan. Sitten oli vielä business -mallit, joiden sisältö varmaan premium pack + jotain muuta kivaa. Tällaisen olisin halunnut, muttei ollut TCT:n kanssa saatavana.

JKK:n autossa ilmeisesti sport pack3 (jonka myötä melkein kaikki kilkkeet tulleet) + erillishankintana peilin kuoret (vakiona vain QV:ssä).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

_rico kirjoitti:Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
Onko navi mallia "nousee ylös kojelaudan päältä" eli se vanha integroitu versio? Jos on, niin taisi olla 2,5 k€ arvoinen raksi ruudussa. Mutta kyllä tuossa vielä parantamisen varaa olisi ollut. Rosso Compezione reilut 3 donaa, punaiset jarrusatulat 0,5 kiloeuroa jne. :-D
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Josef Matula kirjoitti:
Siis mitä tarkoitat? 2014 FL malleihin on / oli saatavilla Pack Sport ja nykymalleihin Pack Veloce.
Sori, ilmaisin itseäni epäselvästi. Noita on juu saanut, mutta käytetyissä niihin ei juuri törmää. Jossain 2012-vuosimallissa varmaan kolmasosa autoista on SportPackilla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

lerppu kirjoitti:Eikös Kansanauton TSI-DSG probleemat osaltaan juonnu laatikon halukkuudesta jurruttaa voimalinjaa kaupunkivauhdeissa lähes tyhjäkäyntilukemissa? Taisi olla voiteluprobleema yms. (Tai sitten olen aivan hakoteillä, ei ole ollut sydäntä lähellä tämä issue)?
Ei kai kansanautoissa hajonut laatikko juuri koskaan (siis DSG vehkeistä puhuttaessa, on nekin käsittääkseni osanneet tehdä porsivia manuaalivaihteistoja & muun tyyppisiä, porsivia automaatteja) ja kytkimetkin harvoin. Todellinen vikapaikka oli mekatroniikka = sähköhydraulinen vekotin, joka ohjaa kytkimiä ja vaihteensiirtoa. Oireethan on sitten ollut jotain sellaista, että auto ryömii väärään suuntaan (siis eteenpäin, kun pitäisi peruuttaa ... vai olikose just päinvastoin?).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 5914
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ok. Mitä tällä palstalla ei tiedetä, sitä ei tarvitse kysyä! :mrgreen:

Gusse
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

insinörtti kirjoitti:
Gusse kirjoitti:
Stilo kirjoitti:Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.
Luulin noiden kuuluneen premium packin. Omasta löytyykin siis sport pack I, premium pack ja siis myös visibility pack.
Olisiko tämä Visibility pack tarkoitettu Turismoon, koska Giulietassa (varustelutaso, ei automalli 8) ) on (tai siis oli 2011/2012 esitteen mukaan) tuo sadetunnistin ynnä myös tuulilasin yläreunan tummennus vakiona.

Premium pack piti sisällään pysäköintitutkat, xenonit, automaagisesti himmenevän taustapeilin ja sähköllä taittuvat sivupeilit. Tätä ei turismoon saanutkaan. Sitten oli vielä business -mallit, joiden sisältö varmaan premium pack + jotain muuta kivaa. Tällaisen olisin halunnut, muttei ollut TCT:n kanssa saatavana.

JKK:n autossa ilmeisesti sport pack3 (jonka myötä melkein kaikki kilkkeet tulleet) + erillishankintana peilin kuoret (vakiona vain QV:ssä).
Eikö pack sport pitänyt sisällään myös peilinkuoret? Ainakin tuntuu monessa pack sportilla olevassa olevan myös ne hopeiset peilinkuoret. Omassa ne kun on myös hopeiset ja aika monessa myynnissä olevassa myös.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

insinörtti kirjoitti:
_rico kirjoitti:Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
Onko navi mallia "nousee ylös kojelaudan päältä" eli se vanha integroitu versio? Jos on, niin taisi olla 2,5 k€ arvoinen raksi ruudussa. Mutta kyllä tuossa vielä parantamisen varaa olisi ollut. Rosso Compezione reilut 3 donaa, punaiset jarrusatulat 0,5 kiloeuroa jne. :-D
Ei sentään :lol: Navi on se kojelautaan tökättävä 2011 TomTom. Kelpaa lähinnä paperipainoksi tänä päivänä.
Kai tosta nero etna väristä on jotain ylimääräistä joutunut pulittamaan (?) ja punaiset satulat löytyy. Tosin sen verran viimeiset viisi vuotta ja 130tkm ovat verottaneet, että ei ne enää kovin punaiset ole.. Kuuluvat to do listalle sitten kun ehtii/pinkassa on tarpeeksi ylimääräistä.

Ja peilinkuoret ovat tosiaan hopeiset tässäkin.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Gusse kirjoitti:Eikö pack sport pitänyt sisällään myös peilinkuoret?
Alkup. esitteen mukaan ei. Vakiona ne on olleet vain QV:ssä, mutta lisävarusteena tarjolla kait kaikkiin. Taisi olla halvin tarjolla ollut tuunaus, omalla kuitillani 90 € hinta moisista.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ainiin, Jäi tuosta listastani mainitsematta tummat ajovaloumpiot...siellä on varmaan h7 :kat sisällä kun on tasonsäätö kojetaulussa.

Niin, ja vaihteista vielä, esimerkkinä 70 kmh 6 vaihteella ja 40 kmh 4 vaijteella kierrokset jurnuttaa 1000-1100 rpm, ei voi tehdä hyvää vaihteistolle / kytkimelle...

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet? :-D

Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille :o:

Vastaa Viestiin