Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja arv »

TurboJ kirjoitti:
12 Maalis 2024, 13:02
^
Kiitos. Tuossahan onkin jo ihan järkihinnoissa tavarat. Jatkan projektin suunnittelua.

--------------------------------

Onko joku mitannut MESillä Giulietta Multiairin vääntömomenttilukemia? Entä ahtopainetta? Meillä on kyseessä Multiair 170 ja lukemat näyttävät erikoisen suurilta. Epäilemme, että autoon olisi joskus asennettu virisofta, mutta tätä varten kaipaisimme vertailutietoja. Uusin MES-versio raportoi meille eilen max. 295 Nm vääntömomenttia ja max. 1.6 bar ahtopainetta.

Olisiko jollakulla jaettavaksi dataa omasta autostaan? Koitamme siis selvittää ovatko lukemamme poikkeavia vai antaako MES vain liioiteltuja arvoja tässä kohtaa.
Mito MA170
  • Torque 293,75 Nm (295,95 Nm)
    Boost pressure 2396 mBar (2264 mBar)
Pakkasta oli -10°C, nämä Dynamic-asennossa. Winter-asennossa hiukan pienemmät.

TurboJ
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

arv kirjoitti:
13 Maalis 2024, 07:02
Mito MA170
  • Torque 293,75 Nm (295,95 Nm)
    Boost pressure 2396 mBar (2264 mBar)
Pakkasta oli -10°C, nämä Dynamic-asennossa. Winter-asennossa hiukan pienemmät.
Kiitos tästä. Oikein hyödyllistä nähdä vertailuarvoja. Onko tämä auto varmuudella varustettu vakiosoftalla?

Jännä, että ahtopaine näyttäytyy selvästi pienempänä kuin meillä, vaikka vääntömomentti puolestaan yhtä suurena. Oliko muuten kierrosluvuista mitään havaintoa, että millä kierroksilla ahtopaine alkaa laskea tai milloi vääntömomentti on suurimmillaan? Meillä taisi maksimiahdot alkaa pudota jossain 4500-4700 rpm paikkeilla.

arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja arv »

TurboJ kirjoitti:
13 Maalis 2024, 13:50
Kiitos tästä. Oikein hyödyllistä nähdä vertailuarvoja. Onko tämä auto varmuudella varustettu vakiosoftalla?
En osaa sanoa, oon omistanut auton puoli vuotta. Luulisin että vakio. Pientä alkavaa väsähtämistä ylläpidon suhteen on nähtävissä ja vikojakin tullut, niin on tuumattu vaihtaa pois, eikä silloin huvita laittaa rahaa softiinkaan?
TurboJ kirjoitti:
13 Maalis 2024, 13:50
Jännä, että ahtopaine näyttäytyy selvästi pienempänä kuin meillä, vaikka vääntömomentti puolestaan yhtä suurena.
Niinhän nykyiset moottorinohjaukset toimivat; jos haluttu vääntömomentti saavutetaan, niin eipä siihen muita arvoja tarvitse tappiin asti yrittää.
TurboJ kirjoitti:
13 Maalis 2024, 13:50
Oliko muuten kierrosluvuista mitään havaintoa, että millä kierroksilla ahtopaine alkaa laskea tai milloi vääntömomentti on suurimmillaan? Meillä taisi maksimiahdot alkaa pudota jossain 4500-4700 rpm paikkeilla.
Tein vain normaaleja kiihdytyksiä motarille, eikä tuossa tainneet maksimikierrokset olla kuin ~3500

Tässä fileet tutkittavaksi:
https://ln5.sync.com/dl/92f211650/ydhay ... k-nj3pj8xn
https://ln5.sync.com/dl/bc0bc7110/tu3gs ... j-jzqmi59g

TurboJ
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

^Kiitos, tutustun noihin käyriin.

Avatar
Elefant
Viestit: 218
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Elefant »

018e3368-46dd-72b2-b9e3-703d65ff98c3.jpg
018e3368-46dd-72b2-b9e3-703d65ff98c3.jpg (68.66 KiB) Katsottu 1095 kertaa
Onko historiaa foorumilla, eli kenen entinen. Tuli huudeltua vähillä taustatiedoilla :shock:

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

Onkos tästä yksilöstä kellään mitään tietoa? 30tkm:n välein käytetty merkkihuollossa (Autokeskus, Delta, Arita) ja 120tkm:ssä merkintä "Mair", eli olisiko silloin se vaihdettu. Käytiin tänään pojan kanssa koeajamassa tätä kun etsitään sopivaa ajo-opetusautoa ja jos hyväksi osoittautuu niin pitoautoksikin. Siistin oloinen yksilö kilometreihin nähden, mutta kaasua painaessa alkaa aikamoinen nykiminen ja helikopterivalo vilkahtelee. Tyhjäkäyntiä käy nätisti ja lähti hyvin käyntiin vaikka oli selvästi seissyt pihalla jonkin aikaa, eli voisiko olla turbo-ongelma? Pientä öljynkatkua havaittavissa kun poikkeaa maantieajon lomassa bussipysäkillä. Ikäänkuin käryäisi pakosarjalla tms. Vaikuttaisi siltä, että öljyä falskannut jostain moottoritilaan. En ottanut moottorin muovisuojusta pois kun en ollut varma miten se lähtee. Kakkonen hyppäsi välillä ykkoseltä kakkoselle vaihtamisen jälkeen pois paikoiltaan, mutta kun kunnolla vetäsi perille asti päälle niin tuntui pysyvän. Eli nähtävästi kuskin vika (liian kauan kun viimeksi ajanut 33:lla). Takalasin pyyhin toimi, mutta sammutettaessa pysähtyi aina minne sattuu. Mitäs mieltä raati on, onko tässä potentiaalia?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/14052873

Avatar
Polforea
Viestit: 11199
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Yksilöä tuntematta, jos tarkoitus on opettaa enempi ajamista kuin korjaamista, niin en välttis ekana naulaisi silmiäni helikopterivilkuttimeen tahi öljynkäristimeen, ellen pystyisi samantien diagnosoimaan ongelmaa kohtuuvella korjattavaksi.

On penseen tuntuista odotella osia kun polte on ajamaan, saatika ootella korjausta jos päätyy tappelemaan myyjäliikkeen kanssa.

Just my 2 cents.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, oikeassa taidat olla. Kyllä näitä ehjiäkin myyntiin varmasti tulee.

Gusse
Viestit: 900
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^ Kuulostaa kyllä omasta mielestä myös sellaiselta joka kannattaisi jättää kauppaan. Hihnakin tuohon pitäisi vaihtaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Laitetaanpa tähänkin ketjuun kysymys:

Nettiautosta bongattu ja eilen alustavasti tutkittu ja varattu Giulietta QV (IKA-308) Nero Etna. Onkohan edellisiä omistajia täällä? Olisi pari tekniikkaan liittyvää kysymystä?

mujunen
Viestit: 112
Liittynyt: 05 Syys 2014, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 1750 gtv 1970
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair
VW Golf Country
Bmw e30 325 cabrio 1986
Mb 190b W121 1960

Ex Alfa: 159 Ti 2.0Jtdm
Ex Alfa:156 2,5 2001
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mujunen »

Giri kirjoitti:
16 Maalis 2024, 23:01
Joo, oikeassa taidat olla. Kyllä näitä ehjiäkin myyntiin varmasti tulee.
Minulta on tulossa myyntiin Nero Etna Multiair Sport Packilla. Laitoin YV.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

mujunen kirjoitti:
18 Maalis 2024, 08:13


Minulta on tulossa myyntiin Nero Etna Multiair Sport Packilla. Laitoin YV.
Asiat etenivät nopeasti, joten tästä mahdollisuudesta myöhästyin. Ajo-opetusautoksi valikoitui Nero Etna-värinen jtdm Ylöjärveläisestä häkkikaupasta kun halvalla sain. Pikkuvikoja löytyy, mutta tärkeimpänä pidän sitä, että moottori, vaihteisto ja kori vaikuttavat hyviltä. Mukana tuli myös 18" turbinat. Tuleepahan pojan opittua hiukan auton fiksaustakin kun vikoja pikkuhiljaa selvitellään ja pistetään kuntoon.

Onko jollain kenties kokemusta ko. yksilöstä?
Liitteet
Näyttökuva 2024-03-24 114812.png
Näyttökuva 2024-03-24 114812.png (216.62 KiB) Katsottu 699 kertaa

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

Elefant kirjoitti:
15 Maalis 2024, 21:41
018e3368-46dd-72b2-b9e3-703d65ff98c3.jpg

Onko historiaa foorumilla, eli kenen entinen. Tuli huudeltua vähillä taustatiedoilla :shock:
Mitäs tämän kanssa kävi kun on taas huutokaupattavana?

Avatar
Elefant
Viestit: 218
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Liikaa kalliita vikoja kuten kaksoismassavauhtipyörä, bluetoothmoduuli ym. Ei kiinnostanut pistää paria tonnia remonttiin joten palautin etämyyntisääntöihin vedoten. Huutokaupat.com hoiteli kyllä oman tonttinsa tyylillä. Pisteet sinne.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.

Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...

Mut tuon kaksoismassan ymmärrän hyvin.

arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja arv »

Aquatica kirjoitti:
09 Huhti 2024, 06:14
Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.
Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...
Jännitteensyötöt ja väylä näyttäisi kulkevan BCMn kautta.

-
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png (104.65 KiB) Katsottu 387 kertaa

Lumlum
Viestit: 121
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Jaahas, kuskin puolen lampunpesurin kansi + pesurin suutin poistuivat jälleen... Edellinen kierros olikin uusittu 4 kk / 4 tkm sitten... Hohhoijaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

arv kirjoitti:
09 Huhti 2024, 07:10
Aquatica kirjoitti:
09 Huhti 2024, 06:14
Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.
Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...
Jännitteensyötöt ja väylä näyttäisi kulkevan BCMn kautta.

-
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png
No tämä ainakin selittyisi osin tuolla, kun vikaa oli mm väylässä juuri noiden resistorien ansiosta (ihan vikakoodia siis).

Vastaa Viestiin