Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Renkaissa mulla on ollut tähän asti kokemusta 3x kesä- ja 2x talvikumeista. Hiljaisimmat kokeilemistani ovat:
Talvi: 205/55 16" Nordman RS2
Kesä: 225/45 17" Roadhawk
Kuva

TurboJ
Viestit: 329
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

Kiitokset taas hyvästä informaatiosta kaikille.

Näyttää olevan varsin haastava työ löytää hyvä käytetty Giulietta. Kovat hinnat ja kehno kunto tuntuvat olevan päivän trendi. Tuontiyksilöt alkavat houkuttaa, mutta sellainen touhu saattaa tulla kalliiksi myöskin. Saksassa autojen hinnat voivat paikoin olla jopa Suomea kovemmat, ja vielä veroa pitäisi maksaa päälle kulujen lisäksi.

Anyway, onko Giulietassa manuaalivaihteiston yhteydessä aina kaksoismassavauhtipyörä?

Entä TCT-vaihteistot, kuinka pitkään näillä yleensä pääsee ennenkuin aletaan tarvita remontointia?

Ja onkohan mainostettu tasauspyörästön lukkoa jäljittelevä toiminto mukana kaikissa Giulietta-malleissa? Jarrujahan se ilmeisesti tuohon käyttää ABS-yksikön avustuksella.

Ohjaustuntuma: joku aiemmin mainitsi, että ensimmäisen faceliftin jälkeen tehostimen toiminta hieman muuttui. Omakin kokemukseni tukee oletusta, jonka mukaan fl-malli voisi olla parempi ajettava kuin ykkössarjan auto. Voikohan tehostimen ohjelmointia muuttaa niin, että vanhaan saisi uudemman softan? Ja vielä, sijaitseeko ohjaustehostimen sähkömoottori hammastangon vai ohjausakselin yhteydessä?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

TurboJ kirjoitti:
20 Marras 2022, 15:17
Kiitokset taas hyvästä informaatiosta kaikille.

Näyttää olevan varsin haastava työ löytää hyvä käytetty Giulietta. Kovat hinnat ja kehno kunto tuntuvat olevan päivän trendi. Tuontiyksilöt alkavat houkuttaa, mutta sellainen touhu saattaa tulla kalliiksi myöskin. Saksassa autojen hinnat voivat paikoin olla jopa Suomea kovemmat, ja vielä veroa pitäisi maksaa päälle kulujen lisäksi.

Anyway, onko Giulietassa manuaalivaihteiston yhteydessä aina kaksoismassavauhtipyörä?

Entä TCT-vaihteistot, kuinka pitkään näillä yleensä pääsee ennenkuin aletaan tarvita remontointia?

Ja onkohan mainostettu tasauspyörästön lukkoa jäljittelevä toiminto mukana kaikissa Giulietta-malleissa? Jarrujahan se ilmeisesti tuohon käyttää ABS-yksikön avustuksella.

Ohjaustuntuma: joku aiemmin mainitsi, että ensimmäisen faceliftin jälkeen tehostimen toiminta hieman muuttui. Omakin kokemukseni tukee oletusta, jonka mukaan fl-malli voisi olla parempi ajettava kuin ykkössarjan auto. Voikohan tehostimen ohjelmointia muuttaa niin, että vanhaan saisi uudemman softan? Ja vielä, sijaitseeko ohjaustehostimen sähkömoottori hammastangon vai ohjausakselin yhteydessä?
Olet väärässä! Kun tarjoat vaihdossa hyväkuntoista Alfa Romeo Giuliettaa, niin onpa Alfa halpa auto. Yritä vaikka...
Minä yritin kaksi kertaa. Kolmanteen kertaan en enää tuhlaa aikaani vaan taidan ajaa Alfa Romeoni loppuun mieluummin.
Joka puolella noita huijarikauppiaita, sielläkin mistä ostin Alfani viimeksi ja yleinen käytettyjen Alfojen myyjä.

