Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

On ollut samaa. Viime talveen asti toimi kuin junan vessa, mutta sitten ei. Neuvottiin nykimääm kontissa olevasta oranssista narusta. Aukeaa, mutta saa nykiä voimalla monta kertaa. Tankkaaminen on hyvin ikävää.
Onko joku teettänyt korjauksen tuohon, paljonko maksaa?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Täällä on ollut ajoittain keskustelua tuosta MA:n jakohihnan vaihtovälistä: manuaalissa maininta 120 tkm / 4 vuotta, ja raskaassa ilmastossa 60 tkm / 3 vuotta. Mutta onko täällä kokemuksia siitä, onko tuon jakohihnan kanssa oikeasti jollain ollut kestävyysongelmia (verrattuna esim. Twin Spark)? Onko jollain hajonnut? Usein näkee myynnissä olevissa yksilöissä, että on yli 60 tkm ajettu samalla jakohihnalla. Itse ajattelin pitää vaihtovälinä 90 tkm, joka tulee omalla ajolla kolmessa vuodessa täyteen. Miten muut tekee?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

aaiitee kirjoitti:On ollut samaa. Viime talveen asti toimi kuin junan vessa, mutta sitten ei. Neuvottiin nykimääm kontissa olevasta oranssista narusta. Aukeaa, mutta saa nykiä voimalla monta kertaa. Tankkaaminen on hyvin ikävää.
Onko joku teettänyt korjauksen tuohon, paljonko maksaa?
Toimiiko se lukitussalpa oikein jos läppä auki painelet sitä? Senhän pitäisi joka toisella painaisulla mennä pohjaan lukko asentoon ja joka toisella kertaa ylös auki asentoon. Olen siihen mekanismiin laittanut spray vaseliinia ja painellut lukitussalpaa samaan aikaan. Hyvin se toimii kunnes itse läppä jäätyy koriin kiinni.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Cloverleaf kirjoitti:Täällä on ollut ajoittain keskustelua tuosta MA:n jakohihnan vaihtovälistä: manuaalissa maininta 120 tkm / 4 vuotta, ja raskaassa ilmastossa 60 tkm / 3 vuotta. Mutta onko täällä kokemuksia siitä, onko tuon jakohihnan kanssa oikeasti jollain ollut kestävyysongelmia (verrattuna esim. Twin Spark)? Onko jollain hajonnut? Usein näkee myynnissä olevissa yksilöissä, että on yli 60 tkm ajettu samalla jakohihnalla. Itse ajattelin pitää vaihtovälinä 90 tkm, joka tulee omalla ajolla kolmessa vuodessa täyteen. Miten muut tekee?
Alussa meni 120tkm ja ohjekirjan lukemisen jälkeen on mennyt 60tkm. Hammashihnapyörät kestää noin 200tkm kerrallaan.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Mistäs pk-seudulla saisi hyvät kitkarenkaat edullisesti asennettuna 225x45R17? On jo huonoksi menneet kitkat alla.
Ei haluaisi maksaa 600e tuosta lystistä, varsinkin, kun ajaa 4-5tkm vuodessa yhteensä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Vaikuttiko jäsen aaiitee Tapaninvainiossa? Jos, niin tämä on huudeilla ja käteisellä edullinen! :wink:

https://goo.gl/maps/pGEzDCjr6N6uZ8HHA

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kyllä Tapaninvainiossa asun. En ole käynyt tuossa paikassa rengasasioissa, vaikka lähin paikka onkin. Täytyypä tutustua, ihan hyviä lausuntoja olen kylläkin kuullut ko. paikasta!
Kesärenkaat ostin muutama vuosi sitten aika kaukaa, kun hyvä tarjous löytyi...
Heillä ei näköjään löytynyt nettisivuja, kun muutama päivä sitten tutkin.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Juu ei löydy kotisivuja. Vanhan koulukunnan mesta, jossa kahvi on paksumpaa kuin nykyiset moottoriöljyt :-D
Tosiaan varaa käteistä mukaan ja esitä vastatarjous niin varmasti saatte hinnan kohdilleen.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kävin tuossa Radialissa kyselemässä kitkakumeista 225/45R17 ja jotkut kiinakopiot saisi 408e:lla.
Toimisivat varmaankin minulla hyvin, sanoivat, että "ihan hyvät", kumit ovat kuulemma Gislavedin kiinakopiot.
Jollain täällä oli kokemuksia noista Radialin halpisrenkaista, minkälaisia?
Auto on minulla enimmäkseen kauppa-autona, en aja talvisin kuin enint. 2000km.
Nykyiset kitkat ovat jo kovettuneet, olleet minullakin jo 5v. ja toinen käyttäjä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Typhoon merkkiset kesärenkaat Giuliettassa, tuo koko. En ehtinyt kauaa ajamaan, ku vaihtui kulkine... Mutta olivat ihan ok, sen mitä ehdin kokeilla. Ei valitettavaa. Talvikumikokemuksia heiltä hankittuna ei ole.

SempreAlfa
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SempreAlfa »

Kuinka yleistä on että 1.4 MultiAir vaihdelaatikon toiminta aiheuttaa kysymysmerkkejä? Esim. liikkeelle lähdettäessä vapaalta ykköselle ja liikkeessä ollessa kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa vaihde ei tahdo mennä päälle. :shock: Onko laatikko rempan tarpeessa? Osaako joku arvioida, mitä tuollainen työ kustantaa?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Sanoisin että ominaisuus. Ihan sama onko MA, QV vai Jtdm. Kaikissa sama C635 loota. Ykköseltä kakkoselle tekee myös tuskaa välillä. Lähes kaikissa Giulietoissa tuo sama ongelma. Kaippa sen rahalla saa kauniiksi. Itse en tekisi mitään.
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Automilanossa on kerrottu, että kyseessä on vaihteiston kokoamisvika. En tiedä miten tuollainen vika esiintyy niin monessa Alfa Giuliettassa, tuntuu oudolta. Eivätkö italialaiset osaa koota lootia?
Ennemminkin luulisi, että kyseessä on suunnitteluvika. Fiat Bravoissakin oli lootavikoja kuulemma paljon, itselläni oli muistaakseni jotain pientä feelua, en muista tarkemmin, taisi olla jonkun vaihteen päällekytkeytymisongelmia.
Kun ostin Giuliettan, niin luulin ensi alkuun, että loota toimisi hyvin. Myöhemmin huomasin, että ei. Ykkösen päällekytkentä on silloin tällöin mahdotonta vapaalta(liikennevaloissa). Pakin kytkentäkin on joskus vaikeata, tosin hyvin harvoin, onneksi.
Näiden kanssa vain joutuu elämään. Valoissa vain tuntee itsensä idiootiksi, kun takaatulevat joutuvat odottelemaan, kun ensin vapaalta kytkee ykköselle-ei toimi- ja sitten kytkee kakkosen kautta ykköselle ja pääsee lähtemään.

SempreAlfa
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SempreAlfa »

Aivan samoja tilanteita täälläkin, esim. tuo valoista lähteminen.. joutuu välillä laittaa kakkosen päälle ja luistattaa kytkintä. Etenkin jos start/stop ollut päällä.. ilmeisesti siis kyseessä enemmänkin ominaisuus, ei vika?
En tiedä, miten siinä tilanteessa jos tuosta joskus luopuu ja autoliikkeen myyjä koeajossa huomaa nämä ominaisuudet.. saattaa vähän aiheuttaa ihmetystä ja pahimmassa tapauksessa tulee tuomio ja hyvitys romahtaa. Itsellänikin ollut aikanaan Bravo T-Jet Sport 150, siinä taisi auton jo lämmettyä ilmaantua näitä samoja juttuja, esim. motarinopeudessa.. omituista.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1019
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Bravossa on/oli M32 vaihdelaatikko, joten ei liene samaa vikaa näissä giulietoissa.

Luurilla laitettu.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kaikissa Romeoissani ollut sama ominaisuus laatikoissa. Muttei ikinä tuottanut ongelmia. Oppinut eämään sen kanssa. Giuliettassa kylmänä laatikko on vähän karkeamman tuntuinen joka on ymmärrettävää. Ja pahimmassa tapauksessa ykkönen ei mene päälle jolloin kakkosen kautta homma jatkuu taas. Ei ole maailman loppu.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itselläni oli tuo. Öljyt vaihtamalla toisiin, auttoi. Nyt en muista mitä tuli, varmaan Championin jotain about speksit täyttävää?

Näin ainakin muistelen :roll:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Radialissa asennettin tänään Giuliettaani kiinalaiset Bridgestone-kopiot 225/45R17 kitkarenkaat.
Ainakin näin lumettomalla kelillä olivat hiljaiset ja helposti ohjautuvat renkaat, mitä muutaman kilometrin ajoin kauppareissulla. Odottelen kovasti lumikelejä, että saisi kokemuksia talviolosuhteista.
Renkaat olivat edulliset, 400e töineen-siis keskihintaiset verrattuna moniin 600-800e renkaisiin.
Alku siis ainakin vaikuttaa lupaavalta.
Viimeksi muokannut aaiitee, 06 Marras 2019, 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Joskus aikoinaan tuli kaivettua ePeristä tuon C635 laatikon osapäivitykset. Täytyisi vaan kuulla kommentit joltain joka ajaa facelift mallilla, että onko tuo 1-vaihteen ongelma myös siinä, jolloin noista osapäivityksistä ei ole siihen ratkaisua.
matti_vuorio kirjoitti:Mulla tuo auto on 12/2010 tuotantoa, joten siinä on suurin osa laatikon osista vanhaa versiota. Klonks kuuluu vaihdossa 1->2->3 ja sitten 4-5-6 on äänettömiä. Samoin laatikon välyksiä voi kolisuttaa varsinkin D -moodilla kaasua pumppaamalla. Vaihdot sujuu ylös ja alas helposti, mutta tosiaan 1-vaihteen kytkeytyminen on vaikeaa kylmillä öljyillä. Öljynvaihto parantaa laatikon toimintaa hieman ja ne on vaihdettu 90k välein. Laatikon päällä oleva vivusto vaikuttaa ratkaisevasti millainen tuntuma siinä laatikossa on ja meneekö ne vaihteet päälle (edellyttäen että sisus on ehjä). Putsasin laatikon sekä vivuston viime kesänä oikeen perusteellisesti bräkleenillä ja painepesurilla sillä seurauksella, ettei vaihteita meinannu saada ollenkaan päälle. Ongelma poistui kun vivuston voiteli taas kunnolla.

Tässä muutoshistoria ePerin mukaan. Otettu Giulietan runkonumerolla, mutta kaippa nämä sopii myös MiTo QV:n laatikkoon.

Lower secondary shaft

Sleeve / 21.10.2010
Synchronizer / 03.12.2010
Sleeve / 14.06.2011
Synchronizer / 14.06.2011
Countershaft / 14.11.2011
Gear 1 / 24.12.2012
Gear 6 / 05.08.2013

Upper secondary shaft

Sleeve / 06.07.2010
Gear 3 (gear ratio change) / 24.09.2010
Sleeve / 21.10.2010
Synchronizer / 03.12.2010
Synchronizer / 14.06.2011
Sleeve / 14.06.2011

Primary shaft

Gear 3 (gear ratio change) / 24.09.2010

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei vaan enää jaksaisi vääntää tämän paskan kanssa. Tätä huohotinrumbaa on tiedossa sen 6kk eteenpäin tai kauanko se talvi tälläkertaa sattuu kestämään. Talvi pääsi yllättämään autoiljan perusteellisesti. En laittanu kuin scudeton viimasuojan, en vaihtanut puhdasta huohotinta talveksi, en asentanut öljynsieppareita mittatikkuun, enkä jättänyt autoa pihaan vaikka pakokaasu haisi hieman kitkerälle. Maanantaina meni 250km ongelmitta, mutta nyt tiistaiaamuna turbolle menevä läppä oli valmiiksi jäässä. Sen verran aamulla tutkin, että tyhjäkäynnillä muodostui alipaine normaalisti öljykorkista testattuna, mutta sehän ei sitten auta kun ahtoja tulee.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

:(

Mä en vieläkään ymmärrä, miten paljon eroa toimivuudessa on saman moottorityypin välillä.

Yhden multiairin kokemuksella ainoat ongelmat oli ihan jossain muualla, kuin tuon systeemin jäätymisessä.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

matti_vuorio kirjoitti:Joskus aikoinaan tuli kaivettua ePeristä tuon C635 laatikon osapäivitykset. Täytyisi vaan kuulla kommentit joltain joka ajaa facelift mallilla, että onko tuo 1-vaihteen ongelma myös siinä, jolloin noista osapäivityksistä ei ole siihen ratkaisua.
Muistelisin ettei omassa 2015 valmistuneessa ollut enään tuota ongelmaa, eikä kyllä 2011 vai 2012 valmistuneessa edellisessä Giuliettassakaan ollut juuri havaittavissa. 2010 valmistuneessa QV mitossa sen sijaan noin joka neljäs liikkellelähtö takkusi.

Euro 6 170hv Multiairiin saivat kyllä liikkellelähtöihin kenguruominaisuuden luotua, tasanen nätti liikkeellelähtö ei vaan onnistunut edes 2v harjoittelulla. :roll:
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Osapäivitykset kuulostavat mielenkiintoiselta. Olisi kiva tietää mikä on niiden osien osanumerot, jotka ovat päivitetty. Pelkästään ePeristä tutkimalla ei selviä muuta kuin mahdollisesti uusi osanumero. Tämä ei kerro välttämättä sitä, onko se päivitetty osa vai ei. Osanumerohan saattaa vaihtua pelkästään jo siksi, että alihankkija on vaihtunut (näin mulle on kerrottu). No, mun Miton alkuperäinen C635-laatikko on vuodelta 2010 ja purkaamolta euroopasta hankittu vaihtolaatikko vuodelta 2012 (näin osamyyjä väitti - mene ja tiedä). Minun mielestä kummassakaan mun laatikossa ei ykkösvaihde ole sen kummemmin taikka kovin merkittävästi takerrellut.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

matti_vuorio kirjoitti:Ei vaan enää jaksaisi vääntää tämän paskan kanssa. Tätä huohotinrumbaa on tiedossa sen 6kk eteenpäin tai kauanko se talvi tälläkertaa sattuu kestämään. Talvi pääsi yllättämään autoiljan perusteellisesti. En laittanu kuin scudeton viimasuojan, en vaihtanut puhdasta huohotinta talveksi, en asentanut öljynsieppareita mittatikkuun, enkä jättänyt autoa pihaan vaikka pakokaasu haisi hieman kitkerälle. Maanantaina meni 250km ongelmitta, mutta nyt tiistaiaamuna turbolle menevä läppä oli valmiiksi jäässä. Sen verran aamulla tutkin, että tyhjäkäynnillä muodostui alipaine normaalisti öljykorkista testattuna, mutta sehän ei sitten auta kun ahtoja tulee.
Kuva
Taitaa tämäkin olla tuurissaan. Kahden huohottimen systeemillä en ole pitänyt isona vaivana. Korkeintaan kaksi kertaa talvessa tilttaa tuon takia. Puskuri peitetty, Scudetto auki koko talven. Torstaina tyhjensin huohottimen, tuli ihan puhdasta vettä aika reilu loraus, ennenkuin alkoi moskaa valua ulos. Eli vähän viittaisi siihen että tässä nollan päällä keikkuessa tukkeutuu nopeammin kuin pakkasilla.

Aika vähällähän tässä pääsee kun tukkeutuminen ei aiheuta moottorivauriota, ainoastaan 10min. kestävän huollon.

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Minulla riitti puhdistus syksyisin siihen, että viisi talvea Multiairilla meni täysin ongelmitta. Toki talvet on tuolla Oulun leveysasteilla kovempia kuin Helsingissä, mutta kylläpä niitä pakkasia ja varsinkin nollakeliä täälläkin on riittänyt.
Nyt katsotaan sitten eka talvi QV:n kanssa, että miten äijän käy.

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jazma »

puuha kirjoitti:Sanoisin että ominaisuus. Ihan sama onko MA, QV vai Jtdm. Kaikissa sama C635 loota. Ykköseltä kakkoselle tekee myös tuskaa välillä. Lähes kaikissa Giulietoissa tuo sama ongelma. Kaippa sen rahalla saa kauniiksi. Itse en tekisi mitään.
Samat oireet täälläkin, tosin koppana 159. Autolusson tähän vaihteistoon suosittelema vaihteistoöljy Fuchs titan sintofluid FE paransi toimintaa verrattuna aiempiin Castrolin öljyihin.Näillä öljyillä moottorin lämpötilan ollessa >70 astetta toimii vaihteisto pääsääntöisesti varsin sulavasti ja yksittäiset vaihdot tökkivät. Kylmänäkin parempi kuin Castroleilla. Alfan ollessa huollossa ihastelin sijaisautona olleen Nissan Micran vaihteiston toiminnan sujuvuutta. :mrgreen: Toimi kylmänä pikkupakkasessa heti käynnistyksen jälkeen yhtä hyvin kuin C635 lämpimänä kesäpäivänä.

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Kenelläkään ollut ongelmia tuulilasinpyyhkijöiden kanssa?

Välillä pyyhkii kokoajan oli asetus auto tai tihku ja kun laittaa off-asentoon, niin pyyhkijät ei palaa lepoasentoon.
Toisinaan taas pyyhkii vaikka asento mikä vaan - eli hieman kiusallinen kun ei saa pois päältä mitenkään.
Suurimman osan ajasta toimii normaalisti, mutta tuntuisi, että vikatiloja tulee useammin.

Olisiko kenelläkään tietoa tai valistunutta arvausta mistä voisi johtua?

Avatar
pahakeisari
Viestit: 106
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008

Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

Onko kenelläkään kokemusta sivupeilejen sähköisestä käännöstä koria vasten? Itselläni se ei toimi ja edellinen omistaja jättänyt merkinnän että sulake olisi poistettu. En kuitenkaan ole löytänyt sulsketta joka ohjaisi peilien taittoa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jassoo, kiulu näyttää taas parhaat puolemsa. Rattia käännettäessä kuuluu mielenkiintoinen kahina. Vaikea paikallistaa, mutta pellin alta ei kuulu. Olisko kenties kellojousi tiensä päässä? Vaiko kuitenkin ohjausvaihde?
Itsellä ollut muutaman Gulietta, eikä missään ole ollut vastaavaa...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

pahakeisari kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta sivupeilejen sähköisestä käännöstä koria vasten? Itselläni se ei toimi ja edellinen omistaja jättänyt merkinnän että sulake olisi poistettu. En kuitenkaan ole löytänyt sulsketta joka ohjaisi peilien taittoa.
Katselin HaynesPro2016 -ohjelmasta Giulietan tietoja kysymäsi osalta, kun laitoin pitkästä aikaa vanhan winukan tulille. Missään tuon ohjelman tiedoissa olevissa sulakeboxeissa (kojelauta, konehuone, takakontti) ei ole mainintaa ko toiminnosta. Sen sijaan konehuoneen boxista löytyy sulake (F14), jonka kautta toimii peilien ja pissapojan suuttimien lämmitys. Liittyisikö tämä jollakin tavalla kysymääsi toimintoon?

Edit: tuossa on jotain tarinaa Lontooksi

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

pahakeisari kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta sivupeilejen sähköisestä käännöstä koria vasten? Itselläni se ei toimi ja edellinen omistaja jättänyt merkinnän että sulake olisi poistettu. En kuitenkaan ole löytänyt sulsketta joka ohjaisi peilien taittoa.
En ole livenä noita tarkoin tutkinut, mutta kaavion mukaan taittotoiminnolle ei ole omaa sulaketta. Sulakkeen F36 poistaminen mykistäisi periaatekaavion mukaan myös peilien säätämisen.

H051 = Kuljettajan oven kytkinpaneeli.
P60 ja P61 = sivupeilit.
Liitteet
giulietta mirrors.JPG
giulietta mirrors.JPG (86.25 KiB) Katsottu 9016 kertaa

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

puuha kirjoitti:Jassoo, kiulu näyttää taas parhaat puolemsa. Rattia käännettäessä kuuluu mielenkiintoinen kahina. Vaikea paikallistaa, mutta pellin alta ei kuulu. Olisko kenties kellojousi tiensä päässä? Vaiko kuitenkin ohjausvaihde?
Itsellä ollut muutaman Gulietta, eikä missään ole ollut vastaavaa...
Itse itseäni komentaen. Sadekeli näyttää vähentävän kahinaa. Ihan kun vesi voitelis nyt jotain ohjaukseen liittyvää. Omat epäilyni kohdistuvat nyt ensin halvempaan vaihtoehtoon eli raidetangonpäähän. En ole tutkinut mutta jos vesi pääsee sisään, siellä on kumissa reikä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Joustintuen laakeri? Nehän tuppaa ensin kahisemaan tai laahaamaan ennen jumittumista.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Okei. Nyttemmin kahina on lakannut. Liekö syynä kosteat kelit vaiko onko laakeri jo murskana...
Ei ole vissiin vielä pakkaset alkanu kun G miehet on hiljaa...
Makaroonia jo vuodesta -98

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

puuha kirjoitti:Okei. Nyttemmin kahina on lakannut. Liekö syynä kosteat kelit vaiko onko laakeri jo murskana...
Ei ole vissiin vielä pakkaset alkanu kun G miehet on hiljaa...
Tolpan yläpäät siellä kahisee. Vesikeleillä melu häviää omastakin. Jos kevväämmällä vaihtelisi uudet. Jousenhan tuo jossain vaiheessa katkaisee jos tarpeeksi jäykäksi ryytyy.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Onko jollain mennyt tuo bensatankin luukku rikki tai jäätynyt? Tänään meinasin mennä tankille, mutta ei vain aukea. Käyttäytyy just samalla tavalla oli ovet lukossa tai auki, eli joustaa painaessa mutta lukitus ei aukea. Pitänee huomenna ajaa parkkihalliin sulattamaan. Mutta jos ei sulanakaan aukea, niin onko neuvoja miten saisi auki? Ilmeisesti takaluukussa on punainen naru, josta sen pitäisi saada auki?

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Cloverleaf kirjoitti:Onko jollain mennyt tuo bensatankin luukku rikki tai jäätynyt? Tänään meinasin mennä tankille, mutta ei vain aukea. Käyttäytyy just samalla tavalla oli ovet lukossa tai auki, eli joustaa painaessa mutta lukitus ei aukea. Pitänee huomenna ajaa parkkihalliin sulattamaan. Mutta jos ei sulanakaan aukea, niin onko neuvoja miten saisi auki? Ilmeisesti takaluukussa on punainen naru, josta sen pitäisi saada auki?
Minulla sama tilanne ollut muutaman viikon mutta ei valitettavasti liity jäätymiseen. Aukeaa kun rämpyttää tarpeeksi monta kertaa kaukosäätimellä auki ja kiinni. Olen pohtinut, veteleekö luukun moottori viimeisiään vai onko putsaamisen/öljyämisen tarpeessa. Takaluukussa oikealla hattuhyllyn alla on punainen naru, mutta sekään ei toimi silloin kun luukku on jumissa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla oli tuo luukun aukeamisongelma. Automilanossa voideltiin ja seuraavassa tankkauksessa taisi toimia, sitten taas ei. Olen vain nykinyt tuosta narusta luukun auki, joutuu tempomaan useita kertoja aika voimakkaasti.

Eilen illalla en saanut autoa käyntiin. Releet vain naksuivat ja valot vilkahtivat joka kerta yrittäessäni käynnistää, starttari ei pyörittänyt lainkaan ja kojelauta loisti jouklukuusen lailla. Ensimmäinen kerta, kun tuollaista tapahtui.
Käytän autoa vain pari kertaa viikossa ja edellisellä kerralla kauppareissulla olivat kaikki huurteenpoistot käytössä. Ongelma on ilmeisesti vain akun tyhjeneminen, kun ei ehdi muutaman kilometrin ajossa latautua?
Taidan anoa apua läheiseltä huoltsikalta, jos tulisivat antamaan ensiapua...

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ paremmalla tuurilla on vain kaapeli löysällä tai Akun navassa likaa

Toisaalta Almerassa 1. oire huonosta akusta oli trippimittarin nollautuminen itsekseen, seuraavaksi lakkasi keskuslukitus avaamasta ovia... (yritti, mutta lukot pysyi kiinni) :shock:

Omassa Giulittassa löysällä ollut akkukaapeli puolestaan oirehti käynnistämällä radion & musiikin toiston USB-tikulta, kun TCT vaihtoi vaihdetta. :-D
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

ˆ Akku on vain 2 vuoden ikäinen, tuskin siis sen iästä oireet johtuivat, juuri lähellä oleva huoltsika vaihtoi sen.

e: Huoltsikalta olisivat lainanneet starttibuusterin ja olinkin jo menossa sinne. Päätin kuitenkin ottaa yhteyttä vak. yhtiöön ja he lähettävät hinausauton, kuskilla mukana starttibuusteri. Jos lähtee sillä käyntiin, niin 100egeä, jos ei niin hinataan Auto Milanoon ja siellä korjataan viat, vakuutus maksaa hinauksen.
Saas nähdä...

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

ˆ Akkuhan se kaipasi latausta, kuten arvelinkin. Hinurin kuski käytti starttibuusteria ja OK. Kävin latausajolla ja huomasin, että kojelaudassa paloi keltainen valo; istimen kuva+sen yläpuolella ympyrä, jonka sisällä ruksi ja oikealla istuimesta nro 2.
En löytänyt kohtuuetsimisellä manuaalista tietoa tuosta, mitähän se merkkaa?

e: sitten vielä joku talipää oli rikkonut akun navan yläpuolella olevan ison muovisuojuksen kiinnityksen, ei kannattanut enää laittaa"paikoilleen", putosi jo hinurin hyppysistä kerran konehuoneen pohjalle.
Mistähän saisi uuden kohtuuhinnalla?
Jos ei rikota huollossa osia, niin sitten katsastuksessa, kun ei osata, laskun teko kylläkin osataan. Kokemuksesta tiedän...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuulostaa pelkääjän airbagin pois käytöstä-ilmoitukselta tuo valo. Tekee tuon herkästi jos akku ollut liian tyhjillään... Joskus kuulemma boosterilla voi jotain rikkoa, mutta ei ole itselleni kantautunut varmaa tietoa moisesta koskaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

atte iluig kirjoitti: Minulla sama tilanne ollut muutaman viikon mutta ei valitettavasti liity jäätymiseen. Aukeaa kun rämpyttää tarpeeksi monta kertaa kaukosäätimellä auki ja kiinni. Olen pohtinut, veteleekö luukun moottori viimeisiään vai onko putsaamisen/öljyämisen tarpeessa. Takaluukussa oikealla hattuhyllyn alla on punainen naru, mutta sekään ei toimi silloin kun luukku on jumissa.
Mites muuten tää on toteutettu - vetääkö naru sitä lukkomoottoria, vai pelkkää lukitussalpaa?

Meinaan jos naru ei vedä moottoria, niin narun jumitus ei voi olla moottorin ongelma, vaan vastusta on muualla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

atte iluig kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Onko jollain mennyt tuo bensatankin luukku rikki tai jäätynyt? Tänään meinasin mennä tankille, mutta ei vain aukea. Käyttäytyy just samalla tavalla oli ovet lukossa tai auki, eli joustaa painaessa mutta lukitus ei aukea. Pitänee huomenna ajaa parkkihalliin sulattamaan. Mutta jos ei sulanakaan aukea, niin onko neuvoja miten saisi auki? Ilmeisesti takaluukussa on punainen naru, josta sen pitäisi saada auki?
Minulla sama tilanne ollut muutaman viikon mutta ei valitettavasti liity jäätymiseen. Aukeaa kun rämpyttää tarpeeksi monta kertaa kaukosäätimellä auki ja kiinni. Olen pohtinut, veteleekö luukun moottori viimeisiään vai onko putsaamisen/öljyämisen tarpeessa. Takaluukussa oikealla hattuhyllyn alla on punainen naru, mutta sekään ei toimi silloin kun luukku on jumissa.
Ei liittynyt jäätymiseen minullakaan. Parkkihallissa sain narusta auki. Kun ovet olivat auki, niin luukku aukesi ja sulkeutui sitten nätisti. Luukun sarana tuntui kyllä jotenkin hassulta, kun luukkua sai heiluteltua pystysuunnassa aika paljon. Kun ovet lukitsi ja avasi uudestaan, niin eipä enää luukku auennutkaan. Eli tuohon keskuslukitukseen liittyy. Jostain brittifoorumilta löysin vinkin että kun painaa luukkua sarananpuolelta, lukitsee ovet, ja sitten avaa lukituksen, niin sitten aukeaa luukku normaalisti. Toimi ainakin minulla. Toivottavasti toimii jatkossakin ennen kuin saan korjattua tai vietyä huoltoon. Ilmeisesti joku muoviosa ja jousi rikki:
https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aquatica kirjoitti:Kuulostaa pelkääjän airbagin pois käytöstä-ilmoitukselta tuo valo. Tekee tuon herkästi jos akku ollut liian tyhjillään... Joskus kuulemma boosterilla voi jotain rikkoa, mutta ei ole itselleni kantautunut varmaa tietoa moisesta koskaan.
Tuon turvatyynyn pitäisi saada tietokoneen valikoista takaisin toimimaan. Olen tehnyt tuon Kiuluun aiemmin tai sitten Fiat Bravoon, en muista kumpaan.

e: valikoista löytyi airbagin disabloinnin poisto. Helppo nakki, pari minuuttia meni aikaa.
Viimeksi muokannut aaiitee, 12 Joulu 2019, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Olisiko jollain tosiaan tietoa, mistä saisi tuollaisen muovisen akkukengän peitemuovikappaleen? Siinä on sellainen hässäkkä tavaraa akun navan ympärillä, että mielellään peittäisi sen oikealla tavoin. Pysyisi paikat siistinä.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Osanumerolla 50518310 löytyy sieltä täältä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kiitos!
Tilasin eBay'sta maksoi n.35 egee.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuo vakuutusyhtiön kautta tullut hinuri oli kyllä kallis-100e. Seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa kyllä lainaan huoltoasemalta starttibuusteria. Samaa suosittelen muillekin,

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

aaiitee kirjoitti:Tuo vakuutusyhtiön kautta tullut hinuri oli kyllä kallis-100e. Seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa kyllä lainaan huoltoasemalta starttibuusteria. Samaa suosittelen muillekin,
Tuollainen vaikka mukana niin virtaa riittää hätätilanteisiinkin...
https://m.motonet.fi/fi/tuote/455611/TE ... 600-A-12-V

Prätkiä varten joulupukki saattaa tuoda tuon. JTD:ssa kulkee aina extra-normiakku RC-härpäkkeiden kenttälatausta varten.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin