156 puhallin kettuilee
Valvoja: Moderators
156 puhallin kettuilee
156sen sisäpuhallin alkoi kiusaamaan sillee että säätö (nopeus) ei toimi ja kun sammuttaa auton puhallin jää pyörimään?? Releen katoin ei vikaa.. Jotain ideoita.?
-
- Viestit: 608
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: 156 puhallin kettuilee
Saisikos tästä vinkkejä?piesuli kirjoitti:156sen sisäpuhallin alkoi kiusaamaan sillee että säätö (nopeus) ei toimi ja kun sammuttaa auton puhallin jää pyörimään?? Releen katoin ei vikaa.. Jotain ideoita.?
Exvaimon 2001 Cooperissa meni taannoin reissussa ollessamme keskuslukitus epäkuntoon. Lukot menivät lukkoon mutta aukesivat heti uudestaan. Lopulta kuskin ovi jäi lukkoon mutta vänkärin ovesta piti lukko laittaa käsin päälle että saatiin asiat hoidettua Isossa Kaupungissa.
Paluumatkalla vilkun merkkivalo jäi naksuttamaan kääntymisen jälkeen, pysäytin tien reunaan ja kokeeksi sammutin auton jonka jälkeen ajovalot eivät enää syttyneetkään. Käänsin vilkkuviiksen vasemmalle kokeillakseni niitä, jolloin ajovalot syttyivät. Samalla tosin ikkunat aukesivat. Kotosalla sammutettuani auton sisäpuhallin ja mittarivalot jäivät päälle.
Syy löytyi pitkällisten etsintöjen jälkeen; takaboksiin oli joskus päässyt vettä, ehkä pyyhkijänvarren tiivisteestä. Matto oli kostea ja maton alla oleva cd-vaihtajan käyttämätön ohjausjohto tjsp. oli hapettunut. Liittimen putsaamisen jälkeen auto toimi moitteetta vuosia. Erokin tuli, mutta ei tästä syystä ja se on jo eri juttu...
Onko 156:ssa väyläohjatut toiminnot vai nou? Olen sen verran uusi Alfa Romeon omistaja, etten tiedä? Jos on, niin vika voi olla aivan jossain muualla.
Juurikin tuota veikkaisin. Löytyy hanskalokeron alta, puhallinmoottorin takaa/vierestä, kahdella 5,5 (abouttiarallaa) mutterikantaisella ruuvilla kiinni.toolman kirjoitti:En tiedä mistä löytyy, enkä tiedä viittaako oireet siihen vastukseen, mutta yhdestä manuaalista löysin tämmöisen osan "fan motor electric variator". Voishan sitä koittaa mitata?
Ja tuo ei ole käsittääkseni etuvastus vaan joku tyristoriohjattu säädin joka annostelee moottorille virtaa sen mukaan kuin ilmastoinnin automatiikka älyää pyytää tai kuski käännellä puhaltimen nopeuden säädintä.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.