Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Nyt on sitten käytetty Giulietta 60 tkm huollossa. Huohotinkotelo oli aivan puhdas, syksyllä putsattiin edellisen kerran. Kilometrejä kertyi 10 tkm huohotinkotelon puhdistuksen jälkeen. Samalla vaihdettiin MA-yksikön suodatin ja vaihdelaatikkoöljyt. Nyt on sitten Selenian Pure Energyt koneessa eli pitäisi olla "parhaat" öljyt mitä suositellaan MA-koneeseen...

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Pentti kirjoitti:55238665 - 47,74 €, tuossa osanumero ja paljonko maksoi kesällä Hämeenlinnan Autokeskuksesta. Hain tuon MiToon mutta eiköhän ole sama osa Giuliettaankin.
On. Löytyy tuolla varaosanumerolla Autolussoltakin ( £29,99)

Ymmärsinkö oikein, että mitään tiivisteitä ei tarvitse vaihtaa tuon suodattimen vaihdon yhteydessä? Löysin kyllä pommikuvan sen sijainnista, mutta ei se kyllä vielä pankkia tyhjentänyt.
Aquatica kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Aqu, onko tuo MA - filtteri kuinka kallis ja mistä tilasit? Olen varmaan puusilmä kun en ole huomannut. Ajattelin että voisin vaikka vaihtaa sen Puntoon, kun siinä on on liki 150tkm mittarissa ja tuskin koskaan on tuota vaihdettu.
Se filtteri maksaa Mäkelässä 54,07€ (osa 55238665) - ainakin yhden foorumilaisen kautta marmorihinta muutaman euron halvempi :P
Huohotinpönttö kustantaisi 104,78€ (osa 55219081).
Ja takalasinpyyhkijän varsi sulkineen 34,70€ (osa 50509442).

Vähän kiroili tyyppi, että tuo Multiairin filtteri kuuluu osastoon "Moottorilohko, kansi" eikä öljynkierto. :D
Samoin huohotinpönttö kuului öh, polttoainejärjestelmän keruu-osioon tmv. loogiseen. Ei ihme, ettei tuolta ePeristä ikinä mitään löydä ilman valmiita osanumeroita....

EDIT:
Korjattu tosiaan nyt se hinta. Ei se ollut kuin toista sataa, ei toista tonnia :D
Ja käsikirjanpitäjä (minä) kirjottanut ihan itse väärin päin koodit. Pärkele tätä päätä.
Maksaako vaivan ostaa uutta huohotinta, ei siinä vissiin ihmeempää kuluvaa ole? Ja jos sen puhdistuksen teetättää huollossa, tuleeko tuntiveloitusta enemmän kuin huohottimen hinta..? Tarvitseeko se mitään tiivistettä, etc.? Joku O-rengas vissiin menee, mutta eikös noita nyt löydy hyllykamana jokaiselta itseään kunnioittavalta huollolta?

Entäs jakopää? Autolusson ostoskorissa on nyt vesipumppu ja hihnasarja:
https://newalfaparts.co.uk/engine-parts ... -kit-.html
Tarvitaanko kyytiin muuta? Tulpat ja suodattimet on tallin hyllyllä jo odottelemassa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hönöttimessä on myös 2 venttiiliä.
Ainakin.

Niiden tarkoitus on estää ylipainetta tulemasta takaisinpäin (nostat kaasun, turbo lakkaa imemästä -> virtaussuunta muuttuu takaisin -> vena kii ja sitten imusarja hoitaa alipaineistuksen... tai näin se ainakin visuaalisesti on tehty :D)
Sen putsaus sinänsä on aika kevyt homma, mutta ekalla kertaa aikaa menee tovi tai kaksi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Onkos riissel-Giuliettoissa noita check engine-huohotinongelmia noin paljon kuin Multiaireissa....huomaa kyllä, että ei 940-täkään ole suunniteltu arktiseen ilmastoon. Mutta kun tuntuu, että edistymistä ei talviominaisuuksissa ole yhtään tapahtunut vrt. 156:seen, pikemminkin päin vastoin. :oops:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Aquatica kirjoitti:^
Hönöttimessä on myös 2 venttiiliä.
Ainakin.

Niiden tarkoitus on estää ylipainetta tulemasta takaisinpäin (nostat kaasun, turbo lakkaa imemästä -> virtaussuunta muuttuu takaisin -> vena kii ja sitten imusarja hoitaa alipaineistuksen... tai näin se ainakin visuaalisesti on tehty :D)
Sen putsaus sinänsä on aika kevyt homma, mutta ekalla kertaa aikaa menee tovi tai kaksi.
Juuh, tilasinkin jo uuden hönöttimen. Vaihtakoon huollossa uuden ja autistelen (nakkaan roskiin) sitten sen vanhan kanssa. Termostaatin kun vielä jostain löytäis. Onko hajuja, missä se piileskelee?
Jiitee kirjoitti:Onkos riissel-Giuliettoissa noita check engine-huohotinongelmia noin paljon kuin Multiaireissa....huomaa kyllä, että ei 940-täkään ole suunniteltu arktiseen ilmastoon. Mutta kun tuntuu, että edistymistä ei talviominaisuuksissa ole yhtään tapahtunut vrt. 156:seen, pikemminkin päin vastoin. :oops:
Olen kuullut juttua että mm. PSA-konserni, BMW ja moni muu on saanut aikaiseksi oikein hyvin pakkasiin soveltuvia huohottimia pitkin autotehtailun historiaa. Mm. BMW-tyyppinen moottorin totaalituho tukkeutuneen huohottimen takia kannattaa kokeilla.

Näihin rotteloihin nyt vaan koko ajan tulee jotain uutta hifiä, koska päästöt, kulutus ja insinöörien loputon autistelu. Tässä tapauksessa se ruoho ei ole sen vihreämpää aidan toisella puolella. Sitä vaan on niin tottunut jo siihen, että kun jotain tulee, niin ensireaktio on "s**tanan Aflat!!1!!!" :silly:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, onhan noita lämmittimiä yms...

Ne on ihan kivoja, kun toimii. Mut sit kun auto palaa, ei oo enää nii hauskaa :lol:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

matti_vuorio kirjoitti:^Näkee eper palvelusta (eper_fiatklubpolska_pl) jos laitat valmistenumeron siihen VIN-kenttään ja sitten katsot Info-napin takaa. Varustelistalla pitäisi olla
ASSETTO SPORTIVO (377) -optio näkyvillä.

^^Oho. Juorua tänne kaikki mitä saat tuosta irti.
Soitin tuonne AutoMilanoon ja kysyin etupään jousien hintaa asennettuna. Kuulemma 440€ yhteensä.
Ei kuulosta kovin pahalta. Taidan teettää heillä, kun on ennestään hyvät kokemukset.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Kellään kokemusta, että kontti ei aukea? Valot kyllä vilkkuu nappia painaessa, mutta lukossa ei mitään eloa.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Ekana talvena öljyt pihalle, ensimmäisellä pidemmällä matkalla talvella. Syy huohottimen jäätyminen.
Toisenkin kerran hinattiin huoltoon kun pysähdyin liikennevaloihin ja auto alkoi "tärisemään"moottorin kummallisen käynnin ansiosta.
Tämän jälkeen minulla on ollut viimasuojat keulalla kun pakkasta on ollut riittävästi. Huohottimen olen puhdistanut kerran talvessa. Sen jälkeen olen nähnyt yhden joulukuusen, viime talvena?, mutta meni ohitse pelkällä linja-autopysähdyksen taktiikalla.
Minusta toiset öljyt tuottavat enemmän limaa huohotinkoteloon kuin toiset.
Mutta, tärkeintä, ei ole ollut ylimääräisiä pysähdyksiä tai joulukuusia noilla toimenpiteillä.
Tänään matkalla oli alimmillaan -27 °C, hrrrr.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Dam kirjoitti:Ja tuon vajaan 200 km matkan ajan mietin tätäkö mun elämä nyt sitten on tulevaisuudessa. Miellyttävä ajaa ja satunnaisia pim ääniä ja merkkivaloja joten ei käy matka tylsäksi...
Oisko pitäny olla ennemmin vaan ihan hiljaa :mrgreen:

Aamulla ihan normaalisti alkumatka, Tampereen motarilla juuri saavuttaessa Lempäälään ajattelin että voisi hakea lisää kahvia Teboil Pirkanhovista. Edessä raskasta liikennettä joten kierrokset reilusta parista tonnista vakkarin poispotkimisen jälkeen vajaa pari tonnia, vilkku oikealle ja pim, check engine. 4:nnen startin jälkeen taas matka jatkui eikä mitään muuta ylimääräistä loppupäivänä. Aikaisemmin ollut jotain ongelmaa lambdassa, ahtopaineen anturissa, joku muu anturi, mystinen imuvuoto mitä ei löytynyt + tuo huohottimen tukehtuminen. Veikkauksia mitä siellä nyt on tällä kertaa? Oikein vastanneiden kesken arvotaan lumiharja :wink: Kun tuon talvipaketin tein niin seuraavaksi pitää kait etsiä risti, raamattu ja pyhää vettä pieni pullollinen hansikaslokeroon?
Gusse kirjoitti:^ Tuossa tulikin yksi syistä miksi möin Giulietan pois, eli vikavalon loimotus tasaisin väliajoin ja aina eri syistä. Tuli tuon takia pidettyä mukana myös bluethootilla toimivaa OBD lukijaa, niin pystyi aina tarkistamaan että kuinka vakava vika oli tai missä päin. Eihän tuolla koskaan kyllä tielle tullut jäätyä ja ainut haitta oli pakotus N-moodin.
Ei näitä ongelmia ole +keleillä, vain kun on kylmää. Koko kesä meni ihan täysin ongelmitta, ainoa mitä oli niin korjattu tuulilasista orastava reikä. Tokihan nämä ärsyttää kun pelmahtaa näkyviin ja varsinkin tähän tahtiin mutta aikalailla anteeksi annettavissa vielä. Positiivisia asioita niin paljon ettei tuollaiset pikkujutut paina mieltä. Ehkä se ei ole vika vaan ominaisuus. Ehkä turhankin neuroottinen ja hermostuu pikkuasioistakin ja sen takia tulee noita ilmoituksia. Auto on tosin työsuhdeauto eikä otsasuoni ala sen takia niin herkästi nykimään. Varsinkin kun tietää että vaihtoehtoina olisi autoja jotka saa täysin toimivinakin otsasuonen jyskyttämään...

Tuollainen bluetoothpulikka onkin pyörinyt jossain takapenkillä / lattialla puolisen vuotta, hankin sen jotta saisin mun dashcamista lisämittariston. Ehkä pitäisi saada sen verran aikaiseksi että asentaisin dashcamiin vaikka Torquen ja tungen sen pulikan paikoilleen ja laitan vaikka lambdamittarin siihen, imupuolelta jotain mitä nyt vaan saa toimimaan ja on hyödyllistä muuten vaan ja diagnosoinnissa mikä seuraavaksi on porsimassa...
Viimeksi muokannut Dam, 06 Maalis 2018, 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kyllä öljyissä on eroja. Wanhassa lintassa ei ole mitään huohotus ongelmia, mutta korkkiin olen talvisin piruuttas kurkkaillut ja ainoa öljy, jonka aikana ei ole kertaakaan näkynyt mömmöä, niin on ollut selenia. Kolmea muuta merkkiä on tullut käytettyä ja niillä vastaavasti pätkäajossa on ilmestynyt hieman majoneesia.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Täällä Selenialla tuli öljylimaa korkin pohjaan...

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pentti »

JaRoDD kirjoitti: Ymmärsinkö oikein, että mitään tiivisteitä ei tarvitse vaihtaa tuon suodattimen vaihdon yhteydessä? Löysin kyllä pommikuvan sen sijainnista, mutta ei se kyllä vielä pankkia tyhjentänyt.
Ei tarvitse, siinä suodattimessa on oma O-renkaansa, joka tulee mukana. Siinä on se kierrelukitekin "esiasennettuna".

Termarin löydät kannesta vaihdelaatikon puoleisesta päästä. Osanumeroa en sulle nyt tähän hätään valitettavasti saa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

JaRoDD kirjoitti:
jkk kirjoitti:Noni, nyt teki sitten giuliettakin temput viideltä aamulla. Normaali käynnistys ja 1,5 h roikassa. Lähdin liikkeelle ja 100m ajon jälkeen check engine, steering connector error, ESC not available, ss not available, DNA not available...lappu lattiassa pääs 40 kmh teboilin pihaan. Annoin hetken lämmetä normaaliin käyntilämpötilaan ja muutama uudelleenstartin jälkeen rupes taas toimii...

Onko multiairin pakkasominaisuuksia vai vai??
Meillä teki tänään samat. Ilmeisesti tulee mukana kuun ja auringon asetelmassa.
Ja taas aamulla mulla sama paska. Johan se oli huollossa viimeviikolla 1,5 k EUR edestä ja eilen laitettu viimasuoja, 2 h roikassa. Rupee nyppii nää epätoimintavarmat paskaläjät.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mahdollisuutta, että akku sökö?

Täällä nuo tuli muutama pv sit käynnistyksessä, kun ei halunnut heti käynnistyä. Akkuhan siinä oli rytöläjänä, eipä tuo S&S ole toiminut muutamaan kuukauteen.

Viimeisin havainto muuten oli se, että valot sammuivat startissa (keenonit)... Uudella akulla mielestäni ne palaa syttymisestä virtojen sammuttamiseen asti ilman välkkymisiä yms.

Rikkonainen akku kun voisi tosiaan tehdä tuon jopa ajossa, kun sehän ei ihan heti ota varausta vastaan ja jos vaikka kenno olisi kuollut välistä tai jotain?

On tää toki jonkin verran hakuammuntaa eikä oirekuvaus vastais loogisia vaihtoehtoja, mut...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^pitäs akku olla OK, SS toimii normaalisti ja hörähtää ku palmun alta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
No, olishan se ihan liian helppoa ollutkin...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

gaylord kirjoitti:Kellään kokemusta, että kontti ei aukea? Valot kyllä vilkkuu nappia painaessa, mutta lukossa ei mitään eloa.
Johtosarja poikki jommasta kummasta läpiviennistä? Testaa onko jotain muutakin epäkunnossa kuten takalasin pyyhin, avaus logoa painamalla tai siinä kontin kannessa olevat valot?

Mandos
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Syys 2016, 21:30
Car(s): Giulietta -12 1.4 MA
Paikkakunta: Vihti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandos »

Täälläkin tuli pari päivää sitten check engine, steering connector error, ESC not available, ss not available, DNA not available jne... Lähdin lämmitetyllä autolla liikkeelle ja muutaman kilometrin ajon jälkeen alamäessä kaasua löysätessä tuli. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen vikatila meni pois, mutta check engine jäi palamaan. Muutaman tunnin levon jälkeen sekin sammui. Laitoin viimasuojan tilaukseen.

Mikähän muuten mahtaa olla, kun mun kohta parin vuoden ajojen aikana start&stop ei ole koskaan toiminut? Ei sillä, että olisin kaipaillut. Mietin vaan. Sama akku ollut kaiken aikaa, mutta se kaiketi on ihan ok. Jokunen päivä sitten ainakin starttasi hyvin päälle -20 pakkasyön jälkeen ilman lämmitystä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ei siinä ole muuta, kun akku ei ole saavuttanut koskaan täyttä varausta.
Saatko akun lataukseen yöksi? Ajatkin pätkäajoa?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2332
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Cloverleaf kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Nämähän pärjää kuin kärpäset pakkasessa.

Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
Meinasin 159:n vaihtaa Giuliettaan, mutta tämän ketjun lukeminen talviominaisuuksista ei oikein vakuuta... Onko nuo dieselit yhtään parempia talvella kuin MA:t?
En osaa sanoa mikä prosentti MA omistajista kokee talvisin ongelmia mutta omassa dieselissä ei ole ollut ongelmia. Lähtee käyntiin kuin palmun alta ja lämmityskin alkaa puhaltaa ennen kuin olen putsannut lumet pois.
Moottori lämpene tosiaan hitaasti ja laitoin maskisuojan sen takia. S&S jopa pelaa vielä -14 pakkasissa.
Kuva

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ TBI on pelannut ongelmitta myös pakkaskelissä. Eikä ole ylimääräisiä viimasuojia.

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Touho »

Alkuviikosta parina päivänä pelkkää pätkäajoa. Keskiviikkona Giulietta jaksoi juuri ja juuri runnoa itsensä käyntiin ja tästä seurauksena airbagin merkkivalo loimottaa edelleen taulussa. Käynnistysongelmaa ei tuon jälkeen ole ollut, kun työmatka on sen verran pitkä. Pitää käydä kuittauttamassa tuo valo pois kun ehtii. Ja ehkä tarkastuttaa akku...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Älä suotta.

Asetuksiin ja pistä PAssenger Airbag takas ON:lle.
Niin se mullakin teki, kun akku ei oikein jaksanut...

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Touho »

Katos vaan, pitää aamulla suorittaa. Kiitos.

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja phnts »

Pakkashommista. 120tkm ajelin diesel Giuliettalla 2011-2013 ja täysin ongelmitta pidemmän matkan ajossa. -37°C pakkasella tarvittiin boosterista lisävirtaa, mutta niin vain sen käynnistyksen jälkeen pääsi läpi Suomen pohjoisesta etelään. Huohotinongelmia siis 0 niillä metreillä.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Joku mainitti huohottimesta, että neuvostoliittomalli oli huollossa mainittu, mutta ei kuulu tänne. Onkos Luigi siis arponut Suomen nykysijainnin tonne etelä-keskieurooppaan. Jaa juu, mehän ollaan siellä eeuun ytimissä.
:lol:
"puhun niin totta kuin osaan"

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

palkus kirjoitti:Joku mainitti huohottimesta, että neuvostoliittomalli oli huollossa mainittu, mutta ei kuulu tänne. Onkos Luigi siis arponut Suomen nykysijainnin tonne etelä-keskieurooppaan. Jaa juu, mehän ollaan siellä eeuun ytimissä.
:lol:
Minun autooni asennetaan osat, jotka ovat myös Venäjän autoihin asennettu. Eli Luigi on kyllä löytänyt Suomen oikeasta paikasta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Millähän nuo saisi, varmaan maksaa maltaita?

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Tänään piti alunperin olla huohottimen päivityspaketin asennus mutta kun ei ollut vielä kaikkia osia tullut, siirrettiin sitten hamaan tulevaisuuteen. Lieko sitten tuollainen siperiapaketti tms. Tottakai auto nyt on toiminut muutaman vikailmoituksen jälkeen kuin enkeli. Nyt onkin taas kiva olla pohjoispohjanmaalla :mrgreen: Onneksi nyt ei ole luvassa kuin -17C° joten ei pitäisi olla hätää.

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Touho »

Giulietta sai tänään uuden akun, merkkinä Varta. Eipähän tarvitse enää aamuisin jännittää miten käy.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Touho kirjoitti:Giulietta sai tänään uuden akun, merkkinä Varta. Eipähän tarvitse enää aamuisin jännittää miten käy.
Tirsk :lol:

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Huohotin putsattu. Edellisestä kerrasta reilusti vuosi.
Nyt näytti tältä.
Öljyjä käytetty Castrol Magnatec C3
Kuva
Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onhan tuo vesipesun jäljiltä tuollainen? Aika kammottavassa kunnossa nimittäin, jos ei :o

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tuo on suoraan autosta otettuna. Tuo ei ole todellakaan pahassa jamassa vielä. Olis voinu vielä ajaakin syksyyn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Huhhuh..
Mielestäni ihan kammottavan näköinen :D

*kopkop*
Onneksi päätin siirtyä 10tkm öljynvaihtoväliin
*kopkop*

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tuossa on vaan murto osa siitä mitä oli viime syksynä kun tuon ekaa kertaa putsasin auton ostettuani. Siihen verraten tuo on puhdas. :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei tuo kyllä (mun mielestä) ole millään tapaa normaali... Voisko tuo jo mennä huonommin yhteensopivaisen öljyn piikkiin tms?
No, syksymmällä katson itse uudestaan (ellen aikasemmin, riippuu paljonko ongelmia on) ja arvioidaan sitten...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

AVe tuossa mainitsi ajavansa Castrollilla, mikä ainakin oman kokemuksen mukaan tekee enemmän tuota limaa kuin Selenia. Tuon pöntön sisällä (1.) on pieni reikä, jossa on takaiskuventtiili estämässä ilmavirtaa. Huohotuskaasusta erottuva öljy valuu takaisin koneeseen (2.) pienistä reijistä. Jopa kesäkelillä tulee ongelmia tuon kanssa kun pöntön pohjalla oleva reikä tukkeutuu öljymoskasta. Tukkeutumisen jälkeen öljy alkaa kertymään koteloon, kunnes öljypinta on niin ylhäällä, että sitä pääsee PCV venttiilin kautta imusarjaan. Öljymäärä on tosin sen verran pieni, että siitä aiheutuu lähinnä pientä hajuhaittaa. Huohotus toimii, mutta öljynerotus ei.
Liitteet
separatore.jpg
separatore.jpg (60.25 KiB) Katsottu 8121 kertaa

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

matti_vuorio kirjoitti:AVe tuossa mainitsi ajavansa Castrollilla, mikä ainakin oman kokemuksen mukaan tekee enemmän tuota limaa kuin Selenia. Tuon pöntön sisällä (1.) on pieni reikä, jossa on takaiskuventtiili estämässä ilmavirtaa. Huohotuskaasusta erottuva öljy valuu takaisin koneeseen (2.) pienistä reijistä. Jopa kesäkelillä tulee ongelmia tuon kanssa kun pöntön pohjalla oleva reikä tukkeutuu öljymoskasta. Tukkeutumisen jälkeen öljy alkaa kertymään koteloon, kunnes öljypinta on niin ylhäällä, että sitä pääsee PCV venttiilin kautta imusarjaan. Öljymäärä on tosin sen verran pieni, että siitä aiheutuu lähinnä pientä hajuhaittaa. Huohotus toimii, mutta öljynerotus ei.
Oliko sinulla ideoita huohottimen puhdistamisesta, riittääkö että valuttaa möhnät pois tuosta alareiästä, sitä kantta kun ei montaa kertaa saa ehjänä irti?
Missä ne venttiilit sijaitsevat, niissä putkilähdöissä vai?

Omassa oli tehtaalla asennetut öljyt ja huohotin oli aivan tukkeessa jo vuoden ajon jälkeen.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Hanki pullo bräkleeniä. Suihkuta sitä reilusti pöntön sisään, hölskyttele ja valuta pois. Toista kunnes poistuva tavara on kirkasta. Puhaltele paineilmalla kuivaksi vähintään sen verran, ettei enää haise voimakkaasti bräkleenille. Tuppaa olemaan helposti syttyvää ja räjähdysherkkää tavaraa, että järkeä saa ja pitääkin käyttää jos et aio purkaa pönttöä.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Minulla just Castrol aiheuttaa eniten tuota limaa Giulietassa. En enää laittaisi. Vaikka muuten ihan ok öljymerkkinä pidän. On aiheuttanut eniten hajuja ja limaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Total Quartz Ineo MC3 5W-40 vähän aiheuttaa limaa korkkiin myös, mutta todella vähän.
Huohottimesta ei vielä voi sanoa yhtään mitään... Tosin limaa siitä Seleniastakin tuli, eli ei ainakaan huonommaksi menty.
Nyt on kerran haissut öljy ja lujasti ja kovaa, mutta pinta pysynyt kuitenkin maksimissa?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Olisko vertalukuvia selenia/castrol limasta?!
Makaroonia jo vuodesta -98

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

^ Aika samannäköistä oli lima omassa huohottimessa, öljynä Selenia Star PE. Kuvaa ei valitettavasti ole :(

Kuusamontiellä spotattu toinen musta yksilö. Piti ihan hieraista silmiä ja tulla jonon takaa kurkkaamaan, onko oma auto monistunut. Kyllähän siellä toinen Giulietta oli keulilla :)
Terkkuja sinne, jos sattuu olemaan foorumin lukijoita, kaunis auto.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Dam kirjoitti: Oisko pitäny olla ennemmin vaan ihan hiljaa :mrgreen:

Aamulla ihan normaalisti alkumatka, Tampereen motarilla juuri saavuttaessa Lempäälään ajattelin että voisi hakea lisää kahvia Teboil Pirkanhovista. Edessä raskasta liikennettä joten kierrokset reilusta parista tonnista vakkarin poispotkimisen jälkeen vajaa pari tonnia, vilkku oikealle ja pim, check engine. 4:nnen startin jälkeen taas matka jatkui eikä mitään muuta ylimääräistä loppupäivänä. Aikaisemmin ollut jotain ongelmaa lambdassa, ahtopaineen anturissa, joku muu anturi, mystinen imuvuoto mitä ei löytynyt + tuo huohottimen tukehtuminen. Veikkauksia mitä siellä nyt on tällä kertaa?
Vikakoodien lukua tänään pikana paniikissa, toinen oli joku ja toinen ahtopaineesta mikä ole vähemmän uskottavaa tietoa auton mielestä eli ei mitään vakavaa taaskaan. Yksi säikäyttävä pim ääni tosin kuului taas mutta olikin onneksi rengaspaineen varoitin. Vikakoodien paniikkiluku johtui siitä että auto olisi ensi tiistaina muuten ollut ajokiellossa, katsastus menossa umpeen enkä viitsinyt mennä sinne aktiivisilla vikakoodeilla mennä edes yrittämään. Katsastussetä ei jostain syystä päässyt kummallakaan laitteella toisen lambdan tietoihin käsiksi mutta ei haitannut yhtään vaan ajoaikaa tuli 2 vuotta lisää ja auto kuulemma oikein hyvässä kunnossa.

Huohottimen päivitysosista ei vieläkään mitään uutta, ei tietoa koska asennetaan. Viimasuoja kesti tarkempaakin tiirailua paljastumatta ja on pysynyt hyvin paikoillaan ja toiminut ihan hyvin.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Noh, olihan se aika omankin Alfan ruveta temppuilemaan.

Perjantaina Porvoon motarilla syttyi öljyvalo tauluun ja auto kehotti vaihtamaan moottoriöljyt. Tuumasta toimeen ja nyt lauantaina Konalan Autokeskuksessa kävin vaihdattamassa öljy ja suodattimen. Kaikki toimi kuin junan vessa, kunnes 6 min ajon jälkeen Turun motarilla kaasua painaessa tuntu kone pätkäisevän. Check engine syttyi tauluun, kone ei kierrä yli 3000 (ei aluksi kiertänyt yli 2000), tyhjäkäynti täristää todella paljon ja on hyvin hyvin epätasaista ja moottori kuulostaa kylmältä kuivalta dieseliltä. Kyseessä 1750 TBi. Ei myöskään meinaa lähteä käyntiin, startti jauhaa tyhjää aikasmoisen kauan. Tähän mennessä on lähtenyt kelissä kuin kelissä kuin palmun alta. Mikähän lempo tähän on mennyt?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^pitäisiköhän tutkia vvt solenoidien kunto/paskaisuus. Vikakoodit? Koska muuten remmi on vaihettu? Onkohan koneessa oikea määrä sport poweria?
"puhun niin totta kuin osaan"

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

OBD-lukijani ei saanut autosta mitään irti, vikakoodeista en siis osaa sanoa. Remmi vaihdettu syksyllä, elo- tai syyskuussa, ei muistu tarkkaa ajankohtaa mieleen. Piruuttani katselin, josko tulpissa olisi jotain pielessä. Hyvältä näyttivät, paitsi että yksi oli täysin kuiva, kolme muuta märkiä. Kuiva yksilö ei myöskään suostunut lähtemään irti.

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa: eilen aamulla Helsingissä oli +6 astetta ja autolle mennessäni huomasin, että kuskin puoleiseen takamatkustajan jalkatilaan oli kertynyt reilu kerros vettä. Ikkunat ja ovet olivat kiinni ja tutkin tiivisteitä, kaikki pitäisi olla kunnossa. Myös muoviosat oven ympäriltä olivat kuivia. Mulla ei ole ollut koko talvena matkustajiakaan kyydissä keiltä olisi voinut lunta tippua kengistä ja sulaa sisälle. Käytän "tupla" jalkatilan suojia :D kangas + kumilattiasuojia vielä sen päällä

Vastaa Viestiin