Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Työ tehdään sen kattovalon reiän kautta. Mutta mitä enemmän availee sitä helpompaa se on, jokatapauksessa kusinen homma.
Otin auki takaluukun tiivisteen, takaovien kauhukahvat ja tiivisteet, c-pilarin muovin yläosan jonka alla kattoverhoilu on. 22mm työkalu tarvitaan juu.
Makaroonia jo vuodesta -98

Friulano
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2015, 08:45

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Friulano »

Vanhat michelinit on nyt ajettu loppuun ja tarvis uusia renkaita alle. Olin jo menossa ostamaan Michelin Primacy 4 alle, mutta myyjä onnistui vakuuttamaan näiden (https://www.goodyear.eu/fi_fi/consumer/ ... RIPPE.html) renkaiden puolesta kun annoin spekseinä hiljaisuuden sekä tarkan ohjauksen. Mielipiteitä?

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Friulano kirjoitti:Vanhat michelinit on nyt ajettu loppuun ja tarvis uusia renkaita alle. Olin jo menossa ostamaan Michelin Primacy 4 alle, mutta myyjä onnistui vakuuttamaan näiden (https://www.goodyear.eu/fi_fi/consumer/ ... RIPPE.html) renkaiden puolesta kun annoin spekseinä hiljaisuuden sekä tarkan ohjauksen. Mielipiteitä?
Ostin tuollaiset viime kesänä. Hiljaiset ovat kyllä, mutta aikaisemmat Continentalit olivat selvästi tarkemmat mutta samalla myös kovemmat. Eli mukavuutta tuli lisää sporttisuuden kustannuksella. Nyt kun olen niihin tottunut, ei silti pahaa sanaa kokonaisuudesta.

nikovirtala
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja nikovirtala »

Friulano kirjoitti:Vanhat michelinit on nyt ajettu loppuun ja tarvis uusia renkaita alle. Olin jo menossa ostamaan Michelin Primacy 4 alle, mutta myyjä onnistui vakuuttamaan näiden (https://www.goodyear.eu/fi_fi/consumer/ ... RIPPE.html) renkaiden puolesta kun annoin spekseinä hiljaisuuden sekä tarkan ohjauksen. Mielipiteitä?
Mulla on ollut EfficientGrip Performancet kolmen eri Alfan (147, Giulietta ja 159) alla ja olen ollut erittäin tyytyväinen. On hiljaiset ja ajattavuus on kohdillaan; leveäkään rengas ei ole uraherkkä kiitos pyöreiden kanttien. Suosittelen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos joku kaipaa halparenkaita, niin Landsailit (LS588 UHP, 225/40 ZR18) saa mun ääneni.

Nyt sen verta monta sataa kilometriä eri olosuhteissa ajettu, että oikeastaan miinuksena sanottava ainoastaan kaksi seikkaa:
1. Rengasmelu (tosin ei ole kunnon vertailupohjaa, hiljaisemmat kuin loppuunajetut Continentalit) - mikä on suhteellista, kun kuulemma Giulietta on muutenkin äänekäs (eka kesä nyt kun auto alla, koko talvi menty hiljaisilla Contin kitkoilla - uusilla).
2. Pito pölyisellä betonilla, esim. kauppojen hallit ymv. on mielestäni heikko, lähtee aika herkästi puskemaan ainakin suht kovilla rengaspaineilla.

Plussaa:
1. Edulliset (sen 300€ allelaitettuna koko setti)
2. Hyvä ajotuntuma (tarkka, reagoi nopeasti)
3. Ei vetele urissa
4. Pyöreät

Mukavuudenhaluiselle varmaan korkeampi profiili tai esim. LS388-versio renkaasta (pyöreämpi, mahdollisesti hiljaisempi ja mukavampi) parempi veto, mutta tässä yksi vaihtoehto ns. halpisrenkaaksi.

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pentti »

matti_vuorio kirjoitti:Jos meinaat purkaa ennen osien tilausta, niin nimimerkin Pentti takaa löytyy aika hyvä selostus mikä hommassa voi mennä pieleen. Käsittääkseni se erikoistyökalu ois aika kova sana ettei mene nuo venttiilit mutkalle.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=34021
Sitä erikoistyökalua ei meilläkään lopulta ollut, kun netin syövereistä kaiveltu osanumero tuotti jonkun ihan eri osan. Mutta sopivan kokoisilla muttereilla tai pulteilla voi asennustyökalua simuloida, niin tehtiin oman tapauksessa. Ja sillä on nyt viitisentoista tuhatta kilometriä jo ajeltu, joten uskaltanee jo sanoa rempan onnistuneen. :D

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

Pentti kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Jos meinaat purkaa ennen osien tilausta, niin nimimerkin Pentti takaa löytyy aika hyvä selostus mikä hommassa voi mennä pieleen. Käsittääkseni se erikoistyökalu ois aika kova sana ettei mene nuo venttiilit mutkalle.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=34021
Sitä erikoistyökalua ei meilläkään lopulta ollut, kun netin syövereistä kaiveltu osanumero tuotti jonkun ihan eri osan. Mutta sopivan kokoisilla muttereilla tai pulteilla voi asennustyökalua simuloida, niin tehtiin oman tapauksessa. Ja sillä on nyt viitisentoista tuhatta kilometriä jo ajeltu, joten uskaltanee jo sanoa rempan onnistuneen. :D
Pitäsikö tällä onnistua? Ei hirveen pahan hintanen, jos pistää vaikka myyntiin rempan jälkeen.

http://www.simplyauto.it/messa-in-fase/ ... &results=3
Liitteet
Multiair tool
Multiair tool
multiair.png (121.38 KiB) Katsottu 14824 kertaa
La Meccanica delle emozioni

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Eiköhän tuolla homma onnistu.

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Onko kukaan asentanut opetuslupapoljinta Giuliettaan? Onnistuuko ilman suurempia probleemeja ja onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Alkaa taas mieli päivittää autoa. Mitä kaikkea olisi hyvä tietää 1,4 MultiAir 170hv koneesta ja vuosimalleista välillä 2010-2012 (noin 100tkm ajetut). Onko jotain yllättäviä kalliita remontteja tiedossa ja kuinka luotettavuuden osalta vertautuu 156:n? :lol: Nettiautosta löytyisi muutama hyvältä vaikuttava yksilö alle 13k hintaluokassa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Multiair-yksikkö on luokkaa vaihdettu tai hajoaa vielä joskus. (Oikeasti ei nyt NIIN valtava ongelmapesä, mutta aika iso juttu. Puoltoistatonttua about vaihto osineen töineen).
Ehjä MA on kyllä kiva 8)
Huohotinongelmia paljon - viimasuojat kylmällä ehdottomat, mutta ei välttämättä sekään estä jäätymistä. Ja siitä jäätymisestä voipi tulla kallis lasku.

Ekstrajuttuja kanssa: Multiair-yksikölle on oma öljysuodattimensa, joka löytyy jakopään hihnakopan ylemmän muovin alta. On siis piilossa, mutta ihan parkkipaikalla vaihdettavissa. Osa marmorilta n.50. Ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan.
Turbossa on oma öljysuodattimensa myös - sama juttu kuin yllä. On aika "piilossa" näkyvillä - hienompi kuin varsinainen motskiöljysuodatin.

Huohotin on perseestä.

Ja eipä tuossa nyt varmaan oikeen muuta erityistä?
Hihnanvaihto kuulemma 3v/60tkm nykyään, vanha sanoo 120tkm/4v. Just tänään kurkkasin omaa hihnaa (ajettu 73tkm, 3v) ja tältä se näytti:

Kuva

Hammaspuolelta ei saanut oikeen mitenkään kuvaa, mutta ei näkynyt murtumia siinä neljän hampaan alueella, jonka pystyin kunnolla näkemään.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Uskaltaako tuolla sitten ajaa -25c ja sitä kylmemmissä olosuhteissa. :shock:

Paljonko Giuliettan kohdalla hihnaremppa on maksanut noin suurin piirtein? Eli melkein pitää metsästää yksilöä johon on jo Multiair vaihdettu tai sitten varata kunnolla rahaa mahdollisiin yllätyksiin. :-D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Jos tuulilasilla on talviaamuna kuuraa, niin kannattaa soittaa taksi. :mrgreen:

Itse jos olisin tuon ikäluokan laitetta hakemassa, niin etsisin sitä puhtaasti huoltohistorian ja yleiskunnon mukaan. Ei se Multiair mene rikki automaattisesti kaikista, mutta huonolla pidolla ja huollon laiminlyönnillä sen pääsee varmasti vaihtamaan jo varsin pienillä kilometreillä. Huoltokirjassa pitäisi olla 15tkm tai 1v välein maininta öljynvaihdosta. Öljykorkista katsottuna moottorin sisusta ei saa olla musta. Mikäli on, niin huoltokirjan merkintöihin voi suhtautua varauksella.

Alustassa tuossa 100tkm kohdilla saattaa olla koiranluita väljänä ja sitten edessä ne ylätuen kääntölaakerit. Koiranluut kolisee montusta ajettuna. Ylätuet tuntuu värinänä jousessa rattia käännellessä. Muuta siellä ei noilla kilometreilla saisi olla.

Takaluukun johtosarjan eheys ja takaluukun sähkölaitteiden toimivuus em. syystä kannattaa tarkistaa. Samoin takalasinpyyhkijän läpivienti vuotaa jos siinä on se vanhan mallinen läpivientikumi.

Ilman roiskeläppiä ajetuissa kannattaa katsoa lokasuojat ja helmat, onko näkyvää ruostetta tai paljasta peltiä.

Ilmastoinnin osalta kannattaa testata, että kaikki asennot ja säädöt toimii. Ilmastointilaitteen purkaminen ja kasaus vie käsittääkseni korjaamotunteja enemmän kuin päivän, joten hinta muutaman euron osan vaihdolle on sen mukainen.

Sisusta ja paneelit saattaa rämistä alkupään malleista. Vaatii hieman omaa työtä purkaa ja tilkitä räminän lähteitä, mutta sisustasta saa lopulta hiljaisen. Jos arvostaa varusteita ja alustaa, niin sport pack -versiot karvalakkia parempia. Xenon -valot ehdottomasti.

Edit: Viimeisellä laskulla jakopään rojut 135€ + työkaluvuokra 30€. Työn osuutta en osaa eritellä juuri tuon työvaiheen osalta.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kellään kokemusta näistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=11914

Tein viikonloppuna inventaaria mitä kaikkea pitäisi vaihtaa alustaan. Eteen ylätuen kääntölaakerit vasen ja oikea. Taakse kuskin puoleinen koiranluu. Alatukivarret taakse. Lisäksi tuo puslakitti jos se soveltuu tuohon. Erillinen puslakitti houkuttaa siksi, että puslat tulee kynkän mukana, mutta kynkän hinta on noin 400€/kpl.

Kuva

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

molsky kirjoitti:Alkaa taas mieli päivittää autoa. Mitä kaikkea olisi hyvä tietää 1,4 MultiAir 170hv koneesta ja vuosimalleista välillä 2010-2012 (noin 100tkm ajetut). Onko jotain yllättäviä kalliita remontteja tiedossa ja kuinka luotettavuuden osalta vertautuu 156:n? :lol: Nettiautosta löytyisi muutama hyvältä vaikuttava yksilö alle 13k hintaluokassa.
Mulla olis myynnissä noihin spekseihin osuva Giulietta. Löytyy nettiautosta myynnistä hintaan 11800€


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

molsky kirjoitti:Paljonko Giuliettan kohdalla hihnaremppa on maksanut noin suurin piirtein?
Suurinpiirtein suht jetsulleen tasantarkkaan 681€. Autofilaro 5/2018
Autona Giulietta QV 1750tbi.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^MA jakohihnan vaihto töineen ja osineen noin 400-500€.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

MA jakohihnan vaihto, sisälsi vesipumpun 390,00€: http://autosahkopiste.fi/

Avatar
hattoori
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Logossa olevan takaluukunavaajan painokytkin koteloineen on kevättalven aikana mennyt rikki.
Mistähän löytyisi uusi? Se musta möntti mikä on klipsuilla kii logossa. Klipsu on mennyt poikki toiselta puolen.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hattoori
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Ai se olikii nuin. Kiitos

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Näyttää olevan kohta 7-vuotias alkuperäisakku Giulietassa. Start&Stop toimii todella harvoin ja silloinkin lähtee kesken kaiken käyntiin. 30 km työmatka moottoritiellä ei näköjään riitä lataamaan akkua, mutta 300 km jälkeen näyttää toimivan. Onko jollain kokemuksia tuosta Motonetin 60 Ah Exidestä? Vai osaako joku suositella jotain muuta merkkiä?

Takalasinpesin ei myöskään näytä toimivan, vaan kuskinpuoleisen eturenkaan kohdalle valuu pesuaine. Letku ilmeisesti irti tai halki. Pitää huollossa mainita tuostakin. Pysähtyykö muillakin takalasin pyyhin välillä kesken kaiken? Välillä se lopettaa liikkeen siten että se jää ihan keskelle tai muuhun satunnaiseen asentoon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla tollainen EL600 just. Hyvin pelittää - talvella ostin, kun loppui auton käynnistys (no, melkein. Just ja just käynnistyi).

TAkalasinpyyhkimen ongelmia on huonot moottorit sen onnettoman läpivientikumin jäljiltä (vesi koneeseen ja tööt), toinen vaihtoehto on johtosarja. Eli joko pyyhkimen moottori menossa tai sitten johtosarja. Mulla johtosarjaa paikkailtu jo joskus enemmänkin, lisäksi koko takalasin pyyhkijäkonetta ei ole laisinkaan :D

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Taisin laittaa MiToon myös tuon saman akun, ei valittamista.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mullakn takalasinpyyhkimellä on täysin oma elämä. Pysähtyy milloin minnekin. Muutaman kerran kun käyttää viiksestä niin saa edes siedettävän pysähtymiskohdan, ettei nyt ihan keskelle ruutua parkkaa. Muilgaosin toimii ihan normaalisti.
Makaroonia jo vuodesta -98

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Nyt palaa taulussa helikopteri ja vikakoodi P1850, liittyy jollain tapaa vaihteentunnistimeen eli pakkivalokytkimeen. Valot kuitenkin palaa ja tutkat toimii. Mistähän kannattaisi vikaa paikallista?
Vian saa nollattua, mutta heti kun laittaa pakille niin syttyy uudellen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei se oo pakkivalokytkin vaan siellä auton alla oleva vapaa-asennon tunnistin. Tyyppivikana, että johto katkeaa jossain vaiheessa ja vika menee ja tulee sen mukaan miten se saa kontaktia. Lopulta vika jää päälle kun johto katkeaa kokonaan. Osa numero 2.

https://forum.clubalfa.it/attachments/eper-jpg.109563/

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Ok, eli ilmeisesti allapäin johdot korjattava? Vai sisäkautta?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alakautta mentävä. Pakoputken lämpökilpeä pois ja sitä rataa. Tunnistimesta on piuhat poikki, jotka pystyy kyllä korjata.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Kiitos tiedosta, tarttee keksiä paikka jossa nostin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kiitos akkukokemuksista. Ostin tuon Exiden.

Kurkkasin Giuliettan helman alle ja pohjassa näyttää olevan jotain soikeita kumitulppia, mutta kolmessa kohdassa on pelkästään reikä eikä tulppaa ollenkaan. Kuuluuko noiden kaikkien aukkojen olla ummessa, ja jos pitäisi niin mistä niitä saisi hankittua?

Kuva

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Touho »

Giulietta sai taas hellyyttä huollon muodossa Auto Filarolta. Perushuollon lisäksi tulpat ja laatikon öljyt. Hyvää ja perusteellista palvelua, ilmoittivat autoa hakiessa, että toinen takalaakeri alkaa pikkuhiljaa olla tiensä päässä. Milläs kilometreillä muilla on näitä vaihdettu?

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

90 tkm huolto oli tänään, 455.25€ köyhempänä ja hieman hämmentyneenä. Ei toimi vakkari kait vieläkään niin kuin aikaisemmin eli vaihtamalla pienemmälle jää silti päälle. Manuaalissa ei ollut mitään puhetta että sillä toimella sais vakkarin putoamaan pois päältä, FCA:lta kerrottu aikaisemmin ettei siinä viimekertaisessa päivityksessä olisi mitään tuollaista ominaisuutta ollenkaan. Ja huollon kaveri sanoi ettei usko että mitään sensoria / anturia olisi irti kun se kuulemma hermostuu pienemmästäkin ja pitäisi olla jossain vikatilassa ennemmin. Airbagongelma tuli kait korjattua, BMW:ssä kuulemma ollut isompikin riesa penkin johdoissa. Jos se vielä putkahtaa esiin niin kait parit nippusiteet pitämään johtonippua paikoillaan. Ei siellä mitään muuta ole heiluttamassa kuin pieni muovilajitelmalaatikko missä chilien siemeniä jos reissuissa joku kaipailisi.

Renkaat kuulemma aikalailla tiensä päässä, sisäpuolella kuulemma jotain pienenpientä repeämääkin jo havaittavissa. Keväällä allelaitettaessa olikin jo tiedossa ettei ne taida syksyyn asti kestää muutenkaan. Ehkä jotain muuta kuin Pirelliä voisi harkita seuraavaksi...

Huohottimesta oli myös vähäsen juttua, ei olisi mitään uutta että tekisi jonkun kuparikierukan mitä lämmittäisi turbon vesikierron kautta. Ja sitä että Alfan huohottimet tuntuu keräävän vettä sisälleen varsin runsaasti, ei se majoneesi varsinaisesti ole siinä niinkään se ongelma. Joku varoventtiili voisi olla ihan kiva ettei se pasko toista kertaa venttiilikopan tiivisteitä tai edes joku lämpömittari sinne sisälle että tietää vähän edes varautua. Joku lämpötilaohjattu tehovastus sulanapitoon tms. Tai sit auton vaihto neliapillaan :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Majoneesista tuli mieleen, että Totalin öljyillä öljykorkkiin ei ole tullut tippaakaan majoneesia, jota Selenialla tuli.

"Ihan vaan näin btw" :D

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Sopisi yksiin sen kanssa, miksi meillä huohotin jäätyi viime talvena ensimmäisen kerran kuuden vuoden ja 130tkm jälkeen. 8)

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Pele kirjoitti:^ Sopisi yksiin sen kanssa, miksi meillä huohotin jäätyi viime talvena ensimmäisen kerran kuuden vuoden ja 130tkm jälkeen. 8)
Meidän uuden v.2017 Giulietan huohotin jäätyi heti ekana kunnon talvena 2018 ja juuri sen jälkeen kun huollossa oli laitettu uudet Seleniat. Öljykorkissa ei tosin ole ollut majoneesia, mutta huohotin oli jo ihan täynnä 6000km ajettuna.

Olisiko mahdollista että käytettävä öljy voisi vaikuttaa, tähän uusimpaan malliin pitää vielä laittaa 0W30:stä?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Giulietassa on kohta vuoden päivät ollut Castrolin 5W-40 EDGE turbo diesel jne. öljyt.
Eipä ole nämäkään kehittäneet majoneesia.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Yritin tuossa etsiskellä Giulietan bensatankin hintaa ja saatavuutta mutta en loytänyt. Onko jollakin foorumilaisella parempaa tietoa mistä löytyisi?

Marmorilta varmaankin, mutta olisikohan jotain muuta paikkaa?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kannattaa kopasta ricambilta löytyykö. Näillä ei oo sivuilla näkyvissä juurikaan noita osia, mutta kysymällä on tähän saakka löytynyt. Auton runkonumeron ne tietysti haluaa tuossa. Hintataso pitäisi olla parempi kuin Suomessa. Esimerkiksi tilaamani tukivarsi oli 50€ kun marmorilla se oli 188€. Muissa osissa hintaero oli pienempi.

http://ricambi.alfisti.net/shop_content.php?coID=7

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 155TS »

AVK:lta?

https://www.avk.fi/purkuajoneuvot/alfa- ... ov-1368cm3

Tosin menossa vasta purkuun, mutta saattaa ne pyynöstä sen irroittaa nopeastikkin.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Giulietta on muutaman kerran käynnistys yrityksen yhteydessä valittanut 'Fuel cut-off' viestillä ja samaan aikaan heittänyt 'Steering corrector' viestiä perään jolloin hehku symboli on pysynyt pimeänä eikä auto ole vastannut käynnistys yritykseen. Muistaakseni aina tapahtunut vara-avainta käyttäessä joka on perusavain. Avain koodattiin jonkin aikaa sitten liikkeessä.
Mistäköhän voisi olla kyse?
Kuva

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Jos opettaa omatkin lapset sitten joskus tykkäämään italialaisista autoista, niin ei jää päihteisiin rahaa. Omaan pulkkaan vaihdettu neljä bensasuutinta, öljyhuohotin ja bensapumppu. Seitsemän viikkoa ja liian monta euroa, enpä taida enää asioida Konalan Autokeskuksessa, älkääkä muutkaan tehkö samaa virhettä. Auto-Milano todistettu luotettavaksi, autossa alla Novitecin alustasarja ja on kyllä mitä mainioin.

Noh, asiaan. Giuliettassa on nyt kahteen kertaan huollon jäljiltä näyttäneet ajovalot liian lähelle: valokeila yltää viiden metrin päähän autosta, mutta ei pahemmin valaise tietä. Kenelläkään muulla samaa vikaa? Yleensä valot on jääneet nousematta ala-asennosta sen jälkeen, kun autoon on menty alakautta moottoriin tai eturipustukseen käsiksi. Samaan rysäykseen lakkaa aina kaarreutomatiikka toimimasta. Saako noita Xenoneja kalibroitua jotenkin itse, vai pitääkö pyörähtää huollossa?

Sitten toisekseen, neloskoneen äänimaailma jää neliapilassakin vähän pliisuksi. Onko joku laittanut tuohon uutta pakoputkistoa taakse äänimaailman elävoittämiseksi? Jos joku osaisi jotain suositella, nimimerkki autojen laittoa opetteleva.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Jousituksen asentoa haistelevat tangot saattavat nyrjähtää nurinniskoin, kun autoa nostellaan. Löytyy takaa kallistuksevakaajan keskivaiheilta ja edestä jommasta kummasta nurkasta - haulla pitäisi löytyä useampikin kokemus aiheesta. Nyt lie kyseessä etunurkka, koska peräpään tangon nyrjähdys saa valot näyttämään taivaalle. Ainakin oman kokemukseni mukaan...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

JuudasPappi
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Kesä 2015, 10:29
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 170hv TCT
Paikkakunta: Turku

Jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja JuudasPappi »

Terve!

Miten helppoa/vaikeaa on vaihtaa itse jouset eteen ja taakse omaan Giuliettaan? Vm. 2011, 1.4 multiair.
Löytyykö hyviä ohjeita tai videota kyseisestä operaatiosta?
Niin ja jousipuristimet löytyy.

Kiitos :-D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Takajousien vaihto ei ole homma eikä mikään. Mutta edessä iskari ei mahdu nousemaan kupista ilman että avaa alapallon. Ja se saattaapi olla hieman tiukassa, koska sieltä löytyy puristusliitos joka pitää kammeta auki. Ja kuskin puolelta on hyvä ottaa vielä vetarikin auki.
Aikaa ja hermoja tarvitaan jos meinaa tallin lattialla tehdä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

hapankaali kirjoitti: Noh, asiaan. Giuliettassa on nyt kahteen kertaan huollon jäljiltä näyttäneet ajovalot liian lähelle: valokeila yltää viiden metrin päähän autosta, mutta ei pahemmin valaise tietä. Kenelläkään muulla samaa vikaa? Yleensä valot on jääneet nousematta ala-asennosta sen jälkeen, kun autoon on menty alakautta moottoriin tai eturipustukseen käsiksi. Samaan rysäykseen lakkaa aina kaarreutomatiikka toimimasta. Saako noita Xenoneja kalibroitua jotenkin itse, vai pitääkö pyörähtää huollossa?
kuten insinörtti kirjoitti ja tän ketjun sivulla 66 löytyy kuvat ja juttua, menee anturi poskelleen helposti kun autoa nosturilla käyttää mutta helppo fixata.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

fahlsjy kirjoitti:
hapankaali kirjoitti: Noh, asiaan. Giuliettassa on nyt kahteen kertaan huollon jäljiltä näyttäneet ajovalot liian lähelle: valokeila yltää viiden metrin päähän autosta, mutta ei pahemmin valaise tietä. Kenelläkään muulla samaa vikaa? Yleensä valot on jääneet nousematta ala-asennosta sen jälkeen, kun autoon on menty alakautta moottoriin tai eturipustukseen käsiksi. Samaan rysäykseen lakkaa aina kaarreutomatiikka toimimasta. Saako noita Xenoneja kalibroitua jotenkin itse, vai pitääkö pyörähtää huollossa?
kuten insinörtti kirjoitti ja tän ketjun sivulla 66 löytyy kuvat ja juttua, menee anturi poskelleen helposti kun autoa nosturilla käyttää mutta helppo fixata.
Kiitoksia vaan neuvoista, siellähän se vika oli: anturin jousituksessa kiinni oleva tanko oli irrallaan, ruuvit unohtuneet näköjään jousitusta rempatessa. Kiitostapa taas! :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Paperit sanoo, että sopii. Mitä sanotte TE?

Eli 159:n 16" vanteet suoraan Giuliettaan ('11, 170HP MA). TBi:Ssä on isommat jarrut, johon tuskin mennee mut tuossa kai samat kuin muissa, joten pitäs kelvata?
Pulttijakohan ja ET taitaa olla täysin sama näissä? En paljoa risteävää tietoa ole löytänyt, manuaali viittaa siihen että sopii ristiin suoraan. Toivottavasti...

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Oliko niin että 159:n pultti, ja tietysti vanteessa oleva reikä on isompi halkaisijaltaan.
Jos näin on, niin pienemmällä Giuliettan pultilla kartio/tukipintaa jää vähemmän. :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Aikoinaan nakkasin 17" 159 vanteet T-Jetin alle ilman minkäänlaista ongelmaa, joten voisi kuvitella että menisi MA:hankin. Ellei jarrusatuloissa ole jotain kummallista. Niin se taisi olla että Giuliettasta 159:iin vanteen siirrossa oli ongelmaa, liittyi juurikin tuohon pultin halkaisijaan.
Liitteet
17 tuuman 159 vanteet Giuliettassa.jpg
17 tuuman 159 vanteet Giuliettassa.jpg (115.62 KiB) Katsottu 11729 kertaa

Vastaa Viestiin