Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Romeo y Julieta kirjoitti:
14 Tammi 2023, 00:15
Löytyy sieltä umpiosta ihan manuaalinen säätöruuvi, kuusiokolo muistaakseni. Eli jos probleemana on että perusasennossa näyttää liian ylös niin tuo voisi olla oikea ratkaisu. Itsellä näytti valot todella alas ja ruuvasin vähän ylemmäs, heti parempi eikä ole vastaantulijoita kiusannut.
Sinällään kyllä, mutta ne asentoanturit kannattaa tosiaan katsoa ensin, että auto ei väännä moottoreita toiseen laitaan. Silloin ei välttämättä säätövara riitä, eikä automaattisäätö ajaessa toimi oikein.
Aquatica kirjoitti:
14 Tammi 2023, 00:41
Tuo korjautui sillä (onneksi), että ruuvattiin toiseen ääripäähän ja se tappi "napsahti" takas paikalleen.
Valo teki tanssin ihan kiltisti tuolla irtonaisella tapillakin...
Niinno, milläpä se auto tapin läsnäolon anturoisi? Se tanssin puuttuminen käytännössä tarkoittaa, että self-testi tökkää johonkin (esim. anturin puutteeseen) jo ennenkö pääsee kokeilemaan valojen liikettä ja äärirajoja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Giulietta ja maastopyörän kuljettaminen.

Pakkasin tässä päivänä eräänä maastopyöräni autoon. Se meni sinne aikamoisen tetriksen peluun jälkeen. Mikäli matka olisi ollut mihinkään fillarihuoltoa kauemmas, joku muu matkustaisi kanssani tai pitäs pakata matkatavaroitakin, ei ko. kuljetustapa vaan tule kyseeseen. Ajatuksiin hiipi siis kattokuljetusteline.

Niinpä: Onko teillä Giuliettassanne jonkinmoiset kattotelineet, ja jos on, niin mitkä? En nyt vielä nettiä ole kääntänyt ympäri, mutta Thule esimerkiksi ykskantaan kertoo, että ”autoosi ei ole saatavilla kattotelinettä.”

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tuohon tehtaalta ole moiset saaneet?

Mut mites olis vetokoukku ja siihen pyöräteline? Olis monikäyttöinen myös!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

tritonus kirjoitti:
12 Helmi 2023, 09:35
Giulietta ja maastopyörän kuljettaminen.

Pakkasin tässä päivänä eräänä maastopyöräni autoon. Se meni sinne aikamoisen tetriksen peluun jälkeen. Mikäli matka olisi ollut mihinkään fillarihuoltoa kauemmas, joku muu matkustaisi kanssani tai pitäs pakata matkatavaroitakin, ei ko. kuljetustapa vaan tule kyseeseen. Ajatuksiin hiipi siis kattokuljetusteline.

Niinpä: Onko teillä Giuliettassanne jonkinmoiset kattotelineet, ja jos on, niin mitkä? En nyt vielä nettiä ole kääntänyt ympäri, mutta Thule esimerkiksi ykskantaan kertoo, että ”autoosi ei ole saatavilla kattotelinettä.”
Samoin, pakkasin yhden kerran pyörää autoon ja sen jälkeen menin saman tien ostamaan sopivat telineet kattoon niin pyörä liikkuu tyylillä.
Italialainen G3 tarjoaa OEM tarvikkeita. Ostin muistaakseni eBayn kautta mallikohtaiset taakkatelineet + siteet. Lisäsin siteisiin vielä lukot hyvin pieneen hintaan mutta ne tulee joka tapauksessa 'leikkiavaimilla'.
Tästä saa mallikohtaiset vaihtoehdot esiin: https://www.g3spa.it/en/

Itse pyöräteline joka menee kiinni taakkatelineeseen on laajemmin saatavilla. Kokeilin Bilteman alumiinista telinettä joka toimi hyvin.
Tällä yhdistelmällä pidin telineet katossa yli vuoden yhdessä vaiheessa läpi vuodenaikojen ja hyvin ovat kestäneet. Suojasin kierteet ja voitelin avaimenpesät tietysti heti alusta.
Kuva

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Aquatica kirjoitti:
12 Helmi 2023, 10:17
Mut mites olis vetokoukku ja siihen pyöräteline? Olis monikäyttöinen myös!
Ei. :-D
Pujazuba kirjoitti:
12 Helmi 2023, 10:57
Samoin, pakkasin yhden kerran pyörää autoon ja sen jälkeen menin saman tien ostamaan sopivat telineet kattoon niin pyörä liikkuu tyylillä.
Italialainen G3 tarjoaa OEM tarvikkeita. Ostin muistaakseni eBayn kautta mallikohtaiset taakkatelineet + siteet. Lisäsin siteisiin vielä lukot hyvin pieneen hintaan mutta ne tulee joka tapauksessa 'leikkiavaimilla'.
Tästä saa mallikohtaiset vaihtoehdot esiin: https://www.g3spa.it/en/

Itse pyöräteline joka menee kiinni taakkatelineeseen on laajemmin saatavilla. Kokeilin Bilteman alumiinista telinettä joka toimi hyvin.
Tällä yhdistelmällä pidin telineet katossa yli vuoden yhdessä vaiheessa läpi vuodenaikojen ja hyvin ovat kestäneet. Suojasin kierteet ja voitelin avaimenpesät tietysti heti alusta.
Kiitos tästä! G3:lta löytyi, eikä ihan pahan kalliitkaan. Bilteman teline olis aika paljon halvempi kuin kavereitteni käyttämä Thulen teline, pitää tutustua siihenkin.

elky
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 11:02
Paikkakunta: vierumäki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja elky »

Tuli hommattua 2013 mallin Giulietta diiseli ja siinä näyttäisi olevan jälkeenpäin asennetut xenonit lähivaloilla, näin päättelin ballastien asennuksen perusteella. Ovat umpioiden takana näkyvillä ja äkkiseltään katsottuna yhdellä ruuvilla kiinni.
Olikohan niin että autoa on turha katsastukseen tarjota noilla jälkiasenteisilla xenoneilla.
Lueskelin kyllä jo tätä ketjua, missä näistä oli puhetta, mutta olisiko jollain varmaa tietoa asiasta??

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aidot xenonit on varustettu automaattisella tasonsäädöllä ts. ei ole mitään käsiasetuksia autossa. Aidot xenonit tekevät autoa käynnistettäessä "jumppaliikkeet" eli valokuvio heilahtaa ylös/alas (jos lähivalot päällä). Xenonit ovat myös mallia kaksois eli valorajaus muuttuu pitkille vaihdettaessa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Kysymys pysäköintitutkien elämästä (Giulietta -17, Manuaalivaihteisto, etu- ja takatutkat):

- symbolit näkyvät näytössä, mutta tutkat eivät piippaa esteestä, kun vaihde on päällä
- vaihde vapaalla kuitenkin takatutkat reagoivat esteisiin, huomasin autoa lumesta putsatessa...

Missä vika? Vaihteiston asentoanturi vai takaluukun 🤣johtosarja?

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Onko kukaan vaihtanut itse laturia 2.0JTDm Giuliettaan?
Saako yläkautta pyöriteltyä pois, jos irroittelee moottorin ylätuen yms. oheishilppeet pois tieltä?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Just vaihdoin omaani. Ei kiva! Ahdasta on ja alakautta otin itse. Kone irti korista ja pudotettava reilusti alaspäin, että laturi mahtuu pyöräkotelon kautta ulos. Vaihtoehtoisesti voi irrottaa öljynjäähdytin-/suodatinjalan ja voi ehkä saada tarpeeksi tilaa koneen taakse alaspäin. Itse tiputin pienemmän pahan kaavalla moottoria alaspäin, kun ei just huvittanu suodinjalkaa alkaa perkaamaan.

Mielelläni kuulisin itsekin sen THE oikean tavan, niin tietäisi, mikä jäi reittiä etsiessä huomaamatta :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Alfissimo kirjoitti:
28 Helmi 2023, 23:17
Just vaihdoin omaani. Ei kiva! Ahdasta on ja alakautta otin itse. Kone irti korista ja pudotettava reilusti alaspäin, että laturi mahtuu pyöräkotelon kautta ulos. Vaihtoehtoisesti voi irrottaa öljynjäähdytin-/suodatinjalan ja voi ehkä saada tarpeeksi tilaa koneen taakse alaspäin. Itse tiputin pienemmän pahan kaavalla moottoria alaspäin, kun ei just huvittanu suodinjalkaa alkaa perkaamaan.

Mielelläni kuulisin itsekin sen THE oikean tavan, niin tietäisi, mikä jäi reittiä etsiessä huomaamatta :roll:
Ulkomaan foorumilla joku oli ottanut jakohihnakopan, paisuntasäiliön, polttoainesuodattimen ja koneenkorvakon irti, niin siitä päättelin, että yläkautta on homma tapahtunut.

Otitko muuta irti kun koneenkorvakon, et vetoakselia yms.?
Lauantaina olisi tarkoitus 2-pilari nosturilla kokeilla vaihtaa tehdasuusi laturi paikoilleen.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Mä en laturin oikeasta reitistä tiedä, mutta korjaamo-ohjelman ohjeaika irroita-asenna on hieman reilu 2h.
Tuon perusteella kenties yläkautta?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuon ohjeajan perusteella nimenomaan se oikea tapa olisi kiva tietää :silly:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

tobby kirjoitti:
01 Maalis 2023, 05:36
Alfissimo kirjoitti:
28 Helmi 2023, 23:17
Just vaihdoin omaani. Ei kiva! Ahdasta on ja alakautta otin itse. Kone irti korista ja pudotettava reilusti alaspäin, että laturi mahtuu pyöräkotelon kautta ulos. Vaihtoehtoisesti voi irrottaa öljynjäähdytin-/suodatinjalan ja voi ehkä saada tarpeeksi tilaa koneen taakse alaspäin. Itse tiputin pienemmän pahan kaavalla moottoria alaspäin, kun ei just huvittanu suodinjalkaa alkaa perkaamaan.

Mielelläni kuulisin itsekin sen THE oikean tavan, niin tietäisi, mikä jäi reittiä etsiessä huomaamatta :roll:
Ulkomaan foorumilla joku oli ottanut jakohihnakopan, paisuntasäiliön, polttoainesuodattimen ja koneenkorvakon irti, niin siitä päättelin, että yläkautta on homma tapahtunut.

Otitko muuta irti kun koneenkorvakon, et vetoakselia yms.?
Lauantaina olisi tarkoitus 2-pilari nosturilla kokeilla vaihtaa tehdasuusi laturi paikoilleen.
Ei siellä sellaista suoraa tilaa ole oikein mihinkään suuntaan. Alakautta pitää kone irrottaa kaikista kiinnikkeistä ja pudottaa n.30cm, että laturi mahtuu pyöräkotelon kautta pois. Edestä pitää purkaa silloin apurunko, pitkä vetari, pakoputki yms. ja vapauttaa tietysti myös yläpuolelta letkua, putkea ja johtoa, että kone pääsee vapaasti alaspäin.

Yläkautta vaihtamalla konetta pitäisi oman vakoilun mukaan saada siirrettyä, tai vähintään kallistettua, eteenpäin todella paljon ja siihen ei ole oikein tilaa muuten kuin purkamalla irti joko hiukkassuodatin tai jäähypaketti ja vapauttaa kone kaikista kannakkeistaan, että siirtyy eteenpäin niin pal, ku tilaa on. Päädyin itse alakautta perkaamiseen, niin vaihtui sitten samalla muutakin, mm. alapallot ja rt-päät, kun avattava oli kuitenkin.

En siis sano, enkä tiedä, mikä on se oikea tapa, mutta ohjeaika 2h on jotain todella mystistä :roll: .

Varaudut valmiiksi siihen, että kaikki on toistensa tiellä molempiin suuntiin ja mikään ei aukea suosiolla, niin kaikki mikä on oletusta helpompaa, on posiylläriä :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jhelen
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Marras 2019, 19:38
Car(s): Giulietta 2.0 jtd -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jhelen »

Jos tuolle on annettu ohjeaika 2h ja korjaamolla on veloitus 100€/h niin se ei silloin maksa yhtään sen enempää kuin 200€.
Vaikka menisi viikko.
Itsellä entiseen giuliettaan vaihdettiin xenon polttimot 25€ / puoli ja vaihteiston vapaa-asennon tunnistin 150€.
Aikaa meni yhteensä se 4h mutta ylimääräinen aika menee korjaamoon piikkiin jos asentaja ei ohjeaikaan kykene.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jhelen kirjoitti:
02 Maalis 2023, 15:15
Jos tuolle on annettu ohjeaika 2h ja korjaamolla on veloitus 100€/h niin se ei silloin maksa yhtään sen enempää kuin 200€.
Vaikka menisi viikko.
Itsellä entiseen giuliettaan vaihdettiin xenon polttimot 25€ / puoli ja vaihteiston vapaa-asennon tunnistin 150€.
Aikaa meni yhteensä se 4h mutta ylimääräinen aika menee korjaamoon piikkiin jos asentaja ei ohjeaikaan kykene.
Kyllä saa.

Riippuu ihan siitä, että onko tuntiveloituksella vai ei - ja onko vaihtoaika kerrottu etukäteen vai ei?

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

https://www.youtube.com/shorts/YkMsfneEV5g

Tosta voi varmaan jotain jo luntata, että mitä pitää tehdä. Ilmeisesti jakopääkoppa ja paisuntasäiliö ainakin irti, moottorin toisen puolen tukikumi ja koneen osittainen tuenta/nosto, että saa yläkautta pois? Jos tuo on niin kauhea työmaa niin olisi kyllä hyvä jos jostain löytyisi ohje missä lista osista ja järjestyksestä missä ne kannattaa irroittaa...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toi video ei tullut omilla ennakkohauilla vastaan, että olisi keksinyt noin päin koittaa. On siellä poterossa, ettei käynyt kyllä edes mielessä nostaa konetta vaan reilusti ylöspäin.

Noh, vaihtuipa samalla muutenkin palikkaa, kun alakautta oli auki, niin ei nekään hukkaan menny :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Noin käsitin sen tapahtuvan ulkomaan foorumin puheiden mukaan.
Huomisen nosturiajan joutui perumaan, kun ei ole aivan 100% varma laturin sopivuudesta. (Denson koodi heittää alkuperäiseen verrattuna)
Täytyy varmaan ottaa jälleen kerran aeromotorsilta osat alkuperäisen osanumeron mukaan, niin passaa 100% varmasti.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

tobby kirjoitti:
03 Maalis 2023, 19:46
Alfissimo kirjoitti:
03 Maalis 2023, 17:18
No nyt pääsin tarkastelemaan tehtaan työohjetta laturin vaihdolle.

Tapahtuu alakautta pyöränaukosta. Mikäli nopealla silmäilyllä oikein ymmärsin, konetta nostetaan ja kallistetaan eteenpäin. Olihan siinä työvaiheita, ei tosiaan taida sen toisen korjaamo-ohjelman antamassa parissa tunnissa tapahtua. Mulla on tuo työhje pdf-tiedostona. En sitä ohjetta tähän viitsi laittaa jakoon, mutta pyytämällä sen multa saa.
Ohjelma, josta ohje on napattu on ohjeiden tulostajan näkökulmasta epäkiitollinen. Työhoje on jaettu työvaiheittain otsikoihin, joista aukeaa oma ohjeensa joka työvaiheelle, eli jokainen työvaihe pitäisi tulostaa erikseen omaksi tiedostokseen ja koota sitten yhteen jos haluaisi kaikenkattavan oppaan asennustyölle. Niinpä tuo ohjeeni käsittelee vain sitä itse laturia koskevaa osiota, pyörän irroituksen ja jäähdytinnesteen laskemiset ymmärtänee ja osannee ihan otsikosta.

Yhtä hommaa ohjeessa en ihan tajunnut, miksi siinä irrotetaan startti? Tarttee vissiin käydä vilkasemassa sitä koskeva ohje ihan kuvien kera vielä uudestaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ristiriita tuossa ohjeessa tulee sanoissa ”pyöräkotelo” ja ”nostetaan”. Pyöräkotelosta kaivoin itse ulos ja sinne tarvii nimenomaan laskea konetta. Oliskohan ohjeessa joku käännöskukkanen, kun nostamalla ja eteenpäin kallistamalla päätyy tuohon viimeisimmän videon lopputulokseen, jota reittiä en vaan osannut itse keksiä ihmetellessäni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Alfissimo kirjoitti:
07 Maalis 2023, 13:43
Ristiriita tuossa ohjeessa tulee sanoissa ”pyöräkotelo” ja ”nostetaan”. Pyöräkotelosta kaivoin itse ulos ja sinne tarvii nimenomaan laskea konetta. Oliskohan ohjeessa joku käännöskukkanen, kun nostamalla ja eteenpäin kallistamalla päätyy tuohon viimeisimmän videon lopputulokseen, jota reittiä en vaan osannut itse keksiä ihmetellessäni.
Ohje on englanniksi, toki kyse voi olla ihan omasta käännöskukasta.
"Operate the lift (1a), raising and rotating the engine forward as much as possible."

Se mikä on ristiriidassa, on ohjeen kuva tunkin sijoituksesta. Tunkki on asetettu nimittäin koneen etupuolelle. Siitä nostaenhan kone kallistuu taakse.
Erikoishommia "Granted by FIAT" ?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Luigi on kiusallaan tehny ohjeen epäselväksi. Ihan vain koska voi :silly:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Laturi vaihdettu ja n. 4 tuntia meni, kun samalla vaihdettiin öljyt ja kaikki suodattimet.
Laturin vaihto onnistuu suht helposti yläkautta.
Paisuntasäiliö, jakohihnakoppa ja moottorin kannatin (jakopään puoleinen) kokonaisuudessaan irti ja konetta n.10cm ylöspäin, niin sopii laturi muljahtamaan korin ja koneen välistä.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

tobby kirjoitti:
20 Maalis 2023, 13:38
Laturi vaihdettu ja n. 4 tuntia meni, kun samalla vaihdettiin öljyt ja kaikki suodattimet.
Laturin vaihto onnistuu suht helposti yläkautta.
Paisuntasäiliö, jakohihnakoppa ja moottorin kannatin (jakopään puoleinen) kokonaisuudessaan irti ja konetta n.10cm ylöspäin, niin sopii laturi muljahtamaan korin ja koneen välistä.
Hyvä tieto!
Mites se ohje, oliko siitä mihinkään vai johdattiko enemmän harhaan?

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Laitetaan vastapainoksi korjaustoimenpide mikä olikin pelkoja helpompi suoritus, sisäilmapuhaltimen vaihto. Alkoi tänä talvena pitämään nollakeleillä RAIVOSTUTTAVAA kitinää 3 ja 4 nopeuksilla, eli juuri niillä mitä automaatti-ilmastointi käyttää eniten :-D Autotohtorista uusi Valeon puhallin (orkkis on myös Valeo) oli 120€.

-Raitisilmasuodattimen kotelon edessä oleva äänieriste+muovipala irti apparin jalkatilasta
-Hansikaslokeron alla oleva äänieristepala irti (3 vedettävää klipsua etureunassa, 1 lukittautuva klipsu ihan vasemmassa etureunassa), takareunassa yksi klipsu myös mikä pitää äänieristepalan ylhäällä sieltä, lähtee pois kolostaan jos työntää eristepalaa auton keulaa kohti, se on sellaisessa "haarukassa" vain kiinni.
-Hansikaslokero irti, etu-yläreunassa ruuveja 3 tai 4 (ei tarkkaa muistikuvaa), hanskalokeron kannen ala-vasemman kulman takana myös yksi ruuvi piilossa, kaikki T25:sia, kansi avattuna oikeassa reunassa on muovinen pari senttiä leveä somistepala mikä pitää ottaa irti (ohutta muovia kannattaa olla varovainen!!!!), paljastaa kaksi T25 ruuvia lisää minkä jälkeen kojelaudan oikean reunan muovipala lähtee myös irti. Hansikaslokeron sisällä kaksi isoa T30 ruuvia, kun kaikki irroitettu niin lähtee vetämällä pois ja nyt puhallin on paljon helpommin nähtävissä ja vaihdettavissa kuin ilman hansikaslokeron irtiottoa. Lokeron valon/luukun kytkimen ja mahdollisen USB/AUX pistokkeen liittimet pitää irrottaa hanskalokerosta sitä ulosvedettäessä.
-Liitin irti puhaltimesta, molemmilta sivuilta kun painaa lukitusklipsuja johtoja kohti ja vetää niin irtoaa
-Kuvassa näkyvä keltaisella ympyröity ruuvi pitää irroittaa, 6mm kanta. Todella ärsyttävä ruuvata ulos, tilaa on juuri ja juuri tarpeeksi että 1/4" pieni räikkä lyhyellä 6mm hylsyllä mahtui kääntämään noin 1/8 kierrosta kerrallaan. Sitten kun oli tarpeeksi löysällä niin hanskat kädessä pyörittelin vain sormilla pois. Tämän yhden ruuvin irroittamiseen meni noin 10min.
-Punaisella ympyröidyssä kohdassa on lukitustäppä mitä pitää painaa tuulettimen keskiosaa kohti ja samalla kun kiertää koko puhallinta vastapäivään se kiertyy pois paikaltaan
-Itse jouduin irroittamaan kuvassa näkyvät valkoisten kumibrikkojen päällä olevat ruuvit (niitä on kolme, vaikka kuvassa näkyy vain yksi) että tuulettimen moottorin kuoren sai erotettua muusta puhaltimesta ja näin ollen itse puhallin tuli kolosta ulos kahdesta osasta. Jos näin tarvitsee tehdä niin puhallinta voi pyöritellä kolossa että saa loput ruuvit näkyviin vuorotellen
-Uuden puhaltimen takaisinasennus, sain paikalleen parin minuutin geometrisen arvuuttelun ja kokeilun saattelemana ilman että uutta puhallinta tarvitsi purkaa kahteen osaan
-6mm ruuvi kiinni, liitin kiinni, puhaltimen testaus ja kaikki muut kamat kasaan
-Selkähieronnan varaus seuraavalle päivälle

Ensikertalaiselta meni 1h30min, nyt kun tietää mitä tekee niin menis varmasti 45 minuuttiin. Mutta pari tuntia kannattaa varata, kiireessä kun tota koittaa repiä ja painaa kiinni kolosta/koloon tota puhallinta niin saa vaan vahinkoa aikaan. Itsellä oli edessä Defan kaapeli, pistorasia, subwooferin ja lisäpitkien virtakaapelit ja onnistui silti niitä siirtämättä.

Kuva

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

tritonus kirjoitti:
20 Maalis 2023, 15:13
tobby kirjoitti:
20 Maalis 2023, 13:38
Laturi vaihdettu ja n. 4 tuntia meni, kun samalla vaihdettiin öljyt ja kaikki suodattimet.
Laturin vaihto onnistuu suht helposti yläkautta.
Paisuntasäiliö, jakohihnakoppa ja moottorin kannatin (jakopään puoleinen) kokonaisuudessaan irti ja konetta n.10cm ylöspäin, niin sopii laturi muljahtamaan korin ja koneen välistä.
Hyvä tieto!
Mites se ohje, oliko siitä mihinkään vai johdattiko enemmän harhaan?
Eipä tuosta ohjeesta ole oikeastaan mitään hyötyä.
Alapuolelta ei tarvitse purkaa kuin pohjamuovi ja lokasuojan puolelta sivumuovi pois, tuossa ohjeessahan puretaan mm. öljynsuodatinjalka / jäähdytin.
Ainut mitä alapuolelta / pyöräkotelosta pitää tehdä on apulaitehihna pois ja moottorin tunkkaus ylöspäin.
Apulaitehihnan kiristimen ja ohjainrullankin saa yläkautta, kun moottorin kannatin on pois edestä.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

2.0JTDm TCT laatikolla varustettuna pääsee tasan 80km täydellä akulla ilman latausta. :lol:
Eka sammui radio ja 500m siitä vaihdelaatikko virheilmoitus ja ohjaustehostin häiriö, vaihde meni vapaalle kesken ylämäen ja kierrokset jäi 3000rpm.
Jännä kun missään vaiheessa ei tullut start & stop pois pelistä ilmoitusta.
Tänään testattu, kun laturiremontin yhteydessä paikoilleen laitetusta uudesta Gates apulaitehihna paketista antautui kiristimen jousi kesken matkan, kestihän se 1200km :?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

tobby kirjoitti:
07 Huhti 2023, 20:08
2.0JTDm TCT laatikolla varustettuna pääsee tasan 80km täydellä akulla ilman latausta. :lol:
Eka sammui radio ja 500m siitä vaihdelaatikko virheilmoitus ja ohjaustehostin häiriö, vaihde meni vapaalle kesken ylämäen ja kierrokset jäi 3000rpm.
Jännä kun missään vaiheessa ei tullut start & stop pois pelistä ilmoitusta.
Tänään testattu, kun laturiremontin yhteydessä paikoilleen laitetusta uudesta Gates apulaitehihna paketista antautui kiristimen jousi kesken matkan, kestihän se 1200km :?
Siellä on Luigi kyllä speksannut sähköt hyvin. Mulla kun laturi alkoi kuolla (MA TCT), niin radio alkoi sammuilla, ajovalot vähän vilkkui, ja sitten alkoi tuo TCT oireilla ja lopulta hyytyi auto tien sivuun. Lähti vielä kyllä käyntiin ja seuraavana päivänä pääsin ajaen korjaamolle. Huollossa sanottiin, että TCT lakkaa toimimasta aiemmin kuin latauksen vikavalo syttyy.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Minulla kyllä paloi akun valo koko 80km ja laatikko toimi koko matkan, tosin vaihteen vaihtoja oli aika vähän. (3 risteystä, joihin joutui pysähtymään +80km/h nopeudesta ja kiihdyttämään uudestaan +80km/h.)
Sitten kun hyytyi ylämäkeen, niin ei jaksanut enää startata.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Onkohan kukaan vaihtanut täällä noita sivupeilien koteloita? Alkanut lähtemään muovipinnoite pois ja nyt kesällä olisi hyvä hetki uusia nuo.
Ohjeet yleensä tasoa että tarvitsee vetää tuo peili imukupilla pois, mutta sitten taas sanottu että tuon muovipäällisen saisi helposti irti kunhan vain painaa ja vetää oikeista kohdista samaan aikaan ilman peilin irroittamista?

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

1.4 MA 150hp man nykii pintakaasulla 1600-1900 rpm välillä... Ajettu 30tkm. Öljyt + tulpat + jakohihna hiluineen vaihdettu 2 tkm / 4 kk sitten.

Mitäs nyt?
Multiair?
Puola?
Imuvuoto?
Jokin muu?

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MKT »

molsky kirjoitti:
17 Huhti 2023, 17:03
Onkohan kukaan vaihtanut täällä noita sivupeilien koteloita? Alkanut lähtemään muovipinnoite pois ja nyt kesällä olisi hyvä hetki uusia nuo.
Ohjeet yleensä tasoa että tarvitsee vetää tuo peili imukupilla pois, mutta sitten taas sanottu että tuon muovipäällisen saisi helposti irti kunhan vain painaa ja vetää oikeista kohdista samaan aikaan ilman peilin irroittamista?
Tämän ehkä olet jo tehnytkin mutta vastaisuuden varalle.

En usko että saa painettua koteloa niin lujaa, että sen saisi irti rikkomatta jotain. Ensin tosiaan peilin lasi pois. Omassa istui tosi lujassa. Käytin sekä imukuppia että autoin vielä pujottamalla hihnan peilin lasin taakse ja vedin näistä yhtäaikaa. Ikkunan puoleisessa reunassa on peilin lämmityksen johtojen liittimet, joten hihna on turvallisempi apuväline toisessa reunassa. Itse kotelo on neljällä muoviklipsulla kiinni. Kolme niistä näkyy ilman peilin moottoriosan irroitusta ja kun yhtäaikaa tyrkkää kolmella ruuvarilla haitat sivuun niin kotelon saa nitkutettua irti. Toisesta peilistä minulla hajosi se neljäs kiinnike, mutta kupu tuntuu istuvan hyvin kolmellakin. Itse en ostanut siis uusia vaan maalasin grigio titaniolla ja vedin lakan päälle. Ei ne uudetkaan paljoa kyllä maksa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Lumlum kirjoitti:
16 Touko 2023, 21:41
1.4 MA 150hp man nykii pintakaasulla 1600-1900 rpm välillä... Ajettu 30tkm. Öljyt + tulpat + jakohihna hiluineen vaihdettu 2 tkm / 4 kk sitten.

Mitäs nyt?
Multiair?
Puola?
Imuvuoto?
Jokin muu?
Kokeile ajaa lenkki ilmastointi ja puhallin kokonaan sammutettuna. Näin keväällä kelien vaihtuessa kompura tekee enemmän töitä ja saattaa aiheuttaa tuollaista nypytystä varsinkin matkan alussa. Tätä oli omassa autossa aikoinaan.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

matti_vuorio kirjoitti:
17 Touko 2023, 14:58
Lumlum kirjoitti:
16 Touko 2023, 21:41
1.4 MA 150hp man nykii pintakaasulla 1600-1900 rpm välillä... Ajettu 30tkm. Öljyt + tulpat + jakohihna hiluineen vaihdettu 2 tkm / 4 kk sitten.

Mitäs nyt?
Multiair?
Puola?
Imuvuoto?
Jokin muu?
Kokeile ajaa lenkki ilmastointi ja puhallin kokonaan sammutettuna. Näin keväällä kelien vaihtuessa kompura tekee enemmän töitä ja saattaa aiheuttaa tuollaista nypytystä varsinkin matkan alussa. Tätä oli omassa autossa aikoinaan.
Kiitos vinkistä, kokeiltu. Ei ainakaan havaittavaa vaikutusta. Kyse siis ennemmin nypyttämisestä kuin nykimisestä. Kuitenkin selkeästi havaittavissa. Vaihteella ei niinkään väliä, kierroksilla ja pintakaasulla taas on.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Ha. Tuli niin lämmin, että käytin ilmastointia koko viikonlopun. Nypytys ja nykiminen hävisivät... Enää pitää selvittää, oliko syynä lämmin keli, ilmastoinnin käyttö, molempien yhdistelmä vai joku muu... kuten tähtien asento. Lisäksi ajoin yhden tankin kohtuu nopeasti tyhjäksi 98E:llä.

Autonomian taso 6 - itsekorjautuvuus.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Päteekö tämä ohje raitisilmafiltterin vaihtoon vai onko näissä paljonkin eroja sen mukaan minkä vuoden ja alueen versiosta puhutaan? Pitää varmaan huomenna käydä katsomassa pääseekö noilla videon ohjeilla mihin asti. Joskus kuullut että tuo vaatisi koko hansikaslokeron purkaamista tieltä, että pääsisi filtterin vaihtamaan?

https://www.youtube.com/watch?v=0zn8OZNBO_k

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

molsky kirjoitti:
18 Kesä 2023, 22:25
Päteekö tämä ohje raitisilmafiltterin vaihtoon vai onko näissä paljonkin eroja sen mukaan minkä vuoden ja alueen versiosta puhutaan? Pitää varmaan huomenna käydä katsomassa pääseekö noilla videon ohjeilla mihin asti. Joskus kuullut että tuo vaatisi koko hansikaslokeron purkaamista tieltä, että pääsisi filtterin vaihtamaan?

https://www.youtube.com/watch?v=0zn8OZNBO_k
Tämä on hyvä ohje mutta itse en ole tuota hansikaslokeron alaosaa joutunut irrottaa. Joskus olen sen tehnyt mutta ihan turhaan.
Muuten ohje pitää paikkansa ja homma on suht helppo ärsyttävää jooga-asentoa lukuunottamatta.
Kuva

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Ei tarvi hanskalokeroa ainakaan pre-faceliftissä irrottaa. Hieman ärsyttävä paikka ja asento työskennellä tuolla apukuskin jalkatilassa mutta 10 min hommana hoituu. Briteillähän on vielä polkimet tuolla hankaloittamassa vaihtotyötä :D
Hyvä muistutus, täytyisi itsekin kohtapuolin vaihdella tuo suodatin.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jep, nopea homma myös ilman hanskaboksin irroitusta.

Etuiskarien vaihto sen sijaan ei ole kovin nopea homma. Pitääkö alatukivarsi tosiaan irroittaa että tolpan saa paikalleen? Alatukivarren kiinnityspultin tiellä on taas lumiininen tuki, jonka irroittamiseksi täytyy purkaa puskuri?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Eero kirjoitti:
19 Kesä 2023, 20:32
Jep, nopea homma myös ilman hanskaboksin irroitusta.

Etuiskarien vaihto sen sijaan ei ole kovin nopea homma. Pitääkö alatukivarsi tosiaan irroittaa että tolpan saa paikalleen? Alatukivarren kiinnityspultin tiellä on taas lumiininen tuki, jonka irroittamiseksi täytyy purkaa puskuri?
Omien kokemusten mukaan alatukivarsi pitää irrottaa. Se ei taivu tarpeeksi alas. Ja tukivarren pultin tiellä on se alumiinikappale, eli olet oikeassa myös puskurin irrotuksen suhteen.
Puskuri ei ole paha, eikä siinä oikeastaan ole muutenkaan mitään erityisen vaikeaa tai vaikeapääsyistä matkalla, jotenkin vain tarpeettoman paljontuntuisesti hommaa.
Kantsii varata sit jo valmiiksi sopiva pultti iskaria varten. Ainakin itselläni se oli niin kovaa hirttänyt kiinni, että piti laikkoa pois. Ei varmasti myös ole haitaksi varata uudet koiranluut, jollet ole niitä juuri vaihtanut. Tuskin lähtevät ehjänä irti.
Jos vaihdat samalla ne yläpäänlaakerit, kuten varmaan fiksua on, niin kantsii tsekata että ne on samanlaiset. Tai oikeastaan tarkemmin, että se konehuoneen puolelle tuleva metallikaulus jota vasten muovinen lukitusrengas tulee, on kartiomainen. Mulla toinen on, ja iskari on paikallaan tukevasti. Toinen on mitaltaan sama, mutta ei kartio, jolloin se muovirengas on paikkaansa väljä ja iskari pääsee hieman liikkumaan. Yläpäät on ostettu samalla tilauksella alfisti.netistä.

Mä vaihdoin Novitechin alustasarjan omaani. Ne mahtuu tulemaan pois ilman tukivarren irrottamista, eikä sitä iskarinpulttiakaan tartte saada kuin auki, iskarista puuttuu se pultin "taa" jäävä metallilipare kokonaan.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Syyskuussa vaihdettiin iskarin yläpäät ja ei tarvitse irroittaa tukivartta.
Nuo alumiinipalkitkin saa irti ilman puskurin irroittamista ainakin 2-pilarinosturilla ja sopivilla avaimilla.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Jaahas, sisäilmapuhallin lakkasi toimimasta. Jumittui ensin täysille ja rauhottui taas jonkin ajan kuluttua. Teki tätä muutaman kerran viikon-parin välein ja nyt mykistyi kokonaan. Ilmastointi ja sen säätimet toimii normaalisti, ainoastaan puhallin ei pyöri millään nopeudella. Autossahan on viallinen korimoduuli ja uutta osaa odotellaan Deltan kautta, voisko liittyä siihen vai onko ennemmin puhaltimen vastus tms. mennyt?

Juhani M
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Marras 2022, 07:47

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Juhani M »

Minulla turvavyö takertelee pahasti,ja tiedustelisin mitenköhän siihen pääsisi käsiksi,jotta voisi itse korjata sen.

Paikalla
Dfin
Viestit: 389
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Juhani M kirjoitti:
23 Kesä 2023, 22:20
Minulla turvavyö takertelee pahasti,ja tiedustelisin mitenköhän siihen pääsisi käsiksi,jotta voisi itse korjata sen.
Luultavasti tulee kuntoon kun vedät vyön ulos saakka auki ja peset huolella niin, että siitä tulee pinnasta jälleen liukas.

Juhani M
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Marras 2022, 07:47

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Juhani M »

Ongelma on siinä,että turvavyö lukittu ulosvetäessä,eikä irtoa muuten kuin sitä nytkyttämällä edestakaisin,jolloin se tulee ulos vain vähän matkaa ja lukittuu uudestaan.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Eero »

Giuliettan ilmastointi tuntuu "heräävän" hitaasti eli aika pitkän matkan saa ajella ennenkuin alkaa puhaltaa kylmää. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

Eero kirjoitti:
30 Kesä 2023, 14:40
Giuliettan ilmastointi tuntuu "heräävän" hitaasti eli aika pitkän matkan saa ajella ennenkuin alkaa puhaltaa kylmää. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Onko ilmastointi huollettu ?
- Kari

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Eero kirjoitti:
30 Kesä 2023, 14:40
Giuliettan ilmastointi tuntuu "heräävän" hitaasti eli aika pitkän matkan saa ajella ennenkuin alkaa puhaltaa kylmää. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Mikä on ulkolämpötila ja säätämäsi sisälämpötila tässä tapauksessa?
Onko järjestelmä autom. tilassa?

Omassani täysin hyvin toimivana jäähdytys on kuitenkin melko maltillinen mutta tarpeeksi hyvä. Ja ehdottomasti ns. herää hitaasti. Toisaalta ei se terveellistä ole jos istahtaa 60C autoon ja antaa järjestelmän puskee jääkylmää ilmaa kabiiniin.
Kuva

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Juhani M kirjoitti:
24 Kesä 2023, 16:08
Ongelma on siinä,että turvavyö lukittu ulosvetäessä,eikä irtoa muuten kuin sitä nytkyttämällä edestakaisin,jolloin se tulee ulos vain vähän matkaa ja lukittuu uudestaan.
Siellähän se on b-pilarin juuressa. Mieti nyt kuitenkin vielä kerran, että lähdetko korjaamaan itse turvalaitteen, jonka toimimattomuus voi tappaa. Samalla työllä sinne menee uusi vyö ja koneisto, mikä toimii taas vuosia. Omassa oli aikoinaan sama vika ja vaihtamalla vyöstä tuli myös huomattavasti kevyemmin toimiva.

Vastaa Viestiin