Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lerppu
Viestit: 4220
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuo on pakko allekirjoittaa. Giuliettassa TBi:n kanssa myös toinen etu TCT laatikon suhteen - QV:ssa ei ole start stop:ia ollenkaan! Itse en alkuun tohtinut uskoa QV TCT:llä huristelevaa kaveriani, kun valehteli röyhkeästi ettei TCT:n kanssa ole mitään pulmia. Kolmen MA TCT pulmayksilön omistajankin mieli lopulta fake news -uskovaksi muuttui, kun en saanut mitään ongelmia itse yksilöä ajamalla esiin!

aaiitee
Viestit: 457
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aquatica kirjoitti:
06 Maalis 2021, 15:46
Tuota minun G:tä saa tulla kokeilemaan, jos tahtoo. Sanon tämän siksi, että kaksi muuta G TCT:tä on toimineet niin *keleen epäloogisesti, etten voinu edes harkita, mutta tässä tuntuu "joku asia" olevan erilailla ja paljon parempaa.

Ja tosiana Launch Control tuossa tuntuu olevan: Dynamicilla jarrua kun painaa ja kaasun latasee pohjaan, nytkähtää ja kierrokset jää johonkin 2600rpm tienoille ja jarrun kun vapauttaa, ampaisee aika agressiivisesti matkaan. Voi olla ihan normaali ominaisuuskin, mutta en tiedä - kerran kokeilin ihan huvikseni ja kyllä tuo rupes ruopimaan ihan kuivalla asfaltilla kesärenkailla :lol:
Onko sinulla muuten TBi?
Kiitoksia sinulle tästä kokeilutarjouksesta, hienoa, täytyy pistää harkintaan. Harmi, että on tuollaiset kelit, olisi kiva kokeilla tuota Launch Controlia. Manuaalissa tosiaan joutuu olemaan hyvin tarkka kytkimen käytössä, jos haluaa reippaan lähdön. Helposti etupää alkaa ravistella. Tuota ilmiötä ei tunnu saavan pois edes harjoittelemalla, olen muutaman kerran kokeillut, se on enemmänkin onnesta kiinni. Taitaa liittyä tuohon etuvetoon, mutta olen ajanut etuvetoista autoa koeajossa, jossa kytkin toimii vaihteiston kanssa täydellisesti yhteen(Mitsubihi Lancer), ei tule viiveitä ja tuollaista nytkähdystä lähtiessä. Siis tuo ilmiö on tekniikan toteutuksesta kiinni.
Tämä Launch Control tekee siis tuon lähdön samalla tavalla optimoidusti. Kuulostaa hienolta. Urheilulliselta autolta voi tuota odottaakin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei ole, vaan MA :)

aaiitee
Viestit: 457
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aquatica kirjoitti:
07 Maalis 2021, 01:32
^
Ei ole, vaan MA :)
Tuohan on kiinnostavaa, kun pääsisi testaamaan MAta ja TBitä. Peräkanaa testattuna mielenkiintoinen projekti :-D

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 320
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Onko kellään tietoa mitkä vanteet ovat linkin Giuliettassa ja ovatko alkuperäiset, napattu toisesta mallista vaiko ihan tarvikevanteet? Noita en ole nähnyt paljon missään, loppukesästä nettiautossa myytävänä olleessa oli samanlaiset. Näyttää omaan silmään persoonallisella tavalla hyvältä Giuliettassa. https://www.reezocar.com/en/occasion/an ... EA6D1.html

FinPat
Viestit: 3440
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Alfa GT Blackline vanteen näköiset. Meneekö Giuliettaan ja GT:hen samat kiekot?

Kuva

Jora
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 11:37
Car(s): Alfa Giulietta 1.4 multiair
Ex Alfa 159 2.4 JTDm
Ex Alfa 156 1.8 TS,
Ex Alfa 147 2.0 TS
Paikkakunta: Joensuu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jora »

Onkos kukaan vaihtanut giuliettaan kytkimen pääsylinteriä? Onko millainen operaatio edessä? Tekee pientä naksahdusta aika ajoin polkimen noustessa ylös, johtunee pääsylinteristä?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 320
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

FinPat kirjoitti:
13 Maalis 2021, 16:19
Alfa GT Blackline vanteen näköiset. Meneekö Giuliettaan ja GT:hen samat kiekot?
Pulttijako ja keskireiän koko on noissa malleissa eri

Avatar
Polforea
Viestit: 9260
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
XE
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jep, GT:ssä 5*98 ja Giuliettassa 5*110. Perspektiivi voi kyllä hämätä, mutta kauheen keskellä noi pultinreiät äkkiseltään on Giuliettassa olevinaan. Ei tuonne kyllä jaonmuutosadapteritkaan taida mahtua väliin...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1784
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Romeo y Julieta kirjoitti:
13 Maalis 2021, 15:17
Onko kellään tietoa mitkä vanteet ovat linkin Giuliettassa ja ovatko alkuperäiset, napattu toisesta mallista vaiko ihan tarvikevanteet? Noita en ole nähnyt paljon missään, loppukesästä nettiautossa myytävänä olleessa oli samanlaiset. Näyttää omaan silmään persoonallisella tavalla hyvältä Giuliettassa. https://www.reezocar.com/en/occasion/an ... EA6D1.html

Ihan alkuperäiset vanteet, osanumero: 156095150
https://www.ebay.it/itm/Cerchio-7-5Jx17 ... SwZb9d6Sn9
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 320
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Oho, näköjään. Harvinaisiksi on kyllä jääneet, vaikka on 17-tuumaiset jotka useimmissa Giuliettoissa taitaa olla

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Romeo y Julieta kirjoitti:
13 Maalis 2021, 23:34
^ Harvinaisiksi on kyllä jääneet...
En yhtään ihmettele, kun ei ainakaan omaa silmää miellytä yhtään. Makuasioita toki.

aaiitee
Viestit: 457
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tankkausluukun mekanismi on rikki. Joku oli selvittänyt tuota korjaussarjan hintaa, mutta en löydä searchilla. Paljonko tuo korjaussarja maksaa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Halpahan se oli.

https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/Gi ... Flap.shtml

Nyt joutuu varmaan maksamaan vielä jotain tulleja huonolla tuurilla, mutta tuolta saa nyt ainakin.

Itse ostin 50552585 (solenoidi) sekä 51851496 (sarana) samalla kertaa. Suosittelen; koska tuo sarana jos on vielä ehjä, se ei välttämättä ole siinä vaiheessa ehjä kun mekanismi on käsissä :roll: 8)

Tuolta saa toki sitten myös sen "pohjan", johon koko setti tuloo kiinne.

aaiitee
Viestit: 457
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aquatica kirjoitti:
24 Maalis 2021, 20:44
Halpahan se oli.

https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/Gi ... Flap.shtml

Nyt joutuu varmaan maksamaan vielä jotain tulleja huonolla tuurilla, mutta tuolta saa nyt ainakin.

Itse ostin 50552585 (solenoidi) sekä 51851496 (sarana) samalla kertaa. Suosittelen; koska tuo sarana jos on vielä ehjä, se ei välttämättä ole siinä vaiheessa ehjä kun mekanismi on käsissä :roll: 8)

Tuolta saa toki sitten myös sen "pohjan", johon koko setti tuloo kiinne.
Kiitoksia tiedosta. :-D

Sntn
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Onko kellään kokemusta BCM vaihdosta tai korjauksesta? Lähinnä että montako euroa kustantaa ja misä Turun seudulla tuollainen onnistuisi, merkkihuollossa nyt varmaan viimeistään saavat uuden mutta lompakon kannalta kiinnostaisi enemmän se korjaus jos syypää on joku yksi resistori tms.

pere
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Maalis 2021, 09:21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pere »

Huomasin eilen omassa Alfassani ( Giulietta 2011 1.4 Multiair) seuraavanlaisen ongelman. Kun kytken ilmastoinnin AC napista päälle niin alkaa kuulumaan "metallista kohinaa". Kysymys kuuluu, että voiko vika olla pelkästään kylmäaineitten vähyys kun sama ääni kuuluu myös konepellin alla ilmastoinnin ollessa päällä? Ääni häviää kun ottaa AC:n pois päältä. Ilmastointia ei ainakaan dokumenttejen puolesta ole käyty täyttämässä pitkään aikaan. Talvella ei AC ollut päällä kovin monesti ja olen siinä uskossa, että välillä olisi hyvä ilmastointia pyörittää myös talvella?

Avatar
_rico
Viestit: 1219
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Ilmastointi kannattaa yleisohjeen mukaan huollattaa kahden vuoden välein. Maksaa peruskorjaamossa joku 70-100€ eli ei kovin kallis kokeilu vaikka ääni ei häviäisikään.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Voi olla liian vähän aineita, voi olla jopa liikaa - mutta jos on aikoja kun viimeksi täytetty, niin ei muuta kuin huollon kautta.

Ei tee yhtään huonoa saada tuoretta öljyä järjestelmään!
Sitten jos ääni jatkuu sen jälkeenkin, niin kannattaa alkaa tutkimaan enempi 8)

Avatar
Kertsu
Viestit: 850
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Pitänee vaihtaa luottokorjaamoa kun saivat öljyn-ja tulppienvaihtoon kulumaan 2 tuntia. Vai onko näihin hankalaa niiden vaihtaminen? Viime keväänä selvisi toisella pajalla öljynvaihdosta alle satasella, nyt meni yli kolmesataa koko hommaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mulla meni rasvamontulla Multiairiin öljyjen ja tulppien vaihdossa alle 2h, kun ekaa kertaa tein ja pohjamuovia ei meinannut siinä tilassa saada pois.

Mitkä tulpat sulla sinne laitettiin? Bossilaiset...?

Avatar
Kertsu
Viestit: 850
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ En muuten tiedä. Ei lue huoltokirjassa eikä kuitissa. Parikymppiä kappale kuitenkin maksanut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nyt on hinta ainakin NGK-tasoa, joten voivat olla jopa ihan hyvätkin tulpat.

Aika huono erittely, jos edes kuitissa ei lue :shock:
Itse saanut aina korjaamolta asialliset listaukset pyytämättä, koskaan ei ole ollut tuommoista hienoutta...

Avatar
Kertsu
Viestit: 850
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Öljynlaatuakaan eivät merkanneet mihinkään, sitä piti kysellä jälkikäteen kun siitä enemmän olin huolissani.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 320
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Mistäköhän mahtaisi löytyä Multiairissa moottorin sarjanumero?
Edit: Edestä päin katsottuna moottorin oikealta puolelta heti pakosarjan vierestä löytyi moottoriin kaiverrettu 8-numeroinen sarja, tämä on ilmeisesti etsimäni

Typpi
Viestit: 162
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Typpi »

pere kirjoitti:
17 Huhti 2021, 09:53
Huomasin eilen omassa Alfassani ( Giulietta 2011 1.4 Multiair) seuraavanlaisen ongelman. Kun kytken ilmastoinnin AC napista päälle niin alkaa kuulumaan "metallista kohinaa". Kysymys kuuluu, että voiko vika olla pelkästään kylmäaineitten vähyys kun sama ääni kuuluu myös konepellin alla ilmastoinnin ollessa päällä? Ääni häviää kun ottaa AC:n pois päältä. Ilmastointia ei ainakaan dokumenttejen puolesta ole käyty täyttämässä pitkään aikaan. Talvella ei AC ollut päällä kovin monesti ja olen siinä uskossa, että välillä olisi hyvä ilmastointia pyörittää myös talvella?
Tarkistappa joutessas (mikäli on näkyvällä paikalla) luistaako se kompuran kytkin. En tosta mallista osaa sanoa onko kuinka tyypillistä, mut monessa autossa on tullut tommonen ääni kun se kompuran pyörässä oleva kytkin luistaa.
Tossa omassa tessussa riitti kunnon tujaukset jarrukliineriä ja paineilmaa. Oli seissyt niin pitkään et moska oli palanu kiinni sinne väliin. Joissain volvoissa sit taas ajan kanssa kuluu se kytkin jollon tarttee lisää shimmiä väliin. Ukko juur fiksas xc90:stä tuon kiristämällä nippusiteen sinne akselin väliin.

ArttuNaattor
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet Distinctive

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Kauan sai metsästää kohtuu kilsoilla siistiä T-Jet Giuliettaa metallinpunaisella värillä. Kuukausi tulee täyteen omistusta on kyllä ollut hyvä peli. Siirryin Fiat Bravo T-Jetistä ja alusta on tässä huomattavasti mukavampi, tosin Bravo oli sportti alustalla tehtaalta, kaikki jouset ja iskarit oli alkuperäisiä yli 200tkm ajetussa 15v vanhassa autossa, ja Giulietta on myös mukavammalla rengastuksella 55R16 vs Bravon 45R17,niin ei ole täysin vertailukelpoisia. T-Jetti koneen ääntä ainakin matkustamoon päin on jollain ilveellä saatu muutettua aika paljonkin, kuulostaa paljon isomman koneen ääneltä kuin Fiatissa.

Ainut mistä en tykännyt, on Start&Stop järjestelmä. En tykkää pitää kytkintä pohjassa risteyksissä, ja risteyksien läpi valuttaessakin kaupungissa tulee aika usein käytettyä vapaata vaihdetta, mistä sitten vaan suoraan kakkoselle pysähtymättä. Giuliettan mielestä oli ilmeisesti OK sammuttaa konetta 10km/h vauhdeissa vaan koska laitoit vapaan vaihteen sisään ja kytkimen ylös, vaikkei auto edes ollut pysähtynyt. Aika paljon agressiivisempi, kuin muut järjestelmät mitä olen käyttänyt, mutta ne ovatkin olleet kaikki automaattivaihteistojen jatkeena niin oma ajotyyli ei ole päässyt auton logiikkaa sekoittamaan. Viimeinen tikki oli se, että pitkän moottoritieajon jälkeen heti motarin rampin päässä olevissa punaisissa valoissa sammutti auton. Ei ilmeisesti ole insinöörit koodanneet mitään alkeellisintakaan turbon suojausta kovan ajon jälkeen (vaikka se maailman pienin turbo onkin, niin ne on muissakin autoissa nykyään eikä niissäkään ECU suoraan sammuta konetta kovan ajon jälkeen...). Ilmeisesti facelifteissä auto muistaa, jos start&stopin sammuttaa, mutta näissä ei. Piti koodata pysyvästi pois MultiEcuScanin kautta, kun tuntui olevan ainut tapa miten tuon sai kytkettyä pois päältä ilman ilmoituksia/varoituksia mittaristossa. Yllättävän agressiivisesti auto uskalsi tuota järjestelmää käyttää, vaikka aikaisemman omistajan aikana olikin vaihdettu akuksi mahdollisimman nuhapumppu ja väärän tyyppinen (ei EFB) akku. Nyt kun vaihdoin Yuasan 75AH EFB akun tuon tilalle, niin pitäis lähteä 1.4 isolohkokin käyntiin monet tulevat vuodet helposti (varsinkin kun S&S on nyt pysyvästi koodattu pois).

Onko kellään tietoa, saako softapäivityksellä tuon Start&Stop ominaisuuden muistin näihin pre-facelifteihin myös, ja mahdollisesti myös DNA kytkimelle muistin, kun sekin ilmeisesti tuli samassa päivityksessä? Oman auton vuosimalli on 2012.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
EFB tai AGM, ihan sama. Toimii.

Miksi vapaalla risteykseen? Uteliaisuus ja asia, jota en vaan ole koskaan ymmärtänyt modernilla kalustolla :) Polttoainesyöttö on kuitenkin seis moottorijarrulla.
Agressiivinen tuo S&S kyllä on ja toisinaan onnistuu sammumaan just, kun pitäis lähteä liikkeelle. Ja sitten odotellaan.

ArttuNaattor
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet Distinctive

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Joo siis akku ei ollut kumpaakaan, ei EFB tai AGM vaan ihan "normi" akku, sen takia vaihdoin pois. Ymmärtääkseni se syklityksen kesto menee niin että AGM:ssä se on paras, mutta pikku bensakoneeseen EFB vielä riittää.

Se on jotenkin jäänyt tavaksi. Harrasteautona mulla on 72-vuoden volkkari, missä on tosiaan ihan sääntö että ykköstä ei runtata sisään mistään muusta kun täydestä pysähdyksestä. Samoin siitä autosta jäänyt tapa vaan vaihtaa kakkosvaihteelta suoraan vapaalle ja rullata se loppu 10->0km/h, kun kaasarivehkeissä se bensansyöttö nyt on tyhjäkäynnillä "moottorijarrutuksella" myös. Yleensä kun lähestyn risteystä niin vedän kyllä sinne 5-10km/h asti ihan veto päällä moottorijarruttaen Giuliettallakin, mutta sitten vaan suoraan vapaalle ja kytkin ylös ja jalkajarrulla pehmeä stoppi ja risteyksessä seisotaan jalka pois kytkimeltä vapaalla ihan siihen asti kunnes valo vaihtuu. Ilmeisesti Giuliettalla jos tulee risteykseen niin pitäis vaan loppuvaiheessa jättää kytkin pohjaan ja laittaa vapaa silmään ja kytkin ylös vasta kun on/jos on aikomus pysähtyä/on jo pysähtynyt ja sen kytkimen pohjaan painamisella viestiä autolle ettei start stoppia tartte kytkeä jos esim ryömittää liikenneympyrään tultaessa. Ajattelin myös totuttaa itseni tohon järjestelmään, mutta sitten kun kävi ilmi että tosta puuttuu pari mulle ihan muista autoista normaalia moottorin/turbon suojeluominaisuutta niin ei kyllä kauheesti kiinnostanut. T-Jeteissä vielä kun on aika kylmä termostaatti niin en ihan pitänyt mukavana että heti kun jäähdytysnesteen lämpötila on tasan käyttöalueen alimmassa lämmössä 70c (tässä vaiheessahan se mittariston feikkimittari näyttää tasan 90c :-D ) niin aletaan käyttämään kyseistä järjestelmää vaikkei kone vielä todellakaan ole oikeasti lämmin. Kysehän tässä on ihan puhtaasti omasta pedanttisuudesta ja järjettömästä pikkutarkkuudesta, moottori ihan varmasti kyllä kestää tuon järjestelmän käytön, eihän näitä Giulietta T-Jettejä/MA versioitakin näkisi listattuna suht kovilla kilsoilla ilman koneongelmia :wink:

Mun aikaisempi kokemus oli siis automaattimersusta, missä oli tosi paljon epä-agressiivisempi tämä järjestelmä. Siinä oli helppo viestiä autolle milloin kone sammutetaan. Kun tulit risteykseen niin siinä sai seisoa noin 3 sekuntia moottori käynnissä, ennenkö kone sammui. Jos halusi viestiä autolle että nyt tultiin valoihin ja tässä seisotaan, että koneen saa sammuttaa heti, niin painoi vaan jarrupoljinta kerran kovaa -> auto sammutti moottorin ja kytki hold toiminnon päälle. Samalla tavalla kun oli oletettavaa, että valot kohta vaihtuu niin jarrua kun painoi uudestaan kovaa, niin kone käynnistyi ja pysyi käynnissä ainakin 30sek ja samalla hold toiminto poiskytkeytyi. Risteyksissä sai seistä kone pois päältä, mutta niihin tulot, ja niistä lähdöt olivat silti pehmeitä. Mä koitin Giuliettassa samaa, mutta tuntu että varsinkin käynnistyksen jälkeen sai polkea liikkeellelähdössä aika paljon kaasua että päästiin liikkeelle ja söi reaktionopeutta. Keppivaihteisilla joutuu ihan tarpeeks tekemään työtä nykyisin että pysyy käytännössä minkävaan automaattivehkeiden perässä liikkellelähdöissä, niin mä en kaivannut siinä suhteessa tota lisä-nuhapumppu efektiä yhtään. T-Jettihän mun ymmärtääkseni tässä tyhjäkäynnin tuntumassa tuntuu aavistuksen pienemmältä koneelta, kuin MultiAirit, niin tilanne niiden suhteen saattaa olla toinen. En ole ikinä päässyt vertailemaan peräjanaa/vierekkäin kuinka iso ero se on, mutta oletetettavasti joku hyöty siitä venttiilien säätyvästä ajoituksesta olisi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noniin, jotain tällaista vähän uumoilinkin :)

Mulla toka MA Giulietta menossa ja ainakin tässä nykyisessä TCT:ssä on ominaisuutena, että hyvin kevyt jarrun painaminen estää S&S:n kytkeytymisen. Samalla tavalla voi herättää moottorin unilta ennen, kuin valot vihreänä. Oletan syyksi sen, että jarrut toimii jarruvalojen kanssa ennen kuin S&S toteaa auton olevan pysähdyksissä ja "jarru painettuna".

Manuaalin kanssa en muista olleen ongelmia ikinä, tosin muistan kyllä ettei moottori sammunut vapaalla ennen kuin auto oli täysin pysähdyksissä... Eroja voi toki olla mistä tahansa johtuen.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 320
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Nyt ihan semmoinen nippelitietokysymys, kun varaosahakuja tekee ja valitsee valikosta oikean malliversion, niin usein luetteloissa kummittelee Giulietta Van eli kaiken järjen mukaan pakettiautoversio, valmistusaika 4/2011 eteenpäin. Joten onko tuollainen tavarankuljetusmalli muka todella olemassa? Googlaamalla ei löydy mitään mikä tukisi mallin olemassaoloa. Fiat Stilosta on vissiin tällainen Van-versio ollut, jossa umpinaiset takaikkunat.

aaiitee
Viestit: 457
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuo polttoaineluukun varaosa maksoi 68E. Työn hintaa ei ole erikseen ilmoitettu, mutta ei montaa kymppiä kai maksanut. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

aaiitee kirjoitti:
03 Touko 2021, 01:11
Tuo polttoaineluukun varaosa maksoi 68E. Työn hintaa ei ole erikseen ilmoitettu, mutta ei montaa kymppiä kai maksanut. :-D
Niin siis 68€ osineen? Sitten ihan kohtuudella :)

Sntn
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Sntn kirjoitti:
28 Maalis 2021, 10:24
Onko kellään kokemusta BCM vaihdosta tai korjauksesta? Lähinnä että montako euroa kustantaa ja misä Turun seudulla tuollainen onnistuisi, merkkihuollossa nyt varmaan viimeistään saavat uuden mutta lompakon kannalta kiinnostaisi enemmän se korjaus jos syypää on joku yksi resistori tms.
Vastaan nyt itselleni jos vaikka auttaa jotain muuta saman ongelman kanssa.
Noin kahdeksan isoa rahaa tuli tehdasuuden korimoduulin vaihto maksamaan Filarolla sis. työt ja osan, yli puolet oli osan hintaa ja erään elektroniikkapajan arvio vanhan kunnostuksesta olisi ollut suunnilleen tehdasuuden verran sisältäen postitukset ja tutkimiset. Kassalla olleen henkilön mukaan ensimmäinen kerta kun törmää siihen että tuo on rikki ja samaa harvinaisuutta tukee googletulosten puute.

