Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

FastSnake kirjoitti:
12 Tammi 2022, 21:11
Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Diesel Giulietta, itse ajanut 55tkm, kertaakaan ei ole syttynyt tuo hiukkasloukkupolttovalo, tarkoittaako tämä et kaikki hyvin, venäläinen Diesel niin hyvää ettei tarvi? :crazyeyes:
Toimii ihan hienosti..
Kuten Clover sanoikin jo, se syttyy vain kun se vaatii kuskilta toimenpiteitä. Käytännössä jos prosessi joka toimii automaattisesti taustalla tarpeen mukaan, keskeytetään liian monta kertaa peräkkäin sammuttamalla auto niin se ilmoittaa jossain vaiheessa että ajon pidentäminen on suositeltua kunnes prosessi on suoritettu loppuun, ilmoitusvalo sammuu.
Jos taulussa näkyy joskus S&S unavailable yksi syistä voi olla juuri tuo hiukkaspoltto joka on kesken.
Kerran olen todistanut hiukkasloukkuvalon omassa.
Kuva

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Polforea kirjoitti:
12 Tammi 2022, 21:44
Takkuava jarru voi hyvinkin olla syypää yli-innokkaaseen varoitteluvilkutteluun. Jos jarru ei irtaudu samaa vauhtia kuin ABS käskee sitä irtautumaan, voi systeemi olla vähän ihmeissään.
No siis varoitusvilkutteluhan alkaa heti, jos ABS joutuu peliin puuttumaan. Silloinhan on jo periaatteessa jarrutus täyteholla.

Vaan totta sekin, että laahaava/jumiva takajarru voi aiheuttaa virhetulkintoja. Jarrujen herkistely on erittäin suositeltava toimenpide - jumit keventää äkkiä lompakkoakin (kulutus kasvaa ja/tai menee palat/levyt pilalle).

Palojen jäätyminen levyihin taitaa olla enempi mallia ominaisuus. Jos jumiminen on aikaisempaa pahempaa ts. jarrut ei suht helposti napsahda auki, niin lähtisin etsimään vikaa käsijarrusta. Vaijerin kuori rikki ja sisällä vettä?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

insinörtti kirjoitti:
13 Tammi 2022, 08:39
Polforea kirjoitti:
12 Tammi 2022, 21:44
Takkuava jarru voi hyvinkin olla syypää yli-innokkaaseen varoitteluvilkutteluun. Jos jarru ei irtaudu samaa vauhtia kuin ABS käskee sitä irtautumaan, voi systeemi olla vähän ihmeissään.
Vaijerin kuori rikki ja sisällä vettä?
Giuliettassa tämä 156:n ongelma vaikuttaa olevan onneksi eliminoitu.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muistaakseni Giulietta tosiaan resetoi sen myös akun irrotuksen yhteydessä.

Ja siinä tuo hätäjarruilmaisin on tooodella herkkä muutenkin. Nimimerkillä: normaali jarrutus moottoritien rampissa sai sen aikaiseksi (normaali = ei jarru pohjassa, mutta tiukasti). Ja kahden eri Giuliettan kokemuksella :)

Viisysissä tosiaan vaatinee sen, että jarrua runttaa ihan hitonmoisesti ja jarruliike-energiaa on tosi reippaasti tarjolla, ennen kuin alkaa välkyttelemään.

Ominaisuuden nimihän on tosiaan "hätäjarruilmaisin" tai jotain tuon tapaista, ideana varottaa takanatulevaa "selvästi normaalia rajummasta jarrutuksesta" :roll:

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

ArttuNaattor kirjoitti:
12 Tammi 2022, 19:03
harkaniemi kirjoitti:
12 Tammi 2022, 18:20
ArttuNaattor kirjoitti:
12 Tammi 2022, 12:54


Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.
Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.
Mmm tarkoitatko navilla minkä irroitit sitä kojelaudan reikään laitettavaa TomTomia? Minä tarkoitin sitä Blue&Me ohjausyksikköä, musta muovinen laatikko sen radion fasciapaneelin takana, käytännössä suoraan apukuskin nenän edessä. Jos tuon irroittaminenkaan ei auta, niin on kyllä ihme juttu. Laitoin saman 2-DIN kitin tilaukseen tuolta samalta myyjältä ja raportoin tänne kyllä omat tulokseni kunhan pääsen asentelemaan.

Kuva
Lusekelin eri foorumeita ja kyselin jopa Connects2:lta, että auttaisiko sen poistaminen ongelmaan ja vastaus on ikävä kyllä ei. Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto. Connects2 sano, että voisi kokeilla heidän CTSMARTLEAD laitetta, mut ei oo takuuta, että sekään toimisi.
Toi ebay myyjä on kyl ollut avuljas ja yrittää auttaa paljon, mutta tähän asti ei olla päästy eteenpäin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

harkaniemi kirjoitti:
14 Tammi 2022, 19:43
Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto.
Oikein ja väärin.

tripin vilkkuminen tarkoittaa ongelmaa CAN-väylässä. Eli jos poistat CAN-väylästä moduulin, mutta et kerro sen poistuneen = vilkkuu.
MES:llä esim. pystyy tuon proxi alignmentin tekemään ja sitten se ei enää vilku :)

Ja tämä foorumi on täynnä porukkaa, kenellä on MES (Multiecuscan). Eli tuota en pitäisi ongelmana.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Aquatica kirjoitti:
13 Tammi 2022, 18:41
Muistaakseni Giulietta tosiaan resetoi sen myös akun irrotuksen yhteydessä.

Ja siinä tuo hätäjarruilmaisin on tooodella herkkä muutenkin. Nimimerkillä: normaali jarrutus moottoritien rampissa sai sen aikaiseksi (normaali = ei jarru pohjassa, mutta tiukasti). Ja kahden eri Giuliettan kokemuksella :)

Viisysissä tosiaan vaatinee sen, että jarrua runttaa ihan hitonmoisesti ja jarruliike-energiaa on tosi reippaasti tarjolla, ennen kuin alkaa välkyttelemään.

Ominaisuuden nimihän on tosiaan "hätäjarruilmaisin" tai jotain tuon tapaista, ideana varottaa takanatulevaa "selvästi normaalia rajummasta jarrutuksesta" :roll:
Ihan tämän ketjun innoittamana tänään kokeilin tarkoituksella rajumpaa jarrutusta eikä mitään vilkkumista esiintynyt. Ei ole koskaan vilkutellut sinä aikana kun olen tällä ajellut, siksi puheet liian herkästä hätäjarruilmaisimesta kuulostavat oudolta omaan korvaan :D Ratapäivillä olen nähnyt 159:n vilkuttelua mutkissa

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^Aika paljon hätävilkutukseen muut seikat kuin jarruttamisen voimakkuus. Riippuu paljon ajotyylistä, minun ajolla vilkuttelee silloin tällöin, mutta nyt kun mietin niin tuskin on vilkutellut alle 80 nopeuksissa. Kunnon survaisulla poljin kerralla pohjaan niin vilkuttaa varmasti.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

harkaniemi kirjoitti:
14 Tammi 2022, 19:43
ArttuNaattor kirjoitti:
12 Tammi 2022, 19:03
harkaniemi kirjoitti:
12 Tammi 2022, 18:20


Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.
Mmm tarkoitatko navilla minkä irroitit sitä kojelaudan reikään laitettavaa TomTomia? Minä tarkoitin sitä Blue&Me ohjausyksikköä, musta muovinen laatikko sen radion fasciapaneelin takana, käytännössä suoraan apukuskin nenän edessä. Jos tuon irroittaminenkaan ei auta, niin on kyllä ihme juttu. Laitoin saman 2-DIN kitin tilaukseen tuolta samalta myyjältä ja raportoin tänne kyllä omat tulokseni kunhan pääsen asentelemaan.

Kuva
Lusekelin eri foorumeita ja kyselin jopa Connects2:lta, että auttaisiko sen poistaminen ongelmaan ja vastaus on ikävä kyllä ei. Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto. Connects2 sano, että voisi kokeilla heidän CTSMARTLEAD laitetta, mut ei oo takuuta, että sekään toimisi.
Toi ebay myyjä on kyl ollut avuljas ja yrittää auttaa paljon, mutta tähän asti ei olla päästy eteenpäin.
Joo, kilometrimittari alkaa vilkkumaan kun Blue&Me:n poistaa, jos ei ole softaa millä koodata sitä moduulia pois auton väylästä. Mitä mä olen itse katsellut ja lueskellut, niin mankanvaihdon syynä näissä aika usein on sen Blue&Me:n hajoaminen tai poistamisen halu :-D Sen yksikön toiminnallisuuttahan ei kuitenkaan pysty säilyttämään jos orkkisradion repii irti, ja oletettavasti jos mankan tilalle asentaa kunnollisen soittimen niin siinä on omat handsfree ominaisuudet mitä halutaan käyttää puhelimen kanssa. Mulla toi kitti pyörii vieräkin GLS:llä Italiassa, mutta jos se ensi viikolla ilmestyy niin viikonloppuna teen jo omat asennukset ja palaan asiaan, eipä näitä oikeen muuten pääse selvittämään kun kokeilemalla. Toi on mun mielestä aika mielenkiintoinen kun tuon ebay myyjän sivuilla on noin tuimasti ilmaistu, ettei se Blue&Me toiminta säily, mutta ilmaisun värikkyyshän nyt voi olla ihan google translatestakin kiinni... :-D

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

Aquatica kirjoitti:
14 Tammi 2022, 23:09
harkaniemi kirjoitti:
14 Tammi 2022, 19:43
Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto.
Oikein ja väärin.

tripin vilkkuminen tarkoittaa ongelmaa CAN-väylässä. Eli jos poistat CAN-väylästä moduulin, mutta et kerro sen poistuneen = vilkkuu.
MES:llä esim. pystyy tuon proxi alignmentin tekemään ja sitten se ei enää vilku :)

Ja tämä foorumi on täynnä porukkaa, kenellä on MES (Multiecuscan). Eli tuota en pitäisi ongelmana.
Aijaa. Oisko jotain linkki heittää, jossa olisi ohjeet ton proxin alignmentin tekemiseen?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »


tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Onko 2.0JTDm:ssä ns.ahtopainemittari dynamic modessa?
Näyttääkö muilla mittaristo moottorin öljynmäärän palkkeina, kun kääntää virrat päälle?
Minulla ei löydy kumpaakaan tai sit en vaan osaa :roll:

Avatar
nurmi
Viestit: 187
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja nurmi »

Ahtopainemittari näkyy vain päivämääränäytön tilalla.
Öljymääränäytöstä ei havaintoa.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Joo, ahtopainemittari vain Dynamic-tilassa ja samaan aikaan sen kanssa ei saa juuri muuta informaatiota näkyviin. Tämä ominaisuus on hieman ärsyttänyt varsinkin digitaalisen nopeusmittarin osalta. Se olisi mulle tärkein tieto mikä näytössä saisi näkyä koko ajan, mutta eihän sitä saa näkyviin kuin All Weather -tilassa, eli ainoastaan talvisin pääsen nauttimaan tuosta ominaisuudesta. Öljymäärän tarkistaminen ajotietokoneelta kiinnosti itseäni myös joskus ja muistan lukeneeni että ainoastaan MES:sillä saisi näkyviin

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Digitaalinen nopeusmittari ja ”ahtopainemittari” löytyikin, kun otti radion informaation pois näytöstä.
Kiitos!

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

ArttuNaattor kirjoitti:
15 Tammi 2022, 11:35

Joo, kilometrimittari alkaa vilkkumaan kun Blue&Me:n poistaa, jos ei ole softaa millä koodata sitä moduulia pois auton väylästä. Mitä mä olen itse katsellut ja lueskellut, niin mankanvaihdon syynä näissä aika usein on sen Blue&Me:n hajoaminen tai poistamisen halu :-D Sen yksikön toiminnallisuuttahan ei kuitenkaan pysty säilyttämään jos orkkisradion repii irti, ja oletettavasti jos mankan tilalle asentaa kunnollisen soittimen niin siinä on omat handsfree ominaisuudet mitä halutaan käyttää puhelimen kanssa. Mulla toi kitti pyörii vieräkin GLS:llä Italiassa, mutta jos se ensi viikolla ilmestyy niin viikonloppuna teen jo omat asennukset ja palaan asiaan, eipä näitä oikeen muuten pääse selvittämään kun kokeilemalla. Toi on mun mielestä aika mielenkiintoinen kun tuon ebay myyjän sivuilla on noin tuimasti ilmaistu, ettei se Blue&Me toiminta säily, mutta ilmaisun värikkyyshän nyt voi olla ihan google translatestakin kiinni... :-D
Kokeilin viikonloppuna möys ilman blue&me moduulia (hanskalokeron irrottaminen ei ollutkaan niin helppoa, mitä kuvittelin), eikä auttanut mitään. Tavallaan, ei se paljon haittaa, että rattinapit ei toimi, mut nyt kyl meni vähän maku koko hommaan, et menee vanha radio takas paikoilleen ja mikkisoftan boksi saa olla sit siellä. Liian paljon energiaa on jo tuhlattu tähän. Et olisi ylimääräinen 2 din koelauta ja android radio myytävänä ( ja vaadittavat kaapelit)
Samalla voisin kysyä, et tietääkö joku mistä saisi uudet kartat tohon tomtomiin? :D

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Sain itsekkin postista tuon kitin ja laitoin asennukseen. Minulta löytyi jo ennestään Sonyn XAV AX-100 2-DIN radio, mitä käytin. Tuon kanssa sain toimimaan rattikontrolleista ainoastaan volumensäätönapit. Sonyn mankassakin on "opetusvalikko", millä voi yrittää koodata rattikontrolleita haluamille napeille, mutta siitä ei ollut paljoa apua. Pari komentoa sai aina ohjelmoitua, mutta sitten tuli virheilmoitus ja piti aloittaa alusta. Kerran sain kaikki ohjelmoitua miten halusin, mutta napit tekivätkin ihan mitä lystäsivät (volumen pohjassa painaminen soitti puhelun ym...). Eli sinänsä toimii paremmin kuin sinulla, että tulee edes jotain signaalia läpi, mutta ilmeisesti todella likaista&sotkuista sellaista. Ja rattiadapterissa on jatkeena se Sonyn radioille tehty pieni 3,5mm päähän loppuva piuha. Kokeilin myös itse irroitella B&M moduulia ja ei vaikuttanut. Proxi alignment valikosta löysin kyllä asetuksen millä pystyi muuttamaan rattinappien konffia jollain tapaa. Täytyy käydä se läpi joskus, kun jaksaa, jos sillä oli vaikutusta. Aikaisempi auto oli 2007 Bravo, missä piti myös muistaakseni muokata sitä asetusta MES:illä että tuo Connects2:n adapteri lähti toimimaan.

Tuo Ebay myyjä oli kyllä mukava, laittoi jonkun viestin että tietyt Pioneerin uudet mankat on vielä ei-tuettuja. Vastasin siihen, että ei haittaa kun käytän tuota Sonyn mankkaa. Oli sitten laittanut pakettiin tuon Sonyn mallikohtaisen rattikontrollipiuhan, eikä ebaylistauksessa lukevaa multileadia (missä on noi key1 ja key2 johdot).

Kitistä itsestään omaa mielipidettä sen verran, että kun laitoin tuon hopeisen fascian asennuksen loppumetreillä kiinni niin ne mukana tulevat klipsut oli aivan surkeat. Fasciapaneeli ei kiinnittynyt kojelautaan niillä tiukasti vaan rämisi ja heilui. Otin tuosta tehtaan paneelista irti niitä mustia kiinnikkeitä (Connects2 kitin mukana oli valkoiset) ja ne kun laittoi kiinni niin loppui räminät ja istui paikalleen yhtä hyvin kuin tehtaalla. Ongelmana vaan on, että tehtaan paneelissa on noita mustia kiinnikkeita 3kpl, tuo Connects2:n Fascia kiinnittyy viidellä. Eli ONNEKSI mulla oli purkuautosta haettu toinen fascia, mistä otin niitä mustia klipsuja kaksi lisää. Mutta kuinka monella on noita paneeleita muka vielä toinen varastossa, ei varmaan kellään? Siinäpähän kuuntelevat räminää sitten. Mielestäni tuon koko Connects2 kitin laatu itsessään on aika surkea, kun laskee yhteen rattiadapterin välttävän toimivuuden ja vielä tuon paneelin kiinnikkeiden halpuuden. Ebaysta kun tuosta maksoi tuon 160€ niin tuntui olevan aika kipurajalla jo itselle, mutta vois kyllä lähteä aika värikkäät meilit itseltä tuonne Connects2:n suuntaan jos olisin tämmöisestä asennussarjasta maksanut sen +300€ OVH:n mitä näistä autohifiliikkeissä pyydetään...

Pahoittelut vielä omasta puolesta, ettei tuolla B&M moduulilla ollut mitään vaikutusta tuon rattiadapterin toimivuuteen. Irroittelin itsekkin hansikaslokeron yläreunan että sain siitä sen liittimen irti (miksi ihmeessä ei vaan ole tarpeeksi piuhaa, että moduulin saisi liu'utettua ulos ja sitten ottaa liittimen irti? MIKSI???????) ja ei ollut nannaa hommaa. Yleensäkkin koko päivän kun kykki tuolla auton etupenkeillä eteenpäin kyyristyneenä niin ei kyllä tuntunut tekevän kauhean hyvää selälle. Ja tietenkin käsien iho on aivan hellänä ja monesta paikkaa viillelty auki. Ymmärrän täysin jos laitat nuo setit myyntiin, koska tää asennushomma oli kyllä kokonaisuudessaan sellainen että en toivoisi sitä pahimmalle vihamiehellekkään :-D

Jos tulevaisuudessa löydän tuolta MES:istä jonkun asetuksen millä saa tuosta rattiadapterista kunnollisen signaalin ulos niin laittelen tänne aiheeseen viestiä. Nyt on vaan itseltäkin motivaatiot ja energiat kulutettu tämän homman osalta loppuun ainakin talven ja kevään osalta. Lämpimillä kesäkeleillä voi sitten katsella noita juttuja uudestaan...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Tulipa hyvin ilmaistua tämän operaation vaiva:palkkio suhde. Itse olin harkinnut tätä tavallaan auton infotainmentin modernisointina, mutta taidan välttää projektia.
Ehkä se 30€ BT piuha sinne radion perään jotta saa Spotify:ta autoon riittää mulle. Muuten näitä myydään myös halvemmalla ja toimivuus taitaa olla arpapeliä.
Kuva

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^Eikö enää usb-piuhalla toimi kännykästä spotify giuliettassa :shock: Itsellä soitti aikanaan nätisti spotifyita iphonesta ja näytti kappaleiden nimetkin näytössä ja pysty radion napeilla myös siirtymään seuraavaan biisiin. Varmaan tuossa puhelimet päivittyneet ja b&m jäänyt kelkasta ja ei siksi enää toimi uudemmilla kännyköillä.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Kyllä mulla toimii hyvin uusimmalla iOs-versiolla

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
^^

Te sotkette nyt kännykän ja iPhonen.

Sama kuin viisysissä Windows Medialla ja iPhonella (kai) saanut ulos, mutta Androidilla ei.

tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Sain jostain mittariston ”info” näyttöön vakkarin kuvakkeen 84km/h A. https://aijaa.com/uQzJpk
Mistä tuon saa oikea oppisesti, kun en sitä enää toista kertaa saanut ja mitä se tarkoittaa.
Selasin puhelin valikkoa ajaessa ja sen jälkeen tuo kuvake ilmestyi näyttöön :shock: :roll:

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Giulietalla pörräämisestä jo jokunen vuosi... mutta eikö tuo ole vain A-tripin keskinopeus? Selailemalla pitäisi siis löytyä erikseen A ja B tripille matka, keskinopeus, aika ja keskikulutus.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Juu, tuo on trippimittari A:n keskinopeus. ECU:sta tulee kyllä ulos vakkarin tavoitenopeus, mutta mittaristo ei sitä osaa näyttää :/ Olen itse laittanut sen näkymään puhelimen näytölle Torquen avulla muiden mittarien joukkoon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vakkaria ei tosiaan saa näkymään, jos en väärin muista.

A:lla saa näkymään hetkellisen nopeuden, N:llä taisi olla hetkellinen kulutus tai kello, D:llä sitten ahtopaineet. Ja lisäksi sitten jos valikosta on otettu B-trippi käyttöön, senkin lukuja saa näkymään Info-nappia painelemalla (taisi G:ssä olla oikean viiksen päässä, ehkä?) :D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

A: Digit. nopeus
N: Pvm
D: Paineet

Nuo tiedot ovat vain nähtävissä mainituissa ajotiloissa. Kaikki muut tiedot ovat nähtävissä kaikissa ajotiloissa. Näin 2011 autossa mutten tiedä ovatko myöhemmät erilaisia. FL koelaudassa sekä niissä jossa on nouseva näyttö on varmaan lisä infoota kyseisissä näytöissä.
Kuva

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kertokaa viisaammat että mitä helvettiä tässä on tapahtunut.
Liitteet
20220131_194256.jpg
20220131_194256.jpg (25.11 KiB) Katsottu 4139 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Huohotin jäätynyt?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Mullakin kerran MultiAirissa kovien pakkasten aikaan oli öljykorkki haljennut ja vieressä öljyroiskeet. Mitään en ajossa ollut huomannut, mutta huohotin varmaan jäätynyt.

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Huono tuuri, kun viikonloppuna tuo on tapahtunut, enkä silloin ajanut. Eikä täällä ole tainnut kymmentäkään olla pakkasta.

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

ArttuNaattor kirjoitti:
26 Tammi 2022, 13:14
Sain itsekkin postista tuon kitin ja laitoin asennukseen. Minulta löytyi jo ennestään Sonyn XAV AX-100 2-DIN radio, mitä käytin. Tuon kanssa sain toimimaan rattikontrolleista ainoastaan volumensäätönapit. Sonyn mankassakin on "opetusvalikko", millä voi yrittää koodata rattikontrolleita haluamille napeille, mutta siitä ei ollut paljoa apua. Pari komentoa sai aina ohjelmoitua, mutta
.............
Joo, toi Connects2 kitti on vähän mäh...
Ei tarvi pahoitella. Samaa taistelua me kai käytiin :D En tiennytkään, kuinka hyvin mahdun pelkääjänpaikan jalkatilaan.
Kävin puhumassa radioliikkeessä puhumassa, tästä ongelmasta, nii voi ... mitä tekstiä. " Kyllä ne volkkarit on kivoja, kun vuodesta toiseen kaikki menee plug'n'play" " ei ne italialaiset osaa muuta tehdä kun ruokaa" ( aika paljon heitti top gear viittauksia :D) "Sulla on vaan väärät palikat. Noi kiinalaiset radiot on mitä on" Vaikka selitin hänelle, että joku adapterista ei tule ulos mitään... Se oli oikein positiivinen keskustelu.

Löysin myös tällaisen https://medium.com/@fmntf/hacking-fiat- ... 965a6ba27b ja vähän jo lueskelin siihen sävyyn " ei toi nyt niin pahalta näytä. Kyllähän toi voisi onnistua". Mut luulen, että toi on aika paha kaninkolo, että voi upota aika pahasti syvään päätyyn.

Ehkä se usb piuhajuttu voisi toimia.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kertsu kirjoitti:
31 Tammi 2022, 20:48
Huono tuuri, kun viikonloppuna tuo on tapahtunut, enkä silloin ajanut. Eikä täällä ole tainnut kymmentäkään olla pakkasta.
Tietääkseni huohottimen jäätyminen on MultiAirin ongelma kovilla pakkasilla eikä silloinkaan tapahdu kaikille mutta T. Jet ei kärsi siitä.
Kuva

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Tuosta uus huohotin: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/307740/704186 Toki löytyy halvemmallakin jos jaksaa tilailla kauempaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Pitänee alkaa korjaamoaikaa varaamaan, tosin öljyä oli koneessa melkein ylärajaan asti, eikä korkkikaan ole hajonnut.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Mulla ei oo vm. 2016 MultiAirin huohotin jäätynyt (vielä) kertaakaan. Tosin pakkasajoa motarilla on maltillisesti.

Sen sijaa toi kone syö öljyä siten, että suunnilleen 6 kuukauden/4-5-tuhannen kilsan jälkeen huollosta öljyn pinta on laskenut parina vuonna vähän yli öljytikun alarajan. Tänäkin vuonna tammikuussa tuli lisättyä taas tavaraa. Koneen käynnissä ei kyllä tunnu eikä kuulu mitään.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Kyllähän öljyä kuluu vähän ja se on auto, öljy sekä käyttötapakohtainen että kuinka paljon sitä kuluu. Ohjekirja neuvoo tarkistamaan tason 3000 km välein sekä ennen pitkiä matkoja.
Itse tarkistan 5000 km välein ja se ei unohdu kun mittari on jatkuvasti naaman edessä ja pyöreät km luvut on helposti huomattavissa. Käytännössä tarkistan pari kertaa vuodessa.
Kuva

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

sanctus kirjoitti:
03 Helmi 2022, 09:20
Mulla ei oo vm. 2016 MultiAirin huohotin jäätynyt (vielä) kertaakaan. Tosin pakkasajoa motarilla on maltillisesti.

Sen sijaa toi kone syö öljyä siten, että suunnilleen 6 kuukauden/4-5-tuhannen kilsan jälkeen huollosta öljyn pinta on laskenut parina vuonna vähän yli öljytikun alarajan. Tänäkin vuonna tammikuussa tuli lisättyä taas tavaraa. Koneen käynnissä ei kyllä tunnu eikä kuulu mitään.
Ei mulla MultiAir juurikaan öljyä syönyt. 15 tkm välein vaihdatin öljyt ja sinä aikana öljy tipahti MIN- ja MAX-merkkien puoleenväliin. Ei ollut koskaan tarvetta lisätä.

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Satakuusnelonen kirjoitti:
02 Helmi 2022, 22:32
Tuosta uus huohotin: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/307740/704186 Toki löytyy halvemmallakin jos jaksaa tilailla kauempaa
Tämä on väärä huohotinsäiliö Giulietta T-Jetille / TB:lle. Sopii kyllä MultiAiriin. T-Jetille osanumero on 55208531

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Cloverleaf kirjoitti:
03 Helmi 2022, 11:28
sanctus kirjoitti:
03 Helmi 2022, 09:20
Mulla ei oo vm. 2016 MultiAirin huohotin jäätynyt (vielä) kertaakaan. Tosin pakkasajoa motarilla on maltillisesti.

Sen sijaa toi kone syö öljyä siten, että suunnilleen 6 kuukauden/4-5-tuhannen kilsan jälkeen huollosta öljyn pinta on laskenut parina vuonna vähän yli öljytikun alarajan. Tänäkin vuonna tammikuussa tuli lisättyä taas tavaraa. Koneen käynnissä ei kyllä tunnu eikä kuulu mitään.
Ei mulla MultiAir juurikaan öljyä syönyt. 15 tkm välein vaihdatin öljyt ja sinä aikana öljy tipahti MIN- ja MAX-merkkien puoleenväliin. Ei ollut koskaan tarvetta lisätä.
Mulla on ollut nyt kaksi määräaikaishuoltoa vuosihuoltoineen, joista ekassa oli mukana jakohihnan vaihto. Ekan teki Autokeskus ja huollon jälkeen tikussa raja oli aika lähellä maxia.

Toisen huollon teki Auto Milano, jolle sanoin tosta öljyn lisäyksestä. Ulkoisia merkkejä öljyvuodosta ei kuulemma näkynyt. Viime joulukuussa alkoi taas raja tippua. Öljy ei haise eikä silmämääräisesti näy vuotoja. Jonnekin sitä kuitenkin pakenee.

Täytyy ottaa agendalle seuraavassa huollossa, koska pidetään toi kuitenkin siihen asti, kunnes tulee sopiva sähköauto tarjolle. Eikä se ilm. tapahdu ihan heti.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

^ onko mitä öljyä laitettu Giuliettaan ?
- Kari

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Cloverleaf kirjoitti:
03 Helmi 2022, 11:28
Ei mulla MultiAir juurikaan öljyä syönyt. 15 tkm välein vaihdatin öljyt ja sinä aikana öljy tipahti MIN- ja MAX-merkkien puoleenväliin. Ei ollut koskaan tarvetta lisätä.
Hmm, mulla ei ole silmämääräisesti katsottuna syönyt ollenkaan sinä aikana mitä auto mulla on ollut. Kaksi kertaa öljyt vaihdettu 10 tkm välein omana omistusaikana, kolmas vaihto tulee parin kuukauden päästä ajankohtaiseksi. Myyjäkin kehui ettei kyseinen moottori syö öljyä toisin kuin jotkin muut Alfan koneet.

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Jäässä se huohotin on ollut, mönjää oli sisältänyt.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Se kerää mönjää ilman ongelmiakin x)
Edut; Etenkin MA.

Syksyttäinen huohottimen huuhtelu-operaatio helpottaa usein vähän. Ja sit siel on todennäkösesti se söpö oranssi tiivisterengas myös rikki, kuten lähes jokaisessa yksilössä. En tiedä vaikuttaako käytännössä mihinkään mitenkään...
Viimeksi muokannut Aquatica, 08 Helmi 2022, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kerääkö se T-Jet samalla tavalla mönjää kuin MultiAir? Mäkin luulin, että tämä on ongelma vain MultiAirissa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Cloverleaf kirjoitti:
08 Helmi 2022, 19:06
Kerääkö se T-Jet samalla tavalla mönjää kuin MultiAir? Mäkin luulin, että tämä on ongelma vain MultiAirissa.
Hyvä pointti, mutta kuullakseni koskee myös T-Jetiä, vaikkakin huomattavasti harvemmin. Enkä tiedä onko siinä yhtälainen ääliörakenne huohottimessa, kuin MA:ssa?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Sama periaate, mutta hieman eri muotoon paketoituna. Moottori suunnilleen sama osiltaan ja muovinen huohotinpurkki samaan tapaan moottorin päällä kylmässä. Olisin hämmästynyt jos T-jet ei keräisi sinä mönjää. Vikaherkkyyden eroavaisuus tulee ilmeisesti siitä, että T-jetissä on kaasuläppä ja siten ajoittain kova alipaine imusarjassa, joten se imee mönjät väkisin huohotimen läpi.

Samialeksi_
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Elo 2018, 20:02
Car(s): Giulietta T-jet, -11
156 1.8 TS SW, -05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Samialeksi_ »

Tuli Giulietta T-jet hankittua pari viikkoa sitten, ja nyt huomasin, että joku vinkuu siinä 1500 rpm paikkeilla. Oliskohan jakopää liian tiukalla, kun vaihdettu ihan pari kuukautta sitten? Käyntiin lähtee ja muuten toimii ihan hyvin. Moniurahihna kävi myös mielessä, mutta se näytti ihan ok-kuntoselta ja -kireyksiseltä.

Toivottavasti kuuluu ääni videolta:
https://youtu.be/6mBvBQ0Du0o

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Onko viime jakopäärempassa käytetty kenties Gatesin hihnasarjaa ja vesipumppua? Mites tyhjäkäynti, kuuluuko sellainen muljuva ulina-ääni siitä vesipumpun alueelta myös? Toi ihan videon alku kuulostaa ainakin vähän siltä, ennenkuin alat nostaa kierroksia. Gatesin logon pitäisi erottaa jakohihnasta, mutta en ole varma saako sitä luntattua helposti päältäpäin. Altapäin konetta katsoessa se hihna on ihan hyvin näkyvissä. Omassa Giuliettassa on Daycon sarja ja hiljainen kone. Aikaisempi auto oli Fiat Bravo T-Jet, mikä alkoi pitämään tuollaista samanlaista ääntä jakopäärempan jälkeen kun oli käytetty Gatesin sarjaa. Auto ei vaan ehtinyt olla minulla niin pitkään, että olisi tullut uusi hihnanvaihto vastaan ja olisin saanut varmistettua oisko kone hiljentynyt jos olisi käyttänyt erimerkkistä hihnasarjaa ja vesipumppua. Autostetoskoopilla kun kuuntelin niin vesipumpusta tuo identtinen ääni ainakin lähti, toimi kyllä hyvin seuraavat 3-vuotta mitä omistin mutta ääni ärsytti.

Samialeksi_
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Elo 2018, 20:02
Car(s): Giulietta T-jet, -11
156 1.8 TS SW, -05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Samialeksi_ »

En tiedä yhtään minkämoinen hihna siellä on, yläkautta en bongannut logoa. Googlen perusteella kyllä noi Gatesin hihnat ovat olleet äänekkäitä monilla. Ei se nyt ihan liian tiukaltakaan vaikuttanut, kun sai vähän taivutettua siitä hihnapyörän vierestä. Kävin uudestaan kuuntelemassa niin kyllä sieltä vähän muljuavan uliseva ääni kuuluu tyhjäkäynnilläkin ja kylmänä. Aloin miettimään myös kiristimen laakeria, kun huoltokuitissa mainittiin vain hihna ja vesipumppu vaihdetuiksi.

Jos nyt liikaa alkaa jännittämään niin pitänee käyttää pajalla tarkistuttamassa, saa ainakin mielenrauhan sillä :-D.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yhteys vaan pajalle missä tehty ja varmistaa, että on kanssa kaikki asialliset kamat vaihdettu.
Jotkut säästää vesipumpun parin kympin hinnan, kun "kyllähän ne nyt kestää". No, kestää ne. Joskus :roll:

Vastaa Viestiin