Maalipinta 159 (vs. 156, 166) - kyselen, ku vaihto mielessä
Valvoja: Moderators
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Maalipinta 159 (vs. 156, 166) - kyselen, ku vaihto mielessä
Minkälaisia kokemuksia on maalipinnasta 159sin omistajilla? Jos on kokemusta vaikka 156sesta tai 166sesta niin siihen verrattuna vois mutu-pohjaista arvioita heittää. Kiinnostaa lähinnä autonvaihtomielessä. 159 ois 1 vaihtoehto ja ois kiva tietää tuo sen vuoksi (muihin kohtiin ominaisuuksia ja puutteita ja hyviä puolia on tullukki tutustuttua).
Aika sekalaisia kandeja on tullu kateltua ja ajeltua: 159ä ja tietty Bemarin useampaakin mallia (116, 520, 320, 330) hintaluokassa 15-25 keur. Sitte 407 pösöä ja C5 Sitikkaa (taas). Jos joskus keväämmällä / kesällä pääsis oikein vaihtaanki. Jostain syystä 116 Bemari miellytti ehkä eniten, vaikkei edes ole tehokas tms. Tuntu vaan käteensopivalta jotenki (enempi ku esim. 520 (2.2) tai 330(?). 159 ei paha sekään.
Aika sekalaisia kandeja on tullu kateltua ja ajeltua: 159ä ja tietty Bemarin useampaakin mallia (116, 520, 320, 330) hintaluokassa 15-25 keur. Sitte 407 pösöä ja C5 Sitikkaa (taas). Jos joskus keväämmällä / kesällä pääsis oikein vaihtaanki. Jostain syystä 116 Bemari miellytti ehkä eniten, vaikkei edes ole tehokas tms. Tuntu vaan käteensopivalta jotenki (enempi ku esim. 520 (2.2) tai 330(?). 159 ei paha sekään.
MP
-
JiiTeeÄssä
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Vaihda se kiiltävänmusta johonkin muunväriseen, ehkä ei kuitenkaan vitivalkoiseen, niin ei ole maalipinnalla autonvalintaan niin merkitystä 
Sori jos lähtee heti vähän kysymyksen vierestä menemään mutta taitaa kaikissa uudemmissa autoissa tulla helposti heikompi ja huonompi maalipinta kuin lähempänä vuosituhannen vaihdetta, kun ei saa samanlaisia maaleja käyttää enää. Kesällä kirkkaassa auringonvalossa katselin luovutusta odottavaa tulipunaista s-line farkku A6 Audia ja kyllä oli kaukana huippuhyvästä maalipinta. Myyjänkin kanssa tästä juteltiin ja myönsi huomion oikeaksi. Ei niillä vesiväreillä saa kai samaa aikaiseksi kuin ennen.
Että voipi olla uudemmissa 159:seissä samaa. Luulisi kuitenkin että Audi osaa autonsa maalata niin hyvin kuin ne nykyään pystytään.
Sori jos lähtee heti vähän kysymyksen vierestä menemään mutta taitaa kaikissa uudemmissa autoissa tulla helposti heikompi ja huonompi maalipinta kuin lähempänä vuosituhannen vaihdetta, kun ei saa samanlaisia maaleja käyttää enää. Kesällä kirkkaassa auringonvalossa katselin luovutusta odottavaa tulipunaista s-line farkku A6 Audia ja kyllä oli kaukana huippuhyvästä maalipinta. Myyjänkin kanssa tästä juteltiin ja myönsi huomion oikeaksi. Ei niillä vesiväreillä saa kai samaa aikaiseksi kuin ennen.
Että voipi olla uudemmissa 159:seissä samaa. Luulisi kuitenkin että Audi osaa autonsa maalata niin hyvin kuin ne nykyään pystytään.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Voi ne vesivärit tosiaan vaikuttaa. Ja 156sesa tuo kylkien muotoilu - ei kiveniskuilta suojaavia helmoja, niinku joissain muissa autoissa. Helmasaumaa 159ssä ei taida kuitenkaan olla. 159jä on vaan käytettyinä niin vähä täällä pohjoisessa ollu tarjolla, ettei oo paljoa tullu syynättyä maalipintaa.
MP
-
pjotrthegreat
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Maalipinta 159 (vs. 156, 166) - kyselen, ku vaihto miele
Eka tuosta maalipinnasta. Tuntuu että ainakin ne yksilöt joita ite oon nähäny, niin noi metallivärit tuntuu olevan paremmassa kuosissa. Tosin itelläkin kun aukasee takakontin, niin se sauman väliin jäävä osuus on jotenkin epäsiistin näkönen jo viimeistelemättömän pellin takia.MP kirjoitti:...Jostain syystä 116 Bemari miellytti ehkä eniten, vaikkei edes ole tehokas tms. Tuntu vaan käteensopivalta jotenki (enempi ku esim. 520 (2.2) tai 330(?). 159 ei paha sekään.
Mutta komppaan sua täysillä tuon 1-sarjan bemarin kans. Rumahan se on kun pentele varsinkin sivusta, mutta auton balanssi on fantastinen. Se on kevyt, vaihteisto ja ohjaus kohillaan. Jos toi ei olis ollu niin ruma ja takatila marginaalinen, niin olisin ite ottanu tuon 120d:nä.
Lisäksi sisusta oli ainakin koeajoautossa aika halvan olonen. Muovisen "alumiinin" pinta rapisi pois. Mutta kyllä se paksu ohjauspyörä tuntu penteleen hyvälle käteen ja moiset unohtu. Harmi ettei tästä tullu tuon uuden Giulian pohjaa. Alfa olis voinu korjata muotoseikat ja BMW tuonu kauppaan mainiot moottorit ja alustan.
-Matti-
- Alfissimo
- Viestit: 8707
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ei omaa kokemusta 159:n maalista se paremmin, mutta toiseen ketjuun aikoinaan kirjoittelinkin huomioni takalokasuojan ja takaoven välisen alueen ruostumisesta, kun moisen ilmiön eräässä punaisessa sedanissa huomasin. Hieman hankala kuvailla tuota kohtaa, mutta takaoven jälkeen oleva pullistuma suorastaan kerjää kiviä itseensä ja siitä ilmeisesti mennyt maali puhki ja alkanut ruostumaan. Maalia puuttui n. 2cm leveältä ja 10cm pitkältä alalta. Suojateippi tuossa kohdassa on ilmeisesti vähintäänkin suotavaa.
Eniten ihmetyttää, ettei ko. yksilön omistaja ole moiseen ongelmaan puuttunut yhtään aikaisemmin, tai sitten se on vaan liisari...
Eniten ihmetyttää, ettei ko. yksilön omistaja ole moiseen ongelmaan puuttunut yhtään aikaisemmin, tai sitten se on vaan liisari...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5766
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Vaikuttaa samanlaiselta. Naarmuuntuu herkästi ja jokainen kivi jättää jäljen. Vaihtoon mennessään autot kiillotetaan karkealla aineella (ei sovellu näin tajuttoman pehmeään maaliin), ja lopputuloksena on harmahtavan sävyinen, laikanjälkiä ja kiveniskemiä täynnä oleva "upea ferrarinpunainen" Alfa.MP kirjoitti:Mutta miten tuo 159 verrattuna 166seen/156seen?
Ok., turhaa tämä jatkuva purnaaminen on, mutta kun vituttaa.
Tuota olen aina ihmetellyt, että millähän tavalla kahvikupillinen viilanpurua parantaa maalipinnan teknistä laatua?155156 kirjoitti:Metalliväri on ehdoton autossa kuin autossa (Ferrari pois lukien), niin pysyy maali hyvänä. Omassa kinnerissä lisäksi Brilliant-käsittely lisäsuojana.
nimim. ei vielä koskaan väristä lisähintaa maksanut
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Sillon kun vielä akryyli väreillä maalattiin niin ei tullut perussävyjen päälle lakkaa. Nykyisin taitaa kaikkien sävyjen päälle tulla lakka kun maalit on noita vesivärejä. Tuo lakattu pinta on saattanutkin olla kovempi, mutta onhelmana on tainnut olla enempi lakan lohkeilu ja hilseily. Kumpi sitten on parempi haalistunut maali vai kuoriutunut lakka.? 

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5766
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11667
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Alkuvuodesta tuli noita sataviisysejä syynättyä sillä silmällä. Pikaisella mututuntumalla sanoisin, että samaa tasoa se maalausjälki & -kestävyys on kuin edellisen sukupolvenkin Alfoissa, eli ei todellakaan ko. ajoneuvon parasta antia.
Joku vaalea sävy olisi ehkä paras. Valkoisia (minusta hienoin 159:n väreistä, etenkin Ti-mausteilla) ei taida maassa pahemmin olla, mutta ehkä sitten joku tämmöinen?
Joku vaalea sävy olisi ehkä paras. Valkoisia (minusta hienoin 159:n väreistä, etenkin Ti-mausteilla) ei taida maassa pahemmin olla, mutta ehkä sitten joku tämmöinen?
-
JiiTeeÄssä
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Itsellä on vähän kaikissa autoissa harmittanut se kun maalipintaan tulee naarmu tai kiveniskemä, niin se valkoinen pohjamaali paistaa naarmusta todella kauas. Tässä mielessä valkoinen tai hyvin vaalea sävy olisi kai paras. Tietysti siihen puhtaan valkoiseen naarmuun jää skeidaa joka näkyy tummana, mutta ehkä se silti olisi se paras vaihtoehto. Ainakin jos ei haittaa olla koko ajan autoa pesemässä sitten kun kaikki rapa näkyy heti.Vittorio Jano kirjoitti:Joku vaalea sävy olisi ehkä paras. Valkoisia (minusta hienoin 159:n väreistä, etenkin Ti-mausteilla) ei taida maassa pahemmin olla, mutta ehkä sitten joku tämmöinen?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5766
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
No mullon toinen auto valkoinen ja toinen musta (toinen musta auto omassa historiassa). Jos valkoiseen tulee naarmu lakkaan, niinku useimmat naarmut on, on se lähes huomaamaton. Mustassa kaikki lakkanaarmutkin näkyy paljon selvemmin - ne kun on yleensä valkeita (ja vahakin on usein valkeaa ja jää niin koloihin). Valkoisessa jos paikkaa kiveniskemät esim. cocktailtikulla valkealla maalilla niin ne jää melkein huomaamattomaksi vahauksen jälkeen. Pohjamaaliin asti menevät naarmut toki näkyy kummassakin. Mutta on se musta vaan komia, ku on puhdas. 
Mullon semmonen mutu-tuntuma tullu nyky-alfojen maalista, että jostain syystä lakka ei ehkä kestä niin paljon pakkasta kuin joissain muissa autoissa ja varsinki talvella siihen tulee helpommin vaurioita kuin jonkin muun merkkisiin autoihin - hauraampaa jotenkin. Toinen asia sitten tuo, että kivensiskusta irtoaa aika iso pala maalia helposti - ehkei se tartu jostain syystä sinkittyyn peltiin samalla tavalla kuin sinkittömään, mutta Alfassa tuo efekti vaikuttaa voimakkaammalta kuin vaikkapa Sitikassa.
Valkea 159 tai 156nenki kelpais mulle kyllä. 156sin oon nähny valkosia vain muutaman ja 159ä en yhtään - onko niitä edes?
Mullon semmonen mutu-tuntuma tullu nyky-alfojen maalista, että jostain syystä lakka ei ehkä kestä niin paljon pakkasta kuin joissain muissa autoissa ja varsinki talvella siihen tulee helpommin vaurioita kuin jonkin muun merkkisiin autoihin - hauraampaa jotenkin. Toinen asia sitten tuo, että kivensiskusta irtoaa aika iso pala maalia helposti - ehkei se tartu jostain syystä sinkittyyn peltiin samalla tavalla kuin sinkittömään, mutta Alfassa tuo efekti vaikuttaa voimakkaammalta kuin vaikkapa Sitikassa.
Valkea 159 tai 156nenki kelpais mulle kyllä. 156sin oon nähny valkosia vain muutaman ja 159ä en yhtään - onko niitä edes?
MP
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Toi pohjamaalin näkyvyys tuli huomattua.
Naarmutin aika tunteella Mariian helman ja hieman takaoven alaosaa Oulun Anttilan karmivassa parkkitalossa. Ekaa kertaa olin tuolla ja aika kammottavan ahdas paikka toi on. Mutkissa auto ei tahdo taittua millään ja huono näkyvyys ei auta asiaa.
Ite naarmut tuli rampista laskeutumisen aikana. Eteen pyrähti alakerrasta joku pikkuauto ja ei päässyt kokonaan edestä kun lähempi poikittaistie oli tukossa. Auto valu tosi hitaasti alas ramppia ja päätin ohittaa auton (välissä oli sen verran tilaa). Mutta valitettavasti en nähäny n 30cm kokeaa laitavallia joka sitten raapas kylkeä.
Nyt kylki/helma helottaa valkosena 10 cm korkealta ja 30 cm pitkältä matkalta.
Naarmutin aika tunteella Mariian helman ja hieman takaoven alaosaa Oulun Anttilan karmivassa parkkitalossa. Ekaa kertaa olin tuolla ja aika kammottavan ahdas paikka toi on. Mutkissa auto ei tahdo taittua millään ja huono näkyvyys ei auta asiaa.
Ite naarmut tuli rampista laskeutumisen aikana. Eteen pyrähti alakerrasta joku pikkuauto ja ei päässyt kokonaan edestä kun lähempi poikittaistie oli tukossa. Auto valu tosi hitaasti alas ramppia ja päätin ohittaa auton (välissä oli sen verran tilaa). Mutta valitettavasti en nähäny n 30cm kokeaa laitavallia joka sitten raapas kylkeä.
Nyt kylki/helma helottaa valkosena 10 cm korkealta ja 30 cm pitkältä matkalta.
-Matti-
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11667
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
O.MP kirjoitti:156sin oon nähny valkosia vain muutaman ja 159ä en yhtään - onko niitä edes?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
http://www.blocket.se/ostergotland/Alfa ... ?ca=14&w=3Vittorio Jano kirjoitti:O.MP kirjoitti:156sin oon nähny valkosia vain muutaman ja 159ä en yhtään - onko niitä edes?
Eih, tässähän alkaa autokuume nousta!