Oireina oli lisäjarruvalon jatkuva palaminen himmeänä, yleismittarilla katsottuna valolle tuli jatkuva 6v vaikka ovet oli lukossa ja auto sammuksissa. Hetken aikaa se oli mystinen on-off ongelma joka "korjasi" itsensä kun odotti, mutta aika pian jäi jatkuvasti päälle.
Jotain häikkää oli kuulemma myös takalasinpyyhkimen toiminnassa, sitä en itse huomannut kun kerkesin ajamaan autolla ruhtinaalliset 2 viikkoa ennenkuin vein pajalle kuukaudeksi odottamaan uutta osaa Italiasta :lol:
Pyyhkimestä osasi ilmeisesti antaa vikakoodeja jos on sopivat kaapelit millä moduulin kanssa pääsee juttelemaan, lisäjarruvalosta ei.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Huh!

Eli n. 800€?
Paljonko myyjä osallistui...?

Sntn
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Aquatica kirjoitti:
05 Touko 2021, 17:18
^
Huh!

Eli n. 800€?
Paljonko myyjä osallistui...?
Sitä luokkaa juu, vähän päälle kun pistivät myös johdot kuntoon kohdasta mihin olin lyönyt kytkimen väliin ettei syö jatkuvasti akkua ennen kuin kerkesin pajalle viemään.
Auto oli yksityiseltä, eli vaikka vika ilmenikin perävalossa niin menee perävalotakuulla mun ymmärtääkseni. Myyjä oli kuitenkin pitänyt autosta hyvää huolta ja oli rehellinen, nyt vain sattui sopivaan väliin joku komponentti moduulista menemään rikki kun ei se elektroniikkakaan ikuista ole ja vikaantuu yllättävän nopeastikin jos on vikaantuakseen. Ei siinä montaa päivää mennyt että muuttui on-off viasta jatkuvaksi enkä mä huomannut mitään omituista sillä kertaa kun takalasinpyyhintäkään satuin tarvitsemaan

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

KYllä nuo yksityisetkin monesti jotain antavat hyvitystä, kun nätisti keskustelee aiheesta. Ei tietenkään aina :roll:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2129
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Sntn kirjoitti:
05 Touko 2021, 16:44
Sntn kirjoitti:
28 Maalis 2021, 10:24
Onko kellään kokemusta BCM vaihdosta tai korjauksesta? Lähinnä että montako euroa kustantaa ja misä Turun seudulla tuollainen onnistuisi, merkkihuollossa nyt varmaan viimeistään saavat uuden mutta lompakon kannalta kiinnostaisi enemmän se korjaus jos syypää on joku yksi resistori tms.
Vastaan nyt itselleni jos vaikka auttaa jotain muuta saman ongelman kanssa.
Noin kahdeksan isoa rahaa tuli tehdasuuden korimoduulin vaihto maksamaan Filarolla sis. työt ja osan, yli puolet oli osan hintaa ja erään elektroniikkapajan arvio vanhan kunnostuksesta olisi ollut suunnilleen tehdasuuden verran sisältäen postitukset ja tutkimiset. Kassalla olleen henkilön mukaan ensimmäinen kerta kun törmää siihen että tuo on rikki ja samaa harvinaisuutta tukee googletulosten puute.

Oireina oli lisäjarruvalon jatkuva palaminen himmeänä, yleismittarilla katsottuna valolle tuli jatkuva 6v vaikka ovet oli lukossa ja auto sammuksissa. Hetken aikaa se oli mystinen on-off ongelma joka "korjasi" itsensä kun odotti, mutta aika pian jäi jatkuvasti päälle.
Jotain häikkää oli kuulemma myös takalasinpyyhkimen toiminnassa, sitä en itse huomannut kun kerkesin ajamaan autolla ruhtinaalliset 2 viikkoa ennenkuin vein pajalle kuukaudeksi odottamaan uutta osaa Italiasta :lol:
Pyyhkimestä osasi ilmeisesti antaa vikakoodeja jos on sopivat kaapelit millä moduulin kanssa pääsee juttelemaan, lisäjarruvalosta ei.
Olen kuullut että vaurioittunut takaluukun johtosarja voi satuttaa BCM:ta ja noita johtosarjavikoja on ilmeisen paljon malleissa ennen tuon kohdan parannusta.
Kuva

Sntn
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Johtosarjan mä sinne ensimmäisenä vaihdoin kun toivoin pääseväni helpolla, mutta hukkaan meni ne rahat.
Paikallaan ollut johtosarja näytti ainakin ihan ehjältä, se mikä hämmensi oli että johdot olivat valkoisia eivätkä mustia. Toisella puolella oli sama homma, eli lieköhän johdot korjattu jossain marmoritiskillä tms. vetämällä kokonaan uusiksi kun alkupään malli kuitenkin kyseessä vai onko näissä tehtaalla käytetty kahta eriväristä johtosarjaa?

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Iski P1850 vikakoodin, eli start/stop-anturi. Oli sen verran ärsyttävässä paikassa, että piti käyttää korjaamolla, ei viitsinyt alkaa pihassa vaihtamaan.

Eipä siellä ollut kuin johdot anturista kuluneet poikki rasituksesta. Eli tuon olisi voinut hyvin vielä kolvailla kasaankin, mutta tilalle vaihtui kokonaan uusi.

Avatar
pahakeisari
Viestit: 67
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

Arvon viisaat foorumilaiset. Alkaa olla aika kypsä Giulietta kytkinrempalle. Alkaa satunnaisesti luistelemaan. Olisiko suosituksia paikasta? Paikalla pitäisi olla tct osaamista.

Avatar
_rico
Viestit: 1219
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Âuto-Milanosta aloittaisin kyselykierroksen

sanctus
Viestit: 1065
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Hesoissa tosiaan Alfa Milano ja nykyään myös Helsingin Rengashotelli, jonne siirtyi Aritalta ilm. useampi tyyppi, vois olla parhaat mestat. Rengashotellissa oon käynyt ostamassa renkaita ja vaihdattamassa niitä alle ja aika hyvin on ollut Alfoja pihassa. Tuttuna naamana tuolla työskentelee myös aiemmin Hesan Milanossa ollut henkilö.

kepsude
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Joulu 2020, 11:14

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja kepsude »

Katselin tuossa hieman 2010 2.0 jtdm giulietan pohjaa läpi ja oikean takarenkaan vierestä paistoi tälläinen liitin? Osaako kukaan kertoa, että mihin tuo kuuluisi olla liitoksissa. Oli meinaa aivan hiekan ja moskan peitossa. Auto käy ja kukkuu täysin normaalisti, mutta olisi kiva tietää mihin tuo palikka kuuluu ja mikä sen virka on.
Liitin.jpg
Liitin.jpg (44.63 KiB) Katsottu 707 kertaa
Liitin1.jpg
Liitin1.jpg (52.23 KiB) Katsottu 707 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla taitaa olla samanmoinen, mutta vähän paremmin suojassa.

Mut aika kunnossa kyllä muuten muutamat palikat + tankin pannat :shock:

Alustapesulle hophop! :)

aaiitee
Viestit: 457
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Taannoin olin aika kiinnostunut tuosta neliapila-Alfasta, mutta tuli sikäli otettua järki käteen, että luovuin ajatuksesta osittain siksi, että kiinnostusta herättänyt yksilö oli satiininharmaa(yök!) ja toiseksi olisi tullut niin vähän ajavalle kuskille, kuin minä turhan kalliiksi.

Nyt saattaisi tulla kyseeseen MA-TCT, joka irtoaisi huomattavasti pienemmällä välirahalla. Ei tulisi niin kalliita ajokilometrejä.

Nuo Aquatican kokemukset eivät kylläkään ole suoraan sanoen houkuttelevia, pistää funtsimaan...

Minulla on kerran ollut automaattiauto(Volvo 343DL) ja siinä oli tuo sukkanauhaveto, eli kumiset hihnapyörät ensio- ja toisiopuolella.
Kyllähän se oli kiva auto ajaa, kun ensio-ja toisiopuoli olivat kunnossa. Valitettavasti kumpikaan ei ollut kauaa kunnossa yht'aikaa.
Kalliiksi tuli korjaus. Luovuin autosta, kun siinä esiintyi muitakin vikoja liiaksi, pellitkin hävisivät, kuin Lontoon sumu...
Toivottavasti ei Alfassa käy lootan kanssa samoin, pelottaa.
Vaikuttaa siltä, että tuossa uudemmassa mallissa (2017), jossa on tuo hunajakennosäleikkö keulalla-olisi parempi loota IS:n koeajajankin mukaan. Toimittaja kehui lootaa kovin.
https://www.is.fi/autot/art-2000005026253.html
Hinta vain taas pompsahtaa ylöspäin. Aika hyvän tarjouksen sain 2016 mallista, mutta onhan sillä ajettu yli 100tkm.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14236
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo TCT...

Todella harvoilla on ongelmia ollut edes rapakkojen takana, joten en ehkä kauheasti uskaltaisi sitä pelätä. Itselläni lähinnä ketutuskäyrä korkealla, mutta myyjä lupasi ottaa työn alle :roll:

aaiitee
Viestit: 457
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aquatica kirjoitti:
22 Touko 2021, 01:15
Tuo TCT...

Todella harvoilla on ongelmia ollut edes rapakkojen takana, joten en ehkä kauheasti uskaltaisi sitä pelätä. Itselläni lähinnä ketutuskäyrä korkealla, mutta myyjä lupasi ottaa työn alle :roll:
No eipä ihme, että ahdistaa, kun luki kokemuksistasi. Hyvä kuitenkin tietää, että tuo on poikkeus, joka vahvistaa säännön?
Ehkä täytyy rohkaistua. Nykyisenkin Alfan ostin pitkin hampain, mutta kokemukset ovat olleet hyvät pääosittain.
Jospa saisi vielä enemmän mieleeni olevan kaaran! 8)
e: ilmeisesti ostit autosi liikkeestä, toivottavasti ainakin :wink:

sanctus
Viestit: 1065
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

aaiitee kirjoitti:
22 Touko 2021, 02:09
Aquatica kirjoitti:
22 Touko 2021, 01:15
Tuo TCT...

Todella harvoilla on ongelmia ollut edes rapakkojen takana, joten en ehkä kauheasti uskaltaisi sitä pelätä. Itselläni lähinnä ketutuskäyrä korkealla, mutta myyjä lupasi ottaa työn alle :roll:
No eipä ihme, että ahdistaa, kun luki kokemuksistasi. Hyvä kuitenkin tietää, että tuo on poikkeus, joka vahvistaa säännön?
Ehkä täytyy rohkaistua. Nykyisenkin Alfan ostin pitkin hampain, mutta kokemukset ovat olleet hyvät pääosittain.
Jospa saisi vielä enemmän mieleeni olevan kaaran! 8)
e: ilmeisesti ostit autosi liikkeestä, toivottavasti ainakin :wink:
Koita kysäistä/tarkistaa, että autoon olis tehty ohjelmistopäivitys, joka estää vikakoodin p0171 ilmestymisen. Ennen päivitystä, mulla oli autossa kylmäkäynnistysongelmia (perus kenguruhyppyä) ja tahmeutta TCT-laatikossa ja lopulta pamahti näyttöön vikavalo ja valon syynä oli toi koodi.

Toi päivitys tuli joskus 2017/2018. Voi olla, että vaivaa vain joitain ja tietyn vm:n jälkeisten Giuliettojen TCT-lootia.

Päivityksen jälkeen ei oo ollut mitään ongelmia. Autona vuoden 2016 Giulietta 1.4 MultiAir 170 hv ja matkat pääasiassa kaunpunkiajoa Hesoissa Kehä I:n sisällä, eli vaihde vaihtuu usein.

sanctus
Viestit: 1065
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

aaiitee kirjoitti:
22 Touko 2021, 01:02
Toimittaja kehui lootaa kovin.
https://www.is.fi/autot/art-2000005026253.html
Hinta vain taas pompsahtaa ylöspäin. Aika hyvän tarjouksen sain 2016 mallista, mutta onhan sillä ajettu yli 100tkm.
Otetaas artikkelin nostot miinuksista:
Miinuksiksi kokonaisuudessa voi laskea vanhaan malliin 1. ylipaksun ratin, 2. kovahkon alustan ja 3 alustamelun.
Ja
MOITIMME:

- 4. Etuistuimien tarjoamaa yllättävän heikkoa tukea

- 5. Lievää vanhanaikaisuutta kojelaudassa

- 6. Turhan kovaa rengasmelua
1. No mitä nyt taas?

2. Kun on ajanut vaikka MiTolla, niin mielestäni G:n alusta ei ole tarpeeksi kova.

3. ja 6. No tän mä allekirjoitan.

4. Kannattaa tsekata, koska voi aiheuttaa ongelmia.

5. No mene ja itke faijalles.


Mielestäni ihan 4/5 auto. Ja kulutushan noissa on sitten helposti n. 30-40 prossaa enemmän kuin ilmoitettu.

Vastaa Viestiin