Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

Cloverleaf kirjoitti:
31 Joulu 2021, 17:56
Pujazuba kirjoitti:
31 Joulu 2021, 15:17
^ Vaikuttaa Arita hinnalta. Mutta kai tuollainen setti maksaa aika lähelle tuota muuallakin.
Mulla dieselissä 175 tkm huolto + jakopää vesipumppuineen ja jarrunesteet oli reilusti alle puolet tuosta.
Oli varmaan Arita-hinta, mutta oli ainut järkevä paikka minne sain auton nilkuteltua juuri ennen joulua. Ja samaan konkurssiin käskin laittaa kaikki tulevat huollotkin kuntoon ettei tartte tulla heti uusiksi.
Juu, oikea ratkaisu tuohon paikkaan. Kertakirpaisulla kuntoon.
- Kari

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Giulietta on hyvä ja uskollinen kumppani. Se ansaitsee hyvää hoitoa. 👍
Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi,
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumi. Ilmeisesti edellinen omistaja jotenkin saanut nyhdettyä pois.
Mistä tuollaisen saisi hankittua?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

aaiitee kirjoitti:
01 Tammi 2022, 15:50
Moi,
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumi. Ilmeisesti edellinen omistaja jotenkin saanut nyhdettyä pois.
Mistä tuollaisen saisi hankittua?
Onko se tuo positio 4:
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=26 ... IST_PART=0

Jos ei niin näkyykö kyseinen kumi tässä listassa
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=22 ... IST_PART=0
Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Pujazuba kirjoitti:
02 Tammi 2022, 00:44
aaiitee kirjoitti:
01 Tammi 2022, 15:50
Moi,
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumi. Ilmeisesti edellinen omistaja jotenkin saanut nyhdettyä pois.
Mistä tuollaisen saisi hankittua?
Onko se tuo positio 4:
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=26 ... IST_PART=0

Jos ei niin näkyykö kyseinen kumi tässä listassa
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=22 ... IST_PART=0
Jos yo linkkini positio 4 on oikea osa niin se löytyy osanumerolla 735497606 täältä:
https://www.alfashop.co.uk/products/sea ... 06&button=
Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Täytyypä ottaa kännykällä kuva tuosta kumista ja verrata. Kiitoksia avusta!

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuo linkissäsi oleva osa ei ole oikea. Eilen jo ihmettelin, mikä osa on kyseessä. Siis tarvitsen pyöreän kumiosan, joka on takaluukun alaosassa luukun sisäpuolella lähellä luukun taitetta. Se osa on n.2cm halkaisijaltaan ja n.2,5cm pitkä. Ilmeisesti se painetaan pellissä olevaan reikään, jossa on lovi, ymmärtääkseni ensin kumikappaleessa oleva osa tulee pellissä olevaan loveen ja sitten sitä kierretään lukitakseen kumin paikoilleen.
Valokuvani on vähän huono(hämärä valaistus ulkona).
Jos listan kumiosista pitäisi veikata, niin NRO 6 saattaisi olla oikea. Pitänee ottaa parempi kuva tuosta kumiosasta. Otan huomenna taskulampun mukaan, niin eiköhän sen valossa saa hyvän kuvan osasta. Ja kuvia useammasta kulmasta.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

Mites autopurkaamot ?

Oisko tässä linkissä oleva osa oikea?
https://www.ebay.co.uk/itm/254062464609

Puolan poika ei näköjään lähetä Suomeen, mut voihan sitä kysäistä, jos siis oikea osa.
- Kari

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, CTSAR004.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
Viimeksi muokannut harkaniemi, 04 Tammi 2022, 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

harkaniemi kirjoitti:
03 Tammi 2022, 22:28
Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, ctmultilead.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
viewtopic.php?t=27761

Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Olisiko Giulietan omistajilla mahdollista mitata paljonko on pyörän kaaresta ja vanteen keskelle edessä ja takana vakiona?
Myös QV:n mitat passaa.
Tossa uudessa ostoksessa on Eibach madallussarja, mikä mielestäni ehkä liian paljon madaltava ainakin keulasta ja hitusen liian jäykkä omaan makuun.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

En muista kokonaismittaa, mutta erotuksen olin laittanut ylös: Eibach punainen edessä -22mm, takana -25mm vertauskohteena sportpack alusta.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Katsastusmies sanoi että takaa oikea banaani tukivarsi alkaa antaa periksi. Mistähän osasta mahtoi puhua? Muuten ei tullut moitteita 260t ajellusta kiesistä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

gaylord kirjoitti:
07 Tammi 2022, 11:35
Katsastusmies sanoi että takaa oikea banaani tukivarsi alkaa antaa periksi. Mistähän osasta mahtoi puhua? Muuten ei tullut moitteita 260t ajellusta kiesistä.
Tuliko korjauskehotus? 'alkaa antaa periksi' tukivarrelle kuulostaa vakavalta.
Eihän se ole tämä?
https://www.autodoc.fi/spidan-chassis-parts/14705745
Kuva

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Ei tullut mitään merkintää papereihin. Täytyy alkaa tutkimaan varaosaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Ei hylkyä/kehotusta + 'alkaa antaa periksi' on mulle hassu yhdistelmä. Kun esim mun takajarrulevyt olivat kuluneet siitä tuli tekstiä katsastuslappuun vaikkei se ollut korjauskehotus.
Alustan kunnon tarkastus ammattilaisella olisi hyvä tapa saada mielenrauhaa sun tapauksessa.
Kuva

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Juu, kyllä tämä jäi mietityttämään ja olisi pitänyt enemmän olla aktiivinen asian kanssa konttorilla. Kai mää aattelin, kun ei korjauskehoitustakaan asia ei paha.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pujazuba kirjoitti:
07 Tammi 2022, 11:42
gaylord kirjoitti:
07 Tammi 2022, 11:35
Katsastusmies sanoi että takaa oikea banaani tukivarsi alkaa antaa periksi. Mistähän osasta mahtoi puhua? Muuten ei tullut moitteita 260t ajellusta kiesistä.
Tuliko korjauskehotus? 'alkaa antaa periksi' tukivarrelle kuulostaa vakavalta.
Eihän se ole tämä?
https://www.autodoc.fi/spidan-chassis-parts/14705745
Tuolla hinnalla kannattaa ostaa Giulietta nettiautosta, purkaa nuo tukivarret irti ja paalata loput autosta. :silly:
Oisko se tarkoittanut kommentillaan tuon banaanin (15) muotoisen tukivarren puslia? Hajoaa noin 200k nurkilla.

Kuva

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Toivottavasti, jotain sanoikin, että pitkään on ajeltu vaihtamatta. Tilanne oli sekava. Pystytkö antamaan linkkiä jonkin kaupan pusliin, jos olisikin ne? Tietäisi vähän mistä puhutaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Summassa ei kannata mitään tilata, vaan antaa jonkun korjaamon nitkutella nivelet läpi. Jos jotain suuntaa remontin hinnalle haluaa, niin tässä alla on kauppalappua aiheesta. Ne alumiiniset kynkät voi joko vaihtaa (1b) tai sitten puslittaa uudestaan (1a). Tuo b-vaihtoehto kestää pidempään ja on "ehkä" vähemmän työtunteja vievä operaatio korjaamolla. Tuo a-vaihtoehto on vähän sitä, että neliskanttiseen reikään sovitellaan pyöreää puslaa ja korjaamon setä saa aikansa sovitella osia paikoilleen. Vaihtoehto a tekee myös autosta kovemman ajaa. Osion 2 osat tarvitaan riippumatta millä tapaa kynkät korjaa. Lisäksi toki tulee varautua siihen, etteivät ABS anturit lähde ehjänä kynkästä irti ja ne menee siinä sitten vaihtoon. Ja vielä lisäkustannuksena on ohjauskulmien säätö joka kerta kun jotain osaa käytetään irti, joten ei ehkä kannata jokaista yksittäistä puslaa vaihdattaa yksi kerrallaan. Puslakitin ARM1724 vaihdossa kannattaa huomioida, että se sisältää vain ne ulommat puslat. Jos ja kun todennäköisesti myös ne sisämmät puslat ovat väljiä, niin ne vaihtuu kun vaihtaa ylemmät ja alemmat tukivarret. Töineen kaikkineen G:n takapään ehjääminen menee 1200-1800€ haarukkaan.

https://ricambi.alfisti.net/Spare-Parts ... _2945.html

1a.) 354,80€

1kpl
PFR1-1010
Powerflex Rear Trailing Arm Bushes - Giulietta
195€

2kpl
ARM1724
Bushing kit
79,90€/kpl

1b.) 799,98€

1kpl
50518711
Wheel bearing housing / Wishbone right side (RA) Alfa Giulietta 1.4 TB, 1.6 JTDM, 2.0 JTDM
399,99€

