Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi!
Kävin vaihdattamassa talvipyörät alle tänään. Kotimatkalla parin kmn ajon jälkeen tuli kojetauluun kaksin kappalein keltainen ympyrä, jossa huutomerkki keskellä. Ympyrän alaosassa oli ikäänkuin rengaskuvio mielestäni. Isompi merkki hävisi, mutta pienempi jäi. Otin kotiin käyttäjän ohjekirjan, mutta se ei tuntenut tuollaista varotusvaloa. Tunteeko arvoisista foorumilaisista kukaan tuollaista merkkiä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ettei vaan olis rengaspainevalvonta?

https://www.irls.eu/tpms-reset-alfa-rom ... sure-light
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Polforea kirjoitti:
10 Marras 2021, 12:39
Ettei vaan olis rengaspainevalvonta?

https://www.irls.eu/tpms-reset-alfa-rom ... sure-light
Itsekin tuota hetken arvelin, mutta on outoa kun rengashotelli hoitaa renkaat. Täytyykin käydä uudelleen paikalla!
Voisihan nuo paineet itsekin tarkistaa, mutta kun maksan heille tuosta, niin hyvä heidän on tietää asiasta...

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

aaiitee kirjoitti:
10 Marras 2021, 13:38
Polforea kirjoitti:
10 Marras 2021, 12:39
Ettei vaan olis rengaspainevalvonta?

https://www.irls.eu/tpms-reset-alfa-rom ... sure-light
Itsekin tuota hetken arvelin, mutta on outoa kun rengashotelli hoitaa renkaat. Täytyykin käydä uudelleen paikalla!
Voisihan nuo paineet itsekin tarkistaa, mutta kun maksan heille tuosta, niin hyvä heidän on tietää asiasta...
Ainakin vaimon Auriksessa pitää aina kuitata renkaiden vaihdossa resetillä edellisten kumien rengaspaineet. Eli paineet voi olla ok, mutta TPMS:lle pitää tämä "kertoa".
Polforen linkin ohjeen mukaan...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

aaiitee kirjoitti:
10 Marras 2021, 13:38
Voisihan nuo paineet itsekin tarkistaa, mutta kun maksan heille tuosta, niin hyvä heidän on tietää asiasta...
Paineet pitää itse tarkistaa ja säätää. Vähintäänkin silloin, jos ei renkaanvaihtajille ole ohjeita annettu. Muutoin laittavat suosituspaineet, jotka ovat välillä ihan liian matalat (leveisiin läskeihinkin jotain 2,1-2,2).

Rengaspainevalvonta taasen taitaa mulkata pelkästään pyörimisnopeuksia. Mutta intoutuu hälyttämään myös kumien vaihtuessa. Luonnollisesti paineiden on syytä olla kohdillaa silloin, kun painevahti resetoidaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

aaiitee kirjoitti:
10 Marras 2021, 13:38
Polforea kirjoitti:
10 Marras 2021, 12:39
Ettei vaan olis rengaspainevalvonta?

https://www.irls.eu/tpms-reset-alfa-rom ... sure-light
Itsekin tuota hetken arvelin, mutta on outoa kun rengashotelli hoitaa renkaat. Täytyykin käydä uudelleen paikalla!
Voisihan nuo paineet itsekin tarkistaa, mutta kun maksan heille tuosta, niin hyvä heidän on tietää asiasta...
Lämpimät renkaat alle sisätiloissa ja paineet ohjeitten mukaisesti ja ulosajo, niin paineet laskee kylmällä ilmalla, josta seuraa varoitus tauluun. Sen takia pitäis min 2.5 laittaa lämpimiin renkaisiin sisällä, about.
- Kari

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tänään kävin akuttamassa autoni. Otin ensimmäisenä puheeksi tuon keltaisen varoitusvalon. Automilanon kaveri katsoi valoa ja viuh-sanoi, että nyt on valo poissa. Kävin akun vaihdon aikana pyynnöstä pienellä kävelyllä ja kysyin palattuani, miten tuo valo häipyi? Kuulemma radion vasemmalla piolella on set-nappi, josta sen valon sai pois. Koska set terkoittaa asetuksia, niin koitin kysellä polkua. Minulle puhuttiin jotain ABSstä, kun kysyin miten tuo rengaspaineen valvonta toimii. Jäi asian ydin epäselväksi...Radion vasemmalla puolella on 4 nappia.
Renkaiden paineissa ei kuulemma ollut vikaa.
Kuulemma radion kello ei ollut oikeassa ajassa(minulla ei ole orkkis-radiota). Kello oli aivan ajassa kun tarkistin asian. Radio oli hakenut maailmankellosta ajan.
Aiemmin liikennevaloissa pysähtyessäni s&s katkoi radion musiikkia(sekunti/puolitoista) kun lähdin valoista liikkeelle. Nyt kun laitoin s&sn toimintaan niin ei tätä enää esiintynyt lainkaan!!
Muutenkin ajo muuttui paremmaksi-sivistyneemmäksi. Miten ihmeessä akun vaihto voi vaikuttaa tuollaiseen? Hämmästyttävää!
Ilmeisesti radio oli ottanut itseensä radion asennusvaiheessa ja kun akku vaihdettiin, niin häröt häipyivät radiosta, tai jotain. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ihan normaalia etenkin TCT:n kanssa, että toimii paremmin ehjällä akulla. Samoin radion sammuminen voi hyvinkin johtua siitä, kun akun jännite kyykkää tarpeeksi.

Voi myös olla, että tuossa ohessa tuli kevyt resetti ja se vaikuttaa myös - mene ja tiedä näistä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aquatica kirjoitti:
11 Marras 2021, 14:51
Ihan normaalia etenkin TCT:n kanssa, että toimii paremmin ehjällä akulla. Samoin radion sammuminen voi hyvinkin johtua siitä, kun akun jännite kyykkää tarpeeksi.

Voi myös olla, että tuossa ohessa tuli kevyt resetti ja se vaikuttaa myös - mene ja tiedä näistä.
No tuntumat eivät varmaan sitten olleet luuloa, en sitä uskonutkaan. Tuota jännitteen laskemista minäkin mietin.
Ei minulle mistään resetoinnista puhuttu, joten en usko siihen.
Nyt ainakin on akku kunnossa vuosia eteenpäin. Hyvä mieli, että muutama asia tuliparemmaksi tuolla akun vaihdolla-kyllä kannatti! :-D

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tosiaan mulla kun laturi+akku oli kuolemassa, niin S&S toimi, mutta radio boottaili ja TCT hyytyi.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Cloverleaf kirjoitti:
11 Marras 2021, 15:59
Tosiaan mulla kun laturi+akku oli kuolemassa, niin S&S toimi, mutta radio boottaili ja TCT hyytyi.
Hyvä tietää. Enpä arvannut, että tuo aiempi radion kenkkuilu viittasi akun huonoon kuntoon. Samat oireet tosiaan kuin sinullakin.
Eipä ole tuollaista ollut muissa autoissa, tosin on ensimmäinen tämän tyypin automaattikin. Koko ajan oppii uutta. Kantapään kautta tottakai. :-D

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

aaiitee kirjoitti:
11 Marras 2021, 16:19
Cloverleaf kirjoitti:
11 Marras 2021, 15:59
Tosiaan mulla kun laturi+akku oli kuolemassa, niin S&S toimi, mutta radio boottaili ja TCT hyytyi.
Hyvä tietää. Enpä arvannut, että tuo aiempi radion kenkkuilu viittasi akun huonoon kuntoon. Samat oireet tosiaan kuin sinullakin.
Eipä ole tuollaista ollut muissa autoissa, tosin on ensimmäinen tämän tyypin automaattikin. Koko ajan oppii uutta. Kantapään kautta tottakai. :-D
Silloinen merkkihuolto, Espoon Arita, mainitsi että TCT on tosi nirso jännitteelle ja alkaa oireilla ennen kuin akun/latauksen vikavalo tulee tauluun.

Paikalla
Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

aaiitee kirjoitti:
10 Marras 2021, 12:34
Moi!
Kävin vaihdattamassa talvipyörät alle tänään. Kotimatkalla parin kmn ajon jälkeen tuli kojetauluun kaksin kappalein keltainen ympyrä, jossa huutomerkki keskellä. Ympyrän alaosassa oli ikäänkuin rengaskuvio mielestäni. Isompi merkki hävisi, mutta pienempi jäi. Otin kotiin käyttäjän ohjekirjan, mutta se ei tuntenut tuollaista varotusvaloa. Tunteeko arvoisista foorumilaisista kukaan tuollaista merkkiä?
Ainakin 2017-mallisessa G:ssa oli oma resetointinappi rengaspaineille. Sitä piti painaa auton ollessa paikallaan, kunnes järjestelmä ilmoitti että resetointi oli valmis. Tämän jälkeen muutama kilsa ajoa maantienopeudella, niin järjestelmä saa haistelluksi uudet asetukset. Kaksi kertaa vuodessa, helppo homma ja toimi hyvin. Onnea ovat itseresetoitavat (nopeusantureista mittaavat) TPMS:t. Ohjekirjassa oli kyllä ihan hyvä opastus asiaan.

Nyky-Fiatissa TPMS on valikon takana, muttei mikään mahdoton käyttää ole tuokaan. Oma nappi on kyllä mielestäni varmin tapa saada käyttäjät ihan itse resetoimaan järjestelmä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuntuu hienolta tuon moottorin optimoinnin jälkeen, kun vääntöhuippu on 2000-3000 r:n välillä.Liikennevaloista lähtiessä auto kiihtyy oikein mukavasti.
Olisipa aiemmin tietänyt tuosta akun suuresta roolista vaihteistonkin toimintaan. Onhan täällä ollut tuota akun roolia sivuavaa juttua, mutta olisi pitänyt osata lukea rivien välistä silloin.
Toinen hyvä asia on tosiaankin tuo, että radion toiminnassa ei enää ole noita katkoksia lainkaan. Ei-ä tuollaista ole osannut arvata akun aiheuttamaksi. Se on ilmeisesti TCT-vaihteistoon liittyvä asia, manuaalissa ei tuollaista ollut lainkaan...

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Onko vinkkejä alan yrityksistä. Giuliettaa jo pitkään vaivannut vika on äitynyt niin pahaksi että tarttis tehdä jotain..
Eli kaukon patteri tyhjenee about viikossa.
Toimii moitteetta sen ajan mitä virtaa riittää.
Pariston merkillä ym. ei ole vaikutusta asiaan.
Pitkään oli sellainen että virtaa riitti joskus jopa kahdeksi kuukaudeksi. Nyt ei ole enää viitsinyt patteria vaihdella, vaan kuljetaan avaimella sisään.
Talven ja pakkasten tullessa tuo kauko olisi kyllä varmempi vaihtoehto päästä autoon, jos ei juuri ole mitään lukon sulatus tarpeita käden ulottuvilla.

Toinen kyssäri:
Onko joku onnistunut fiksusti asentamaan led-lisävaloa keulaan?
Omien H7- valojen surkeus pännii näillä keleillä. Autolla liikutaan työmatkoja sellaiseen aikaa ja sellaisilla reiteillä joilla kyllä pystyy kaukovaloilla ajamaan, joten lisävalo tulisi kyllä tarpeeseen.
Vai laitetaanko kattoteline ja koko katon levyinen halko? :lol:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minusta sinun kannattaisi vaihtaa normaalit ajovalopolttimet ledeihin. Valoteho paranee huomattavasti. Halogeenien keltainen valo vaihtuu täysin valkoiseksi. Minä tein niin ja polttimoiden vaihto köy sinulta itseltäsikin, vaatii kyllä hieman käärmekättä, mutta onnistuu.
Nuo ledit eivät ole sallittujen listalla suomessa, mutta ovat saksassa. Katsuri ei hylännyt niitä ja nyt ne on hyväksytty minulla kahdeksi vuodeksi.
Malli: Osram PX26d - 12V 19W- 64210DWNB. Käy suoraan halogeenin tilalle, mutta on 2 osassa ja kierrettävä ledin pohja ensin irti, sen jälkeen loppu siihen kantaan.
Tyytyväinen olen ollut!

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kokeilin Philipsin ledejä. Niiden asennukseen löytyy jopa YouTube videokin. Valo on valkoisempaa, mutta muutoin teho ei juurikaan parantunut. :(
Valokuvio oli seinääpäin katsoen kyllä ihan ok, mutta kantama käytännössä ei.
Nyt vaihdoin takaisin Philipsin X-Treme Visioneihin kun kävin leimalla. Ja ne myöskin saavat jäädä.
Umpiot on ok. kunnossa. Lasitkaan ei ole harmaat tai naarmuiset.
Aattelin että jos tuonne maskin taakse tai ritilöiden alle saisi jotain lediä siististi piiloon.
Tosin vähän turhan alhaalla ovat tuolla ritilöiden takana, mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Vaikka vanha kansa toisin tietääkin, niin kaukovalo toimii kyllä alhaaltakin. Toki, se on parhaimmillaan siellä jos valokeila ei ole kauhean korkea ja alareuna laskee hyvin hitaasti, että osuu tiehen vasta kauempana, mutta kyllä halogeenipitkistäkin oli jopa sumaripaikalle asennettuna iloa. Nykyisellä linssitekniikalla päästään tarkempaan valorajaan ja matalampaan valokuvioon (riippuu tietty valaisimesta, miten on toteutettu), niin toimii entistä paremmin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Pele kirjoitti:
15 Marras 2021, 20:34
Onko vinkkejä alan yrityksistä. Giuliettaa jo pitkään vaivannut vika on äitynyt niin pahaksi että tarttis tehdä jotain..
Eli kaukon patteri tyhjenee about viikossa.
Toimii moitteetta sen ajan mitä virtaa riittää.
Pariston merkillä ym. ei ole vaikutusta asiaan.
Pitkään oli sellainen että virtaa riitti joskus jopa kahdeksi kuukaudeksi. Nyt ei ole enää viitsinyt patteria vaihdella, vaan kuljetaan avaimella sisään.
Talven ja pakkasten tullessa tuo kauko olisi kyllä varmempi vaihtoehto päästä autoon, jos ei juuri ole mitään lukon sulatus tarpeita käden ulottuvilla.

Toinen kyssäri:
Onko joku onnistunut fiksusti asentamaan led-lisävaloa keulaan?
Omien H7- valojen surkeus pännii näillä keleillä. Autolla liikutaan työmatkoja sellaiseen aikaa ja sellaisilla reiteillä joilla kyllä pystyy kaukovaloilla ajamaan, joten lisävalo tulisi kyllä tarpeeseen.
Vai laitetaanko kattoteline ja koko katon levyinen halko? :lol:
Kokeile jos tämä liike korjaa vian.
https://www.autonavaimet.fi/lisatietoa/palveluhinnasto
Kuva

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Polforea kirjoitti:
15 Marras 2021, 22:50
^Vaikka vanha kansa toisin tietääkin, niin kaukovalo toimii kyllä alhaaltakin. Toki, se on parhaimmillaan siellä jos valokeila ei ole kauhean korkea ja alareuna laskee hyvin hitaasti, että osuu tiehen vasta kauempana, mutta kyllä halogeenipitkistäkin oli jopa sumaripaikalle asennettuna iloa. Nykyisellä linssitekniikalla päästään tarkempaan valorajaan ja matalampaan valokuvioon (riippuu tietty valaisimesta, miten on toteutettu), niin toimii entistä paremmin.
Juu asennuskorkeudella ei taida olla nykyään säädösten suhteenkaan niin nokon nuukaa mitä oli joskus nuoruudessani, ja hyvä niin. :)

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pujazuba kirjoitti:
16 Marras 2021, 08:50
Kokeile jos tämä liike korjaa vian.
https://www.autonavaimet.fi/lisatietoa/palveluhinnasto
Kiitos vinkistä. Taisi olla tämä firma jonka mainoksen näin Instassa, mutta sitten hukkasin sen. Pitääpä ottaa yhteyttä. :)

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Naapurissa kun on nykyään biokaasuasema niin tulipa ihmeteltyä kaasuautoja ja tuollainen kaasulle muutettu Giulietta video löytyi..

https://terragas.fi/tuotteet-ja-hinnat/

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

molsky kirjoitti:
12 Loka 2021, 22:17
Tulipas päivitettyä firmware tuohon Uconnect 5:n, näköjään oli vielä todella vanha versio käytössä (6.XXX -> 13.00.74.00). Tunti meni kun piti välissä asentaa 13 päähaarasta hieman vanhempi versio alle.

https://www.alfaowner.com/threads/uconn ... t-17538129

Tuli tutkittua mitä vaihtoehtoja olisi jos lähtisi tuota koko yksikköä joskus vaihtamaan. Alpinella näyttäisi olevan suht selkeät vaihtoehdot ja selvästi kerrottu, että myös nuo Uconnectin kautta löytyvät auton asetukset saa käyttöön: https://finland.alpine-europe.com/p/Pro ... it-7ar-940

Pioneerin osalta taas jäi hieman epäselväksi, saako noita tiettyjä Uconnect yksikön taakse piilotettuja asetuksia enää käyttöön. Esimerkiksi:
https://www.pioneer-car.eu/de/en/produc ... 0Receivers

Meneekö nuo valo yms. asetukset sitten tuon Pioneerin ratti adapterin kautta perille?
Vähissä vaihtoehdot, jos haluaa selvitä ilman kikkailua tai että ei menetä tiettyjä asetuksia.

Lopulta sitten tuli tuo Alpinen kitti tilattua, kun vielä Saksan Amazonista sai ostettua ja taitaa olla ainoa vaihtoehto jos haluaa kaiken toimivan kuten tuolla uConnect päätteellä. Ja saatavuus tälle asennuspaketille alkaa olemaan heikko.

Yksi vaihtoehto, joka vaatii hieman kikkailua (että saa ainakin ne jotkut asetukset takaisin siihen ajotietokoneen omaan vanhaan valikkoon). Taisi olla jopa samat tuotteet mitä Pioneer mainosti sivuillaan :lol:

https://connects2.com/Product/ProductItem/CTKAR08

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Giuliettaani laitettiin jokin aika sitten etulokarien takaosaan kiveniskumassa. Kuulemma parempi kuin teippaus. Teippi kuulemma irtoaa. Minkälaista kokemusta muilla on? Onko teippaus toiminut hyvin, vai onko kiveniskumassa parempi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Häh?

Mä olen teippejä nähnyt 15v+ ikäisissäkin jäljellä, joten en oikein ymmärrä tuota väitettä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minullakin oli yhdessä autossa n.3v ajan teipit ja mielestäni ne pysyivät kiinni. Kai se riippuu siitä miten teippaus on tehty(siis teippien sijainnista).
No nykyisessä autossa on tuo kineniskemämassa. Kai se on sitten vähemmän huomiotaherättävä...

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Moro, kävin katsastuksessa ja huomasivat, että oikea sivuvilkku on pimeänä.
Löytyykö vinkkiä mitä kautta tuo ledivalo kannattaisi hankkia.

Autolle tulee ens kuussa 10 vuotta täyteen ja tuo on ensimmäinen vika katsastuksessa !
Lisäjarruvalon johtosarja ja blue & me boxi vaihdettu takuuna, siinä 10 vuoden vikaluettelo.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jos jättää ulkolaiset väliin, niin paikalliset AD/Fixus yms. saa tukkurilta, jos viitsivät, eikä pitäisi maksaa edes montaa kymppiä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Pele kirjoitti:
15 Marras 2021, 22:23
Kokeilin Philipsin ledejä. Niiden asennukseen löytyy jopa YouTube videokin. Valo on valkoisempaa, mutta muutoin teho ei juurikaan parantunut. :(
Valokuvio oli seinääpäin katsoen kyllä ihan ok, mutta kantama käytännössä ei.
Nyt vaihdoin takaisin Philipsin X-Treme Visioneihin kun kävin leimalla. Ja ne myöskin saavat jäädä.
Umpiot on ok. kunnossa. Lasitkaan ei ole harmaat tai naarmuiset.
Aattelin että jos tuonne maskin taakse tai ritilöiden alle saisi jotain lediä siististi piiloon.
Tosin vähän turhan alhaalla ovat tuolla ritilöiden takana, mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi.
Itse laitoin kiinni orkkis kattotelineeseen ja hyvin näkyy :-D

Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

ari.aa kirjoitti:
01 Joulu 2021, 08:33
Moro, kävin katsastuksessa ja huomasivat, että oikea sivuvilkku on pimeänä.
Löytyykö vinkkiä mitä kautta tuo ledivalo kannattaisi hankkia.

Autolle tulee ens kuussa 10 vuotta täyteen ja tuo on ensimmäinen vika katsastuksessa !
Lisäjarruvalon johtosarja ja blue & me boxi vaihdettu takuuna, siinä 10 vuoden vikaluettelo.
Vaihdoin itse myös tuon kerran. Muistaakseni tilasin Spareto:ta kohtuulliseen hintaan.
Kuva

jamper
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 22:20

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jamper »

ari.aa kirjoitti:
01 Joulu 2021, 08:33
Moro, kävin katsastuksessa ja huomasivat, että oikea sivuvilkku on pimeänä.
Löytyykö vinkkiä mitä kautta tuo ledivalo kannattaisi hankkia.
Motonetista saa myös tilaamalla(1-2pvä) numerolla 50-01711, hinta 22,90€

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

ArttuNaattor kirjoitti:
02 Joulu 2021, 12:20
Pele kirjoitti:
15 Marras 2021, 22:23
Kokeilin Philipsin ledejä. Niiden asennukseen löytyy jopa YouTube videokin. Valo on valkoisempaa, mutta muutoin teho ei juurikaan parantunut. :(
Valokuvio oli seinääpäin katsoen kyllä ihan ok, mutta kantama käytännössä ei.
Nyt vaihdoin takaisin Philipsin X-Treme Visioneihin kun kävin leimalla. Ja ne myöskin saavat jäädä.
Umpiot on ok. kunnossa. Lasitkaan ei ole harmaat tai naarmuiset.
Aattelin että jos tuonne maskin taakse tai ritilöiden alle saisi jotain lediä siististi piiloon.
Tosin vähän turhan alhaalla ovat tuolla ritilöiden takana, mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi.
Itse laitoin kiinni orkkis kattotelineeseen ja hyvin näkyy :-D

Kuva
No tuolla varmasti maisema valkeneekin! :-D

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Paluumatkalla ei suostunut puhaltamaan ollenkaan ilmaa sisälle, vaikka lämpöä oli ja mittaritkin vihjaili, että pitäisi puhaltimessa olla kierrokset päällä. Ostoskeskus pysähdyksen jälkeen taas suostui toimimaan kun oli ollut lämpimässä parkkihallissa. Yllätyskovat pakkaset taisi kerrankin yllättää, pitäisikö tuosta nyt huolestua?

Avatar
pahakeisari
Viestit: 106
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008

Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

molsky kirjoitti:
08 Joulu 2021, 13:26
Paluumatkalla ei suostunut puhaltamaan ollenkaan ilmaa sisälle, vaikka lämpöä oli ja mittaritkin vihjaili, että pitäisi puhaltimessa olla kierrokset päällä. Ostoskeskus pysähdyksen jälkeen taas suostui toimimaan kun oli ollut lämpimässä parkkihallissa. Yllätyskovat pakkaset taisi kerrankin yllättää, pitäisikö tuosta nyt huolestua?
Itselläni teki viimevuonna samaa. Syyksi paljastui puhaltimen moottori. Uusi maksoi n100e.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Alpinen radio Alpinen omalla kitillä asennettu ja aika plug&play homma. Suurin haaste saada tuo paneelia lukittava ruuvi auki ja kiinni ilman että alkaisi purkamaan koko hansikaslokeroa edestä.

Radioasemia tuntuu taas kerran löytyvän paremmin kun tuon oman päätteen päivittää hieman parempaan.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi,
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumitutti.
Mistähän pk-seudulta saisi halvimmalla tuon kumin? Kaikkea pientä puutosta näkyy löytyvän ajan mittaan. Mitähän vielä löytyykään...

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tuossa aiemmin kun tuli kirjoiteltua Giuliettan heikoista valoista (Halogeeni) niin tuli tehtyä myös havainto että tehdas säädöillä näyttää turhan alas. Tämän havainnon taisi joku muukin täällä tehdä jo aiemmin omassa autossaan.
Auto kävi nyt 180tkm huollossa, niin samassa yhteydessä säädettiin korkeutta niin että aiempi 0-asento vastaa nyt 2-asentoa.
Valot kyllä korjaantuivat aika paljon. Etenkin lähivalojen kantama sekä myös leveys.
Kannattaa kokeilla jos on samaa ongelmaa.
No, vikojakin on tässä pakkasilla pukannut.
Helikopterin kuva on loistanut jo jonkun aikaa mittaristossa. Näin ollen DNA-valinta ei toimi, eikä myöskään Start/Stop-toiminto. Sitä nyt tosin pidän muutenkin täysin turhana, tosin niin on myös tuo DNA, koska saisi olla kyllä koko ajan D- asennolla..
Olin varma että vika johtuisi akusta ja sen heikosta varauksesta. Olihan meillä yhä alkuperäinen akku vuodelta 2011.
Akku uusittiin ja koodattiin, ja vikakoodit luettiin /nollattiin.
Koodeja oli kaikenlaisia alkaen takalasin pyyhkijästä, mutta mielestäni ainut moottorin toimintaan liittyvä on tämä:
P0069 -Ilmakehän ja ahtopaineen erotus- Signaali virheellinen.

Onko kokemuksia vastaavasta?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pele kirjoitti:
26 Joulu 2021, 10:46
Auto kävi nyt 180tkm huollossa, niin samassa yhteydessä säädettiin korkeutta niin että aiempi 0-asento vastaa nyt 2-asentoa.
Hetkinen.

0-asento on korkein asento, siitä sitten lasketaan alemmas (mitä kovempi kuorma, sen alemmas manuaalisesti rullataan, ettei häikäise vastaantulijoita)?
Tai ainakaan yksikään auto ei ole toisin toiminut tässä taloudessa :P

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Aquatica kirjoitti:
26 Joulu 2021, 11:33
Pele kirjoitti:
26 Joulu 2021, 10:46
Auto kävi nyt 180tkm huollossa, niin samassa yhteydessä säädettiin korkeutta niin että aiempi 0-asento vastaa nyt 2-asentoa.
Hetkinen.

0-asento on korkein asento, siitä sitten lasketaan alemmas (mitä kovempi kuorma, sen alemmas manuaalisesti rullataan, ettei häikäise vastaantulijoita)?
Tai ainakaan yksikään auto ei ole toisin toiminut tässä taloudessa :P
Nimenomaan.
Eli kun umpioiden säätöruuveista ruuvattiin näyttämään ylemmäs, niin 0-asennossa näyttävät nyt reilusti ylemmäksi kuin mitä ennen.
Kun hytin säädöstä säätää näyttämään alemmaksi, eli valitsee 2.asetuksen, niin näyttävät yhtä alas kuin ennen 0-asennolla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pele kirjoitti:
26 Joulu 2021, 11:53
Kun hytin säädöstä säätää näyttämään alemmaksi, eli valitsee 2.asetuksen, niin näyttävät yhtä alas kuin ennen 0-asennolla.
Noniin, tässä onkin järkeä. Edellinen viesti vaan sanoo, että "aiempi 2. asento vastaa 0-asentoa", josta sain käsityksen siitä et... joo. :D
Mutta siis tarkoitit, että nyt 2. asento on sama, kuin ennen 0-asento? Se kuulostaa jo aika paljon paremmalta.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pele kirjoitti:
26 Joulu 2021, 10:46
Helikopterin kuva on loistanut jo jonkun aikaa mittaristossa. Näin ollen DNA-valinta ei toimi, eikä myöskään Start/Stop-toiminto. Sitä nyt tosin pidän muutenkin täysin turhana, tosin niin on myös tuo DNA, koska saisi olla kyllä koko ajan D- asennolla..
Olin varma että vika johtuisi akusta ja sen heikosta varauksesta. Olihan meillä yhä alkuperäinen akku vuodelta 2011.
Akku uusittiin ja koodattiin, ja vikakoodit luettiin /nollattiin.
Koodeja oli kaikenlaisia alkaen takalasin pyyhkijästä, mutta mielestäni ainut moottorin toimintaan liittyvä on tämä:
P0069 -Ilmakehän ja ahtopaineen erotus- Signaali virheellinen.

Onko kokemuksia vastaavasta?
P0101 olisi tutumpi ja syykin yleensä selvä. P0069 (Manifold Absolute Pressure Barometric Pressure Correlation) koodille on tarjolla vain itse anturin toimintaan ja johtosarjaan liittyviä vianselvitysvaiheita. Ehkä kannattaa lähteä siitä, että tuo näyttää imuilman lämpötilalle järkevää lukemaa kun sekin mitataan tuolla samalla potikalla. Sitten että ilmakehän paine on moottori sammutettuna uskottava ja myös tyhjäkäynnillä lukema on järkevä. Luultavasti tyhjäkäynnillä pitäisi olla tuo 300mbar lukema mihin viitataan P0101 vianselvityksessä.

(check that the value of parameter "intake pressure" is 300mbar with engine warmed-up)

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

matti_vuorio kirjoitti:
27 Joulu 2021, 11:38
Pele kirjoitti:
26 Joulu 2021, 10:46
Helikopterin kuva on loistanut jo jonkun aikaa mittaristossa. Näin ollen DNA-valinta ei toimi, eikä myöskään Start/Stop-toiminto. Sitä nyt tosin pidän muutenkin täysin turhana, tosin niin on myös tuo DNA, koska saisi olla kyllä koko ajan D- asennolla..
Olin varma että vika johtuisi akusta ja sen heikosta varauksesta. Olihan meillä yhä alkuperäinen akku vuodelta 2011.
Akku uusittiin ja koodattiin, ja vikakoodit luettiin /nollattiin.
Koodeja oli kaikenlaisia alkaen takalasin pyyhkijästä, mutta mielestäni ainut moottorin toimintaan liittyvä on tämä:
P0069 -Ilmakehän ja ahtopaineen erotus- Signaali virheellinen.

Onko kokemuksia vastaavasta?
P0101 olisi tutumpi ja syykin yleensä selvä. P0069 (Manifold Absolute Pressure Barometric Pressure Correlation) koodille on tarjolla vain itse anturin toimintaan ja johtosarjaan liittyviä vianselvitysvaiheita. Ehkä kannattaa lähteä siitä, että tuo näyttää imuilman lämpötilalle järkevää lukemaa kun sekin mitataan tuolla samalla potikalla. Sitten että ilmakehän paine on moottori sammutettuna uskottava ja myös tyhjäkäynnillä lukema on järkevä. Luultavasti tyhjäkäynnillä pitäisi olla tuo 300mbar lukema mihin viitataan P0101 vianselvityksessä.

(check that the value of parameter "intake pressure" is 300mbar with engine warmed-up)
Juu täytyy ottaa tutkintaan alkuvuodesta kun tulee sopivaa aikaa. Nyt jotain antureita oli puhdistettu ym. ja vika pysyi sen jäljeen vuorokauden ajan ja useamman käynnistyksen verran poissa.
Anturivikaan tuo oletettavasti viittaisi. Toivotaan että olisi niin simppeli homma.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Huomenna pitäisi vaihtaa bensa 147, 157tkm ajettuun 2.0 JTDm TCT Giuliettaan.

Onko jotain ongelma kohtia, jota kannattaa erityisesti syynätä?
Giulietta koeajettu kaverin toimesta eilen ja todettu että kaikki toimii poislukien kuskin penkinlämmitintä.

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

tobby kirjoitti:
29 Joulu 2021, 20:03
Huomenna pitäisi vaihtaa bensa 147, 157tkm ajettuun 2.0 JTDm TCT Giuliettaan.

Onko jotain ongelma kohtia, jota kannattaa erityisesti syynätä?
Giulietta koeajettu kaverin toimesta eilen ja todettu että kaikki toimii poislukien kuskin penkinlämmitintä.
1. Elääkö takalasinpyyhin omaa elämäänsä (takaluukun johtosarja)?
2. Kuuluuko radio maaseudulla (hapettunut antennijalka)?
3. Aukeneeko ja lukkiutuuko bensatankin luukku (sarana tai solenoidi rikki)?

Nuo kolme tyyppivikaa tuli omassa yksilössäni vastaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä paitsi kun laturi tuli tiensä päähän.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

tobby kirjoitti:
29 Joulu 2021, 20:03
Huomenna pitäisi vaihtaa bensa 147, 157tkm ajettuun 2.0 JTDm TCT Giuliettaan.

Onko jotain ongelma kohtia, jota kannattaa erityisesti syynätä?
Giulietta koeajettu kaverin toimesta eilen ja todettu että kaikki toimii poislukien kuskin penkinlämmitintä.
2.0 JTDm on Giuliettassa hyvä mylly. Vääntää kuin painija ja luotettava kuin auringonnousu. Ja paritettuna TCT:n kanssa on varsin herkku kun manuaalin vaihteet on hitaat.

Tarkistaisin lisäksi nämä:
- Toimiiko S&S. Jossain tapauksissa toimimattomuus liittyy vialliseen anturiin.
- Onko ajovalojen pesusuuttimien kansi tiukasti paikallaan. Itse kansi on € parinkympin osa mutta suutin 150 € luokkaa.
- Vaikuttaako kytkin/k.m. vauhtipyörän toiminta terveeltä ilman ylimääräistä värinää ja ääntä. Ollut jossain tapauksissa tyyppivika. Jos kytkinremonttia on tehty ja samalla k.m. vauhtipyörä uusittu niin se on plussaa.
- Jakopäähuolto on 4v/140 tkm intervalin tehtävä. Tarkista kuitenkin auton vm mukaisen huolto-ohjelmasta tarkemmin.
- Onko huoltohistoria kunnossa ja onko oikeita öljyjä käytetty -> oikea viskositeetti ja oikea ACEA luokitus. Väärät öljyt voi tarkoittaa kallista koneremonttia ja mahdollisesti pilattua DPF:ä.
- Konehuoneessa EGR voi vuotaa tai sen kansi tietääkseni. Hieman hintava osa jos huonossa kunnossa.
- Korin kortti (BCM) on kallis osa joka vaatii ohjelmointia vaihdossa ja usein sen vialliseksi päättymiseen syy on takaluukun johtosarjan oikosulut. Hyvä varmistaa että kaikki elektroniikka, mittaristo, valaistus jne toimii kuten pitää. Lisäksi jos takaluukun johtosarjan korjauskittiä ei ole jo vaihdettu paikalle niin tekisin sen ennaltaehkäisevästi itse. Uusimmissa malleissa kyseinen ongelma on ratkaistu.

Tämä siis lista tiedossani olevista tyyppivioista. Muuten itselläni ei ole ollut kaikkia yo ongelmia ja melkein neljän vuoden aikana auto on ollut pelkkää iloa.
Kuva

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Pujazuba kirjoitti:
29 Joulu 2021, 23:20
tobby kirjoitti:
29 Joulu 2021, 20:03
Huomenna pitäisi vaihtaa bensa 147, 157tkm ajettuun 2.0 JTDm TCT Giuliettaan.

Onko jotain ongelma kohtia, jota kannattaa erityisesti syynätä?
Giulietta koeajettu kaverin toimesta eilen ja todettu että kaikki toimii poislukien kuskin penkinlämmitintä.
2.0 JTDm on Giuliettassa hyvä mylly. Vääntää kuin painija ja luotettava kuin auringonnousu. Ja paritettuna TCT:n kanssa on varsin herkku kun manuaalin vaihteet on hitaat.

Tarkistaisin lisäksi nämä:
- Toimiiko S&S. Jossain tapauksissa toimimattomuus liittyy vialliseen anturiin.
- Onko ajovalojen pesusuuttimien kansi tiukasti paikallaan. Itse kansi on € parinkympin osa mutta suutin 150 € luokkaa.
- Vaikuttaako kytkin/k.m. vauhtipyörän toiminta terveeltä ilman ylimääräistä värinää ja ääntä. Ollut jossain tapauksissa tyyppivika. Jos kytkinremonttia on tehty ja samalla k.m. vauhtipyörä uusittu niin se on plussaa.
- Jakopäähuolto on 4v/140 tkm intervalin tehtävä. Tarkista kuitenkin auton vm mukaisen huolto-ohjelmasta tarkemmin.
- Onko huoltohistoria kunnossa ja onko oikeita öljyjä käytetty -> oikea viskositeetti ja oikea ACEA luokitus. Väärät öljyt voi tarkoittaa kallista koneremonttia ja mahdollisesti pilattua DPF:ä.
- Konehuoneessa EGR voi vuotaa tai sen kansi tietääkseni. Hieman hintava osa jos huonossa kunnossa.
- Korin kortti (BCM) on kallis osa joka vaatii ohjelmointia vaihdossa ja usein sen vialliseksi päättymiseen syy on takaluukun johtosarjan oikosulut. Hyvä varmistaa että kaikki elektroniikka, mittaristo, valaistus jne toimii kuten pitää. Lisäksi jos takaluukun johtosarjan korjauskittiä ei ole jo vaihdettu paikalle niin tekisin sen ennaltaehkäisevästi itse. Uusimmissa malleissa kyseinen ongelma on ratkaistu.

Tämä siis lista tiedossani olevista tyyppivioista. Muuten itselläni ei ole ollut kaikkia yo ongelmia ja melkein neljän vuoden aikana auto on ollut pelkkää iloa.
-S&S toimii
-Kuskinpuolen ajovalopesurin luukku huonosti kiinni
-Kytkin ja laatikko pelaa hienosti, eikä ylimääräisiä ääniä kuulu
-Jakopää reilu 4v / 75tkm vanha, menee liikkeen piikkiin vaihtoon.
-Huoltohistoria jakopäätä lukuunottamatta kunnossa, viimmeisin huolto 4/2021 (öljyt + kaikki suodattimet)
-Takana palaa kaikki valot, takaluukku toimii ja pyyhkijä oikeassa asennossa. (Tarkistan viikonloppuna johtosarjat)
-Radio kuuluu myös täällä korvessa
-Polttoaineluukku toimii

Huomenna lyödä obd kiinni ja tutkia MES:llä mitä kivaa sieltä löytyy.
Giulietassa mm. sport pack 2 ja bi-xenon

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Cloverleaf kirjoitti:
29 Joulu 2021, 20:28
Nuo kolme tyyppivikaa tuli omassa yksilössäni vastaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä paitsi kun laturi tuli tiensä päähän.
Oliko laturin vaihto iso projekti?

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

gaylord kirjoitti:
31 Joulu 2021, 13:20
Cloverleaf kirjoitti:
29 Joulu 2021, 20:28
Nuo kolme tyyppivikaa tuli omassa yksilössäni vastaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä paitsi kun laturi tuli tiensä päähän.
Oliko laturin vaihto iso projekti?
Espoon Arita hoiti homman, niin en osaa työmäärästä sanoa. Laturi antautui just ennen joulua 2019, ja sitten aatonaattona tulikin väärä laturi, niin ajelin sitten "ilmaisella" sijaisautolla joulusta uuteenvuoteen. Laturi, akku, 120 tkm huolto, jakopää ja vesipumppu oli jotain 1800 €.

Oireet olivat siis, että radio boottaili itsekseen ja liikennevaloissa seistessä ajovalot vähän välkkyili pari viikkoa. Sitten alkoi TCT oireilla ja antaa vikavaloa, ja lopulta limp mode päälle ja sammui. Eli kaikennäköistä, mutta ei sitä latauksen merkkivaloa voinut näyttää... Kuulemma TCT tarvii isomman jännitteen kuin mikä on raja-arvona latauksen merkkivalolle. Kilometrejä 113 tkm, ja silloinen akku oli 1.5 vuotta vanha.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Vaikuttaa Arita hinnalta. Mutta kai tuollainen setti maksaa aika lähelle tuota muuallakin.
Mulla dieselissä 175 tkm huolto + jakopää vesipumppuineen ja jarrunesteet oli reilusti alle puolet tuosta.
Kuva

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Pujazuba kirjoitti:
31 Joulu 2021, 15:17
^ Vaikuttaa Arita hinnalta. Mutta kai tuollainen setti maksaa aika lähelle tuota muuallakin.
Mulla dieselissä 175 tkm huolto + jakopää vesipumppuineen ja jarrunesteet oli reilusti alle puolet tuosta.
Oli varmaan Arita-hinta, mutta oli ainut järkevä paikka minne sain auton nilkuteltua juuri ennen joulua. Ja samaan konkurssiin käskin laittaa kaikki tulevat huollotkin kuntoon ettei tartte tulla heti uusiksi.

Vastaa Viestiin