Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Negroni
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Marras 2021, 18:42
Car(s): Giulietta multiair 1.4 tct 2012

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Negroni »

Tampereen DeltaAuto mainosti postin avustuksella huoltavansa autoni. Kävin paikan päällä kysymässä asiasta eli TCT-automaatin 100000km huolto. (laatikon öljynvaihto + hydrauliikkaöljyn tarkistus/lisäys... oli alarajalla).
Huoltoa ei voitu suorittaa. Järjestelmä ei tuntenut kyseistä huoltoa. Lupasivat selvittää ja ottaa yhteyttä. Sitä yhteyden ottoa ei ole kuulunut eikä näkynyt.
Mielestäni riittävä aika (yli vuosi) on kulunut, että voin todeta asiakaspalvelun olleen huonoa! Toisen kerran olin yhteydessä huolto chattin kautta... noin puoli vuotta sitten. Sama tulos ei yhteyden ottoa.
Nyt voi olla eri asia. Ehkä nyt pystyvät, mutta kun maku meni kyseiseen paikkaan niin ei enää kiinnosta. Pitäköön tunkkinsa.
Ja sitäpaitsi, asiani on jo hoidossa. Vihdoinkin!

Terveiset DeltaAutoon! En voi kyseistä firmaa suositella. Valitan.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla on ollut lukuisia huonoja kokemuksia Delta autosta. Autoani rikottiin, maalauskorjattu auto luovutettiin pimennentyssä hallissa, myöhemmin auringonpaisteessa huomattiin, että rivoja hiomajälkiä oli maalatussa pinnassa. Ostaessa uuden auton piti olla 7v. takuu, unohdettiin koko asia kun piti korjata autoa. Tutulla liikennöitsijällä pakettiautoa rikottiin hänen silmiensä edessä törkeästi. Kun sain osamaksuvelat maksettua, niin lopetin asiakassuhteeni kokonaan. Tässä vain osa kokemuksistani. Kerran kun autokauppiasta syytin kusetuksesta, niin hän sanoi, että kusetusta oli ennen, mutta ei enää!!! Tämän hän sanoi toistamiseenkin toisen asian yhteydessä...
En ikinä enää ole Teltta auton asiakas. Jostain syystä. En voi suositella tuota liikettä kenellekään.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Eilen tuli askarreltua 2-din android soitin Giuliettaan.
Ostin paketin tori.fi:n kautta, olisko harkaniemen entinen?
Radio kuuluu huonosti alkuperäiseen verratuna, johtuneeko antennijohdossa olevasta adapterista vai kuolemaa tekevästä antennijalasta.
Ratti nappulat toimii lukuunottamatta ”windows” nappia, johtunee blue & me järjestelmästä (en kytkenyt irti järjestelmästä).
Ratin nappuloiden opetus on hermoja raastava. Joutuu välillä painamaan esim. source nappulaa n.50 kertaa ja sit se vaan yhtäkkiä sen tunnistaa :silly:
Onkohan Giulietassa sama homma kuin esim.147:ssa, että heräte ja jatkuva virta pitää kääntää ristiin?
Eilen ainakin kerran teki cold boot:n, eli startiin meni n.30s ja esim. dsp asetukset ja näytön kirkkaus nollautui.
Muutamia kuvia —> https://photos.app.goo.gl/5EBsaC7NKdjjcp9EA

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Onko antennille phantom virtalähde? Kannattaa tarkistaa, että päävirta menee soittimelle jatkuvan virran johtoon/liittimelle, heräte hoituu can-väylällä
"puhun niin totta kuin osaan"

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

palkus kirjoitti:
20 Maalis 2022, 14:16
^Onko antennille phantom virtalähde? Kannattaa tarkistaa, että päävirta menee soittimelle jatkuvan virran johtoon/liittimelle, heräte hoituu can-väylällä
Ei ole antennille muuta kuin alkupereräinen johto ja adapteri.
Nyt kun kävin ajamassa, niin radio toimi niinkun kuuluukin, eli johdotukset on oikein.

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Olisiko foorumilla tietämystä Giuliettan radiosta ja pop-up navista (RadioNAV tms.?)? Kävin eilen koeajamassa kiinnostavaa 2011 Giuliettaa, jossa ainakaan koeajolla ei saatu radiota toimimaan saati mitään ääntä ulos koko laitteesta. Kojelaudassa oleva radion paneelin valot näyttivät satunnaisesti vilkkuvan päälle/pois, eli jokin virtahärö ehkä..? Lisäksi tämä tuulilasin alla oleva navigaattoripaneeli oli pimeänä, mutta aukesi kuitenkin kun autoon laittoi virrat. Lisäksi paneeli meni ajon aikana satunnaisesti kiinni/auki. Ilman tuota navia pystyisin kyllä elämään, mutta radion ja muun mediatoiston olisi hyvä toimia. Minkäköhän komponentin vaihtoon tuossa kannattaisi varautua?
E: Kyseessä siis tämä radio/naviversio: https://www.youtube.com/watch?v=xIJtVLpSsw8
E2: Tämä ongelma korjaantui ottamalla navin SD-kortti pois ja laittamalla se takaisin.. Pienestä on joskus kiinni. Vihjeen tähän löysin Alfaownerin foorumeita kaivelemalla.

Lisäksi autossa meni kerran takalasinpyyhkijä hetkeksi päälle, vaikka itse viikseen ei koskettukaan. Tämähän voisi olla oire takaluukun johtosarjan(?) viasta, mutta johtosarja on tähän yksilöön melko hiljattain vaihdettu.. Onko jotain muita paikkoja tiedossa, missä voisi olla tähän vaikuttava rispaantuva johto tms.?

Dfin
Viestit: 389
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Tuo veikkaus kontin johtosarjalle lienee todennäköisin, vaikka ei omassa olekaan mitään häröilyä sen osalta ollut.

Mistähän porukka on hommannut noita giuliettan antenninjalkoja/vahvistimia? Mulla autossa vielä alkuperäinen vuodelta 2011 ja kuuluvuus on aika lailla mennyttä.

Deltalta kysyin, niin löytyy maahantuojan varastoista 2kpl, mutta hinta luokkaa 75€ ei kyllä ollut kiinnostava tuollaisesta pienestä ja varsin yksinkertaisesta komponentista.

Toisaalta kun kyseessä auton ainut vika niin pitäisi varmaan jättää korjaamatta ettei kehitä jotain uutta :mrgreen:

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

Dfin kirjoitti:
24 Maalis 2022, 09:59
Tuo veikkaus kontin johtosarjalle lienee todennäköisin, vaikka ei omassa olekaan mitään häröilyä sen osalta ollut.

Mistähän porukka on hommannut noita giuliettan antenninjalkoja/vahvistimia? Mulla autossa vielä alkuperäinen vuodelta 2011 ja kuuluvuus on aika lailla mennyttä.

Deltalta kysyin, niin löytyy maahantuojan varastoista 2kpl, mutta hinta luokkaa 75€ ei kyllä ollut kiinnostava tuollaisesta pienestä ja varsin yksinkertaisesta komponentista.

Toisaalta kun kyseessä auton ainut vika niin pitäisi varmaan jättää korjaamatta ettei kehitä jotain uutta :mrgreen:
Osta pois ennenkuin loppuu.
- Kari

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jos joku etsii mallikohtaisia kumimattoja autoon täältä näyttää löytyvän muutamaan AR malliin.
https://hobbyhall.fi/fi/autotuotteet/au ... 8]=2518628
Kuva

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

tobby kirjoitti:
20 Maalis 2022, 09:27
Eilen tuli askarreltua 2-din android soitin Giuliettaan.
Ostin paketin tori.fi:n kautta, olisko harkaniemen entinen?
Radio kuuluu huonosti alkuperäiseen verratuna, johtuneeko antennijohdossa olevasta adapterista vai kuolemaa tekevästä antennijalasta.
Ratti nappulat toimii lukuunottamatta ”windows” nappia, johtunee blue & me järjestelmästä (en kytkenyt irti järjestelmästä).
Ratin nappuloiden opetus on hermoja raastava. Joutuu välillä painamaan esim. source nappulaa n.50 kertaa ja sit se vaan yhtäkkiä sen tunnistaa :silly:
Onkohan Giulietassa sama homma kuin esim.147:ssa, että heräte ja jatkuva virta pitää kääntää ristiin?
Eilen ainakin kerran teki cold boot:n, eli startiin meni n.30s ja esim. dsp asetukset ja näytön kirkkaus nollautui.
Muutamia kuvia —> https://photos.app.goo.gl/5EBsaC7NKdjjcp9EA
Juu, mun se oli.
Miten helvetissä sait ne rattinäppäimet toimimaan?
Mulla oli kans radion kanssa ongelmia. Avasin vanhan antennin ja se oli täysin haperoitunut, joten ostin siihen uuden tilalle ja lähti toimii.
Hienoa, että sait toimimaan sen!

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

harkaniemi kirjoitti:
06 Huhti 2022, 12:10
Juu, mun se oli.
Miten helvetissä sait ne rattinäppäimet toimimaan?
Mulla oli kans radion kanssa ongelmia. Avasin vanhan antennin ja se oli täysin haperoitunut, joten ostin siihen uuden tilalle ja lähti toimii.
Hienoa, että sait toimimaan sen!
Ramppasin vaan nappeja tarpeeksi kauan, et radio älysi.
Meinasi itseltäkin usko loppua, mut yhden kun sai ohjelmoitua, niin ahkeralla naputtelulla kaikki tarvitsemani napit sain pelaamaan.

Jos joku on vailla uutta antennijalkaa, niin Sports car centerillä on vielä 3kpl varastossa, hintaan 28.87€ —> https://scc-varaosat.fi/tuote/fca-support-50529315/

Dfin
Viestit: 389
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

tobby kirjoitti:
06 Huhti 2022, 19:58
harkaniemi kirjoitti:
06 Huhti 2022, 12:10
Juu, mun se oli.
Miten helvetissä sait ne rattinäppäimet toimimaan?
Mulla oli kans radion kanssa ongelmia. Avasin vanhan antennin ja se oli täysin haperoitunut, joten ostin siihen uuden tilalle ja lähti toimii.
Hienoa, että sait toimimaan sen!
Ramppasin vaan nappeja tarpeeksi kauan, et radio älysi.
Meinasi itseltäkin usko loppua, mut yhden kun sai ohjelmoitua, niin ahkeralla naputtelulla kaikki tarvitsemani napit sain pelaamaan.

Jos joku on vailla uutta antennijalkaa, niin Sports car centerillä on vielä 3kpl varastossa, hintaan 28.87€ —> https://scc-varaosat.fi/tuote/fca-support-50529315/
Saikohan noita varaosia hakea tuolta ihan paikan päältä vai olikohan pakko tilata toimituksilla? Ja jos toimituksilla niin onko kokemusta kauanko meni toimituksessa?

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Dfin kirjoitti:
09 Huhti 2022, 17:52
Saikohan noita varaosia hakea tuolta ihan paikan päältä vai olikohan pakko tilata toimituksilla? Ja jos toimituksilla niin onko kokemusta kauanko meni toimituksessa?
Itä Suomeen postnordilla meni n. viikko.
En osaa sanoa onnistuuko nouto, mutta uskoisin että onnistuu

Puro Cotone
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Loka 2021, 15:56
Car(s): Giulia 2.2 2016
GTV 2.0 TS 1998
ex: Giulietta 1.4 T-jet 2013

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Puro Cotone »

Ei onnistu nouto. Kokeiltu on. Nuo ovat Arita Espoon vanhaa varastoa, ja osat ovat varastoituna jonnekin muualle kuin SCC:n toimipisteeseen.

Sntn
Viestit: 42
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Antennijalasta puheenollen; sen verran monenlaista radiotoimintaa on tullut todistettua että alkoi kiinnostamaan millainen se tässä on kun toimii oikein.
Ajamaan kun lähtee ja pistää kanavan päälle niin kuuluu ihan hyvin lähiseudulla, mutta sitten alkaa äkkiä huononemaan ja lopulta koko kanava katoaa. Välillä löytyy heti uusi taajuus millä taas toimii X kilometrien verran ja välillä pitää sitten kuunnella jotain muuta asemaa sen aikaa kun se kuuluu. Jossain autoissa riittänyt että kerran laittanut kanavan niin kuuluu hyvin vaikka taajuus vaihtuisikin kesken matkaa ja joissain (aftermarket) radioissa sitten ollut vielä huonompi.
Onko tuo nyt huonoksi mennyt antennijalka vai normaalia? Muilla kun nuo ongelmat tuntuvat olevan paljon hurjempia niin en ole jaksanut päätä vielä vaivata

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Antennijalka vaihtoon. Toimiessaan kuuluu melkolailla kaikkialla, paitsi parkkihallissa, tunnelissa tms. voi olla heikompi toimivuus.

yksikolmonen
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Loka 2021, 17:02
Car(s): Fiat 500X 1,3 2021
ex.Alfa Romeo Giulietta 2.0JTM 2013

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja yksikolmonen »

Täältäkin peukut antenninjalan suuntaan,omaan vm-13 giuliettaan vaihdettiin takuuaikana antenninjalka ja etukajarit ja senjälkeen radion toiminnassa
ei ollut meikäläisen mittapuun mukaan juuri isompaa moitittavaa.Ajoin ko Giuliettalla maaliskuusta -16 kesäkuulle -21.Tältä Giulietta sivuilta luin vinkin,että antennin kierreosaa kannattaa lyhentää,ettei se riko antennijalan kierrereiän pohjaa,jolloin vesi pääsee turmelemaan koko elekroniikan.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

yksikolmonen kirjoitti:
13 Huhti 2022, 18:35
Täältäkin peukut antenninjalan suuntaan,omaan vm-13 giuliettaan vaihdettiin takuuaikana antenninjalka ja etukajarit ja senjälkeen radion toiminnassa
ei ollut meikäläisen mittapuun mukaan juuri isompaa moitittavaa.Ajoin ko Giuliettalla maaliskuusta -16 kesäkuulle -21.Tältä Giulietta sivuilta luin vinkin,että antennin kierreosaa kannattaa lyhentää,ettei se riko antennijalan kierrereiän pohjaa,jolloin vesi pääsee turmelemaan koko elekroniikan.
Toi kierreosan lyhentäminen on erittäin suositeltavaa. Mulla meni jalka vaihtoon -17 -mallisesta Giuliettasta alle vuoden ikäisenä, kun olin ruuvaillut antennia riittävän monta kertaa irti ja kiinni pesua varten. Ainakin Espoossa merkkihuolto lyhensi kierreosaa pyytämättä ja kertoi asiasta autoa noudettaessa.

Dfin
Viestit: 389
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Scc:stä ei ole vielä varaosia saapunut ja tuo kontin napin putsaaminen ei auttanut napin jumitteluun. On yksinkertaisia asioita, jotka ärsyttää :mrgreen:

Edit: saapui viikossa, tuli kuin tulikin herttoniemen liikkeeseen noudettavana, kuten toivoin.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Taas kerran antennin kanssa kikkailua, tällä kertaa josko tuohon löytyisi joku lyhyempi antennin varsi ja sellainen lopulta löytyi (joka siis myös ulkoisesti sopii, noita pyöreitä versioita kun löytyy jonkun verran). Unohtui ottaa irti tuo antenni kun pitkästä aikaa menin harjattomaan automaattipesuun. Sen verran pitkä tuo valmistajan antenni, että voi ainakin harjallisessa sitten käydä vähän ikävämnmin.

Tällainen löytyi ja noin 20 eurolla toimituskuluineen tuon pitäisi olla ihan hyvä päivitys :lol:

https://www.amazon.it/dp/B00GLO0I2O

Ei kyllä innosta lähteä vaihtamaan koko antennijalkaa, sen verran työläs jo MiTon kanssa ja Giuliettassa joutuu jo oikeasti alkaa purkamaan kunnolla noita paneeleita ja sisustuksia, että pääsee käsiksi antennijalan ruuviin :drinking:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Giulietassa antenninjalan pystyy vaihtamaan sen sisävalon kautta, ei tarvi purkaa sen kummemmin, ottaa vaan sen lampun pois.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Kontinnapin logo kulunut, onnistuuko pelkän sen merkin vaihto, vai pitääkö hommata kokonaan uusi lukkosysteemi?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

gaylord kirjoitti:
25 Huhti 2022, 09:24
Kontinnapin logo kulunut, onnistuuko pelkän sen merkin vaihto, vai pitääkö hommata kokonaan uusi lukkosysteemi?
https://youtu.be/JuSuJ41mDw8
Kuva

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

molsky kirjoitti:
25 Huhti 2022, 01:00
Taas kerran antennin kanssa kikkailua, tällä kertaa josko tuohon löytyisi joku lyhyempi antennin varsi ja sellainen lopulta löytyi (joka siis myös ulkoisesti sopii, noita pyöreitä versioita kun löytyy jonkun verran). Unohtui ottaa irti tuo antenni kun pitkästä aikaa menin harjattomaan automaattipesuun. Sen verran pitkä tuo valmistajan antenni, että voi ainakin harjallisessa sitten käydä vähän ikävämnmin.

Tällainen löytyi ja noin 20 eurolla toimituskuluineen tuon pitäisi olla ihan hyvä päivitys :lol:

https://www.amazon.it/dp/B00GLO0I2O

Ei kyllä innosta lähteä vaihtamaan koko antennijalkaa, sen verran työläs jo MiTon kanssa ja Giuliettassa joutuu jo oikeasti alkaa purkamaan kunnolla noita paneeleita ja sisustuksia, että pääsee käsiksi antennijalan ruuviin :drinking:
Kumpi pitää tilata, M5 vai M6 kierre? Haluan itse eroon tuosta Nikko-efektistä, vaikkei Giuliettan OEM antenni nyt kovin pitkä verrattuna moneen muuhun autoon olekkaan. Kiitos kun löysit tuollaisen lyhyemmän version mikä sopii tuon antennijalan muotoon. Pyöreitä lyhyitä antenneita löytyy kyllä pilvin pimein mutta ei tuollaista, missä profiili on sama OEM antennin kanssa.
Viimeksi muokannut ArttuNaattor, 25 Huhti 2022, 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

ArttuNaattor kirjoitti:
25 Huhti 2022, 14:38
molsky kirjoitti:
25 Huhti 2022, 01:00
Taas kerran antennin kanssa kikkailua, tällä kertaa josko tuohon löytyisi joku lyhyempi antennin varsi ja sellainen lopulta löytyi (joka siis myös ulkoisesti sopii, noita pyöreitä versioita kun löytyy jonkun verran). Unohtui ottaa irti tuo antenni kun pitkästä aikaa menin harjattomaan automaattipesuun. Sen verran pitkä tuo valmistajan antenni, että voi ainakin harjallisessa sitten käydä vähän ikävämnmin.

Tällainen löytyi ja noin 20 eurolla toimituskuluineen tuon pitäisi olla ihan hyvä päivitys :lol:

https://www.amazon.it/dp/B00GLO0I2O

Ei kyllä innosta lähteä vaihtamaan koko antennijalkaa, sen verran työläs jo MiTon kanssa ja Giuliettassa joutuu jo oikeasti alkaa purkamaan kunnolla noita paneeleita ja sisustuksia, että pääsee käsiksi antennijalan ruuviin :drinking:
Kumpi pitää tilata, M5 vai M6 kierre? Haluan itse eroon tuosta Nikko-efektistä, vaikkei Giuliettan OEM antenni nyt kovin pitkä verrattuna moneen muuhun autoon olekkaan. Kiitos kun löysit tuollaisen lyhyemmän version.
Jos oikein käänttelin ja ymmärsin ostajien tekstejä, niin M5 (ASR/19N) on "ei-DAB / ei-navigaatiota" malleihin ja jos DAB ja/tai GPS löytyy radiosta ja antennista niin M6 (ASR/196-N).

Näyttää hieman paremmalta, vaikka tuossa kyljissä toki valmistajan tekstit esillä.

Kuva
Viimeksi muokannut molsky, 25 Huhti 2022, 14:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

molsky kirjoitti:
25 Huhti 2022, 14:41

Jos oikein käänttelin ja ymmärsin ostajien tekstejä, niin M5 (ASR/19N) on "ei-DAB / ei-navigaatiota" malleihin ja jos DAB ja/tai GPS löytyy radiosta ja antennista niin M6 (ASR/196-N).

Kuva
OK, googlettelinkin nopeasti tuon VIN perusteisen Eperin antaman antennin osanumeron ja löytyi pari listaussa missä mainitaan että on M5 kierre, ja ei tosiaan itsellä ole radionavia vaan se perus mankka ollut tehtaalta niin mätsää noiden tietojen kanssa.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Kertomus ei-niinkuin-strömsössä menneestä ratin muovikehyksen vaihdosta. Toivottavasti tästä on apua jos kenenkään tarvitsee irroitella rattia, tai airbagia Giuliettasta tai MiTosta.

Koko auton omistusajan ratin muovikehyksessä, eli siinä mikä on rattinappien ympärillä on ollut halkeama oikealla puolella. Liekö sitten edellinen omistaja rattiraivoissaan puristanut ratista kiinni hampaat kirskuen, ken tietää. Vaihto on ollut jo pitkän aikaa suunnitteilla. Etukäteen tiedetyt haasteet:
-kuskin airbag täytyy irroittaa (ja lävistää ratti sivusta)
-oma auto 2012, 2013 osa on saanut päivityksen. Päivitetty osa ei mene heittämällä vanhan paikalle. Uudesta osasta ja sen sopivuudesta ristiriitaisia tietoja.

Akku irti ensiksi.

Airbagin irroitus ei mennyt ihan putkeen. Katselin ohjevideoita, ja jokaisella käytettiin aivan järjetöntä väkivaltaa ratin kanssa. Jokaisessa niissä läpäistiin ratin kyljet isolla talttapäisellä ruuvarilla mikä tungettiin vapauttamaan klipsut airbagin kyljistä. Ratin kylkeen jäi jokaisessa törmäämässäni oppaassa halkeamia ja rumat jäljet. Mietin, että tähän on pakko olla parempi ja siistimipikin keino. Ratissa on pienet merkinnät niissä kohdista mistä se on tarkoitus lävistää. Tein ensin poralla 8mm reijät ratin pintamuoviin näihin kohtiin, ja sitten tungin ruuvarin reijistä sisään. Näin ollen ratin muovi ei alkanut repeilemään. Täysin sama taktiikka millä voi estää halkeamien synnyn (tai jatkumisen) muuallakin toimii tässäkin suhteessa. Pyöreän reijän voi haluttaessa jälkikäteen peittää vaikka sopivalla korikiinnikkellä tai tulpalla. Liitän alle pari kuvaa, missä on oman ratin kylki ja ostamani käytetyn ratin kyljessä olevat jäljet, mitkä ovat syntyneet airbagin irroituksesta, jotta saa osviittaa millainen vahinko on helposti estettävissä oikeilla taktiikoilla.

Jokatapauksessa, vapautin klipsut oikeaoppisesti, mutta airbagin alareuna oli jumissa. Jälkikäteen tarkastellessa päättelin, että imeisesti joku töötin kontaktien yhteydessä oleva jousi tai kieleke oli pyörähtänyt väärään asentoon ja kiilasi itseään ratin sisällä. Ei muuta kun voimaa kehiin, sen käyttöhän päättyy aina hyvin? Vedin kovempaa ja airbagi irtosi vihdoin. Löin sillä itseäni naamaan, tarkemmin sanottuna huuleen mikä turposi ja tummui parin päivän ajaksi (kiva selitellä töissä kollegoille miksi näin :lol: ). Vahinkojen arviointi: airbagin liilan johdon liitin särkyi, ja johtosarja oli tullut kellojousen sisältä osittain ulos. Ilmeisesti jos kellojousesta ulostulevaan johtosarjaan tulee yhtään vetoa, niin siinä oleva "vedonesto" (mikä on siis todella ohut muovinen kieleke kellojousen sisällä) särkyy kymmeniin lasinsirumaisiin mustiin muovinpalasiin kellojousen sisälle. Jes. Ei muuta kuin kellojousi irti (mikä oli todella helppoa, ja itse jousi ei ollut mitenkään erityisen monimutkainen laite vaikka siinä olevat tarrat varoittavat että tähdet tippuu taivaalta jos siihen koskee). Avasin kellojousen ja poistin kaapelikerän väleistä sinne päätyneet särkyneet muovinpalaset. Särkynyt vedonesto toimii myös kaapelikelalle ohjurina. Takaisin kasaan ja kiinni, uus kellojousi tilaukseen Meretekiltä ja asensin särkyneen tilalle pari päivää tapahtuman jälkeen. Toisella irroituskerralla airbag ei jäänyt jumiin eli en tiedä mikä ihme fiba ekalla kerralla kävi. Kellojousi kyllä toimi ilman kaapeliohjuriakin nuo pari päivää moitteettomasti. Mutta koska airbagin johdon liitin murtui, se piti ehdottomasti uusia. Tosin vaikka en olisi itse sitä hajoittanut, niin se olisi silti pitänyt vaihtaa sillä se oli jo VALMIIKSI VAHINGOITTUNUT TEHTAAN JÄLJILTÄ!

Ratti on kiinni yhdellä 24mm mutterilla. Mutteri ei ole normaali täysmetallinen mutteri, vaan todella oudosti valmistettu, metallista taiteltu teräväreunainen "ontto" mutteri. Osanumeron 46411890 googlettamalla saa kuvia esiin mistä näkyy millainen se on. Mutterin päällä on kuminen suojakumi/tutti. Tätä suojakumia ei oltu laitettu tehtaan toimesta mutterin päälle oikeaoppisesti. Huomasin itsekkin sitä takaisinlaittaessa, että sitä täytyy venytellä moneen suuntaan jotta se asettuu peittämään koko mutterin, se kun ei ole normaali mutteri minkä päälle suojakumi menisi vaan painamalla. Jokatapauksessa, osa näistä mutterin terävistä reunoista oli paljaana ja olivat hanganneet airbagin piuhojen suojamuovia. Eivät onneksi itse johtojen eristettä, vaan vain niiden päällä ollutta suojamuovia. Ohjauspylväässä on keskikohtaa merkkaava pieni lovi, mikä on tarkoitus mätsätä ratissa olevan samanlaisen merkin kanssa. Nämä lovet eivät omassani olleet suorassa. Otin kuvan oikeasta keskikohdasta, mikä oli sellainen että ohjauspylvään lovi on noin puolikkaan pylväässä olevan "hampaan" verran oikealla ratin merkintään nähden. Jos merkinnät laittaa toistensa kanssa linjaan, ratti ei mene paikalleen. Ja siis täällä ratin sisällä ei ole tietääkseni kukaan tehtaan jäljiltä ollut. Ratin lävistäminen on ainut keino irroittaa airbagi ja minä tein sen tähän autoon ensimmäisen kerran. Jos ratti olisi vaihdettu jälkikäteen vaikka takuuna, niin sen tuotantopäivämäärät tuskin olisivat 2011 vuoden lopulta (oma auto kasattu 2012 alussa). Todella vakuuttava esitys, ei voi muuta sanoa.

Nojoo, ratti on nyt irti ja ei muutakuin muovikehyksen vaihtoon. Epäilyksiä ja harmaita hiuksia aiheutti osakatalogin epämääräisyys. Eperin mukaan osa on päivitetty kahteen osaan: 71773100 (kehys) x1 & 71773101 (ruuvi) x1. Eperin mukaan ruuveja tulee paketissa yksi, ja niitä kuuluisi tilata yksi. Samaa mieltä oli merkkihuolto. Alfaworkshop uskalsi suoraan sanoa, että he eivät ota kaaviosta selvää, kehys on kiinni neljällä ruuvilla ja heidän mielestään on mahdollista, että pitäisi päivittää kaikki neljä ruuvia tai sitten vain yksi pitää päivittää ja vanhoista ruuveista voi uudellenkäyttää kolme? Parasta tässä tietenkin, että päivitettyjen ruuvien hinta oli siis yli 20€ PER KAPPALE. Just. Ja tohon vielä päälle huntti uudesta kehyksestä. Ei muuta kuin tilaamaan 2013 mallista käytetty ratti, rahteineen 60€. Ajattelin, että siinä on varmasti valmiiksi jo uusi päivitetty kehys ja tarvittava määrä uusia ruuveja.

Räjäytyskuva ja eperin tiedot olivat vääriä. Uusia ruuveja tarvittiin neljä. Vanhasta kehyksestä irti tulleet ruuvit olivat kaikki neljä samanlaisia ja huomattavasti paksumpia, kuin uudet. Näin ollen uuden kehyksen ruuvinreijät olivat myös kaikki liian pieniä vanhoille ruuveille. Ei muutakun kehys irti, ja 2013 mallista otettu kehys siinä tulleilla ruuveilla kiinni ja kaikki kasaan. Akku kiinni, kello oikeaan aikaan, ikkunoiden kalibrointi ja ratin kääntely päästä päähän että häipyi varoitusvalot.

Loppuun ne kuvat omista ratin läpäisyjäljistä vrt. millaiset oli ostamassani käytetyssä ratissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Viikon alussa päätettiin taklata yksi Giuliettan tyyppivioista: matkustamoon sisälle vettä vuotavat takaovet. Suunnitelmana ottaa ovikortit irti, korjata tiivistys, vaihtaa takakaiuttimet samalla maanantai - tiistai akselilla. Loppuviikosta olikin luvassa sadetta niin antaa tulla vaan, ja kun on todettu ettei tule enää vettä matkustamoon niin ovikortit takaisin kiinni.

Purku: takaovien ovikortit muuten samaa kauraa, kuin etuovien, mutta näissä sisäinen sääsuoja / "oven sisänahka" on muovia, edessähän se on alumiinilevy. Ovikortti on kiinni ovessa 3kpl kuusiokoloruuvilla (yksi oven avauskahvan takana, kaksi oven käsinojan takana (näistä toinen sähköikkunan kytkimen takana piilossa)), mitkä ruuvautuvat sisänahkaan ruuvattuihin metallisiin kierresisäkkeisiin. Ne on tehtaalla laitettu todella tiukkaan, mikä tarkottaa että kun ruuveja lähtee avaamaan tulee se kuusiokoloruuvi ja kierresisäke yhtenä osana ulos oven sisänahkasta. Kannattaa siis ensin löysyttää kaikkia ovesta löytyviä kuusiokoloruuveja vain pari kierrosta, sitten napsautella trimmityökaluilla ovipahvin reunoilla olevat klipsit irti ja sitten availla ruuveja niin että kaikkia pari kierrosta kerrallaan. Jos noita kuusiokoloja ruuvaa paljon niin, että muut kiinnikkeet ovat vielä kiinni, niin se kierresisäke alkaa painamaan sitä ovipahvia takapuolelta mahdollisesti rikkoen sen.

Purun jälkeen tsekattiin ongelmakohdat. Tehtaalta ilmeisesti laitettu tuollainen vaahtomuovitiiviste, mikä sitten ajan myötä pettää. Valumajäljet näkyy hyvin. Omassa autossa tämä johti siihen, että oven tiivisteen sisäpuolelle tuli pari tippaa vettä aina autopesuissa tai rankkien vesisateiden yhteydessä. Talvella ei niin kiva, koska se kaikki tiivisteessä oleva vesihän sitten myös jäätyy. Päätettiin korjata nyt, ennen kuin ongelma vakavoituu siihen pisteeseen että alkaa matot mennä märiksi jne.

Kuva

Kuva

Korjaukseksi ajoin tuohon oven sisänahkan välisen saumaan juovan mustaa RTV silikonia. Ulkomaalaisilta nettifoorumeilta tuttu korjaus. Näin ei tarvitse koskeakkaan paikalleen niitattuun sisänahkaan. Motonetin pieni 6€ 80ml tuubi riitti hyvin molempien ovien tiivistykseen. Laitoin juovan ovikortin alareunasta molemmilta puolilta ylöspäin noin puoliväliin asti.

Samalla vaihdettiin takakaiuttimet. Omassa perus audiojärjestelmä, eli tehdaskaiutinkin oli coaxiaali (vaikka ovipahvissa onkin paikka ja reikä erilliselle diskantille). Osassa näissä on ollut piuhakin valmiina diskantille, omassa 2012 Distinctivessä ei. Samat CT25AR03 kaiutinsovitteet käyvät takaoviin, kuin myös etuoviin. Kaiuttimiksi Hertz MPX165.3, hyvin soi ja kestävät tarvittaessa vahvistimenkin. Etuovissa samaa sarjaa oleva erillissarja jo viime kesän asennusten jäljiltä. Yllätyin, kuinka iso ero takakaiuttimien vaihdolla oli kuuntelukokemukseen myös etupenkeillä istuttaessa. Tehdaskaiuttimet takaovissa olivat todella mutaisen kuuloiset, ja vaikka etuovissa olikin jo hyvät kaiuttimet asennettuna huomaa eron selvästi, että nyt myös takakaiuttimet lisäävät kirkkautta ja ääntä sekoitukseen tehden töitä etukajareiden kanssa, eivätkä vain pahenna tilannetta ja yritä puurouttaa äänikuvaa.

Kuva

Ovikortteja takaisin laitettaesa ja räminätestiä tehdessä huomasin, että jostain syystä takaovien avauskahvan takana olevan ruuvin peitelevy rämisee molemmissa ovissa. Etuovissa ei kyseistä ongelmaa ole. Korjaukseksi pari pienen pientä kangasteipin palaa sinne peitelevyn taakse "pitämään painetta" niin että on tiukasti kiinni senkin jälkeen kun klipsut on napsahtaneet. Liekö sitten alihankkijoille annettu vähän väärät piirrustukset vai mistä on kyse, sitä ei tarina kerro. Jokatapauksessa jos joltain muultakin kuuluu takaovien suunnalta tuollaista outoa rätinää/kliksumista niin kannattaa tsekata kyseinen osa.

https://www.youtube.com/watch?v=83T8e58GBW8

Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Kiitos hienosta ohjeesta.
Omassa on ehdottomasti ollut tätä vuoto-ongelmaa mutten ole hoitanut sitä kun nykyään auto on lämpimässä ja kuivassa -> laiskuus. Ongelma palaa usein rankan sateen yhteydessä.
Kuva

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Vihdoinkin sain haltuuni kunnollisen vaihdekepin nupin Giuliettaan. Tehtaan muovimattakrominen oli aina hyvin halvan tuntuinen, ja ymmärtääkseni se mattakromipinnoite lähtee siitä ajan kanssa jossain vaiheessa hilseilemään. Uusi on yhdestä alumiinipalasta koneistettu, noin 10g painavampi kuin alkuperäinen tehtaan nuppi (missä siis oli metallisia painoja sisällä), mutta koska on koko pallo metallia niin huomattavasti tasapainoisemman ja jämäkämmän tuntuinen. Ja ei minkäännäköistä pinnoitetta niin saa hieroa niin paljon kuin sielu sietää. Tyyliltään myötäilee alkuperäistä ferrarityylistä nuppia, minkä designista aina pidin, mutta materiaalista en.

Kuva

Kuva

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Saako noita mistä tilattua vai onko itse tehty tai teetetty? Omassa alkaa olla nuppi 11 vuoden hämmentämisen seurauksena sen verran kulunut että voisi vaihtaa uuteen

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla lähti autosta tuo ylempi vaihdekepin pallon osa irti, ei pysynyt enää kiinni. Avuksi löytyi sinitarra, joka toimi pakkasellakin. Sinitarra taisi toimia yli vuoden, kunnes vaihdoin auton automaattiGiuliettaan. Joku täällä vinkkasi tuon konstin ja hyväksi osoittautui!

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Mikä olisi hyvä kännykkäteline Giuliettaan? Minulla oli joku suomalainen tuote, mutta irroitin osan siitä enkä löydä enää netistä sellaista.
Onko jollain tuollaista mukitelineeseen kiinnitettävää telinettä käytössä; ainakin ajatuksena hyvä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... seen-musta

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

aaiitee kirjoitti:
14 Heinä 2022, 21:39
Mikä olisi hyvä kännykkäteline Giuliettaan? Minulla oli joku suomalainen tuote, mutta irroitin osan siitä enkä löydä enää netistä sellaista.
Onko jollain tuollaista mukitelineeseen kiinnitettävää telinettä käytössä; ainakin ajatuksena hyvä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... seen-musta
Alla oleva Bilteman teline toimii loistavasti siinä kojelaudan keskellä olevan tavarasäiliön luukun päällä.

https://www.biltema.fi/toimisto---tekni ... 2000040098

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kiitos vastauksestasi!
Tuo vaikuttaa harkinnan arvoiselta.
Siis tuo teline kiinnitetään tuollaisella pyöreällä tarralla tuohon kojelautaan ja puhelin puristetaan noihin 2 vaakasuorassa olevaan osaan?
Millä tuollaisen tarraliiman saa poistettua kun telineestä luovutaan? minulla on kojelaudassa entisestä telineestä tarraa kiinni kojelaudassa.
Onnistuisiko alkoholilla, minulla on kotona polttoaineen jäänestoa vuosien takaa!
Meinaan ettei kojelauta vahingoitu...

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Tuossa on imukuppi, ei mitään liimoja tai tarroja. Toki sitten alustan mihin tuo kiinnitetään tulee olla puhdas. Vanhat liima jämät saa pois ihan pyyhekumia käyttäen tai sitten erilaisilla liimanpoistoaineilla (esim. AT Tarranpoistaja).

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kiva tietää, että on imukupilla kiinnitettävä ja pitää telineen kojelaudan pinnasta, eipä heti uskoisi, materiaalihan ei ole mikään sileä.
Sikäli hyvä, että ei jää tarraliimaa tuohon kojelaudan säilytystilan luukkuun.
Saatan hankkia tosiaan tuollaisen telineen,toisten käyttökokemukset ovat arvokkaita ostopäätöstä tehdessä. Noihin tuuletusritilään kiinnitettäviin telineisiin on mennyt usko jo, pari on tullut hankittua ja leluja olivat.
Kiitos vinkistä tarraliiman poistoon. Ei haluta väärällä liiman poistomenetelmällä pilata kojelaudan pintaa. Täytyykin kokeilla ensin tuota pyyhekumia...

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Mulla on nimenomaan sellainen ritilään kiinnitettävä malli, Celly Ghost, 4 magneetilla.
Sitä asennuspaikkaa sai hetken etsiä että löysi kohdan mihin sen saa hyvin kiinni, mutta sekä puhelin että teline pysyvät kyllä tukevasti paikallaan.
Lisäksi se on sangen huomaamaton.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Tuolta näyttää Bilteman versio, sinänsä aika optimissa paikassa ettei tarvitse hirveästi irrottaa katsetta tiestä.
pic.png
pic.png (410.34 KiB) Katsottu 4860 kertaa

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

tritonus kirjoitti:
15 Heinä 2022, 08:25
Mulla on nimenomaan sellainen ritilään kiinnitettävä malli, Celly Ghost, 4 magneetilla.
Sitä asennuspaikkaa sai hetken etsiä että löysi kohdan mihin sen saa hyvin kiinni, mutta sekä puhelin että teline pysyvät kyllä tukevasti paikallaan.
Lisäksi se on sangen huomaamaton.
Yritin kokeilla tuollaisen jk-magneetin avulla josko tarttuisi kännykän takapintaan. Ei tarttunut...
Eikö tuollaisen magneettilevyn tarkoitus ole suoraan tarttua kännykän takapintaan? Muuten tuo saattaisi olla minulle hyvä, mutta tuo on ongelma.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

molsky kirjoitti:
16 Heinä 2022, 16:30
Tuolta näyttää Bilteman versio, sinänsä aika optimissa paikassa ettei tarvitse hirveästi irrottaa katsetta tiestä.

pic.png
Ostin tuollaisen, mutta minulla on Sampan flip-malli ja sillä on hyvin vaikea painaa nuo pitimet lukitukseen. Täytyy testata vielä autossa paikan päällä. Tuon optimisijainnin huomasinkin heti. Jos laittaa keskelle luukkua niin känny ottaa helposti tuulilasiin. Tuohon kuvaamaasi paikkaan se onnistuu kyllä. Ainoa ongelma on tuon saranoidun kännyn kiinnitys telineeseen. Eipä osannut tuollaistakaan ennakoida, ei sitten millään.
Joka tapauksessa kannattaa ensin ohjelmoida tiedot puhelimeen ja sitten vasta laittaa se kiinni telineeseen.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

aaiitee kirjoitti:
16 Heinä 2022, 16:44
Yritin kokeilla tuollaisen jk-magneetin avulla josko tarttuisi kännykän takapintaan. Ei tarttunut...
Eikö tuollaisen magneettilevyn tarkoitus ole suoraan tarttua kännykän takapintaan? Muuten tuo saattaisi olla minulle hyvä, mutta tuo on ongelma.
Omani mukana tulee luuriin tai koteloon liimattava metallilätkä johon tuo magneetti tarraa. Oliskohan puoli milliä paksu.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

tritonus kirjoitti:
17 Heinä 2022, 12:59
aaiitee kirjoitti:
16 Heinä 2022, 16:44
Yritin kokeilla tuollaisen jk-magneetin avulla josko tarttuisi kännykän takapintaan. Ei tarttunut...
Eikö tuollaisen magneettilevyn tarkoitus ole suoraan tarttua kännykän takapintaan? Muuten tuo saattaisi olla minulle hyvä, mutta tuo on ongelma.
Omani mukana tulee luuriin tai koteloon liimattava metallilätkä johon tuo magneetti tarraa. Oliskohan puoli milliä paksu.
Noin minusta pitääkin olla. Kuvista ja videosta ei vain käy ollenkaan ilmi tuollaista! Siksi asetin tuon kysymyksen...
Voisivat tuoda ilmi tuon asian kunnolla mainoksessa. Saattaisi olla hyvä tuollainen minullekin juuri tuon magneettikiinnityksen ansiosta.
Täytyypä harkita vielä tuotakin. Olisiko sinulla mahdollista laittaa kuva tai pari tuosta ritilään kiinnityksestä?
Takkar o pokkar. Tuo saattaisi olla kaikkein paras ratkaisu minulle, kännykkä(navigaattori) olisi sopivalla etäisyydellä kuskista.
Onko se metallilätkä tuo videossa vinoraidoitettu koko puhelimen kokoinen lätkä? Puhelimethan ovat keskenään eri kokoisia. Silloinhan lätkää joutuu leikkelemään, jos on koko puhelimen taustan kokoinen, vai onko tuo videon lätkä vain mainosta varten tehty?
Myöhemmin tuolla videolla on kirkas muovikehys johon telineen magneetit kiinnittyvät. Tuliko telineessä tuollainen kirkas muovikehys vai mitenkä?
Jos tuli, niin onko se kännykän merkkikohtainen? Siksi kyselen tällaisia kun en halua pettyä ostokseen!
Viimeksi muokannut aaiitee, 17 Heinä 2022, 13:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Romeo y Julieta kirjoitti:
10 Heinä 2022, 16:27
^ Saako noita mistä tilattua vai onko itse tehty tai teetetty? Omassa alkaa olla nuppi 11 vuoden hämmentämisen seurauksena sen verran kulunut että voisi vaihtaa uuteen
Facebookin Giulietta ryhmässä majaa pitävä kreikkalainen CNC värkkääjä näitä tekee ja myy, tekee myös spacereita ja jotain muita tuninkiosia Giuliettaan on ainakin suunnitteilla. 50€ ja postit oli 30€ UPS:n lentorahtina et ei tuo halpa ollut. Mut toisaalta, katoin sitä OEM nupin hintaa niin halvimmillaan sen koko nupin sai uusittua 70€:llä unkarilaisen nettikaupan kautta, Deltalta tms. hinta on aivan varmasti kolminumeroinen. Jos vaihtoehtona oli maksaa 80€ oikeasti "käsintehdystä" niin en pitänyt hintaa pahana. Voin heittää yhteystiedot YV:llä jos haluat.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

aaiitee kirjoitti:
14 Heinä 2022, 21:39
Mikä olisi hyvä kännykkäteline Giuliettaan? Minulla oli joku suomalainen tuote, mutta irroitin osan siitä enkä löydä enää netistä sellaista.
Onko jollain tuollaista mukitelineeseen kiinnitettävää telinettä käytössä; ainakin ajatuksena hyvä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... seen-musta
Riippuu vähän siitä onko autossa kojelaudalla se säilytyslokero, vai se ihme TomTomin kiinnitysportti. Jos on jälkimmäinen varustelu, siihen saa ostettua 735664419 osanumerolla Fiatin oman todella jykevän puhelintelineen mikä on valitettavasti todella tyyris nykyisin, taitaa olla hemmetti vieköön 80€... Itse kokeilin paria tuuletusritiän päälle tulevaa telinettä, mutta en saanut niitä oikein istumaan tarpeeksi tukevasti. Virtaahan tuosta ei tule läpi, mutta itse olen vain viritellyt 90-asteen kulmalla varustetun usbipiuhan mankalta tuon portin takana olevan kannen alta. Näytössä pyörii Torque ja TomTomin nopeuskamerat, mittarivirtheetön nopeustieto, vakionopeuden tavoitenopeus, todelliset ahtopaineet, imuilman lämmöt ja jäähdytysnesteen todellinen arvo lämmittää OCD:ta ajaessa. Mankassa pyörii Gmaps ja Spotify/nettiradio Android Auton kautta. Meretekin -70% alennusmyynnistä tietenkin ostin tuon koko osan myös varastoon, että jos tästä autosta ikinä mulla tulee haluja vaihtaa pois niin mulla on asennetaa ei-modattu osa tuon tilalle takaisin :wink: Deltalla olivat vähän ihmetelleet miksi halusin Alfaani ducaton osan ja myönsivät että utelaisuudesta avasivat paketin ja aluksi luulivat suksiboksin kiinnikkeeksi :-D Jos autossa on säilytyslokero, niin bilteman imukuppiteline vaikuttaa ehkä parhaalta.

Kuvassa vanhenutut setuppi, tuosta on muuttunut mankka, puhelin ja pinkki "koriste" mittariston päältä lähti vaihtoon.... Teline ja kaapeliveto on kuitenkin samoja niin en jaksanut uutta kuvaa käydä napsimassa.

Kuva

Kuva

Oma henk. koht. mielipide on, että magneettisia tai muuten heppoisesti puhelimeen (esim. pienillä hakasilla olevia) telineitä ei kannata ostaa. Olen kerran ollut kolarissa, minkä seurauksena magneettisessa telineessä oleva puhelin lenteli matkustamossa ympäri ämpäri, ja kun kuski etsiskeli kolarin jälkeen puhelinta penkkien alta, niin tulin kyllä miettineeksi että mikä olisi tilanne jos ihan oikeasti olisi äkkiä pitänyt soittaa apua. Tai ylipäätään millainen vaaratekijä matkustamossa lentelevä lasi-metalli kimpale on.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

ArttuNaattor kirjoitti:
17 Heinä 2022, 13:29
Facebookin Giulietta ryhmässä majaa pitävä kreikkalainen CNC värkkääjä näitä tekee ja myy, tekee myös spacereita ja jotain muita tuninkiosia Giuliettaan on ainakin suunnitteilla. 50€ ja postit oli 30€ UPS:n lentorahtina et ei tuo halpa ollut. Mut toisaalta, katoin sitä OEM nupin hintaa niin halvimmillaan sen koko nupin sai uusittua 70€:llä unkarilaisen nettikaupan kautta, Deltalta tms. hinta on aivan varmasti kolminumeroinen. Jos vaihtoehtona oli maksaa 80€ oikeasti "käsintehdystä" niin en pitänyt hintaa pahana. Voin heittää yhteystiedot YV:llä jos haluat.
Jos viitsit laittaa niin kiitos. Vakavasti harkitsen tilaamista kun täytyy tuo hilseillyt nuppi joka tapauksessa pian vaihtaa ja miksei sitten kerralla laittaisi kunnollista joka kestää. Aliexpressissä on myynnissä vielä alkuperäistä halvemman näköisiä kromin värisiä nuppeja, saa jopa 5-vaihteisella kaaviolla vaikka kaikki manuaalit on Giuliettassa 6-pykäläisiä :)

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

ArttuNaattor kirjoitti:
17 Heinä 2022, 13:50
aaiitee kirjoitti:
14 Heinä 2022, 21:39
Mikä olisi hyvä kännykkäteline Giuliettaan? Minulla oli joku suomalainen tuote, mutta irroitin osan siitä enkä löydä enää netistä sellaista.
Onko jollain tuollaista mukitelineeseen kiinnitettävää telinettä käytössä; ainakin ajatuksena hyvä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... seen-musta
Riippuu vähän siitä onko autossa kojelaudalla se säilytyslokero, vai se ihme TomTomin kiinnitysportti. Jos on jälkimmäinen varustelu, siihen saa ostettua 735664419 osanumerolla Fiatin oman todella jykevän puhelintelineen mikä on valitettavasti todella tyyris nykyisin, taitaa olla hemmetti vieköön 80€... Itse kokeilin paria tuuletusritiän päälle tulevaa telinettä, mutta en saanut niitä oikein istumaan tarpeeksi tukevasti. Virtaahan tuosta ei tule läpi, mutta itse olen vain viritellyt 90-asteen kulmalla varustetun usbipiuhan mankalta tuon portin takana olevan kannen alta. Näytössä pyörii Torque ja TomTomin nopeuskamerat, mittarivirtheetön nopeustieto, vakionopeuden tavoitenopeus, todelliset ahtopaineet, imuilman lämmöt ja jäähdytysnesteen todellinen arvo lämmittää OCD:ta ajaessa. Mankassa pyörii Gmaps ja Spotify/nettiradio Android Auton kautta. Meretekin -70% alennusmyynnistä tietenkin ostin tuon koko osan myös varastoon, että jos tästä autosta ikinä mulla tulee haluja vaihtaa pois niin mulla on asennetaa ei-modattu osa tuon tilalle takaisin :wink: Deltalla olivat vähän ihmetelleet miksi halusin Alfaani ducaton osan ja myönsivät että utelaisuudesta avasivat paketin ja aluksi luulivat suksiboksin kiinnikkeeksi :-D Jos autossa on säilytyslokero, niin bilteman imukuppiteline vaikuttaa ehkä parhaalta.

Kuvassa vanhenutut setuppi, tuosta on muuttunut mankka, puhelin ja pinkki "koriste" mittariston päältä lähti vaihtoon.... Teline ja kaapeliveto on kuitenkin samoja niin en jaksanut uutta kuvaa käydä napsimassa.

Kuva

Kuva

Oma henk. koht. mielipide on, että magneettisia tai muuten heppoisesti puhelimeen (esim. pienillä hakasilla olevia) telineitä ei kannata ostaa. Olen kerran ollut kolarissa, minkä seurauksena magneettisessa telineessä oleva puhelin lenteli matkustamossa ympäri ämpäri, ja kun kuski etsiskeli kolarin jälkeen puhelinta penkkien alta, niin tulin kyllä miettineeksi että mikä olisi tilanne jos ihan oikeasti olisi äkkiä pitänyt soittaa apua. Tai ylipäätään millainen vaaratekijä matkustamossa lentelevä lasi-metalli kimpale on.
Minulla on 2016tai 2017 malli, siis se jossa on mehiläiskennoritilä keulalla. Siinä ei ole TomTomin kiinnikettä vaan luukku kojelaudan päällä.
Ostin jo tuon Motonetin/Bilteman imukuppitelineen H:gin Biltemasta, josta sen sai edullisesti(alle 17€). Teline tulee vain aika kauas kuskista ja olen siksi harkinnut tuota Celly GhostPlus telinettä, jossa kännykän sijainti on aika optimaalinen ja jota tuo toinen foorumilainen on kehunut kiinnitykseltään, vaikka onkin tuuletusritilään kiinnitettävä.
Hyvä huomio tuo kännykän ja telineen irtoaminen kolarissa. Pistää miettimään...
Viimeksi muokannut aaiitee, 17 Heinä 2022, 14:57. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onko kukaan foorumilaisista käyttänyt kännykässä(ilmaista) iGo-navigaattoriohjelmaa? Minulla oli aiemmassa Alfassa se ja minusta se oli selkeä kuva-asultaan. Kadut olivat siinä selkeän isot, mikä teki siitä miellyttävän käyttää.
Mikä teistä on paras ilmainen navigointiohjelma kännykkään?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

aaiitee kirjoitti:
17 Heinä 2022, 14:21
Onko kukaan foorumilaisista käyttänyt kännykässä(ilmaista) iGo-navigaattoriohjelmaa? Minulla oli aiemmassa Alfassa se ja minusta se oli selkeä kuva-asultaan. Kadut olivat siinä selkeän isot, mikä teki siitä miellyttävän käyttää.
Mikä teistä on paras ilmainen navigointiohjelma kännykkään?
Here WeGo on käytössä ulkomailla ajaessa (offline-kartat), mutta kotimaassa käytän Google Mapsia. Siinä sentään liikenne päivittyy jotenkin ja ehdottaa vaihtoehtoisia reittejä ruuhkatilanteissa.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

aaiitee kirjoitti:
17 Heinä 2022, 13:03
Olisiko sinulla mahdollista laittaa kuva tai pari tuosta ritilään kiinnityksestä?
Takkar o pokkar.
Kuva

Teline on ylimmässä rivassa aivan nurkassa kiinni. Näin se pysyy tuossa asennossa eikä kaadu nenälleen. Toki tällöin tuon tuuletusritilän ylös-alas säätö on asetettu "pysyvästi" tuohon. Tuo telineen naamataulu liikkuu suhteessa kiinnitykseensä, paketti ei siis ole yhtä puuta.

Kuva

Tuossa puhelimeen näkyy puhelimeen (iphone 8 ) liimattu lätkä, avain antamassa mittakaavaa. Lätkän alla näkyy tuollainen sitä hieman isompi läpinäkyvä ohut muovi. Se itseasiassa liimataan luuriin ja siihen vasta tuo metallilätkä. itselläni tuo muovi hieman rispaa reunoistaan kun liimasin sen varmaan viiteen kertaan enkä siltikään saanut täysin suoraan.
Tuota lätkää ja muoviahan sopii silputa omiin tarpeisiin sopivaksi. Se on aika reilunkokoinen verraten tuohon telineeseen, joten varaa siinä on pienentää.

Vastaa Viestiin