Giuliaankin ilmeisesti myyjä oletti asiakkaan tekavän puoleen autoon paikkamaalauksen pensselillä. Kauhea maalipinta ja hinnassa ei oteta sitä lainkaan huomioon. Ilmankos ei mene kaupaksi tuollainen. Aivan järjetöntä. Eipä tuollainen asenne houkuta auton vaihtoon. :evil:
e: Giuliettoihini olen ollut kohtuullisen tyytyväinen. Pellit ovat olleet kohtuullisen hyvässä kuosissa, eikä tekniikassakaan ole ollut mitään ihmeitä ongelmia.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

TurboJ kirjoitti:
20 Marras 2022, 15:17

Anyway, onko Giulietassa manuaalivaihteiston yhteydessä aina kaksoismassavauhtipyörä?

Entä TCT-vaihteistot, kuinka pitkään näillä yleensä pääsee ennenkuin aletaan tarvita remontointia?

Ja onkohan mainostettu tasauspyörästön lukkoa jäljittelevä toiminto mukana kaikissa Giulietta-malleissa? Jarrujahan se ilmeisesti tuohon käyttää ABS-yksikön avustuksella.

Ohjaustuntuma: joku aiemmin mainitsi, että ensimmäisen faceliftin jälkeen tehostimen toiminta hieman muuttui. Omakin kokemukseni tukee oletusta, jonka mukaan fl-malli voisi olla parempi ajettava kuin ykkössarjan auto. Voikohan tehostimen ohjelmointia muuttaa niin, että vanhaan saisi uudemman softan? Ja vielä, sijaitseeko ohjaustehostimen sähkömoottori hammastangon vai ohjausakselin yhteydessä?
On kaksoismassa ainakin Multiair ja JTDm.

TCT voi kestää tai sitten ei. Molempia tarinoita löytyy. Mitään täystuhoa ei ole kuitenkaan tiedossa, vaan lähinnä kulunutta kytkintä tai viallista solenoidia. Sähkövian ajaminen ulos saattaa vaan olla vaikeaa, jos sitä esiintyy harvoin.

Elektroninen Q2 on jokaisessa mallissa, jos katsotaan 2011 painettua esitettä. Se aktivoituu vain Dynamic ja All weather -moodeissa.

Giulietan tehostinmoottori on osa hammastankoa kun taas MiTO:ssa se on ohjausakselilla. Giulietassa on lisäksi DST, joka vaikuttaa ohjauspyörään ja opastaa kuskia oikaisemaan kylkimyyryn ajoissa. Alfan päivityspolitiikan tuntien tuota ohjausta on mahdotonta päivittää.

Kuva

Juhani M
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Marras 2022, 07:47

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Juhani M »

Onko normaalia,että moottorin vikakoodi check engine sytty kun menee pakkasen puolelle.Ajosta on yleensä kulunut noin 10 min.
Kun anannan moottorin käydä tyhjäkäyntiä reilut 5min.kovallakin pakkasella, niin silloin välttyy moottorihäiriöltä.
Auto on 2011.Ajettu reilut 80 Th.Käytän moottorin viimasuojaa,ja esilämmitystä.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

Ei ole normaalia. Normaalisti Check engine valo syttyy kun laittaa virrat ja käynnistää auton mutta se sammuu heti kun auto on käynnistynyt.
- Kari

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jep. Ajossa syttyvä helikopterivalo kertoo siitä, että moottorinohjaus havaitsee ongelman ja merkitsee siitä muistiin vikakoodin.

Eli auto diagnostiikkatietokoneen vierelle ja tutkimaan, että mikä sitä riivaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

TurboJ
Viestit: 329
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

Osaako joku kertoa 1750 TBi -moottorin mahdollisista tyyppivioista?

Ja ovatko nämä suoraruiskuja ja varustettu muuttuvalla venttiilinajoituksella/-nostolla?

"Tavallisissa" Giulietoissa myös ohjaustehostimen ohjelmointi on erilainen facelift-malleissa (ohjaustuntumaa parannettu). Koskeekohan sama myös QV / Veloce 1750 -malleja?

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Ei toivottavasti enää tarvitse tänä vuonna tehdä lumiauran hommia talvisin :-D Näyttää myös huomattavasti paljon ryhdikkäämmältä auto parkkiksella seisoessaan kun ei ole enää sitä keskeltä roikottavaa pohjamuovia.

Kuva

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

TurboJ kirjoitti:
25 Marras 2022, 13:15
Osaako joku kertoa 1750 TBi -moottorin mahdollisista tyyppivioista?

Ja ovatko nämä suoraruiskuja ja varustettu muuttuvalla venttiilinajoituksella/-nostolla?

"Tavallisissa" Giulietoissa myös ohjaustehostimen ohjelmointi on erilainen facelift-malleissa (ohjaustuntumaa parannettu). Koskeekohan sama myös QV / Veloce 1750 -malleja?
Eikö näissä 1750 TBi koneisissa ainakin joskus ollut KKK / Borg Warner turbojen voitelun kanssa jotain ongelmaa joka sitten johti turbovaurioihin?

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

FinPat kirjoitti:
27 Marras 2022, 22:43
TurboJ kirjoitti:
25 Marras 2022, 13:15
Osaako joku kertoa 1750 TBi -moottorin mahdollisista tyyppivioista?

Ja ovatko nämä suoraruiskuja ja varustettu muuttuvalla venttiilinajoituksella/-nostolla?

"Tavallisissa" Giulietoissa myös ohjaustehostimen ohjelmointi on erilainen facelift-malleissa (ohjaustuntumaa parannettu). Koskeekohan sama myös QV / Veloce 1750 -malleja?
Eikö näissä 1750 TBi koneisissa ainakin joskus ollut KKK / Borg Warner turbojen voitelun kanssa jotain ongelmaa joka sitten johti turbovaurioihin?
Joo, en muista tarkkoja vuosimalleja missä 1750:ssä turbon öljysyötön putki menee pakosarjan takana ilman mitään lämpösuojaa ja öljy voi kokkaantua kiinteäksi mössöksi putkeen. Toinen ongelma on sama kuin 1.4 T-Jetissä ja MultiAirissa, eli turbon päässä olevassa banjopultisa on semmoinen nylon-suodatin mikä voi tukkeentua ajan myötä. Ekaan ongelmaan on ratkaisuna aika raskaasti lämpöeristetty päivitetty syöttöputki, ja toiseen ongelmaan samat ratkaisut kuin 1.4 koneisiin eli joko sitä banjopulttia voi vaihtaa ajoittain huollettavana osana, tai sitten sen suodatinverkon voi vaan kokonaan poistaa sieltä pultin sisältä.

TurboJ
Viestit: 329
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

ArttuNaattor kirjoitti:
28 Marras 2022, 01:29
Joo, en muista tarkkoja vuosimalleja missä 1750:ssä turbon öljysyötön putki menee pakosarjan takana ilman mitään lämpösuojaa ja öljy voi kokkaantua kiinteäksi mössöksi putkeen.
Ilmeisesti kuitenkin jo tehtaalla tehtiin jonkinasteinen korjaus näihin jossain vaiheessa?

Mistähän saisin selville missä vaiheessa tuo päivitys lienee tehty? Jos yksittäistä autoa vain katsoo omin silmin, niin kaipa tuo päivitys on voitu tehdä siihen myös jälkikäteen.

Ja vielä ihan toiseen aiheeseen: Multiairin huohotinjäätymiset. Tästähän on ollut vuosien varrella paljonkin juttua ja paljon siitä ehdin jo itsekin lukea. Tuliko asiaan koskaan ns. lopullista selvyyttä jolla ongelman voisi kokonaan kiertää? Puhdistamalla kerääjän ennen talvea ja käyttämällä ahkerasti viimasuojaa ilmeisesti moni on saavuttanut melko huolettomia talvia? Kuitenkin joillain on ollut jäätymisongelmaa kaikista varotoimista huolimatta.

Jos ja kun huohotin jäätyy, mitä auto silloin käytännössä tekee - jääkö matka kesken? Mietin voisiko valikoimaa sittenkin laajentaa Multiair-autoihin - euroissa säästö olisi kuitenkin huomattava verrattuna QV-malleihin... Mutta mikäli tällainen tyyppivika tekee autosta jo oikeasti epäluotettavan perillepääsyn kannalta, niin huono hommahan sellainen on varta vasten hankkia :shock:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Voit myös välttää kaikki yllä olevat hankkimalla dieselin. Vääntää kuin Hercules ja polttoainekulutus/menot paremmat kuin bensan.
Kuva

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Pujazuba kirjoitti:
28 Marras 2022, 12:47
^ Voit myös välttää kaikki yllä olevat hankkimalla dieselin. Vääntää kuin Hercules ja polttoainekulutus/menot paremmat kuin bensan.
Ja eikös näissä tullut dieselin mukana vielä tuplaputket taakse?

Nyt kun juuri tällä hetkellä dieseliä vainotaan ja vihataan niin hinnatkin varmaankin kohdallaan. Toki ovat diesel Giuliatkin edullisia, alle 25 k€ löytyy useita ja jos kissa kelpaa niin Jaggen XE:tä saa dieselinä alle 15k€ hintaan. Takavetoisia, hauskoja autoja ajaa ja nykyaikainen turbodiesel sopii hyvin automaatin kaveriksi.

TurboJ
Viestit: 329
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

Diesel ei nyt tule kysymykseen.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

TurboJ kirjoitti:
28 Marras 2022, 14:23
Diesel ei nyt tule kysymykseen.
Ymmärrettävää.

Bensan tuomasta hauskuudesta saa sitten maksaa uloshengityskaasujen tuottopotentiaalista extraa mutta diesel-veron välttää. Ja markkinasentimentin tuomat alennukset pienempiä.
Viimeksi muokannut FinPat, 28 Marras 2022, 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Paholaisenmehu ja Alfa Romeo voivat olla järkevä vaihtoehto. Tässähän nyt taisi olla hakusessa nimenomaan sellainen hiukan vähemmän järjellä ja enemmän tunteella -kulkine...

Tuplaröörit tulee QV:n kanssa, mutta mörinähän oli vähän liian boiracer? Ei se silti mikään vakava räime ole, vähän enemmän sellainen "lupaa ja toimittaa" tyyppinen murmur.

Eikai ne kaikki MA:t tienposkeen heti jätä. Itsellä ei ollut oikeastaan vaivan vaivaa huohottimen jäätymisestä, kunhan huollon yhteydessä pyysin katsomaan ja puhdistettavaa sieltä tietty löytyi! MiToissa ei ollut mitään tämän suhteen.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Muisti rakoilee huolto-ohjelman osalta... Jos on 6/2017 ensirekisteröiry yksilö (Stage 3; 1.4 MA + Mauno), niin pitäisikö olla jo muutakin tehtynä, kuin tulpat 2v/15000km ja öljynvaihto+tarkastukset 12/22 / 28000km?

Vähän ajettujen ongelma: tulevat vuodet vastaan...

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

TurboJ kirjoitti:
28 Marras 2022, 11:49
Jos ja kun huohotin jäätyy, mitä auto silloin käytännössä tekee - jääkö matka kesken?
Omat kokemukset ovat rajoittuneet öljytikun nousemiseen.

Huohottimen jäätymisen huomaa kyllä helposti, tai oikeastaan haistaa, en ole kuitenkaan lopettanut matkaa koskaan kesken. Kun öljy alkaa haisemaan nenään, vaihdan toisen huohottimen tilalle. Kauhean montaa kertaa tuota ei pysty pesemään ennenkuin kalvo menee rikki. Uusi taitaa edelleen maksaa sen 100€

En ole koskaan koittanut loppuukö öljyt - pystyykö siis se sylkemään koko öljypohjan tyhjäksi mittatikun reiästä.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Smiik »

ArttuNaattor kirjoitti:
27 Marras 2022, 22:03
Ei toivottavasti enää tarvitse tänä vuonna tehdä lumiauran hommia talvisin :-D Näyttää myös huomattavasti paljon ryhdikkäämmältä auto parkkiksella seisoessaan kun ei ole enää sitä keskeltä roikottavaa pohjamuovia.

Kuva
Mistäs tämä on kotoisin, vai onko ihan omavalmiste? Omassa myös roikkuu keskeltä tuo muovinen pohjapanssari, vaikka muuten onkin suht ehjä. Ärsyttävästi auraa esim. mökkiteiden ja muiden sorateiden keskellä olevat korkeat kohdat mukaan..

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pitkään ollaan tuskailtu tuo Giuliettan avaimen kanssa, kun söi patteria.
Nyt alkoi mennä jo niin huonoksi ettei kestänyt enää kuin muutaman päivän.
Tänään sitten käytiin teetättämässä uusi.
Vanha saa hoitaa vara avaimen virkaa jos tulee jostain syystä tarvis.
Liitteet
IMG_20221219_130021.jpg
IMG_20221219_130021.jpg (38.72 KiB) Katsottu 5735 kertaa

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aika kalliita nuo kaukoavaimet. Ensimmäiseen Giuliettaani teetin autoliikkeen laskuun uuden avaimen, koska auton mukana tullut ei avannut takakontin luukkua. Avaimen hinta oli jotain 300€ luokkaa.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

aaiitee kirjoitti:
20 Joulu 2022, 12:48
Aika kalliita nuo kaukoavaimet. Ensimmäiseen Giuliettaani teetin autoliikkeen laskuun uuden avaimen, koska auton mukana tullut ei avannut takakontin luukkua. Avaimen hinta oli jotain 300€ luokkaa.
Juu, tämä oli 200€. Ei siis mikään alkuperäisosa, kuten näkyy ettei ole Alfan logoa. Se on sivuseikka. Pääasia että toimii.
Alkuperäinen olisi ollut varmaan sen hintainen että nettiautosta olisi saanut kokonaisen auton sillä rahalla. :lol:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Se minun oli alkuperäinen. Halpa auto sinulla! :-D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Tyhjiä kuoria saa muutamalla eurolla ja niissä on tarvittavat logot jne.
Miten sä sait identtisen avaimen jossa on scudetto muttei logoa?

Maksoin 2014/15 Autokeskuksessa 156:n uudesta avaimesta 500€. Silloin en ollut tietoinen muista paikoista jossa sama homma onnistuu.
Kuva

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pujazuba kirjoitti:
22 Joulu 2022, 09:18
^^ Tyhjiä kuoria saa muutamalla eurolla ja niissä on tarvittavat logot jne.
Miten sä sait identtisen avaimen jossa on scudetto muttei logoa?
"Tarvike avaimia" saa jo nykyään. Tämän teki Turussa Disne Oy https://www.disneoy.com/auton-avaimen-t ... nen-turku/
Pääkaupunkiseudulla samaa palvelua tarjoaa ainakin https://www.autonavaimet.fi/
Varmaan nämä tarviketoimittajat eivät saa myydä tuotteita automerkin logoilla. :roll:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Onneksi logotarroja saa myös netistä niin on mahdollista saada avaimesi tuunattua aidonnäköiseksi.
Itse remppasin kulunutta avainkoteloa tilaamalla siihen uuden scudetton ja logon. Valitettavasti toimitettu scudetto on pehmeää kumia joka ei pysy paikallaan. Kokeilen silikoniliimaa seuraavaksi.
Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi!
Olem aika pitkällä neuvotteluissa tuosta Giulietta Quadrifoglio Verdestä. Tuli myyjäliikkeen edustajan kanssa puhe jakopään vaihdosta.
Onko niin että hihna pitää vaihtaa 4v. välein ja sitten taas 4v. jälkeen sekä hihna+säätöosat+vesipumppu? Jotain tämän suuntaista minulle kerrottiin? Miten se oikein menee?
Kuinka paljon tuo homma maksaa QV:hen verrattuna tuohon 170 heppaiseen Giuliettaan? Huollatan Alfani Automilanossa.
Siis kun QV:ssa on jakohihna vaihdettu marraskuussa 2019, niin miten huollot tästä eteenpäin?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Terve. Tästä voi vertailla vähän mitä huollot on maksaneet.
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan- ... lfa-romeo/

Ja tästä voi ladata omistajan ohjeet joissa eri variantti en huollot.
https://aftersales.fiat.com/eLum/Login. ... be_mc_ref=
Kuva

_KurZ_
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 22:40
Car(s): Alfaromeo gtv

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _KurZ_ »

Giulietta multiair ja vaihteisto ulisee etenkin 3. Ja 4. Vaihteilla. Pari tollasta vaihteistoa avanneena jo melkeen arvaan missä vika mutta mistä ootte tilannut osia vaihteistoon?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Pujazuba kirjoitti:
29 Joulu 2022, 18:41
Terve. Tästä voi vertailla vähän mitä huollot on maksaneet.
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan- ... lfa-romeo/

Ja tästä voi ladata omistajan ohjeet joissa eri variantti en huollot.
https://aftersales.fiat.com/eLum/Login. ... be_mc_ref=
Eiköhän kuitenkin jakohihnan vaihtoon kuulu kiristinrulla ja vesipumpun vaihto myöskin. Jos vesipumppu oireilee, niin silloinhan joutuu erikseen vaihtamaan vesipumpun. Ei vaikuta mitenkään kustannustehokkaalta jättää tuollaista halpaa vesipumppua vaihtamatta jakohihnaremontin yhteydessä! Eli tämä on se ns. suurempi huolto.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jakohihna + kiristin + rulla kuuluvat yleensä jakohihnanvaihtotyöhön. Pieni jakohihnasarja sisältää nämä kolme.
Vesipumpun vaihto tämän yhteydessä on periaatteessa nyrkkisääntö ja joskus kirjoittamaton sääntö. Iso jakohihnasarja sisältää kaikki neljä.

Mun viimeisessä jakopäähuollossa vaihdettiin myös moniurahihna. Asentaja sanoi että heillä tämäkin tehdään aina.
Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Pujazuba kirjoitti:
30 Joulu 2022, 08:10
Jakohihna + kiristin + rulla kuuluvat yleensä jakohihnanvaihtotyöhön. Pieni jakohihnasarja sisältää nämä kolme.
Vesipumpun vaihto tämän yhteydessä on periaatteessa nyrkkisääntö ja joskus kirjoittamaton sääntö. Iso jakohihnasarja sisältää kaikki neljä.

Mun viimeisessä jakopäähuollossa vaihdettiin myös moniurahihna. Asentaja sanoi että heillä tämäkin tehdään aina.
Se käsitys minullakin on ollut. Edellisen Giuliettani jakopään remontin yhteydessä vaihdettiin vesipumppu. Aikanaan Fiat Bravoon tehtiin samoin, toki kysyttiin ensin lupa.
Automyyjä on kertonut kyllä minulle omiaan, ihmettelen tuollaisia väitteitä-sehän syö uskottavuutta asiakkaiden silmissä.
Siis jos marraskuussa 2019 on vaihdettu jakohihna, niin se on tehtävä marraskuussa 2023 seuraavan kerran-vesipumpun uusinta myöskin.
Automilanossa on oikea linja, tosin asentaja omistaa itse 6-7 Alfaa, joten kantapääkokemusta löytyy hänellä.

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Vm. 2015 Giulietta QV:n TCT-vaihteiston P-asento on muuttunut tosi jäykäksi sekä päälle kytkettäessä että pois vaihdettaessa. Muut asennot ja vaihteisto ajettaessa toimivat normaalisti. Mikähän siinä mättää? Ja se on siis ihan kunnolla jäykkä niin, että saa käyttää voimaa P:lle siirrettäessä. Kysymys ei ole siitä että olisi "lukittunut" parkissa ollessaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tähän tosi outo vastaus… Aikoinaan MiTon tct teki samaa. Lopulta ei olisi halunnut P:ltä pois lainkaan. Parantui kuin taikaiskusta vaihtamalla akun uuteen! Viisaammat voi kertoa miksi.

nikitsi
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Touko 2022, 22:45

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja nikitsi »

Hei! Giulietta QV 2012 tuli hommatuksi tänään. On hurja peli, entinen oli 2008 Bravo. Samanlaisuuden huomaa!

Vänkärin jaloille tulee vain haaleaa ilmaa. Ilmaläpän servo lienee rikki? Bravo teki samaa mutta siinä ilmaa ei tullut vuoteen ollenkaan ja onneksi yhtäkkiä korjautui itsestään. Servon vaihto taitaa olla vähän tympeä homma, mutta oisko kellään heittää ohjetta tai muuta resurssia työhön?

Toinen kyssäri; Bravolle onnistuin löytämään korjaajalle suunnatun virallisen PC-ohjelman jossa neuvotaan vaiheittain erinäiset purku- ja kasaustyöt. Ohjelma tuli .iso-muotoisena "CD:nä". Giulietalle on varmasti samanlainen olemassa mutta mistä sen mahtaisi löytää?

Kiitos tuesta etukäteen! Tuoreen alfa-omistajan tunnetila on jännittyneen innostunut :lol:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minä taas meinasin osta tuollaisen QVn. Kovasti kiinnosti, mutta totesin että 3 giuliettaa peräkkäin on liikaa!
Ensin oli manuaali G, sitten automaatti G. Välirahakin olisi ollut aika suuri.
Ostinkin Opel Insignia A(GO9) 1.6 turbo. Ei sekään hassumpi auto ole muutaman päivän ajon perusteella.
Auto on iso päältä, mutta pieni sisältä(pituus 485cm, leveys 185cm) ja painoa yli 1600 kilogrammaa. Tehoa on sama kuin Giuliettassa=170Hp.
Täytyy viedä Opel moottorin optimointiin alkuviikosta.
Tuosta Bravon samankaltaisuudesta: olen samaa mieltä kanssasi. Kun vaihdoin Bravosta manuaali-Giuliettaan, niin pidin Bravon ajo-ominaisuuksista enemmän. Tällä foorumilla tuli kyllä äkkiä päinvastainen kuitti, mutta tietysti asia osittain makukysymys. Italialaisten autojen ajettavuus näkyy molemmissa autoissa...

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Katastusukko sanoi että xenonit näyttää taivaaseen. Mistä noita säädetään alemmas?

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Xenoneissa on automaattinen säätö. Jos suuntaus on ihan päin helvettiä tai suoraan taivaaseen, voi olla jousituksen asentoa haisteleva tanko nyrjähtänyt väärään asentoon autoa nosteltaessa (renkaanvaihdossa tai huollossa). Härveli löytyy sekä taka-akselilta että jommasta kummasta etunurkasta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Sanoi, että pitäisi säätää ja herkistellä. En sitten tiiä, mikä homma.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

gaylord kirjoitti:
12 Tammi 2023, 17:26
Katastusukko sanoi että xenonit näyttää taivaaseen. Mistä noita säädetään alemmas?
Mä katsoisin tuon asentotunnistimen ihan ekaksi. Se on apparin puolella, ei välttämättä tartte ottaa edes rengasta irti jos vaan saa autoa nostettua edes vähäsen. Jos oikein muistan, niin sen tunnistimen "nyrjähtämisen" (ja mahdollisesti muutkin viat) huomaa myös siitä, että ajovalot eivät tanssi kun auton käynnistää.
Jos se asentoa haisteleva tanko on nyrjähtäny, niin tunkkaa renkaan ilmaan ja kääntää sen takas oikeaan asentoon. Ei tartte irrottaa tankoa tai niveltä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Taka-akselin tunnistin löytyy puolestaan kallistuksenvakaajasta keskeltä autoa, joten sitä ei näe muuten kuin ryömimällä taka-akselin alle. Harvemmin se kuitenkaan on rikki, koska se on paremmassa suojassa.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Kiitos vastauksista. Täytyypi huomenna ihmetellä takrkemmin. Valot kyllä "tanssivat" käynnistäessä, mikäli oikein ymmärrän mitä sillä tarkoitetaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se valojen tanssi on lähinnä self-testi, eli sen kuuluisi tapahtua vaikka se anturin linkku olisi väärässä asennossa. Jos anturilta on piuha irti, jäänee tanssit tanssimatta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Polforea kirjoitti:
12 Tammi 2023, 21:41
Se valojen tanssi on lähinnä self-testi, eli sen kuuluisi tapahtua vaikka se anturin linkku olisi väärässä asennossa. Jos anturilta on piuha irti, jäänee tanssit tanssimatta.
Mä olen melko varma - pidätän siis oikeuden muistaa väärinkin - että olisin tältä foorumilta lukenut, että tuo self test jää tekemättä jos tuo asentotunnistin on nurin niskoin.
Vai olisko sit niin, että se testi jää normaalista ikäänkuin vajavaiseksi, kun väärässä asennossa oleva tunnistin asettaa valot väärälle suuntaukselle.

Nyt olis kyllä ihan tunkkailusäät pohjolatallissa, melki vois mennä omalla kokeilemaan :lol:

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vajaaksi se voi jäädä, mutta jos anturi on asteikolla niin senhän vaan pitäisi luulla auton olevan väärässä asennossa ja tosiaan jättää valot väärään suuntaan.

Toki, jos anturi pääsee tuollein asteikoltansa pois niin ettei auto tunnista anturin asentona laisinkaan, niin huutanee vikakoodin (vikavalosta en tiedä) ja jättää aamutanssin tekemättä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mulla pomppasi GT aikoinaan katsastuksessa, kun toinen valo teki liikkeen vain puoliväliin. Silloin oli anturi taka-akselilla vinossa.

(Ko katsastuksesta jäi kyllä oikein nostalgian kylmät väreet. Vanhaa koulua.)

FastSnake
Viestit: 194
Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FastSnake »

Edellinen omistaja oli laittanut giuliettaan madallusjouset, eikä ollu kalibroinut aloituspistettä.. MESiä ku näpräilin ni huomasin..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

gaylord kirjoitti:
12 Tammi 2023, 17:26
Katastusukko sanoi että xenonit näyttää taivaaseen. Mistä noita säädetään alemmas?
Löytyy sieltä umpiosta ihan manuaalinen säätöruuvi, kuusiokolo muistaakseni. Eli jos probleemana on että perusasennossa näyttää liian ylös niin tuo voisi olla oikea ratkaisu. Itsellä näytti valot todella alas ja ruuvasin vähän ylemmäs, heti parempi eikä ole vastaantulijoita kiusannut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Romeo y Julieta kirjoitti:
14 Tammi 2023, 00:15
gaylord kirjoitti:
12 Tammi 2023, 17:26
Katastusukko sanoi että xenonit näyttää taivaaseen. Mistä noita säädetään alemmas?
Löytyy sieltä umpiosta ihan manuaalinen säätöruuvi, kuusiokolo muistaakseni. Eli jos probleemana on että perusasennossa näyttää liian ylös niin tuo voisi olla oikea ratkaisu. Itsellä näytti valot todella alas ja ruuvasin vähän ylemmäs, heti parempi eikä ole vastaantulijoita kiusannut.
Mulla näytti valot liian ylös toisel puolella Xenonien kanssa.

Sitten kun ruuvasivat myyjän pajalla, niin ruuvas väärään suuntaan -> tappi irtosi.
Ja sitten se näytti pilviin.

Tuo korjautui sillä (onneksi), että ruuvattiin toiseen ääripäähän ja se tappi "napsahti" takas paikalleen.
Valo teki tanssin ihan kiltisti tuolla irtonaisella tapillakin...

Vastaa Viestiin