1kpl
50518714
Wheel bearing housing / Wishbone left side (RA) Alfa Giulietta 1.4 TB, 1.6 JTDM, 2.0 JTDM
399,99€

2.) 451,18€

2kpl
50521929
Lower cross brace
49,90€/kpl

2kpl
50522784
Cross brace protection
30€/kpl

2kpl
443447204
Cross brace bolt, nut, washer -kit
59,90€/kpl

2kpl
51806605
Shock absorbers bolt
10€/kpl

1kpl
51978680
Link rod, left
25,89€

1kpl
51978679
Link rod right (HA) Stabilizer Alfa Romeo Giulietta, 4C, 4C Spider
25,89€

1kpl
51827373
Wishbone upper right side (RA) Alfa Romeo Giulietta
49,90€

1kpl
51806613
Wishbone upper left side (RA) Alfa Romeo Giulietta
49,90€

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kysyin Deltasta kumimattoja Giuliettaan. Ei kuulemma saa kuin 2016 vuosimallista eteenpäin. Onko eri vuosimallien lattioissa niin suuria eroja ettei tuoreempien versioiden matot käy alkupään autoihin?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kertsu kirjoitti:
08 Tammi 2022, 11:58
Kysyin Deltasta kumimattoja Giuliettaan. Ei kuulemma saa kuin 2016 vuosimallista eteenpäin. Onko eri vuosimallien lattioissa niin suuria eroja ettei tuoreempien versioiden matot käy alkupään autoihin?
Alfisti.net matoissa sopivuus lukee olevan kaikkiin vuosimalleihin. Varmaan siis sopii, mutta 2016 varmaan tehtaan toimittamat matot jotenkin ulkonäöllisesti muuttuneet?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Faceliftissä tuli mattoihin kiinnitysnastat, joilla matot pysyvät paremmin paikoillaan lattialla eivätkä liiku kenkien alla

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Ostin Fixukselta halpismatot ja emäntä askarteli niistä sopivat :-D Liekkö nuo kangasmatotkaan alkuperäiset, kuskin matossa ainoastaan on kiinnitysrinkula muttei sitä kiinni saa mihinkään.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Romeo y Julieta kirjoitti:
08 Tammi 2022, 14:46
^ Faceliftissä tuli mattoihin kiinnitysnastat, joilla matot pysyvät paremmin paikoillaan lattialla eivätkä liiku kenkien alla
Omassa 2011-mallisessa oli kyllä alkuperäiset kangasmatot, joissa ainakin kuskin matossa oli kiinnitysnastat.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Orkkismattoja hommaamassa? Jos alkuperäismattojen rakenne on pysynyt ennallaan, niin parempi käyttötarkoitus rahoille on vaikka polttaa ne. On edes jotain iloa siitä... Ainakin alkupään (2012) orkkismatot täysin sileät kumiläpyskät. Reunoja myöten, joten kaikki kura ja vesi päätyi sukkelasti maton alle.

Tarvikkeita siis hommaamaan. En enää saa päähäni, mitkä itse hommasin. Kyseessä kaukalomatot reilun kokoisilla reunoilla ja juuri Giuliettaan tehtynyä, joten pysyivät hyvin paikoillaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla oli jo myydyssä G:ssa mittojen mukaan tehdyt matot. Edessä erilliset takana yhtenäinen, erittäin kätevät ja toimivat. Luulisi noita saavan edelleen, en muista vuosien päästä toimittajaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Aika moni yleismallinen kumimattosarja on tarkoitettu leikattavaksi sopivaan muotoon ja reunoissa on runsaasti kuran ja veden valumista pysäyttäviä ominaisuuksia. Tällainen itsellä ollut käytössä monta vuotta jo. Ainoastaan etumatkustajan puolella kumimatto puuttuu enkä muista miksi. Siinä haasteena on kangasmaton paikalla pysyminen sillä se liukuu jatkuvasti eteenpäin.
Kuva

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

gaylord kirjoitti:
07 Tammi 2022, 11:35
Katsastusmies sanoi että takaa oikea banaani tukivarsi alkaa antaa periksi. Mistähän osasta mahtoi puhua? Muuten ei tullut moitteita 260t ajellusta kiesistä.
Ei se nyt ihan niin mennyt kuin aluksi tuossa kirjoitin, alla olevan vastauksen sain konttorilta kun kyselin lisätietoa.

"Kyseessä on tosiaan oikean puolen takapyörän tuenta ja poikittaisen ylätukivarren ulompi pusla. Tämä tukivarsi on malliltaan kaareva. Pusla tuntui normaalia löysemmältä, vaikka varsinaista välystä ei tuntunutkaan.
Kannattaa selvittää saako tuon puslan erikseen, vai myydäänkö tukivarsi vain kokonaisena."

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eli kyseessä on valveutunut katsastusmies, joka kertoo autostaan kiinnostuneelle omistajalle havaintoja, joissa kuluminen ei vielä aiheuta virallista merkitystä, mutta on jo havaittavissa ja saattaa jo vaikuttaa italialaisen tarkkaan ajettavuuteen.

Tälläisiä katsureiden pitäisikin olla, että kertovat havainnoistaan muutenkin kuin leimalapun tekstillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Kyllä! Tuolla on ollut ilo asioida jo vuosia, tämänkin kanssa oikein nosti auton uudestaan ylös näyttääkseen paikan.

Onkohan tuota puslaa nyt sitten saatavissa erikseen? Helpottaisi jos osa olisi valmiina korjaamolle vietäessä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

gaylord kirjoitti:
10 Tammi 2022, 11:42
Kyllä! Tuolla on ollut ilo asioida jo vuosia, tämänkin kanssa oikein nosti auton uudestaan ylös näyttääkseen paikan.

Onkohan tuota puslaa nyt sitten saatavissa erikseen? Helpottaisi jos osa olisi valmiina korjaamolle vietäessä.
Powerflex tekee kestäviä muovipuslia ja näköjään Giuliettan perään olisi osia tarjolla. https://www.powerflexusa.com/shop/categ ... a-940-1498
Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kuva

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Kiitos!

Ja se olisi tuo numeron 12 osa?

Kuva

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Lampun pesurin kansi on yläreunastaan irti, onneksi ei ainakaan vielä ole pudonnu tielle.
Saako nuo pesurit jotenkin ajetuksi "huoltoasentoon" ts. ulos puskurista, jotta tuon kannen voisi laittaa takas paikalleen?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

tritonus kirjoitti:
10 Tammi 2022, 16:24
Lampun pesurin kansi on yläreunastaan irti, onneksi ei ainakaan vielä ole pudonnu tielle.
Saako nuo pesurit jotenkin ajetuksi "huoltoasentoon" ts. ulos puskurista, jotta tuon kannen voisi laittaa takas paikalleen?
Ei tietääkseni mutta hyvällä vauhdilla onnistuu pesurin aktivointi ja juoksu auton keulaan nappaamaan pesurista kiinni ennen sulkeutumista.
Omassa myös matkustajan puolella kansi tuntuu löysältä vaikka mikään ei ole irti. Ihan kuin siihen olisi kehittynyt välystä tai koko mekanismi on ulompana kuin kuuluisi.
Kuva

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

jkk kirjoitti:
04 Tammi 2022, 13:12
harkaniemi kirjoitti:
03 Tammi 2022, 22:28
Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, CTSAR004.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
viewtopic.php?t=27761

Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.
Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

harkaniemi kirjoitti:
11 Tammi 2022, 20:22
jkk kirjoitti:
04 Tammi 2022, 13:12
harkaniemi kirjoitti:
03 Tammi 2022, 22:28
Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, CTSAR004.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
viewtopic.php?t=27761

Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.
Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?
Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

ArttuNaattor kirjoitti:
12 Tammi 2022, 12:54
harkaniemi kirjoitti:
11 Tammi 2022, 20:22
jkk kirjoitti:
04 Tammi 2022, 13:12


viewtopic.php?t=27761

Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.
Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?
Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.
Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

harkaniemi kirjoitti:
12 Tammi 2022, 18:20
ArttuNaattor kirjoitti:
12 Tammi 2022, 12:54
harkaniemi kirjoitti:
11 Tammi 2022, 20:22

Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?
Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.
Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.
Mmm tarkoitatko navilla minkä irroitit sitä kojelaudan reikään laitettavaa TomTomia? Minä tarkoitin sitä Blue&Me ohjausyksikköä, musta muovinen laatikko sen radion fasciapaneelin takana, käytännössä suoraan apukuskin nenän edessä. Jos tuon irroittaminenkaan ei auta, niin on kyllä ihme juttu. Laitoin saman 2-DIN kitin tilaukseen tuolta samalta myyjältä ja raportoin tänne kyllä omat tulokseni kunhan pääsen asentelemaan.

Kuva

FastSnake
Viestit: 194
Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FastSnake »

Mitenkäs Giulietasta saa hätävilkut jarrutuksessa pois, jos mitenkään??
Todella rasittavaa liukkailla keleillä, ihan liian herkästi vilkuttaa..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

FastSnake kirjoitti:
12 Tammi 2022, 19:32
Mitenkäs Giulietasta saa hätävilkut jarrutuksessa pois, jos mitenkään??
Todella rasittavaa liukkailla keleillä, ihan liian herkästi vilkuttaa..
En usko että mitenkään. Kai tuo ominaisuus on autobahneille suunniltu, jossa pitää näkyä selkeästi kun hidastetaan.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

FastSnake kirjoitti:
12 Tammi 2022, 19:32
Mitenkäs Giulietasta saa hätävilkut jarrutuksessa pois, jos mitenkään??
Todella rasittavaa liukkailla keleillä, ihan liian herkästi vilkuttaa..
Ai vilkuttaako se? Ei ole mulla koskaan tehnyt niin

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Cloverleaf kirjoitti:
12 Tammi 2022, 19:44
FastSnake kirjoitti:
12 Tammi 2022, 19:32
Mitenkäs Giulietasta saa hätävilkut jarrutuksessa pois, jos mitenkään??
Todella rasittavaa liukkailla keleillä, ihan liian herkästi vilkuttaa..
En usko että mitenkään. Kai tuo ominaisuus on autobahneille suunniltu, jossa pitää näkyä selkeästi kun hidastetaan.
Jännää kun mulla tuo on tapahtunut vain pari kertaa neljän vuoden aikana. Molemmissa tapauksissa nopeutta oli yli taajama- rajan ja jarrutuksessa useampi rengas lukkiutui jotta autom. hätävilkku aktivoitui.
Kuivalla kesäkelillä en ole millään saanut tuon tapahtumaan vaikka yrittänyt.
Kuva

FastSnake
Viestit: 194
Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FastSnake »

En muista että hiekalla ois koskaan, asfaltilla kesällä pari kertaa kun oikein kunnolla jarruttaa..
Tuntuisi että nyt tekee paljon herkemmin kuin viime talvena..
Ehkä tällä on jotain tekemistä myös sen kanssa että takapalat on viimeaikoina jäätyneet jatkuvasti levyyn kiinni.. takajarrut pitää varmaan herkistellä ja kattoa muuttuuko tilanne..
Mutta nyt ku on liukasta niin ei paljoa tarvi absin pärähtää niin jo vilkkuu..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan

FastSnake
Viestit: 194
Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FastSnake »

Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Diesel Giulietta, itse ajanut 55tkm, kertaakaan ei ole syttynyt tuo hiukkasloukkupolttovalo, tarkoittaako tämä et kaikki hyvin, venäläinen Diesel niin hyvää ettei tarvi? :crazyeyes:
Toimii ihan hienosti..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Ohjekirjan mukaan se syttyy vain siinä tilanteessa että se vaatii kuskilta toimenpiteitä. En kyllä tiedä mikä sellainen tilanne on....

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FastSnake kirjoitti:
12 Tammi 2022, 20:41
Ehkä tällä on jotain tekemistä myös sen kanssa että takapalat on viimeaikoina jäätyneet jatkuvasti levyyn kiinni.. takajarrut pitää varmaan herkistellä ja kattoa muuttuuko tilanne..
Takkuava jarru voi hyvinkin olla syypää yli-innokkaaseen varoitteluvilkutteluun. Jos jarru ei irtaudu samaa vauhtia kuin ABS käskee sitä irtautumaan, voi systeemi olla vähän ihmeissään.

Edit: jaa niin, vilkutteluahan taitaa aiheuttaa myös ESP:n aktivoituminen, vaikkei jarruun koskisikaan. Onhan kiihtyvyysantureiden kalibraatiot kohdallaan?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FastSnake
Viestit: 194
Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FastSnake »

Niin no akun vaihdoin joku aika sit niin on ikkunatkin kalibroimatta.. kiihtyvyys anturien kalibrointiin tarvii varmaan testerin???
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Giuliettasta en ole ihan varma, mutta jos se on perinyt tätä 159:ltä, niin 159:n kiihtyvyysanturit resetoituu kun akku käy irti. Ne voi kalibroida testerillä, mutta ymmärtääkseni myös se akun irtikäyttö auttaa - molemmissa tapauksissa auton kuitenkin täytyy olla täysin vaakasuoralla alustalla, että tietävät vaaka-asennon oikein.

Tämä siis 159-kokemuksella ja tiedolla, mutta ensihätään voit koettaa käyttää akun irti auton ollessa vaaterissa ja katsoa, auttaako se.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin