Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Mitkä tahansa speksit täyttävät öljyt 10-15 tkm välein. Syksyllä viimasuojat ja huohotinkotelon putsaus, on se kumma jos ei keväseen päästä. Minä kyllä laittaisin auton kiertoon jos joutuisi arkisena pakkasaamuna miettiä että pääseekö tänään töihin vai jäätykö huohotin :(

Avatar
hagger16
Viestit: 3074
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Niinhän siinä on tainnut monelle käydä, että auto on tämän onnettoman vian takia vaihtunut. Siksi olisi hyvä, että jokin ratkaisu huohottimeen löytyisi. Auto on kuitenkin oikeasti ihan hyvä ja kestää vertailun omassa luokassaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jiitee
Viestit: 3447
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

hagger16 kirjoitti:^Niinhän siinä on tainnut monelle käydä, että auto on tämän onnettoman vian takia vaihtunut. Siksi olisi hyvä, että jokin ratkaisu huohottimeen löytyisi. Auto on kuitenkin oikeasti ihan hyvä ja kestää vertailun omassa luokassaan.
Tämä. Jälkimarkkinointi pilaa hyvän auton maineen.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mattijus
Viestit: 5108
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kuinka hyvä se auto on, jos maine on jälkimarkkinoinnin varassa?
VMP

Avatar
TeroPee
Viestit: 1139
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

116 sivua tekstiä Giuliettasta on liikaa kahlattavaksi. Mitenkäs näissä meneekään moottori-vaihteisto -yhdistelmät ja mitkä onkaan minkäkin kombon arvot (lähinnä teho + vääntö) sekä hyvät ja huonot puolet tunnettuine vikakohteineen? Ostin kyllä jo yhden auton (näkemättä huutokaupasta, mikä voisi mennä pieleen?) mahdolliseen kakkosautotarpeeseen (tarvetta ei siis ole, mutta ostin silti), mutta mielessä on käynyt Giuliettan hankkiminen. Ei vaan viitsisi hankkia sellaista voimalinjaa missä on jokin kallis ja/tai matkan keskeyttävä tiedossa oleva vikakohde (esim. huohotin tai M32 -laatikko).

Avatar
lerppu
Viestit: 4104
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Giuliettasta ei M32 löydy. Kaikki ovat C635. T-Jet ei huohotinpulmia ja numeroitaan vikkelämpi. Harmittavaisesti usein heikoilla varusteilla ryyditetty. Jos pienikilsainen ja joku mukava paketti ruksittu T-Jet löytyy, niin se on paras vastine rahalle. Varsinkin aikaisemmin oli, nyt hinnat kovasti lähekkäin malliversiosta riippumatta... MA on perstuntumalta hiukan nopsampi, mutta ei sekään urheiluauto ole ja Giulietta on muutenkin esim. MiToa enemmän mukavuuspainolla tehty. Jos suorituskykyä arvioi, niin olen ajanut kuluvan vuoden aikana jonkin verran MiTo MA 130 hp, Giulietta T-Jet 120 hp, Giulietta MA 170 hp ja MiTo QV 170 hp. Näistä hitain on T-Jet, mutta vain sen verran MiTo MA:ta hitaampi kuin Giulietta MA on MiTo MA:ta nopeampi. Vikkelin on MiTo QV, mutta vain sen verran Giulietta MA:ta nopeampi kuin Giulietta MA MiTo MA:ta... :silly:

Tuosta varmaan kaikille hyötyä... :roll:

Mutta siis jos haluaa kakkosautoa, joka on hauska ja vikkelä, niin MiTon suuntaan katsoisin. Jos haluaa enemmän Corollaa ja vähemmän Alfaa, niin Giulietta. Se on aikuisempi ja mukavampi ja oikeasti helkkarin hyvä auto - se jokin selittämätön laahaa MiToa perässä, mutta kaikki mitattavat määreet ovat edellä. QV Giuliettaa en ole ajanut, mutta se olisi varmaan maukas vekotin. Saisipa siinä hiukan iskutilavuuttakin lisää.

Jos päivittäistä käyttöä ajattelee, niin uconnect on blue & me:ta edellä niin paljon, että ei kestä edes vertailua. Eli FL mallin etsintää jos Giulietta kiinnostaa tämän puolesta. Varsinkin jos taskussa kulkee iLuuri. (Parkkihallin oven avaaminen on kivempaa kun voi näytöltä käskyttää... :wink: )

Avatar
TeroPee
Viestit: 1139
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kiitos, oli aika kryptisesti kirjoitettu mutta ehkä tuosta saa selvää kun oikein keskittyy (ja tekee Excel-taulukon). :) Mitkä noista koneista muuten on vapareita ja mitkä ahdettuja? T-Jet ja MultiAir vois mun asiantuntemuksella kumpikin olla joko vapareita tai ahdettuja. :)

Meidän kakkosautossa on käytännössä pakko olla takaovet. Yhden muksun kanssa vielä jaksaa joka aamu ährätä kyyryssä mukelot istuimiin mutta tuplien kanssa siihen ei viitsi ryhtyä. Ja veikkaan että Mitossa loppuu myös pituussuuntainen tila nopeasti kesken. Tosin eipä tuo hankittu A2 mikään tilaihme ole pituussuuntaisen tilan suhteen (muuten kyllä tilaa riittää ulkomitat huomioon ottaen valtavasti...).

Avatar
lerppu
Viestit: 4104
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kaikki ahdettuja. T-Jetin fööni on pienempi. Muutenkin käyttövarmempi peli - mutta MA on kyllä petroseksualistille kiinnostavampi laitos! Riippuu vähän mitä kakkosautolta haluaa. Ja tietenkin näissä jo senverran ikää että yksilö ratkaisee. Huohottimesta en menisi murehtimaan - perus tekniikkapää ei sitä päästä näillä tiedoilla lyömään sormille. MA yksikkö taitaa hiukan väkisin hajota jollain kilsoilla, mutta ei se ole sen kummempi (vaan pienempi pulma) kuin esim bimmerin neloskoneen ketjun venyminen - joka myös varmuudella jollain kilsoilla napsahtaa. Itse laskeseklin niin että kun vuodessa tulee alle kymppi kakkosautoon ja ostin 50 ajetun. niin omalla vaihtofrekvenssillä ei paljoa tarvitse MA-yksiköstä muhehtia... :roll:

Mutta mistäpä sitä tietää, ehkä tällä kertaa jään koukkuun ja Giulietta on pidempään pihassa. :mrgreen:

Apropos - voihan tuosta järjestää tyypityksen, jos kiinnostaa. Vaikuttaa vähän että on tainnut Giulietta mennä ohi kokemuspiirin?

Avatar
Josef Matula
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Tässä olisi aika asiallinen T-jet:

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/10334275

Avatar
TeroPee
Viestit: 1139
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:Kaikki ahdettuja. T-Jetin fööni on pienempi. Muutenkin käyttövarmempi peli - mutta MA on kyllä petroseksualistille kiinnostavampi laitos! Riippuu vähän mitä kakkosautolta haluaa. Ja tietenkin näissä jo senverran ikää että yksilö ratkaisee. Huohottimesta en menisi murehtimaan - perus tekniikkapää ei sitä päästä näillä tiedoilla lyömään sormille. MA yksikkö taitaa hiukan väkisin hajota jollain kilsoilla, mutta ei se ole sen kummempi (vaan pienempi pulma) kuin esim bimmerin neloskoneen ketjun venyminen - joka myös varmuudella jollain kilsoilla napsahtaa. Itse laskeseklin niin että kun vuodessa tulee alle kymppi kakkosautoon ja ostin 50 ajetun. niin omalla vaihtofrekvenssillä ei paljoa tarvitse MA-yksiköstä muhehtia... :roll:

Mutta mistäpä sitä tietää, ehkä tällä kertaa jään koukkuun ja Giulietta on pidempään pihassa. :mrgreen:

Apropos - voihan tuosta järjestää tyypityksen, jos kiinnostaa. Vaikuttaa vähän että on tainnut Giulietta mennä ohi kokemuspiirin?
No niin, hyvä että kaikki on ahdettuja. Mitäs noista saa irti softaamalla? :roll:

Giulietta on tosiaan ajamatta ja voisihan sitä joskus tulla sen sun yksilön vilkaisemaan. Pitää vaan ottaa reilusti aikaa kun veikkaan että juttua riittää niin autoista kuin kelloistakin... Sinänsä hankinta ei ole ajankohtainen, pitäisi ensin saada tuo ostettu auto Oulusta Helsinkiin jotta pääsee sitä ihmettelemään. :D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2112
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Josef Matula kirjoitti:Tässä olisi aika asiallinen T-jet:

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/10334275
Kaunis paketti. Ja sopiva moottori.
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 4104
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Heitä viestillä sitten kun Giuliettaan tutustuminen on ajankohtaista, laitetaan mies puikkoihin.

Ja tuo linkattu T-jet, DAMN! :crazyeyes:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Nättihän se on, mutta ovat vahingossa laittaneet tbin hinnan :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2112
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Celtic Tuningista voi vilkaista ECU softa muokkauksia. Listan mukaan 120 ponisesta Giuliettasta saa pelkalla softalla 159 (kaunis numero) poninen Giulietta joka alkaa jo olla ketteran auton teholuokkaa.

https://www.celtictuning.co.uk/services ... t3-content
Kuva

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ja useammasta on löytynyt vakiona 140hv.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1139
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Sen verran olen kuullut custom-softaa tekeviltä Celticistä että omaan autooni en uskaltaisi Celticin softaa laittaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2112
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Itse en teettaisi minkaanlaista moista muokkausta. Mutta monet ovat ilmeisesti kiinnostuneita naista joten laitoin esimerkkina vaan. Hnkl. kohtaista kokemusta mulla ei ole Celticista eika muistakaan.
Pakko myöntaa etta puhtaasti verkkosivujen perusteella laatuvaikutelma on kohdallaan.
Kuva

Avatar
Tiige
Viestit: 2319
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tuolta löytyy ehkä lähempänä totuutta olevia lukemia. Useasta mallista myös selitetty miksi siitä jotain extraa saa tai ei saa.

https://www.squadra-tuning.nl/
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

sanctus
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Pujazuba kirjoitti:
Josef Matula kirjoitti:Tässä olisi aika asiallinen T-jet:

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/10334275
Kaunis paketti. Ja sopiva moottori.
Jotain tämmöistä etsin, kun MiToa vaihdoin, mutta näitä tulee liian harvoin. Hintakin vaikuttaa olevan ihan ok.

aaiitee
Viestit: 349
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

TeroPee kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Kaikki ahdettuja. T-Jetin fööni on pienempi. Muutenkin käyttövarmempi peli - mutta MA on kyllä petroseksualistille kiinnostavampi laitos! Riippuu vähän mitä kakkosautolta haluaa. Ja tietenkin näissä jo senverran ikää että yksilö ratkaisee. Huohottimesta en menisi murehtimaan - perus tekniikkapää ei sitä päästä näillä tiedoilla lyömään sormille. MA yksikkö taitaa hiukan väkisin hajota jollain kilsoilla, mutta ei se ole sen kummempi (vaan pienempi pulma) kuin esim bimmerin neloskoneen ketjun venyminen - joka myös varmuudella jollain kilsoilla napsahtaa. Itse laskeseklin niin että kun vuodessa tulee alle kymppi kakkosautoon ja ostin 50 ajetun. niin omalla vaihtofrekvenssillä ei paljoa tarvitse MA-yksiköstä muhehtia... :roll:

Mutta mistäpä sitä tietää, ehkä tällä kertaa jään koukkuun ja Giulietta on pidempään pihassa. :mrgreen:

Apropos - voihan tuosta järjestää tyypityksen, jos kiinnostaa. Vaikuttaa vähän että on tainnut Giulietta mennä ohi kokemuspiirin?
No niin, hyvä että kaikki on ahdettuja. Mitäs noista saa irti softaamalla? :roll:
Kts. minun autoni tiedot! Auto on softattu.

Avatar
Polforea
Viestit: 9001
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^OT: tälläinen viesti muuttuu merkityksettömäksi, kun auto vaihtuu ja profiili muuttuu tai tiedon muuten vaan poistaa näkyviltä. Ihan yleisesti olisi siis tiedon pysyvyyden kannalta parempi, että varsinaiseen viestiin kirjoittaa sen varsinaisen datan, silloin sen voi löytää haulla myöhemminkin. Yleistähän tämä profiilin/allekirjoituksen/tms autoon viittaaminen foorumeilla on, mutta tietyllä tavalla ikävää.

Ei henkilökohtaisia herneitä, osui vaan juuri passeli esimerkki aiheesta :)
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
hagger16
Viestit: 3074
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Silloin, kun ostin Giulietan, minulla oli toisena autona softattu turbo Saab, jossa olisi pitänyt olla noin 250 heppaa.
Ajattelin, että kai tuolla 170 hv pärjää. Yllätys oli, että suorituskyky vastasi hyvin Saabia. Miksi? No olisiko se aika paljon kevyempikin.. En ole kaivannut Giuliettaan softausta.

En tiedä onko Giulietassa mitään variaatiota, mitä pitäisi erityisesti varoa. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia. Ei edes huohottimen kanssa.
Koiranluut vaihdoin kerran eteen ja tulpat meni vaihtoon suunnittelematta, kun en ollut niiden vaihdosta huolehtinut..
Autolla olen nyt ajanut 40 tkm neljässä vuodessa.

Plussat:
+ ripeä
+ hyvä ajaa
+ pieni kulutus
+ pieni verotus
+ lämpenee hyvin ilmeisesti sähköllä toimivan lisäpatterin ansiosta
+ TCT-vaihteisto on toiminut hyvin ja toimii hyvin
+ Elektroninen Q2-tasauspyörästö toimii hienosti
+ hyvät bi-xenonit!
+ kaunis naapureidenkin mielestä
+ punaiset nahkat, valkoinen, avautuva lasikatto, sähköjakkarat muistilla.. :mrgreen:

Miinukset:
- jakkarassa olematon reisituki
- takajarrut vinkuu talvella (en ole jaksanut avata..)
- kokoluokan mukaiset tilat
- ihme vinkuminen Alfa-foorumilla laadusta, huohottimesta, jne.. :mrgreen:

edit. pitihän autoon korjata takaluukun johtosarja, joka on tyyppivika. Se maksoi noin 150€.
Toinen juttu sitten on miten paljon ensimmäinen omistaja on joutunut auton kanssa askartelemaan? Siitä minulla ei ole tietoa. Autolla oli ajettu 60 tkm, kun ostin sen.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 4104
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Giulietta-pohdiskelu on kyllä paikallaan itselläkin näin kolmannen omistusviikon kohdalla.
- Auto on muistikuviani parempi. Aika paljonkin.
Yksi MiTon poistumista jouduttanut tekijä oli se, että päädyin enenevissä määrin Bemarin rattiin. Ero autojen mukavuudessa oli liikaa arkea ajatellen.
Giulietta on takamatkalla vain ihan siedettävissä määrin, joten valitsen Alfan aina jos matkaan lähtee pelkästään minä. Perhekulkineeksi edelleen F34.
Näiden suorituskykyvertailu on mielenkiintoinen. Arjen tilanteissa BMW suorituskyky on vaivattomampaa ja helpompaa, mutta veikkaan että Giulietta on repimistilanteessa vikkelämpi. Autojen hintaero on kuitenkin melkoinen, joten näistä kahdesta kokonaisuutena mielestäni "parempi" auto on Giulietta. Suhteuttaen siis. En oikeastaan tarvitse mitään enempää... Sen näistä viimeaikaisista kokemuksista olen oppinut, että iän myötä arjen käytettävyys on suuremmassa roolissa kuin ennen. Ja kynnys 1. - 2. auton välillä ei saa olla liian suuri, muutoin tilanne alkaa ärsyttämään. Joskus ennenkin on tullut todettua että nyt pidetään autoa hieman pidempään. Ja totean samoin uudelleen! Toivottavasti ei käy kuten ensimmäiselle strapcoden kellon rannekkeelle... :oops:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1106
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Giulietan taka-akselia on rapattu viimeisen 9kk aikana pala kerrallaan ja nyt se viimein on valmis. On ollu monenlaista murhetta osien saatavuudessa ja toimittajissa. Viimeinen vääntö oli tämä PFR1-1010 -kitti, mikä siis korvaa ne isot kynkkiin integroidut puslat. Muutaman kilometrin ajolla ei ole havaittavissa mitään selvää kivireki -efektiä, mutta nuo tiet on tällä hetkellä liian huonossa kunnossa tarkempaan analyysiin. Nyt takapäässä ei ole enää mitään vanhaa osaa jäljellä ja toivon mukaan alustan epämääräisyys ajossa olisi poissa. Ennen katsastusta pitää kuitenkin vielä vaihtaa kuljettajan turvavyö ja tuulilasi.
Kuva

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

lerppu kirjoitti:Giuliettasta ei M32 löydy. Kaikki ovat C635. T-Jet ei huohotinpulmia ja numeroitaan vikkelämpi. Harmittavaisesti usein heikoilla varusteilla ryyditetty. Jos pienikilsainen ja joku mukava paketti ruksittu T-Jet löytyy, niin se on paras vastine rahalle. Varsinkin aikaisemmin oli, nyt hinnat kovasti lähekkäin malliversiosta riippumatta... MA on perstuntumalta hiukan nopsampi, mutta ei sekään urheiluauto ole ja Giulietta on muutenkin esim. MiToa enemmän mukavuuspainolla tehty. Jos suorituskykyä arvioi, niin olen ajanut kuluvan vuoden aikana jonkin verran MiTo MA 130 hp, Giulietta T-Jet 120 hp, Giulietta MA 170 hp ja MiTo QV 170 hp. Näistä hitain on T-Jet, mutta vain sen verran MiTo MA:ta hitaampi kuin Giulietta MA on MiTo MA:ta nopeampi. Vikkelin on MiTo QV, mutta vain sen verran Giulietta MA:ta nopeampi kuin Giulietta MA MiTo MA:ta... :silly:

Tuosta varmaan kaikille hyötyä... :roll:

Mutta siis jos haluaa kakkosautoa, joka on hauska ja vikkelä, niin MiTon suuntaan katsoisin. Jos haluaa enemmän Corollaa ja vähemmän Alfaa, niin Giulietta. Se on aikuisempi ja mukavampi ja oikeasti helkkarin hyvä auto - se jokin selittämätön laahaa MiToa perässä, mutta kaikki mitattavat määreet ovat edellä. QV Giuliettaa en ole ajanut, mutta se olisi varmaan maukas vekotin. Saisipa siinä hiukan iskutilavuuttakin lisää.

Jos päivittäistä käyttöä ajattelee, niin uconnect on blue & me:ta edellä niin paljon, että ei kestä edes vertailua. Eli FL mallin etsintää jos Giulietta kiinnostaa tämän puolesta. Varsinkin jos taskussa kulkee iLuuri. (Parkkihallin oven avaaminen on kivempaa kun voi näytöltä käskyttää... :wink: )
Meillä on pihassa (Linean korissa) 120 T-Jet ja pikku G 170 MA+TCT variaationa. Kyllä Giulietta on riittävän ripeä radallekin, eikä tarvitse hävetä. Kyllä tuo T-Jet on selvästi laiskempi kierroksilla, mutta normaalikäytössä eroa tasoittaa T-Jetin vähän aikaisemmin ja jyrkemmin nouseva vääntökäyrä.

Kaikesta ulinasta huolimatta pikku G on upea laite. Omassa on kohta 160tkm mittarissa ja normaalien huoltojen lisäksi on vaihdettu toinen takapyörän laakeri viimeisen 50 tkm aikana.

Huohotinvikaa en lähtisi pelkäämään jos sen verran löytyy osaamista että ruuvimeisseli pysyy oikein päin kädessä. Klemmareiden vaihdon jälkeen vaihtoon menee 5-10 min. (kolme pulttia, pari klemmaria) ja tosiaan irto-osan voi pestä kun jaksaa. Näin siis kahden huohottimen taktiikalla.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

En oikein usko tuohonkaan että 1.4 MA olisi poistuva moottori sillä uusi Compass sai juuri 170hv version nokalleen uuden vaihdelaatikon kanssa.

Näinköhän sen huohotinta saisi kurkistaa kun käy seuraavan kerran huollossa :-D

Underk
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Huhti 2018, 07:01
Car(s): G MA 1,4
Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Underk »

Oliko kenellä MA yksikkö vaihdettu ja millä km määrällä? Kuulemma aika kallis toimenpide.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^varmasti aika monella, itsellä meni muistaakseni 75 tkm kohdalla. Takuuseen meni, hinta olisi ollut muistaakseni noin tonnin kaikkiaan.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Mitään merkintää ei auton papereista löydy että olisi koskaan vaihdettu.

peksu
Viestit: 557
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Underk kirjoitti:Oliko kenellä MA yksikkö vaihdettu ja millä km määrällä? Kuulemma aika kallis toimenpide.
40 tkm ja takuuseen meni.

Underk
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Huhti 2018, 07:01
Car(s): G MA 1,4
Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Underk »

Oho... kyllä luulin että ainakin 100tkm kestää mutta ilmeisesti, nin kuin kaikki alfoissa, epämääräistä jä epäloogista :-D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1106
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Underk kirjoitti:Oliko kenellä MA yksikkö vaihdettu ja millä km määrällä? Kuulemma aika kallis toimenpide.
Ei ole vielä vaihdettu, vaikka on 313tkm ajettu. Sehän hajoaa joko puutteelliseen öljyhuoltoon tai huonolla tuurilla mekaanisesti. Tämä mekaaninen hajoaminen tarkoittaa käytännössä että ne karoja kiinni pitävät mutterit pyörivät hiljalleen auki.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2481
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Jos jotakuta askarruttaa MA-systeemi, niin tuossa on aika helppolukuinen esitys MA-yksiköstä.

Niin kuin matti_vuorio tuossa edellisessä viestissä mainitsi, niin öljy ja sen spesifikaatio näyttelee yksikön kestävyydessä tärkeää osaa. Tuon esityksen sivulla 13 on öljyn laadusta mainittu seuraavaa: "Caution: Using only engine oils compliant with the manufacturer‘s specifications is an absolute must. Using incorrect oil can cause malfunctions with the engine failing to start at all in the worst case." En usko, että valmistaja ihan huvikseen tällaisista asioista kirjoittelee. Niinpä tuohon koneeseen ei kannata ihan mitä tahansa öljyä laittaa tai jos ne vaihdattaa, niin voisi kannattaa hieman katsoa korjaamon perään, notta mitä sinne laittavat.

Mun koneen MA-yksikössä oli se alkava mekaaninen vika. Pumpun insertti tai mikä se nyt onkaan oli alkanut löystyä ja antoi itsensä ilmi hienoisella naputuksella. Kierteet olivat vielä ehjät, joten locktitea väliin ja hylsysarjalla kiristäen paikalleen.

Onhan se yksikkö jo pelkästään melkoisen hintainen. Jotain 500-700 puntaa. Vaihtotyö ei ole mielestäni kummoinen, mutta toki muutamaan asiaan kannattaa kiinnittää huomiota. MES on oltava adaptoinnissa taikka sitten sen teettää jossakin. Hyviä vinkkejä on kirjoitellut nimimerkki "Pentti". Monissa muissakin autoissa tulee kalliita korjauksia - ja monissa taasen ei. Ei nämä niin tavattomia juttuja ole.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
_rico
Viestit: 1188
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Noin 135tkm oli mittarissa kun MA meni

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Ei ollut MA-yksikön kanssa ongelmia minulla olo aikana. 107 tkm/ 5v kesti ainakin kunnes koko Giulietta meni kiertoon. (kunnossa :-) )

sanctus
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

sanctus kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:
Josef Matula kirjoitti:Tässä olisi aika asiallinen T-jet:

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/10334275
Kaunis paketti. Ja sopiva moottori.
Jotain tämmöistä etsin, kun MiToa vaihdoin, mutta näitä tulee liian harvoin. Hintakin vaikuttaa olevan ihan ok.
No täähän meni sitten vauhdilla eteenpäin.

Avatar
jkk
Viestit: 5912
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noniin, Giulietta näköjään haistoi huhtikuussa maksuun tulevat lomarahat. Näin ollen olen huomannut sellaisen tasaisen vaimean mutta erotettavissa olevan ulinan vasemmalta edestä joka on selkeimmillään 80-90 kmh välissä. Ääni lähes häviää kun kääntää vähän vasemmalle. Ei ole kierroksista tai vaihteista riippuvainen.

Ideoita, jarrulevyn kehä, laahaa, laakeri? Vanteet ei lämpene...kenties ehtoo puolella olevat kitkarenkaat?

Toinen juttu, viime aikoina tauluun pärähtää milloin missäkin "check running lights", "check stop lights", "check reversing lights". Valot kuitenkin toimii...joku lamppu tulossa tiensä päähän vai kenties akku?

Huohotinongelmia ei sentään ole ollut viime talven putsaamisten ja viimasuojien asennuksen jälkeen, pätkäajosta huolimatta.
Viimeksi muokannut jkk, 19 Maalis 2019, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1106
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Noihin ilmoituksiin liittyen voisin veikata että peräkontin johtosarja on poikki tai menossa poikki haitarin sisältä. Jollain ihmeen tuurilla sieltä olisi vain liitin löysällä, mikä sitten pätkisi virtapiiriä pakkivalolle, parkkivalolle ja jarruvalolle. Kannen sisäpuolella taisi olla jonkinlaiset tarkistusluukut liittimille.

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

jkk kirjoitti: Toinen juttu, viime aikoina tauluun pärähtää milloin missäkin "check running lights", "check stop lights", "check reversing lights". Valot kuitenkin toimii...joku lamppu tulossa tiensä päähän vai kenties akku?
Hitsi kun muistais.. mulla oli noita samoja ilmoituksia ja kaikki valot kuitenkin paloivat vaikka kuinka autoa kiersi. Lopulta löysin palaneen polttimon.
Olisiko ollut rekisterikilven valo tai joku muu mitätön tuikku jossakin. Mutta mulla oli vain yksi ilmoitus, toi eka.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^ Kyllä tuollaisella listalla lähtisin sinne takaluukun johtosarjan luo.

Edit: Tarkemmin kun lukee, niin matti_vuorio olikin jo tuon heittänyt.

Avatar
jkk
Viestit: 5912
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Vois sitten ronklata niitä piuhoja. Tohon oli kai joku johtosarjan korjaussarja olemassa?

Avatar
pahakeisari
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

Löytyypi esim. http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_409.html
Hintakin siedettävä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3074
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

jkk kirjoitti:Vois sitten ronklata niitä piuhoja. Tohon oli kai joku johtosarjan korjaussarja olemassa?
Kyllähän niitä johtosarjoja on, mutta autoonikin korjasivat ilmeisesti paksummasta "pitkästä tavarasta" johdot. Pitivät parempana ja halvempana vaihtoehtona.

Maksoi töineen 150€ tuo korjaus. Varmaan tuttu homma joka pajalla, joka on mallin kanssa joutunut työskentelemään.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pele
Viestit: 2087
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

hagger16 kirjoitti:
jkk kirjoitti:Vois sitten ronklata niitä piuhoja. Tohon oli kai joku johtosarjan korjaussarja olemassa?
Kyllähän niitä johtosarjoja on, mutta autoonikin korjasivat ilmeisesti paksummasta "pitkästä tavarasta" johdot. Pitivät parempana ja halvempana vaihtoehtona.

Maksoi töineen 150€ tuo korjaus. Varmaan tuttu homma joka pajalla, joka on mallin kanssa joutunut työskentelemään.
Jos itse pystyy/viitsii nikkaroida, niin metritavarasta tehtynä kustannukset ei ole montaakaan euroa.
Noin 30 cm laitoin väliin uutta johtoa niin että jatkolitokset sai tuupattua reilusti toisesta päästä luukun sisään ja toisesta päästä kattopahvin alle.
Kauheasti paksummasta en lähtisi tekemään, sillä silloin tuo nippu tulee myös paksummaksi ja jäykemmäksi taipua luukkua avatessa/sulkiessa. Talvipakkasilla voisi olla haitariletkun läpivienti laipoilla vaikeuksia pysyä paikassaan? :roll:

Ja saman kaltaisia oireita oli täällä noin viikkoa ennen lopullista pimenemistä. Ilmoitti ruutuun häiriöstä, mutta kun menit tsekkaamaan niin kaikki valot toimi... kunnes eräänä aamuna ei sitten enää. :?

Avatar
hagger16
Viestit: 3074
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Vai oliko se joustavampaa/pakkasta kestävämpää piuhaa. Ei ollut kuitenkaan ensimmäinen kerta korjaamolle, vaikka ei näitä täällä paljoa ole..
Senza cuore saremmo solo macchine

_flower
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Joulu 2018, 13:04
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm, 2013

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _flower »

Noniin, muutama päivä sitten meni pimeäksi auton takaa katsottuna oikean puoleinen ledinauha. Elikkäs pelkästään tuo osa mikä on kiinni takakontissa. Joskus aiemmin luin, että tämä olisi pitkälti tyyppivika ja liittyisi johtosarjan ongelmiin? Kenelläkään täällä omakohtaista kokemusta tai tietoa kuinka tuota olisi järkevää lähteä selvittämään vai kannattaako suosiolla viedä pajalle? Onko vika näkyvä ja ilmaantuuko se usein samoissa kohdissa (esim johtojen katkeamisena/hankaamisena jne)...

Kiitokset etukäteen! :mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 4104
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^kts kirjaimellisesti ihan suoraan ylle edelliset viestit. :wink:

_flower
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Joulu 2018, 13:04
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm, 2013

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _flower »

lerppu kirjoitti:^kts kirjaimellisesti ihan suoraan ylle edelliset viestit. :wink:
Heh, olisihan sitä voinut tuon sivun lukasta läpi ennen kirjoittamista :silly: Sama vika siis itselläni mitä tuossa tuli ilmi kaikkinensa ilmoituksineen mitä tauluun tulee, joten ei muuta kun suojakumia irroittamaan toivoen että vika löytyy juurikin sieltä, kiitokset! :mrgreen:

_flower
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Joulu 2018, 13:04
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm, 2013

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _flower »

Näinhän se oli, muutama piuha katki ja nyt valot pelaa taas mutta... Yksi katkenneista johdoista taitaa olla antennin. Tuli hieman googlailtua ja tällainen tuli eteen: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... anguage=en

Onnistuisiko korjaus kyseisellä setillä? :roll: :

Avatar
Aquatica
Viestit: 13986
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sulla ei ole piiskaa katolla? Tuo antenninjohto ymmärtääkseni (joitakin viestejä ylempänä oli kai juttua) on mukana aina, vaikka ei olis käytössä... Jos on piiska katolla, tuo ei ole käytössä / kytketty.

Vastaa Viestiin